عکس پروفایل هنر تربیت ^^ه

هنر تربیت ^^

۲۰۷عضو
thumnail

۶ سال با بهره هوشی 125 در رده باهوش قرار دارد.
تفسیر نقاشی undefined
کودک درباره‌ی بدن خود نگرانی‌هایی دارد.مادر منبع قدرت و کنترل است.کودک محتاط است.کودک مشتاق ارتباطات اجتماعی نیست و تنهایی را بیشتر دوست دارد.کودک دوست دارد بشنود و بداند.کودک نسبت به انتقادهای والدین حساسیت دارد.کودک به مادر وابسته است.کودک مستقل است و استقلال دارد.بین حس ایمنی و حس اقتدار تعادل دارد.کودک احساس رهاشدگی دارد و کمی میل به افسردگی در نقاشی کودک مشاهده میشود.کودک کمرو است و به خود اعتماد ندارد.کودک تودار و درون‌گراست.
#تفسیر_نقاشی
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۸:۱۵

درمانگر کودک کارشناس علوم تربیتیدرمانگر اختلالات روانی و اختلال یادگیری اختلال رفتاری برنامه غذاییمعرفی بازی های ارتقای هوش وخلاقیتتعیین سطح IQ و تفسیر نقاشیسبك هاي فرزندپروري،استعداديابي فرزندتان یه رابطه خوب با کودکت بساز undefined
آیدی جهت ارتباط با مشاور
undefinedundefined@leila_honare_tarbiat

undefinedundefined@honare_tarbiat
undefinedundefinedhttps://instagram.com/honare_tarbiat
پیج اینستاگرام undefinedundefined

۱۹:۵۰

thumnail
بازی با کودکان مهدکودک شادی بازی هوش سیال
ابتدا روی کاغذ با رنگ های مختلف یه شکل و الگو میکشیم و در اختیار کودک قرار میدهیم و کودک باید با استفاده از مکعب های رنگی طبق الگویی که داده شده شکل رو بسازه.
#کارگاه_بازی
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۲۰:۴۴

چرا فرزندم كارهايش را به كندی انجام ميدهد وقتی عجله دارم؟
آيا لجبازی ميكند؟
تا شش سالگی مغز كودك به نود درصد وزن بزرگسالی خود ميرسد و با رشد میلین مغز، پروسه انتقال اطلاعات به مغز و مهارتهاي حركتي كودكان پيشرفت زيادی خواهد كرد.
والدين بايد صبور باشند چون سرعت پروسه انتقال اطلاعات به مغز در كودكان بسيار كندتر از بزرگسالان است.
به ميزاني كه كودك رشد ميكند مهارتهای حركتی مانند پوشيدن كفش و بستن دكمه ها پيشرفت ميكند. كندی كودكان به دليل كامل نبودن مغزشان است.به خاطر عجله داشتن استقلال انها را نگيريد و شخصا خودتان كارهايشان را انجام ندهيد، آنها نياز به تمرين دارند تا مهارتهاي حركتيشان پيشرفت كند، و هول كردن، غر زدن، داد زدن، دعوا كردن شما باعث افزايش سرعت آنها نخواهد شد تنها روی اعتماد به نفس و حرمت كودكان تاثير خواهد داشت.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۲۰:۱۶

یکى از #فواید_خمیربازى ، #پرورش مهارت‌های حرکتی و رشد #جسمی کودک است.

  لمس کردن، غلتاندن و خرد کردن خمیرباعث افزایش رشد مهارت هاى حرکتى در کودک مى شود. درحالی ‌که کودک با دستهای کوچکش در حال ساخت و فرم دهی خمیر بازی به اشکال مختلف است، علاوه بر افزایش دقت و تمرکز ، مهارت‌های حرکتی او نیز تقویت می‌شوند.
با کوبیدن، فشردن، شکل دادن، صاف کردن، بریدن و تراشیدن خمیر بازی ، ماهیچه‌های کوچک او رشد می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند. علاوه بر آن، خمیر بازی هماهنگی بین حرکت دست‌ها و چشم‌ها را به‌ همراه دارد.
پرورش مهارت‌های حرکتی هنگام در دست گرفتن مداد و نوشتن یا استفاده از قیچی برای ساخت کاردستی بسیار کاربردی هستند.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۲۰:۱۶

thumnail
#اختلال_اسکیزوفرنیundefined
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۲۰:۱۷

thumnail

۲۰:۱۷

thumnail

۲۰:۱۷

والد یک #کودک_مضطرب برای اینکه بتواند به کودک خود کمک کند، ابتدا باید تلاش کند که او را بهتر بشناسد. خصوصیات و صفات منحصر به فرد او را بداند. واکنش کودک خود را نسبت به وقایع مختلف #پیش_بینی کند. علاوه بر این باید خودش با روش های کنار آمدن با مشکلات روزمره زندگی آشنا باشد. مهارت لازم برای #حل_مسئله را داشته باشد. نحوه کنار آمدن با کودک مضطرب را هم بداند.
#اضطراب_کودکان
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۸:۰۳

کابوس‌های کودکان اغلب ناشی از اضطراب‌های روزانه آنهاست. کودکی نوپا ممکن است اضطراب جدایی از شما را داشته باشد، کودکی سه ساله ممکن است اضطراب آموزش توالت رفتن و کودک بزرگ‌تر ممکن است اضطراب امیال پرخاشگرانه یا جنسی را داشته باشد. قلدری در مدرسه، جدایی والدین یا عزادار شدن نیز از دلایل بروز کابوس‌ها هستند.
هنگامی که کودکی کابوس می‌بیند، ضروری است والدین تسکین و آرامش زیادی به او بدهند. در این مواقع چراغ‌ها را به مدت پنج دقیقه روشن کنید یا برای مدت کوتاهی کنار او دراز بکشید. با این وجود، چراغ‌های اتاق را روشن نگذاشته و تمام مدت شب را با او نگذرانید زیرا کودک باید بداند که اتفاق بدی نخواهد افتاد. به او اطمینان دهید که کابوس تمام شده و آنها سلامت خواهند بود.
می‌توانید در اتاق کودک را باز بگذارید یا چراغی را در راهرو روشن نگه داشته یا از چراغ خواب استفاده کنید. در طول روز به دنبال علت اضطراب فرزند خود باشید. هنگامی که علت را یافتید، سعی کنید درباره آن با جزئیات گفتگو کنید. از قراردادن کودک در معرض برنامه‌های تلویزیونی خشن یا ترسناک یا فیلم‌ها، بازی‌های رایانه‌ای یا کتاب‌هایی از این دست خودداری کنید زیرا ترس‌های ناشی از این مسائل به کابوس‌ها تسری می‌یابند.
#کابوسundefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۸:۰۳

مهارت های اجتماعی در کودکان اوتیسم چه مهارت های اجتماعی مورد نیاز است؟
کودکان دارای اتیسم نیاز دارند تا مهارت‌های اجتماعی مشابه با همسالان خود را فرا بگیرند. مهارت های اجتماعی برای یک کودک مهم است. اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد و باعث می شود دوست پیدا کند.
undefinedنویسنده و مدافع کودکان اتیسم، تمپل گراندین، معتقد است که باید به کودکان اتیسم مهارت‌های اجتماعی را آموزش داد تا در زندگی مستقل تر شوند.بر طبق نظر گراندین مهارت‌های اجتماعی نه تنها برای ایجاد روابط مهم است بلکه برای توسعه مهارت های زندگی نیز نیاز است‌. آن‌ها باید بدانند که چگونه خود را در زمان‌های مختلف نشان دهند و مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.در یک سطح اجتماعی کودکان دارای اختلال اتیسم باید یاد بگیرند که با دیگران بازی کنند، صحبت کنند احساسات خود را مدیریت کنند و مهارت حل مساله داشته باشند.هنگامی که این مهارت‌های اساسی شناسایی شوند برنامه ریزی برای بهبود مهارت های اجتماعی کودک آسانتر می شود.
undefinedچگونه مهارت های اجتماعی کودک را بهبود ببخشیم؟
در طول سالها دانشمندان و محققان روشهای مختلفی را برای بهبود مهارت های اجتماعی مورد مطالعه قرار داده اند. تحقیقات برای بهبود مهارت های اجتماعی در چند دهه گذشته پیشرفت کرده اند. امروزه والدین و مراقبان به درمان های جدیدی دست پیدا کرده اند که کودکان دارای اتیسم توانایی تعامل در محیط های اجتماعی را دارند .
undefined مهارت های اجتماعی برای کودکان دارای اتیسمبرای آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان دارای اتیسم، والدین می توانند به درمانگران مهارت های اجتماعی کمک کنند.اساس مهارت های اجتماعی بر یک مفهوم به نام تفکر اجتماعی مبتنی است. میشل گارسیا برنر یک آسیب شناس زبان می باشد که عبارت تفکر اجتماعی را تعریف نمود و آن را تبدیل به یک استراتژی برای بهبود مهارت های اجتماعی کرد.درمانگران از استراتژی های مختلفی برای دانش آموزان دارای اتیسم برای روبه رو شدن با شرایط اجتماعی استفاده می کنند که شامل آموزش به یک کودک دارای اتیسم است که چگونه با دیگران بازی کند و با همسالان خود فعالیتهای گروهی انجام دهد. برخی از اهداف اجتماعی در گروه طراحی شده اند تا برخی از مهارت ها را داخل گروه یاد بگیرد.
undefined استراتژی هایی برای آموزش و بهبود مهارت های اجتماعی در کودکان
جلسات و مداخلات تخصصی می تواند مهارت های اجتماعی را در کودکان بهبود بخشد اما مهم است که والدین و مراقبان آموزش مهارت های اجتماعی را برای رسیدن به نتایج مطلوب در خانه تقویت کنند.
#اوتیسم
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۸:۰۳

undefinedعلل و راه‏های درمان درس نخواندن و انجام ندادن تکالیفـ کودکان چیستundefined
undefined️نکته :شما باید برای رفع این مشکل، از روش حل مسأله استفاده کنید بدین معنا که علل احتمالی را در نظر گرفته، در پی از بین بردن آن باشید.
علل گوناگون مشکلات درسی کودکان چنین است:
undefined 1. مشکلات جسمی: ممکن است فرزند شما در بینایی یا شنوایی ضعف داشته یا به بیماری مزمنی مبتلا باشد. مراجعه به متخصص، نگرانی شما را از این جهت از بین می‏برد.
undefined 2. مشکلات روحی: فشارهای روحی ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه‏ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت.
undefined 3. اختلال در یادگیری: اختلال در یادگیری یا ناتوانایی‏های یادگیری که 80 درصد به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می‏دهد، یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است.
کودکان مبتلا به این اختلال از جهت هوش بهر، متوسط رو به بالا هستند؛ پس برخلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب‏ ماندگی ذهنی نیست.
مشکلات این گونه کودکان، مربوط به ادراک، تمیز، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه چون دوز و زود و غاز و زاغ، روز و زور، و... مشکل دارند.
undefined4. خستگی: بازی و فعالیت‏های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد؛ پس این گونه فعالیت‏ها نیز باید حساب شده و براساس برنامه باشد.
undefined5. حواس‏پرتی: برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می‏شود؛ پس باید زمینه‏ای فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواس‏پرتی، مادر به او کمک کند.
undefined6. هوش فوق‏ العاده: در مواردی (گرچه اندک)، هوش بهر بالای کودک، مانع از انجام تکالیف است؛ زیرا از دید او، انجام تکالیف، بسیار بچگانه است. برای چنین کودکی می‏توانید با هماهنگی با معلم، برنامه ‏ی ویژ ه ‏ای را ترتیب دهید.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۱:۳۳

undefinedundefined

undefinedآیا والدین باید در انجام #تكالیف مدرسه به فرزند خود كمك كنند؟
اگر كودك به تنهایی از عهده انجام تكالیف خود برمیآید، خیر، فقط از دور نظارت کنید. درغیراین صورت نیاز به مداخله است اما والدین نباید فراموش كنند كه با آرامش و رغبت به كودك خود كمك كنند و اگر قرار باشد عصبانی شوند بهتر است اصلا هیچ كمكی نكنند چون مشکل تشدید خواهدشدundefined
undefinedاگر خود والدین، مضطرب و نگران درس کودکان باشند، کودکان از تکالیف منزجر میشوند. فرصت دهید تا فرزندتان خود شروع کند و از شما کمک بخواهد. مدام تذکر ندهید «بیا درس بخوان»گاهی لازم است اجازه دهید با عواقب کارش مواجه شود، اشکالی ندارد که بدون انجام تکالیف به مدرسه برود و معلم از او بخواهد
undefinedبرنامه ریزی کردن را آموزش دهید. از فرزند خود بخواهید که فهرستی از فعالیتهای خود٬ اعم از درسی و غیر درسی تهیه کند و سپس به او کمک کنید تا مدت زمانی را که در اختیار دارد٬ برای انجام آن فعالیتها تقسیم کند.
undefined دانش آموزان ابتدایی، گستره توجه کوتاهی دارندپس بهتر است که زمان انجام تکالیف دانش ۶ تا ۹ ساله بیشتر از نیم ساعت نباشد و زنگ تفریح های جالبی بین زمان انجام تکالیف داشته باشد. برنامه ریزی نباید صرفا درسی باشد، همه فعالیتهای مورد علاقه اش را بگنجانید
undefinedخودتان الگوی مناسبی برای او باشید و با برنامه ریزی در امور منزل به صورت غیر مستقیم برنامه ریزی را به او آموزش دهید  
undefinedشروع انجام تکالیف یا تمرین درس ها بلافاصله پس از مراجعت دانش آموز از دبستان نباشد بلکه زمانی باشد که او استراحت کافی کرده باشد .
undefinedبرنامه دانش آموز طوری تنظیم شود که در خانه بیش از 2 ساعت مشغول انجام تکالیف درسی نباشد
undefined اوقاتی که بانظم، برنامه را اجرا می کند اورا تشویق کنید تا این رفتار در او پایدار شود و در آینده نیز از آن استفاده کند . 
undefinedتاحد امکان تلویزیون را خاموش كنید. قانونی وضع كنید كه برطبق آن بچه ها تلویزیون تماشا کنند و بقیه زمانها تلویزیون باید خاموش شود.
undefinedمکانی را برای درس خواندن و انجام تكالیف مدرسه درنظر بگیرید. تمام وسایل لازم در اختیار كودك قرار دهید و لوازم غیرضروری را از آنجا خارج كنید. كارآیی اتاق مهم تر از زیبایی آن است.
undefinedنظم نقش مهمی در موفقیت دارد. سعی کنیدتاحدامکان، فضای خانه منظم و پیش بینی پذیر باشد.
undefined بعد از شروع بکار فرزندتان، خودتان در کنارش قرار بگیرید البته مشغول به کار خود باشید -مثل دوخت و دوز یا مطالعه- و به محض نیاز، به او کمک کنید. مستقیما سرتان روی دفترو کتاب او نباشد.
undefined او باید بتواند به زودی تکالیفش را به تنهایی انجام دهد، برای ایجاد احساس مسولیت، آرام آرام کنار بکشید. اگر شما همیشه نگران و مسوؤل انجام تکالیف فرزندتان باشید، خیالش راحت میشود و نگرانی احساس نمی‌کند علاوه بر اینکه ناخواسته لذت درس خواندن را از او سلب کرده اید.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۱:۳۳

thumnail
يكي از راههاي ساده و در عين حال بسيار مهم در شكل گيري اعتماد به نفس كودك، تماشاي بازي او است.
سعی کنید روزانه چند دقيقه را به تماشاي بازي يا ساير فعاليت هاي كودك خود اختصاص دهيد.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۱:۳۶

undefinedتمرینات تقویت حافظه شنیداری کودکان :
undefined1- سه کلمه برای کودک بیان کنید و از وی بخواهید پس از اینکه هر سه کلمه را گفتید، آنها را بازگوکند.سپس چهار کلمه و به همین ترتیب پیش بروید تا مطابق رشد سنی و طبیعت خویش از حافظه شنوایی برخوردار شود.
undefined2- یک جمله برای کودک بگو.یید و از او بخواهید آن را تکرار کند.سپس دو جمله بگویید تا آنها را تکرار کند و به همین ترتیب پیش بروید تا توانایی وی به حد هنجار و طبیعی برسد.
undefined3- تمرینات 1و2 را انجام دهید،اما این بار دانش آموز ترتیب گفتن کلمات راهم حتما رعایت کند.دراین صورت توانایی توالی شنوایی او نیز تقویت خواهد شد.
undefined4- چند دانش آموز را کنار هم بنشانید و از آنها بخواهید این بازی را ترتیب دهند. نفر اول یک کلمه بگوید، نفر دوم همان کلمه را تکرار و کلمه دیگری که مناسب است به آن اضافه کند، نفر سوم دوکلمه قبلی را بگوید و کلمه دیگری را که مناسب است به آن اضافه کند و به همین ترتیب پیش رود.به عنوان مثال نفر اول: من،نفر دوم: من در،نفر سوم :من در حیاط….
undefined5- همان بازی را ترتیب دهید اما این بار به جای استفاده از یک کلمه ،دانش آموزان از یک جمله استفاده کنند. به عنوان مثال نفراول:من در حیاط مدرسه بازی کردم. نفردوم:من در حیاط مدرسه بازی کردم و بعد به کلاس رفتم. نفر سوم:…..
undefined6- به کودک چند دستور بدهید و از وی بخواهید آن دستورات را به ترتیب اجرا کند.این تمرین علاوه بر حافظه شنوایی، توانایی (حرکتی-شنوایی) و نیز(توالی شنیداری ) را با هم تقویت می کند.
undefined7-یک کلمه بیان کنید وپس از 30 ثانیه ازاوبخواهید آن را تکرارکند. در تمرینهای بعد پس از گذشت چند ثانیه از او بخواهیدکه کلمه یا کلمات گفته شده را بگوید. این تمرین را آنقدر ادامه دهید تا بتواند در حدود 30 ثانیه شئ را در حافظه کوتاه مدت خویش نگه دارد.
undefined8-ابتدا برای او قصه های بسیار کوتاه بگویید، سپس داستانهای بلندتر بگویید وبعد از او بخواهید قصه های شما را بازگو کند وسرانجام خودش قصه بسازد.
undefined9-ازاوبخواهید اشیای پیرامونش را نشان داده و نام ببرد.
undefined10-کودک را یاری دهید تا تعدادی عدد یا لغات ساده را به خاطر بسپارد.

undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۰:۲۶

thumnail
کودک عزیزم با سن تقویمی 4 سال و 10 ماهتفسیرنقاشی کودک خوددوستدار است.کودک محتاط است. کودک بیشتر گرایش دارد که محیطش را ازطریق تصورات تخیلی ببیند. کودک میل به مشارکت با اطرافیان دارد.فقدان جو گرم روانی در زندگی خانگی کودک خجالتی است. کودک درونگراست. کودک میل به شنیدن و دانستن دارد. کودک نسبت به محیط بی اعتماد است. کودک فعالیت و جنب و جوش دارد. کودک احساس ناامنی و آسیب دارد. کودک تودار است. کودک نصیحت ها را رعایت نمیکند.کودک به گذشته و مادر وابستگی دارد. کودک به دنبال راهی است که از آنچه ناخوشایند است فرار کند.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۰:۳۲

thumnail
کودکان اغلب مرتکب رفتارهایی می‌شوند که توجهات زیادی را جلب می‌کند. اگر شما به کلمات بدی که به‌کار می‌برد، بخندید یا واکنش افراطی نشان بدهید، تقریبا تضمین کرده‌اید که باز هم آن کلمه را تکرار کند.
بی‌توجهی می‌تواند به‌عنوان اولین قدم برخورد مقابله‌ای خوبی باشد؛ به‌خصوص برای بچه‌های کم‌سال‌تر. اگر فحش تکرار شد، در عین اینکه توجه خاصی نشان نمی‌دهید، برایش توضیح دهید که این کلمه‌ی خوبی نیست و دیگر نباید آن را تکرار کند.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۸:۳۰

undefinedمیدونستید نوشابه باعث کوتاهی قد میشه؟!
undefinedآیا میدانید علت استخوان درد شدید در زمان سرماخوردگی مصرف نوشابه گازدارست!
undefinedیک لیوان نوشابه مشکی برای کودکان با کشیدن یک نخ سیگار برابرست و نوشابه زرد از آن هم بدتر است!نوشابه مشکی مینای دندان کودک را نابود میکند! بدترین پوکی استخوان از آن نوشابه است و قابل درمان نیست!
‏سردرد های پیاپی از آن نوشابه است!
باور میکنید از عوارض نوشابه کوتاهی قد، کندی هوش، زخم معده و آلزایمر است! اینها فقط بخشی از مضرات نوشابه است! با اینهمه مصرف نوشابه مشکی در ایران مقام اول جهان را دارد! نوشابه بیش از آنکه خوراکی باشد پاک کننده است. ماهیتابه سوخته را پاک میکند! آدامس چسبیده به مو و لباس را تمیز میکند؛ روغن ریخته از اتومبیل بر روی کاشی حیاط را از بین میبرد! فقط کافیست یک فنجان کوچک نوشابه پای گلدان گلتان بریزید. گل خشک میشود! حاضر نیستید به گلها نوشابه بدهید به فرزندتان چطور؟؟
#تغذیه_کودک
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۱۴:۰۵

thumnail
undefined کودکان لوس معمولا مدام در حال نق زدن و غرغر می باشند. آن ها با اکراه از همه چیز ایراد گرفته و با نیش کج کردن کار خود را پیش می برند. این دسته از کودکان تقاضاهای متعدد و پر تعدادی دارند، به گونه ای که دائما از والدین و اطرافیان خود طلبکار هستند.
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۷:۰۷

undefinedحسادت در کودکان و راه های درمانundefined
undefined– حسادت یکی از شایعترین واکنش هایی است که در اغلب کودکان و نوجوانان دیده می شود.undefined– حسادت زمانی بروز می کند که عامل رقابت منفی و مقایسه و هم چشمی و تبعیض مطرح باشد.undefined– حسادت علاوه بر ایجاد عصبانیت ، تنفر و احساس خود کم بینی در بچه ها ، باعث می شود در سنین بالاتر شخص تماس خود را با محیط و افراد اجتماع از دست بدهد و تنها بماند.undefined– حسادت غالبا با ترس درونی و خشم همراه استundefined– کودک حسود گمان می کند مظلوم واقع شده و کسی از او حمایت نمی کند پس او در صدد انتقام است و حسادت می ورزد.undefined– ار نظر روان شناسی حدود 1/5 سالگی حسادت در بچه ها ظاهر می شود و در 2 تا 4 سالگی به اوج خود می رسد.undefined– حسادت برای کودکی که فرزند دیگری در خانه متولد می شود به صورت شب ادراری ، خشم ، اضطراب ، افسردگی و بازگشت به رفتارهای دوران کودکی ظاهر می شود.
undefinedراه های درمان
undefined1- فرو نشاندن حسادت کودک از طریق فشار ، اجبار یا تنبیه امکان پذیر نیست.
undefined2- تفهیم و آگاهی : به کودک گفته شود که ما تو را دوست داریم و اگر به کودک دیگر بیشتر توجه می شود به خاطر کوچکی و ناتوانی اوست.undefined3- رعایت اعتدال :در عین توجه و محبت به کودک کوچکتر بخشی از محبت خود را متوجه کودکان دیگر کنید و از مقایسه آنها بپرهیزید.undefined4- محبت در تنهایی: کودک حسود را در کنار خود بگیرید ، دست بر سرو رویش بکشید تا احساس کند مورد توجه است.undefined5- ایجاد زمینه اعتماد: به او اطمینان بدهید که از داشتن چنین فرزندی احساس لذت می کنیدundefined6-ارجاع کار : کارهای کودک دیگر را در صورت تمایل به کودک حسود واگذار کنید مانند نگهداری ، آرام کردن ، لباس پوشاندن و….undefined7- جرات دادن : باید به کودک حسود گفت ؛ تو قوی و شجاع هستی و می توانی کارهای خودت را انجام دهیundefined8- عقده تکانی : نگاه داشتن حسادت به زیان کودک است و لازم است آن را بیان کند و به پدر و مادر بگوید که کودک دیگر را دوست ندارد . به حفظ خونسردی او اجازه دهید تا احساسش را ببان کندundefined10- جابگزین کردن : گاه کودک حسود می خواهد برادر با خواهر خود را کتک بزند ، بهتر است یک عروسک بزرگ به او داد تا دق دلی را یر آن خالی کندundefined11- سعی کنید نقاط مثبتی را در کودک حسود پیدا کنید و او را بدان خاطر بستایید.undefined12- با بازی درمانی و نقاشی اجازه دهید بچه ها احساس خود را بیان کنند و تخلیه روانی شوندundefined13- اعتماد به نفس را در او افزایش دهید
undefinedundefinedhttps://ble.ir/honare_tarbiat

۷:۰۸