بله | کانال کانال حسینیه علم
عکس پروفایل کانال حسینیه علمک

کانال حسینیه علم

۱۴۸عضو
thumbnail
با سلام و احترام ما جمعی از اساتید هیات علمی خانم دانشگاهها هستیم که قصد داریم هیاتی تحت عنوان حسینیه علم راه بیندازیم انشاالله هیاتی که در بعد معرفتی و علمی قصد دارد به تبیین جهاد علمی و اهمیت و امامت علم مخصوصا بعد از جنگ اخیر بپردازد.پنجشنبه ۶ آذر ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اولین جلسه در مسجد دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد انشاالله
مخاطب خانمهای فارغ التحصیل و دانشگاهی هستند و هسته اولیه بیشتر از اساتید و دانشجویان حوزه رایانشی هستند.سخنران علمی جلسات از اساتید دانشگاهها یا مدیران شرکتهای دانش بنیان که پروژه های پژوهشی مورد نیاز کشور انجام می دهند دعوت می شوند.سخنرانهای معرفتی نیز به بعد تبیین مبانی دینی علم و پیشرفت برمبنای دانش دانشگاهی خواهند پرداخت.@HosseiniehElm

۱۶:۵۸

جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این میشود جهاد. لذا «جاهدوا بأموالکم و أنفسکم فی سبیل اللَّه»؛ جهاد با نفس، جهاد با مال. جهاد با نفس کجاست؟ فقط به این است که توی میدان جنگ برویم و جانمان را کف دست بگیریم؛ نه، یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه‌ی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. جهاد با نفس این است که از تفریحتان بزنید، از آسایش جسمانیتان بزنید، از فلان کار پرپول و پردرآمد - به قول فرنگی‌ها پول‌ساز - بزنید و تو این محیط علمی و تحقیقی و پژوهشی صرف وقت کنید تا یک حقیقت زنده‌ی علمی را به دست بیاورید و مثل دسته‌ی گل به جامعه‌تان تقدیم کنید؛ جهاد با نفس این است. یک قسمت کوچکی هم جهاد با مال است.بیانات رهبری ۱۳۸۹/۰۴/۰۲@HosseiniehElm

۱۶:۵۹

سلام و عرض ادب خدمت همه
منت گذاشتید به حسینیه علم
جایی به نام ارباب و عرض ارادت به مادرشان
با هدف جهاد علمی وارد شدید

انشالله بتوانیم یک آه از نایب امام زمان عج کم کنیم
قبل از نخستین جلسه، توضیحاتی درمورد حسینیه و اهدافش می دهیم:
حسینیه علم چند هدف کوتاه، میان و بلند مدت دارد:
undefinedهدف اصلی : توسل به دامان اهل بیت برای رفع موانعی که باعث شود ما خادمین اولیه به همراه شما بتوانیم باری از دوش حضرت آقا برداریم. باری که راه را برای نقش آفرینی همه بانوان نخبه سرزمین مان در حوزه علمی باز کند.
undefinedهدف کوتاه مدت : آشنایی اهالی حوزه تخصصی با یکدیگردر کنار این وعظ و توسل و خودسازی که مهمترین دستاورد این جمع هست، شبکه سازی و تیم سازی در خلال جلسات حسینیه بین افراد شکل می‌گیرد انشااللهپس در جلسات نیز حضور افراد تازه را غنیمت شمرده و گعده های تخصصی شکل خواهیم داد.
undefinedهدف میان مدت: به تدریج افراد می‌توانند جمع های تخصصی در موضوعات مختلف شکل بدهند و به پروژه های جهاد علمی و پیشرفت کشور فکر کنند. از ظرفیت سخنران صنعتی نیز در این راستا بهره می بریم.
undefinedهدف بلند مدت: انشاالله در افق طولانی مدت و با شیب بیشتر، به دلالت های فناوری های دیجیتال و طراحی های مبتنی بر فلسفه های بومی فناوری و اجتهاد رایانشی میپردازیم که نیاز تمدنی ما است.
undefinedدر گام اول خادمین شما در حسینیه علم از حوزه های مرتبط علوم رایانشی هستند. پس کامپیوتر، برق، فناوری اطلاعات بعلاوه صنایع، علوم شناختی، فلسفه و علوم انسانی درگیر در حوزه های رایانشی می‌توانند کاملا مرتبط باشند.
ولی این ابتدای راه حسینیه است اگر در ادامه حسینیه علم، جمع های تخصصی دیگری در حوزه های دیگر هم تشکیل بشود به فضل جده سادات ما قدردان هستیم.
*لذا هدف و مخاطب اصلی افراد درگیر با حوزه های آموزشی، پژوهشی یا صنعتی در سالهای اخیر در حوزه های فناوری کشور خواهند بود یا کسانی که قصد دارند در ادامه مسیر به حوزه تخصصیشان برگردند.
قطعا حسینیه خادمین و مستمعینی از جنس های دیگر از تدارکات و رسانه و روایت و .... خواهد داشت و ما خدام اولیه دست بوس همه شرکت کنندگان و یاری رسانندگان و کسانی که چراغ حسینیه را روشن نگه میدارند هستیم.@HosseiniehElm

۱۷:۱۲

علم مایه اقتدار استپیشرفت علمی، کشور را قدرتمند میکند. اَلعِلمُ سُلطان؛ «سلطان» یعنی اقتدار؛ علم، اقتدار است؛ هر کسی که آن را داشته باشد «صالَ»، یعنی دست قدرتمند را خواهد داشت؛ هرکس که آن را نداشته باشد «صیلَ عَلَیه»، یعنی دست قدرتمندی بر سر او خواهد آمد یعنی زیر دست خواهد شد؛ این علم [است]. امروز شما این را مشاهده میکنید؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به‌خاطر علمی که تحصیل کرده‌اند، توانسته‌اند همه‌ی دنیا را تصرّف کنند. شما میدانید آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی ــ حتّی کشورهای کوچک ــ سالهای متمادی، بعضی‌شان قرنها، توانستند کشورهایی را تصرّف کنند، هستی‌های آنها را به باد بدهند و نابودشان کنند؛ بر ملّتها اقتدار پیدا کردند و مسلّط شدند، به‌خاطر علم؛ دنبال علم بودند. ما غفلت کردیم، از قافله‌ی علم عقب ماندیم، با آن سابقه‌ی تاریخی، با این استعداد درخشان! [امّا] دیگران جلو افتادند؛ ما باید این را جبران کنیم.
بیانات رهبری در دیدار نخبگان جوان علمی۱۳۹۶/۰۷/۲۶

۲۱:۰۳

undefined گزارش جلسه اول حسینیه علم، پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴

۷:۵۵

thumbnail
undefined گزیده سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی عرب
undefinedدین ـ برخلاف تصویری که در دنیای امروز، خصوصاً پس از رنسانس، ساخته شده ـ دعوتی صرفاً به آخرتِ به معنای «زندگیِ پس از دنیا» نیست؛ دعوتی صرفاً معنوی یا اخلاقی نیست؛ دین نیامده است که مجموعه‌ای از توصیه‌های اخلاقی ارائه دهد که «خوب باشید، گل باشید، اخلاق را رعایت کنید، یکدیگر را دوست بدارید» و سپس دعوتی نسیه به نام «آخرت» ارائه کند؛ دعوتی که فطرت انسانی به‌طور طبیعی از آن فاصله می‌گیرد.اگر دعوت انبیا چنین بود، مستکبران عالم هرگز در برابر آنان نمی‌ایستادند؛ بلکه خود حامی اول آنان می‌شدند. چراکه حتی در اوج مادّیت نیز زندگی مادی نیازمند «روغن‌کاری» معنوی است؛ تمدن مادی بدون معنویت نمی‌چرخد. به همین دلیل، حتی در اوج مادیت و ابلیس‌گونگی، گرایش به انواع عرفان‌های کاذب و مد روز پدیدار می‌شود: عرفان اوشو، یوگا، عرفان‌های ساختگی، یا حتی پکیج‌های مضحکی مانند «طی‌الارض» در صفحات اینستاگرام؛ چراکه نیاز به سطحی از معنویت، امری طبیعی است.
اروپا و دنیای مدرن که خود را مادی معرفی می‌کند، حامی بسیاری از این عرفان‌هاست؛ معابد آمون و اشکال دیگر معنویت سکولار. زیرا هیچ عنصری در طول تاریخ توان بسیج عمومی انسان‌ها را مانند دین نداشته است. در مادی‌گراترین تحول تاریخ غرب ـ یعنی رنسانس ـ نیز می‌بینیم که رهبر اعتراض، یک کشیش است: مارتین لوتر. ظاهر قیام، مخالفت با کلیسا بود، اما رهبر باز هم از جنس دین است؛ زیرا نیروی بسیج‌کنندگی جز در دین یافت نمی‌شود.
اگر دین قرار بود یک «نظام اخلاقی ملایم» باشد و نهایتاً به توصیه‌های عمومی بسنده کند، نه دشمنی داشت و نه خطری برای مستکبران ایجاد می‌کرد. به همین دلیل، آغاز تاریخ انبیا با «لا اله الا الله» شروع می‌شود و از همان ابتدا دعوا آغاز می‌گردد.
undefinedتصویر ما از «لا اله الا الله» نیز غالباً دقیق نیست. گمان می‌کنیم دعوتی تخیلی است درباره اینکه «خدا یکی باشد بهتر است» یا «اگر خدا دو تا باشد چه می‌شود». درحالی‌که «لا اله الا الله» دعوت انحصاری به ربوبیت الهی است؛ یعنی اینکه چه کسی بگوید زن چیست، زندگی چیست، حدود آزادی چیست، اقتصاد چگونه باید باشد، حقوق بشر چیست. ربوبیت یعنی مدیریت همه شئون زندگی.
فرعون باهوش بود؛ نگفت «من خالق هستم»، چون اگر می‌گفت، مردم از او دلیل می‌خواستند. گفت: «من ربّ شما هستم.» یعنی من تعیین می‌کنم چه چیز درست است و چه چیز غلط. در برابر این، «لا اله الا الله» می‌گوید ربوبیت منحصر در خداست.
undefined*اگر این انحصار ربوبیت در الله نباشد، بخش عظیمی از انسان‌ها برده می‌شوند، زندگی فاسد می‌شود، اقتصاد رو به تباهی می‌رود، دانش منحرف می‌شود؛ محتوا و جهت‌گیری آن هر دو. به همین دلیل، دعوت انبیا دعوتی «شدیداً اجتماعی» است.*
از زاویه‌ای دیگر، اساساً آخرت چیست؟ آیه ۷ سوره روم می‌فرماید: «یعلمون ظاهراً من الحیاة الدنیا»؛ یعنی ظاهر زندگی دنیا را می‌دانند و باطن آن را نمی‌دانند. قرآن، «آخرت» را معادل باطن زندگی دنیا قرار می‌دهد. بنابراین، اگر کسی بخواهد آخرتی دیگر داشته باشد، باید دنیایی دیگر بسازد. بدون اصلاح دنیا، آخرت اصلاح نمی‌شود. دین شدیداً «#دنیاگرا» است، نه «#دنیاطلب».
مهم‌ترین شأن تحول دنیا چیست؟ همان که نامش سیاست است. این همان سخن امام است که «دین همه‌اش سیاست است»؛ یعنی اگر دین سیاسی نباشد، در دعاوی خود کاذب است....
جلسه اول حسینیه علم،
"گردهمایی بانوان نخبه با هدف جهاد علمی"

@hosseiniehElm

۷:۵۶

thumbnail
undefined گزیده سخنرانی خانم دکتر گیتی پسند
undefined رهبر انقلاب بعد از تهاجم رژیم صهیونیستی و جنگ اخیر بارها و به مناسبت های مختلف و در دیدار با اقشار مختلف فرمودند: باید قوی شویم. ایران قوی تنها مانع تهاجم دشمن است.ایشان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز در خطبه‌های نماز جمعه نیز با اشاره به تسلط غربی‌ها بر کشورهای منطقه با پشتوانه‌ی علم و فناوری اشاره کردند و در راهکارها ، دانشگاهیان کشورهای اسلامی خصوصا ایران و عراق را به "*همکاری برای ارتقای علم و فناوری و ساخت زیربناهای تمدن جدید*"دعوت کردند.
undefinedدر کتاب «روشنای علم» نیز که مجموعه گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره علم و دانشگاه است، بحث مفصلی هست که غرب مفهوم «*العلم سلطان*» را به واقع باور کرده و آن را به دست آورده و با آن سلطنت می‌کند. در این سلطنت، تکبر و سلطه گری ، خساست ، بی اخلاقی و فساد نیز دارد. این علم را به شکل رایگان و کم هزینه در اختیار سایر کشورهای دنیا قرار نمی‌دهد. برخی از علوم را می‌دهد و برخی را خیر. با این سلطنت علمی، معادلات سیاست و اقتصاد و فرهنگ را نیز تغییر می‌دهد. از طرفی برای سایر کشورهای دنیا اختیار داری می‌کند که فلان علم را حق دارید داشته باشید و فلان علم را خیر و به واقع استعمارجدیدی را با علم رقم‌زده است.
undefinedحضرت آقا می‌فرمایند؛ از عمده راههای بر هم زدن دوگانه سلطه‌گر _سلطه پذیر، دستیابی به علم است. قوی شدن است. البته علمی که مدنظر امام و رهبری است کاملا حاوی گفتمان سیاسی انقلاب است. به دنبال استقلال و رد انواع سلطه است. تکمیل کننده پازل توسعه غربی نیست. #اخلاقی است.#عدالت_محور و #مردمی است. طعم این پیشرفت علم و فناوری را هم مردم باید عادلانه بچشند و فارغ از مسئله مردم و حیات طیبه نیست.
undefinedبا این توجهات به اهمیت علم و فناوری و پیشران بودن آن در سایر عرصه های پیشرفت و اقتدار کشور ،چه طرحی برای پیگیری ایده امام و رهبری در دانشگاه داریم؟ ۲۰ سال آینده دانشگاه و علم و فناوری ایرانی و صنعت ایران چه تفاوتی با علم و فناوری امروز یا فناوری غرب دارد؟ چه باید بکنیم؟ ما به شکل تک تک ظرفیت کمی برای پیگیری ایده انقلاب اسلامی در دانشگاه و صنعت داریم. در همه جا برای اثرگذاری نیاز به متشکل شدن داریم و در علم و فناوری هم.
undefinedحرکت های کوچک و انفرادی به تدریج یا در سیستم هضم‌می‌شوند و یا دچار یأس شده و به مرور منتقد ساختارهای موجود می‌شوند و یا دچار حیرت و سرگردانی نقش یابی می‌شوند. خانمهای زیادی درباره چگونگی نقش آفرینی، اولویت ها و نقطه اثرگذاری خود دچار تردید شده اند و میخواهند به شکل فردی برای آن راه حلی پیدا کنند. در حالی که مسئله ای که در یک پیچیدگی اجتماعی و ساختاری و گفتمانی تولید شده است نیازمند پاسخی در این سطح است و پاسخهای انفرادی عموما وضعیت را تغییر نمی‌دهند. هم خانمهای هیئت علمی و هم خانمهای فعال در صنعت و فناوری و عرصه های نرم و فرهنگی مثل تعلیم و تربیت و .‌. که به شکل فردی نیز مؤمن و انقلابی و مسئولیت پذیرند از ناکافی بودن اثرگذاری خود بر ساختارها و یا بی نسبت بودن تلاش‌های فردی شان با تصویر ایران آینده (مطابق خواست رهبری و ایده انقلاب اسلامی) ، گله دارند و عموما راه موثری نیز به شکل فردی نمی یابند. به انباشت و اجتماعی از اراده مؤمنانه و عزمی انقلابی، برای تحول دانشگاه و حضور موثر و پیگیر گفتمان انقلاب اسلامی در علم و فناوری نیازمندیم.
undefinedنکته دوم درباره اهمیت متشکل شدن در علم، مدلی است که غرب و توسعه ، کار خود را با آن پیش برده است. بین رشته ای و با فهم و تحول هم زمان علوم انسانی _ اجتماعی و علوم پایه و فنی و مهندسی . ما نیز برای تحول علم با افق تمدنی به همین #درک_میان‌رشته‌ای و پیوستگی علوم انسانی و علوم فنی مهندسی و علوم دینی نیازمندیم. با این نگاه #وحدت_حوزه_و_دانشگاه یا ارتباط حوزه های نرم و سخت علم از سر اجبار یا اکراه نیست. اگر خواهان آرایش و وضع جدیدی در علم هستیم ،رویکردهای جزئی و تخصصی موثر نبوده و ضرورت فهم میان رشته ای نیز ، ما را به اضطرار متشکل شدن راهنمایی می‌کند.
جلسه اول حسینیه علم
"گردهمایی بانوان نخبه با هدف جهاد علمی"
@hosseiniehElm

۱۲:۴۱

thumbnail
undefined*گزیده سخنرانی آقای دکتر جلیلی عضو هیات علمی دانشگاه شریف*
undefinedپا در مسیری نهاده‌ایم که ناگزیر باید استمرار یابد. پشیمانی از راهی که تا اینجا پیموده‌ایم متصور نیست، اما تکمیل آن به‌شدت ضروری است؛ به‌ویژه برای شما بانوان که در کار علمی یکی از بهترین مسیرهای ممکن را انتخاب کرده‌اید. معلمی و پژوهشگری ـ در کنار حرفه‌هایی چون پزشکی و دیگر مسئولیت‌هایی که بانوان علاوه بر زندگی، تربیت فرزندان و سایر وظایف بر عهده دارند ـ همواره از مشاغل ارزشمند بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.از آنجا که سایر ملل نیز این مسیر را می‌پیمایند، ما نیز به‌عنوان جزئی از جهان و بخشی از تمدنی کهن ـ و مدعی تمدن نوین ـ باید همین راه را ادامه دهیم.
در این میان، توصیه‌ای که از سوی حضرت آقا نیز تأکید شده، یافتن «میان‌بُر» است. برای رسیدن به میان‌بُر، یا باید امری الهامی و معجزه‌گون رخ دهد یا باید چنان بر موضوعات مسلط شویم که بتوانیم راه میان‌بُر را بیابیم. یافتن میان‌بُر، بدون بهره‌مندی از تجربه دیگران ـ جز در صورت وحی، معجزه یا الهام الهی ـ ممکن نیست.
نکته دیگر آنکه بسیاری از مشکلات گذشته در جوامع حل نشده بود، اما امروزه برای آنها راه‌حل علمی وجود دارد؛ راه‌حل‌هایی که برای بهبود وضعیت جامعه، خانواده، شهر، کشور و حتی جامعه بین‌الملل باید به آنها پرداخت و این امر حرکتی علمی می‌طلبد. برخی مشکلات نیز به واسطه حل مسائل پیشین ایجاد شده‌اند. ما هم نسبت به حل مسائل جهانی، هم مسائل ایران و ایرانی و هم مسائل منطقه‌ای مسئولیم.
undefinedملاحظه بعدی آن است که موظفیم علم را به ثروت نزدیک کنیم؛ یعنی بتوانیم از علم، تولید ثروت داشته باشیم. میان علم و ثروت، «#کار» قرار دارد؛ بنابراین باید «#تونل‌کارآفرینی» را میان آن دو بنا کرد. لازم است هم عالم باشیم، هم کارآفرین، و این تنها یک بُعد از زندگی ماست. ما به‌عنوان ایرانی، شیعه، مسلمان و بانوی مسلمان باید نقشی در ارتقای علم جهانی ایفا کنیم؛ حتی اگر این نقش جنبه نمادین داشته باشد.
undefinedمقدمه دوم اینکه وارد فرایندی شده‌ایم؛ من قدری زودتر و شما دیرتر و جوان‌تر. دانشگاه نظام ممیزی، ارتقای عمودی و افقی و... دارد. به این فرایند اشکالات متعدد وارد است، اما تا سیستم جایگزینی برای آن طراحی نشود، طی‌کردن آن اجتناب‌ناپذیر است.
undefinedتوصیه دوم «#تمرکز» است. هر یک از شما زمینه‌ای درسی داشته‌اید و اکنون در پژوهشکده یا دانشکده‌ای حضور دارید. تمرکز کنید و در موضوع خود عمیق شوید. حاصل این تمرکز در مقاله و در شهرت علمی شما نمود می‌یابد و موجب می‌شود بانوی شیعه ایرانی برای ارتقای رتبه علمی دانشگاه نقش‌آفرین باشد. بسیاری از مقالاتی که می‌نویسیم، تنها به کار خودمان در ارتباطات عمودی و افقی می‌آید، اما نوشتن آن بهتر از ننوشتن است؛ زیرا نمی‌دانیم اگر ننویسیم کار بهتری انجام خواهیم داد یا نه.
نمی‌توان به کار علمی به‌عنوان کاری «بی‌فایده» نگاه کرد. مشکل مدرک‌دادن نیست، مشکل کیفیت مدرک است. سخت‌گیری علمی خدمت است و سهل‌گیری علمی خیانت؛ و این گزاره در هر زمان و مکان صدق می‌کند.
مشکل ما در فارغ‌التحصیلان از علوم انسانی تا فنی و حتی پزشکی آن است که استادان متوسط کشور برخورد کیفی ندارند. فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس دانشگاه که حتی توانایی ویرایش یک صفحه متن را نداشت؛ و این خیانت استادانی است که او را تا این مرحله رسانده‌اند.
ما یک ملاحظه مهم داریم: تحریم. این امر کار را در حوزه‌های علمی دشوارتر می‌کند؛ زیرا ژورنال‌ها و مؤسسات در برخی حوزه‌ها ـ به‌ویژه با برچسب «ایران» ـ سخت‌گیری بیشتری دارند. بنابراین زحمت پژوهشگر چند برابر است. اما باید مقاله‌ها را ارسال کرد و عقب ننشست.
undefinedاگر بتوانید نتیجه کار ارشد یا دکتری را به #صنعت پیوند بزنید، بسیار ارزشمند است؛ هرچند دشوار. در برخی حوزه‌ها از علوم تجربی و پزشکی ممکن است این ارتباط ساده‌تر باشد، اما در مهندسی گاه فاصله میان فناوری بازار و مقاله Q1 بسیار زیاد است. اگر همپوشانی ایجاد شود، دانشجو دووجهی تربیت می‌شود و شاید بتواند به درآمد برسد؛ و استاد نیز ممکن است از مسیر علمی وارد دالان کارآفرینی شده و ثروت تولید کند.
باید یک زمینه را به‌عنوان پایلوت برگزینیم و در آن بر پدیده‌ای «دیر باور» تمرکز کنیم تا آن را «زود» خلق کنیم. هرکس تمرکز و حوصله به خرج داده، موفق بوده است؛ با توکل بر خداوند و رعایت ملاحظات اخلاقی.
مسئله امروز ما نوآوریِ «چیزهایی که در دنیا نیست» نیست؛ بلکه رفع نیاز کشور با فناوری بالاست. کیفیت، روش درست آزمون، و تربیت نیروهای متعدد ـ نه یکی یا دو نفر ـ ضرورت دارد.
جلسه اول حسینیه علم،
"گردهمایی بانوان نخبه با هدف جهاد علمی"
@hosseiniehElm

۱۳:۲۴

thumbnail
undefinedundefinedundefined
آنچه امروز بانوان ما، زنان ما در مراکز فکری و پژوهشی در این زمینه‌ها توانسته‌اند به دست بیاورند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است؛ بلاشک.ما هیچ وقت در ایران این تعداد زن دانشمند، زن متفکّر نداشته‌ایم؛ این تعداد افرادی که میتوانند فکر پوینده ارائه بدهند، راهکار ارائه بدهند، نداشته‌ایم؛ هیچ وقت.نه که این مقدار نداشتیم، [بلکه] یک‌دهمِ این را هم نداشتیم؛ میتوانم بگویم یک‌صدمِ این را هم نداشتیم.جمهوری اسلامی بحمدالله با پیشرفت علم در کشور، در میان بانوان، بانوان را این‌جور امروز در دنیا بالا آورد؛ در عرصه‌ی علمی، در عرصه‌ی اجتماعی، در عرصه‌ی سیاسی، در عرصه‌ی ورزشی زنان ما بحمدالله جزو پیشروانند.دیدار مقام معظم رهبری با بانوان کشور، ۱۴۰۴/۹/۱۲
"حسینیه علم"
گردهمایی بانوان‌نخبه با هدف جهاد علمی کشور
@hosseiniehElm

۶:۴۵