بله | کانال تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
عکس پروفایل تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)ت

تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)

۱۸۹عضو
تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
1_21324157200.pdf
#قطرات_بارانی_۱۱۱۰۲
آیا به همه آیاتِ قرآن، باید عمل کرد؟ قرآن می فرماید: ... فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ. مؤمنون ۱۴ خداوند بهترین آفریننده است.الَّذي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْ ءٍ خَلَقَهُ ... سجده‌ ۷ و او هر چیزی را به بهترین وجه می آفریند. اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَديثِ ... زمر ۲۳ و او در کتاب های آسمانی به روزترین راهکارها را إرائه کرده است.اما از بنی إسرائیل خواسته تا بهترین احکام الهی را بشناسند و فقط به آنها عمل کنند: وَ كَتَبْنا لَه فِی الْأَلْواحِ مِنْ كلِّ شَیْءٍ مَوْعِظَةً وَ تَفْصیلًا لِکلِّ شَیْء،ٍفَخذْها بِقوَّةٍ وَ أْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِها ... أعراف ۱۴۵و در تورات براى او در هر موردى پندى و براى هر چيزى تفصيلى نگاشتيم پس گفتيم: آن را با قدرت بگير و به قوم خود فرمان بده تا به بهترین آن ؟؟؟ عمل کنند ...و به مسلمانان نيز می فرماید: از بهترین آنچه برایتان در قرآن إرائه شده پيروی کنيد: وَ اتَّبِعُوا أَحْسَنَ ما أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ ... زمر ۵۵و بعد با صراحت می فرماید: ما بهترین عملکرد را از آن ها قبول می كنیم: ... نَتَقَبَّلُ عَنْهُمْ أَحْسَنَ ما عَمِلُوا ... أحقاف ۱۶پس باید بفهميم و بپذیریم که هر چند قرآن برای حلّ مسائلِ مختلف، راهکارهایِ مختلفی را إرائه می کند اما فقط برخی از آنها موردِ رضایتِ خاصّ خداوند است.مثلا: اگر قصاص را مجاز إعلام نموده اما عفو و بخشش را أحسن می داند.و اگر قتال را مجاز إعلام فرموده اما صلح را ترجيح می دهد و آن را أحسن می داند. و اگر اسیر گرفتن از دشمن را مجاز کرده اما رهائی آنها را أحسن می‌داند محمّد‌۴و هر چند قرآن آیات متشابه دارد اما باید با محکماتِ قرآن به آن ایمان آورد: آل عمران‌ ۷و اگر طلاق دادنِ بانوان را به مردان إجازه داده اما پنج بار تأکيد می کند که بانوان را با هر اخلاقی جواهر بدانيد و آنها را در مِسک خود نگهدارید و ترکِ طلاق را أحسن می داند.پس کارهایِ خوب زیادند اما خداوندِ زیباپسند، بهترین ها را قبول می کند.
خدایا؛ ما را در شناسائی و انجامِ بهترین كارهای موردِ رضایتت در هر زمينه ای موفّق فرما.
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۵)
undefinedواژه: #أحسن #جمعه ۸۵
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۶:۱۹

بازارسال شده از غفرانی

یک دقیقه با وحی ـ 86.pdf

۱۹۱.۵۷ کیلوبایت

هر جمعه یک دقیقه با وحی: (86)

۲۰:۵۲

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۱۱۱۹
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۶)
undefinedواژه: #خطرناکترین #جمعه ۸۶
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۳:۴۷

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۱۱۲۰
هر جمعه، یک دقیقه با وحی: شماره: ۸۶خطرناکترین مردم، عالمانِ خودخواه و خودپرست هستند: جز اندکی از روستائیان که فرزندانشان را به دامداری و کشاورزی و برخی از فقیران شهرها که فرزندانشان را به کارهای خدماتی و ساختمانی می گمارند و برخی از کشورهای زیر سلطه استکبار که مردمشان برده و فقیرو از امکانات تحصیل محرومند دو سه قرنی است که تقریبا همه مردم جهان فرزندان خود را از کودکی به مدرسه می فرستند تا کسب علم کنند و بتوانند در عرصه های زندگی درآمد داشته باشند و بهتر و بیشتر و مرفّه تر زندگی کنند. اما چرا هر قدر مردم جهان باسوادتر و داناتر می شوند، دروغ، خشونت، طلاق، دزدی، بیماری، افسردگی، جُرم و جنایت هم بیشتر می شود؟ زیرا عِلم مثلِ سِلاحی خطرناک است که در دست افرادِ خودپرست نه تنها مفید نخواهد بود بلکه قطعاً خودِ آن عالِم را فاسد می کند و او نیز حتماً جامعه را به فِساد می کشد. افراد خودخواه چون عاقل و عاشق حقّ نیستند با افزایش دانش، بیشتر از حقّ دور می شوند .علمی مفید و مقدّس است که عاملِ رشد و تعالی انسانیّتِ انسان و حیاتبخش باشد. اما علمِ متکبّرین عامل:ِ فقر، اختلاف طبقاتی، إضطراب، حرص، حسد، مرگ و ماتم است.قرآن این گمراهی و فسادآفرینی عالمان خودپرست را سنّت ثابت و قطعی الهی می داند: أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ وَ أَضَلَّـهُ اللَّهُ عَلى عِلْمٍ ... جاثیه ۲۳آیا ندیدى آن را که هوسِ نفسانی خود را معبود خودش قرار داد و خدا او را با علم گمراه کرد؟ شاید آلان این ضرب المثل به ذهن خطور کند که: چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا اما این مثال درستی نیست زیرا عالِم خودخواه هم خودش و هم جامعه را به تباهی می کشاند. بلعم باعورا أسم أعظم می دانست، قارون کیماگر بود، سامری با بصیرتِ خدادادیِ خود، گوساله دست سازش را به عنوانِ خدایِ جهان به آن قومِ ساده لوح قالب کرد. امروز نیز فراوانند عالِم نمایانی که إدّعا می کنند عالِم سیاستند و فقط آنها زبان دنیا را می فهمند و وقیحانه دروغ می گویند و خیانت هایِ خود را إنکار و آنها را موفقیت هم می نامند. عالِمان بی تعقّل و خودخواه با تعطیلی چشم و گوش و قلب شان از هدایتِ الهی محروم اند:... خَتَمَ عَلى سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلى بَصَرِهِ غِشاوَةً فَمَنْ يَهْديهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ ... جاثیه ۲۳... بر گوش و قلبِ خودپرست مُهر زد و بر دیده اش پرده نهاد آیا بعد از خدا چه عاملى او را هدایت می کند؟ ...
خدایا؛ یاریمان کن تا با تزکیه، عالِم و متواضع و عامل شویم و با علمِ خود مغرور و گُم و جهنّمی نشویم.
undefinedواژه: #خطرناکترین #جمعه ۸۶
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۳:۴۷

بازارسال شده از غفرانی

یک دقیقه با وحی ـ 87.pdf

۲۰۸.۶۶ کیلوبایت

هر جمعه یک دقیقه با وحی: (87)

۱۴:۲۵

تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
یک دقیقه با وحی ـ 87.pdf
#قطرات_بارانی_۱۱۱۲۶
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۷)
undefinedواژه: #رحمان #جمعه ۸۷
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۴:۲۵

#قطرات_بارانی_۱۱۱۲۷
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۷)
بِسمِ الله الر حمنِ الر حیم بر خلافِ ترجمه شایع، کلمة پُر تکرار رحمان به معنی بخشنده یا بخشاینده نیست. زیرا: اولا:ً خداوند صَمَد و نامحدود است، پس هیچ چیزی نمی تواند از نامحدود، کم شود. ثانیا:ً خدا چیزی به ما نبخشیده و هر چه نزدِ ماست رحمت و نعمت و أمانتِ الهی است. لذا درباره توانائی هایِ اصلی ما و هر نعمتی در قیامت حتماً از ما سؤال می شود: ... إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا. إسراء ۳۶ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ. تکاثر/ ۸ثالثا:ً خداوند هستی مطلق است و همه مخلوقات مثلِ تصاویر در آینه فقط مَظهر إراده و جلوه او هستند پس غیر از او چیزی وجود ندارد که خداوند چیزی را به او ببخشد. رابعا:ً فقط او خالق و مالکِ هر چیز است لذا آنچه ما داریم فانی و آنچه او دارد باقی است: ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ ... نحل ۹۶پس خدایِ رحمان به همه مخلوقات بدون إستثناء فرصتی یکسان داده تا به اندازه توان، ظرفیت و قابلیتشان، مظهر و آیتِ او باشند و با حمایتِ او به مراتبی از کمال برسند.لذا همانطور که خدا فرصتِ رشدِ نطفه سالم را در رَحِم مهیّا می کند تا او به إبرازِ کامل برسد، همه جهان را نیز رَحِمی برای رشد و تکاملِ همه مخلوقات قرار داده است و می فرماید: الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى « طه ۵پس وقتی می گوئیم: . .. رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ، از او نمی خواهیم که فقط گذشته ما را ببخشد و دیگر کاری به کارِ ما نداشته باشد بلکه از او می خواهیم که با شرائط جدید دوباره از ما آزمون بگیرد و با دمیدن در تنورِ دنیا زمینه رشدِ و تکامل و تعالی و پختگی ما را فراهم آورد. در واقع از خداوند تقاضا می کنیم که ما را به کوره کیمیاگری بسپارد تا مِس ما طلائی شود.تذکر: فرصتِ مجدّد نیازمندِ تلاشِ مضاعف است. خیلی ها که قبلًا شهید نشدند، بعداً منافق شدند. خلاصه رحمانیّت حتماً بخشش نیست و رحم کردنِ خدا، صرفنظرکردن نیست بلکه ماجراهایِ حیاتبخشی است که کیفیتِ زندگی را متحوّل و هر روز ما را نوروز میکند. پس باید بدانیم که خداوند بهترین فرصت دهنده است: ... أَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمينَ. مؤمنون ۱۱۸
خدایا؛ به ما فرصتِ بده تا غفلت، جهالت ، ضلالت و رذائلمان را عاقلانه و مؤمنانه جبران کنیم.
undefinedواژه: #رحمان #جمعه ۸۷
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۴:۲۸

بازارسال شده از غفرانی

یک دقیقه با وحی ـ 88.pdf

۲۰۲.۲۵ کیلوبایت

هر جمعه یک دقیقه با وحی: (88)

۱۷:۵۶

تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
یک دقیقه با وحی ـ 88.pdf
#قطرات_بارانی_۱۱۱۳۶
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۸)
undefinedواژه: #اذا #جمعه ۸۸
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۷:۵۷

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۱۱۳۷
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۸)
همه افرادِ بشر مظهرِ نفخه الهی و لایقِ سجده ملائکه هستند؟ از کلماتِ مهمِ شرط در قرآن، کلمه إذا می باشد که در فارسی با عبارت:ِ هر وقت، هنگامی که، چنانچه و اگر ترجمه می شود و رویدادهای مکرر در آینده را بیان می کند. مانند: إ ذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّه وَ الْفَتْحُ، هرگاه ـ در آینده ـ حمایت الهی و پیروزی برسد. إ ذَا زُلْز لَت الْأَرْضُ ز لْزَالَهَا، هنگامی که در آینده زمین به شدت لرزانده شود.فَإذَا جَاءَ أَمْرُ اللَّه، پس هرگاه ـ در آینده ـ فرمانِ خداوند جاری شود.وَ إ ذا سَأَلَكَ عبادی عَنِّي، اگر بندگانم ـ در آینده ـ درباره من از تو بپرسند.اما کلمه إذ با ترجمه وقتی که یا یاد کن به رویدادهائی در گذشته إشاره دارد. قرآن این دو کلمه را در دو آیه زیر با هم آورده و می فرماید: وَ إِذ قَالَ رَبُّكَ لِلمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلصَالٍ مِّن حَمَإٍ مَّسنُونٍ. حجر ۲۸ ص ۷۱ یاد کن وقتی را که خداوند به ملائکه فرمود که من آفریننده بشری از گِلی تیره و بدبو هستم. فَإِذا سَوَّيتُهُ وَ نَفَختُ فيهِ مِن رُوحي ، فَقَعُوا لَهُ ساجِدينَ. حجر ۲۹ ص ۷۲ پس هرگاه این بشر، عاقلانه به قالب خاکی و بدبوی خود سرگرم نشد و با قلبش به من توجّه کرد و من او را در حالتِ تسویه « قرار دادم و او در راستای حق قرار گرفت و من از روحم در او دمیدم، برایِ او سجده کنید . طبق این دو آیه با تکرار در دو سوره همه مردم بالقوّه حالت تسویه دارند: وَ نَفسٍ وَ ما سَوَّاها. شمس ۷ و می توانند مظهر روح الهی و لایق سجده ملائکه باشند اما بین دو گزینه مختارند: گزینه اول: اینکه آنها در ظاهر مادّی خود توقّف کنند و به عنوانِ حیوان ناطق و مثلِ هر چرنده یا خزنده یا درّندهای دنبالِ غرائز و قوای شهوانی خود و کالأنعام باشند و وحشیانه زندگی کنند.
گزینه دوم: اینکه بکوشند همه گفتار، رفتار، اخلاق و مواضعِ خود را در هر شرائطي با فطرت عقل و قلب از درون و مظاهر حقّ در بیرون مثل: قرآن و أولیاء الهی تراز کنند و مراقبِ تسویه عقلانی و تعادل انسانی خود باشند تا تجلی گاه روح الهی باشند و لایق سجده ملائکه شوند.پس مردم میانِ عقلانیّت و در راستای حقّ بودن و نفسانیّت و در راستای أنعام بودن، مخیّر هستند و می توانند مظهر پاکی و لایقِ سجده ملائکه یا مظهر رذالت و حزبِ شیطان باشند.
خدایا؛ یاری مان کن تا معرفتِ عقلانی و إراده إیمانی مان را تقویت کنیم تا مظهر أسماء و صفاتِ تو شویم.
undefinedواژه: #اذا #جمعه ۸۸
undefined ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۶:۱۱

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)

1_21879798352.pdf

۲۳۲.۴ کیلوبایت

#قطرات_بارانی_۱۱۱۴۴
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۹)
undefinedواژه: #بلد_میت #جمعه ۸۹
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۶:۳۰

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
قطرات_بارانی_۱۱۱۴۵
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۸۹)
مساکن الموتی و بلدِ میّت و شهرِ مُردگان کجاست؟
حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در آغاز نامه ۳۱ نهج البلاغه که وصیتنامه ایشان به فرزندِ ارشدشان و خطاب به ما است، خود را ساکنِ مَسَاكِنَ الْمَوْتَى معرفی فرموده اند. قرآن نیز از أرض میّت و بلد میّت سخن می گوید لذا لازم است شهرِ مُردگان را بشناسیم.  شهر مُرده شهری است که حیات و زندگی  در آن متوقّف است و عقلانیّت و إنسانیّت  در آنجا حاكمیت ندارد و مردم آن اطلاعات تاریخی درستی ندارند. لذا با آنکه أقوامِ گذشته جهان رفتارهایِ معقولی هم داشته اند اما افرادِ شهرِ مُرده فقط أعمالِ نامعقولِ إقوامِ قبل را به  نام عادات و رُسوم در عروسی، جشن تولد، ۴ شنبه آخر سال، ۱۳ فروردین و مناسبت های دیگر و حتّی در أعمالِ مذهبیِ خود مبنایِ رفتارشان قرار می دهند و آنها را ناآگاهانه به نسل بعد نیز تحمیل می کنند.  لذا اگر علّتِ پرستشِ احمقانه گاو یا بُتِ سنگی را از آنها بپرسید می گویند أجدادِ ما چنین می کردند: ... ما هذِهِ التَّماثيلُ الَّتي أَنْتُمْ لَها عاكِفُونَ؟؟؟ ۵۲ قالُوا: وَجَدْنا آباءَنا لَها عابِدينَ.‌أنبیاء ۵۳ مشخصّه اصلی مردم شهر مُرده اینست که از با ارزش ترین توانائی یعنی تفکّر و تعقل  خود هیچ بهره مفیدی نمی برند و  اسیرِ حواس و هوس و خرافات و مقلّدِ رفتارِ غلط دیگرانند.  لذا وقتی آنها را به پذیرش و پیروی تعالیمِ الهی دعوت می کنند، می گویند: ما پیرو رفتارِ أجدادمانیم:  وَ إِذا قيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا ما أَنْزَلَ اللَّه،ُ قالُوا: بَلْ نَتَّبِعُ ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا ... لقمان ۲۱ وَ إِذا قيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُول،ِ قالُوا: حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَ نا ... مائده ۱۰۴ آنها آیاتِ روشنگرِ الهی را با این بهانه که این ها را از اجدادمان نشنیده ایم، إنکار  می کنند:  فَلَمَّا جاءَهُمْ مُوسى بِآياتِنا بَيِّناتٍ قالُوا: ... ما سَمِعْنا بِهذا في آبائِنَا الْأَوَّلينَ. قصص ۳۶ مؤمنون ۲۴  ساکنانِ شهر مُرده گناهانِ فاحِش را می فهمند اما خود را مجبور به تقلید از أجداد می دانند: وَ إِذا فَعَلُوا فاحشة قالُوا: وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا ... أعراف ۲۸ مُردگانِ مذهبی نما، گناهانِ بسیار زشت و تخلّفاتِ فاحشِ خود را به أمرِ خدا نسبت می دهند: وَ إِذا فَعَلُواً فاخشه ... قالُوا ... اللَّهُ أَمَرَنا بِها ... أعراف ۲۸ نکته مهم:  مرفهین بی بند و بار عاملِ رواج خرافات و تقلیدِ كوركورانه و رسوم غلط هستند : َّ ... ما أَرْسَلْنا ...مِنْ نَذيرٍ إِلَّا قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا وَجَدْنا آباءَ نا عَلیه أ وَإِنَّا عَلى آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ زخرف ۲۳
خدایا؛ یاری مان کن تا منتظرینی عاقل، مؤمن و زنده باشیم و اسیرِ خرافات، هوس و تقلیدِ أحمقانه نشویم.
undefinedواژه: #بلد_میت #جمعه ۸۹
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۶:۳۰

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۱۱۵۶
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۹۰)
undefinedواژه: #فقدان_نبی #جمعه ۹۰
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۶:۱۱

بازارسال شده از تسبیح ۲ (سوال و جواب های دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۱۱۵۷
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۹۰)
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا: فقدانِ نبی از آزمون هایِ سخت الهی است:  قرار خداوند با حضرت موسی علیه السلام برای دریافت تورات از ابتدا ۴۰ شب بود: وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى أَرْبَعينَ لَيْلَةً ... بقره ۵۱ اما آن را ۳۰ شب إعلام فرمود و ۱۰ شب  به آن افزود تا بنی إسرائیل آزمایشِ شوند: وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً ... أعراف ۱۴۲ بنی اسرائیل در آن غیبتِ کوتاه باید با قبول خلافتِ حضرتِ هارون از او  اطاعت می کردند. اما آن ها با این که به تازگی با معجزه بزرگ الهی از آن همه شکنجه های فرعونی رها شده بودند و بدون هیچ زحمتی در کنار کوه طور از مائده آسمانی بهره می بردند با این تأخیر آن همه محبّت  الهی را فراموش کردند و گوساله دست ساز و صدادار سامری را با همه وجودشان پرستیدند و به تذکرات و هشدارهایِ  خیرخواهانه حضرت هارون علیه السلام نیز هیچ توجّهی نکردند. چرا؟ زیرا حضرت موسی علیه السلام بدون اینکه از بنی إسرائیل جهادِ علیه فرعون  را بخواهد با یک عصا می توانست دریائی عظیم را بشکافد و مسیر رهائی پیر و جوان و کوچک و بزرگ بنی إسرائیل فراری را باز و خشک کند و برایشان از  آسمان خوراکی و نوشیدنی فرود آورد. پس آن راحت طلبان حاضر نشدند از نفسانیّت دست بردارند و از امام و رهبری که ظاهراَ معجزه ای ندارد إطاعت کنند. امروز نیز بسیاری از مذهبی ها  فقط به امام یا امامزاده ای مراجعه دارند که باب الحوائج باشد !!!! قرآن می فرماید: مشکل شما مردم  ظاهربین و هوسباز اینست که همه فشارهای وحشت آور نظام ظالمانه قبلی  خود را با خود مرور نمی کنید و آنها را به  فراموشی می سپارید و هیچ نفرتی از  آن نظام مستبدانه فرعونی و هیچ  تشکّری برای رهائی خود از آن ظلمتکده  ابراز نمی کنید. لذا در  غيبتی کوتاه به  عقل، وحی و حقّ پشت می کنید و با هر گوساله دست سازِ منافقین فریب می خورید و آن را محبوبِ خود قرار می دهید و با ظُلم به خود در ظُلمت فرو می روید: وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى أَرْبَعينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُـــمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْـــتُمْ ظالِمُونَ بقره ۵۱.  إِذْ یاد کن آن اتفاق در گذشته را یعنی: وضع دیروز آن ها با وضع امروز شما مطابقت دارد، پس مسلمین  باید از خوابِ غفلت بیدار شوند و با شناخت سامریها از تکرارِ هر رفتارِ احمقانه بگریزند.
خدایا؛ ما را از غفلت، جهالت، ساده لوحی، ظاهربينی، سطحی نگری، بی تعقلی، بی بصيرتی، بی معرفتی و ناشُکری حفظ فرما.
undefinedواژه: #فقدان_نبی #جمعه ۹۰
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۶:۱۱

بازارسال شده از غفرانی

یک دقیقه با و حی ـ 91.pdf

۲۰۸.۴۲ کیلوبایت

هر جمعه یک دقیقه با وحی: (91)

۲:۳۴

تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
یک دقیقه با و حی ـ 91.pdf
#قطرات_بارانی_۱۱۱۶۶
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۹۱)
undefinedواژه: #خشم #حق #باطل #جمعه ۹۱
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۶:۴۴

#قطرات_بارانی_۱۱۱۶۷
هر جمعه، یک دقیقه با وحی: شماره: ۹۱ خشم و عصبانیّت کفّار نسبت به إقتدار جبهه حقّ به خود آنها برمی گردد: کُفِّار به خاطرِ ضدیّت با عقل و فطرت خود دنبالِ تضعیف و عقب ماندگی جبهه حقّ اند. لذا از إقتدار أهلِ ایمان در هر زمینه ای با قلبشان بیش از زبانشان، عصبانی می شوند. بنابراین برای أهل ایمان هر گونه ارتباط اطلاعاتی با بیگانگان ممنوع و حرام است:يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِن دُونِكُم لا يَأ لُونَكُم خَبالًا وَدُّوا ما عَنِتُّم قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَ ما تُخفي صُدُورُهُم أَكبَرُ قَد بَيَّنَّا لَكُمُ الآياتِ إِن كُنتُم تَعقِلُونَ. آل عمران ۱۱۸ اى أهل ایمان بیگانه را هم راز مگیرید زیرا آنها از نابكارى علیه شما كوتاهى نمى كنند می خواهند در رنج بیفتید دشمنى از زبانشان پیدا ست اما آنچه در دل پنهان مى كنند بیشتر است ما دشمنى آنها را برایتان بیان كردیم تا عاقلانه زندگی كنید. دشمنی کفّار آنقدر شدید است كه از رُشد محصولات کشاورزی مؤمنین نیز عصبانی می شوند: ... فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوى عَلى سُوقِهِ يُعجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الكُفَّارَ ... فتح ۲۹. قرآن می فرماید: شما مذهبی های ساده لوح، دشمنانِ بدخواهتان را دوست دارید اما آنها از إقتدارِ شما شدیداً عصبانیند اگر شما طبق آیه بعد در اطاعت از رهبر الهی صبور و با تقوا باشید در أمانید و آنها باید از عصبانیّتشان بمیرند: ها أَنتُم أُولاءِ تُحِبُّونَهُم وَ لا يُحِبُّونَكُم ... عَضُّوا عَلَيكُمُ الأَنامِلَ مِنَ الغَيظِ قُل مُوتُوا بِغَيظِكُم ... آل عمران ۱۱۹نکته مهم ۱ : مؤمنینی كه مُحسن شده اند گاهی از گفتار، رفتار، اخلاق و مواضع اطرافیان و مردم عصبانی می شوند اما خشمشان را بزرگوارانه می خورند و هرگز آن را إبراز نمی كنند: الَّذينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الكاظِمينَ الغَيظَ وَ العافينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ المُحسِنينَ. آنان كه در فراخى و تنگدستی انفاق مى كنند و خشم خود را نسبت به خودی های اطرافشان فرو مى برند و از غفلت و تخلفِ مردم صرفنظر مى كنند، قطعاً مُحسن هستند و خداوند محسنین را دوست دارد. آل عمران ۱۳۴نکته مهم ۲: كفّار بی آنكه از دشمنی و كُفرِ خود علیه أهل إیمان کمترین سودی ببرند خداوند مقتدر و شكست ناپذیر، همه خشم و عصبانیّت أحزاب أهل کُفر را قطعاً به خود آنها برمی گرداند:وَ رَدَّ اللَّهُ الَّذينَ كَفَرُوا بِغَيظِهِم لَم يَنالُوا خَيراً وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَ كانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزيزاً. أحزاب ۲۵نکته مهم ۳ : همه خشم و عصبانیّت کُفّار در جهنّم، علیه خود آنها، ظهور پیدا می كند: وَ لِلَّذينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِم ...۶ إِذا أُلقُوا فيها سَمِعُوا لَها شَهيقاً وَ هِيَ تَفُورُ ۷ تَكادُ تَمَيَّزُ مِنَ الغَيظِ ... مُلک ۸
خدایا؛ ما را یاری فرما تا از هر تماسِ غیر مجاز با كُفّار بپرهیزیم و شاكر و قدردانِ إقتدار جبهه حقّ باشیم و مثلِ حضرات امامین کاظمین صلوات الله علیهما، كاظِم غیظ و فروبرنده خشم و عصبانیّت خود باشیم.
undefinedواژه: #خشم #حق #باطل #جمعه ۹۱
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۰:۵۸

بازارسال شده از غفرانی

یک دقیقه با وحی ـ 92.pdf

۲۳۹.۴۷ کیلوبایت

هر جمعه یک دقیقه با وحی: (92)

۱۳:۳۹

تسبیح ۲۱ (متن های استاد غفرانی)
یک دقیقه با وحی ـ 92.pdf
#قطرات_بارانی_۱۱۱۸۵
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۹٢)
undefinedواژه: #ظهور #مسبح #ابکارا #بکرة #جمعه ۹۲
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۱۵:۰۷

#قطرات_بارانی_۱۱۱۸۶
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (۹٢)
شرطِ أصلی ظهورِ وارث أنبیاء الهی وآخرین مُنجی بشریت چیست؟
وقتی حضرت زکریا علیه السلام به سنِ کهولت رسید از اینکه به خاطر نازا بودن همسرش فرزندی نداشت تا متولّی امور مردم باشد نگران شد و این مسئله را پنهانی با خداوند مطرح کرد و از خداوند تقاضا نمود وارثی برای نبوّتِ خود و خاندانِ حضرتِ یعقوب علیه السلام مقدّر فرماید: ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا ۲ إِذْ نادى رَبَّهُ نِداءً خَفِيًّا ۳ قال:َ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَ اشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْباً وَ لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِيًّا ۴ وَ إِنِّي خِفْتُ الْمَوالِيَ مِنْ وَرائي وَ كانَتِ امْرَأَتي عاقِراًفَهَبْ لي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا ۵ يَرِثُني وَ يَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ وَ اجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا مریم ۶ گفت خدایا استخوانم سست و مویم سپید شده و هرگز در دعا ناامید نبوده ام و بعد از خود برای مردمم نگرانم و زنم نازاست لذا از نزدِ خود وارثى به من بده تا نبوّت را از من و از خاندان یعقوب ارث بَرَد و او را خدایا ؛ محبوب گردان.خدا تقاضای آن حضرت را پذیرفت و به او فرمان داد تا به مردم بگوید صبح و شام منزّه شوید: فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرابِ فَأَوْحى إِلَيْهِمْ أَن:ْ سَبِّحُوا بكرة وَ عَشِيًّا. مریم ۱۱ از این فرمان الهی معلوم می شود که اگر مردم بخواهند لایقِ ظهورِ مُنجی رهائی بخش شوند و در پیروزی حقّ علیه باطل سهیم باشند باید دائماً و فقط خود را منزّه و پاک کنند . زیرا ذهنِ آلوده و دست خورده بشر پذیرایِ هیچ حقیقتی نیست و هیچ زایشِ نابی ندارد .امروز ذهن افراد بشر مورد تهاجم اوهام و تخیّلاتِ پوچ و إلقائات نفسانی و زباله های شیطانی است، لذامردم با این ذهنِ آلوده و آشفته هرگز نمی توانند مدافِع حقّ و لایقِ ولی الله الأعظم باشند. پس أمر سَبِّحُوا، تسبیح کنید خطاب به مردمِ تشنه ظهورِ وارثِ همه أنبیاء است زیرا در پاکیِ خداوند شکی نیست اما این مردمِ ظاهراً منتظرند که باید خود را پاک و با پاکی او هماهنگ کنند. لذا منتظرینِ ظهور باید هر صبح و شام زمانی که خلق را نمی بینند زباله هایِ ذهنی را از خود دور و از هر ناحقّی خود را پاک کنند و جدید شوند تا خداوند آنها را به مقامِ باکره بودن برساند: إِنَّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً ۳۵ فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً. واقعه ۳۶ ما آنها را به شکلِ جدیدی پدید آورده ایم و آنها را دست نخورده و پاک قرار دادیم.
جالب اینکه رزقِ بهشتیان نیز در زمانِ بکرة که ریشه در باکره بودن دارد إفاضه می شود: ... وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فيها بُكْرَةً وَ عَشِيًّا ) مریم ۶۲
خدایا؛ ما را در مسبّح بودن و مبارزه با همه آلودگی ها یاری فرما تا لایق ظهور آخرین حجتت باشیم.
undefinedواژه: #ظهور #مسبح #ابکارا #بکرة #جمعه ۹۲
undefined ما را می توانید  در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، روبیکا
@drghofrani2

۳:۳۹