بله | کانال آی مدارس :: اخبار دانش آموزان و معلمان :: رسانه یحیی
عکس پروفایل آی مدارس :: اخبار دانش آموزان و معلمان :: رسانه یحییآ

آی مدارس :: اخبار دانش آموزان و معلمان :: رسانه یحیی

۱۲عضو
thumbnail
هوش مصنوعی از زبان مهندسان
—-“هوش مصنوعی مانند اکسیژن است: وقتی ناپیداست، حیات‌بخش می‌شود. هدف ما ساخت هوشی است که در خدمت انسان باشد، نه جایگزین آن.”
—-سوندیا پیشای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل.مقاله در Harvard Business Review، ۲۰۲۴

ورود به سایت اسکای فای : https://skyfy.irاخبار اسکای فای :‌ @skyfy_ir-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۷

thumbnail
اشتراک ۳۱ روزه اسکای فای
دریافت مشاوره تحصیلی، کنکور، مشاوره پیشرفت و رشد درسی، انتخاب دانشگاه و انتخاب رشته با استفاده از هوش مصنوعی اسکای فای…
—-مشاوره تخصصی اسکای فای با هوش مصنوعیهزینه : ۹۵ هزار تومان برای ۳۱ روز
به هوش مصنوعی اسکای فای در صفحه اختصاصی خود دسترسی داشته باشید.استفاده از اسکای فای براساس جدیدترین مدل زبانی هوش مصنوعی گوگل با هزینه ده برابر کمتر.۳۱ روز مشاوره ۲۴ ساعته، دقیق و سریع و بدون جهت گیری و بدون مشاوره اشتباه.رمز نگاری شده، خصوصی و بدون نگرانی با استفاده از موتور هوش مصنوعی جمینای گوگل.دسترسی به اسکای فای حتی در صورت قطعی اینترنت بین المللی در شرایط جنگ..
—-دریافت اشتراک ۳۱ روزه هوش مصنوعی مشاوره : https://zarinp.al/724003
—-ورود به سایت اسکای فای : https://skyfy.irاخبار اسکای فای :‌ @skyfy_ir-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۸

thumbnail
نقش‌آفرینی فعال دانش‌آموزان در محیط مدرسه؛ رویکرد جدید آموزش‌وپرورش
معاون فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه باید زیست‌بوم پرورشی مدارس را متحول کنیم، گفت: باید میدان‌داری به دانش‌آموزان سپرده شود و به آن‌ها نقش داده شود.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

صادق حسین‌زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، در نشست مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان به جای کنشگری، صرفاً مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی تربیتی هستند، گفت: متأسفانه به دلیل اتفاقی دانش‌آموز از فردی کنشگر به مخاطب فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تبدیل شده‌اند که این رویه باید اصلاح شود.
وی افزود: این مساله باعث شد که کم کم حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌ها کمرنگ‌تر شود. بسیاری از دانش‌آموزان حتی اگر ظاهراً در برخی از برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کردند اما در واقع آن اثرپذیری لازم را نداشتند.
وی با اشاره به اینکه نگاه درستی منجر به تأسیس سازمان دانش‌آموزی شد، خاطرنشان کرد: در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد اتفاقات مهمی افتاده و بخشی از آن، ناظر به سازمان دانش‌آموزی و اتفاقی است که دارد شکل می‌گیرد.
سبک نوجوانانه نه فقط رها، بلکه گم شده است
ملکی با اشاره به اینکه تنگه اُحد نظام، کار دانش‌آموزی است، گفت: در دنیا، «نوجوانانه بودن» یک سبک است. سبکی که به «تینیجری» معروف است. در ایران سبک نوجوانانه نه فقط رها، بلکه گم شده است. پروژه‌ها و محصولات، کاهش پیدا کرده است. نیروهایی که در این حوزه بودند خارج شدند. از آن بدتر، اینکه دیگر کادرسازی به آن معنا اتفاق نیفتاد. در جلساتی که می‌رفتم می‌گفتم که تنگه احد نظام، کار دانش‌آموزی و نوجوانانه است و نیروها دارند از این تنگه خارج می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید در پیشران‌های اجتماعی کشور، لوکوموتیوهای جدید وارد کنیم و چه پیشران و لوکوموتیوی قدرتمندتر و قوی‌تر از نوجوانان است. نوجوان می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد. ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز شاهدی است که نوجوان می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای افزایش مشارکت، نیاز به پیشران‌های جدید اجتماعی داریم که بتواند جلب مشارکت مردمی داشته باشد و نوجوان، همان پیشران است.
وی خاطرنشان کرد: الان در دوره‌ای قرار داریم که وزیر آموزش و پرورش، در دوره‌ای معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده است. زمانی که معاون پرورشی بوده بر این باور بود که هر دانش‌آموز؛ یک نقش، یک تشکل. اینها همه فرصت است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. در حوزه پرورشی، وزیر، خواستار تحول است. البته ما قائل به تحول تدریجی هستیم. چون اگر دفعتا اتفاق بیافتد، به سرعت هم از بین می‌رود. تحول تدریجی همراه با تدبیر، اقدام و عمل خواهد بود.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان کنشگر
ملکی با اشاره به اینکه در الگوی تحول، چند بُعد را در کلان حرکت کار، تعریف کردم افزود: در مرحله اول، پنج عنصر پیشران کلیدی را در دستور کار قرار دادم که باید زیست‌بوم پرورشی مدرسه را متحول کنیم. پنج عنصر پیشران کلیدی هم محور کار است که به آن عمل می‌کنم. یکی از مهمترین موضوعات آن، مساله تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان کنشگر است که برای سال تحصیلی آینده، تمرکز اصلی‌مان در نسبت با این عنصر پیشران خواهد بود.
وی در ادامه افزود: ما هیچ محدودیتی برای تشویق مربی، معلم و مدیر در سطح مدرسه، منطقه و استان که به تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و به نقش‌آفرینی دانش‌آموزی کمک می‌کند، نداریم. البته در سلسله مراتبی که عدالت رعایت شود تا به ویژه به کسی که بیشتر فعالیت کرده، ظلم نشود. از سوی دیگر، اگر کسی، مانع حرکت‌های دانش‌آموزی شود، با او برخورد می‌کنیم و تعارف نداریم. باید به دانش‌آموز، نقش داده شود. باید میدان‌داری به دانش‌آموز سپرده شود. این نکته کلیدی است و این رویکرد در حال حاضر در وزارت آموزش و پرورش، حاکم است. وزیر آموزش و پرورش اعتقاد قلبی دارد و پیگیر این امور است. باید از این فرصت استفاده کرد. مثلاً در اصلاح رتبه‌بندی معلمان این نکته را گفتیم معلمی که کمک می‌کند دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی فعال شوند و نقش‌آفرینی داشته باشد این نکته باید در رتبه‌بندی معلم دیده شود. حتی در رتبه‌بندی مدیر، معلم پرورشی و رئیس منطقه و مدیرکل باید مشخص شود.
ملکی خاطرنشان کرد: باید به شیوه‌ای برسیم که مشارکت، نقش‌آفرینی و میدان‌داری دانش‌آموزان در آموزش و پرورش افزایش پیدا کند. اگر این کار انجام شود، بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور حل می‌شود. چون فطرت نوجوان اینگونه است که باید به او نقش داده شود. حتی در جاهایی بهتر از ما برخی مسائل را متوجه می‌شوند. واقعیت نوجوان این است. ماهیت او به خاطر ذهن پویا و کنشگری که دارد اینگونه است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تغییرات جهانی و اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: جهان در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی در حال متحول شدن است. اگر خود را زودتر با این تحولات، وفق ندهیم، فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شوند. جنگ‌های سال‌های اخیر با هوش مصنوعی انجام شده است. اگر کسی بخواهد آنها را به لحاظ فناوری تحلیل کند متوجه می‌شود که جنگ‌های اخیر، حیرت‌انگیز است. در مدل هوش مصنوعی حتی در فضاهای مدیریتی و عمومی کشور باید بیشتر کار کنیم. همین اتفاق در حوزه فرهنگ، آموزش و تربیت افتاده است و ما چشمانمان را در جاهایی بسته‌ایم و اصلاً متوجه نشده‌ایم. اتفاقاً نوجوانان در برخی موارد، بهتر از ما متوجه می‌شوند و درک می‌کنند. پس باید به نوجوان، نقش بدهیم تا چالش‌ها را حل کند.
ملکی با اشاره به دوگانه‌هایی که با آن مواجه هستیم، گفت: یکی از دوگانه‌هایی که با آن مواجه هستیم، مدرسه و فرامدرسه است. بسیاری از مجموعه‌ها و تشکل‌ها از مدرسه خارج یا کمرنگ شده‌اند. یکی از آنها تشکل‌های دانش‌آموزی، مجموعه پیشتازان و ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی است. آنقدر که در لایه‌های فرامدرسه‌ای جلسه می‌گذاریم، در مدرسه آنطور که باید و شاید، خبری نیست.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

دانش‌آموز را از مخاطب فعالیت‌ها به میدان‌دار فعالیت‌ها بازگردانیم
وی خطاب به مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور گفت: یکی از کارهای جدی، این است که باید ظرفیت داشته باشید و بتوانید توسعه ایجاد کنید. اگر در این دوره در تمام مدارس نتوانید پایگاه بزنید، در دوره‌های بعدی، شاید نتوان این اتفاق را رقم زد. در این دوره ظرفیت وجود دارد. ما هم آمادگی داریم که سازوکارها را درست کنیم. هر کاری که لازم است نقش‌آفرینی ایجاد شود و دانش‌آموز را از مخاطب فعالیت‌ها به میدان‌دار فعالیت‌ها بازگردانیم، انجام خواهیم داد. البته در حال حاضر هم در حال انجام فعالیت‌هایی در این زمینه هستیم. لذا کمک کنید تا علاوه بر نهادینه‌سازی، در آن دوگانه، مدرسه تقویت شود. چون اگر مدرسه ما قوی باشد، فرامدرسه‌ای، مشروعیت پیدا می‌کند. قرار بر این بود تا فرامدرسه‌ای با تکیه بر ظرفیت‌های مدرسه‌ای هویت بگیرد. نه اینکه خود، مانعی برای کار مدرسه‌ای شود. یکی از دغدغه‌هایم، بازگشت به اساسنامه و بازگشت به ارکان تشکیلات است. وقتی خودمان سازوکار تشکیلاتی را تضعیف می‌کنیم و به رسمیت نمی‌شناسیم و در عمل به آن توجه نمی‌کنیم، تشکیلات‌مان را ضعیف کرده‌ایم.
ضرورت همگانی‌سازی پرورشی
ملکی در ادامه به دوگانه دیگری اشاره کرد و افزود: دوگانه بعدی، دوگانه کار حرفه‌ای تخصصی پرورشی با کار همگانی و فراگیر پرورشی است. این هم دوگانه قابل توجهی است. آنقدر که به کار تخصصی و حرفه‌ای می‌پردازیم به امور دانش‌آموزان کاری نداریم و عموم دانش‌آموزان، رها هستند. یکی از مسائل مهم، در کلان کار، همگانی‌سازی پرورشی است. در نسبت سازمان دانش‌آموزی، در هر دو موضوع، ضعف داریم. یعنی در کلان کار و در حوزه تخصصی، اوضاع‌مان خوب است اما در زمینه کار همگانی، نیاز به کار جدی داریم.
وی همچنین افزود: در حوزه فعالیت تشکل‌ها از جمله سازمان، در فعالیت‌های تخصصی و همگانی، ضعف داریم. فردی که در دوران دانش‌آموزی خود، کار تشکیلاتی انجام داده، نگرش، روش مدیریتی و مدل مواجهه‌اش با فردی که فعالیتی نداشته تفاوت دارد. باید تشکیلات‌مان را تقویت کنیم و به تشکیلات‌مان عِرق داشته باشیم. به طور خاص، هم در ساحت تخصصی و هم در ساحت عمومی، حائز اهمیت است. ساحت تخصصی همین کارهای تشکیلاتی و اصول و چارچوبی است که داریم. در ساحت عمومی هم باید کاری کنیم که سهم پیشتازان از فضای عمومی مدرسه، حداکثری شود. باز هم تاکید می‌کنم که سال تحصیلی آینده از این منظر دارای اهمیت است. باید از این فرصت، حداکثر استفاده را داشته باشید.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

توصیه مهم معاون وزیر به مدیران سازمان دانش‌آموزی
ملکی با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید حضور پرشوری در مجموعه داشته باشند به رؤسای سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور گفت: در استان‌ها از اداره شدن پرهیز کنید و به تشکل سرزنده دانش‌آموزی نزدیک شوید. حتی اگر یک اتاق هم برای کار داده باشند باید در ظاهر به گونه‌ای باشد که فضای دانش‌آموزی درک شود. سعی کنید سرو شکل ظاهری کار، اداری نشود. باید از این جنس کار غیردولتی، تشکلی و هویتی مراقبت کنید. رفت و آمد دانش‌آموز، فضا را زنده می‌کند.
موضوع اردو را باید در آموزش و پرورش احیا کرد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه درباره اهمیت اردو خاطرنشان کرد: موضوع اردو برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. اما ماجرای جنگ پیش آمد. برای اجرای اردو موانعی وجود دارد اما باید کمک کنید مشکلات حل شود. موضوع اردو را باید در آموزش و پرورش احیا کرد.
ملکی با اشاره به اینکه چالش‌ها بهترین فرصت تربیت است، افزود: نسلی که در دوران دفاع مقدس تربیت شد کشور را رو به جلو برد. مثلاً سردار سلیمانی، سردار باقری، سردار رشید، سردار حاجی‌زاده و حتی نسل‌های جوان‌تر هم بودند. با اینکه این جوان‌ها خیلی مواقع، خلاق‌تر، نوآورتر و به‌روزتر بودند اما به سادگی نمی‌شد آن‌ها را کنار گذاشت و این‌ها را جایگزین کرد. چون جنگ و چالش‌های بزرگ، آبدیدگی و قدرتی از نظر ویژگی‌های شخصی و شخصیتی ایجاد می‌کند که تا آخر عمر این سرمایه باقی می‌ماند. بنابراین هرگونه چالش، بهترین فرصت برای تربیت است. تربیت، تعطیل‌بردار نیست. الگوی تربیتی این است که باید به دانش‌آموز، میدان و فرصت داده شود. لذا مدرسه تعطیل باشد یا نباشد این میدان‌داری باید توسط دانش‌آموز انجام شود. این مبتنی بر خلاقیت ذاتی فرمانده میدان که شما هستید و آن دانش‌آموز و مربی و تیم تشکیلاتی شماست. چون شرایط استان‌ها با هم مختلف است، می‌توانید در لحظه ابتکار به خرج دهید. البته یک سناریوی کلان کشوری داریم اما دال مرکزی آن همان نکته‌ای است که گفتم. حتی رهبری در زمان جنگ اخیر با رژیم صهیونی فرمودند که زندگی جریان دارد. این کدها را باید دریافت کنیم. حال ممکن است که مدرسه تعطیل شود. باید بدانیم که ما وسط جنگ هستیم. شما الان یکی از پرچم‌داران مؤثر جنگ فناوری امروز هستید. اتفاقاً شما می‌توانید منجر به پیروزی در جنگ نظامی شوید. لذا اینکه مدرسه تعطیل شود یا نشود، معنا ندارد. ما باید کارمان را انجام دهیم. اگر برق و اینترنت بود یا نبود باید در همه حالات، طراحی داشته باشید باید به سمت محلی‌شدن بروید.
وی در این باره ادامه داد: در شرایط کرونا بسیاری از کشورهای دنیا اقتصادشان فروپاشید. چرا در ایران با وجود تحریم‌های زیاد، دچار چنین مشکلی نشدیم. یکی از دلایل آن زنده بودن مغازه‌های محلی بود. هایپرمارکت‌ها دچار مشکل شدند و تا زمانی که انبارهای آن‌ها پر شود انبار کوچک مغازه‌های محلی، پاسخگوی نیاز مردم محله بود تا دولت تدبیر کند و فروشگاه‌های بزرگ را تجهیز کند. این اتفاق در جنگ و جنگ فرهنگی هم وجود دارد. باید تمرکززدایی اتفاق بیفتد. تشکل و کار تشکیلاتی یکی از بهترین فرصت‌های تمرکززدایی است چون شما مسئول شبکه‌های مختلفی هستید که در فضاهای کشور توزیع شده‌اند. چون آن‌ها هم میدان‌شان را بهتر می‌شناسند، هم خلاقیت، مسئولیت و هم هویت دارند و منتظر دستورالعمل نمی‌مانند، خودشان می‌توانند عملیات کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با نگاه به تجربیات گذشته باید نقطه ضعف‌ها را حل کنیم و بر قوت‌های آن اضافه کنیم. یکی از آن‌ها «یاوران مقاومت» بود. انتظار می‌رود «یاوران مقاومت» را گسترش داده و به فعالیت آن عمق بخشیده شود. نقاط ضعف آن برطرف شود که هم اتفاق میدانی فرامدرسه‌ای آن پررنگ باشد و هم اتفاق مدرسه‌ای آن تقویت شود. این اتفاقات صرفاً یک کار فرهنگی و تربیتی نیست، تأثیر واقعی در نتیجه جنگ دارد. دشمن به گونه‌ای ضربه می‌زند که گسست اجتماعی ایجاد کند. شما وقتی قدرت کار اجتماعی و تشکیلاتی دارید، حتی بدون سلاح‌های به ظاهر نظامی هم می‌توانید عمل دشمن را خنثی کنید و هم از یک سری اتفاقاتی که می‌خواهد رقم بزند، پیشگیری کنید. لذا در حال حاضر، کار شما خیلی مهم است. در حفظ جان مسلمین و مردم تأثیر مستقیم دارد. یکی از ظرفیت‌ها در این زمینه، «یاوران مقاومت» است.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

«یاوران مقاومت» و «باانرژی‌ها» دو برند مهم برای سال تحصیلی آینده است
ملکی با اشاره به اینکه مساله دیگر در رابطه با مسائل کشور داریم که برند با انرژی‌هاست، افزود: برند با انرژی‌ها، به طور خاص متمرکز بر الگوی مصرف است که از یک طرف به کنشگری اجتماعی و از طرف دیگر اتفاقی فناورانه است. این موضوع، مساله امروز کشور است و در موضوع با انرژی‌ها در حال تمرین با دانش‌آموزان هستیم. اینکه وقتی با مشکلات کشور مواجه می‌شویم مواجهه ما حل مشکل است نه فرار از مشکل. اینکه اگر کار تشکیلاتی و تشکلی‌مان درست باشد. هر وقت کشور با مشکل مواجه شود افراد به دنبال مهاجرت نیستند بلکه به دنبال حل مشکل هستند. کسی فرار می‌کند که کار تشکلی انجام نداده است و تحت کار تربیتی منفعل بوده است. اما کسی که مدل کار تربیتی‌اش فعالانه بوده، اگر مشکلی باشد به‌دنبال حل آن است. لذا موضوع «یاوران مقاومت» و «باانرژی‌ها» دو برند مهم برای سال تحصیلی آینده است.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

thumbnail
حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۲۲ هزار نخبه
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و ۵۲ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر نخبه‌اند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت با عنوان رویداد ملی منظومه نوآوری با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد برگزار شد.
رئیس کمیته امداد در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای اقتدار ایران اسلامی به ویژه دانشمندان شهید در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، گفت: دانشمندان ایرانی در طول تاریخی نقش بسیار بزرگی در توسعه علم در جهان داشته‌اند و امروز نیز وظیفه همه ما حمایت از نهاد علم و کمک به عدالت آموزشی برای تمام اقشار جامعه است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بیش از ۲۲ هزار نخبه را در جامعه هدف خود تحت حمایت دارد، افزود: بیش از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و ۵۲ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی جزو نخبگان هستند.
بختیاری با تاکید بر اینکه کمیته امداد با همه توان از این نخبگان حمایت می‌کند، اظهار کرد: معتقدیم باید استعدادهای این نوجوانان و جوانان در راستای توانمندسازی به منصه ظهور گذاشته شود و این استعداد در راه انسانیت و کمال انسانی به کار رود.
رئیس کمیته امداد توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوش مصنوعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: غفلت در این زمینه موجب عقب‌ماندگی کشور و از دست رفتن ظرفیت‌ها می‌شود.وی با اشاره به تشکیل کارگروه نخبگان در کمیته امداد، تاکید کرد: یکی از مأموریت‌های این کارگروه، برداشتن موانع از سر راه دانش‌آموزان نخبه است.
بختیاری در پایان گفت: در فرآیند برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت حدود ۴۸۰۰ دانش‌آموز که زمینه نخبگی در آنان وجود داشت، شناسایی شدند و از این تعداد در نهایت ۲۶۰ نفر از دانش‌آموزان که ایده‌های نوآورانه و اختراعات خود را به مرحله عملی رسانده‌اند.
نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت از ۸ تا ۱۱ مردادماه در دفتر مرکزی کمیته امداد برپا شد.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۶

thumbnail
آغاز ثبت نام استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان از امروز
فرایند ثبت نام، جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی از طریق آیین نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی از امروز آغاز شده است.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۷

فرایند ثبت نام، جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی از طریق آئین نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی از امروز آغاز شده است.
متقاضیان با مراجعه به سامانه استعداد برتر ملی به نشانی https://reg.cfu.ac.ir می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.
ثبت نام و بارگذاری مدارک و مستندات به صورت اینترنتی از امروز شنبه ۱۱ مرداد تا روز چهارشنبه ۱۵ مرداد انجام خواهد شد.
برای تأیید مدارک و مستندات استعداد برتر نیازی به مراجعه به هیچ مرجعی توسط داوطلبان نیست و ارزیابان شایستگی‌های تخصصی به صورت الکترونیکی مدارک را بررسی و در سامانه اعلام نتیجه خواهند کرد.
بارگذاری حداقل یک مدرک یا مستند از گروه‌های نه‌گانه استعدادهای برتر برای تشکیل پرونده اولیه و بررسی درخواست متقاضی الزامی است در غیر این صورت از فرایند پذیرش حذف خواهند شد.
متقاضیان در صورت احراز صلاحیت‌های عمومی گزینش و کسب حد نصاب مورد نیاز در فرایند بررسی و انجام مصاحبه شایستگی معلمی و سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما می‌توانند در صورت اعلام قبولی نهایی از سوی سازمان سنجش در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۲۷

thumbnail
اجرای ۵ طرح ملی ویژه دختران دانش آموز
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش از برگزاری چند جلسه تخصصی مشترک در مرکز امور زنان وزارت کشور و اخذ موافقت فنی و تخصصی و جذب اعتبارات مالی در اجرای ۵ طرح ملی مشترک خبر داد.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۰

میترا تیموری، مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین طرح با هدف ارتقای سطح بهداشت دوران بلوغ برای دختران مناطق محروم است که طرح همه جانبه و چند بعدی است که هم آموزش‌های بهداشتی و روانی را برای دختران، اولیا و مربیان در بر دارد و هم بسته‌های بهداشتی و خوراکی متناسب را به دختران جامعه هدف اهدا می‌نماید.
وی افزود: طرح دوم با عنوان «رویداد ملی دختر ایران» با هدف توان افزایی، انگیزه بخشی، تقویت مهارت‌های ارتباطی، همدلی، راهبری، کار گروهی و حل مسئله است که طی یک تجربه کار گروهی، عملیات یک پروژه اجتماعی مسئله محور با رویکرد حل مسئله برای دختران نوجوان کنش‌گر ۱۴ تا ۱۸ ساله را اجرا می‌نماید.
به گفته مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش، خروجی این پروژه تشکیل زنجیره و شبکه ای مؤثر، الهام بخش و امید آفرین از دختران آگاه، مسئول، فعال و کنش‌گر برای توسعه و پیشرفت ایران عزیز است.
وی طرح سوم را طرحی مکمل «نماد» بیان کرد که طی یک رویداد حضوری دو روزه برای حدود صد نفر در هر استان و هدایت مستمر مجازی برای همان گروه اجرا می‌شود. هدف نهایی این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خود مراقبتی، تقویت عزت نفس و خودباوری به وسیله آموزش مهارت‌های مختلف است.
تیموری با بیان اینکه طرح چهارم، طرح استعدادیابی زنان و دختران در حوزه بازی‌سازی است گفت: هدف این طرح ملی که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، تربیت نیروی زبده برای توسعه بازار کار بازی‌های رایانه‌ای و زمینه سازی برای ورود آن‌ها به چرخه محتواسازی و طراحی و سرمایه پذیری بازی است.
طرح پنجم نیز طرح ملی شبکه سرآمدان است که با هدف تقویت حضور مؤثر اجتماعی زنان و دختران در شبکه ای کارآمد و پر توان در سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی با تشکر از داداندیش رئیس مرکز امور زنان وزارت کشور اظهار داشت: برای هر کدام از این طرح‌ها بودجه کلانی از سوی آن وزارت در نظر گرفته شده است که امید می‌رود با اجرای آنها در سطح کشور، ضمن توسعه عدالت آموزشی در فضای کشور با مشارکت این دو دستگاه مهم گام ارزشمندی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در پایان از رونمایی قریب الوقوع طرح‌های مذکور خبر داد و گفت همه طرح‌های ذکر شده آماده اجرا و بهره برداری هستند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۰

thumbnail
کاظمی: امسال ۶۰ هزار معلم جدید در مدارس تدریس خواهند داشت
وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰ هزار نیروی جدید از مهرماه به کار گرفته می‌شوند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۰

علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونین که در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه ارزیابی دانشگاه فرهنگیان در خصوص داوطلبان ورود به این دانشگاه به پایان رسیده است، گفت: با ارائه اسامی به سازمان سنجش به زودی اسامی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.
وی ضمن تسلیت به مناسبت رسیدن چهلم شهدای جنگ اخیر، گفت: رهبر معظم انقلاب دیداری با خانواده شهدای اخیر داشتند که بسیار ارزشمند و موجب دلگرمی و سبب ایجاد فضای معنوی در جامعه شده است.
کاظمی با تاکید بر اینکه به شروع سال تحصیلی نزدیک شده‌ایم و مأموریت‌ها باید به سرعت انجام شود، افزود: با وجود همه تلاش‌های معاونان هنوز با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم. بنابراین انتظار می‌رود با جدیت بیشتری اقدامات پیگیری شده تا هیچ چالشی در مسیر پیش رو نباشد.
وزیر آموزش و پرورش به دو موضوع سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی با توجه به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در کنار ساماندهی، سازماندهی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی تاکید کرد: سازماندهی ۲۵ هزار خروجی دانشگاه فرهنگیان، ماده ۸ و … صدور احکام، ردیف آنها باید به موقع و با دقت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۶۰ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی به کار گرفته می‌شوند، افزود: ارزیابی‌های عملی باید با سرعت و به دقت انجام شود تا با کمترین موانع سال تحصیلی جدید آغاز شود.
کاظمی با اشاره به برگزاری مناسک و مراسم مرتبط به اربعین ادامه داد: از مدیران انتظار می‌رود در کنار همراهی، همدلی و تشویق به مشارکت در این زمینه، تلاش شود هیچ اداره‌ای در خدمت رسانی به جامعه بزرگ معلمان و دانش آموزان دچار غفلت نشود.
وی ضمن اشاره به برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش عنوان کرد: ضرورت دارد به سرعت محتوای اجلاس تدوین و بررسی شود و هیچ کاستی در این زمینه نباشد.
کاظمی با تاکید بر اینکه کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی در فضا و تجهیزات از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود، گفت: باید الگوی افتتاحیه مدارس و زمان بندی آنها به دقت مشخص شود همچنین ضرورت دارد در کیفیت بخشی به آموزش، برنامه و تقویم آموزش منطقه‌ای و سراسری با جزئیات مشخص شود.
وزیر آموزش و پرورش به تحول در برنامه درسی به عنوان یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تغییر ریل آموزش و پرورش با تاکید بر تحول در برنامه درسی از اساسی‌ترین اقدامات این وزارتخانه است و اقدامات در این زمینه باید به سرعت انجام شود.
کاظمی بر تجهیز دانش‌آموزان به یک مهارت تاکید و اظهار کرد: ضرورت دارد با توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، ضریب پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در میان دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۰

thumbnail
کاظمی: توسعه و بسط اندیشه‌های مطهری در میان معلمان عمومی‌سازی شود
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به خطر شناخت سطحی در جامعه امروز، گفت: آثار شهید مطهری می‌تواند بنیان‌های فکری و اعتقادی نسل جدید، به‌ویژه معلمان را تقویت کند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۱

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز، یکشنبه دوازدهم مردادماه با حضور در نخستین دوره مطالعاتی نظام اندیشه‌ای شهید مطهری با تأکید بر این که باید ایستاده در مقابل این قشر فرهیخته ایستاد و صحبت کرد به حوادث و اتفاقات جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و گفت: ملت ما همیشه سرافراز بوده‌اند و در تاریخ هم این اثبات شده است که همواره از دل حوادث با سربلندی بیرون آمده‌اند.
کاظمی با اشاره به این که هرگز در مقابل دنیای استکبار سر خم نمی‌کنیم، افزود: خدا را گواه می‌گیریم که راه شهیدان را ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: وجود رهبر انقلاب، انسجام، یکدلی، وحدت ملت ایران و دفاع نیروی مسلح از میهن عزیزمان؛ عناصر پیروزی ما در این جنگ بودند.
کاظمی با تأکید بر این که شهیدان مطهری و بهشتی در کنار امام معماران انقلاب بودند، گفت: این شخصیت‌های متعالی و ممتاز، نظریه‌پرداز و مغز انقلاب بوده‌اند و فقدان آنها خسران بزرگی برای انقلاب بود.
وی با اشاره به این که روز معلم برگرفته از شهید مطهری است، گفت: کتاب‌های شهید مطهری مانند کتاب انسان و سرنوشت با موضوع جبر و اختیار، حجاب و جهان بینی درس‌های بزرگ زندگی هستند و به بسیاری از شبهات پاسخ می‌دهند.
کاظمی تصریح کرد: کتاب‌های شهید بهشتی و شهید مطهری بنیان‌های فکری و اعتقادی انسان را شکل می‌دهد و امروز یکی از آسیب‌های جدی شناخت کم عمق و سطحی است.
وی افزود: اگر امروز این کتاب‌ها را بخوانیم انگار برای همین روزها نوشته شده و نیاز روز است. این کتاب‌ها منظومه انسان تراز قرآن را تبیین می‌کند.
کاظمی خاطرنشان کرد: در کتاب تعلیم و تربیت شهید مطهری به موارد مهمی اشاره شده است. او وقتی تربیت را مطرح می‌کند کار را بهترین ابراز تربیت می‌داند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که شهید مطهری رویکردش در منبر و تولید محتوا، مسئله محور بود: شهید مطهری استاد اندیشه‌ورزی منطق بود و بر اساس مسئله روز، محتوا تولید می‌کرد.
وی ادامه داد: نظام فکری و طرحواره شهید مطهری کاملاً جامع و در منظومه فکری او به جهان بینی انسان از آغاز و تا زندگی اجتماعی و سیاسی‌اش توجه دارد.
کاظمی با تأکید بر این که باید بررسی کرد محتواهای تولید شده چگونه به نسل جوان و نوجوان منتقل می‌شود، گفت: ضرورت دارد با توجه به ظرفیت‌های موجود، توسعه و بسط اندیشه‌های مطهری در میان معلمان، عمومی سازی شود.
وی افزود: از طرفی دیگر باید این محتواها غنی و ارزشمند و با توجه به نیاز نسل جدید تهیه و تدوین شود زیرا مخاطبان اصلی معلمان، دانش آموزان هستند. بنابراین ضروری است که سیر اندیشه‌های شهید مطهری در مدارس جاری و ساری شود.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۱

thumbnail
پیشگیری به جای درمان؛ سمنان پایلوت غربالگری هدفمند دانش‌آموزان می‌شود
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه بهترین زمان غربالگری سلامت دانش آموزان زمان نام نویسی است، گفت: داده‌های غربالگری سلامت مبنای برنامه‌ریزی خواهد بود.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۱

قاسم شریفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در سالن جلسات آموزش و پرورش سمنان بیان کرد: هیچ موضوعی نباید موجب تعطیلی جلسات نماد شود.
وی با اشاره به روند غربالگری دانش آموزان افزود: بهترین زمان برای غربالگری، ایام ثبت نام است. باید از شهریور ماه این فرآیند آغاز شود تا داده‌های قابل استناد داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: این گزارش شامل آمار دانش آموزان غربالگری شده، نتایج مصاحبه‌های تشخیصی، و اولویت بندی آسیب‌های شناسایی شده خواهد بود.
شریفی همچنین پیشنهاد کرد مدارس پرخطر بر اساس نتایج غربالگری شناسایی و به کمیته منابع انسانی معرفی شوند تا نیروهای مشاوره و تربیتی به صورت هدفمند تخصیص یابند.
در ادامه این جلسه، اعضای حاضر گزارشی از عملکرد طرح نماد و اقدامات انجام شده ارائه و به تشریح برنامه‌های پیشگیرانه خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداختند.-رسانه یحیی :: اخبار استان‌ها :: t.me/yohyi_newsایتا: eitaa.com/yohyi_news بله: ble.ir/yohyi_news

۱۶:۳۱