بازارسال شده از معاونت فضای مجازی رسانه ملی
۸:۰۸
بازارسال شده از اخبار مردم
🎥روایتی از سفر عشق...
📌 از تهران تا کوفه🗣راوی مهرورزیان#راوی_اربعین
لینک شرکت در پویش:https://telewebion.com/campaign/0xe8238b1
📌 از تهران تا کوفه🗣راوی مهرورزیان#راوی_اربعین
لینک شرکت در پویش:https://telewebion.com/campaign/0xe8238b1
۸:۱۰
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی روایت فتح
#ویژه_اربعین
🔷 شهید آوینی: «آری، خداوند انسان را برای خود خلق فرموده است و اگر راه عشق را با کرب و بلا قرین ساخته، از آن است که جز اهل الله در این راه قدم نگذارند.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#اربعین_حسینی#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح#شهید_سید_مرتضی_آوینی
@bonyaderevayatefath
🔷 شهید آوینی: «آری، خداوند انسان را برای خود خلق فرموده است و اگر راه عشق را با کرب و بلا قرین ساخته، از آن است که جز اهل الله در این راه قدم نگذارند.»
🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی»
#اربعین_حسینی#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح#شهید_سید_مرتضی_آوینی
@bonyaderevayatefath
۱۷:۴۰
بازارسال شده از اخبار مردم
۸:۵۳
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی روایت فتح
📌 در قسمت ششم تجربه ماندگار خواهید دید:
🎬 تاریخ شفاهی گروه تلویزیونی جهاد و روایت فتح
📽 این قسمت : محمدرضا اسلاملو ؛ فیلمبردار
🔹پنجشنبه ۸ شهریور ، ساعت ۱۶🔹جمعه ۹ شهریور ، ساعت ۹🔸شبکه افق سیما
#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح#روایت_فتح#شهید_سید_مرتضی_آوینی
@bonyaderevayatefath
🎬 تاریخ شفاهی گروه تلویزیونی جهاد و روایت فتح
📽 این قسمت : محمدرضا اسلاملو ؛ فیلمبردار
🔹پنجشنبه ۸ شهریور ، ساعت ۱۶🔹جمعه ۹ شهریور ، ساعت ۹🔸شبکه افق سیما
#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح#روایت_فتح#شهید_سید_مرتضی_آوینی
@bonyaderevayatefath
۱۲:۴۵
بازارسال شده از آرا نیوز
🔰 عذرخواهی نماینده طالبان از مردم ایران
🔹نماینده طالبان که در هنگام پخش سرود ملی ایران در کنفرانس وحدت اسلامی قیام نکرده بود، از مردم ایران به این دلیل عذرخواهی کرد.
🆔@AraNews_ir
🔹نماینده طالبان که در هنگام پخش سرود ملی ایران در کنفرانس وحدت اسلامی قیام نکرده بود، از مردم ایران به این دلیل عذرخواهی کرد.
🆔@AraNews_ir
۱۰:۴۷
بازارسال شده از آرا نیوز
۱۹:۲۰
بازارسال شده از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
🎥ببینید؛سریال طوبی بیش از پنجاه روز است که مهمان خانه های مردم است. مخاطبان در فضای مجازی نظرات مختلفی در خصوص این سریال داشته اند که برخی از آنها را از نظر میگذرانیم.
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_روابط_عمومی🆔 @IRIB_Organization
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_روابط_عمومی🆔 @IRIB_Organization
۹:۱۵
بازارسال شده از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
واکنش رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما به توئیت اخیر علی ربیعی: کماکان مرجعیت خبری اکثر مردم ایران داخل مرزها و رسانه ملی است
🔹️در روزهای گذشته که نظرسنجی ایسپا درباره وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاههای دولتی، دستمایه تلاش برخی سایتها و کانالهای خبری برای تحریف، القای برداشتهای جهتدار و ناصحیح درخصوص مرجعیت رسانه ملی شده، علی ربیعی نیز در توئیتی دست به نقد مرجعیت خبری صداوسیما در کشور زده است که با واکنش رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما همراه شد.
▫️به گزارش روابطعمومی رسانه ملی، محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در واکنش به نقد علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیسجمهور، در صفحه شخصیاش در ویراستی نوشته است: «جناب آقای دکتر ربیعی، مدتهاست که همه سنجشها نشان میدهد کماکان مرجعیت خبری اکثریت مردم ایران داخل مرزها و رسانه ملی است. دراینزمینه، چنانچه نظرسنجیهای مرکز تحقیقات صداوسیما را قبول ندارید، میتوانید به نظرسنجی ایسپا دراینزمینه مراجعه بفرمایید. البته توصیه میشود به اصل نظرسنجی ایسپا رجوع کنید.»
عضو هیئتعلمی و استاد دانشگاه صداوسیما در ادامه اضافه کرده است: «قضاوت برمبنای مطالب مندرج در سایتها و کانالهای جهتدار فضای مجازی ممکن است حتی یک استاد دانشگاه با سوابق طولانی اجرایی و امنیتی را دچار خطای تحلیلی نماید. جهت استحضار، ایسپا جوسازی سایتها و کانالهای فضای مجازی در استناد به نظرسنجی اخیرش را غیرعلمی و غیرقابلتعمیم به عموم جامعه ایران اعلام کرد.»
بنابر این گزارش، علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیسجمهور در صفحه شخصیاش در ایکس نوشته بود: «مدتهاست که همه سنجشها و شواهد نشان میدهد که متأسفانه مرجعیت خبری از داخل کشور به بیرون مرزها انتقال یافته است. سنجشی که اخیرا ایسپا درمورد استفاده از فیلمها و سریالهای موردعلاقه مخاطبین منتشر کرده، حاکی از آن است که علاقه به محتواهای تفریحی و تماشای فیلم نیز، دیرزمانی است که به تولیدات خارج از مرزهای ایران سوق پیدا کرده است. آیا وقت آن نرسیده که در سیاستهای خبری رسانهای فرهنگی و سینما تجدیدنظر شود؟!!!!»
ذکر این نکته ضروری است که در گزارشهای منتشره برخی پایگاههای خبری به بخشی از نظرسنجی فوق اشاره شده، ازجمله آنکه دانشجویان موردپرسش، بخش عمدهای از اوقات فراغت خودشان را صرف گشتوگذار در فضای مجازی میکنند و اساساً تماشای فیلم و سریال جایگاه قابلتوجهی در پر کردن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاههای دولتی ندارد و از اندک دانشجویانی که اعلام کردهاند در اوقات فراغت خود فیلم و سریال تماشا میکنند، پرسیده شده که از چه منبعی فیلم و سریال تماشا میکنند که نتایج نشان داده پاسخگویان بیشتر ازطریق دانلود و تماشا از سایتهای اینترنتی و بعد، پلتفرمهای نمایش داخلی و خارجی بیننده فیلم و سریالاند و تلویزیون در رتبه چهارم قرار دارد.
مرکز تحقیقات پیشتر در پاسخ، به ذکر این توضیح پرداخته است که اساساً الگوی مصرف رسانهای یک قشر خاص مثل دانشجویان، قابلمقایسه با عموم مردم و تعمیم به تمام جامعه ایران نیست و حتی خود ایسپا بعداز این شیطنت رسانهای اعلام کرد که این نظرسنجی از ۲۲۵۰ نفر دانشجو انجام شده و نتایج آن قابلیت تعمیم به کل جامعه را ندارد.
این در حالی است که در فروردینماه، یعنی چند روز قبلاز اجرای این نظرسنجی دانشجویی، ایسپا در یک نظرسنجی از عموم مردم (نه یک قشر خاص مثل دانشجویان) میزان مخاطب رسانه ملی را حدود ۷۰ درصد اعلام کرده بود؛ اما هیچکدام از سایتهای مذکور اشارهای به آن نداشتند.
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_روابط_عمومی
🆔️@IRIB_Organization
🔹️در روزهای گذشته که نظرسنجی ایسپا درباره وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاههای دولتی، دستمایه تلاش برخی سایتها و کانالهای خبری برای تحریف، القای برداشتهای جهتدار و ناصحیح درخصوص مرجعیت رسانه ملی شده، علی ربیعی نیز در توئیتی دست به نقد مرجعیت خبری صداوسیما در کشور زده است که با واکنش رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما همراه شد.
▫️به گزارش روابطعمومی رسانه ملی، محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در واکنش به نقد علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیسجمهور، در صفحه شخصیاش در ویراستی نوشته است: «جناب آقای دکتر ربیعی، مدتهاست که همه سنجشها نشان میدهد کماکان مرجعیت خبری اکثریت مردم ایران داخل مرزها و رسانه ملی است. دراینزمینه، چنانچه نظرسنجیهای مرکز تحقیقات صداوسیما را قبول ندارید، میتوانید به نظرسنجی ایسپا دراینزمینه مراجعه بفرمایید. البته توصیه میشود به اصل نظرسنجی ایسپا رجوع کنید.»
عضو هیئتعلمی و استاد دانشگاه صداوسیما در ادامه اضافه کرده است: «قضاوت برمبنای مطالب مندرج در سایتها و کانالهای جهتدار فضای مجازی ممکن است حتی یک استاد دانشگاه با سوابق طولانی اجرایی و امنیتی را دچار خطای تحلیلی نماید. جهت استحضار، ایسپا جوسازی سایتها و کانالهای فضای مجازی در استناد به نظرسنجی اخیرش را غیرعلمی و غیرقابلتعمیم به عموم جامعه ایران اعلام کرد.»
بنابر این گزارش، علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیسجمهور در صفحه شخصیاش در ایکس نوشته بود: «مدتهاست که همه سنجشها و شواهد نشان میدهد که متأسفانه مرجعیت خبری از داخل کشور به بیرون مرزها انتقال یافته است. سنجشی که اخیرا ایسپا درمورد استفاده از فیلمها و سریالهای موردعلاقه مخاطبین منتشر کرده، حاکی از آن است که علاقه به محتواهای تفریحی و تماشای فیلم نیز، دیرزمانی است که به تولیدات خارج از مرزهای ایران سوق پیدا کرده است. آیا وقت آن نرسیده که در سیاستهای خبری رسانهای فرهنگی و سینما تجدیدنظر شود؟!!!!»
ذکر این نکته ضروری است که در گزارشهای منتشره برخی پایگاههای خبری به بخشی از نظرسنجی فوق اشاره شده، ازجمله آنکه دانشجویان موردپرسش، بخش عمدهای از اوقات فراغت خودشان را صرف گشتوگذار در فضای مجازی میکنند و اساساً تماشای فیلم و سریال جایگاه قابلتوجهی در پر کردن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاههای دولتی ندارد و از اندک دانشجویانی که اعلام کردهاند در اوقات فراغت خود فیلم و سریال تماشا میکنند، پرسیده شده که از چه منبعی فیلم و سریال تماشا میکنند که نتایج نشان داده پاسخگویان بیشتر ازطریق دانلود و تماشا از سایتهای اینترنتی و بعد، پلتفرمهای نمایش داخلی و خارجی بیننده فیلم و سریالاند و تلویزیون در رتبه چهارم قرار دارد.
مرکز تحقیقات پیشتر در پاسخ، به ذکر این توضیح پرداخته است که اساساً الگوی مصرف رسانهای یک قشر خاص مثل دانشجویان، قابلمقایسه با عموم مردم و تعمیم به تمام جامعه ایران نیست و حتی خود ایسپا بعداز این شیطنت رسانهای اعلام کرد که این نظرسنجی از ۲۲۵۰ نفر دانشجو انجام شده و نتایج آن قابلیت تعمیم به کل جامعه را ندارد.
این در حالی است که در فروردینماه، یعنی چند روز قبلاز اجرای این نظرسنجی دانشجویی، ایسپا در یک نظرسنجی از عموم مردم (نه یک قشر خاص مثل دانشجویان) میزان مخاطب رسانه ملی را حدود ۷۰ درصد اعلام کرده بود؛ اما هیچکدام از سایتهای مذکور اشارهای به آن نداشتند.
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_روابط_عمومی
🆔️@IRIB_Organization
۱۵:۲۵
📲 روایت "خاطرات فجر پیروزی" در پویش #روایت_مردم
✅شما عزیزان روایت ها یا خاطراتی که از ایام پیروزی انقلاب اسلامی دارید یا روایت هایتان را از پیشرفت های کشور یا حتی اگر سخنی از امام خمینی (ره) برایتان روزگاری را تداعی می کند، می توانید با گرفتن عکس یا ویدیو آن به شماره 09999221401 در پیام رسان های داخلی (ایتا، سروش پلاس، بله، روبیکا و شاد)یا به آیدی ad_iranema1403@ ارسال نمایید و شیرینی آن لحظه را با ما شریک شوید.
📲 لینک کانال های پویش #روایت_مردم در پیام رسان ها:
ایتا🔗https://eitaa.com/iranema_1403بله🔗http://ble.ir/iranema_1403روبیکا🔗rubika.ir/iranema_1403شاد🔗https://shad.ir/iranema_ir
📌با هم در کنار هم بیاید تاریخ را روایت کنیم، تاریخ را زنده نگه داریم و صدای مردم را به گوش همه برسانیم.🇮🇷
✅شما عزیزان روایت ها یا خاطراتی که از ایام پیروزی انقلاب اسلامی دارید یا روایت هایتان را از پیشرفت های کشور یا حتی اگر سخنی از امام خمینی (ره) برایتان روزگاری را تداعی می کند، می توانید با گرفتن عکس یا ویدیو آن به شماره 09999221401 در پیام رسان های داخلی (ایتا، سروش پلاس، بله، روبیکا و شاد)یا به آیدی ad_iranema1403@ ارسال نمایید و شیرینی آن لحظه را با ما شریک شوید.
📲 لینک کانال های پویش #روایت_مردم در پیام رسان ها:
ایتا🔗https://eitaa.com/iranema_1403بله🔗http://ble.ir/iranema_1403روبیکا🔗rubika.ir/iranema_1403شاد🔗https://shad.ir/iranema_ir
📌با هم در کنار هم بیاید تاریخ را روایت کنیم، تاریخ را زنده نگه داریم و صدای مردم را به گوش همه برسانیم.🇮🇷
۱۰:۰۳
📲 روایت "خاطرات فجر پیروزی" در پویش #روایت_مردم
✅شما عزیزان روایت ها یا خاطراتی که از ایام پیروزی انقلاب اسلامی دارید یا روایت هایتان را از پیشرفت های کشور یا حتی اگر سخنی از امام خمینی (ره) برایتان روزگاری را تداعی می کند، می توانید با گرفتن عکس یا ویدیو آن به شماره 09999221401 در پیام رسان های داخلی (ایتا،بله، روبیکا و شاد)یا به آیدی ad_iranema1403@ ارسال نمایید و شیرینی آن لحظه را با ما شریک شوید.
📌با هم در کنار هم بیاید تاریخ را روایت کنیم، تاریخ را زنده نگه داریم و صدای مردم را به گوش همه برسانیم.🇮🇷
🔗http://ble.ir/iranema_1403
✅شما عزیزان روایت ها یا خاطراتی که از ایام پیروزی انقلاب اسلامی دارید یا روایت هایتان را از پیشرفت های کشور یا حتی اگر سخنی از امام خمینی (ره) برایتان روزگاری را تداعی می کند، می توانید با گرفتن عکس یا ویدیو آن به شماره 09999221401 در پیام رسان های داخلی (ایتا،بله، روبیکا و شاد)یا به آیدی ad_iranema1403@ ارسال نمایید و شیرینی آن لحظه را با ما شریک شوید.
📌با هم در کنار هم بیاید تاریخ را روایت کنیم، تاریخ را زنده نگه داریم و صدای مردم را به گوش همه برسانیم.🇮🇷
🔗http://ble.ir/iranema_1403
۱۰:۳۰
بازارسال شده از باشگاه خبرنگاران جوان
#داده_نما | رشد تولید ناخالص داخلی ایران بعد از انقلاب اسلامی
🔹از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۱۳۵۷ تا ۴۰۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳
🔹طبق آمارهای بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران در سال ۱۳۵۷، یعنی اولین سال انقلاب، حدود ۹۰ میلیارد دلار بوده است. اما این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۴۰۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.
🔹این رشد بیش از ۴.۴ برابری در شرایطی محقق شده که ایران طی این سالها با چالشهای بزرگی مانند جنگ تحمیلی، تحریمهای بینالمللی و محدودیتهای اقتصادی روبهرو بوده است.
🔹همچنین سهم ایران از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۰.۳۸ درصد رسیده است که با توجه به فشارهای خارجی و محدودیتهای صادرات نفت، نشاندهنده توانمندیهای اقتصادی کشور در حفظ جایگاه خود در اقتصاد جهانی است.
🔹نکات کلیدی: سال ۱۳۵۷: GDP ایران ۹۰ میلیارد دلار سال ۲۰۲۳: GDP ایران ۴۰۱.۵ میلیارد دلار رشد بیش از ۴.۴ برابر در ۴۴ سال
🔹این ارقام نشان میدهد که با وجود تمامی فشارها، ایران توانسته است در حوزه اقتصادی پیشرفت کند و تولید ناخالص داخلی خود را به سطح قابلتوجهی برساند.
🆔 @YjcNewsChannel
🔹از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۱۳۵۷ تا ۴۰۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳
🔹طبق آمارهای بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران در سال ۱۳۵۷، یعنی اولین سال انقلاب، حدود ۹۰ میلیارد دلار بوده است. اما این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۴۰۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.
🔹این رشد بیش از ۴.۴ برابری در شرایطی محقق شده که ایران طی این سالها با چالشهای بزرگی مانند جنگ تحمیلی، تحریمهای بینالمللی و محدودیتهای اقتصادی روبهرو بوده است.
🔹همچنین سهم ایران از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۰.۳۸ درصد رسیده است که با توجه به فشارهای خارجی و محدودیتهای صادرات نفت، نشاندهنده توانمندیهای اقتصادی کشور در حفظ جایگاه خود در اقتصاد جهانی است.
🔹نکات کلیدی: سال ۱۳۵۷: GDP ایران ۹۰ میلیارد دلار سال ۲۰۲۳: GDP ایران ۴۰۱.۵ میلیارد دلار رشد بیش از ۴.۴ برابر در ۴۴ سال
🔹این ارقام نشان میدهد که با وجود تمامی فشارها، ایران توانسته است در حوزه اقتصادی پیشرفت کند و تولید ناخالص داخلی خود را به سطح قابلتوجهی برساند.
🆔 @YjcNewsChannel
۱۷:۲۷
بازارسال شده از اخبار مردم
🎥 #ویدیو کامل معرفی مدل هوش مصنوعی Grok 3 با زیرنویس فارسی🧠 مروری بر قابلیتها و ویژگیهای مدل جدید شرکت xAI
🔹 شرکت هوش مصنوعی «xAI» به رهبری ایلان ماسک، مدل جدید هوش مصنوعی خود، «Grok 3» را معرفی کرد. این مدل با هدف رقابت با مدلهای شرکت «OpenAI» و گوگل طراحی شده است.
👈 متن کامل را در زاویه (https://zaviehmag.ir/?p=28376) بخوانید.
🆔 @zaviehmagir
🔹 شرکت هوش مصنوعی «xAI» به رهبری ایلان ماسک، مدل جدید هوش مصنوعی خود، «Grok 3» را معرفی کرد. این مدل با هدف رقابت با مدلهای شرکت «OpenAI» و گوگل طراحی شده است.
👈 متن کامل را در زاویه (https://zaviehmag.ir/?p=28376) بخوانید.
🆔 @zaviehmagir
۹:۵۲
بازارسال شده از شهید حاج قاسم سلیمانی
🎬 #ببینید | نماهنگ ستارهٔ درخشان
سیدی که شد دلت
تکیهگاهِ سیدی
قهرمانِ این صفی
در کنار قهرمان
✍شاعر: قاسم صرافان🔸طراحی عنوان: محمد روحالامین🔹اجرا: ستارگان ولایت و آوای احسان⬅️ تهیه شده در بنیاد مکتب حاج قاسم
#شهدا_علی_طریق_القدس #سید_هاشم_صفیالدین #انا_علی_العهد
📲 @Soleimany_ir
سیدی که شد دلت
تکیهگاهِ سیدی
قهرمانِ این صفی
در کنار قهرمان
✍شاعر: قاسم صرافان🔸طراحی عنوان: محمد روحالامین🔹اجرا: ستارگان ولایت و آوای احسان⬅️ تهیه شده در بنیاد مکتب حاج قاسم
#شهدا_علی_طریق_القدس #سید_هاشم_صفیالدین #انا_علی_العهد
📲 @Soleimany_ir
۱۰:۱۲
بازارسال شده از اخبار مردم
شعبده خبرآنلاین و کارفرمایان!
🔸سایت خبرآنلاین در مطلبی برخی ادعاها در مورد رسانه ملی را مطرح کرده است که پاسخ به برخی از آنها شاید برای شعبدهبازانِ پیدا و پنهان این سایت جالب توجه باشد!
@simayeresaneh
🔸سایت خبرآنلاین در مطلبی برخی ادعاها در مورد رسانه ملی را مطرح کرده است که پاسخ به برخی از آنها شاید برای شعبدهبازانِ پیدا و پنهان این سایت جالب توجه باشد!
@simayeresaneh
۱۵:۴۹
با سلام
✅با ارسال ویدیو از راهپیمایی روز قدس، خاطرات خود از سالهای گذشته یا پیامهای همبستگی با مردم مظلوم غزه، راوی روز قدس باشید.
ویدئوهای خود را از طریق صفحه پویش روایت قدس تلوبیون یا پیامرسانهای بله، ایتا و شاد به شماره 09999221401 ارسال کنید.
آثار برگزیده در شبکههای سراسری صدا و سیما به نمایش گذاشته خواهند شد و صدای شما به گوش همه خواهد رسید. روایت خود را با هشتگ #روایت_قدس در فضای مجازی منتشر کنید.
✅با ارسال ویدیو از راهپیمایی روز قدس، خاطرات خود از سالهای گذشته یا پیامهای همبستگی با مردم مظلوم غزه، راوی روز قدس باشید.
ویدئوهای خود را از طریق صفحه پویش روایت قدس تلوبیون یا پیامرسانهای بله، ایتا و شاد به شماره 09999221401 ارسال کنید.
آثار برگزیده در شبکههای سراسری صدا و سیما به نمایش گذاشته خواهند شد و صدای شما به گوش همه خواهد رسید. روایت خود را با هشتگ #روایت_قدس در فضای مجازی منتشر کنید.
۱۱:۱۴
بازارسال شده از آرا نیوز
🎞 کلیپ جدید سرود آهِ غزهبمناسبت روز جهانی قدسمنتشر شد ...
(زیرنویس عربی و انگلیسی)
👈این سرود در ۱۰ کشور دنیا بازخوانی و تولید گردیده است.
(زیرنویس عربی و انگلیسی)
👈این سرود در ۱۰ کشور دنیا بازخوانی و تولید گردیده است.
۱۷:۵۲
بازارسال شده از اخبار مردم
۶:۵۵