۱۳ مهر ۱۳۹۹
۱۵:۴۵
۱۶ مهر ۱۳۹۹
آموزش کامل کار با فضای مجازی اسکای روم
۱۸:۱۶
۱۷ مهر ۱۳۹۹
۷:۴۳
۲۱ مهر ۱۳۹۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
۲۲ مهر ۱۳۹۹
۱۸:۵۶
۲۴ مهر ۱۳۹۹
راهنمای نصب برنامهٔ شاد بر روی کامپیوتر یا لپتاپ با شبیهساز Nox
ویژه افرادی گوشی آیفون دارند و یا میخواهند شاد را بر لپتاپ یا کامپیوتر داشته باشند؛ غیر از نسخهٔ وب که راهحل دیگری بود)
ابتدا برنامهٔ Nox (شبیهساز اندروید بر ویندوز (از سایر شبیهسازها هم میتوان استفاده کرد) را دانلود و به کامپیوتر خود انتقال دهید.
برنامه را در کامپیوتر خود نصب کنید .
حال بعد از اتمام نصب برنامهٔ Nox، وارد برنامهٔ مذکور شوید و از طریق browser برنامهٔ Nox، آدرس shad.ir را جستجو کنید تا آخرین نسخهٔ شاد، دانلود و نصب شود.
سپس برنامهٔ شاد در صفحهنمایش Nox پدیدار میشود و دقیقاً شبیه همان مراحلِ نصب شاد در گوشیهای همراه را ادامه دهید و شمارهتلفن خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا کد به گوشی شما ارسال شود. سپس کد را وارد کنید تا وارد برنامهٔ شاد خود شوید.
دانلود NoxPlayer: شبیهساز اندروید در ویندوز
ویژه افرادی گوشی آیفون دارند و یا میخواهند شاد را بر لپتاپ یا کامپیوتر داشته باشند؛ غیر از نسخهٔ وب که راهحل دیگری بود)
ابتدا برنامهٔ Nox (شبیهساز اندروید بر ویندوز (از سایر شبیهسازها هم میتوان استفاده کرد) را دانلود و به کامپیوتر خود انتقال دهید.
برنامه را در کامپیوتر خود نصب کنید .
حال بعد از اتمام نصب برنامهٔ Nox، وارد برنامهٔ مذکور شوید و از طریق browser برنامهٔ Nox، آدرس shad.ir را جستجو کنید تا آخرین نسخهٔ شاد، دانلود و نصب شود.
سپس برنامهٔ شاد در صفحهنمایش Nox پدیدار میشود و دقیقاً شبیه همان مراحلِ نصب شاد در گوشیهای همراه را ادامه دهید و شمارهتلفن خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا کد به گوشی شما ارسال شود. سپس کد را وارد کنید تا وارد برنامهٔ شاد خود شوید.
دانلود NoxPlayer: شبیهساز اندروید در ویندوز
۸:۳۴
۲۶ مهر ۱۳۹۹
۱۷:۱۴
۲۳ آبان ۱۳۹۹
۲۵ آبان ۱۳۹۹
پیدا کردن عکس های با کیفیت یک دغدغه دائمی برای تولید کنندگان محتوا است.در زیر 17 وبسایت رو به شما معرفی می کنم که می توانید عکس های با کیفیت را در آن ها جستجو کنید.لطفا به اشتراک بگذارید
1. Freepik
2. Unsplash
3. Dribble
4. Flickr
5. Picjumbo
6. Pexels
7. Stocksnap
8. Pixabay
9. Burst
10. Reshot
11. Foodiesfeed
12. Gratisography
13. Freestocks
14. Freeimages
15. Splitshire
16. undrawn
17. Flaticon
1. Freepik
2. Unsplash
3. Dribble
4. Flickr
5. Picjumbo
6. Pexels
7. Stocksnap
8. Pixabay
9. Burst
10. Reshot
11. Foodiesfeed
12. Gratisography
13. Freestocks
14. Freeimages
15. Splitshire
16. undrawn
17. Flaticon
۴:۵۵
۲۶ آبان ۱۳۹۹
۱۶:۳۷
۴ آذر ۱۳۹۹
رمز دار کردن آزمون آنلاین گوگل فرم
محاسن این روش: جلوگیری از چند بار آزمون دادن برطرف شدن نیاز به جیمیل و اکانت گوگل برای آزمون گوگل فرم جلوگیری از امتحان دادن شخص دیگر به جای دانش آموز افزایش امنیت آزمون بررسی راحت تر پاسخ های آزمون
https://www.aparat.com/v/sOja8
محاسن این روش: جلوگیری از چند بار آزمون دادن برطرف شدن نیاز به جیمیل و اکانت گوگل برای آزمون گوگل فرم جلوگیری از امتحان دادن شخص دیگر به جای دانش آموز افزایش امنیت آزمون بررسی راحت تر پاسخ های آزمون
https://www.aparat.com/v/sOja8
۱۱:۲۲
۱۵ آذر ۱۳۹۹
۱۸:۳۷
۲۱ آذر ۱۳۹۹
ویژه معلم ها و مدیران و همکاران محترم (آموزش تولید محتوا و...)
برخی از عناوین مهم آموزشی :
برطرف کردن مشکل آپلود و دانلود فیلم یا فایل،با حجم بالا توسط معلم و دانش آموزان در شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/727
فیلم آموزشی معرفی یک ترفندبااستفاده ازمانیتور یا تلویزیون به جای قلم نوریhttps://t.me/Amozesh_shadi/723
معرفی نرم افزار عالی وایت بردhttps://t.me/Amozesh_shadi/718
آموزش نحوه تبدیل صدا به متن در نرم افزار شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/713
آشنایی با محیط تدریس اسکای روم برای تدریس مجازیhttps://t.me/Amozesh_shadi/710
ویرایش عکس قبل از ارسال و هشتک سازی در شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/708
اسکنر Cam یک برنامه فوق العاده عالیhttps://t.me/Amozesh_shadi/707
آموزش کار با استیکر در سامانه شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/700
آموزش جامع و کامل از صفر تا ۱۰۰ نرم افزار شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/558
کم کردن حجم ویدئوها در شادhttps://t.me/Amozesh_shadi/542
نحوه بازگشت به گروه در صورت ترک گروه در شاد https://t.me/Amozesh_shadi/490
شبکه آموزش نرم افزار شاد
۱۷:۴۰
۲ دی ۱۳۹۹
بازارسال شده از H
۱۱ سایت ارائه دهنده آزمون آنلاین جهت معرفی به همکاران و استفاده برای امتحانات نوبت اول۱. https://www.google.com/intl/fa/forms/about/
۲. https://digiform.ir/
۳. https://www.quiz24.ir/
۴. https://porsall.com/
۵.https://faraazmoon.com/Designer/
۶. http://www.testamooz.ir/
۷. https://formafzar.com/
۸. https://web.formaloo.com/
۹.https://www.farazsoft.ir/build-online-test/
۱۰. https://t.me/azmoonsal_ir
۱۱. https://exam.site77.ir
۲. https://digiform.ir/
۳. https://www.quiz24.ir/
۴. https://porsall.com/
۵.https://faraazmoon.com/Designer/
۶. http://www.testamooz.ir/
۷. https://formafzar.com/
۸. https://web.formaloo.com/
۹.https://www.farazsoft.ir/build-online-test/
۱۰. https://t.me/azmoonsal_ir
۱۱. https://exam.site77.ir
۱۶:۱۱
۶ دی ۱۳۹۹
ساخت پرسشنامه و آزمون آنلاین توسط گوگل فرم
مقدمه امتحان سر کلاسhttps://aparat.com/v/bKYDL
قسمت اول ساخت اکانت گوگلhttps://aparat.com/v/6j3rN
قسمت دوم ورود به گوگل فرمhttps://aparat.com/v/evVh8
قسمت سوم ساخت یک پرسشنامهhttps://aparat.com/v/1JoFM
قسمت چهارم ادامه ساخت یک پرسشنامهhttps://aparat.com/v/r1z0k
قسمت پنجم به اشتراک گذاشتن پرسشنامهhttps://aparat.com/v/tvPWK
قسمت ششم ایجاد یک آزمون آنلاینhttps://aparat.com/v/xAuE0
قسمت هفتم بررسی نتایج آزمونhttps://aparat.com/v/1QwY8
قسمت هشتم پرسش های پر تکرارhttps://aparat.com/v/kcnh4
مقدمه امتحان سر کلاسhttps://aparat.com/v/bKYDL
قسمت اول ساخت اکانت گوگلhttps://aparat.com/v/6j3rN
قسمت دوم ورود به گوگل فرمhttps://aparat.com/v/evVh8
قسمت سوم ساخت یک پرسشنامهhttps://aparat.com/v/1JoFM
قسمت چهارم ادامه ساخت یک پرسشنامهhttps://aparat.com/v/r1z0k
قسمت پنجم به اشتراک گذاشتن پرسشنامهhttps://aparat.com/v/tvPWK
قسمت ششم ایجاد یک آزمون آنلاینhttps://aparat.com/v/xAuE0
قسمت هفتم بررسی نتایج آزمونhttps://aparat.com/v/1QwY8
قسمت هشتم پرسش های پر تکرارhttps://aparat.com/v/kcnh4
۱۷:۴۰
۹ اسفند ۱۳۹۹
شیوه های برخورد بابرخی #_خصوصیات_دانش_آموزان
شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند:• صحبت با انها.• ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها.• کمک گرفتن ازآنها دردادن درس.• درگیر کردن آنها بامطالب.• مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم وتجربه برای کلاس ملموس شود.• آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک وکم تجربه قرار دهیم.
شاگردانی که فکر می کنند همه چیزرا می دانند:• انجام فعالیتهای گروهی.• صحبت کردن باآنها درزنگ تفریح واجازه دادن به آنها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است.• تا حد ممکن از اطلاعات به روز آنها استفاده کنیم.
شاگردانی که به نظرات خود ودیگران احترام نمی گذارند:• برنامه هایی طراحی کنید تااعضای گروه همدیگررا بشناسند.• گروه محور باشید.• قانونی وضع کنید که به اطلاعات وایده های یکدیگر احترام بگذارید.• به نقطه نظرات افراد درکلاس احترام گذارید وآنهارا تکمیل کنید.
شاگردانی که با هم صحبت می کنند ومزاحم دیگران می شوند:• قانونی درکلاس حاکم کنید که درهرزمان فقط یک نفر می تواند حرف بزند.• بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید.• در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید.• به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است.
شاگردانی که رفتار خصمانه دارند:• با انها مخالفت نکنید. • خونسرد باشید وسعی کنید سخنان خصمانه ی آنهارا به شیوه ای بهتر برگردانید.• رفتار آنهارانادیده بگیرید وبه دنبال جلب همکاری جمعی نباشید.
شاگردانی که تمایل به مشارکت درکلاس ندارند:• ازابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید.• به آنهایک وظیفه ی ساده محول کنید.• بعضی گروه کوچک را دوست دارند آنهارا در گروههای کوچک قرار دهید.• سعی کنید سوالاتی از اوبپرسید که می تواند جواب دهد.• به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست شاید سبک یادگیری آنها این طورباشد.
شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند:• آنها را مخاطب قرارداده وسوال بپرسید.• از ابزارهای بصری استفاده کنید.• ازآنهادرخلاصه کردن درس کمک بخواهید.
شاگردانی که زیرکانه بحث اصلی درس را به سوی انحراف می کشانند:• یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد.• یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تااگر خواستند از بحث خارج شوندبه روند بحث اشاره کنید.• جعبه ی پیشنهادات را فعال کنید.• چند دقیقه به آنها گوش دهیدخیلی وقتها خیلی افراد فقط می خواهند شنیده شوند.
شاگردانی که حکمفرما هستند:• علت این تسلط را پیدا کنیددانستن علت در عکس العمل شما تاثیر دارد.• مستقیما"درگیر نشوید به گروه متوسل شوید
۱۵:۵۴
#روش_تدریس مبتنی بر دریافت مفهوم
الگوی دریافت مفهوم براساس مطالعات برونر پیرامون شیوه ی تفکر طراحی گردیده است. در این الگو مفاهیم و تعاریف به طور مستقیم در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد
. ابتدا نمونه هایی که دارای ویژگی های مفهوم مورد نظر و نمونه هایی که فاقد ویژگی های مفهوم اند ارائه می شود. در این الگو اعتقاد براین است که تشخیص مثال های درست از نادرست برای دانش آموزان آسان تر از بیان ویژگی های مفهوم است.
این الگو فرصت تحلیل جریان تفکر و رشد موثر تفکر را برای دانش آموزان فراهم می آورد.
تنیسون و همکارانش دو نوع آموزش را درباره مفاهیم با هم مقایسه کردند:
1- ابتدا تعریف مفهوم و سپس نمونه ها و مثال ها ارائه می شود.
2- ابتدا نمونه ها و مثال ها ارائه می شود و سپس دانش آموزان خودشان ویژگی های مفهوم و تعاریف را به دست می آورند.
نتایج: در روش دوم مطالب برای مدت طولانی تری در ذهن دانش آموز باقی می ماندو یادگیری موثرتر اتفاق می افتد.
مراحل الگوی دریافت مفهوم
1- ارائه نمونه ها2- دستیابی به مفهوم3- تحلیل شیوه ی تفکر
مراحل اجراي الگوی دریافت مفهوم
1- ارائه نمونه ها:گزینش مفهوم مناسب و سازماندهی آن در قالب نمونه های مثبت و منفی توسط معلم
مقایسه نمونه های مثبت و منفی با یکدیگر و فرضیه سازی توسط دانش آموزان
منظور از نمونه های مثبت: نمونه هایی که ویژگی آن مفهوم را دارا می باشد
منظور از نمونه های منفی: نمونه هایی که ویژگی آن مفهوم را دارا نمی باشد.
نمونه ها می تونند به صورت نوشتاری( یک کلمه، یک عبارت، یک جمله و …) یا به صورت تصویر ، نمودار و… طراحی شود.
مثبت و منفی بودن را می توان به صورت + و – یا به صورت بلی و خیر نمایش داد.
دلیل ارائه نمونه های منفی چیست؟
به دانش آموزان در تعیین قلمرو مفهوم کمک می کند
نمونه های مثبت را ابتدا باید نشان داد یا منفی؟
نتایج قطعی به دست نیامده است. اما هاتن لوچر نشان داده است که ارائه نمونه های منفی در ابتدا و سپس نمونه های مثبت یادگیری را آسان تر می کند
2-دستیابی به مفهوم:
ارائه نمونه های بیشترتأیید فرضیه درستنام گذاری مفهوم و بیان تعاریف توسط معلم
در این مرحله چند نمونه ی دیگر در اختیار دانش آموزان قرار دهید ولی مثبت یا منفی بودن آن ها را مشخص نکنید و از دانش آموزان بخواهید که مثبت یا منفی بودن آنها را مشخص کنند
از دانش آموزان بخواهید نمونه های مثبت دیگری مطرح کنند.
3- تحلیل شیوه تفکر:
بحث گروهی درباره ی فرضیه ها
بیان جریان تفکر دانش آموزان برای دستیابی به مفهوم توسط دانش آموزان
از دانش آموزان بپرسید:در ابتدا چه فکر می کردید؟ چرا آن طور فکر می کردید؟
این سوالات شروع خوبی برای یک بحث گروهی خواهد بود.
هدف از این مرحله:تمرین راه درست کشف مطالب به طور غیر مستقیم و تقویت مهارتهای تفکر است.
قابلیت ها و نکات مهم در کاربرد الگو
1. یکی از وظایف معلم قبل از اجرای الگو، تهیه ی مصداق ها و غیر مصداق هاست.
2. در هر گام، میزان ارائه ی مثال ها به تعداد فراگیر بستگی دارد که مفهوم را حدس زده اند.
3. این الگو برای تدریس درس هایی که بخش عمده ی آن ها را مفاهیم و اصول تشکیل می دهند، مناسب تر است.
4. مدت لازم برای اجرای این الگو حدود 30-20 دقیقه است.
5. چنان چه از این الگو برای تدریس درس جدید استفاده شود، باید مثال ها آسان تر باشند و اگر برای ارزش یابی تشخیصی (درس قبلی) به کار رود، باید مثال ها اندکی دشوارتر انتخاب شوند
الگوی دریافت مفهوم براساس مطالعات برونر پیرامون شیوه ی تفکر طراحی گردیده است. در این الگو مفاهیم و تعاریف به طور مستقیم در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد
. ابتدا نمونه هایی که دارای ویژگی های مفهوم مورد نظر و نمونه هایی که فاقد ویژگی های مفهوم اند ارائه می شود. در این الگو اعتقاد براین است که تشخیص مثال های درست از نادرست برای دانش آموزان آسان تر از بیان ویژگی های مفهوم است.
این الگو فرصت تحلیل جریان تفکر و رشد موثر تفکر را برای دانش آموزان فراهم می آورد.
تنیسون و همکارانش دو نوع آموزش را درباره مفاهیم با هم مقایسه کردند:
1- ابتدا تعریف مفهوم و سپس نمونه ها و مثال ها ارائه می شود.
2- ابتدا نمونه ها و مثال ها ارائه می شود و سپس دانش آموزان خودشان ویژگی های مفهوم و تعاریف را به دست می آورند.
نتایج: در روش دوم مطالب برای مدت طولانی تری در ذهن دانش آموز باقی می ماندو یادگیری موثرتر اتفاق می افتد.
مراحل الگوی دریافت مفهوم
1- ارائه نمونه ها2- دستیابی به مفهوم3- تحلیل شیوه ی تفکر
مراحل اجراي الگوی دریافت مفهوم
1- ارائه نمونه ها:گزینش مفهوم مناسب و سازماندهی آن در قالب نمونه های مثبت و منفی توسط معلم
مقایسه نمونه های مثبت و منفی با یکدیگر و فرضیه سازی توسط دانش آموزان
منظور از نمونه های مثبت: نمونه هایی که ویژگی آن مفهوم را دارا می باشد
منظور از نمونه های منفی: نمونه هایی که ویژگی آن مفهوم را دارا نمی باشد.
نمونه ها می تونند به صورت نوشتاری( یک کلمه، یک عبارت، یک جمله و …) یا به صورت تصویر ، نمودار و… طراحی شود.
مثبت و منفی بودن را می توان به صورت + و – یا به صورت بلی و خیر نمایش داد.
دلیل ارائه نمونه های منفی چیست؟
به دانش آموزان در تعیین قلمرو مفهوم کمک می کند
نمونه های مثبت را ابتدا باید نشان داد یا منفی؟
نتایج قطعی به دست نیامده است. اما هاتن لوچر نشان داده است که ارائه نمونه های منفی در ابتدا و سپس نمونه های مثبت یادگیری را آسان تر می کند
2-دستیابی به مفهوم:
ارائه نمونه های بیشترتأیید فرضیه درستنام گذاری مفهوم و بیان تعاریف توسط معلم
در این مرحله چند نمونه ی دیگر در اختیار دانش آموزان قرار دهید ولی مثبت یا منفی بودن آن ها را مشخص نکنید و از دانش آموزان بخواهید که مثبت یا منفی بودن آنها را مشخص کنند
از دانش آموزان بخواهید نمونه های مثبت دیگری مطرح کنند.
3- تحلیل شیوه تفکر:
بحث گروهی درباره ی فرضیه ها
بیان جریان تفکر دانش آموزان برای دستیابی به مفهوم توسط دانش آموزان
از دانش آموزان بپرسید:در ابتدا چه فکر می کردید؟ چرا آن طور فکر می کردید؟
این سوالات شروع خوبی برای یک بحث گروهی خواهد بود.
هدف از این مرحله:تمرین راه درست کشف مطالب به طور غیر مستقیم و تقویت مهارتهای تفکر است.
قابلیت ها و نکات مهم در کاربرد الگو
1. یکی از وظایف معلم قبل از اجرای الگو، تهیه ی مصداق ها و غیر مصداق هاست.
2. در هر گام، میزان ارائه ی مثال ها به تعداد فراگیر بستگی دارد که مفهوم را حدس زده اند.
3. این الگو برای تدریس درس هایی که بخش عمده ی آن ها را مفاهیم و اصول تشکیل می دهند، مناسب تر است.
4. مدت لازم برای اجرای این الگو حدود 30-20 دقیقه است.
5. چنان چه از این الگو برای تدریس درس جدید استفاده شود، باید مثال ها آسان تر باشند و اگر برای ارزش یابی تشخیصی (درس قبلی) به کار رود، باید مثال ها اندکی دشوارتر انتخاب شوند
۱۶:۰۳