بازارسال شده از اخبار رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی
وزیر آموزش و پرورش با استناد به سند تحول تاکید کرد؛
تغییر کتابهای درسی متناسب با جنسیت دانشآموزان
وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: طبق این سند باید کتب درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت شود.
https://sccr.ir/news/23548/1/ble.ir/join/7gRrYWfWaU
https://sccr.ir/news/23548/1/ble.ir/join/7gRrYWfWaU
۱۱:۳۳
کرامت | علیرضا امیربکائی
وزیر آموزش و پرورش با استناد به سند تحول تاکید کرد؛
تغییر کتابهای درسی متناسب با جنسیت دانشآموزان
وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: طبق این سند باید کتب درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت شود. https://sccr.ir/news/23548/1/ ble.ir/join/7gRrYWfWaU
این خبر رو مشاهده کنید. تصور کنید دفتر تالیف تصمیم بگیره دو مدل کتاب واسه دخترها و پسرها چاپ کنه. با توجه به تجربهی نزدیکی که از همکاری با دفتر داشتم، میخوام ۸ تا دلیل احتمالی و البته بسیار نزدیک به واقعیت رو ذکر کنم که ممکنه اجرای این پروژه رو متوقف کنه!
۱. مولف اصلی کتاب با گروه درسی به توافق نمیرسن۲. چاپخونه برای چاپ دو سری کتاب همکاری نمیکنه۳. مهلت ارسال نسخه نهایی کتابها اجازه تغییر رو نمیده۴. شورای مولفین سر انتخاب تمارین و تصاویر با هم به اجماع نمیرسن۵. امکان عقد قرارداد با مجموعههای بیرونی برای مشارکت در پروژه ممکن نیست۶. گرافیست مناسب برای طراحیهای مناسب با جنسیت بچهها پیدا نمیشه۷. یک صفحه هم اگر بخواد به صفحات کتاب اضافه بشه در مقیاس چند میلیون کار رو با مشکل مواجه میکنه۸. مسئولین دفتر از شکایتهای متعدد سازمانهای مختلف حاکمیتی و اجتماعی و ... واهمه دارند و ترجیح میدن دنبال دردسر نگردن
اساسا ساختارهای دموکراتیک در موضوعات فرهنگی مثل یک برکه آرام هستند که اجازه نمیدن هیچ چیز آرامش اونها رو به خطر بندازهو صلبیت به قدری بالا است که تمام اجزای سیستم مثل گلبولهای سفید علیه هر موجودیت غریبهای مبارزه میکنند!
@keraamat_amirbokaee
۱. مولف اصلی کتاب با گروه درسی به توافق نمیرسن۲. چاپخونه برای چاپ دو سری کتاب همکاری نمیکنه۳. مهلت ارسال نسخه نهایی کتابها اجازه تغییر رو نمیده۴. شورای مولفین سر انتخاب تمارین و تصاویر با هم به اجماع نمیرسن۵. امکان عقد قرارداد با مجموعههای بیرونی برای مشارکت در پروژه ممکن نیست۶. گرافیست مناسب برای طراحیهای مناسب با جنسیت بچهها پیدا نمیشه۷. یک صفحه هم اگر بخواد به صفحات کتاب اضافه بشه در مقیاس چند میلیون کار رو با مشکل مواجه میکنه۸. مسئولین دفتر از شکایتهای متعدد سازمانهای مختلف حاکمیتی و اجتماعی و ... واهمه دارند و ترجیح میدن دنبال دردسر نگردن
اساسا ساختارهای دموکراتیک در موضوعات فرهنگی مثل یک برکه آرام هستند که اجازه نمیدن هیچ چیز آرامش اونها رو به خطر بندازهو صلبیت به قدری بالا است که تمام اجزای سیستم مثل گلبولهای سفید علیه هر موجودیت غریبهای مبارزه میکنند!
@keraamat_amirbokaee
۱۱:۳۳
بلبین، یکی از بهترین تستهای شخصیتشناسیه که در زمینه نقشیابی در تیم مفیدهیکی از نقشهای تیمی که مورد سنجش قرار میده ویژگی شکلدهندگی یا Shaper هست که نمادش شلاقه! Shaperها افرادی هستند که تمام اون چیزی که یک ایده برای به عمل رسیدن نیاز داره رو به زور هم که شده شکلدهی میکنن تا مطمئن بشن که هدف مورد نظر محقق میشهاین ویژگی در ۲ موقعیت به شدت کاربرد دارهاول زمان شکلگیری ایدههای نو و استارتآپها و ...دوم در سیستمهایی مثل حکمرانی آموزش و پرورش که تار و پودشون با الگوهای غلط گره خورده. تو این سیستمها اگر کسی بخواد مطابق با چارچوبهای قانونی و حفظ پیشفرضها مسیر تحول رو پیگیری کنه به هیچجا نمیرسه و تو سیستم هضم میشه و فقط وقت خودش و دیگران رو تلف میکنه
آموزش و پرورش تنها و تنها نیاز به افرادی از این جنس داره. فردی که به ساختارهای فرسوده حمله کنه. البته ممکنه سرنوشت خوبی در انتظارش نباشه
ولی میارزه :)
@keraamat_amirbokaee
آموزش و پرورش تنها و تنها نیاز به افرادی از این جنس داره. فردی که به ساختارهای فرسوده حمله کنه. البته ممکنه سرنوشت خوبی در انتظارش نباشه
@keraamat_amirbokaee
۴:۳۷
قدیمیترین خبری که درباره ابلاغ سیاست چند تالیفی کتب درسی پیدا کردم مربوط به سال ۸۶ بودسالیان ساله که میخوان کاری کنن که فقط یک کتاب درسی برای کل کشور وجود نداشته باشه و تکثر محتوا داشته باشیم و خب کاملا قابل حدسه که نه الان و نه ۲۰ سال دیگه هم همچین اتفاقی نمیفته
وقتی ماموریت اصلی یک نهاد اینه که فقط خودش کتاب بنویسه، وقتی انحصارگرایی در محتوا دلیل وجود یک سازمان میشه، طبیعیه که نمیشه از خود این سازمان انتظار داشت علیه موجودیت خودش اقدامی بکنه
از همون روزی که کشورها تصمیم گرفتن برای مدارسشون کتاب درسی واحد بنویسن، علم و دانش احتکار شد و فقط یک عزم راسخ از بیرون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور میتونه مسئله رو حل کنه
@keraamat_amirbokaee
وقتی ماموریت اصلی یک نهاد اینه که فقط خودش کتاب بنویسه، وقتی انحصارگرایی در محتوا دلیل وجود یک سازمان میشه، طبیعیه که نمیشه از خود این سازمان انتظار داشت علیه موجودیت خودش اقدامی بکنه
از همون روزی که کشورها تصمیم گرفتن برای مدارسشون کتاب درسی واحد بنویسن، علم و دانش احتکار شد و فقط یک عزم راسخ از بیرون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور میتونه مسئله رو حل کنه
@keraamat_amirbokaee
۹:۳۳
نگاهی به حال و هوای جذاب دبستان AltSchool در سانفرانسیسکو آمریکا بندازید
این مدرسه طی ۷-۸ سال اخیر به شدت سر و صدا به پا کردهچرا که فقط شخصیسازی یادگیری رو با استفاده مفید از ابزارهای تکنولوژی به میزان زیادی محقق کرده
حالا تو دهه هشتاد! ما مدرسه حکمت بابلسر رو داشتیم که به جرئت میشه گفت چند مرحله از مدارس خاص و مطرح امروز دنیا جلوتر و بهروزتر بود (حداقل در فاز طراحی) و متاسفانه هرگز اونطور که باید درک نشد.متاسفانه با وجود شناخته شدن آقای مهندس اردوان مجیدی و ارادت خیلیها به ایشون، تقریبا هیچ مورد الگوگیری موفقی از این مدرسه در ایران نداشتیم و حالا باید بشینیم حسرت مدارس خاص دنیا رو بخوریم :(
@keraamat_amirbokaee
حالا تو دهه هشتاد! ما مدرسه حکمت بابلسر رو داشتیم که به جرئت میشه گفت چند مرحله از مدارس خاص و مطرح امروز دنیا جلوتر و بهروزتر بود (حداقل در فاز طراحی) و متاسفانه هرگز اونطور که باید درک نشد.متاسفانه با وجود شناخته شدن آقای مهندس اردوان مجیدی و ارادت خیلیها به ایشون، تقریبا هیچ مورد الگوگیری موفقی از این مدرسه در ایران نداشتیم و حالا باید بشینیم حسرت مدارس خاص دنیا رو بخوریم :(
@keraamat_amirbokaee
۱۳:۲۶
که گویی کودکان را به موزه دعوت کردهاند ...
۱۷:۰۹
چند روز پیش یک لایو اینستاگرامی با موضوع نظام آموزشی انگلیس میدیدم، یک ساختاری برای ارتقای مدارس دولتی دارن که لزوما برای ما در ایران مناسب نیست اما میتونه الهامبخش باشهظاهرا یکسری موسساتی وجود دارن تحت عنوان آکادمیها، که اینها اداره مدارس دولتی ضعیفتر رو از دولت تحویل میگیرن، با بودجه دولتی و امکانات و اختیارات کامل مدرسه، و اونها رو با مدل خودشون ارتقا میدن. و طبیعتا دستشون برای اقدامات نوآورانه هم خیلی بازتر هست.«هریس» یکی از این آکادمیها است که در حال حاضر ۵۶ مدرسه در لندن در اختیارشهhttps://www.harrisfederation.org.uk/بیزینس این آکادمیها اینه که هرچقدر میتونن تعداد مدرسه بیشتری رو از دولت بگیرن.
@keraamat_amirbokaee
@keraamat_amirbokaee
۱۰:۳۲
قابل توجه همه مدارس تحولخواهی که در توجیه والدین مشکل دارند
مدارس اینووا در کشور پرو راهکار جالبی رو اجرا کردند
@keraamat_amirbokaee
مدارس اینووا در کشور پرو راهکار جالبی رو اجرا کردند
@keraamat_amirbokaee
۱۱:۵۸
در شرایطی که یونسکو کشورها رو توصیه میکنه به استفاده از AI در آموزش، در راهنماها و دستورالعملهای پیشنهادی خودش محدودیت سنی ١٣+ سال رو برای استفاده ازش تعریف کرده
اما من فکر میکنم به زودی مجبور میشیم که این محدودیتها رو هم بذاریم کنار و من المهد الی الحد زندگیهامون با AI گره خواهد خورد.مثل اینه که زمان معرفی موتور سرچ گوگل میگفتیم بچهها اجازه ندارن از گوگل استفاده کنند!
به نظرم فعالان تعلیم و تربیت ایران هنوز حاضر به پذیرش حقیقت صحنه نشدن و در مسیر طراحی الگوهای آموزشی و تربیتی در عصر AI که چارچوبهای ارزشیمون رو هم حفظ کنه قدم نگذاشتن.
با این روند حداکثر تا ۴-۵ سال دیگه باید بشینیم کاسه چه کنم دست بگیریم :(بشتابید!
@keraamat_amirbokaee
اما من فکر میکنم به زودی مجبور میشیم که این محدودیتها رو هم بذاریم کنار و من المهد الی الحد زندگیهامون با AI گره خواهد خورد.مثل اینه که زمان معرفی موتور سرچ گوگل میگفتیم بچهها اجازه ندارن از گوگل استفاده کنند!
به نظرم فعالان تعلیم و تربیت ایران هنوز حاضر به پذیرش حقیقت صحنه نشدن و در مسیر طراحی الگوهای آموزشی و تربیتی در عصر AI که چارچوبهای ارزشیمون رو هم حفظ کنه قدم نگذاشتن.
با این روند حداکثر تا ۴-۵ سال دیگه باید بشینیم کاسه چه کنم دست بگیریم :(بشتابید!
@keraamat_amirbokaee
۸:۱۴
۸:۱۴
احساس میکنم جامعه نخبگان تعلیم و تربیت، به طور ویژه دلبستگان به انقلاب اسلامی، بیش از حد درگیر اصلاح ساختارهای حاکمیتی و مباحث حکمرانی شدهاند و از درگیر شدن با جامعه چند میلیونی معلمان و مخاطبان تعلیم و تربیت فرار میکنند.بخواهیم یا نخواهیم، تربیت جامعه در نگاه اسلامی در گرو عملکرد تکتک انسانها است و با برگزاری انواع جشنوارهها و رویدادها، توسعه دهها پلتفرم و اپلیکیشن و اصلاح چند قانون ساده، نمیتوان انتظار تحولی عمیق داشت.
عمیقا معتقدم الگوی رویش @rouyeshedu نمونه نسبتا موفقی در تخاطب با جامعه معلمان است که زاویه نگاه جدیدی را به مسئله تحول آموزش و پرورش معرفی میکند.
بدیهی است که این جملات نافی اهمیت حکمرانی صحیح نیست.
@keraamat_amirbokaee
عمیقا معتقدم الگوی رویش @rouyeshedu نمونه نسبتا موفقی در تخاطب با جامعه معلمان است که زاویه نگاه جدیدی را به مسئله تحول آموزش و پرورش معرفی میکند.
بدیهی است که این جملات نافی اهمیت حکمرانی صحیح نیست.
@keraamat_amirbokaee
۶:۲۸
امروز در همایش مدرسه هزاره سوم شرکت کردمبا حجم زیادی از سر و صدا و هزینه بالاتعداد زیادی دکتر و مهندس ارائه داشتندعلاوه بر اون چند مدیر مدرسه خارجی (آفلاین)
به جرئت میشه گفت تقریبا همه ارائهها در سطح ارائههای دانشآموزی بوددوستان زحمت کشیدند و آبرو برای فعالان آموزشی کشور نگذاشتند
@keraamat_amirbokaee
به جرئت میشه گفت تقریبا همه ارائهها در سطح ارائههای دانشآموزی بوددوستان زحمت کشیدند و آبرو برای فعالان آموزشی کشور نگذاشتند
@keraamat_amirbokaee
۱۳:۰۵
کرامت | علیرضا امیربکائی
امروز در همایش مدرسه هزاره سوم شرکت کردم با حجم زیادی از سر و صدا و هزینه بالا تعداد زیادی دکتر و مهندس ارائه داشتند علاوه بر اون چند مدیر مدرسه خارجی (آفلاین) به جرئت میشه گفت تقریبا همه ارائهها در سطح ارائههای دانشآموزی بود دوستان زحمت کشیدند و آبرو برای فعالان آموزشی کشور نگذاشتند
@keraamat_amirbokaee
توضیحات تکمیلی درباره همایش هزاره سوم
- اکثر شرکتکنندگان به امید حضور مهمانان زیاد بینالمللی آمده بودند اما ابتدای رویداد به سادگی بیان شد که با وجود تلاشها، هیچکدام از مهمانان به ایران نیامدند و سخنرانیشان را آفلاین پخش کردند. تعداد زیادیشان هم به کلی سخنرانی نکردند.- عمده سخنرانیها ارتباطی به موضوع ارائه شده نداشت.-سطح مطالب ارائه شده به هیچ وجه در شان این رویداد نبود و به نظر میرسید که هیچ تلاشی برای منتورینگ و مدیریت متن سخنرانیها انجام نشده بود.- اسلایدها به میزان توهینآمیزی بد بودند و دوستان حتی زحمت تغییر فونت به خود نداده بودند.- هزینه در نظر گرفته شده برای رویداد، حتی با وجود تخفیفها بسیار غیرمتعارف بود و به هیچ وجه با کیفیت ارائه شده تناسب نداشت. حیف که بعضیها هزینه کامل ١٠ میلیون تومانی را پرداخت کردند ... .
و نکات دیگری که بهتر است بیان نشوند ...
آقایان! پیکرهی بیجان آموزش و پرورش توان تحمل ضربههای بیشتر از این را ندارد. مراعات کنید.
@keraamat_amirbokaee
- اکثر شرکتکنندگان به امید حضور مهمانان زیاد بینالمللی آمده بودند اما ابتدای رویداد به سادگی بیان شد که با وجود تلاشها، هیچکدام از مهمانان به ایران نیامدند و سخنرانیشان را آفلاین پخش کردند. تعداد زیادیشان هم به کلی سخنرانی نکردند.- عمده سخنرانیها ارتباطی به موضوع ارائه شده نداشت.-سطح مطالب ارائه شده به هیچ وجه در شان این رویداد نبود و به نظر میرسید که هیچ تلاشی برای منتورینگ و مدیریت متن سخنرانیها انجام نشده بود.- اسلایدها به میزان توهینآمیزی بد بودند و دوستان حتی زحمت تغییر فونت به خود نداده بودند.- هزینه در نظر گرفته شده برای رویداد، حتی با وجود تخفیفها بسیار غیرمتعارف بود و به هیچ وجه با کیفیت ارائه شده تناسب نداشت. حیف که بعضیها هزینه کامل ١٠ میلیون تومانی را پرداخت کردند ... .
و نکات دیگری که بهتر است بیان نشوند ...
آقایان! پیکرهی بیجان آموزش و پرورش توان تحمل ضربههای بیشتر از این را ندارد. مراعات کنید.
@keraamat_amirbokaee
۸:۱۳
این روزها عمیقا متمرکز بر نیازسنجی و طراحی یک سامانه OER (منابع آموزشی آزاد) ایرانی متشکل از انواع طرحدرسها و محتواهای قابل استفاده برای عموم معلمان ایران هستم.ایدهها و ظرفیتهای زیادی را بررسی کردهام اما همچنان این سوال اساسی حل نشده باقی مانده است:واقعا چه چیز منجر به ارتقای سطح آموزش در ایران میشود؟یا حداقل چه چیزهایی در اولویت اند؟
اگر برای این سوالات پاسخی دارید یا به گفتوگو و تبادل نظر در این زمینه علاقهمندید یا منابع قابل استفادهای برای تحقیق میشناسید، اینجا
منتظرتان هستم.@ar1376ab
@keraamat_amirbokaee
اگر برای این سوالات پاسخی دارید یا به گفتوگو و تبادل نظر در این زمینه علاقهمندید یا منابع قابل استفادهای برای تحقیق میشناسید، اینجا
@keraamat_amirbokaee
۱۸:۴۰
فاصله ایده تا اجرا در بسیاری از نهادهای تربیتی به چند دقیقه رسیده است!
دهها مورد در سازمانهای مختلف دیدهام که وسط یک بحث کاملا غیر مرتبط، به ناگاه ایدهی جدیدی به ذهن کسی میرسد، و طی نیم ساعت آینده تصمیم به انجام آن میگیرند، غافل از این که همین کار هزاران نفر-ساعت و ... برای بیتالمال هزینه میتراشد.
اگر به حقالناس اعتقاد داریم، چند ساعت بیشتر فکر کنیم و به حجت برسیم ... .
@keraamat_amirbokaee
دهها مورد در سازمانهای مختلف دیدهام که وسط یک بحث کاملا غیر مرتبط، به ناگاه ایدهی جدیدی به ذهن کسی میرسد، و طی نیم ساعت آینده تصمیم به انجام آن میگیرند، غافل از این که همین کار هزاران نفر-ساعت و ... برای بیتالمال هزینه میتراشد.
اگر به حقالناس اعتقاد داریم، چند ساعت بیشتر فکر کنیم و به حجت برسیم ... .
@keraamat_amirbokaee
۷:۵۹
رسانه در منظر فعالان فرهنگی بیشتر به روتین یا حداکثر کلاسکاری تبدیل شدهمعمولا یک مقداری هزینه میکنیم، اطلاعرسانیها را پست میکنیم، خیلی هنر کنیم چندتا ویدئو یا موشنگرافی سفارش میدهیم، و در بهترین حالت با حدود ۴ هزار فالوور به نقطه اشباع میرسیم ... ، البته اگر در ٣٠٠ عدد فالوور کار را متوقف نکنیم!
فعالیت ٩٩ درصد پیجهای فرهنگی که طی سالها دیدهام (غیر از کسبوکارهای تجاری) را با یک نوجوان-بلاگر گمنام در گوشهای از یک روستا نمیشود مقایسه کرد :(
@keraamat_amirbokaee
فعالیت ٩٩ درصد پیجهای فرهنگی که طی سالها دیدهام (غیر از کسبوکارهای تجاری) را با یک نوجوان-بلاگر گمنام در گوشهای از یک روستا نمیشود مقایسه کرد :(
@keraamat_amirbokaee
۱۹:۳۸
این روزها در هر ساعت چندین مطلب جدید در حوزه آموزش والدگری در شرایط جنگی در گروهها و صفحات تعلیم و تربیتی رد و بدل میشود
این که هر فردی در هر جایگاهی و با هر تخصصی خود را در جایگاه مشاور خانواده تصور میکند کمی نگرانکننده استباز هم هر طور صلاح است :)
@keraamat_amirbokaee
این که هر فردی در هر جایگاهی و با هر تخصصی خود را در جایگاه مشاور خانواده تصور میکند کمی نگرانکننده استباز هم هر طور صلاح است :)
@keraamat_amirbokaee
۱۴:۴۴
نه فقط جنگ، بلکه هر زمان کشور درگیر بحرانی میشود، سیلی از نهادهای به ظاهر مسئلهمحور انقلابی شروع میکنند و کارهای موقت چریکی تعریف میکنند تا در آن شرایط خود را در حل بحران سهیم بدانند. خیلی هم خوب است.اما کمی که عمیقتر به درون نگاه میکنی متوجه میشوی که بسیاری از این تیمها اساسا مسئله مشخصی که مسیر حل آن را بخواهند تا انتها پیگیری کنند ندارند، بنابراین یا همیشه بیکار و آماده تعریف کارهای کوتاهمدت چند هفتهای هستند (که معمولا با پایان بحرانها نیمهکاره رها میشوند)، یا این که به سادگی کارهای قبلی خود را تعطیل میکنند و درگیر کاری جدید میشوند.
این که در شرایط بحرانی به سرعت چینش ستادی خود را تغییر میدهیم همیشه هم مایه افتخار نیست. بلکه تجربه نشان داده که خیلی اوقات نشانه نداشتن ماموریت محکم یا انفعال در برابر مسائل واقعی نظام تعلیم و تربیت است.
@keraamat_amirbokaee
این که در شرایط بحرانی به سرعت چینش ستادی خود را تغییر میدهیم همیشه هم مایه افتخار نیست. بلکه تجربه نشان داده که خیلی اوقات نشانه نداشتن ماموریت محکم یا انفعال در برابر مسائل واقعی نظام تعلیم و تربیت است.
@keraamat_amirbokaee
۴:۱۶
فرض کنید یک محصول کاملا نوآورانه و جدید را برای اولینبار در عرصه تعلیموتربیت تولید و عرضه میکنیم که در ارتقای یادگیری بچهها نیز بسیار اثربخش میشود..احتمالا در تصورمان بهترین اتفاق ممکن برای این محصول انتشار گسترده آن بهگونهای است که کل معلمان و دانشآموزان کشور از آن استفاده کنند.
اما با وجود محدودیتهای فراوان، شاید بیشترین تاثیر را زمانی بتوانیم ایجاد کنیم که تنها ١٠٠ مدرسه از آن استفاده کنند!به شرطی که بتوانیم با همین ١٠٠ مدرسه طوری این ایده را به جامعه معرفی کنیم که باعث شود برای خود چندین رقیب سرسخت دستوپا کنیم! که مشابه محصول ما یا نسخههای خیلی بهتر از آن را خودشان تولید و منتشر کنند.و ما بنشینیم و از شکست خوردن در این رقابت لذت ببریم
شاید این نگاه تعریف متفاوتی از #خیر_ماندگار باشد.
@keraamat_amirbokaee
اما با وجود محدودیتهای فراوان، شاید بیشترین تاثیر را زمانی بتوانیم ایجاد کنیم که تنها ١٠٠ مدرسه از آن استفاده کنند!به شرطی که بتوانیم با همین ١٠٠ مدرسه طوری این ایده را به جامعه معرفی کنیم که باعث شود برای خود چندین رقیب سرسخت دستوپا کنیم! که مشابه محصول ما یا نسخههای خیلی بهتر از آن را خودشان تولید و منتشر کنند.و ما بنشینیم و از شکست خوردن در این رقابت لذت ببریم
شاید این نگاه تعریف متفاوتی از #خیر_ماندگار باشد.
@keraamat_amirbokaee
۹:۰۰
من برای مدیریت یک پروژه نوآورانه در حوزه طراحی آموزشی، نیاز به یک همتیمی دارم.
اگر جوانی را سراغ داشتید که روحیه پیگیری، جدیت در کار، تعامل اجتماعی و توجه به جزئیات دارد، لطفا معرفی کنید
@amirbokaee
اگر جوانی را سراغ داشتید که روحیه پیگیری، جدیت در کار، تعامل اجتماعی و توجه به جزئیات دارد، لطفا معرفی کنید
@amirbokaee
۷:۱۱