عکس پروفایل انجمن تخصصی کودک و رسانها

انجمن تخصصی کودک و رسانه

۶۲۹عضو
عکس پروفایل انجمن تخصصی کودک و رسانها
۶۲۹ عضو

انجمن تخصصی کودک و رسانه

کانال اخبار و فراخوان های انجمن

۲۱ اردیبهشت

بازارسال شده از فهرست فرهنگ و رسانه
thumnail

۰:۱۶

بازارسال شده از فهرست فرهنگ و رسانه
thumnail

۰:۱۶

بازارسال شده از فهرست فرهنگ و رسانه
thumnail

۰:۱۶

بازارسال شده از فهرست فرهنگ و رسانه
thumnail

۰:۱۶

بازارسال شده از فهرست فرهنگ و رسانه
thumnail

۰:۱۶

thumnail
undefined undefined
undefinedفهرست نامزدهای "فرهنگ و رسانه هنر" دوره دوم مجلس شورای اسلامی

۱. بیژن نوباوه وطنفوق لیسانس تولید دانشکده صدا و سیمادارای نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر
۲. حسن خجسته باقرزادهمعاون صدای سازمان صداوسیماعضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیمانایب رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه (ABU)
۳. علی اصغر پورمحمدیمعاون سیمای سازمان صداوسیمامدیر شبکه سوم سیما
۴. زهره طبیب‌زاده نوریرئیس مرکز امور زنان و خانوادهعضو کمیسیون آموزش و تحقیقاتدکتری دندان‌پزشکی
۵. فاطمه قاسمپورپژوهشگر حوزه "زن و خانواده"مدیرمسئول پایگاه تحلیلی- خبری مهرخانه
۶.*مجتبی رحماندوست*نویسنده، شاعر، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، معاون فرهنگی و هنری بنیاد مستضعفان و جانبازان
۷. نظام‌الدین موسویمدیر عامل خبرگزاری فارسدبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
۸. احمد نادری عضو هیئت امنای دانشگاه های سوره، باهنر کرمان، تربیت مدرس، رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیریت خانه نشریات وزارت علوم، دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی منطقه آلمان
۹. ابوالفضل ظهره‌وند معاون رسانه ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا
۱۰. حسین نجابتعضو هیئت امناء فرهنگستان علوم اسلامی قم، روزنامه نگار، دکتری فیزیک هسته‌ای از دانشگاه دورهام انگلستان، مدیریت سیستمی از دانشگاه نیوکاسل۱۱. زهره سادات لاجوردیمعاونت مرکز امور زنان و خانواده، مدافع الویت داشتن مسائل فرهنگی
۱۲. علیرضا سلیمیاستاد و عضو هیأت علمی دانشگاه و مدرس حوزه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات
۱۳. عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی از موسسین انجمن اسلامی دانشگاه تهران، جهاد سازندگی، دفتر تحکیم وحدت، جهاد دانشگاهی
۱۴. مهدی شریفیان دکتری مهندسی سیستم‌های فرهنگی
۱۵. ریحانه اخلاقی: کارشناس ارشد حوزه آموزشمدرس دانشگاه و دبیر آموزش و پرورش
۱۶. علی طهرانی مقدم فوق لیسانس رشته مدیریت رسانهمبدع استودیو و برنامه تولیدی سیمای معروف
وب سایت: Koodak.tv undefinedکارگروه "فهرست فرهنگ و رسانه هنر"

۰:۱۷

بازارسال شده از امیرصارمی
thumnail
undefinedروز دختر مبارکundefined
تقدیم به دختران سرزمینمان

موشن گرافی: علیرضا فرج زادهانجمن تخصصی کودک و رسانه
https://koodak.tv/
https://ble.ir/radiopodcast_koodakoresane

۱۰:۳۳

۲۳ اردیبهشت

thumnail
undefined یادآوری مهم
نماز توبه یکشنبه ماه ذی‌القعده
undefined«انس‌بن‌مالک» می‌گوید: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکشنبۀ ماه ذی‌قعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم.فرمود:‌‌‌undefined غسل کنید؛undefined و وضو بگیرید؛undefined و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) در هر رکعت یک بار «سوره حمد»،‌ سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار بخوانید؛undefined سپس (پس‌از اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید undefined و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛undefined آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت».‌‌‌undefined سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد...‌‌‌undefined در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی می‌نمایند. با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی می‌شوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهد که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».

۵:۱۵

هنرمند ارجمند جناب آقای محمد خزاعی
رئیس محترم سازمان سینمایی و سمعی بصری و دبیر چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
با سلام و احترام،
انتصاب جناب‌عالی به عنوان دبیر چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، مایه خرسندی و مسرت خاطر جامعه سینمایی و اهالی فرهنگ و هنر، به ویژه اعضای انجمن تخصصی کودک و رسانه گردید.
سابقه درخشان جناب‌عالی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به ویژه دوران پربار دبیری جشنواره‌های متعدد فیلم، گواه تعهد و تخصص شما در این زمینه خطیر است. بدون شک، تجربه و درایت شما در کنار نگاهی نو و اهتمام به سلایق مختلف، نویدبخش برگزاری جشنواره‌ای پربار و ارزشمند خواهد بود.
انجمن تخصصی کودک و رسانه ضمن تبریک این انتصاب شایسته، مراتب قدردانی خود را از جناب‌عالی به جهت توجه همیشگی به سینمای کودک و نوجوان، به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ژانرهای سینمایی، ابراز می‌دارد.
همانگونه که مستحضرید، سینمای کودک و نوجوان از ارکان اصلی هویت فرهنگی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و هنرمندان این عرصه با تعهد و تخصص خود، نقش بسزایی در تربیت نسل‌های آینده ایفا می‌کنند.
جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور، فرصتی مغتنم برای انعکاس و معرفی دستاوردهای این حوزه و تقدیر از فعالان آن خواهد بود.
امید است با درایت و تدبیر جناب‌عالی، شاهد حضور پررنگ‌تر و موثرتر سینمای کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره باشیم و شاهد گامی بلند در جهت ارتقای این ژانر پرمخاطب و اثرگذار باشیم.
ارادتمند شما
علی پور
رئیس انجمن تخصصی کودک و رسانه
23اردیبهشت 1403

۱۲:۱۴

۲۴ اردیبهشت

thumnail
نشست تخصصی ارزیابی جنگ و صلح در ادبیات کودک و نوجوان
باحضوردکتر معصومه مرادی نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان و عضو انجمن تخصصی کودک و رسانه دکتر زهره صادقی دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهرانزمان دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۷مکان درب ورودی ۱۳ شبستان سالن یاس

۶:۴۸

thumnail
جناب آقای دکتر سید محمد حسینی
مشاور محترم فرهنگی - اجتماعی رئیس جمهور
با سلام و احترام،
انتصاب شایسته جناب‌عالی به عنوان مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس جمهور، مایه خرسندی و مسرت خاطر جامعه فرهیختگان و دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر، به ویژه اعضای انجمن تخصصی کودک و رسانه گردید.سابقه درخشان جناب‌عالی در کسوت‌های مختلف، به ویژه دوران پربار خدمت در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، گواه تعهد، درایت و کارآمدی شما در عرصه‌های مختلف، به ویژه حوزه فرهنگ و اجتماع است. بدون شک، تجربه ارزشمند و نگاه ژرف جناب‌عالی به مقوله فرهنگ و هنر، نویدبخش تحولات مثبت و سازنده در این حوزه خواهد بود.انجمن تخصصی کودک و رسانه ضمن تبریک این انتصاب شایسته، مراتب قدردانی خود را از توجه و اهتمام همیشگی جناب‌عالی به حوزه کودک و نوجوان، به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم، ابراز می‌دارد.همانگونه که مستحضرید، کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ارزشمند و ثروت‌های ملی هر جامعه‌ای به شمار می‌روند و توجه به نیازها و سلایق آنان، نقشی اساسی در تربیت نسلی فرهیخته، متعهد و کارآمد ایفا می‌کند.بی‌شک، جناب‌عالی به عنوان مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس جمهور، نگاهی ویژه به این نسل آینده‌ساز خواهید داشت و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه، زمینه را برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های آنان فراهم خواهید کرد.امید است در سایه تعهد و دلسوزی جناب‌عالی، شاهد تحولات مثبت و اثربخش در حوزه فرهنگ و هنر، به ویژه در زمینه کودک و نوجوان باشیم و گامی بلند در جهت ارتقای جایگاه این حوزه پرمخاطب و اثرگذار برداشته شود.
با آرزوی موفقیت روزافزون
محمود علی پور
رئیس انجمن تخصصی کودک و رسانه

۸:۳۰

بازارسال شده از راهنمای بله
thumnail
undefined چطور پست یا موضوع موردنظرم رو در «بله» جستجو کنم؟
undefined در این ویدئو undefined نحوهٔ جستجو در بله به‌صورت کامل و با جزئیات، توضیح داده شده. اگه می‌خوای با امکانات مختلف جستجو در بله آشنا بشی، این ویدئو رو کامل ببین. 
undefined کانال راهنمای بله | @baleguide

۱۶:۱۵

undefined واکاوی علمی برندینگ و مدیریت رسانه‌ای سازمان صدا و سیما:
undefinedهمانطور که چند سال پیش اشاره شد، سازمان صدا و سیما با چالش‌های جدی در حوزه برندینگ و مدیریت رسانه‌ای روبرو است. فقدان یک برند واحد و هویت مشخص برای این سازمان، در کنار عدم وجود استراتژی مدون برای مدیریت کانال‌ها و شبکه‌های مختلف، سبب شده تا این رسانه ملی از جایگاه واقعی خود در میان مخاطبان فاصله بگیرد. متأسفانه، صدا و سیما در حال حاضر با چالش‌های متعددی در زمینه برندینگ روبرو است:
undefined فقدان هویت برند یکپارچه: در حالی که رسانه‌های بزرگ دنیا مانند BBC، ZDF و TRT، هویتی مشخص و قابل‌تشخیص دارند، صدا و سیما با انبوهی از شبکه‌های مختلف و بدون انسجام هویتی، در میان مخاطبان سردرگمی ایجاد می‌کند.undefined نامگذاری نامناسب شبکه‌ها: نامگذاری بسیاری از شبکه‌ها فاقد معنا و مفهوم مشخصی است و ارتباطی با محتوای آنها ندارد.undefined تمرکز بر تولید برنامه‌های تقلیدی: برخی شبکه‌ها به جای تمرکز بر رسالت و ماموریت خود، به دنبال جذب مخاطب با تولید برنامه‌های پرهزینه و تقلیدی از سایر شبکه‌ها هستند.undefined فقدان انسجام در محتوای شبکه‌ها: محتوای برخی شبکه‌ها از انسجام و هم‌راستایی با یکدیگر برخوردار نیست و این امر باعث سردرگمی مخاطب می‌شود.undefined ضعف در تبلیغات و بازاریابی برند: صدا و سیما در زمینه تبلیغات و بازاریابی برند خود ضعیف عمل کرده است و نتوانسته جایگاه مناسبی در میان مخاطبان پیدا کند.
undefined نبود برندینگ یکپارچه:
در حالی که در سطح جهانی، رسانه‌های بزرگ مانند BBC، ZDF و TRT دارای برندینگ قوی و هویتی مشخص هستند، سازمان صدا و سیما از این حیث رنج می‌برد. فقدان نام واحد و هویت بصری یکپارچه برای این سازمان، انسجام و تمایز را از بین برده و در اذهان مخاطبان، تصویری نامنظم و غیرقابل اتکا ایجاد کرده است.
undefined پیشنهاد جایگزین:
همانطور که پیشتر پیشنهاد شده، می‌توان با اتخاذ رویکردی نوین به برندینگ، نام "سیما" را به عنوان نام واحد برای سازمان صدا و سیما در نظر گرفت. در ادامه، می‌توان با دسته‌بندی کانال‌ها و شبکه‌ها بر اساس اولویت مخاطب و موضوعات تخصصی، هویت و برند مجزا برای هر یک تعریف کرد. به عنوان مثال:
undefined سیما یک: به عنوان کانال عمومی با تمرکز بر برنامه‌های خانوادگی و سرگرم‌کننده🟡 سیما کودک و نوجوان: مختص مخاطبان زیر 20 سال با محتوای آموزشی و شادundefined سیما ورزش: پوشش رویدادهای ورزشی و برنامه‌های مرتبط با این حوزه🟢 سیما زندگی: ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ارائه برنامه‌های آموزشی در این زمینه🟣 سیما خبر: ارائه اخبار و رویدادها به صورت حرفه‌ای و دقیق
undefined ادغام کانال‌های موازی:
ادغام کانال‌های متعدد با موضوعات مشابه، ضمن تمرکز منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه، به انسجام و نظم بیشتر در ساختار شبکه‌ها کمک خواهد کرد. این امر همچنین از تداخل و سردرگمی مخاطبان جلوگیری کرده و تجربه کاربری بهتری را برای آنها رقم خواهد زد.
undefined مدیریت نامناسب شبکه‌ها:
متأسفانه، شاهد هستیم که برخی شبکه‌ها به جای تمرکز بر رسالت و ماموریت خود، به دنبال جذب مخاطب با تولید برنامه‌های پرهزینه و تقلیدی از سایر شبکه‌ها هستند. این رویکرد نه تنها به نفع مخاطبان نیست، بلکه انسجام و هویت هر شبکه را نیز مخدوش می‌کند.
undefined چالش‌ها و موانع:
با وجود مزایای آشکار این رویکرد، برخی مدیران در سازمان صدا و سیما به دنبال تمرکز برنامه‌های شاخص و پرهزینه در یک شبکه خاص هستند. این رویکرد نه تنها مغایر با اصول برندینگ و مدیریت رسانه‌ای است، بلکه به تضعیف سایر شبکه‌ها و نارضایتی مخاطبان آنها منجر می‌شود.
undefined ضرورت تحول در مدیریت:
تغییر رویه در برندینگ و مدیریت رسانه‌ای سازمان صدا و سیما، نیازمند تحولی بنیادین در نگرش و ساختار مدیریتی این سازمان است. اتخاذ رویکردی علمی و مبتنی بر دانش روز، به جای اعمال سلیقه‌های فردی و منافع گروهی، می‌تواند گامی موثر در جهت ارتقای جایگاه این رسانه ملی و پاسخگویی به نیازهای مخاطبان در عصر حاضر باشد.
undefined جمع‌بندی:
سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای ملی، نقشی حیاتی در فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و سرگرمی جامعه ایفا می‌کند. با اتخاذ رویکردی نوین به برندینگ و مدیریت رسانه‌ای، این سازمان می‌تواند جایگاه خود را در میان مخاطبان ارتقا داده و به رسالت خود به نحو احسن عمل کند.
🟨 راهکارهای پیشنهادی:
undefinedتدوین استراتژی جامع برندینگ برای سازمان صدا و سیماundefinedنامگذاری شبکه‌ها با عنوان "سیما" به همراه پسوند موضوعیundefinedتمرکز هر شبکه بر رسالت و ماموریت خود و پرهیز از تقلید از سایر شبکه‌هاundefinedادغام شبکه‌های موازی و تمرکز بر تولید محتوای باکیفیتundefinedتقویت مدیریت میانی و حمایت از مدیران شبکه‌هاundefinedپرهیز از دخالت‌های سلیقه‌ای در امور برنامه‌سازی

۱۸:۳۱

undefined علاوه بر موارد ذکر شده، در ادامه به برخی نکات تکمیلی نیز می‌توان اشاره کرد:
undefined تحقیقات مخاطب: انجام مطالعات دقیق و مستمر برای شناخت سلایق و نیازهای مخاطبان، در تدوین استراتژی‌های برندینگ و مدیریت رسانه‌ای نقشی اساسی دارد.undefined استفاده از فناوری‌های نوین: به‌کارگیری فناوری‌های نوین رسانه‌ای و پلتفرم‌های مختلف برای ارائه خدمات به مخاطبان، گامی ضروری در جهت حفظ جایگاه سازمان صدا و سیما در عصر دیجیتال است.undefined ارتقای سطح کیفی محتوا: تولید محتوای باکیفیت و متناسب با سلایق مخاطبان، رمز موفقیت هر رسانه‌ای است. سازمان صدا و سیما باید با سرمایه‌گذاری در این زمینه، جایگاه خود را به عنوان مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبان حفظ کند.undefined حفظ استقلال و بی‌طرفی: حفظ استقلال و بی‌طرفی در ارائه اخبار و اطلاعات، از جمله مهم‌ترین وظایف رسانه ملی است. سازمان صدا و سیما باید با پرهیز از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی، اعتمادسازی را در همه مردم ایجاد نماید.

۱۸:۳۱

undefinedundefined BBC و رازهای برندینگ موفق آن: سفری در گذر زمان
🟨بی‌بی‌سی (BBC) که مخفف British Broadcasting Corporation است، به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین رسانه‌های جهان، در طول تاریخ خود، نمونه‌ای درخشان از برندینگ موفق بوده است.
undefinedدر اینجا به برخی از کلیدهای اصلی استراتژی برندینگ BBC می‌پردازیم:
1. ثبات و انسجام:
undefined لوگو و هویت بصری: لوگوی BBC که از حروف BBC تشکیل شده، از سال 1927 تاکنون با تغییرات اندکی حفظ شده و به نمادی آشنا و قابل اعتماد در سراسر جهان تبدیل شده است.undefined فونت و تایپوگرافی: BBC از فونت‌های اختصاصی خود به نام‌های Gill Sans و BBC World News در تمامی پلتفرم‌ها استفاده می‌کند که به حفظ انسجام هویتی آن کمک می‌کند.undefined موسیقی و صدا: تم‌های موسیقی BBC، به ویژه تم معروف "BBC News" که از سال 1936 استفاده می‌شود، به یادماندنی و مترادف با این برند هستند.
2. محتوای باکیفیت و قابل اعتماد:
undefined ادعای بی‌طرفی و صداقت: BBC به خاطر ادعای تعهد خود به بی‌طرفی و ارائه اخبار و اطلاعات دقیق و عاری از جانبداری شهرت یافته است.undefined گزارش‌های عمیق و تحلیل‌های تخصصی: BBC به‌جای تمرکز صرف بر عناوین خبری، به ارائه گزارش‌های عمیق، تحلیل‌های تخصصی و گفتگوهای چالشی می‌پردازد.undefined تنوع برنامه‌ها: BBC طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در ژانرهای مختلف از جمله اخبار، مستند، درام، کمدی و برنامه‌های آموزشی ارائه می‌دهد تا سلیقه مخاطبان مختلف را پوشش دهد.
3. نوآوری و پویایی:
undefined همگام با تکنولوژی: BBC همواره در استفاده از جدیدترین فناوری‌ها پیشرو بوده و از ابتدای پیدایش رادیو و تلویزیون تا ظهور اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، حضوری فعال داشته است.undefined پلتفرم‌های متنوع: BBC محتوای خود را از طریق طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها مانند کانال‌های تلویزیونی، وب‌سایت، برنامه‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.undefined تعامل با مخاطب: BBC با برگزاری رویدادها، نظرسنجی‌ها و گفتگوهای آنلاین، تعامل فعالی با مخاطبان خود دارد.
4. رسالت و ارزش‌ها:
undefined تعهد به خدمت عمومی: BBC خود را متعهد به ارائه خدمات به عموم مردم می‌داند و در برنامه‌های خود به تنوع، برابری و عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد.undefined حمایت از آزادی بیان: BBC از آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات آزادانه دفاع می‌کند.undefined مسئولیت‌پذیری: BBC به‌طور شفاف در قبال مخاطبان خود پاسخگو است و از طریق کانال‌های مختلفی امکان دریافت بازخورد و نظرات آنها را فراهم می‌کند.
5. برندسازی جهانی:
undefined ترجمه و بومی‌سازی: BBC محتوای خود را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند و با بومی‌سازی آن برای مخاطبان در کشورهای مختلف، دسترس‌پذیری خود را افزایش می‌دهد.undefined شبکه‌های بین‌المللی: BBC شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی متعددی در سراسر جهان دارد و با تولید محتوای محلی، با مخاطبان در هر منطقه ارتباط برقرار می‌کند.undefined حضور در فضای مجازی: BBC در شبکه‌های اجتماعی جهانی حضوری فعال دارد و با مخاطبان خود در سراسر جهان تعامل می‌کند.
undefined نتیجه‌گیری:
BBC با اتخاذ رویکردی جامع به برندینگ که شامل ثبات، کیفیت، نوآوری، رسالت و تعهد جهانی است، توانسته به یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای رسانه‌ای در جهان تبدیل شود.
با الهام از این الگو، سازمان‌های رسانه‌ای دیگر نیز می‌توانند با تمرکز بر ارائه محتوای باکیفیت، حفظ انسجام هویتی و تعامل با مخاطبان، در مسیر برندینگ موفق گام بردارند.

۱۸:۴۲

نقد و بررسی سند تحول رسانه ملی با تمرکز بر جایگاه مخاطب خردسال، کودک و نوجوان
undefinedمقدمه:
در حالی که سند تحول رسانه ملی در افق ۱۴۰۵ گام‌های بلندی در جهت ارتقای جایگاه این رسانه و اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی در جامعه برمی‌دارد، جای خالی توجه عمیق به مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان در این سند به وضوح احساس می‌شود. در این نقد، به بررسی این موضوع و ارائه پیشنهاداتی برای ارتقای جایگاه این مخاطبان در رسانه ملی می‌پردازیم.
undefined عدم توجه کافی به مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان:
در سند تحول، به طور مشخص به نیازها، سلایق و علایق مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان توجه نشده است.برنامه‌ریزی برای تولید محتوای متناسب با این رده سنی به طور شفاف و جامع ارائه نشده است.قالب‌های مناسب برای ارائه این محتوا به درستی تبیین نشده‌اند.سازوکارهای لازم برای نظارت بر محتوای تولیدی برای این مخاطبان مشخص نشده است.این گروه سنی، آینده‌سازان جامعه هستند و تربیت و آموزش صحیح آنها نقشی اساسی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.رسانه‌ها به عنوان ابزارهای قدرتمند فرهنگی و آموزشی، می‌توانند نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت، باورها و ارزش‌های این نسل ایفا کنند.غفلت از مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان در برنامه‌ریزی‌های رسانه‌ای، فرصتی طلایی برای تربیت و آموزش صحیح این نسل را از دست می‌دهد.
undefined نارسایی‌های سند تحول در قبال مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان:
undefined فقدان تمرکز کافی: در سند تحول، به طور خاص به نیازها، سلایق و ویژگی‌های مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان پرداخته نشده است.undefined نادیده گرفتن تنوع: این سند به تفاوت‌های سنی، جنسی، فرهنگی و اجتماعی بین مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان توجه کافی ندارد.undefined کمبود محتوای جذاب: برنامه‌های تولیدی برای این گروه سنی باید از جذابیت و کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند توجه مخاطبان را جلب کنند.undefined نامناسب بودن قالب‌ها: بسیاری از قالب‌های برنامه‌سازی فعلی برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان مناسب نیستند و باید از قالب‌های خلاقانه و نوین استفاده شود.undefined فقدان متناسب‌سازی موضوعات: موضوعات برنامه‌ها باید با توجه به سن، سطح درک و نیازهای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان انتخاب و متناسب‌سازی شوند.
undefined پیشنهاداتی برای ارتقای جایگاه مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان:
undefined ایجاد معاونت تخصصی کودک و نوجوان: تشکیل معاونت تخصصی با حضور کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف مرتبط با کودک و رسانه، گامی ضروری در جهت توجه ویژه به این مخاطبان است.undefined تولید محتوای فاخر و جذاب: تخصیص بودجه کافی برای تولید برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای باکیفیت و جذاب متناسب با رده‌های سنی مختلف.undefined استفاده از قالب‌های متنوع: استفاده از قالب‌های خلاقانه و نوآورانه مانند عروسک‌گردانی، موزیکال، انیمیشن و برنامه‌های تعاملی برای جذب مخاطبان این رده سنی.undefined توجه به تنوع فرهنگی: تولید برنامه‌هایی با مضامین مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و اخلاقی برای پرورش فکری و روحی کودکان و نوجوانان.undefined مشارکت فعال مخاطبان: ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت فعال کودکان و نوجوانان در فرآیند تولید محتوا و ارائه نظرات و پیشنهادات آنها.undefined نظارت دقیق بر محتوای تولیدی: ایجاد سازوکارهای نظارتی دقیق برای بررسی محتوای تولیدی از نظر کیفیت، تناسب با رده سنی و انطباق با ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی.undefined افزایش بودجه برای تولید محتوای کودک: اختصاص بودجه مناسب برای تولید برنامه‌های باکیفیت و جذاب برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان که ۳۰ درصد جمعیت کشور هستند و از مهمترین و پروپاقرص ترین مخاطبان رسانه ملی هستند.undefined استفاده از متخصصان مجرب: استفاده از نویسندگان، کارگردانان، انیماتورها و دیگر متخصصان مجرب در حوزه کودک و رسانه برای تولید برنامه‌های باکیفیتundefined همکاری با نهادهای تخصصی: همکاری با نهادهای تخصصی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و انجمن‌های تخصصی کودک و رسانه برای تولید محتوای آموزشی و تربیتی.
undefined نقش انجمن تخصصی کودک و رسانه:
انجمن تخصصی کودک و رسانه به عنوان مرجعی تخصصی در این حوزه، می‌تواند نقش مهمی در ارائه مشاوره و راهنمایی به رسانه ملی در زمینه تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان ایفا کند. این انجمن با بهره‌گیری از دانش و تجربه اعضای خود، می‌تواند در تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های رسانه ملی در این زمینه یاری رساند.
undefinedسند تحول رسانه ملی باید با نگاهی عمیق‌تر و جامع‌تر به این مخاطبان آینده ساز میهن و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه کودک و رسانه، ارتقا و تحول در این زمینه را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود دنبال کند.

۱۹:۳۷

۲۵ اردیبهشت

thumnail
undefinedبه جرم محبت اهل بیت تبعید شد و در غربت از دنیا رفت.undefinedحتی پس از مرگش نیز به سبب شیعه بودنش، مجوز دفن در قبرستان مسلمانان را دریافت نکرد!undefinedاو کسی نیست جز حکیم ابوالقاسم فردوسی، خالق شاهکار بی بدیلِ شاهنامه!
اگر چشم داری به دیگر سرایبه نزد نبی و علی گیر جای
برین زادم و هم برین بگذرمچنان دان که خاک پی حیدرم
undefined25 اردیبهشت روز بزرگداشت بزرگترین حماسه سرای ایران، حکیم فردوسی گرامی باد.

۸:۳۴

thumnail
من خیلی نگران زبان فارسی‌ام ... زبان فارسی روزی از قسطنطنیه‌ و استانبولِ آن روز تا شبه قاره هند زبان علمی بوده . اما متاسفانه ما در کانون زبان فارسی، داریم این زبان رو را فراموش می‌کنیم؛ برای تحکیم ،  تعمیق، گسترش و برای جلوگیری از دخیل‌های خارجی هیچ اقدامی نمی‌کنیم!
 رهبر معظم انقلاب

۹:۵۴

بازارسال شده از امیرصارمی
thumnail

۱۰:۵۷

۲۷ اردیبهشت

بازارسال شده از انجمن تخصصی رسانه و کودک
thumnail

۴:۵۰