هفته پژوهش مدرسه#اطلاعیه_پژوهش
لازم است طلاب محترم جهت استفاده حدّاکثری از فرصت محدود هفته پژوهش(۲۳ تا ۲۷ آبان) به نکات زیر توجّه ویژه داشته باشند:
حضور همه طلّاب از ساعت 7 تا 18 الزامی است.
به همراه داشتن لپ تاپ (و نرم افزارهای لازم مثل نور) ضروری است.
موضوع فعالیت پژوهشی پایه اول نمایه زنی، پایه دوم، لغت و پایه های ۳ تا ۷ مقاله نویسی می باشد.
پایه های ۳ تا ۷ می بایست موضوع مقاله خود را بعد از هماهنگی با استاد درس مربوطه مشخص کرده و به همراه نام خانوادگی و پایه تحصیلی، تا دوشنبه (۲۱آبان) به @safarnavadeh اطلاع دهند.
نیمی از نمره پژوهشی پایه های 1 تا 4، و نمره ارزیابی استاد پایه های ۵ تا ۷ با توجه به عملکرد (نظم، کیفیت فعالیت ها و خروجی نهایی) طلاب در هفته پژوهش مشخص می شود.
@kp1402
لازم است طلاب محترم جهت استفاده حدّاکثری از فرصت محدود هفته پژوهش(۲۳ تا ۲۷ آبان) به نکات زیر توجّه ویژه داشته باشند:
@kp1402
۱۵:۲۸
برای ما هفته پژوهش بگذارید
ظاهرا در متن فوائد الرجالیه مرحوم بحر العلوم است که: صاحب مدارک (نوه شهید ثانی) و صاحب معالم (پسر شهید ثانی) که دایی و همشیرزاده هم بودند، همشاگردی بودند و هر دو با هم به درس استاد می رفتند.
وقتی بحثی تمام می شد، به استاد می گفتند که ما یک هفته نیاز داریم، تعطیل کنیم. بقیه شرکای بحث می گفتند که نه ما باید بحث را مرتب و پشت سر هم بخوانیم. در حالیکه این دو نفر می گفتند که ما روی این بخشی که خوانده ایم ، باید کار کنیم.
استاد گفته بود که راه بحث کردن و پیشرفت همین است که این دو نفر دارند. شما در تداوم بحث تلاش می کنید ولی این دو نفر خیر[در تعمیق و پژوهش آن بحث می کوشند]. و طولی نمی کشد که این دو نفر مصنّف می شوند و کتاب می نویسند و کتابشان به دست شما می رسد و شما همچنان مشغول درس خواندن هستید.
طولی نکشید که صاحب معالم ، معالم را در اصول نوشت. صاحب مدارک هم کتاب مدارک را در فقه و در شرح شرائع نوشت.
آیت الله جوادی آملی- شرح شواهد الربوبیة- جلسه 98
@kp1402
ظاهرا در متن فوائد الرجالیه مرحوم بحر العلوم است که: صاحب مدارک (نوه شهید ثانی) و صاحب معالم (پسر شهید ثانی) که دایی و همشیرزاده هم بودند، همشاگردی بودند و هر دو با هم به درس استاد می رفتند.
وقتی بحثی تمام می شد، به استاد می گفتند که ما یک هفته نیاز داریم، تعطیل کنیم. بقیه شرکای بحث می گفتند که نه ما باید بحث را مرتب و پشت سر هم بخوانیم. در حالیکه این دو نفر می گفتند که ما روی این بخشی که خوانده ایم ، باید کار کنیم.
استاد گفته بود که راه بحث کردن و پیشرفت همین است که این دو نفر دارند. شما در تداوم بحث تلاش می کنید ولی این دو نفر خیر[در تعمیق و پژوهش آن بحث می کوشند]. و طولی نمی کشد که این دو نفر مصنّف می شوند و کتاب می نویسند و کتابشان به دست شما می رسد و شما همچنان مشغول درس خواندن هستید.
طولی نکشید که صاحب معالم ، معالم را در اصول نوشت. صاحب مدارک هم کتاب مدارک را در فقه و در شرح شرائع نوشت.
آیت الله جوادی آملی- شرح شواهد الربوبیة- جلسه 98
@kp1402
۱۵:۱۴
هفته پژوهش مبارک!
وبینارهای آموزشی نرمافزارهای نور
زمان: از شنبه 24- ساعت 13 تا 14
ورود به جلسه: live.noorsoft.org
@noorsoft@kp1402
۲۰:۰۷
۲۰:۱۱
بازارسال شده از رضا عزیزی
هفته پژوهش مبارک!
تخفیفهای متنوع در خرید محصولات نور!
خرید از فروشگاه اینترنتی نور (نورشاپ)، خرید دانلودی با 70% تخفیف و خرید فیزیکی با 50% تخفیف
خرید حضوری از فروشگاه دائمی مرکز با 50% تخفیف
ارائه طرح همراهان نور (بیش از 100 نرمافزار در یک بسته) با تخفیف ویژه
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژه برنامههای هفته پژوهش لینک زیر را دنبال فرمایید:noorsoft.org/fa/News/View/111627




مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org
تخفیفهای متنوع در خرید محصولات نور!
۳:۴۹
#هفته_پژوهش@kp1402
۶:۱۹
فراخوان هفدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز شنبه 31 خرداد 1404 فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.jhelli.ir فرایند ثبتنام خود را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س)، میتوانند با مراجعه به سایت جشنواره علامه حلی(ره)، در چهارمین جشنواره پژوهشی اساتید حوزههای علمیه شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دوازدهگانه جشنواره باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان میبایست در یکی از قالبهای «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی یا پایاننامه کارشناسی دانشگاهی طلاب» و «رساله سطح سه حوزه یا پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [پایاننامه سطح 4 در هر دو جشنواره علامه حلی و اساتید و تحقیق پایانی و پایاننامه در جشنواره اساتید پذیرفته نمیشود.]
«روحانیت و خدمات اجتماعی ؛ فرصتها و آسیبها» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره هفدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند حداکثر از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
@jhelli_ir
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز شنبه 31 خرداد 1404 فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.jhelli.ir فرایند ثبتنام خود را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س)، میتوانند با مراجعه به سایت جشنواره علامه حلی(ره)، در چهارمین جشنواره پژوهشی اساتید حوزههای علمیه شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دوازدهگانه جشنواره باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان میبایست در یکی از قالبهای «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی یا پایاننامه کارشناسی دانشگاهی طلاب» و «رساله سطح سه حوزه یا پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [پایاننامه سطح 4 در هر دو جشنواره علامه حلی و اساتید و تحقیق پایانی و پایاننامه در جشنواره اساتید پذیرفته نمیشود.]
«روحانیت و خدمات اجتماعی ؛ فرصتها و آسیبها» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره هفدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند حداکثر از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
@jhelli_ir
۱۴:۲۵
استاد دانشگاه فلوریدا (جری اولسمن) شاگردان کلاسش رو دو دسته کرد:
یه دسته رو فرستاد دنبال یه عکس با #کیفیت. گفت نمره A برای کسیه که بهترین عکس رو بیاره. این گروه باید فقط یه عکس در طول ترم میگرفتند. ولی برای گرفتن نمره A، این عکس باید تقریباً بینقص میبود.
دسته دوم رو فرستاد دنبال #کمیت. گفت اگر 100 تا عکس بیارید، بهتون A می دهم. اگر 90 تا بیارید B و اگر 80 تا بیاورید C و ... .
نتیجه عجیب بود! در پایان ترم، استاد متوجه شد که بر خلاف انتظار، بهترین عکسها را گروه کمیت گرفتهاند.
دلیلش چی بود؟شاید چون :تجربههای زیاد: گروه کمیت آزادانه روشهای گوناگون را امتحان کردند.یادگیری عملی: آنها در ترکیببندی، نورپردازی و کار در تاریکخانه تجربه زیادی کسب کردند.یادگیری از اشتباهات: بیشتر کار کردند، بیشتر هم از خطاهایشان درس گرفتند.
در مقابل کسانی که در گروه کیفیت بودند، به جای کار، بیشتر به کیفیت فقط فکر کرده بودند. بدون آنکه کاری را انجام بدهند. الزام به خلق یک تصویر تقریباً کامل، احتمالاً منجر به فلج تحلیلی و رکود خلاقیت آنها شد.
این آزمایش نشان داد که در کارهای خلاقانه، کمیت میتواند به کیفیت بینجامد.
وقتی هنرمندان و افراد خلاق روی تولید زیاد تمرکز میکنند: ۱. با تمرین زیاد، مهارتهایشان را بهتر میکنند۲. تجربه عملی ارزشمندی به دست میآورند۳. یاد میگیرند اشتباهاتشان را پیدا و اصلاح کنند۴. ممکن است به روشها یا سبکهای جدیدی برسند
در ضرب المثل داریم که : کار نیکو کردن از پر کردن است.
@kp1402
نتیجه عجیب بود! در پایان ترم، استاد متوجه شد که بر خلاف انتظار، بهترین عکسها را گروه کمیت گرفتهاند.
دلیلش چی بود؟شاید چون :تجربههای زیاد: گروه کمیت آزادانه روشهای گوناگون را امتحان کردند.یادگیری عملی: آنها در ترکیببندی، نورپردازی و کار در تاریکخانه تجربه زیادی کسب کردند.یادگیری از اشتباهات: بیشتر کار کردند، بیشتر هم از خطاهایشان درس گرفتند.
در مقابل کسانی که در گروه کیفیت بودند، به جای کار، بیشتر به کیفیت فقط فکر کرده بودند. بدون آنکه کاری را انجام بدهند. الزام به خلق یک تصویر تقریباً کامل، احتمالاً منجر به فلج تحلیلی و رکود خلاقیت آنها شد.
این آزمایش نشان داد که در کارهای خلاقانه، کمیت میتواند به کیفیت بینجامد.
وقتی هنرمندان و افراد خلاق روی تولید زیاد تمرکز میکنند: ۱. با تمرین زیاد، مهارتهایشان را بهتر میکنند۲. تجربه عملی ارزشمندی به دست میآورند۳. یاد میگیرند اشتباهاتشان را پیدا و اصلاح کنند۴. ممکن است به روشها یا سبکهای جدیدی برسند
در ضرب المثل داریم که : کار نیکو کردن از پر کردن است.
@kp1402
۱۳:۰۱
تاثیر حضور در محیط علمی
آیت الله جوادی آملی
این توفیق را قدر بدانیم. ما پای سفره شهدا نشسته ایم.
@kp1402
این توفیق را قدر بدانیم. ما پای سفره شهدا نشسته ایم.
@kp1402
۴:۲۱
تقریر شفاهی حوزوی - پادکست خلاصه کتاب یا ...
کتب مشهور و معتبر حوزوی، که نام آنها در محافل علمی بسیار شنیده میشود، نیازمند خلاصههای متنوع و قابل دسترس هستند. ایجاد پادکستهایی که محتوای این آثار ارزشمند را به شکلی موجز و کاربردی ارائه دهند. این کار میتواند گامی مؤثر در جهت تسهیل دسترسی به این منابع غنی علمی باشد. این خلاصهها میتوانند در قالبهای زمانی متنوع، از 5 دقیقه تا 1 ساعت، تهیه شوند. به شکلی که هر کدام پاسخگوی نیازهای مختلف مخاطبان باشند.
بدیهی است که مطالعه خلاصه یک اثر، هرگز جایگزین مطالعه عمیق و دقیق آن نخواهد شد. با این وجود، عدم آگاهی کامل از محتوای این کتب ارزشمند، چالشی به مراتب بزرگتر محسوب میشود.
به عنوان نمونهای عملی، دو ویدیوی ضمیمه شده است. خلاصهای از دو اثر مهم شهید صدر (فلسفتنا - الاسلام یقود الحیاة) را ارائه میدهند. این دو خلاصه شاید قوت حوزوی را ندارند. ولی خودمونیم شاید همین کمال گرایی ها باعث شده که تعداد زیادی خلاصه کتاب نداشته باشیم؟!
@kp1402
کتب مشهور و معتبر حوزوی، که نام آنها در محافل علمی بسیار شنیده میشود، نیازمند خلاصههای متنوع و قابل دسترس هستند. ایجاد پادکستهایی که محتوای این آثار ارزشمند را به شکلی موجز و کاربردی ارائه دهند. این کار میتواند گامی مؤثر در جهت تسهیل دسترسی به این منابع غنی علمی باشد. این خلاصهها میتوانند در قالبهای زمانی متنوع، از 5 دقیقه تا 1 ساعت، تهیه شوند. به شکلی که هر کدام پاسخگوی نیازهای مختلف مخاطبان باشند.
بدیهی است که مطالعه خلاصه یک اثر، هرگز جایگزین مطالعه عمیق و دقیق آن نخواهد شد. با این وجود، عدم آگاهی کامل از محتوای این کتب ارزشمند، چالشی به مراتب بزرگتر محسوب میشود.
به عنوان نمونهای عملی، دو ویدیوی ضمیمه شده است. خلاصهای از دو اثر مهم شهید صدر (فلسفتنا - الاسلام یقود الحیاة) را ارائه میدهند. این دو خلاصه شاید قوت حوزوی را ندارند. ولی خودمونیم شاید همین کمال گرایی ها باعث شده که تعداد زیادی خلاصه کتاب نداشته باشیم؟!
@kp1402
۱۲:۳۴
۱۲:۳۴
این درصد ها برای مدلهای آموزشی است. اگر روی مطلبی پژوهش بکنیم، با چه احتمالی در خاطرمان می ماند؟
@kp1402
@kp1402
۵:۳۴
@HozeTwit@kp1402
۳:۵۳
2511266.jpg
۳.۲۳ مگابایت
@kp1402
۷:۰۶
#فلسفه_اسلامی #داستانهای_فلسفی#جشنواره_داستان_فلسفی
۹:۴۵
پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمی
نخستین جشنواره داستان فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی
️در دو قالب داستان کوتاه و نیمهبلند
️در دو بخش کودکنوجوان و بزرگسال
️در موضوعات مختلف فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی
️بخش ویژه: بازنویسی رساله لغت موران از شیخ شهابالدین سهروردی
جوایز هر بخش:
نفر اول، ۲۰ میلیون تومان
نفر دوم، ۱۵ میلیون تومان
نفر سوم، ۱۰ میلیون تومان
مهلت ارسال اثر: تا ۲۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۴
اعلام نتایج و اختتامیه: ۱ خردادماه ۱۴۰۴
ثبتنام در جشنواره و ارسال اثر: philosophicalstory.ir #فلسفه_اسلامی #داستانهای_فلسفی #جشنواره_داستان_فلسفی
مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات @Nafahat_eri @kp1402
۹:۴۷
پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمی
استاد دانشگاه فلوریدا (جری اولسمن) شاگردان کلاسش رو دو دسته کرد:
یه دسته رو فرستاد دنبال یه عکس با #کیفیت. گفت نمره A برای کسیه که بهترین عکس رو بیاره. این گروه باید فقط یه عکس در طول ترم میگرفتند. ولی برای گرفتن نمره A، این عکس باید تقریباً بینقص میبود.
دسته دوم رو فرستاد دنبال #کمیت. گفت اگر 100 تا عکس بیارید، بهتون A می دهم. اگر 90 تا بیارید B و اگر 80 تا بیاورید C و ... . نتیجه عجیب بود! در پایان ترم، استاد متوجه شد که بر خلاف انتظار، بهترین عکسها را گروه کمیت گرفتهاند. دلیلش چی بود؟ شاید چون : تجربههای زیاد: گروه کمیت آزادانه روشهای گوناگون را امتحان کردند. یادگیری عملی: آنها در ترکیببندی، نورپردازی و کار در تاریکخانه تجربه زیادی کسب کردند. یادگیری از اشتباهات: بیشتر کار کردند، بیشتر هم از خطاهایشان درس گرفتند. در مقابل کسانی که در گروه کیفیت بودند، به جای کار، بیشتر به کیفیت فقط فکر کرده بودند. بدون آنکه کاری را انجام بدهند. الزام به خلق یک تصویر تقریباً کامل، احتمالاً منجر به فلج تحلیلی و رکود خلاقیت آنها شد. این آزمایش نشان داد که در کارهای خلاقانه، کمیت میتواند به کیفیت بینجامد. وقتی هنرمندان و افراد خلاق روی تولید زیاد تمرکز میکنند: ۱. با تمرین زیاد، مهارتهایشان را بهتر میکنند ۲. تجربه عملی ارزشمندی به دست میآورند ۳. یاد میگیرند اشتباهاتشان را پیدا و اصلاح کنند ۴. ممکن است به روشها یا سبکهای جدیدی برسند در ضرب المثل داریم که : کار نیکو کردن از پر کردن است. @kp1402
نظر شما چیه؟
یکی گفته بود: «کمالگرایی چون اسمش شیکه کسی به فکر برطرفکردنش نمیفته. اگه بهش “عقبماندگی در درک محدودیتها” میگفتن، همه در پی درمانش بودن!»
@kp1402
یکی گفته بود: «کمالگرایی چون اسمش شیکه کسی به فکر برطرفکردنش نمیفته. اگه بهش “عقبماندگی در درک محدودیتها” میگفتن، همه در پی درمانش بودن!»
@kp1402
۱۰:۲۰