عکس پروفایل پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمیپ

پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمی

۵۵عضو
thumbnail
هفته پژوهش مدرسه#اطلاعیه_پژوهش
لازم است طلاب محترم جهت استفاده حدّاکثری از فرصت محدود هفته پژوهش(۲۳ تا ۲۷ آبان) به نکات زیر توجّه ویژه داشته باشند:
undefined حضور همه طلّاب از ساعت 7 تا 18 الزامی است.undefined به همراه داشتن لپ تاپ (و نرم افزارهای لازم مثل نور) ضروری است.undefined موضوع فعالیت پژوهشی پایه اول نمایه زنی، پایه دوم، لغت و پایه های ۳ تا ۷ مقاله نویسی می باشد.undefined پایه های ۳ تا ۷ می بایست موضوع مقاله خود را بعد از هماهنگی با استاد درس مربوطه مشخص کرده و به همراه نام خانوادگی و پایه تحصیلی، تا دوشنبه (۲۱آبان) به @safarnavadeh اطلاع دهند.undefined نیمی از نمره پژوهشی پایه‏ های 1 تا 4، و نمره ارزیابی استاد پایه های ۵ تا ۷ با توجه به عملکرد (نظم، کیفیت فعالیت ها و خروجی نهایی) طلاب در هفته پژوهش مشخص می شود.

@kp1402

۱۵:۲۸

thumbnail
برای ما هفته پژوهش بگذارید
ظاهرا در متن فوائد الرجالیه مرحوم بحر العلوم است که: صاحب مدارک (نوه شهید ثانی) و صاحب معالم (پسر شهید ثانی) که دایی و همشیرزاده هم بودند، همشاگردی بودند و هر دو با هم به درس استاد می رفتند.

وقتی بحثی تمام می شد، به استاد می گفتند که ما یک هفته نیاز داریم، تعطیل کنیم. بقیه شرکای بحث می گفتند که نه ما باید بحث را مرتب و پشت سر هم بخوانیم. در حالیکه این دو نفر می گفتند که ما روی این بخشی که خوانده ایم ، باید کار کنیم.

استاد گفته بود که راه بحث کردن و پیشرفت همین است که این دو نفر دارند. شما در تداوم بحث تلاش می کنید ولی این دو نفر خیر[در تعمیق و پژوهش آن بحث می کوشند]. و طولی نمی کشد که این دو نفر مصنّف می شوند و کتاب می نویسند و کتابشان به دست شما می رسد و شما همچنان مشغول درس خواندن هستید.

طولی نکشید که صاحب معالم ، معالم را در اصول نوشت. صاحب مدارک هم کتاب مدارک را در فقه و در شرح شرائع نوشت.

آیت الله جوادی آملی- شرح شواهد الربوبیة- جلسه 98

@kp1402

۱۵:۱۴

thumbnail
هفته پژوهش مبارک!

undefined وبینارهای آموزشی نرم‌افزارهای نور undefined زمان: از شنبه 24- ساعت 13 تا 14

undefined ورود به جلسه: live.noorsoft.org

undefined @noorsoft@kp1402

۲۰:۰۷

thumbnail

۲۰:۱۱

بازارسال شده از رضا عزیزی
thumbnail
هفته پژوهش مبارک!
تخفیف‌های متنوع در خرید محصولات نور!
undefined خرید از فروشگاه اینترنتی نور (نورشاپ)، خرید دانلودی با 70% تخفیف و خرید فیزیکی با 50% تخفیف undefined خرید حضوری از فروشگاه دائمی مرکز با 50% تخفیف undefined ارائه طرح همراهان نور (بیش از 100 نرم‌افزار در یک بسته) با تخفیف ویژه
undefined جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژه برنامه‌های هفته پژوهش لینک زیر را دنبال فرمایید:noorsoft.org/fa/News/View/111627

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org

۳:۴۹

thumbnail
undefinedمقام معظم رهبری :ما باید به آنجا برسیم که اگر در اکناف عالم یک پژوهشگر بخواهد به فلان نظریه علمی یا فلسفی دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی را یاد بگیرد.
#هفته_پژوهش@kp1402

۶:۱۹

thumbnail
فراخوان هفدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز شنبه 31 خرداد 1404 فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.jhelli.ir فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزه‌های علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س)، می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره علامه حلی(ره)، در چهارمین جشنواره پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه شرکت نمایند.
آثار ارسالی می‌بایست در یکی گروه‌های علمی دوازده‌گانه جشنواره باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان می‌بایست در یکی از قالب‌های «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی یا پایان‌نامه کارشناسی دانشگاهی طلاب» و «رساله سطح سه حوزه یا پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [پایان‌نامه سطح 4 در هر دو جشنواره علامه حلی و اساتید و تحقیق پایانی و پایان‌نامه در جشنواره اساتید پذیرفته نمی‌شود.]
«روحانیت و خدمات اجتماعی ؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره هفدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند حداکثر از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهره‌مند خواهند شد.
@jhelli_ir

۱۴:۲۵

thumbnail
استاد دانشگاه فلوریدا (جری اولسمن) شاگردان کلاسش رو دو دسته کرد:
undefinedیه دسته رو فرستاد دنبال یه عکس با #کیفیت. گفت نمره A برای کسیه که بهترین عکس رو بیاره. این گروه باید فقط یه عکس در طول ترم می‌گرفتند. ولی برای گرفتن نمره A، این عکس باید تقریباً بی‌نقص می‌بود.
undefinedدسته دوم رو فرستاد دنبال #کمیت. گفت اگر 100 تا عکس بیارید، بهتون A می دهم. اگر 90 تا بیارید B و اگر 80 تا بیاورید C و ... .
نتیجه عجیب بود! در پایان ترم، استاد متوجه شد که بر خلاف انتظار، بهترین عکس‌ها را گروه کمیت گرفته‌اند.
دلیلش چی بود؟شاید چون :تجربه‌های زیاد: گروه کمیت آزادانه روش‌های گوناگون را امتحان کردند.یادگیری عملی: آن‌ها در ترکیب‌بندی، نورپردازی و کار در تاریکخانه تجربه زیادی کسب کردند.یادگیری از اشتباهات: بیشتر کار کردند، بیشتر هم از خطاهایشان درس گرفتند.

در مقابل کسانی که در گروه کیفیت بودند، به جای کار، بیشتر به کیفیت فقط فکر کرده بودند. بدون آنکه کاری را انجام بدهند. الزام به خلق یک تصویر تقریباً کامل، احتمالاً منجر به فلج تحلیلی و رکود خلاقیت آنها شد.
این آزمایش نشان داد که در کارهای خلاقانه، کمیت می‌تواند به کیفیت بینجامد.
وقتی هنرمندان و افراد خلاق روی تولید زیاد تمرکز می‌کنند: ۱. با تمرین زیاد، مهارت‌هایشان را بهتر می‌کنند۲. تجربه عملی ارزشمندی به دست می‌آورند۳. یاد می‌گیرند اشتباهاتشان را پیدا و اصلاح کنند۴. ممکن است به روش‌ها یا سبک‌های جدیدی برسند
در ضرب المثل داریم که : کار نیکو کردن از پر کردن است.
@kp1402

۱۳:۰۱

thumbnail
تاثیر حضور در محیط علمی
undefined آیت الله جوادی آملیundefined

این توفیق را قدر بدانیم. ما پای سفره شهدا نشسته ایم.
@kp1402

۴:۲۱

thumbnail
تقریر شفاهی حوزوی - پادکست خلاصه کتاب یا ...
کتب مشهور و معتبر حوزوی، که نام آنها در محافل علمی بسیار شنیده می‌شود، نیازمند خلاصه‌های متنوع و قابل دسترس هستند. ایجاد پادکست‌هایی که محتوای این آثار ارزشمند را به شکلی موجز و کاربردی ارائه دهند. این کار می‌تواند گامی مؤثر در جهت تسهیل دسترسی به این منابع غنی علمی باشد. این خلاصه‌ها می‌توانند در قالب‌های زمانی متنوع، از 5 دقیقه تا 1 ساعت، تهیه شوند. به شکلی که هر کدام پاسخگوی نیازهای مختلف مخاطبان باشند.
بدیهی است که مطالعه خلاصه یک اثر، هرگز جایگزین مطالعه عمیق و دقیق آن نخواهد شد. با این وجود، عدم آگاهی کامل از محتوای این کتب ارزشمند، چالشی به مراتب بزرگ‌تر محسوب می‌شود.
به عنوان نمونه‌ای عملی، دو ویدیوی ضمیمه شده است. خلاصه‌ای از دو اثر مهم شهید صدر (فلسفتنا - الاسلام یقود الحیاة) را ارائه می‌دهند. این دو خلاصه شاید قوت حوزوی را ندارند. ولی خودمونیم شاید همین کمال گرایی ها باعث شده که تعداد زیادی خلاصه کتاب نداشته باشیم؟!undefined
@kp1402

۱۲:۳۴

thumbnail

۱۲:۳۴

thumbnail
این درصد ها برای مدلهای آموزشی است. اگر روی مطلبی پژوهش بکنیم، با چه احتمالی در خاطرمان می ماند؟

@kp1402

۵:۳۴

thumbnail
undefined رشد بسیار زیاد پادکست در بین جوانان!گوش دادن هرروز پادکست از دیدن فیلم و سریال جلو زد!
undefined️ در بررسی جدید ایسپا و طبق آمار دقیقی که گرفته شده، گوش دادن #پادپخش رشد زیادی در بین جوانان داشته و #حوزه باید سرمایه‌گذاری خوبی روی پادکست داشته باشد.به ضرس قاطع پادپخش قوی‌ترین رسانه آینده است و بسیاری از کثرت تصویر و سطحی شدن خسته شده اند!
undefined متاسفانه هنوز مسئولان فرهنگی و حوزوی این قالب مهم و جذاب را جدی نگرفته‌اند...undefined

@HozeTwit@kp1402

۳:۵۳

2511266.jpg

۳.۲۳ مگابایت

undefined برگزیدگان همایش کتاب سال حوزهundefined
undefined️ یکی از همایش‌های مهم حوزه که معمولا هم به کسانی جایزه می‌دهند که انصافا در کار خود بسیار زحمت کشیده‌اندundefined

@kp1402

۷:۰۶

thumbnail
شاید تحلیل فیلم صحیح نباشد، ولی ما رو یاد قصه خرگوش و لاکپشت می اندازد

@kp1402

۷:۱۰

thumbnail
منتخبین مسابقه یادداشت علمی معاونت پژوهش حوزه
@kp1402

۱۱:۴۶

thumbnail
undefined نخستین جشنواره داستان فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی


undefined️در دو قالب داستان کوتاه و نیمه‌بلندundefined️در دو بخش کودک‌نوجوان و بزرگسالundefined️در موضوعات مختلف فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامیundefined️بخش ویژه: بازنویسی رساله لغت موران از شیخ شهاب‌الدین سهروردی
undefined جوایز هر بخش:undefinedنفر اول، ۲۰ میلیون تومانundefinedنفر دوم، ۱۵ میلیون تومانundefinedنفر سوم، ۱۰ میلیون تومان
undefinedمهلت ارسال اثر:تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴
undefined اعلام نتایج و اختتامیه:۱ خردادماه ۱۴۰۴
undefined ثبت‌نام در جشنواره و ارسال اثر:philosophicalstory.ir
#فلسفه_اسلامی #داستانهای_فلسفی#جشنواره_داستان_فلسفی
undefined مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات@Nafahat_eri@kp1402

۹:۴۵

پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمی
undefined undefined نخستین جشنواره داستان فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی undefined️در دو قالب داستان کوتاه و نیمه‌بلند undefined️در دو بخش کودک‌نوجوان و بزرگسال undefined️در موضوعات مختلف فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی undefined️بخش ویژه: بازنویسی رساله لغت موران از شیخ شهاب‌الدین سهروردی undefined جوایز هر بخش: undefinedنفر اول، ۲۰ میلیون تومان undefinedنفر دوم، ۱۵ میلیون تومان undefinedنفر سوم، ۱۰ میلیون تومان undefinedمهلت ارسال اثر: تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ undefined اعلام نتایج و اختتامیه: ۱ خردادماه ۱۴۰۴ undefined ثبت‌نام در جشنواره و ارسال اثر: philosophicalstory.ir #فلسفه_اسلامی #داستانهای_فلسفی #جشنواره_داستان_فلسفی undefined مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات @Nafahat_eri @kp1402
thumbnail
undefined تیزر نخستین جشنواره داستان فلسفی با رویکرد فلسفه اسلامی
@Nafahat_eri@kp1402

۹:۴۷

thumbnail
امروز خودتان را با دیروز خودتان مقایسه کنید.نه با دیگران!

@kp1402

۱۷:۱۷

پژوهش مدرسه مشکوة- کریمه اهل بیت س - غیر رسمی
undefined استاد دانشگاه فلوریدا (جری اولسمن) شاگردان کلاسش رو دو دسته کرد: undefinedیه دسته رو فرستاد دنبال یه عکس با #کیفیت. گفت نمره A برای کسیه که بهترین عکس رو بیاره. این گروه باید فقط یه عکس در طول ترم می‌گرفتند. ولی برای گرفتن نمره A، این عکس باید تقریباً بی‌نقص می‌بود. undefinedدسته دوم رو فرستاد دنبال #کمیت. گفت اگر 100 تا عکس بیارید، بهتون A می دهم. اگر 90 تا بیارید B و اگر 80 تا بیاورید C و ... . نتیجه عجیب بود! در پایان ترم، استاد متوجه شد که بر خلاف انتظار، بهترین عکس‌ها را گروه کمیت گرفته‌اند. دلیلش چی بود؟ شاید چون : تجربه‌های زیاد: گروه کمیت آزادانه روش‌های گوناگون را امتحان کردند. یادگیری عملی: آن‌ها در ترکیب‌بندی، نورپردازی و کار در تاریکخانه تجربه زیادی کسب کردند. یادگیری از اشتباهات: بیشتر کار کردند، بیشتر هم از خطاهایشان درس گرفتند. در مقابل کسانی که در گروه کیفیت بودند، به جای کار، بیشتر به کیفیت فقط فکر کرده بودند. بدون آنکه کاری را انجام بدهند. الزام به خلق یک تصویر تقریباً کامل، احتمالاً منجر به فلج تحلیلی و رکود خلاقیت آنها شد. این آزمایش نشان داد که در کارهای خلاقانه، کمیت می‌تواند به کیفیت بینجامد. وقتی هنرمندان و افراد خلاق روی تولید زیاد تمرکز می‌کنند: ۱. با تمرین زیاد، مهارت‌هایشان را بهتر می‌کنند ۲. تجربه عملی ارزشمندی به دست می‌آورند ۳. یاد می‌گیرند اشتباهاتشان را پیدا و اصلاح کنند ۴. ممکن است به روش‌ها یا سبک‌های جدیدی برسند در ضرب المثل داریم که : کار نیکو کردن از پر کردن است. @kp1402
نظر شما چیه؟
یکی گفته بود: «کمالگرایی چون اسمش شیکه کسی به فکر برطرف‌کردنش نمیفته. اگه بهش “عقب‌ماندگی‌ در درک محدودیت‌ها” میگفتن، همه در پی درمانش بودن!»

@kp1402

۱۰:۲۰