بله | کانال کارگروه اعتبار اسنادی داخلی ریالی اداره امور شعب خراسان رضوی
عکس پروفایل کارگروه اعتبار اسنادی داخلی ریالی اداره امور شعب خراسان رضویک

کارگروه اعتبار اسنادی داخلی ریالی اداره امور شعب خراسان رضوی

۷۲۸عضو
بازارسال شده از H M

شماره ۹ کالا.mp4

۱۱.۷ مگابایت

شماره ۹ کالا

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M

شماره ۱۰ اسناد و دستورالعمل ها.mp4

۱۳.۵ مگابایت

شماره ۱۰ اسناد و دستورالعمل ها

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M

شماره ۱۱ هزینه ها و وثایق.mp4

۹.۴۳ مگابایت

شماره ۱۱ هزینه ها و وثایق

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M

شماره ۱۲ بررسی گشایش انجام شده.mp4

۴.۷۹ مگابایت

شماره ۱۲ بررسی گشایش انجام شده

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M

شماره ۱۳ اطلاعاتی پیرامون صدوراصلاحیه.mp4

۶.۶۴ مگابایت

شماره ۱۳ اطلاعاتی پیرامون صدوراصلاحیه

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M

شماره 14 پايان.mp4

۱.۹۶ مگابایت

شماره 14 پايان

۱۶:۳۳

بازارسال شده از H M
undefinedفایلهای آموزشی آقای دهقانی به ترتیب

۱۶:۳۳

اعتبار ملی.pdf

۳۰۴.۵۳ کیلوبایت

طرح اعتبار ملی

۳:۴۹

بازارسال شده از رضا داغلاوی
با سلام
چند نکته برای همکارانی که هنوز اعتبار اسنادی صادر نکردند به ترتیب عرض میکنم 1_ کنترل آدرس سامانه اعتبارسنجی .(چنانچه در‌ کروم آدرس ذکر شده باز نشد با شرکت سدادمرتفع گردد)2_ تعریف کد امضا 1(رئیس ) امضا 2 رئیس صندوق کار بر عادی نکته کد رئیس و معاون همسان هستند و هر دو امضا1 میباشند . در شعب بدون رئیس صندوق یامعاملات ، کد معاون میبایست رئیس دایره تعریف شود .
3 دریافت پیش فاکتور شامل مشخصات دقیق کالا و شناسه ملی /حقوقی متقاضی و ذینفع 4 فرم پذیرش شرکت بازرسی (فرم اولیه ) شرکت بازرسی می بایست مورد قبول خریدار باشد و به هزینه ی خریدار بازرسی در موعد تعیین شده (موعد تحویل بار ) در مکان مورد توافق طرفین انجام گردد. این فرم اولیه صرفا مربوط به انتخاب بازرس است .5_ فرم تکمیل شده ی پیش نویس السی (ضمیمه بخشنامه )6 انتخاب و تکمیل قرارداد مناسب جعاله /مرابحه /استصناع (ضمیمه بخشنامه)
7_وکالتنامه تحویل بار به بانک (ضمیمه بخشنانه)
8_تعهدنامه 842
9
تعهدنامه واقعی بودن معامله (ضمیمه بخشنامه)
__نکات : قبل از هرگونه عملیات نسبت به رفع مشخصات و کد شهاب هر دو طرف اقدام شود .مشتریان دارای مغایرت ستاره دار در مرکز امکان ورود به این سامانه را ندارند .(اعم از حقیقی وحقوقی)_مراحل صدور 1_درخواست شماره با کد عادی تایید با ارشدها 2_ گزینه گشایش 3_وارد کردن مشخصات طرفین معامله و وارد کردن اطلاعات معامله ،اعم از زمان تحویل ،نوع کالا ، شرکت بیمه کننده ،تعیین شعبه ی کارگزار و معامله کننده ،تاریخ تعهد پرداخت ، تاریخ انقضای اعتبار ، درصد سپرده ی نقدی ، تعیین نوع وثایق و....ذخیره اطلاعات توضیح ...... تمام گزینه ها در سیستم اعتباراسنادی در سمت راست منوی اصلی و سپس گزینه هابه ترتیب از راست به چپ میباشند ._پس از هر دفعه ذخیره ی اطلاعات انجام شود تمام eror ها مربوط به آیتمهای مشکل دار سمت راست صفحه نمایان می شود که به راحتی به آن نقطه مراجعه و آن را مرتفع می نمایید تا رفته رفته تمام اشکالات برطرف شده و پیغام باموفقیت ثبت شد صادر گردد. پس از آن گزینه صدور اسناد ، چاپ آنها تایید و امضا 2 با کد کاربری رئیس دایره و امضا 1 با کد رئیس شعبه و سپس دریافت گزارشات ______^____________________€€€€€€€€€€€€€توجه داشته باشید پس از اتمام عملیات ، کارمزدها و پیش دریافت بصورت سیستمی میبایست از حساب متقاضی کسر شده باشد در غیر اینصورت اعتبار گشایش نشده است*
نکته ؛ وارد کردن نام ذینفع و متقاضی با وارد کردن شماره مشتری و با احتساب یک صفر اضافه در قبل از شماره مشتری یعنی مجموعا ۱۱عدد میسر استنکته :تعیین بانک کارگزار بصورت دستی امکانپذیر نیست و حتما باید در جدول بانکها با کلیک بر فیلتر موجود در فیلد کد شعبه و تایپ و سرچ کد مورد نظر پیدا شود
همه موفق باشید . ان شااله

۵:۲۶

بازارسال شده از محمد بهروش
اطلاعاتی پیرامون گشایش اعتبار اسنادی در سیستم جدید. سامانه جدید تحت وب تجمیع چند سامانه مثل صندوق و سیستم تسهیلات قدیم و سپام بوده و نیازی به مراجعه به آن سیستم ها را ندارد. کلیه پیامها و اسناد لازم در همین سیستم ایجاد می‌شود. شایان توجه اینکه مفاهیم لازم در جزوه راهنمای اعتبار اسنادی موجود است و همکاران میتونند با مطالعه آن از مفاهیم و قوانین موجود آگاه شوند.لازم به ذکر است همانند پرونده های تسهیلاتی، در گشایش اعتبار اسنادی نیز پرونده و قراردادهای مربوطه مورد نیاز است و اسناد لازم و قراردادهای مربوطه را می توان از بخشنامه های زیر استخراج کرد:قرارداد مرابحه پیوست بخشنامه ۴۲۱۲۴ و جعاله بخشنامه ۴۳۵۳۰
کاربر های مرتبط با سامانه:جهت فعالیت و انجام گشایش در سامانه اعتبار اسنادی همانند صدور ضمانت نامه ها به سه کاربر نیاز است. ۱)کاربر ثبت کننده به عنوان کاربر معاملات که میتواند حتی کد بانکدار باشد. ۲)کاربر امضای ۲ که رییس تسهیلات یا معاون شعبه است.۳)کاربر امضا ۱ که ریاست شعبه و در برخی شعب معاون شعبه نيز میباشد.نکته مهم اینکه جهت ایجاد هرگونه پیام در سامانه اعتبار اسنادی حتما" باید پس از ثبت، توسط امضاهای ۲ و ۱ تایید شود.
نحوه ورود به سامانه:کد کاربری همان کد کاربر تحت وب می باشد مثلاd85733رمز ورود User@1234 که U به صورت بزرگ وارد می‌شود.پس از اولین ورود میتوان نسبت به تغییر رمز اقدام نمود.
خلاصه ای از نحوه گشایش:قبل از گشایش در محیط مرکز بررسی شود که متقاضی دارای کد شهاب باشد و اطلاعات نهاب و تحت وب برای مشتری یکسان باشد. (بدون کم و کاست و یا اضافه)
۱) منوی درخواست شماره (شماره اعتبار اسنادی در این مرحله ایجاد می‌شود که دقیقا همان پیام ۷۹۹ است) با کد کاربر ثبت کننده معاملات در این قسمت وارد شده و شناسه متقاضی، که همان شماره مشتری حساب است وارد می شود. سپس جستجو و اطلاعات از سیستم وب و مرکز استخراج و نمایش داده می‌شود. بقیه موارد نظیر مبلغ اعتبار مطابق با پیش فاکتور ارائه شده را نیز درج مینماییم. (منوی درخواست شماره فقط با کد کاربر ثبت کننده معاملات قابل رویت است)
2)منوی ثبت گشایش در این قسمت با کد کاربر ثبت کننده معاملات، اطلاعات لازم را که بر اساس پیش فاکتور و نوع کالا و نحوه حمل و آنچه که ذینفع و مشتری بر اساس قوانین موجود و شرایط اینکوترمز توافق کرده اند و در متن پیش نویس اعتبار به دست شعبه رسیده را وارد نموده و با تکمیل این مرحله در واقع متن پیام ۷۰۰ را تنظیم و برای کدهای ارشد شعبه جهت تایید ارسال می‌شود.
۳)همانند صدور ضمانت نامه، پیام ایجاد شده مربوط به گشایش باید توسط کاربر ارشد تایید شود. کد امضای ۲ ریاست معاملات و یا معاون شعبه و کد امضای ۱ رییس شعبه و در برخی شعب معاون شعبه هستندکه با این تأییدها پیام ۷۰۰ صادره تایید و به بانک مرکزی و بانک کارگزار ارسال میگردد.
۴)چاپ مستندات مثل اسناد صادره. متن پیام ۷۰۰ و ... از منوهای مربوطه
نکات مد نظر حین گشایش جهت عدم خطا در تایید و ذخیره اطلاعات
۱)زمان گشایش باید پیش دریافت، کارمزدهای گشایش و هزینه تمبرهای قرارداد در حساب مشتری موجود باشد و گرنه سیستم هنگام تایید امضا، یک پیغام خارج از حدود اختیارات میدهد و عملا ارسال پیام صورت نمی‌گیرد (این اتفاق نیز برای زمان دریافت اسناد ارسالی از طرف بانک کارگزار برای شعبه در رابطه با اعتبارهای مدت دار که باید میان دریافت و هزینه های مرتبط کسر شود نیز صدق میکند)
۲)با توجه به اینکه بیمه کالا مطابق با پیش فاکتور ارسالی به شعبه حتما باید به نفع بانک بیمه شود، در منوی ثبت گشایش قسمت بیمه چنانچه مقرر باشد هزینه بیمه به حساب شرکت بیمه واریز شود، باید شماره حساب بیمه و شرکت بیمه را وارد نمود. در غیر این صورت گزینه هزینه قبلا پرداخت شده است را انتخاب نمایید.
۳)بعضا" مشخصات ذینفع در اطلاعات موجود در سیستم وجود ندارد که باید از طریق کد کاربر ۱ در قسمت اطلاعات پایه منوی ذینفعان، افزودن ذینفعان اطلاعات را به صورت دستی وارد و ذخیره نمود که سیستم در ثبت گشایش بتواند اطلاعات را نمایش دهد.
۴)هنگام ثبت گشایش اطلاعات بانک کارگزار را باید حسب اینکه بانک کارگزار ملی و یا سایر بانکها باشد در فیلد جستجو قسمت فیلتر کد شعبه و وارد کردن کد شعبه مربوطه به دست آورد.
۵)در رابطه با گشایش هایی که در قبال تعهد شخص ثالث انجام میشود باید مشخصات ضامن با کد ارشد در قسمت اطلاعات پایه و افزودن ضامن وارد شود تا در منوی گشایش قسمت تضمین و وثیقه با وارد کردن کد ملی ضامن اطلاعات ضامن نمایش شود.در حال حاضر در این منو ثبت ۲ ضامن امکان پذیر است.
6)در مواقع صدور اصلاحیه حتما باید بانک کارگزار تایید اصلاحیه شعبه گشایش کننده را انجام دهد و بعد شعبه گشایش کننده نیر ثبت پذیرش اصلاحیه تایید شده را بزند تا بتوان اصلاحیه جدید آن را ثبت نمود.

۵:۲۶

بازارسال شده از محمد بهروش
با احترام؛
اقدامات سیستمی پس از رسیدن اسناد از طریق سپام به بانک گشایش کننده در رابطه با گشایش های دیداری:
۱) از منوی پیام های دریافتی، مستندات دریافتی، نسبت به چاپ اسناد و فاکتور و گواهی بازرسی ارسال شده از بانک کارگزار اقدام مینماییم و بررسی آنها با شرایط اعتبار را انجام می دهیم
۲) با کاربر ثبت کننده به منوی ورود اسناد به صندوق وارد شده و پس از تکمیل نمودن فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ که در این مرحله اسناد انتظامی مربوط به اسناد دریافتی ایجاد می گردد.
۳) پس از بررسی اسناد در صورت عدم مغایرت اسناد وارد منوی اسناد غیر وصولی شده و پس از تکمیل فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ انجام می دهیم. لازم به ذکر است در این قسمت اسناد مربوط به هزینه بررسی اسناد (نیم در هزار مبلغ پارت) ایجاد می گردد و همزمان با تایید کاربر ۱ از حساب مشتری کسر و در سرفصل کارمزد شعبه انعکاس می یابد.
۴)منوی ظهر نویسی اسناد وارد می شویم و پس از تکمیل فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ که در این مرحله مبلغ اسناد از محل پیش دریافت اولیه نسبت به سهم پارت اعلامی و مابقی از محل بدهکاران بانک به شعبه کارگزار ارسال می گردد که در اینجا ذکر نکته ای لازم به نظر می رسد.
با توجه به اینکه در این مرحله سرفصل بدهکاران بانک درگیر میشود و از روز ایجاد این سرفصل، نسبت به مبلغ پرداخت شده از این سرفصل، روزانه ۲۴ درصد دیر کرد قابل محاسبه است و این دیرکرد به صورت سیستمی محاسبه می گردد. دقت شود که اگر در روز انجام ثبت ظهر نویسی مشتری پول در حساب داشت که از طریق منوی بازپرداخت مشتری اقدام به تامین وجه پرداخت شده از محل بدهکاران می نماییم. اما در صورتی که مشتری وجهی در حساب نداشت جهت جلوگیری از تحمیل دیرکرد اضافه به مشتری این مرحله در سررسید پارت انجام گردد.(حتما لازم نیست مراحل فوق در یک تاریخ و همزمان انجام شود)-----------‐----------------------------------------------------------'و در آخر همزمان با تامین وجه از طرف مشتری از منوی ثبت باز پرداخت نسبت به تسویه بدهی وی اقدام می نماییم. ......................................................................نکته بسیار مهم .با توجه به اینکه در منوی بازپرداخت مشتری اسناد ایجاد شده متناسب با سرفصلهای ایجاد شده در ثبت ظهر نویسی نمی باشد و عملا در دفتر کل مانده های کاذب ایجاد می گردد؛ در صورتی که شعب دارای گشایش های متعددی می باشند؛ اصلح است یک چاپ اضافه از اسناد حسابداری ظهر نویسی و بازپرداخت مشتری مربوط به هر پارت در کلاسور جداگانه بایگانی گردد تا با توجه به بررسی همکاران عزیز اداره عملیات بانکی و دایره حسابداری که در حال مرتفع نمودن این مشکل می باشند در صورت نیاز شعبه به مبالغ مذکور همراه با شماره اعتبار های مربوطه به صورت تجمیعی در دسترس باشد.

۵:۲۶

بازارسال شده از Alireza
سلام و احترام. درخواست تنزیل اعتباری قابل انجام است که در وهله اول گشایش مدت دار باشه و در ثانی در شعب ملی گشایش شده باشه و گشایش های سایر بانکها قابل تنزیل نمیباشد ابتدا شما به عنوان بانک کارگزار در صورتیکه مبلغ تنزیل خارج از حدود اختیارات شعبتون هست طی ۸۱۰ تنظیمی از اداره امورتون برای مشتری (فروشنده کالا)مجوز پرداخت بگیرید و همزمان هم طی نامه تنظیمی که به پیوست اون متن پیام ۷۰۰ ضمیمه شده ، درخواست مجوز انجام تنزیل به اداره امور بزنید تا اداره امور شعب نسبت به تنظیم نامه به اداره کل اعتبارات و اخذ مجوز تنزیل اقدام کنه ، از بانک گشایش کننده هم فرم تعهد پرداخت مهر و امضا شده بگیرید این فرم در قسمت ظهر نویسی اسناد برا بانک گشایش کننده قابل دسترس هست و قابل چاپ. چاپ میکنن و مهر و امضا مجاز شعبه میشه و به بانک کارگزار ارسال میشه در واقع به عبارتی شما این فرم تعهد هست که دارید تنزیل میکنید . سپس بعد از اخذ مجوز از اداره کل اعتبارات برای مشتری پرونده تسهیلاتی خرید دین ایجاد و استعلامات مربوطه از سامانه های بانکی اخذ و پس از تنظیم قرارداد ها ی مرتبط و اخذ امضا ،در سیستم تحت وب خرید دین را ایجاد و به حساب فروشنده کالا واریز میکنید. در سررسید هم که بانک گشایش کننده مبلغ رو براتون ارسال کرد نسبت به تسویه خرید دین اقدام مینمایید.

۵:۲۷

بازارسال شده از محمد بهروش
اطلاعاتی پیرامون گشایش اعتبار اسنادی در سیستم جدید. سامانه جدید تحت وب تجمیع چند سامانه مثل صندوق و سیستم تسهیلات قدیم و سپام بوده و نیازی به مراجعه به آن سیستم ها را ندارد. کلیه پیامها و اسناد لازم در همین سیستم ایجاد می‌شود. شایان توجه اینکه مفاهیم لازم در جزوه راهنمای اعتبار اسنادی موجود است و همکاران میتونند با مطالعه آن از مفاهیم و قوانین موجود آگاه شوند.لازم به ذکر است همانند پرونده های تسهیلاتی، در گشایش اعتبار اسنادی نیز پرونده و قراردادهای مربوطه مورد نیاز است و اسناد لازم و قراردادهای مربوطه را می توان از بخشنامه های زیر استخراج کرد:قرارداد مرابحه پیوست بخشنامه ۴۲۱۲۴ و جعاله بخشنامه ۴۳۵۳۰
کاربر های مرتبط با سامانه:جهت فعالیت و انجام گشایش در سامانه اعتبار اسنادی همانند صدور ضمانت نامه ها به سه کاربر نیاز است. ۱)کاربر ثبت کننده به عنوان کاربر معاملات که میتواند حتی کد بانکدار باشد. ۲)کاربر امضای ۲ که رییس تسهیلات یا معاون شعبه است.۳)کاربر امضا ۱ که ریاست شعبه و در برخی شعب معاون شعبه نيز میباشد.نکته مهم اینکه جهت ایجاد هرگونه پیام در سامانه اعتبار اسنادی حتما" باید پس از ثبت، توسط امضاهای ۲ و ۱ تایید شود.
نحوه ورود به سامانه:کد کاربری همان کد کاربر تحت وب می باشد مثلاd85733رمز ورود User@1234 که U به صورت بزرگ وارد می‌شود.پس از اولین ورود میتوان نسبت به تغییر رمز اقدام نمود.
خلاصه ای از نحوه گشایش:قبل از گشایش در محیط مرکز بررسی شود که متقاضی دارای کد شهاب باشد و اطلاعات نهاب و تحت وب برای مشتری یکسان باشد. (بدون کم و کاست و یا اضافه)
۱) منوی درخواست شماره (شماره اعتبار اسنادی در این مرحله ایجاد می‌شود که دقیقا همان پیام ۷۹۹ است) با کد کاربر ثبت کننده معاملات در این قسمت وارد شده و شناسه متقاضی، که همان شماره مشتری حساب است وارد می شود. سپس جستجو و اطلاعات از سیستم وب و مرکز استخراج و نمایش داده می‌شود. بقیه موارد نظیر مبلغ اعتبار مطابق با پیش فاکتور ارائه شده را نیز درج مینماییم. (منوی درخواست شماره فقط با کد کاربر ثبت کننده معاملات قابل رویت است)
2)منوی ثبت گشایش در این قسمت با کد کاربر ثبت کننده معاملات، اطلاعات لازم را که بر اساس پیش فاکتور و نوع کالا و نحوه حمل و آنچه که ذینفع و مشتری بر اساس قوانین موجود و شرایط اینکوترمز توافق کرده اند و در متن پیش نویس اعتبار به دست شعبه رسیده را وارد نموده و با تکمیل این مرحله در واقع متن پیام ۷۰۰ را تنظیم و برای کدهای ارشد شعبه جهت تایید ارسال می‌شود.
۳)همانند صدور ضمانت نامه، پیام ایجاد شده مربوط به گشایش باید توسط کاربر ارشد تایید شود. کد امضای ۲ ریاست معاملات و یا معاون شعبه و کد امضای ۱ رییس شعبه و در برخی شعب معاون شعبه هستندکه با این تأییدها پیام ۷۰۰ صادره تایید و به بانک مرکزی و بانک کارگزار ارسال میگردد.
۴)چاپ مستندات مثل اسناد صادره. متن پیام ۷۰۰ و ... از منوهای مربوطه
نکات مد نظر حین گشایش جهت عدم خطا در تایید و ذخیره اطلاعات
۱)زمان گشایش باید پیش دریافت، کارمزدهای گشایش و هزینه تمبرهای قرارداد در حساب مشتری موجود باشد و گرنه سیستم هنگام تایید امضا، یک پیغام خارج از حدود اختیارات میدهد و عملا ارسال پیام صورت نمی‌گیرد (این اتفاق نیز برای زمان دریافت اسناد ارسالی از طرف بانک کارگزار برای شعبه در رابطه با اعتبارهای مدت دار که باید میان دریافت و هزینه های مرتبط کسر شود نیز صدق میکند)
۲)با توجه به اینکه بیمه کالا مطابق با پیش فاکتور ارسالی به شعبه حتما باید به نفع بانک بیمه شود، در منوی ثبت گشایش قسمت بیمه چنانچه مقرر باشد هزینه بیمه به حساب شرکت بیمه واریز شود، باید شماره حساب بیمه و شرکت بیمه را وارد نمود. در غیر این صورت گزینه هزینه قبلا پرداخت شده است را انتخاب نمایید.
۳)بعضا" مشخصات ذینفع در اطلاعات موجود در سیستم وجود ندارد که باید از طریق کد کاربر ۱ در قسمت اطلاعات پایه منوی ذینفعان، افزودن ذینفعان اطلاعات را به صورت دستی وارد و ذخیره نمود که سیستم در ثبت گشایش بتواند اطلاعات را نمایش دهد.
۴)هنگام ثبت گشایش اطلاعات بانک کارگزار را باید حسب اینکه بانک کارگزار ملی و یا سایر بانکها باشد در فیلد جستجو قسمت فیلتر کد شعبه و وارد کردن کد شعبه مربوطه به دست آورد.
۵)در رابطه با گشایش هایی که در قبال تعهد شخص ثالث انجام میشود باید مشخصات ضامن با کد ارشد در قسمت اطلاعات پایه و افزودن ضامن وارد شود تا در منوی گشایش قسمت تضمین و وثیقه با وارد کردن کد ملی ضامن اطلاعات ضامن نمایش شود.در حال حاضر در این منو ثبت ۲ ضامن امکان پذیر است.
6)در مواقع صدور اصلاحیه حتما باید بانک کارگزار تایید اصلاحیه شعبه گشایش کننده را انجام دهد و بعد شعبه گشایش کننده نیر ثبت پذیرش اصلاحیه تایید شده را بزند تا بتوان اصلاحیه جدید آن را ثبت نمود.

۵:۲۷

بازارسال شده از محمد بهروش
با احترام؛
اقدامات سیستمی پس از رسیدن اسناد از طریق سپام به بانک گشایش کننده در رابطه با گشایش های دیداری:
۱) از منوی پیام های دریافتی، مستندات دریافتی، نسبت به چاپ اسناد و فاکتور و گواهی بازرسی ارسال شده از بانک کارگزار اقدام مینماییم و بررسی آنها با شرایط اعتبار را انجام می دهیم
۲) با کاربر ثبت کننده به منوی ورود اسناد به صندوق وارد شده و پس از تکمیل نمودن فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ که در این مرحله اسناد انتظامی مربوط به اسناد دریافتی ایجاد می گردد.
۳) پس از بررسی اسناد در صورت عدم مغایرت اسناد وارد منوی اسناد غیر وصولی شده و پس از تکمیل فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ انجام می دهیم. لازم به ذکر است در این قسمت اسناد مربوط به هزینه بررسی اسناد (نیم در هزار مبلغ پارت) ایجاد می گردد و همزمان با تایید کاربر ۱ از حساب مشتری کسر و در سرفصل کارمزد شعبه انعکاس می یابد.
۴)منوی ظهر نویسی اسناد وارد می شویم و پس از تکمیل فیلدهای مربوطه کلید ذخیره و سپس امضای ۲ و ۱ که در این مرحله مبلغ اسناد از محل پیش دریافت اولیه نسبت به سهم پارت اعلامی و مابقی از محل بدهکاران بانک به شعبه کارگزار ارسال می گردد که در اینجا ذکر نکته ای لازم به نظر می رسد.
با توجه به اینکه در این مرحله سرفصل بدهکاران بانک درگیر میشود و از روز ایجاد این سرفصل، نسبت به مبلغ پرداخت شده از این سرفصل، روزانه ۲۴ درصد دیر کرد قابل محاسبه است و این دیرکرد به صورت سیستمی محاسبه می گردد. دقت شود که اگر در روز انجام ثبت ظهر نویسی مشتری پول در حساب داشت که از طریق منوی بازپرداخت مشتری اقدام به تامین وجه پرداخت شده از محل بدهکاران می نماییم. اما در صورتی که مشتری وجهی در حساب نداشت جهت جلوگیری از تحمیل دیرکرد اضافه به مشتری این مرحله در سررسید پارت انجام گردد.(حتما لازم نیست مراحل فوق در یک تاریخ و همزمان انجام شود)-----------‐----------------------------------------------------------'و در آخر همزمان با تامین وجه از طرف مشتری از منوی ثبت باز پرداخت نسبت به تسویه بدهی وی اقدام می نماییم. ......................................................................نکته بسیار مهم .با توجه به اینکه در منوی بازپرداخت مشتری اسناد ایجاد شده متناسب با سرفصلهای ایجاد شده در ثبت ظهر نویسی نمی باشد و عملا در دفتر کل مانده های کاذب ایجاد می گردد؛ در صورتی که شعب دارای گشایش های متعددی می باشند؛ اصلح است یک چاپ اضافه از اسناد حسابداری ظهر نویسی و بازپرداخت مشتری مربوط به هر پارت در کلاسور جداگانه بایگانی گردد تا با توجه به بررسی همکاران عزیز اداره عملیات بانکی و دایره حسابداری که در حال مرتفع نمودن این مشکل می باشند در صورت نیاز شعبه به مبالغ مذکور همراه با شماره اعتبار های مربوطه به صورت تجمیعی در دسترس باشد.

۵:۲۷

بازارسال شده از Alireza
سلام و احترام. درخواست تنزیل اعتباری قابل انجام است که در وهله اول گشایش مدت دار باشه و در ثانی در شعب ملی گشایش شده باشه و گشایش های سایر بانکها قابل تنزیل نمیباشد ابتدا شما به عنوان بانک کارگزار در صورتیکه مبلغ تنزیل خارج از حدود اختیارات شعبتون هست طی ۸۱۰ تنظیمی از اداره امورتون برای مشتری (فروشنده کالا)مجوز پرداخت بگیرید و همزمان هم طی نامه تنظیمی که به پیوست اون متن پیام ۷۰۰ ضمیمه شده ، درخواست مجوز انجام تنزیل به اداره امور بزنید تا اداره امور شعب نسبت به تنظیم نامه به اداره کل اعتبارات و اخذ مجوز تنزیل اقدام کنه ، از بانک گشایش کننده هم فرم تعهد پرداخت مهر و امضا شده بگیرید این فرم در قسمت ظهر نویسی اسناد برا بانک گشایش کننده قابل دسترس هست و قابل چاپ. چاپ میکنن و مهر و امضا مجاز شعبه میشه و به بانک کارگزار ارسال میشه در واقع به عبارتی شما این فرم تعهد هست که دارید تنزیل میکنید . سپس بعد از اخذ مجوز از اداره کل اعتبارات برای مشتری پرونده تسهیلاتی خرید دین ایجاد و استعلامات مربوطه از سامانه های بانکی اخذ و پس از تنظیم قرارداد ها ی مرتبط و اخذ امضا ،در سیستم تحت وب خرید دین را ایجاد و به حساب فروشنده کالا واریز میکنید. در سررسید هم که بانک گشایش کننده مبلغ رو براتون ارسال کرد نسبت به تسویه خرید دین اقدام مینمایید.

۵:۲۸

عملیات واریز وجه به ذینفع.pdf

۴۵۱.۳۸ کیلوبایت

اعتباراتی که بانک گشایش کننده سایر بانکها و بانک کارگزار ملی باشد

۳:۵۱

بازارسال شده از اداره کل آموزش بانک ملی ایران

کتابچه اعتبارات اسنادی داخلی ریالی.pdf

۶.۵۶ مگابایت

جزوه آموزشیاعتبارات اسنادی داخلی ریالی
ویرایش: مرداد 1400

۱۴:۲۷