عکس پروفایل مائده آسمانیم

مائده آسمانی

۲۱۴عضو
thumnail
مناجات شعبانيه قسمت هفتم
إِلَهِي إِنْ كُنْتُ غَيْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَيَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ
ای خدا اگر من لایق رحمتت نیستم تو لایقی که بر من از فضل و کرم بی‌پایانت جود و بخشش کنی

۳:۲۸

thumnail
بسم‌الله الرحمن الرحیمسلام و صبحundefined به خیریا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی
undefined امروزشنبه
undefined۲۷ بهمن ۱۴۰۳ ه.ش
undefined۱۶شعبان ۱۴۴۶
undefined ۱۵ فوریه ۲۰۲۵

۲:۴۸

thumnail
همراه باقرآن سوره طه آیه۱۲۸undefinedاز تاریخ گذشتگان عبرت بگیرید: از آنجا که در آیات گذشته بحثهاى فراوانى از مجرمان به ميان آمد در اين آيه به يكى از بهترين و مؤثرترين طرق بيدارى كه مطالعۀ تاريخ پيشينيان است اشاره كرده، چنين مى گويد: «آيا براى هدايت آنها همين كافى نيست كه بسيارى از اقوام گذشته را كه در قرون پيشين زندگى مى كردند هلاك كرديم» (أَ فَلَمْ يَهْدِ لَهُمْ كَمْ أَهْلَكْنا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ). همان كسانى كه گرفتار مجازات دردناك الهى شدند و«اينها در مساكن (ويران شدۀ) آنان رفت و آمد دارند» (يَمْشُونَ فِي مَساكِنِهِمْ). اينها در مسير رفت و آمد خود، به خانه هاى قوم عاد در سفرهاى يمن و مساكن ويران شدۀ قوم ثمود در سفر شام و منازل زير و رو گشتۀ قوم لوط در سفر فلسطين مى گذرند، آثار آنها را مى بينند، ولى درس عبرت نمى گيرند. آرى«در اينها دلايل روشن و آيات فراوانى است براى صاحبان عقل و انديشۀ بيدار» (إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِأُولِي النُّهى). موضوع عبرت گرفتن از تاريخ پيشينيان از مسائلى است كه قرآن و احاديث اسلامى زياد روى آن تكيه كرده است. در حديثى از پيامبر گرامى اسلام (ص) مى خوانيم: «غافلترين مردم كسى است كه از دگرگون شدن دنيا اندرز نگيرد»و از ورق گردانى ليل و نهار انديشه نكند.

۲:۴۸

thumnail
ترجمه وشرح خطبه۱۰۹نهج البلاغه [ق۱۸]undefined در ادامه می‌فرماید: «این اموال برای بازماندگان او به جای می‌ماند و از آن بهره می‌گیرند و متنّعم می‌شوند. لذّت و آسایش آن برای دیگران است و سنگینی گناهانش بر دوش او! و او گروگان این اموال است! » (تَبْقَى لِمَنْ وَرَاءَهُ يَنْعَمُونَ فِيهَا وَ يَتَمَتَّعُونَ بِهَا ، و فَيَكُونُ اَلْمَهْنَأُ لِغَيْرِهِ ، وَ اَلْعِبْءُ عَلَى ظَهْرِهِ وَ اَلْمَرْءُ قَدْ غَلِقَتْ رُهُونُهُ بِهَا). تعبیر به«رهون»در جمله اخیر اشاره به این است که او در گرو اموال حرامی است که از دیگران گرفته، که تا گروگان را نپردازد خلاصی و رهایی نمی یابد. چه دردناک است! که انسان در یک لحظه، به کاخ‌های زیبا، وسایل پذیرایی گوناگون، لباس‌های گران قیمت و رنگارنگ، مرکب‌های سواری پر قیمت و سرمایه‌ها و اموال متراکم شده نظر بیفکند که عمری برای تهیّه آن زحمت کشید و خون جگر خورد و بدون هیچ عوض و پاداشی همه را به دیگران می‌سپارد و از آن دردناکتر! اینکه حساب و مسئولیّت هایش بر دوش اوست و لذّاتش نصیب دیگران . ولی افسوس که دیر هنگام بیدار شد و راهی برای جبران مافات نیست و جز حسرت و اندوه نصیبی ندارد.

۲:۴۹

thumnail
مناجات شعبانيه قسمت۱۰
undefinedإِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَى مِنْكَ بِذَلِكَ
undefinedای خدا اگر تو مرا عفو کنی که از تو سزاوارتر به عفو است
undefinedوَ إِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي وَ لَمْ يُدْنِنِي (يَدْنُ) مِنْكَ عَمَلِي فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَيْكَ وَسِيلَتِي
undefinedو اگر اجلم نزدیک شد و عمل صالحم مرا به تو نزدیک نکرد من هم اقرار به گناهانم را وسیلۀ عفوت قرار داده‌ام.

۲:۴۹

thumnail
بسم‌الله الرحمن الرحیمسلام و صبحundefined به خیریا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی
undefined امروز یکشنبه
undefined۲۸ بهمن ۱۴۰۳ ه.ش
undefined۱۷ شعبان ۱۴۴۶
undefined ۱۵ فوریه ۲۰۲۵

۲:۵۹

thumnail
همراه با قرآن سوره طه آیه ۱۲۹و۱۳۰undefinedاين آيه در حقيقت پاسخ به سؤالى است كه در اينجا مطرح مى شود و آن اين كه چرا خداوند همان برنامه اى را كه براى مجرمان پيشين ترتيب داد براى اين گروه ترتيب نمى دهد، قرآن مى گويد: «و اگر سنّت و تقدير پروردگارت و ملاحظۀ زمان مقرّر نبود، به زودى عذاب الهى دامان آنها را مى گرفت» (وَ لَوْ لا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ لَكانَ لِزاماً وَ أَجَلٌ مُسَمًّى). اين سنت الهى، اشاره اى به فرمان آفرينش داير به آزادى انسانهاست، زيرا اگر هر مجرمى بلافاصله و بدون هيچ گونه مهلت مجازات شود، ايمان و عمل صالح، تقريبا جنبۀ اضطرارى و اجبارى پيدا مى كند، و بيشتر به خاطر ترس و وحشت از مجازات فورى خواهد بود، بنا بر اين وسيلۀ تكامل كه هدف اصلى است نخواهد شد. به علاوه اگر حكم شود كه همۀ مجرمان فورا مجازات شوند، كسى در روى زمين زنده نخواهد ماند. (نحل۶۱/) بنا بر اين، بايد مهلتى باشد تا گنهكاران به خود آيند و راه اصلاح در پيش گيرند، و هم فرصتى براى خود سازى، به همۀ پويندگان راه حق داده شود. undefinedسپس روى سخن را به پيامبر (ص) كرده، مى گويد: «اكنون (كه بنا نيست اين بد كاران فورا، مجازات شوند) تو در برابر آنچه آنها مى گويند صابر و شكيبا باش» (فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ). و براى تقويت روحيۀ پيامبر (ص) و تسلى خاطر او دستور راز و نياز با خدا و نماز و تسبيح را مى دهد و مى گويد: «قبل از طلوع آفتاب و پيش از غروب آن، همچنين در اثناء شب و اطراف روز تسبيح و حمد پروردگارت را به جا آور تا راضى و خشنود شوى»و قلب تو در برابر سخنان درد آور آنها ناراحت نشود (وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ غُرُوبِها وَ مِنْ آناءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَ أَطْرافَ النَّهارِ لَعَلَّكَ تَرْضى). بدون شك اين حمد و تسبيح مبارزه اى است با شرك و بت پرستى در عين صبر و شكيبايى در برابر بد گوييها و سخنان ناهنجار مشركان.

۳:۰۰

thumnail
ترجمه و شرح خطبه۱۰۹نهج البلاغه[ق۱۹]undefined در جمله بعد می‌فرماید: «او(محتضر) در این حال، به خاطر اموری که به هنگام مرگ برای او روشن شده، دست خود را از پشیمانی می‌گزد (و انگشت ندامت به دندان می‌گیرد! ) و نسبت به آنچه در تمام عمر به آن علاقه داشت، بی اعتنا می‌شود! » ( فَهُوَ يَعَضُّ يَدَهُ نَدَامَةً عَلَى مَا أَصْحَرَ لَهُ عِنْدَ اَلْمَوْتِ مِنْ أَمْرِهِ ، و وَ يَزْهَدُ فِيمَا كَانَ يَرْغَبُ فِيهِ أَيَّامَ عُمُرِهِ). در این حال او به یاد این مطلب می‌افتد که در دوران زندگی غالبا در برابر حسودان قرار داشت؛حسودانی می‌خواستند اموال و ثروت‌ها را به چنگ آورند و به او اجازه تملّک آنها را ندهند، ولی او با زیرکی و تلاش و فعالیّت، جلو آنها را گرفت و به آنها اجازه نداد ثروت‌هایی که می‌بایست نصیب او بشود، به چنگ حسودانش بیفتد؛ولی اکنون که سرنوشت خود و اموال خود را در آستانه مرگ می‌بیند: «آرزو می‌کند ای کاش این اموال به دست آن کس می‌رسید که در گذشته به ثروت او غبطه می‌خورد و بر آن حسد می‌ورزید (تا وبال جانش نگردد) ». ( وَ يَتَمَنَّى أَنَّ اَلَّذِي كَانَ يَغْبِطُهُ بِهَا وَ يَحْسُدُهُ عَلَيْهَا قَدْ حَازَهَا دُونَهُ!).

۳:۰۰

thumnail
undefinedمناجات شعبانيه قسمت۱۱
إِلَهِي قَدْ جُرْتُ عَلَى نَفْسِي فِي النَّظَرِ لَهَا فَلَهَا الْوَيْلُ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَهَا
خدایا من در توجّهم به نفس خود بر خویش ستم کردم پس ای وای بر نفس من اگر تو او را نیامرزی

۳:۰۱

thumnail
بسم‌الله الرحمن الرحیمسلام و صبحundefined به خیریا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی
undefined امروز دوشنبه
undefined۲۹ بهمن ۱۴۰۳ ه.ش
undefined۱۸ شعبان ۱۴۴۶
undefined ۱۷ فوریه ۲۰۲۵

۲:۵۰

thumnail
همراه باقرآن سوره طه آیه۱۳۱undefined در اينجا دستوراتى به پيامبر داده شده كه در حقيقت منظور از آن عموم مسلمانان است، و تكميلى است براى بحثى كه در زمينۀ«شكيبايى»در آيه گذشته خوانديم. نخست مى گويد: «و هرگز چشمان خود را به نعمتهاى مادى كه به گروههايى از آنها (كفار و مخالفان) داده ايم ميفكن! » (وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ). آرى! اين نعمتهاى ناپايدار، «شكوفه هاى زندگى دنياست» (زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا). شكوفه هايى كه زود مى شكفد و پژمرده مى شود و پرپر مى گردد و بر روى زمين مى ريزد، و چند صباحى بيشتر پايدار نمى ماند. در عين حال اينها همه«براى آن است كه ما آنان را در آن بيازماييم» (لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ). و به هر حال«آنچه پروردگارت به تو روزى داده بهتر و پايدارتر است» (وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى). خداوند انواع مواهب و نعمتها را به تو بخشيده است، ايمان و اسلام، قرآن و آيات الهى، روزيهاى حلال و پاكيزه و سر انجام نعمتهاى جاودان آخرت اين روزيها پايدارند و جاودانى

۲:۵۱

thumnail
ترجمه وشرح خطبه۱۰۹نهج البلاغه[ق۲۰]سپس امام علیه السّلام به بیان مرحله پایانی عمر و نقطه نهایی زندگی می‌پردازد و با تعبیراتی تکان دهنده چنان ترسیمی از این مرحله می‌کنند که هر شنونده ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛گویی خود را در آن حال می‌بیند که می‌خواهد با زندگی وداع گوید؛می فرماید: «سپس مرگ همچنان در وجود او پیشروی می‌کند تا آنجا که گوشش همچون زبانش از کار می‌افتد؛به طوری که در میان خانواده اش نه زبان برای سخن گفتن دارد، و نه گوش برای شنیدن». ( فَلَمْ يَزَلِ اَلْمَوْتُ يُبَالِغُ فِي جَسَدِهِ حَتَّى خَالَطَ لِسَانُهُ سَمْعَهُ،فَصَارَ بَيْنَ أَهْلِهِ لاَ يَنْطِقُ بِلِسَانِهِ وَ لاَ يَسْمَعُ بِسَمْعِهِ ). آری! اعضای اصلی او یکی بعد از دیگری از کار می‌افتد؛نه زبان گویایی باقی مانده و نه گوش شنوایی. در این حال: «پیوسته به صورت خانواده اش می‌نگرد. حرکات زبانشان را می‌بیند، ولی صدای آنان را نمی شنود! ». ( يُرَدِّدُ طَرْفَهُ بِالنَّظَرِ فِي وُجُوهِهِمْ يَرَى حَرَكَاتِ أَلْسِنَتِهِمْ وَ لاَ يَسْمَعُ رَجْعَ كَلاَمِهِمْ). چه دردناک است که با چشم سخن گفتن آنها را می‌بیند، ولی با گوش پیام آنها را نمی شنود. آنها می‌کوشند با او ارتباطی برقرار کنند، ولی او قدرت بر ارتباط گرفتن با آنان را ندارد! .

۲:۵۱

thumnail
مناجات شعبانیه قسمت ۱۲
إِلَهِي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي فَلاَ تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنِّي فِي مَمَاتِي
ای خدا چنانکه لطف و احسانت در تمام مدّت زندگی شامل حالم بود پس در مرگ مرا از احسانت محروم مساز
إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي وَ أَنْتَ لَمْ تُوَلِّنِي (تُولِنِي) إِلاَّ الْجَمِيلَ فِي حَيَاتِي
ای خدا چگونه مایوس از احسانت بعد مردنم شوم و حال آنکه تو در تمام عمرم با من جز نیکی و احسان نکردی

۲:۵۱

thumnail
بسم‌الله الرحمن الرحیمسلام و صبحundefined به خیریا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی
undefined امروز سه شنبه
undefined۳۰ بهمن ۱۴۰۳ ه.ش
undefined۱۹ شعبان ۱۴۴۶
undefined ۱۸ فوریه ۲۰۲۵

۲:۵۴

thumnail
همراه باقرآن سوره طه آیه۱۳۲undefinedدر اين آيه براى تلطيف روح پيامبر (ص) و تقويت قلب او مى فرمايد: «و خانوادۀ خود را به نماز دستور ده و خود نيز بر انجام آن شكيبا و پر استقامت باش» (وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَيْها). چرا كه اين نماز براى تو و خاندانت مايۀ پاكى و صفاى قلب و تقويت روح و دوام ياد خداست. سپس اضافه مى كند: اگر دستور نماز به تو و خاندانت داده شده است منافع و بركاتش تنها متوجه خود شماست«ما از تو روزى نمى خواهيم بلكه به تو روزى مى دهيم» (لا نَسْئَلُكَ رِزْقاً نَحْنُ نَرْزُقُكَ). اين نماز چيزى بر عظمت پروردگار نمى افزايد، بلكه سرمايۀ بزرگى براى تكامل شما انسانها و كلاس عالى تربيت است. و در پايان آيه اضافه مى كند: «و عاقبت و سر انجام نيك از آن تقواست» (وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى). آنچه باقى مى ماند و سر انجامش مفيد و سازنده و حياتبخش است همان تقوا و پرهيزكارى است، پرهيزكاران سر انجام پيروزند و بى تقوايان محكوم به شكست.

۲:۵۶

thumnail
ترجمه وشرح خطبه ۱۰۹نهج البلاغه[ق ۲۱]در ادامه می‌افزاید: «سپس چنگال مرگ در او بیشتر فرو می‌رود؛چشمش نیز همانند گوشش از کار می‌افتد. (آری چشم را برای همیشه فرو می‌بندد) و روح او از بدنش برای همیشه خارج می‌شود». (ثُمَّ اِزْدَادَ اَلْمَوْتُ اِلْتِيَاطاً بِهِ ، فَقُبِضَ بَصَرُهُ كَمَا قُبِضَ سَمْعُهُ ،وَ خَرَجَتِ اَلرُّوحُ مِنْ جَسَدِهِ«در این هنگام به صورت مرداری در میان خانواده اش قرار می‌گیرد که از نشستن نزد او وحشت می‌کنند و از او فاصله می‌گیرند (فریاد سوگواران بر می‌خیزد؛) ولی نه می‌تواند سوگوارانش را یاری دهد، و نه کسی را که او را صدا می‌زند پاسخ گوید». ( فَصَارَ جِيفَةً بَيْنَ أَهْلِهِ قَدْ أَوْحَشُوا مِنْ جَانِبِهِ وَ تَبَاعَدُوا مِنْ قُرْبِهِ لاَ يُسْعِدُ بَاكِياً وَ لاَ يُجِيبُ دَاعِياً ). «سرانجام او را به سوی گودالی در درون زمین حمل می‌کنند؛او را به دست عملش می‌سپارند و برای همیشه از دیدارش چشم می‌پوشند! ». ( ثُمَّ حَمَلُوهُ إِلَى مَخَطٍّ فِي اَلْأَرْضِ، فَأَسْلَمُوهُ فِيهِ إِلَى عَمَلِهِ ، وَ اِنْقَطَعُوا عَنْ زَوْرَتِهِ ). سالیان دراز در میان خانواده اش می‌گفتند و می‌خندیدند و می‌جوشیدند وسالیان دراز در میان خانواده اش می‌گفتند و می‌خندیدند و می‌جوشیدند و می‌خروشیدند و دوری از یکدیگر را تحمّل نمی کردند؛ولی بعد از فرا رسیدن مرگ یک ساعت ماندن در کنار او را تحمّل نخواهند کرد! گویی همیشه از آنها بیگانه و آنها نیز از او بیگانه بوده اند.

۲:۵۶

thumnail
بسم‌الله الرحمن الرحیمسلام و صبحundefined به خیریا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی
undefined امروز سه شنبه
undefined۳۰ بهمن ۱۴۰۳ ه.ش
undefined۱۹ شعبان ۱۴۴۶
undefined ۱۸ فوریه ۲۰۲۵

۲:۴۵

thumnail
همراه باقرآن سوره طه آیه ۱۳۳و۱۳۴undefined اين آيه به يكى از بهانه جوييهاى كفار اشاره كرده، مى گويد: «و آنها گفتند: چرا پيامبر معجزه اى از سوى پروردگارش (آن چنان كه ما مى خواهيم) نمى آورد» (وَ قالُوا لَوْ لا يَأْتِينا بِآيَةٍ مِنْ رَبِّهِ).بلا فاصله به آنها پاسخ مى گويد: «آيا خبرهاى روشن (اقوام پيشين) كه در كتب آسمانى گذشته بوده است براى آنها نيامده»؟ (أَ وَ لَمْ تَأْتِهِمْ بَيِّنَةُ ما فِي الصُّحُفِ الْأُولى). كه پى در پى براى آوردن معجزات بهانه جويى مى كردند و پس از مشاهدۀ معجزات به كفر و انكار ادامه مى دادند و عذاب شديد الهى دامنشان را مى گرفت، آيا نمى دانند اگر اينها نيز همين راه را بروند همان سرنوشت در انتظارشان است.undefinedبه هر حال اين بهانه جويان مردمى حق طلب نيستند بلكه دائما در فكر بهانه گيرى تازه اى مى باشند حتى«اگر ما آنها را قبل از نزول اين قرآن و آمدن پيامبر اسلام مجازات و هلاك مى كرديم در قيامت مى گفتند: پروردگارا! چرا پيامبرى براى ما نفرستادى، تا از آيات تو پيروى كنيم پيش از آن كه ذليل و رسوا شويم»؟! (وَ لَوْ أَنّا أَهْلَكْناهُمْ بِعَذابٍ مِنْ قَبْلِهِ لَقالُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولاً فَنَتَّبِعَ آياتِكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَذِلَّ وَ نَخْزى). ولى اكنون كه اين پيامبر بزرگ با اين كتاب با عظمت به سراغ آنها آمده هر روز سخنى مى گويند و براى فرار از حق بهانه اى مى تراشند.

۲:۴۵

thumnail
رجمه وشرح خطبه ۱۰۹نهج البلاغه[ق۲۲]undefinedبا توجّه به بحث‌هایی که امام علیه السّلام در قسمت‌های پیشین خطبه، در مورد زندگی پر غوغای دنیاپرستان و سپس لحظات پایانی عمر انسان با تمام مشکلات طاقت فرسا و حوادث دردناکش کرد، در این بخش از خطبه به بحث از مرحله دیگری می‌پردازد و آن قیامت، رستاخیز و حساب و کتاب است و با این بخش، بحث را درباره سرنوشت انسان، کامل می‌سازد و دورنمای گویا و آموزنده ای در پیش روی انسان‌ها می‌گذارد؛به این منظور که تا فرصتی باقی است، بیدار شوند و صراط مستقیم را از جاده‌های انحرافی بشناسند. می فرماید: «این وضع همچنان ادامه می‌یابد، تا عمر جهان پایان گیرد و مقدّرات به انتها برسد و آخرین مخلوقات، به نخستین آنها، ملحق گردد (همه بمیرند) و فرمان خدا برای تجدید خلقت که اراده کرده است، صادر گردد». ( با توجّه به بحث‌هایی که امام علیه السّلام در قسمت‌های پیشین خطبه، در مورد زندگی پر غوغای دنیاپرستان و سپس لحظات پایانی عمر انسان با تمام مشکلات طاقت فرسا و حوادث دردناکش کرد، در این بخش از خطبه به بحث از مرحله دیگری می‌پردازد و آن قیامت، رستاخیز و حساب و کتاب است و با این بخش، بحث را درباره سرنوشت انسان، کامل می‌سازد و دورنمای گویا و آموزنده ای در پیش روی انسان‌ها می‌گذارد؛به این منظور که تا فرصتی باقی است، بیدار شوند و صراط مستقیم را از جاده‌های انحرافی بشناسند. می فرماید: «این وضع همچنان ادامه می‌یابد، تا عمر جهان پایان گیرد و مقدّرات به انتها برسد و آخرین مخلوقات، به نخستین آنها، ملحق گردد (همه بمیرند) و فرمان خدا برای تجدید خلقت که اراده کرده است، صادر گردد». ( حَتَّى إِذَا بَلَغَ اَلْكِتَابُ أَجَلَهُ ، وَ اَلْأَمْرُ مَقَادِيرَهُ، وَ أُلْحِقَ آخِرُ اَلْخَلْقِ بِأَوَّلِهِ ،وَ جَاءَ مِنْ أَمْرِ اَللَّهِ مَا يُرِيدُهُ مِنْ تَجْدِيدِ خَلْقِهِ ). آری! زندگی انسان در این دنیا هدف نهایی نیست، بلکه مقدّمه ای است برای زندگی در جهان دیگر، که جاودانی و مقصد نهایی خلقت است

۲:۴۶

thumnail
مناجات شعبانيه قسمت ۲۳
undefinedإِلَهِي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوباً فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَيَّ مِنْكَ فِي الْأُخْرَى
undefinedای خدا تو در دار دنیا گناهانم را از تمام خلق پنهان داشتی و من در آخرت به ستّاریت از دنیا محتاجترم
undefined(الَهِي قَدْ أَحْسَنْتَ إِلَيَّ) إِذْ لَمْ تُظْهِرْهَا لِأَحَدٍ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَو چون لطف کردی و گناهانم را بر هیچ بندۀ صالحی آشکار نکردی
undefinedفَلاَ تَفْضَحْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِundefinedپس روز قیامت هم مرا مفتضح و رسوا در حضور جمیع خلایق مگردان

۲:۴۶