۱ فروردین ۱۳۹۸
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
هر صبح یک آیه:اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
«وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»
اهل انجیل (و پیروان مسیح) نیز باید مطابق آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند و کسانى که بر طبق آنچه خدا نازل کرده حکم نمى کنند، فاسقند.
(مائده/۴۷)
@ayehsobh
«وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»
اهل انجیل (و پیروان مسیح) نیز باید مطابق آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند و کسانى که بر طبق آنچه خدا نازل کرده حکم نمى کنند، فاسقند.
(مائده/۴۷)
@ayehsobh
۱۹:۲۰
بازارسال شده از هر صبح یک آیه
تفســــــیر
پس از اشاره به نزول انجیل در آیه گذشته، در این آیه مى فرماید: ما به اهل انجیل دستور دادیم که به آنچه خدا در آن نازل کرده است، داورى کنند (وَ لْیَحْکُمْ أَهْلُ الإِنْجیلِ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فیهِ).شک نیست که منظور از جمله بالا این نیست که قرآن هم اکنون به پیروان مسیح(ع) دستور مى دهد که باید به احکام انجیل عمل کنند; زیرا این سخن با سایر آیات قرآن و با اصل وجود قرآن که اعلام آئین جدید و نسخ آئین قدیم مى کند، سازگار نیست، بلکه منظور این است که:ما پس از نزول انجیل بر عیسى(ع) به پیروان او دستور دادیم که به آن عمل کنند و طبق آن داورى نمایند.و در پایان آیه، بار دیگر تأکید مى کند: کسانى که بر طبق حکم خدا داورى نکنند فاسقند (وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ).قابل توجه این که: در آیات اخیر، در یک مورد به افرادى که طبق آئین خدا حکم نمى کنند، اطلاق کافر و در مورد دیگر ظالم و در اینجا فاسق شده است.ممکن است این تفاوت تعبیر به خاطر آن باشد که هر حکم داراى سه جنبه است: از یک سو به قانونگذار (خداوند) منتهى مى شود، از سوى دیگر به مجریان قانون (شخص حاکم و قاضى) و از سوى سوم به کسى که این حکم در حق او اجرا مى گردد (شخص محکوم).گویا هر یک از تعبیرات سه گانه فوق، اشاره به یکى از این سه جنبه است; زیرا کسى که بر خلاف حکم خداوند داورى مى کند، از یک طرف، قانون الهى را زیر پا گذاشته و کفر ورزیده، از طرف دیگر به انسان بى گناهى، ستم و ظلم کرده، و از طرف سوم از مرز وظیفه و مسئولیت خود خارج شده و فاسق گردیده است; زیرا همان طور که در سابق گفتیم فسق به معنى بیرون رفتن از مرز بندگى و وظیفه است.
«تفسیر نمونه/ذیل آیه ۴۷ سوره مائده »
@ayehsobh
پس از اشاره به نزول انجیل در آیه گذشته، در این آیه مى فرماید: ما به اهل انجیل دستور دادیم که به آنچه خدا در آن نازل کرده است، داورى کنند (وَ لْیَحْکُمْ أَهْلُ الإِنْجیلِ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فیهِ).شک نیست که منظور از جمله بالا این نیست که قرآن هم اکنون به پیروان مسیح(ع) دستور مى دهد که باید به احکام انجیل عمل کنند; زیرا این سخن با سایر آیات قرآن و با اصل وجود قرآن که اعلام آئین جدید و نسخ آئین قدیم مى کند، سازگار نیست، بلکه منظور این است که:ما پس از نزول انجیل بر عیسى(ع) به پیروان او دستور دادیم که به آن عمل کنند و طبق آن داورى نمایند.و در پایان آیه، بار دیگر تأکید مى کند: کسانى که بر طبق حکم خدا داورى نکنند فاسقند (وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ).قابل توجه این که: در آیات اخیر، در یک مورد به افرادى که طبق آئین خدا حکم نمى کنند، اطلاق کافر و در مورد دیگر ظالم و در اینجا فاسق شده است.ممکن است این تفاوت تعبیر به خاطر آن باشد که هر حکم داراى سه جنبه است: از یک سو به قانونگذار (خداوند) منتهى مى شود، از سوى دیگر به مجریان قانون (شخص حاکم و قاضى) و از سوى سوم به کسى که این حکم در حق او اجرا مى گردد (شخص محکوم).گویا هر یک از تعبیرات سه گانه فوق، اشاره به یکى از این سه جنبه است; زیرا کسى که بر خلاف حکم خداوند داورى مى کند، از یک طرف، قانون الهى را زیر پا گذاشته و کفر ورزیده، از طرف دیگر به انسان بى گناهى، ستم و ظلم کرده، و از طرف سوم از مرز وظیفه و مسئولیت خود خارج شده و فاسق گردیده است; زیرا همان طور که در سابق گفتیم فسق به معنى بیرون رفتن از مرز بندگى و وظیفه است.
«تفسیر نمونه/ذیل آیه ۴۷ سوره مائده »
@ayehsobh
۱۹:۲۰
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
#پیام_سال_نو
با عرض تبريك سال نوبراي شما از درگاه ايزد منان سعادت، سلامت، سيادت، سرعت به سوي مغفرت حق، سبقت درخيرات، سلطنت برنفس وسرور دائم را درخواست ميكنم.
انشاءالله شاهد فرج بوده وبيش از پيش مورد عنايت حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف واقع شويد
استاد بروجردي
پيام نوروزي
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروشSapp.ir/darmahzareostadborojerdiپيام رسان بلهhttps://ble.im/boroojerdiپيام رسان گپhttps://gap.im/darmahzarتلگرام طلايي@darmahzar
با عرض تبريك سال نوبراي شما از درگاه ايزد منان سعادت، سلامت، سيادت، سرعت به سوي مغفرت حق، سبقت درخيرات، سلطنت برنفس وسرور دائم را درخواست ميكنم.
انشاءالله شاهد فرج بوده وبيش از پيش مورد عنايت حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف واقع شويد
استاد بروجردي
پيام نوروزي
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروشSapp.ir/darmahzareostadborojerdiپيام رسان بلهhttps://ble.im/boroojerdiپيام رسان گپhttps://gap.im/darmahzarتلگرام طلايي@darmahzar
۱۹:۵۳
بازارسال شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#نوروز
"نوروز سزاوار درود"آیا تا به حال دیده یا شنیده اید کسی به روز نو خوش آمد گویی کنداما در صحیفه کاظمیه ؛ امام کاظم (ع)در آغاز دعاهای هر روز هفته این جمله زیبا را خطاب به روز جدید تکرار میکند :"مرحباً بخلق الله الجدید.." گویا حضرت هر روز را پدیده ای نو و خلق جدید میداند که هم اکنون متولد شده و تنها همین زمان میهمان ماست این دیدگاه زیبا نه تنها تصور یکنواختی و روز مرگی وتکراری بودن روزها را از بین میبرد بلکه احساس تازگی ونشاط را برای میهمانان آن روز به همراه می اورد پروردگارا تو را هزاران سپاس که روز دیگری را برمن ارزانی داشتی وباز هم چشمهای مرا لایق دیدن این خلق جدید دانستی و هر روزمان را نوروزی قراردادی.
برگرفته از كلام استاد بروجردي
جهت عضويت در كانال منتظران (كانال اختصاصي بيانات استاد بروجردي،وابسته به موسسه علميه علي بن موسي الرضا) بر روي لينك زير كليك كنيد:
پيام رسان بله http://ble.im/join/YjE4ZTJhOThttps://ble.im/Muntazeran
پيام رسان تلگرام طلاييhttps://t.me/muntazeran
"نوروز سزاوار درود"آیا تا به حال دیده یا شنیده اید کسی به روز نو خوش آمد گویی کنداما در صحیفه کاظمیه ؛ امام کاظم (ع)در آغاز دعاهای هر روز هفته این جمله زیبا را خطاب به روز جدید تکرار میکند :"مرحباً بخلق الله الجدید.." گویا حضرت هر روز را پدیده ای نو و خلق جدید میداند که هم اکنون متولد شده و تنها همین زمان میهمان ماست این دیدگاه زیبا نه تنها تصور یکنواختی و روز مرگی وتکراری بودن روزها را از بین میبرد بلکه احساس تازگی ونشاط را برای میهمانان آن روز به همراه می اورد پروردگارا تو را هزاران سپاس که روز دیگری را برمن ارزانی داشتی وباز هم چشمهای مرا لایق دیدن این خلق جدید دانستی و هر روزمان را نوروزی قراردادی.
برگرفته از كلام استاد بروجردي
جهت عضويت در كانال منتظران (كانال اختصاصي بيانات استاد بروجردي،وابسته به موسسه علميه علي بن موسي الرضا) بر روي لينك زير كليك كنيد:
پيام رسان بله http://ble.im/join/YjE4ZTJhOThttps://ble.im/Muntazeran
پيام رسان تلگرام طلاييhttps://t.me/muntazeran
۲۰:۰۸
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
۲۷ مهر ۱۴۰۱
#شرح_زیارت_امین_الله ۶۷
آنچه مورد تامل است آن که «راضیة بقضائک» خوشی باطنی و سرور دائمی را در هنگام مشاهده احکام الهی به همراه دارد و به نوعی زائر در وادی عاشقی قرار می گیرد؛ چون در وادی عاشقی زمزمۀ «هر چه از دوست رسد نیکوست» از عاشق شنیده میشود.
بنابر این زائر دو درخواست و نیاز را در این فراز ابراز میکند:
١. نیاز به امنیت و آرامش: « مُطمَئنةً بِقَدَرِک»
٢. رضایت و خوش بودن در زندگی:«راضِیَةً بِقَضائِک» رضایت به احکام الهی خوشی دائمی را برای انسان هموار میکند؛ چرا که زائر زیبابین میشود و به اندازه ها و تقدیرات الهی نگاه زیبا دارد؛ در نتیجه در خوشی دائم سیر می کند.
ممکن است گفته شود: علم به تقدیرات الهی چگونه برای ما فراهم میشود؟ زیرا به مقدار روزی و علم و فضلیت و ... آگاه نیستیم و نمیدانیم که خداوند چه مقدار برای ما فضائل و روزی قرار داده است؟ این ناآگاهی ما را به توقف وا میدارد که با تلاش، ناسازگار است!
در جواب بیان میشود که همین ناآگاهی، تلاش دائم را در زائر ایجاد میکند؛ چون وصول به کمالات هدف و غایت هر انسانی است و از آن جهت که انسان زمان وصول به کمال مطلوب خود را نمیداند؛ در نتیجه مرتب خود را مقصر میداند و تلاش بیشتری دارد.
«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
emamraoof.com
آنچه مورد تامل است آن که «راضیة بقضائک» خوشی باطنی و سرور دائمی را در هنگام مشاهده احکام الهی به همراه دارد و به نوعی زائر در وادی عاشقی قرار می گیرد؛ چون در وادی عاشقی زمزمۀ «هر چه از دوست رسد نیکوست» از عاشق شنیده میشود.
بنابر این زائر دو درخواست و نیاز را در این فراز ابراز میکند:
١. نیاز به امنیت و آرامش: « مُطمَئنةً بِقَدَرِک»
٢. رضایت و خوش بودن در زندگی:«راضِیَةً بِقَضائِک» رضایت به احکام الهی خوشی دائمی را برای انسان هموار میکند؛ چرا که زائر زیبابین میشود و به اندازه ها و تقدیرات الهی نگاه زیبا دارد؛ در نتیجه در خوشی دائم سیر می کند.
ممکن است گفته شود: علم به تقدیرات الهی چگونه برای ما فراهم میشود؟ زیرا به مقدار روزی و علم و فضلیت و ... آگاه نیستیم و نمیدانیم که خداوند چه مقدار برای ما فضائل و روزی قرار داده است؟ این ناآگاهی ما را به توقف وا میدارد که با تلاش، ناسازگار است!
در جواب بیان میشود که همین ناآگاهی، تلاش دائم را در زائر ایجاد میکند؛ چون وصول به کمالات هدف و غایت هر انسانی است و از آن جهت که انسان زمان وصول به کمال مطلوب خود را نمیداند؛ در نتیجه مرتب خود را مقصر میداند و تلاش بیشتری دارد.
«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
emamraoof.com
۱۰:۴۱
۲۸ مهر ۱۴۰۱
با سلام و احترام
ضمن آرزوی سلامتی برای شما همراهان گرامی، اعلام می کنیم:
با توجه به وضعیت نامشخص فیلترینگ اپلیکیشن واتساپ، جهت تسهیل ارتباط و ادامه فعالیت این گروه، گروه راه رهایی در اپلیکیشن بله هم ایجاد شده است و از طریق لینک عضویت گروه، می توانید در گروه عضو شوید:
ble.ir/join/M2E5NGJmMW
لازم به ذکر است تا زمان تعیین وضعیت فیلترینگ اپلیکیشن واتساپ، فعالیت گروه راه رهایی در هر دو اپلیکیشن واتساپ و بله ادامه خواهد یافت.
با تشکر و آرزوی توفیق روزافزون
ضمن آرزوی سلامتی برای شما همراهان گرامی، اعلام می کنیم:
با توجه به وضعیت نامشخص فیلترینگ اپلیکیشن واتساپ، جهت تسهیل ارتباط و ادامه فعالیت این گروه، گروه راه رهایی در اپلیکیشن بله هم ایجاد شده است و از طریق لینک عضویت گروه، می توانید در گروه عضو شوید:
ble.ir/join/M2E5NGJmMW
لازم به ذکر است تا زمان تعیین وضعیت فیلترینگ اپلیکیشن واتساپ، فعالیت گروه راه رهایی در هر دو اپلیکیشن واتساپ و بله ادامه خواهد یافت.
با تشکر و آرزوی توفیق روزافزون
۲:۵۵