۱۹:۵۴
۱۹:۵۶
۱۵:۱۵
۲۱:۵۰
۴:۲۷
۱۰:۰۶
۷:۴۵
۷:۴۶
۱۸:۳۷
۱۶:۴۳
۱۶:۴۴
۲۱:۴۰
۸:۱۲
۸:۲۷
۶:۱۰
۲۰:۲۱
۱۲:۱۹
با موضوع بررسی مسئله مرگ مدرسه- تبیین چشم اندازی متفاوت نسبت به جایگاه مدرسه در آینده کشور-
دانشگاه باقرالعلوم قم
سه شنبه 17 اسفندماه 1400ساعت 16 الی 18
۵:۰۴
نظام آموزشی و تربیتی ایران که به سبک سنتی الگوهای نهادی همچون مساجد، مکتبخانه، مدارس علمیه، خانقاهها و نظامات فتوت را دربرمیگرفت، از دوره فتحعلیشاه قاجار ، یعنی حدود ۲۰۰ سال پیش دچار تحولاتی شد که به مرور و تا پایان عصر پهلوی (طی ۱۵۰ سال)، مدرسه جدید (اسکول) و دانشگاه (یونیورسیتا)، به جزء اصلی آن مبدل گشت. برای ایجاد این تحول نهادی، کنشگران مختلفی در وجه فردی و گروهی به فعالیت پرداختند که مهمترین آنها را میتوان در ۴ گروه ذیل دستهبندی کرد:
بیگانگانحاکمیتروشنفکرانروحانیت
مطالعه متن کامل در: http://fna.ir/3bs7xs
۶:۵۷
بیگانگان، فعالیت آموزشی خود در ایران را با تاسیس مدارس میسیونی آغاز کردند. میسیونها نیروهای اعزامی از سوی کلیساها بودند که برای ترویج آیین و مذهب مسیحی به سایر مناطق سفر میکردند. به سبب تنوع مذاهب مسیحی، این گروهها نیز از کلیساهای کاتولیک، پروتستان و مذاهب دیگر مسیحی اعزام میشدند و عموماً در رقابت و دشمنی با یکدیگر بودند. کاتولیک های فرانسوی و پروتستان های آمریکایی، مهمترین گروههایی بودند که فعالیت خود در ایران را از حدود سال ۱۲۱۰.ش آغاز کردند...
۷:۵۹