اینجا #مهمانی_شهداست و چه کسی از شهید پذیراتر؟ «مجموعهی فرهنگی دانشجوییِ مهمانیِ شهدا» صفحات مهمانی شهدا را از لینک زیر دنبال کنید: zil.ink/mehmani_shohada ادمین کانال: @mehmani313
مهمانی شهدا
ما قصد داریم از امروز گزارشهای دو برنامهٔ آخر (تماشاخانهٔ ماه و مسافرخانهای به نام فلسطین) در همین کانال خدمتتون ارسال بکنیم. با ما همراه باشید.
️ سینمای داستانی در این دهه دو جنبه دارد: جنبهٔ اول آن بحث سینمای جنگ است. فیلمهایی مثل کانی مانگا، دندان مار و... که یک فضای جنگی مدنظرشان است و عملیاتی را توصیف میکنند که یک عده میجنگند و جایی را میخواهند بگیرند و یکی از طرفها پیروز میشود و مثل تمامی فیلمهای جنگی، عموماً کارگردانهایی که سنّ و سالی داشتند و با تجربه بودند و قبلاً کار کرده بودند این مدل دوربین را دست میگرفتند و کار میکردند. جنبهی دوم این است که یکسری فیلمسازهای جوان هستند که خودشان رزمندهاند و در عرصهٔ دفاع مقدّس حضور دارند. مثلاً آقای حاتمیکیا در یکی از مصاحبههای خود میگوید:« من از جنگ به این جا رسیدهام و خجالت میکشیدم بگویم فیلمساز رزمندهام. میگفتم من رزمندهٔ فیلمبردارم.» تفاوت نگاه کاملاً به این صورت بوده. یک جهان متفاوتی در دفاع مقدّس به وجود آمده که با آن ساختار سینمایی مچ و هماهنگ نمیشود. اگر ما فيلمهای تاریخ سینما را با انواع مدلها و رویکردهای مختلف ببینیم، در آن زمان چنین دسترسیهایی وجود نداشته. بچههای پس از انقلاب که در فضای جنگ بودند مثل آقای سلحشور، آقای ملاقلیپور و آقای حاتمیکیا، نمونه نداشتند. آنها حقیقتی را میدیدند و آن حقیقت باید به تصویر کشیده میشد و این کار را رسالت خود میدانستند. برای همین آزمون و خطا کردند برای بیان آن چیزی که دارند میبینند. #تماشاخانه_ماه#حلقه_فیلم#گزارش#مهمانی_شهدا https://ble.ir/mehmani_shohadaaa