عکس پروفایل مهمانی شهدام

مهمانی شهدا

۷۱۵عضو
عکس پروفایل مهمانی شهدام
۷۱۵ عضو

مهمانی شهدا

undefined undefined این‌جا #مهمانی_شهداست و چه کسی از شهید پذیراتر؟
«مجموعه‌ی فرهنگی دانشجوییِ مهمانیِ شهدا»
صفحات مهمانی شهدا را از لینک زیر دنبال کنید: zil.ink/mehmani_shohada
ادمین کانال: @mehmani313

مهمانی شهدا
undefined ما قصد داریم از امروز گزارش‌های دو برنامهٔ آخر (تماشاخانهٔ ماه و مسافرخانه‌ای به نام فلسطین) در همین کانال خدمتتون ارسال بکنیم. undefined با ما همراه باشید.undefined
thumnail
undefinedسینمای داستانی در این دهه دو جنبه دارد:
undefined جنبهٔ اول آن بحث سینمای جنگ است. فیلم‌هایی مثل کانی مانگا، دندان مار و.‌.. که یک فضای جنگی مدنظرشان است و عملیاتی را توصیف می‌کنند که یک عده می‌جنگند و جایی را می‌خواهند بگیرند و یکی از طرف‌ها پیروز می‌شود و مثل تمامی فیلم‌های جنگی، عموماً کارگردان‌هایی که سنّ و سالی داشتند و با تجربه بودند و قبلاً کار کرده بودند این مدل دوربین را دست می‌گرفتند و کار می‌کردند.
undefined جنبه‌ی دوم این است که یکسری فیلم‌ساز‌های جوان هستند که خودشان رزمنده‌اند و در عرصهٔ دفاع مقدّس حضور دارند. مثلاً آقای حاتمی‌کیا در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید:« من از جنگ به این جا رسیده‌ام و خجالت می‌کشیدم بگویم فیلم‌ساز رزمنده‌ام. می‌گفتم من رزمندهٔ فیلمبردارم.» تفاوت نگاه کاملاً به این صورت بوده. یک جهان متفاوتی در دفاع مقدّس به وجود آمده که با آن ساختار سینمایی مچ و هماهنگ نمی‌شود.
undefined اگر ما فيلم‌های تاریخ سینما را با انواع مدل‌ها و رویکردهای مختلف ببینیم، در آن زمان چنین دسترسی‌هایی وجود نداشته. بچه‌های پس از انقلاب که در فضای جنگ بودند مثل آقای سلحشور، آقای ملاقلی‌پور و آقای حاتمی‌کیا، نمونه نداشتند. آن‌ها حقیقتی را می‌دیدند و آن حقیقت باید به تصویر کشیده می‌شد و این کار را رسالت خود می‌دانستند. برای همین آزمون و خطا کردند برای بیان آن چیزی که دارند می‌بینند.
#تماشاخانه_ماه#حلقه_فیلم#گزارش#مهمانی_شهدا
https://ble.ir/mehmani_shohadaaa

۱۴:۴۵