فرازی از وصیت نامه شهید مدافع حرم محمد عبداللهـی
دوست دارم اگر شهـید شوم ،پیکری نداشته باشماز ادب دور است ،نزد سیدالشهدا(ع)سالم و کفن پوش محشور شوم..
اگر پیکرم برگشت ،دوستدارم سنگقبری برایم نگذارندبرایم سخت است ،سنگ مزار داشته باشمو حضرت زهـرا(س) بی نشان باشند
مقاومت درگام دوم انقلاب(مھروارہ بانور)https://eitaa.com/mehrwarebanor
دوست دارم اگر شهـید شوم ،پیکری نداشته باشماز ادب دور است ،نزد سیدالشهدا(ع)سالم و کفن پوش محشور شوم..
اگر پیکرم برگشت ،دوستدارم سنگقبری برایم نگذارندبرایم سخت است ،سنگ مزار داشته باشمو حضرت زهـرا(س) بی نشان باشند
مقاومت درگام دوم انقلاب(مھروارہ بانور)https://eitaa.com/mehrwarebanor
۱۹:۰۳
شهید ابراهیم همت:یاد خدا را فراموش نکنیدمرتب بسم الله بگویید.با یاد خداو ذکر خداو عمل به رضای خدا خیلی ازمسائل حل می شود.
مقاومت درگام دوم انقلاب(مھروارہ بانور)https://eitaa.com/mehrwarebanor
مقاومت درگام دوم انقلاب(مھروارہ بانور)https://eitaa.com/mehrwarebanor
۱۹:۰۳
۱۲:۳۱
کلیپ مرحبا به زنان مقاومت
۵:۲۹
درخواست دانشجویان برای تشییع شهید نصرالله در ایران
اتحادیههای بزرگ دانشجوییِ کشور در نامهای مشترک به دبیرکل حزبالله لبنان تقاضا کردند تا مقدمات تشییع پیکر سیدحسن نصرالله در ایران را فراهم کند.@mehrwareobanor
اتحادیههای بزرگ دانشجوییِ کشور در نامهای مشترک به دبیرکل حزبالله لبنان تقاضا کردند تا مقدمات تشییع پیکر سیدحسن نصرالله در ایران را فراهم کند.@mehrwareobanor
۸:۱۶
از #کتاب_رهروان_تنها
نفی خواطرعوامل موثر در نفی خواطر
مراقبت از ادراکات حسی :پنجره یا پنج راه حواس مدخلی هستند که جهان بیرون از طریق آنها وارد ذهن میشوند. به اندازه ضرورت و رفع نیازهای ضروری و غریزی استفاده از حواس ناگریز است ولی استفاده بیشتر از این گذرگاها باعث دل مشغولی و محبوس شدن انسان در اوهام و خیالات دنیوی میگردد.
رهرو باید از هر امرى که موجب تشویش خیال و تفرّق خاطر است، زائد بر قدر ضرورت، اجتناب نماید و در مواقع نماز، خلوت، مراقبه و ذکر چند دقیقه قبل از شروع به عبادت، دست از امور روزمره کشیده و قلب خود را از خواطر خالی نماید و سپس در توجه به پروردگار متمرکز گشته و بعد از آن توجهش را به پروردگار تثبیت نموده و آنگاه وارد نماز یا ذکر گردد. باید براى عبادت خود مکانى مناسب و آرام و خالى از امورى که نفس را به خود مشغول مىنماید فراهم کند و ساعت خاصّى را براى عبادت و فکر خود معیّن کند، بلکه بهترین ساعات خود را براى ارتباط و انس با حضرتحق قراردهد.اختلاط داشتن زیاده از حد و بیهوده و غیرلازم ثمره و نتیجه آن پریشانی حواس و استدر هر خبری دو صد پریشانی است در بیخبریست که صدها خبر است
مرحوم نراقی دراین رابطه در معراج السعاده مینویسد:«پس علاج در دفع وساوس شیطانیه و خواطر نفسانی نیست مگر قطع علایق ظاهریه و باطنیه و ترک جاه و مال و اهل و عیال و فرار از یار و رفیق و دوست و شفیق و در کنج تنهایی نشستن و در بر روی آشنا و بیگانه بستن و همه هموم را یکی کردن؛ و تازه همین هم کفایت نمیکند و باید سالک خود را مشغول سازد، بعد از قطع علائق و گوشه نشینی به اوراد و اذکار و مناجات با پروردگار و نماز و دعا و عبادت و تلاوت قرآن با حضور قلب، زیرا که ذکر ظاهری را بیحضور قلب در دل اثری نیست.»
کسانی که وقت خودشان را پای تلوزیون میگذرانند و هر چیز بیاهمیت را از طریق حواس خود وارد ذهن و قلب و جان خود میکنند، نتیجه آن تشتت و پراکندگی خیال و محبوس شدن در عالم خیال و مثال میباشد.
در احوالات ابوعلی سینا هست که ایشان گفتهاند: «در زندگی هرگز کتاب رمّان نخواندهام.»
مرحوم استاد کریم محمود حقیقی در این زمینه میفرماید:«ای عزیز! چاره جز این نیست که با تمرین، خواطر را از خاطر برانیم و برای این کار کمتر ببینیم و کمتر بگوییم و کمتر بشنویم و کمتر معاشرت کنیم، چون نوع خواطر درباره دیدهها و شنیدهها و گفتهها و معاشرت هاست.تو آنگاه که ذهنت از هر خاطره خالی است متّصل به خدایی؛ اکنون اگر توجهی به او کنی، یاد همچون آبشاری بر قلبت جاری میشود و آن گاه است که این فرمایش رسول الله را دریابی «الصلاة معراج المومن».آن جا که شمیم عطرآگین قرب وزید، از آن طرف جذبه و کشش است ودیگر، هیچ چیز از خواطر مزاحمت نتواند کرد.» ایشان در جای دیگر مینویسد:«گرفتاری مردم زمانه از پریشانی است و این پریشانی مربوط به پریشانی دل است و پریشانی دل مربوط به پریشانی دلبرها، دلبری زن، دلبری شوهر، دلبری فرزند، دلبری خانه، دلبری اتومبیل، دلبری پست و مقام و دلبری پول. نگویی که در میان دلبران اسم خدا را نیاوردی. این چه دلبری است که اگر در بیست و چهار ساعت هفده دقیقه آن سهم این دلبر شد، دلبران دیگر نگذارند تا تو با این محبوب ازلی سر وسرّی داشته باشی.»
درکتاب در محضر استاد آمده است:«یکی از درسهای بزرگی که از سالها حضور در محضر استاد علامه حسنزاده آملی گرفتیم سکوت و کم گویی ایشان بود، با آمدن حضرت استاد به محل درس هالهای از سکوت بر مجلس حکمفرما میشد و تا آغاز رسمی درس، این چند دقیقه، مجلس، مجلس سکوت بود.»
از کتاب #رهروان_تنها صفحه ۷۳۵-----------------------
@mehrwareobanor
نفی خواطرعوامل موثر در نفی خواطر
مراقبت از ادراکات حسی :پنجره یا پنج راه حواس مدخلی هستند که جهان بیرون از طریق آنها وارد ذهن میشوند. به اندازه ضرورت و رفع نیازهای ضروری و غریزی استفاده از حواس ناگریز است ولی استفاده بیشتر از این گذرگاها باعث دل مشغولی و محبوس شدن انسان در اوهام و خیالات دنیوی میگردد.
رهرو باید از هر امرى که موجب تشویش خیال و تفرّق خاطر است، زائد بر قدر ضرورت، اجتناب نماید و در مواقع نماز، خلوت، مراقبه و ذکر چند دقیقه قبل از شروع به عبادت، دست از امور روزمره کشیده و قلب خود را از خواطر خالی نماید و سپس در توجه به پروردگار متمرکز گشته و بعد از آن توجهش را به پروردگار تثبیت نموده و آنگاه وارد نماز یا ذکر گردد. باید براى عبادت خود مکانى مناسب و آرام و خالى از امورى که نفس را به خود مشغول مىنماید فراهم کند و ساعت خاصّى را براى عبادت و فکر خود معیّن کند، بلکه بهترین ساعات خود را براى ارتباط و انس با حضرتحق قراردهد.اختلاط داشتن زیاده از حد و بیهوده و غیرلازم ثمره و نتیجه آن پریشانی حواس و استدر هر خبری دو صد پریشانی است در بیخبریست که صدها خبر است
مرحوم نراقی دراین رابطه در معراج السعاده مینویسد:«پس علاج در دفع وساوس شیطانیه و خواطر نفسانی نیست مگر قطع علایق ظاهریه و باطنیه و ترک جاه و مال و اهل و عیال و فرار از یار و رفیق و دوست و شفیق و در کنج تنهایی نشستن و در بر روی آشنا و بیگانه بستن و همه هموم را یکی کردن؛ و تازه همین هم کفایت نمیکند و باید سالک خود را مشغول سازد، بعد از قطع علائق و گوشه نشینی به اوراد و اذکار و مناجات با پروردگار و نماز و دعا و عبادت و تلاوت قرآن با حضور قلب، زیرا که ذکر ظاهری را بیحضور قلب در دل اثری نیست.»
کسانی که وقت خودشان را پای تلوزیون میگذرانند و هر چیز بیاهمیت را از طریق حواس خود وارد ذهن و قلب و جان خود میکنند، نتیجه آن تشتت و پراکندگی خیال و محبوس شدن در عالم خیال و مثال میباشد.
در احوالات ابوعلی سینا هست که ایشان گفتهاند: «در زندگی هرگز کتاب رمّان نخواندهام.»
مرحوم استاد کریم محمود حقیقی در این زمینه میفرماید:«ای عزیز! چاره جز این نیست که با تمرین، خواطر را از خاطر برانیم و برای این کار کمتر ببینیم و کمتر بگوییم و کمتر بشنویم و کمتر معاشرت کنیم، چون نوع خواطر درباره دیدهها و شنیدهها و گفتهها و معاشرت هاست.تو آنگاه که ذهنت از هر خاطره خالی است متّصل به خدایی؛ اکنون اگر توجهی به او کنی، یاد همچون آبشاری بر قلبت جاری میشود و آن گاه است که این فرمایش رسول الله را دریابی «الصلاة معراج المومن».آن جا که شمیم عطرآگین قرب وزید، از آن طرف جذبه و کشش است ودیگر، هیچ چیز از خواطر مزاحمت نتواند کرد.» ایشان در جای دیگر مینویسد:«گرفتاری مردم زمانه از پریشانی است و این پریشانی مربوط به پریشانی دل است و پریشانی دل مربوط به پریشانی دلبرها، دلبری زن، دلبری شوهر، دلبری فرزند، دلبری خانه، دلبری اتومبیل، دلبری پست و مقام و دلبری پول. نگویی که در میان دلبران اسم خدا را نیاوردی. این چه دلبری است که اگر در بیست و چهار ساعت هفده دقیقه آن سهم این دلبر شد، دلبران دیگر نگذارند تا تو با این محبوب ازلی سر وسرّی داشته باشی.»
درکتاب در محضر استاد آمده است:«یکی از درسهای بزرگی که از سالها حضور در محضر استاد علامه حسنزاده آملی گرفتیم سکوت و کم گویی ایشان بود، با آمدن حضرت استاد به محل درس هالهای از سکوت بر مجلس حکمفرما میشد و تا آغاز رسمی درس، این چند دقیقه، مجلس، مجلس سکوت بود.»
از کتاب #رهروان_تنها صفحه ۷۳۵-----------------------
@mehrwareobanor
۸:۴۲
۲۰:۱۰
۲۰:۱۱
۲۰:۱۳
۲۰:۱۳
۲۰:۱۴
۱۲:۱۱
۲۱:۲۰
از #کتاب_رهروان_تنها
مبحث اخلاص
در مطالب گذشته بهطور مشروح گفته شد که مهمترین وظیفه رهرو خالص کردن عمل خود از هر نیت غیرالهی است و بیان شد که تشخیص نیت غیرالهی بعضا دشوار است و نیاز به موشکافی عمیق دارد و تا انسان خود را روانکاوی نکند پی نخواهد برد که آیا عملش واقعا برای خدا بوده یا غیر خدا.در این جا مواردی تحت عنوان فیلتر اخلاص ارائه خواهد شد تا با عبور عمل انجام شده از آن، معلوم شود که نیت واقعی عامل از انجام عمل آیا واقعا و صددرصد برای خدا بوده و یا دچار شرک میباشد.بنابراین از شما درخواست میشود ابتدا یکی از اعمالی را که اطمینان دارید صددرصد برای خدا بوده را در نظر بگیرید و سپس از فیلتر زیر بگذرانید، درصورتیکه عمل شما با موفقیت از فیلتر زیر عبور نمود، پس شما شخص مخلصی هستید و در غیر اینصورت نیاز به کسب آگاهی و شناخت و خودسازی جهت رسیدن بهمراتب والای اخلاص و بندگی را دارید.
1- آیا عمل شما بهخاطر قرب به حق بوده و یا بهخاطر ترس از عذاب جهنم و ملک الموت و نکیر و منکر بوده است؟
2- آیا عمل شما صرفاً به منظور قرب و نزدیکی به حق بوده است و یا بهخاطر رسیدن به بهشت و نعمتهای بهشتی و حور العین و جوی شیر و عسل و غیره؟
3- آیا کار انجام شده، واقعا به خاطر خشنودی خدا و قرب به حق بوده؟ و یا بهخاطر رسیدن به مقاصد دنیوی اعم از ثروت، دارایی، پست، مقام، شهرت و محبوبیت بوده است؟
4- اگر از ترس عدم تأیید دیگران و یا بهخاطر رعایت جانب دیگری این عمل را انجام میدهید، آیا حاضرید بدون در نظر گرفتن رعایت جانب دیگری این کار را انجام دهید؟
5- آیا دوست دارید کسی به خاطر آن عمل از شما تعریف کند؟
6- آیا دوست دارید به خاطر عملی که انجام دادید، از شما تشکر شود؟
7- اگر به تشویق کسی آن عمل را انجام دادهاید، آیا حاضرید تشویق را فراموش کنید و خودتان راساً آن کار را انجام دهید؟
8- اگر آن عمل را در جمع انجام دادهاید، آیا حاضرید جمع را ترک و آن عمل را در خلوت انجام دهید؟
9- اگر حاضرید در خلوت آن عمل را انجام دهید آیا با همان شور و حالی که در جمع آن عمل را انجام میدادهاید در خلوت هم انجام میدهید؟ و یا اینکه حال شما تغییر میکند؟
10- آیا اگر کسی به جای شما، آن عمل را انجام داد ناراحت میشوید و یا خوشحال میشوید که تکلیفی از روی دوش شما برداشته شده است؟
11- اگر نیت شما رسیدن به مقاصد دنیوی نبوده آیا منظور باطنی شما از انجام آن عمل، صرفاً این نبوده است که دیگران ببینند و مطّلع شوند؟
12- اگر واقعا نیت شما برای خدا بوده، آیا سعی ننمودهاید که بعد از عمل به شکلی آن را چه به طور صریح یا ضمنی به دیگری بفهمانید و به گوش دیگران برسانید؟
13- آیا نیت باطنی شما از انجام عمل علاوه بر خشنودی خدا این نبوده که دیگران هم بشنود و ببینند و بهعبارتدیگر آیا هم انجام فرمان الهی و هم نظر غیر را در کار خود مد نظر قرار ندادهاید؟
14- اگر کاملاً مقصود شما انجام فرمان الهی بوده، آیا اگر دیگران بهطور اتفاقی مطّلع شوند، آیا یک نحوه حالت نشاط و خرسندی از خود به شما دست نداده است؟
15- آیا اگر کسی بر خلاف میل شما از شما به خاطر آن عمل تعریف کرد نه تنها خوشحال نمیشوید بلکه ناراحت هم میشوید؟
16- آیا بعد از انجام آن عمل، دوباره به آن فکر میکنید و آن را در ذهن خود ورانداز میکنید و ساعتها و روزها به آن میاندیشید و یا همان لحظه آن را فراموش میکنید؟
17- آیا عمل شما واقعا برای رضای خدا بوده و یا رسیدن بهمراتب کشف و شهود و حالات خاص عرفانی؟
از کتاب #رهروان_تنها صفحه ۷۲۱
---------------------------------- جهت اطلاع از جزییات کتاب و نحوه ی تهیه آن به کانال زیر مراجعه فرمایید :
@mehrwareobanor
مبحث اخلاص
در مطالب گذشته بهطور مشروح گفته شد که مهمترین وظیفه رهرو خالص کردن عمل خود از هر نیت غیرالهی است و بیان شد که تشخیص نیت غیرالهی بعضا دشوار است و نیاز به موشکافی عمیق دارد و تا انسان خود را روانکاوی نکند پی نخواهد برد که آیا عملش واقعا برای خدا بوده یا غیر خدا.در این جا مواردی تحت عنوان فیلتر اخلاص ارائه خواهد شد تا با عبور عمل انجام شده از آن، معلوم شود که نیت واقعی عامل از انجام عمل آیا واقعا و صددرصد برای خدا بوده و یا دچار شرک میباشد.بنابراین از شما درخواست میشود ابتدا یکی از اعمالی را که اطمینان دارید صددرصد برای خدا بوده را در نظر بگیرید و سپس از فیلتر زیر بگذرانید، درصورتیکه عمل شما با موفقیت از فیلتر زیر عبور نمود، پس شما شخص مخلصی هستید و در غیر اینصورت نیاز به کسب آگاهی و شناخت و خودسازی جهت رسیدن بهمراتب والای اخلاص و بندگی را دارید.
1- آیا عمل شما بهخاطر قرب به حق بوده و یا بهخاطر ترس از عذاب جهنم و ملک الموت و نکیر و منکر بوده است؟
2- آیا عمل شما صرفاً به منظور قرب و نزدیکی به حق بوده است و یا بهخاطر رسیدن به بهشت و نعمتهای بهشتی و حور العین و جوی شیر و عسل و غیره؟
3- آیا کار انجام شده، واقعا به خاطر خشنودی خدا و قرب به حق بوده؟ و یا بهخاطر رسیدن به مقاصد دنیوی اعم از ثروت، دارایی، پست، مقام، شهرت و محبوبیت بوده است؟
4- اگر از ترس عدم تأیید دیگران و یا بهخاطر رعایت جانب دیگری این عمل را انجام میدهید، آیا حاضرید بدون در نظر گرفتن رعایت جانب دیگری این کار را انجام دهید؟
5- آیا دوست دارید کسی به خاطر آن عمل از شما تعریف کند؟
6- آیا دوست دارید به خاطر عملی که انجام دادید، از شما تشکر شود؟
7- اگر به تشویق کسی آن عمل را انجام دادهاید، آیا حاضرید تشویق را فراموش کنید و خودتان راساً آن کار را انجام دهید؟
8- اگر آن عمل را در جمع انجام دادهاید، آیا حاضرید جمع را ترک و آن عمل را در خلوت انجام دهید؟
9- اگر حاضرید در خلوت آن عمل را انجام دهید آیا با همان شور و حالی که در جمع آن عمل را انجام میدادهاید در خلوت هم انجام میدهید؟ و یا اینکه حال شما تغییر میکند؟
10- آیا اگر کسی به جای شما، آن عمل را انجام داد ناراحت میشوید و یا خوشحال میشوید که تکلیفی از روی دوش شما برداشته شده است؟
11- اگر نیت شما رسیدن به مقاصد دنیوی نبوده آیا منظور باطنی شما از انجام آن عمل، صرفاً این نبوده است که دیگران ببینند و مطّلع شوند؟
12- اگر واقعا نیت شما برای خدا بوده، آیا سعی ننمودهاید که بعد از عمل به شکلی آن را چه به طور صریح یا ضمنی به دیگری بفهمانید و به گوش دیگران برسانید؟
13- آیا نیت باطنی شما از انجام عمل علاوه بر خشنودی خدا این نبوده که دیگران هم بشنود و ببینند و بهعبارتدیگر آیا هم انجام فرمان الهی و هم نظر غیر را در کار خود مد نظر قرار ندادهاید؟
14- اگر کاملاً مقصود شما انجام فرمان الهی بوده، آیا اگر دیگران بهطور اتفاقی مطّلع شوند، آیا یک نحوه حالت نشاط و خرسندی از خود به شما دست نداده است؟
15- آیا اگر کسی بر خلاف میل شما از شما به خاطر آن عمل تعریف کرد نه تنها خوشحال نمیشوید بلکه ناراحت هم میشوید؟
16- آیا بعد از انجام آن عمل، دوباره به آن فکر میکنید و آن را در ذهن خود ورانداز میکنید و ساعتها و روزها به آن میاندیشید و یا همان لحظه آن را فراموش میکنید؟
17- آیا عمل شما واقعا برای رضای خدا بوده و یا رسیدن بهمراتب کشف و شهود و حالات خاص عرفانی؟
از کتاب #رهروان_تنها صفحه ۷۲۱
---------------------------------- جهت اطلاع از جزییات کتاب و نحوه ی تهیه آن به کانال زیر مراجعه فرمایید :
@mehrwareobanor
۲۱:۲۳
۱۲:۴۴
۱۲:۴۵
۱۲:۴۵
۱۲:۴۶
۳:۲۷