۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
﷽| #کلام_ولایتموضوع:حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟
️ دشمن، سیاسی و سیاستمدار است؛ مغزِ طرّاحِ سیاسی دارد، فکر می کند که چهکار باید بکند. یکی از طرّاحی ها این است که حرف آخر را اوّل نزنند؛ آرام آرام و بتدریج طلبکاری ایجاد نمایند و طرفِ مقابل را وادار به عقبنشینی کنند. بهمجرّدی که عقبنشینی کردید، طلبکاری دیگری شروع خواهد شد.حالا بعضی ها می گویند چیزی بدهیم، چیزی بگیریمبدهیمش درست است، بگیریمش درست نیست؛ هیچ چیز نخواهند داد. شعارهایی را درست می کنند؛ ایران را در محور شرارت گذاشتهاند. فلان کارها را بکنیم تا ما را از محور شرارت بردارند این شد حرف️ غلط کردند گذاشتند که حالا بخواهند بردارند. دوباره و هر وقت لازم شد، ما را در محور شرارت می گذارند.️ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و می زنم و می بَرم و می بندم؛ حواستان جمع باشد، انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد️ شما این سنگر را عقب می نشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول می کنید، بعد یک مطالبه دیگری را مطرح می کنند: فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید باز همان فشارها و همان تهدیدها. بهمجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح می شود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان برداریدشما باید ذرّهذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد. من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمههایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بودمن عرض کنم حدّ یقف کجاست، آنجایی است که شما {️ که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من️} از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمی خواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت می دانید، بیاید در این مملکت حکومت کند این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت. مگر می توانیم️ من و شما مگر می توانیم مملکت را به دست دشمن بدهیم مگر ما چنین حقی داریماین ملت ما را برای این سرِ کار نیاورد.به نظر من در امکانات و اقتدار دشمن مبالغه می شود. نه اینکه بنده خبر ندارم؛ نه، من از اغلب شما از امکاناتی که دارند و وسایلی که می سازند، بیشتر اطّلاع دارم، چون اینجا مرکز سیل اطّلاعات گوناگون از جاهای دیگر است و ما می دانیم در دنیا چه خبر است. سلاح و تجهیزات و ابزارهای جاسوسی و ابزارهای اطّلاعاتی و ... برای ایجاد سیطره یک قدرت بر ملتی که بخواهد بایستد، کافی نیست. لذا می بینید که امروز در حرفهایشان می گویند که بایستی از درون با ایران برخورد کرد؛ باید ارادهها؛ اراده بر ایستادگی را سُست کرد. ️اگر اراده یک ملت - که در اراده مسؤولینش تجسّم و تجسّد پیدا می کند - سُست نشود، هیچ کاری نمی توانند بکنند.دشمنان فشار میآورند؛ سختی هست. برای استقلال و حفظ هویّت یک ملت و شرمنده نشدن در مقابل تاریخ، تحمّل این سختی ها لازم است.️شما تصوّر کنید اگر شاه سلطان حسین صفوی بهجای اینکه دروازههای اصفهان را بر روی مهاجمان می گشود ، فکر می کرد که اگر به فکر خودم هستم، یک جان بیشتر ندارم و این قدر هم عمر کردهام، مگر دیگر چقدر عمر خواهم کرد؟ اگر به فکر مردم هستم، که در صورت تسلیم کردن شهر اصفهان، بلایی بر سر مردم خواهد آمد که از بلایی که در صورت جنگیدنِ با مهاجمان بر سرشان میآید، کمتر نیست، هرگز شهر را تسلیم نمی کرد.️ تاریخ اصفهان را نگاه کنید و ببینید بعد از آن که مهاجمان وارد اصفهان، کاشان، مناطق مرکزی ایران، فارس و مناطق دیگر شدند، چه بلایی بر سر این مردم آوردند و چه کشتاری بعد از تسلیم شدن مردم کردند. مهاجمان نگفتند که چون خودتان تسلیم شدید، پاداشتان این است که همهتان در امن و امان زندگی کنید.️... امروز هم همینطور است... ️ منبع ؛دیدار با اعضاء مجلس خبرگان۱۳۸۲/۳/۷
️ دشمن، سیاسی و سیاستمدار است؛ مغزِ طرّاحِ سیاسی دارد، فکر می کند که چهکار باید بکند. یکی از طرّاحی ها این است که حرف آخر را اوّل نزنند؛ آرام آرام و بتدریج طلبکاری ایجاد نمایند و طرفِ مقابل را وادار به عقبنشینی کنند. بهمجرّدی که عقبنشینی کردید، طلبکاری دیگری شروع خواهد شد.حالا بعضی ها می گویند چیزی بدهیم، چیزی بگیریمبدهیمش درست است، بگیریمش درست نیست؛ هیچ چیز نخواهند داد. شعارهایی را درست می کنند؛ ایران را در محور شرارت گذاشتهاند. فلان کارها را بکنیم تا ما را از محور شرارت بردارند این شد حرف️ غلط کردند گذاشتند که حالا بخواهند بردارند. دوباره و هر وقت لازم شد، ما را در محور شرارت می گذارند.️ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و می زنم و می بَرم و می بندم؛ حواستان جمع باشد، انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد️ شما این سنگر را عقب می نشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول می کنید، بعد یک مطالبه دیگری را مطرح می کنند: فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید باز همان فشارها و همان تهدیدها. بهمجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح می شود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان برداریدشما باید ذرّهذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد. من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمههایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بودمن عرض کنم حدّ یقف کجاست، آنجایی است که شما {️ که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من️} از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمی خواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت می دانید، بیاید در این مملکت حکومت کند این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت. مگر می توانیم️ من و شما مگر می توانیم مملکت را به دست دشمن بدهیم مگر ما چنین حقی داریماین ملت ما را برای این سرِ کار نیاورد.به نظر من در امکانات و اقتدار دشمن مبالغه می شود. نه اینکه بنده خبر ندارم؛ نه، من از اغلب شما از امکاناتی که دارند و وسایلی که می سازند، بیشتر اطّلاع دارم، چون اینجا مرکز سیل اطّلاعات گوناگون از جاهای دیگر است و ما می دانیم در دنیا چه خبر است. سلاح و تجهیزات و ابزارهای جاسوسی و ابزارهای اطّلاعاتی و ... برای ایجاد سیطره یک قدرت بر ملتی که بخواهد بایستد، کافی نیست. لذا می بینید که امروز در حرفهایشان می گویند که بایستی از درون با ایران برخورد کرد؛ باید ارادهها؛ اراده بر ایستادگی را سُست کرد. ️اگر اراده یک ملت - که در اراده مسؤولینش تجسّم و تجسّد پیدا می کند - سُست نشود، هیچ کاری نمی توانند بکنند.دشمنان فشار میآورند؛ سختی هست. برای استقلال و حفظ هویّت یک ملت و شرمنده نشدن در مقابل تاریخ، تحمّل این سختی ها لازم است.️شما تصوّر کنید اگر شاه سلطان حسین صفوی بهجای اینکه دروازههای اصفهان را بر روی مهاجمان می گشود ، فکر می کرد که اگر به فکر خودم هستم، یک جان بیشتر ندارم و این قدر هم عمر کردهام، مگر دیگر چقدر عمر خواهم کرد؟ اگر به فکر مردم هستم، که در صورت تسلیم کردن شهر اصفهان، بلایی بر سر مردم خواهد آمد که از بلایی که در صورت جنگیدنِ با مهاجمان بر سرشان میآید، کمتر نیست، هرگز شهر را تسلیم نمی کرد.️ تاریخ اصفهان را نگاه کنید و ببینید بعد از آن که مهاجمان وارد اصفهان، کاشان، مناطق مرکزی ایران، فارس و مناطق دیگر شدند، چه بلایی بر سر این مردم آوردند و چه کشتاری بعد از تسلیم شدن مردم کردند. مهاجمان نگفتند که چون خودتان تسلیم شدید، پاداشتان این است که همهتان در امن و امان زندگی کنید.️... امروز هم همینطور است... ️ منبع ؛دیدار با اعضاء مجلس خبرگان۱۳۸۲/۳/۷
۱۹:۲۱
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
شکوه ظهور تو هنوز پرچم توفیق بر نیفراشته است و خورشید جمالت هنوز دیبای زرین خود را بر زمستان جان ما نگسترده است، اما مهتاب انتظار، در شبهای غیبت، سوسو زنان چراغ دلماست.نام تو حلاوت هر صبح جمعه است و حدیث تو ندبه آدینهها. دیگر از خشم روزگار به مادر نمیگریزم و در نامهربانیهای دوران، پدر را فریاد نمیکشم؛ دیگر رنج خار مرا به رنگ گل نمیکشاند؛ دیگر باغ خیالم آبستن غنچههای آرزو نیستند؛ دیگر هر کسی را محرم گریستن کودکانهام نمیکنم.حکایت حضور، برای من یادآور صبحی است که از خواب سیاهی برخاستم و بهانه پدر گرفتم. من همیشه سرمای غم را میان گرمی دستهای پدرم گم میکردم.کاشکی کلمات من بیصدا بودند؛ کاشکی نوشتن نمیدانستم و فقط با تو حرف میزدم؛ کاشکی تیغ غیرت، عروس نام تو را از میان لشکر نامحرمان الفاظ باز میگرفت و در سراپرده دل مینشاند؛ کاشکی دلدادگان تو مرا هم با خود میبردند؛ کاشکی من جز هجر و وصال، غم و شادی نداشتم!میگویند: چشم هایی هست که تو را میبینند؛ دل هایی هست که تو را میپرستند؛ پاهایی هست که با یاد تو دست افشاناند؛ دست هایی هست که بر مهر تو پای میفشارند.میگویند: تو از همه پدرها مهربان تری، میگویند هر اشکی از چشم یتیمی جدا میشود بر دامان مهر تو میریزد.میگویند ... میگویند تو نیز گریانی!ای باغ آرزوهای من! مرا ببخش که آداب نجوا نمیدانم.مرا ببخش که در پرده خیالم، رشته کلمات، سر رشته خود را از کف دادهاند و نه از این رشته سر میتابند و نه سر رشته را مییابند.عمری است که اشک هایم را در کورهی حسرتها انباشتهام و انتظار جمعهای را میکشم که جویبار ظهورت از پشت کوههای غیبت سرازیر شود، تا آن کوره و آن حسرتها را به آن دریا بریزم و سبکبار، تن خستهام را در زلال آن بشویم.ای همه آروزهایم!من اگر مشتی گناه و شقاوتم، دلم را چه میکنی؟با چشم هایم که یک دریا گریسته است چه میکنی؟با سینهام که شرحه شرحه فراق است چه خواهی کرد؟از ندبههای من که در هر صبح غیبت، از آسمان دل تنگی هایم فرود آمدهاند، چگونه خواهی گذشت؟میدانم که تو نیز با گریه عقد برادری بستهای و حرمت آن را نیکو پاس میداری.میدانم که تو زبان ندبه را بیشتر از هر زبان دیگری دوست میداری. میدانم که تو جمعهها را خوب میشناسی و هر عصر آدینه، خود در گوشهای اشک میریزی.ای همه دردهایم! از تو درمان نمیخواهم که درد، تنها سرمایه من در این آشفته بازار دنیاست.تنها اجابتی که انتظار آن را میکشم جماعت نالههاست؛ تنها آرزویی که منت پذیر آنم، خاموشی هر صدایی جز ندای « یا مهدی» است.گر بر کنم دل از تو و بردارم از تو مِهرآن مِهر بر که افکنم، آن دل کجا برم؟
۱۷:۲۷
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
معجزه یاد خدا !در روزگاری بسر میبریم که موانع روزگار بیشتر دست و پای ما را میبندد و زمینه ناخرسندی ما را فراهم میکند.شاید در گذشته های نه چندان دور مثل خانواده های پدری ما اینقدر عوامل نارضایتی پیش نمیآمد.بهرحال توسعه در برخی زمینه ها مشکلاتی را نیز باخود بهمراه داشته است.لذا امروزه پدیده آرامش اهمیت بیشتری پیدا کرده است . بنظر میرسد که مطابق تعالیم قرآن راه رسیدن به آرامش طریقی منحصربفرد است که کاری هم به شرایط ندارد! اگر بتوانیم تحلیل درستی از خودمان داشته باشیم به این نتیجه میرسیم که لازم نیست برای رسیدن به آرامش بدنبال تغییر شرایط بیرون بگردیم آن هم در اوضاع و احوالی که این تغییر کار آسانی نیست.طبیعی است در چنین موقعیتهایی اگر آدمی راهی برای آرام ساختن خودش نداشته باشد با مشکلات عدیده ای روبرو خواهدشد.پس بیایید آنچه پیش آمده را بفال نیک بگیریم و به این سخن قرآن بیشتر توجه کنبم که: الا بذکرالله تطمان القلوب...یعنی آگاه باشید که دلها تنهابایاد خدا آرام میشوند! امام سجاد علیه السلام نیز در مناجات ذاکرین میفرمایند:فلا تطمان القلوب الا بذکراک و لا تسکن النفوس الا عند رویاک...یعنی دلها جز به یاد تو آرام نمیگیرند و جانها جز بدیدار تو آرامش نپذیرند!!...و جالب اینجاست که اگر به این کلید معجزه آسای یادخدا دست یابیم در هر شراطی میتوانیم به آرامش حقیقی و پایدار برسیم.
۸:۲۳
۳ خرداد ۱۳۹۷
لذت مناجات!خدای مهربان برای همه آنچه آدمی در حرکتش بدان نیاز دارد محرک ها و مشوق هایی قرار داده است که انسان را بدان جهت سوق میدهد.شاید اهمیت قوه بویایی و چشایی را تنها کسانی درک کنند که این قوا در آنها بواسطه برخی مریضیها تضعیف شده است.آنها هیچ لذتی در خوردن احساس نمیکنند ولذا رغبتی بآن ندارند! به همین نحو امور معنوی هم نیاز به محرک و مشوق دارند! ...امروز مناجات مریدین را میخواندم.به بچه ها گفتم معنای همین عبارت آغازین مناجات را متوجه میشوید؟ تقریبا جوابشان منفی بود.گفتم باین ترتیب از درک بخش عمده ای از شیرینی و جذابیت این دعا محروم شده اید زیرا آن شیرینی را بهیچ وجه در ترجمه فارسی نمیتوان انتقال داد! لذا بسیاری اوقات در جلسات دعا با چاشنی کردن مصیبت و...افراد حالی پیدا میکنند در حالیکه اگر با متن دعا مانوس باشند نیازی باین چاشنی ها نیست!...بهرحال چشیدن لذت مناجات یک نیاز ضروری ماست تا با این ذایقه معنوی بتوانیم پا در مسیر مقاصد معنوی که اساس حیات ماست بگذاریم.حال امام سجاد علیه السلام رسیدن به لذت مناجات را کار خداوند میداند ودر مناجات مریدین رسیدن به چنین لذتی را از خدا تقاضا میفرماید...فبک الی لذیذ مناجاتک وصلوا...از خدای بزرگ میخواهیم که در این ماههای مخصوص مناجات ، لذت خلوت و مناجات باخودش را بما بچشاند.
۴:۵۲
۴ خرداد ۱۳۹۷
• ✦﷽✦•
خشتي از طلا و خشتي از نقره
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:وقتي مرا به معراج بردند، وارد بهشت شدم. در آنجا فرشتگاني ديدم كه با خشت طلا و خشت نقره ساختماني مي سازند ولي گاهي دست از كار مي كشند از فرشتگان پرسيدم: شما چرا گاهي كار مي كنيد و گاهي از كار دست مي كشيد؟ سبب چيست؟
پاسخ دادند: هر وقت مصالح ساختماني به ما برسد مشغول مي شويم و هرگاه نرسد از كار باز مي ايستيم.گفتم: مصالح ساختماني شما چيست؟
جواب دادند: سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبروقتي مؤمن اين ذكر را مي گويد ما ساختمان را مي سازيم. وقتي كه ساكت مي شود ما نيز دست از كار مي كشيم.
بحار جلد ۷۳ صفحه صفحه ۲۴۶بحار جلد ۱۸ صفحه ۲۹۲
خشتي از طلا و خشتي از نقره
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:وقتي مرا به معراج بردند، وارد بهشت شدم. در آنجا فرشتگاني ديدم كه با خشت طلا و خشت نقره ساختماني مي سازند ولي گاهي دست از كار مي كشند از فرشتگان پرسيدم: شما چرا گاهي كار مي كنيد و گاهي از كار دست مي كشيد؟ سبب چيست؟
پاسخ دادند: هر وقت مصالح ساختماني به ما برسد مشغول مي شويم و هرگاه نرسد از كار باز مي ايستيم.گفتم: مصالح ساختماني شما چيست؟
جواب دادند: سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اكبروقتي مؤمن اين ذكر را مي گويد ما ساختمان را مي سازيم. وقتي كه ساكت مي شود ما نيز دست از كار مي كشيم.
بحار جلد ۷۳ صفحه صفحه ۲۴۶بحار جلد ۱۸ صفحه ۲۹۲
۴:۱۶
آزاد مرد واقعی
بشر باید در ناحیه روح خودش آزاد بشود تا بتواند به دیگران آزادی بدهد، به همین علت #آزاد_مرد_واقعی جهان علی بن ابی طالب(ع) یا افرادی از طراز او و یا تربیت شده ی دبستان او می باشند ، چون اینها افرادی هستند که در درجه اول از #اسارت_نفس خودشان نجات پیدا کرده اند.
امیرالمؤمنین در جریان جنگ صفین از شهر انبار عبور می کردند که عده ای از کدخداها و بزرگان به استقبال ایشان آمدند و در جلوی مرکب ایشان شروع کردند به دویدن، علی(ع) صدایشان کرد و فرمود چرا این کار را می کنید؟ گفتند که این احترامی است که ما به بزرگان و سلاطین خود می گذاریم، امام علیه السلام فرمودند که این کار را نکنید، این کار شما را پست و ذلیل و خوار می کند ،من هم یکی هستم مانند شما؛ این را می گویند یک آزاد مرد.
کسی که #آزادی_معنوی دارد می گوید که هیچ کس جز خدا را نپرستیم ، در این صورت است که یک شخص می تواند آزادی معنوی بدهد.
#کتاب_آزادی_معنوی
بشر باید در ناحیه روح خودش آزاد بشود تا بتواند به دیگران آزادی بدهد، به همین علت #آزاد_مرد_واقعی جهان علی بن ابی طالب(ع) یا افرادی از طراز او و یا تربیت شده ی دبستان او می باشند ، چون اینها افرادی هستند که در درجه اول از #اسارت_نفس خودشان نجات پیدا کرده اند.
امیرالمؤمنین در جریان جنگ صفین از شهر انبار عبور می کردند که عده ای از کدخداها و بزرگان به استقبال ایشان آمدند و در جلوی مرکب ایشان شروع کردند به دویدن، علی(ع) صدایشان کرد و فرمود چرا این کار را می کنید؟ گفتند که این احترامی است که ما به بزرگان و سلاطین خود می گذاریم، امام علیه السلام فرمودند که این کار را نکنید، این کار شما را پست و ذلیل و خوار می کند ،من هم یکی هستم مانند شما؛ این را می گویند یک آزاد مرد.
کسی که #آزادی_معنوی دارد می گوید که هیچ کس جز خدا را نپرستیم ، در این صورت است که یک شخص می تواند آزادی معنوی بدهد.
#کتاب_آزادی_معنوی
۵:۰۲
۵ خرداد ۱۳۹۷
#نشانه های ظهور
در روایات شیعیان نشانههای متعددی برای ظهور مهدی قائم ذکر شدهاست از جمله: خروج یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی که از آمدن قائم خبر میدهد، کشتهشدن نفس زکیه در مکه تنها ۱۵ روز قبل از ظهور قائم، فرورفتن سرزمین بیداء (فرورفتن ارتش سفیانی در زمین در هنگام رژه در مکه). هر چند توسی، نعمانی و صدوق در ترتیب اتفاق افتادن این نشانهها با هم یک نظر نیستند. هر سه ذکر میکنند که این نشانهها در یک سال اتفاق میافتد. در این روایات مهدی در بین رکنهای یمانی و حجرالاسود و مقام ابراهیم، در کعبه ظهور میکند. روز ظهور مقارن با عاشورا است. مرکز حکومت وی در کوفه قرار دارد. وی مقر حکومتش را در مسجد کوفه برپا میکند و خزانه اش را در مسجد سهله مستقر میکند.
در روایات شیعه، شیعیان از تعیین وقت ظهور مهدی برحذر داشته شدهاند، و تعیینکنندگان وقت ظهور، دروغگو دانسته شدهاند. در میان روایات شیعه، اجماعی در مورد مدت زمان حکمرانی مهدی پس از ظهورش نیست. برای مثال حدیثی از محمد باقر، امام پنجم شیعه نقل شدهاست که مدت زمان حکومت مهدی را پس از ظهور ۳۰۹ سال ذکر کردهاست. حدیثی دیگر به نقل از صادق نقل شدهاست که این مدت را هفت سال ذکر کردهاست اما به گفتهٔ جعفر صادق، امام ششم شیعیان امامی، هر سال این حکومت به اندازه هفتاد سال عادی خواهد بود. در حدیثی دیگر که ابن بابویه از صادق نقل کردهاست او از وجود دوازده مهدی پس از قائم (و نه دوازده امام) خبر دادهاست. این مهدیها از میان شیعیان امام زمان خواهند بود.
طبق نظر علی کورانی در کتاب عصر ظهور بر اساس جمعبندی روایات شیعه و سنی در خصوص ظهور و قیام مهدی موعود، ظهور مهدی از ابتدا تا تشکیل حکومت چهارده ماه طول میکشد. ظهور از ماه رجب و با خروج سفیانی آغاز میشود. در شش ماه نخست، ظهور مهدی غیرعلنی است و او در اضطراب و نگرانی است و امور را به طور مخفیانه توسط یارانش رهبری میکند. سپس در روز عاشورا از ماه محرم قیام قائم از مکه در مسجدالحرام در کنار کعبه با ۳۱۳ تن از یارانش آغاز میشود؛ درحالی که پرچم حضرت محمد در غزوه بدر را در دست دارد که بر آن نوشته شده است: اَلبَیعةُ لله؛ سپس از آنجا رهسپار مدینه، و بعد عراق و نهایتاً شام میشود. او طی هشت ماه دشمنانش را شکست میدهد و جهان اسلام را یکپارچه تحت فرمان حکومت خود در میآورد. سرانجام وارد قدس میشود. آنگاه با رومیان (که به نظر کورانی مقصود غربیان هستند) پیمان آتشبس میبندد. در این اثنا طبق روایات مسلمانان عیسی از ملکوت فرود میآید، تا حجت بر یهودیان و مسیحیان تمام شود. ترتیب حوادث فرود مسیح و آتشبس میان مسلمانان و رومیان (غربیان) در روایات دقیقاً مشخص نیست. به هر حال مسیح به مهدی میپیوندد و پشت سر مهدی نماز میخواند. سپس رومیان پیمان آتشبس را نقض میکنند و جنگ بسیار بزرگی در ساحل شرقی مدیترانه رخ میدهد و مهدی پیروز میشود.
در روایات شیعیان نشانههای متعددی برای ظهور مهدی قائم ذکر شدهاست از جمله: خروج یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی که از آمدن قائم خبر میدهد، کشتهشدن نفس زکیه در مکه تنها ۱۵ روز قبل از ظهور قائم، فرورفتن سرزمین بیداء (فرورفتن ارتش سفیانی در زمین در هنگام رژه در مکه). هر چند توسی، نعمانی و صدوق در ترتیب اتفاق افتادن این نشانهها با هم یک نظر نیستند. هر سه ذکر میکنند که این نشانهها در یک سال اتفاق میافتد. در این روایات مهدی در بین رکنهای یمانی و حجرالاسود و مقام ابراهیم، در کعبه ظهور میکند. روز ظهور مقارن با عاشورا است. مرکز حکومت وی در کوفه قرار دارد. وی مقر حکومتش را در مسجد کوفه برپا میکند و خزانه اش را در مسجد سهله مستقر میکند.
در روایات شیعه، شیعیان از تعیین وقت ظهور مهدی برحذر داشته شدهاند، و تعیینکنندگان وقت ظهور، دروغگو دانسته شدهاند. در میان روایات شیعه، اجماعی در مورد مدت زمان حکمرانی مهدی پس از ظهورش نیست. برای مثال حدیثی از محمد باقر، امام پنجم شیعه نقل شدهاست که مدت زمان حکومت مهدی را پس از ظهور ۳۰۹ سال ذکر کردهاست. حدیثی دیگر به نقل از صادق نقل شدهاست که این مدت را هفت سال ذکر کردهاست اما به گفتهٔ جعفر صادق، امام ششم شیعیان امامی، هر سال این حکومت به اندازه هفتاد سال عادی خواهد بود. در حدیثی دیگر که ابن بابویه از صادق نقل کردهاست او از وجود دوازده مهدی پس از قائم (و نه دوازده امام) خبر دادهاست. این مهدیها از میان شیعیان امام زمان خواهند بود.
طبق نظر علی کورانی در کتاب عصر ظهور بر اساس جمعبندی روایات شیعه و سنی در خصوص ظهور و قیام مهدی موعود، ظهور مهدی از ابتدا تا تشکیل حکومت چهارده ماه طول میکشد. ظهور از ماه رجب و با خروج سفیانی آغاز میشود. در شش ماه نخست، ظهور مهدی غیرعلنی است و او در اضطراب و نگرانی است و امور را به طور مخفیانه توسط یارانش رهبری میکند. سپس در روز عاشورا از ماه محرم قیام قائم از مکه در مسجدالحرام در کنار کعبه با ۳۱۳ تن از یارانش آغاز میشود؛ درحالی که پرچم حضرت محمد در غزوه بدر را در دست دارد که بر آن نوشته شده است: اَلبَیعةُ لله؛ سپس از آنجا رهسپار مدینه، و بعد عراق و نهایتاً شام میشود. او طی هشت ماه دشمنانش را شکست میدهد و جهان اسلام را یکپارچه تحت فرمان حکومت خود در میآورد. سرانجام وارد قدس میشود. آنگاه با رومیان (که به نظر کورانی مقصود غربیان هستند) پیمان آتشبس میبندد. در این اثنا طبق روایات مسلمانان عیسی از ملکوت فرود میآید، تا حجت بر یهودیان و مسیحیان تمام شود. ترتیب حوادث فرود مسیح و آتشبس میان مسلمانان و رومیان (غربیان) در روایات دقیقاً مشخص نیست. به هر حال مسیح به مهدی میپیوندد و پشت سر مهدی نماز میخواند. سپس رومیان پیمان آتشبس را نقض میکنند و جنگ بسیار بزرگی در ساحل شرقی مدیترانه رخ میدهد و مهدی پیروز میشود.
۱۳:۲۱
آزاد مرد واقعی
بشر باید در ناحیه روح خودش آزاد بشود تا بتواند به دیگران آزادی بدهد، به همین علت #آزاد_مرد_واقعی جهان علی بن ابی طالب(ع) یا افرادی از طراز او و یا تربیت شده ی دبستان او می باشند ، چون اینها افرادی هستند که در درجه اول از #اسارت_نفس خودشان نجات پیدا کرده اند.
امیرالمؤمنین در جریان جنگ صفین از شهر انبار عبور می کردند که عده ای از کدخداها و بزرگان به استقبال ایشان آمدند و در جلوی مرکب ایشان شروع کردند به دویدن، علی(ع) صدایشان کرد و فرمود چرا این کار را می کنید؟ گفتند که این احترامی است که ما به بزرگان و سلاطین خود می گذاریم، امام علیه السلام فرمودند که این کار را نکنید، این کار شما را پست و ذلیل و خوار می کند ،من هم یکی هستم مانند شما؛ این را می گویند یک آزاد مرد.
کسی که #آزادی_معنوی دارد می گوید که هیچ کس جز خدا را نپرستیم ، در این صورت است که یک شخص می تواند آزادی معنوی بدهد.
#کتاب_آزادی_معنوی
بشر باید در ناحیه روح خودش آزاد بشود تا بتواند به دیگران آزادی بدهد، به همین علت #آزاد_مرد_واقعی جهان علی بن ابی طالب(ع) یا افرادی از طراز او و یا تربیت شده ی دبستان او می باشند ، چون اینها افرادی هستند که در درجه اول از #اسارت_نفس خودشان نجات پیدا کرده اند.
امیرالمؤمنین در جریان جنگ صفین از شهر انبار عبور می کردند که عده ای از کدخداها و بزرگان به استقبال ایشان آمدند و در جلوی مرکب ایشان شروع کردند به دویدن، علی(ع) صدایشان کرد و فرمود چرا این کار را می کنید؟ گفتند که این احترامی است که ما به بزرگان و سلاطین خود می گذاریم، امام علیه السلام فرمودند که این کار را نکنید، این کار شما را پست و ذلیل و خوار می کند ،من هم یکی هستم مانند شما؛ این را می گویند یک آزاد مرد.
کسی که #آزادی_معنوی دارد می گوید که هیچ کس جز خدا را نپرستیم ، در این صورت است که یک شخص می تواند آزادی معنوی بدهد.
#کتاب_آزادی_معنوی
۱۳:۳۰
طولانیه ولی ارزش چند بار خوندن رو داره لطفا با دقت مطالعه بفرمائید.
وقتی حرف کار برای امام زمان میشه خیلیا با ناراحتی زیادی میگن ما خیلی دوست داریم برای امام کاری کنیم اما وقت نمیشه!خب بیاین باهم فکر کنیم ببینیم کار برای امام یعنی چی وچطور میشه به ایشون خدمت کرد؟بذارین از کارای خیلی کوچیک شروع کنیم؛ مثلا:صبح که ازخواب بیدار میشیم اول از ته دلمون یه سلام گرم و صمیمی بدیم خدمتشونمیدونید که جواب سلام واجبه! و اینجوری یه رابطه مدام وصمیمی ایجاد میشه بینمون!خواهرا برا ناهار که میخواین غذا درست کنید غذا رو به نیت سلامتی آقا درست کنید!اینجوری هر روز سه وعده غذا برای سلامتی حضرت عشق تو خونه هامون پخته میشه! میخواین برای همسرتون چای بریزید؟ به نیت سلامتی امام بریزید!داریم تو خونه کار میکنیم؟ بگیم هرکاری میکنم برای شادی دل اماممه!میخوای همسرو ببری مسافرت؟بگو خدایا برای شادی امام زمان دل همسر و بچه هامو شاد میکنم!مگه نمیدونیم امام با شادی ما شاد و با غم ما غمگین میشه؟؟؟میخوایم برای بچه مون چیزی بخریم؟ازطرف امام زمان بخریم!حتی به خودشم بگیم این از طرف امام خوبی هاست!چون میدونستم با خوشحالی تو امام مهربونم خوشحال میشه برات خریدم!اعمال مستحبی انجام میدیم؟از طرف امام و برای سلامتی ایشون انجام بدیم.به هرکسی هر خوبی کردیم(صدقه،پول قرض دادن،رد کردن کسی از خیابون،دادن جامون توی مترو یا هرجای دیگه ای به کسی، آروم کردن گریه های بچه ای و...)بگیم خدایا این کارو از طرف امام زمان کردما!برامون مهمون میاد؟بگیم خدایا اینا شیعه امام زمانن و برای امامم عزیز!پس برای منم عزیزن
هر پذیرایی میکنیم حتی برخورد خوبمون و لبخندمون برای شادی دل امام خوبی ها باشه!از کسی ناراحتیم؟به امام خوبی ها بگیم من از فلانی خیلی ناراحتم اما انقدرررر شمارو دوست دارم که حاضرم بخاطر روی گل شما مهدی(عج)جاااانم ازش بگذرم
خلاصه هرکاری کردیم نذر سلامتی وظهور مولا کنیم. اینجوری تمام لحظه های زندگیمون در راه خدمت به امام زمان(عج) میگذره،حتی نفس کشیدنمون...!
ان شاءالله تک تک لحظاتتون امام زمانی باشه..تعجیل در ظهور و سلامتی مولا صلوات
اللهم عجل لولیک الفرج
انتشار این مطلب ثواب دارد بخاطر خشنودی دل آقا امام زمان(عج) نشر دهید
وقتی حرف کار برای امام زمان میشه خیلیا با ناراحتی زیادی میگن ما خیلی دوست داریم برای امام کاری کنیم اما وقت نمیشه!خب بیاین باهم فکر کنیم ببینیم کار برای امام یعنی چی وچطور میشه به ایشون خدمت کرد؟بذارین از کارای خیلی کوچیک شروع کنیم؛ مثلا:صبح که ازخواب بیدار میشیم اول از ته دلمون یه سلام گرم و صمیمی بدیم خدمتشونمیدونید که جواب سلام واجبه! و اینجوری یه رابطه مدام وصمیمی ایجاد میشه بینمون!خواهرا برا ناهار که میخواین غذا درست کنید غذا رو به نیت سلامتی آقا درست کنید!اینجوری هر روز سه وعده غذا برای سلامتی حضرت عشق تو خونه هامون پخته میشه! میخواین برای همسرتون چای بریزید؟ به نیت سلامتی امام بریزید!داریم تو خونه کار میکنیم؟ بگیم هرکاری میکنم برای شادی دل اماممه!میخوای همسرو ببری مسافرت؟بگو خدایا برای شادی امام زمان دل همسر و بچه هامو شاد میکنم!مگه نمیدونیم امام با شادی ما شاد و با غم ما غمگین میشه؟؟؟میخوایم برای بچه مون چیزی بخریم؟ازطرف امام زمان بخریم!حتی به خودشم بگیم این از طرف امام خوبی هاست!چون میدونستم با خوشحالی تو امام مهربونم خوشحال میشه برات خریدم!اعمال مستحبی انجام میدیم؟از طرف امام و برای سلامتی ایشون انجام بدیم.به هرکسی هر خوبی کردیم(صدقه،پول قرض دادن،رد کردن کسی از خیابون،دادن جامون توی مترو یا هرجای دیگه ای به کسی، آروم کردن گریه های بچه ای و...)بگیم خدایا این کارو از طرف امام زمان کردما!برامون مهمون میاد؟بگیم خدایا اینا شیعه امام زمانن و برای امامم عزیز!پس برای منم عزیزن
هر پذیرایی میکنیم حتی برخورد خوبمون و لبخندمون برای شادی دل امام خوبی ها باشه!از کسی ناراحتیم؟به امام خوبی ها بگیم من از فلانی خیلی ناراحتم اما انقدرررر شمارو دوست دارم که حاضرم بخاطر روی گل شما مهدی(عج)جاااانم ازش بگذرم
خلاصه هرکاری کردیم نذر سلامتی وظهور مولا کنیم. اینجوری تمام لحظه های زندگیمون در راه خدمت به امام زمان(عج) میگذره،حتی نفس کشیدنمون...!
ان شاءالله تک تک لحظاتتون امام زمانی باشه..تعجیل در ظهور و سلامتی مولا صلوات
اللهم عجل لولیک الفرج
انتشار این مطلب ثواب دارد بخاطر خشنودی دل آقا امام زمان(عج) نشر دهید
۱۳:۳۲