بله | کانال ولایت مومنین
عکس پروفایل ولایت مومنینو

ولایت مومنین

۸۱عضو
بازارسال شده از منبر فاطمی
امام صادق علیه السلام فرمودند: «اگر شما نیز همانند بنی اسرائیل دعا کنید، خداوند فرج امام زمان علیه السلام را زود تر خواهد رساند، در غیر این صورت غیبت به انتهای خود خواهد رسید. » [۳] undefinedراوی نقل می‌کند در #صبح روز بیست و یکم ماه رمضان، خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم و ایشان را در سجده یافتم. آن قدر سجدۀ ایشان طولانی شد که صدای نفس نفس شان به گوش می‌رسید. از جمله دعا‌هایی که ایشان در سجده می‌نمودند، این بود: undefined«معبودا! فرج آن کسی که #فرج تمام اولیایت به دست اوست را برسان. » [۱] پس چرا ما این گونه دست به دعا بر نمی داریم؟ چرا فقط به فکر خودمان هستیم؟ اگر خداوند فرج امام زمان علیه السلام را برساند، فرج تمام امامان علیهم السلام و تمام دوستان ایشان را رسانده است. فرج ایشان، فرج تمام گرفتاری‌ها و مشکلات است.----------[۳]: همان
[۱]: دَخَلْتُ عَلَى أَبي عَبْدِ اللهِ لا لَيْلَةَ إِحْدَى وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرٍ رَمَضَانَ... خَرَّ سَاجِداً لا أَسْمَعُ مِنْهُ إِلَّا النَّفْسَ سَاعَةً طَوِيلَةٌ ثُمَّ سَمِعْتُهُ يَقُول: ﴿... أَسْأَلُكَ بِجَمِيعِ مَا سَأَلْتُكَ وَ مَا لَمْ أَسْأَلُكَ مِنْ عَظِيمٍ جَلَالِكَ مَا لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُكَ بِهِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ بِهِ تُبِيدُ الظَّالِمِينَ وَ تُهْلِكُهُمْ عَجِّلْ ذَلِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ... ﴾ بحار الأنوار، ج ۹۵، ص ۱۵۷
#شب_قدر

۲۲:۳۷

thumnail
undefined دعای مستجاب حضرت امیرالمومنین(ع) به روایت رهبر انقلاب
undefined عرض تسلیت بابت شهادت سیدنا و مولانا امیرالمومنین علی علیه الصلاة و السلام
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۲۳:۲۸

thumnail
undefined سالی که نکوست با علی میشود آغاز undefined
undefined یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
undefined اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
undefined باعرض تسلیت و آرزوی قبولی عبادات، در سایه‌ی ولایت امیرالمؤمنین مولا علی علیه السلام سالی سراسر برکت و خیر و موفقیت برای شما و خانواده‌ های محترمتان و ملت ایران و جبهه مقاومت و امت اسلامی آرزومندم. undefinedundefined
undefined محمد امین عالمی ۱۴۰۴/۰۱/۰۱
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۹:۲۴

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumnail
undefinedundefinedundefined امشب از آسمان باران انا انزلنا بر فرق زمین می‌بارد undefined امشب چشمانمان را با آب توبه بشوییمو کلام الله قرآن در دهانمان بچشانیم تا خواب غفلت چشمان و قلبمان را نیازارد بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها علیهم السلام ...
undefined بک یا الله... یا ولی الحسنات ... یا ولیی عند نعمتی ... یا ولی ...یا مولانا ... یا ولی من استولاه... یا من لم یکن له ولی من الذل... یا من هو الولی الحمید... یا ولی المومنین... یا ناصر الاولیاء...
undefined از خدا میخواهم امسال ما را با حقیقت ولایت آشناتر و مانوس تر گرداند و ما را مظهر اسم ولی الله گرداند ... روابطمان با فامیل و همسایه و دوست و همکار و هم جبههگان و ذوی الحقوق را مومنانه و ولایی گرداند. طوری که آنها از ارتباط و دوستی و همنشینی با ما احساس رشد کنند و به خدا متصل شوند ...
بمنه و کرمه و فضله
undefined التماس دعا
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۲۲:۱۲

بازارسال شده از KHAMENEI.IR
thumnail
undefinedرهبر انقلاب: پروردگارا! برادران ما در هر نقطه‌ی دنیا هستند پیروزشان بفرما.
undefinedپروردگارا! دشمنان اسلام و دشمنان ملّتهای مسلمان را در هر نقطه‌ای که هستند مخذول و منکوب بفرما
undefinedپروردگارا! ما را با وظایفمان آشنا کن؛ ما را به وظایفمان عامل کن؛ روح مطهّر امام بزرگوار را با اولیائش محشور بفرما؛ ارواح طیّبه‌ی شهدا را با روح مطهّر حضرت صدّیقه‌ی طاهره (سلام الله علیها) محشور بفرما. ۱۳۹۴/۱/۲۰
undefined️رسانه KHAMENEI.IR در ایام بهار معنویت -ماه مبارک رمضان- گزیده‌ای از دعاهای رهبر انقلاب در انتهای دیدار اقشار مختلف مردم را در قالب مجموعه #لحظه‌های_استجابت منتشر میکند.
undefined #بهار_معنویت
undefined Farsi.Khamenei.ir

۱۴:۵۴

thumnail
روز اجتماع و اتحاد و عزت مسلمین

حقیقتاً ما مسلمین امروز باید به دنبال آن نقاطی باشیم که همه آحاد مسلمان را در شرق و غرب دنیای اسلام، از هر ملیتی، با هر نژادی، با هر زبانی و با هر فرهنگی، گرد محور توحید و کلمه متعالی اسلامی جمع کند. عید فطر از جمله اینهاست. لذا در دعای قنوت عید فطر عرض میکنیم «الذّی جعلته للمسلمین عیدا»
۱۳۷۶/۱۱/۰۹

لازمه استفاده از این فرصتها و موقعیت‌های حساس، اتحاد دنیای اسلام است. البته اتحاد به معنای یکی شدن دولتها یا همفکر شدن آنها در همه گرایش‌های سیاسی نیست بلکه به معنی شناخت منافع مشترک و تعریف کردن منافع خود به‌گونه‌ای که باعث اختلاف و نزاع و دعوا بین یکدیگر نشود . ۱۴۰۴/۰۱/۱۱
نمایش انسجام قلبیِ ملت
روز عید فطر دارای دو خصوصیت ممتاز است که خصوصیت اول آن عبارت است از این حالت طهارت و نزاهت و نظافتی که در دل و جان انسانهای مؤمن به وجود آمده است؛ در اثر ریاضتهای شرعی و الهی ماه مبارک رمضان*... خصوصیت دوم هم *در همین نماز شما متجلی است. روز عید فطر تجسم و نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت است. ۱۳۸۷/۰۷/۱۰
بیانات مقام معظم رهبری درباره عید فطر
#عید_بندگی_همبستگی
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۱۷:۵۲

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل ولایت مومنینو

ولایت مومنین

اللَّهُ أَكْبَرُ وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ. الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلَى مَا أَوْلاَنَا
بازارسال شده از حکمرانی مردم

اعتکاف خانه اندیشه ورزان مسجد مروی.حکمرانی مردمی.mp3

۵۸:۵۵-۲۰.۲۴ مگابایت
undefined #بازتاب| حکمرانی مردمی
undefined حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین عالمی

undefined #حکمرانی_مردم undefinedundefined ble.ir/join/MGNlNjRiYWundefined https://eitaa.com/hokmrani_mardomundefined aparat.com/hokmrani_mardomundefined https://virasty.com/Hokmrani_mardom

۴:۰۸

بازارسال شده از الولايَه | حکمرانی اسلامی مردمی
thumnail
undefined بازنشر به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی undefined سخنرانی حجت الاسلام عالمی برای مخاطبین اندیشه ورز به دعوت خانه اندیشه ورزان undefined مراسم اعتکاف مسجد حوزه علمیه مروی undefined موضوع حکمرانی اسلامی مردمی undefined روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام 1403/01/12
undefinedاندیشکده حکمرانی اسلامی مردمی ولایت undefined @alwalayah_net

۷:۱۴

thumnail
https://www.aparat.com/v/j48gq3m
چه کنیم که به حضرات سلمان و ابوذر و مقداد ره و ... نزدیک شویم؟ تاسف از کارهای غیر اختیاری ما نیست تاسف از این است که ما اختیارا نمیخواهیم شبیه آنها شویم. راه جبران : محاسبه نفس در آخر روز آیت الله بهجت رحمت الله علیه

‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۱۱:۱۰

بازارسال شده از حوزه دانشگاهیان علم و صنعت

-1642979581_-1170832580.mp3

۴۳:۴۱-۴۰ مگابایت
undefined#صوت
undefinedاهمیت، آثار و برخی راه‌های وحدت و شبکه‌ شدن مومنین
undefined برش‌هایی از فرمایشات:
undefinedاهل بیت(ع) می خواهند یارانشان به هم نزدیك بوده و با هم متحد باشند. البته ارزش این وحدت در صورتی است كه منشأ آن خدا و اهل بیت (ع) باشند.
undefinedمحبت‌ها را باید روز به روز بیشتر كرد و گستره و عمق محبت بین مسلمین را گسترش داد.
undefined تا یكدیگر را نشناسیم، ارتباط عاطفی هم برقرار نمی شود تا وحدت دل‌ها حاصل شود؛ لذا باید شبكه‌هایی از انسان‌های مؤمن در کشور ایجاد شود كه به وسیله آن انسان های همفكر و مؤمن با هم متصل باشند و افرادی به عنوان رابط این شبکه‌ها فعالیت کنند تا ارتباط ها حفظ و همگرایی فکری و قلبی بیشتر و بهتر محقق شود.
undefinedاهل بیت (ع) به وسیله همین شبکه‌ها ارتباط شان را با شیعیانشان در سخت‌ترین شرایط و در دورترین نقاط حفظ کردند.
undefinedآیت‌الله مصباح یزدی(ره)
#شبکه‌سازی #شبکه_ولایت_مومنین

۱۶:۲۸

thumnail
undefined یکی از دستورات اولیه قرآن به مومنین همزمان با شروع چله ها
undefined*با امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روزانه ارتباط بگیریم و با ایشان دقایقی صحبت کنیم* undefined
undefined مهم ترین و بالاترین مصداق رابطوا در آیه 200 آل عمران دستور خدای تعالی بر ارتباط گرفتن دو طرفه ما با امام زمان ارواحنا فداه به عنوان مومن ترین مومنان روی زمین است و بعد آن ارتباط مومنین باهم در مساجد که از هر دو مرابطه متاسفانه غفلت میشود و متاسفانه اذهان در ارتباط گیری ها سمت امام نمیرود درحالی که مطابق با ظاهر آیه است
undefined البته ذیل آیه 200 آل عمران در چندین روایت به مرابطه (ارتباط گرفتن دو طرفه) با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دستور و تطبیق داده شده است و در روایات دیگری مومنین باهم مطابق با ظاهر قرآن
undefined در روایاتی از اهل بیت علیهم السلام، به وظایف مومنان و منتظران از جمله مرابطه با امام زمانشان اشاره شده است. (مرابطه یعنی انسان خودش را به رشته ولايت او ببندد و مربوط سازد، و به ارتباط و صحبت و پیروی و یاری او ملتزم گردد و این ارتباط دو طرفه است. مگر میشود ما ارتباط بگیریم و امام بهتر از ما ارتباط نگیرد؟ )
undefined ضمنا در آیه آخر سوره مزمل وقتی قرآن 5 دستور مستقیم به الذین معه یعنی مومنینی که با پیامبرند توصیه میکند ابتدائا این معه و مرابطه با رسول را پیش فرض گرفته. به عبارتی دستور ارتباط همراه شدن با امام زمان به عنوان شریک قرآن همان ابتدای آیه اشاره شده است این اشارات را در جای جای قرآن میشود پیدا و تبیین کرد و البته در آیه 200 اشاره نیست بلکه بیان ظاهر است.
- مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ اَلنُعْمَانِيُّ‌ ، قَالَ‌: أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ اَلْبَنْدَنِيجِيُّ‌ ، عَنْ عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ مُوسَى اَلْعَبَّاسِيِّ‌ ، عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ‌ ، عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ‌ ، عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ اَلْعِجْلِيِّ‌ ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ‌ اَلْبَاقِرِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ‌) : فِي قَوْلِهِ‌: يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا . قَالَ‌: «اِصْبِرُوا عَلَى أَدَاءِ اَلْفَرَائِضِ‌، وَ صَابِرُوا عَدُوَّكُمْ‌، وَ رَابِطُوا إِمَامَكُمُ اَلْمُنْتَظَرَ »
- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيم َ‌، قَالَ‌: حَدَّثَنِي أَبِي ، عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْر ٍ‌، عَنِ اِبْنِ مُسْكَان َ‌، عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ‌) ، قَالَ‌: «اِصْبِرُوا عَلَى اَلْمَصَائِبِ‌، وَ صَابِرُوا عَلَى اَلْفَرَائِضِ‌، وَ رَابِطُوا عَلَى اَلْأَئِمَّةِ‌ ».
- اِصْبِرُوا عَلَى اَلْأَذَى فِينَا» قُلْتُ‌: وَ صٰابِرُوا ؟ قَالَ‌: «عَلَى عَدُوِّكُمْ مَعَ وَلِيِّكُمْ‌» قُلْتُ‌: وَ رٰابِطُوا ؟ قَالَ‌: « اَلْمُقَامَ مَعَ إِمَامِكُمْ‌ »، وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‌ قُلْتُ‌: تَنْزِيلٌ؟ قَالَ‌: «نَعَمْ‌».
- عَنْ أَبِي اَلطُّفَيْلِ‌ ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ‌) : فِي هَذِهِ اَلْآيَةِ‌، قَالَ‌: « نَزَلَتْ فِينَا ، وَ لَمْ يَكُنِ اَلرِّبَاطُ اَلَّذِي أُمِرْنَا بِهِ بَعْدُ، وَ سَيَكُونُ ذَلِكَ يَكُونُ مِنْ نَسْلِنَا اَلْمُرَابِطُ، وَ مِنْ نَسْلِ اِبْنِ نَاثِلٍ‌ اَلْمُرَابِطُ ».
- و أخرج ابن مردويه عن أبى أيوب قال وقف علينا رسول الله صلى الله عليه و سلم فقال هل لكم إلى ما يمحو الله تعالى به الذنوب و يعظم به الأجر فقلنا نعم يا رسول الله قال إسباغ الوضوء على المكاره و كثرة الخطا إلى المساجد و انتظار الصلاة بعد الصلاة قال و هو قول الله يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا فذلكم هو الرباط في المساجد
- و أخرج ابن مردويه من وجه آخر عن أبى سلمة بن عبد الرحمن قال أقبل على أبو هريرة يوما فقال أ تدرى يا ابن أخى فيم أنزلت هذه الآية يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا قلت لا قال أما نه لم يكن في زمان النبي صلى الله عليه و سلم غزوا يرابطون فيه و لكنها نزلت في قوم يعمرون المساجد يصلون الصلاة في مواقيتها ثم يذكرون الله فيها فعليهم أنزلت اِصْبِرُوا أى على الصلوات الخمس وَ صٰابِرُوا أنفسكم و هواكم وَ رٰابِطُوا في مساجدكم وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ‌ فيما علمكم لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
#عهد_جمعی#سلوک_تشکیلاتی#ولایت_مومنین#برنامه_تربیتی#ارتباط_با_امام_زمان#ارتباط_با_مومنین#مسجد
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۱۴:۴۳

thumnail
undefined السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللّٰهِسلام بر تو ای دختر ولی خدا، سلام بر تو ای خواهر ولی خدا، سلام بر تو ای عمّه ولی خدا
undefined حضرت معصومه علیها السلام در سال 173 ه .ق.، در دوران خلافت هارون عباسی دیده به جهان می گشاید و تا 6 سالگی در سایه پدر رشد و کمال می یابد و از نظر مقام علمی و کمال روحی به آنجا می رسد که پدرش او را به «فداها أبوها» مدح می کند. بعد از 6 سالگی ایشان تحت تربیت برادر و امامشان علی ابن موسی الرضا علیه السلام قرار میگیرند.
undefined «روزی جمعی از شیعیان وارد مدینه می شوند وتعدادی پرسش از خاندان امامت داشتند، ولی هیچ کدام از بزرگواران را نمی یابند؛ چرا که امام موسی کاظم علیه السلام در سفر بود و امام رضا علیه السلام نیز در مدینه تشریف نداشت. مسافرانِ خسته، غمگین بودند از اینکه نتوانسته بودند خدمت امام برسند و مجبور بودند دست خالی به وطن بازگردند. حضرت معصومه علیها السلام که در آن هنگام هنوز به سن بلوغ نرسیده بود، از دیدن غم و اندوه این مسافران سخت متأثر می شود؛ لذا پاسخ پرسشهای آنها را نوشته، به ایشان می دهد. شیعیان با سرور و شادی مدینه راترک می کنند و در بیرون مدینه با امام کاظم علیه السلام مواجه شده، شرح ماجرا را می گویند و دستخط حضرت معصومه علیها السلام را خدمت امام موسی کاظم علیه السلام نشان می دهند. امام موسی کاظم علیه السلام بسیار مسرور گشته، می فرماید: فداها أبوها پدرش فدایش.نقل از کتاب کشف اللئالی، کریمه اهل بیت ع. ص64

undefined زمانی که حضرت معصومه علیها السلام در 28 سالگی درساوه بیمار شد و ادامه راه را برای خود غیر ممکن دید، از اطرافیان خود سؤال نمود. بین ما و قم چقدر فاصله است؟ اطرافیان پاسخ دادند: کمتر از 20 فرسخ. آن حضرت فرمود: مرا به قم برسانید؛ زیرا من از پدرم شنیدم که فرمود: «شهر قم مرکز شیعیان ما می باشد»
undefined حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به نقل از 5 واسطه که همه واسطه ها اسمشان فاطمه و فرزند معصوم بودند فرمودند: آیا فراموش کرده اید سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را در روز غدیر خم که فرمود: من مولای هر که هستم، علی هم مولای اوست. و فرمود: تو (علی) برای من همانند هارون برای موسی علیه السلام هستی ».
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۱۸:۵۶

thumnail
undefined محضر امام هدایت بخش و ولی مرشد علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام نایب الزیاره و دعاگوی دوستان و هم جبهگان امام رضا علیه السلام هستم
undefined السلام علیک یا ولی الله و ابن ولیهاتیتک زائرا عارفا بحقک موالیا لاولیائک معادیا لاعدائک فاشفع لی عند ربک
undefined امامِ امت و آقاجانم در حالی به زیارتت آمدم که حق بزرگ تو را میشناسم و موالی اولیائت (هم جبهه همجبهگانت و دوستِ دوستانت و پشتیبان پشتیبانانت هستم) و دشمن دشمنانت می باشم پس در پیشگاه پروردگارت شفاعتم را بکن
‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۷:۱۱

بازارسال شده از الولايَه | حکمرانی اسلامی مردمی
thumnail
undefined به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری
undefinedكتاب ولاها و ولایتها، در اصل مقاله‌ای بوده است به قلم متفكر شهید استاد مطهری كه در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی در كتاب «محمد (ص) خاتم پیامبران» به چاپ رسید و پس از آن در زمان حیات استاد نیز به‌صورت رساله‌ای كوچك منتشر گردید كه از پنج گفتار به شرح ذیل تشكیل یافته است:۱-واژه «ولی» ۲-ولاء منفی ۳-ولاء اثباتی عام ۴-ولاء اثباتی خاص ۵-انواع ولاء اثباتی خاص كه به ۴ قسمت اشاره شده است: ۱-ولاء محبت یا ولاء قرابت ۲-ولاء امامت و پیشوایی روحانی و دینی ۳-ولاء زعامت و رهبری اجتماعی ۴-ولاء تصرف یا ولاء غیبی و ملكوتی
undefined در بخشی از کتاب چنین میخوانیم:ولاء، ولایت (به فتح «واو»)، ولایت (به کسر «واو»)، ولی، مولی، اولی و امثال اینها همه از ماده «ولی» ـ و ، ل ، ی - اشتقاق یافته اند. این واژه از پراستعمال ترین واژه های قرآن کریم است که به صورتهای مختلفی به کار رفته است؛ میگویند در ۱۲۴ مورد به صورت اسم و ۱۱۲ مورد در قالب فعل در قرآن کریم آمده است.
undefinedمعنای اصلی این کلمه همچنان که راغب در مفردات القرآن گفته است قرار گرفتن چیزی در کنار چیز دیگر است به نحوی که فاصله ای در کار نباشد؛ یعنی اگر دو چیز آنچنان به هم متصل باشند که هیچ چیز دیگر در میان آنها نباشد، ماده «ولی» استعمال میشود.
undefinedبه همین مناسبت طبعاً این کلمه در مورد قرب و نزدیکی به کار رفته است اعم از قرب مکانی و قرب معنوی و باز به همین مناسبت در مورد دوستی، یاری، تصدی امر، تسلط و معانی دیگر از این قبیل استعمال شده است؛ چون در همۀ اینها نوعی مباشرت و اتصال وجود دارد.
undefinedبرای این ماده و مشتقات آن معانی بسیاری ذکر کرده اند، مثلاً برای لفظ «مولی» بیست و هفت معنی ذکر کرده اند؛ اما بدیهی است که این لفظ برای بیست و هفت معنی جداگانه وضع نشده است، یک معنی اصلی بیشتر ندارد، در سایر موارد، به عنایت همان معنی استعمال شده است.
undefinedمعانی متعدد و به تعبیر بهتر، موارد استعمال متعدد را از روی قرائن لفظی و حالی باید به دست آورد.
undefinedاین لفظ، هم در مورد امور مادی و جسمانی اعمال شده است و هم در مورد امور معنوی و مجرد.
undefined الوَلايَه | کانال تخصصی حکمرانی اسلامی مردمی@alwalayah_net

۱۹:۰۰

thumnail
🫶 معلم خوب رفیق فاب! دوست نزدیک ، حامی و پشتیبان و در یک کلام ولی شاگردش هست

undefined نسبت ولایت و معلمی در بیان امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق ایشان

🫵 حق شاگرد بر معلم
وَ أَمَّا حَقُّ رَعِیَّتِکَ بِالْعِلْمِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ قَدْ جَعَلَکَ لَهُمْ قَیِّماً فِیمَا آتَاکَ مِنَ الْعِلْمِ وَ وَلَّاکَ مِنْ خِزَانَةِ الْحِکْمَةِ فَإِنْ أَحْسَنْتَ فِیمَا وَلَّاکَ اللَّهُ مِنْ ذَلِکَ وَ قُمْتَ بِهِ لَهُمْ مَقَامَ الْخَازِنِ الشَّفِیقِ النَّاصِحِ لِمَوْلَاهُ فِی عَبِیدِهِ الصَّابِرِ الْمُحْتَسِبِ الَّذِی إِذَا رَأَی ذَا حَاجَةٍ أَخْرَجَ لَهُ مِنَ الْأَمْوَالِ الَّتِی فِی یَدَیْهِ رَاشِداً وَ کُنْتَ لِذَلِکَ آمِلًا مُعْتَقِداً وَ إِلَّا کُنْتَ لَهُ خَائِناً وَ لِخَلْقِهِ ظَالِماً وَ لِسَلَبِهِ وَ غَیْرِهِ مُتَعَرِّضاً
undefined و اما حق زیردست علمی و شاگردت اینست که بدانی خدا به وسیله علمی که به تو داده و خزانه حکمتی که بتو سپرده تو را ولی (پشتیبان هم جبهه و سرپرست) شاگردانت ساخته و اگر در این ولایتی که خدا به تو داده خوب کار کنی و در جایگاه یک خزانه دار مهربان و خیرخواه مولا باشی نسبت به بنده هایش که صابر و خدا خواه است وقتی نیازمندی بیند از اموالی که بدست او است باو بدهد، سرپرست درستی باشی ، خادم با ایمانی هستی و گر نه بخدا خائن و بخلقش ظالمی و متعرض سلب او (این نعمت را از تو) و عزتش شده‌ای.
🫵 حق معلم بر شاگرد
أَمَّا حَقُّ سَائِسِکَ بِالْعِلْمِ فَالتَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوْقِیرُ لِمَجْلِسِهِ وَ حُسْنُ الِاسْتِمَاعِ إِلَیْهِ وَ الْإِقْبَالُ عَلَیْهِ وَ الْمَعُونَةُ لَهُ عَلَی نَفْسِکَ فِیمَا لَا غِنَی بِکَ عَنْهُ مِنَ الْعِلْمِ بِأَنْ تُفَرِّغَ لَهُ عَقْلَکَ وَ تُحَضِّرَهُ فَهْمَکَ وَ تُذَکِّیَ لَهُ قَلْبَکَ وَ تُجَلِّیَ لَهُ بَصَرَکَ بِتَرْکِ اللَّذَّاتِ وَ نَقْضِ الشَّهَوَاتِ وَ أَنْ تَعْلَمَ أَنَّکَ فِیمَا أَلْقَی رَسُولُهُ إِلَی مَنْ لَقِیَکَ مِنْ أَهْلِ الْجَهْلِ فَلَزِمَکَ حُسْنُ التَّأْدِیَةِ عَنْهُ إِلَیْهِمْ وَ لَا تَخُنْهُ فِی تَأْدِیَةِ رِسَالَتِهِ وَ الْقِیَامِ بِهَا عَنْهُ إِذَا تَقَلَّدْتَهَا وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ
undefined حق پیشوای علمی و معلم، احترام مجلس او است که خوب به او گوش کنی و بدو رو کنی و به او یاری دهی برای خودت تا آنچه را نیاز داری به تو بیاموزد باینکه عقل خود را خاص او سازی و فهم و هوشت را باو پردازی و دل خود را بدو دهی و خوب چشمت را باو اندازی بسبب ترک لذات و صرف نظر نمودن و کم کردن از شهوات. و بدان که این که در هر چه بتو آموزد باید رسول او باشی و آن را بنادانان برسانی و بر تو لازم است که این رسالت را بخوبی از طرف او ادا کنی و در ادایش خیانت نورزی و خوب بآن بپردازی که عهده دار هستی، و لا حول و لا قوة الا باللَّه.

‌‌‌‌‎‌undefined ولایت مومنین@momenoun_valayah

۲۰:۰۰

بازارسال شده از الولايَه | حکمرانی اسلامی مردمی
thumnail
undefinedحضور اندیشکده حکمرانی اسلامی مردمی ولایت در رویداد اصحاب اندیشه مشهد مقدس
undefined️ در این رویداد حجت‌الاسلام عالمی مسئول اندیشکده ولایت و اقای ابوالفتحی معاونت ارتباطات اندیشکده ضمن حضور ، شش تفاهم نامه مکتوب و دو تفاهم نامه شفاهی را با مؤسسات و اندیشکده ها منعقد کردند.
undefined الوَلايَه | کانال تخصصی حکمرانی اسلامی مردمی@alwalayah_net

۶:۴۲

بازارسال شده از یک فنجان روایت
undefined شیعیانی گمراه کننده تر از دجال؟!
به خاطر دشمنی با حزب اللهی ها و دوستی با غربی ها!

undefined امام رضا ع فرمود: بعضی از کسانی که ادعای مودت ما اهل بیت را می کنند فتنه شان بر شیعیان‌مان از دجال شدیدتر است! راوی می‌گوید پرسیدم: به چه خاطر؟ حضرت فرمود: به خاطر اینکه دشمنان ما را دوست دارند و دوستان ما را دشمن دارند؛ چرا که وقتی چنین می کنند حق و باطل قاطی می شود و امر مشتبه می شود، و [نزد جامعه شیعه] مؤمن از منافق شناخته نمی شود.
undefined سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ: إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ الدَّجَّالِ، فَقُلْتُ بِمَا ذَا؟ قَالَ بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا، إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ.
undefined شیخ صدوق، صفات الشیعه (به سند صحیح)

#سیاسی#یک_فنجان_روایت
undefined یک فنجان روایتundefined ble.ir/join/ZDA3NWRjYT

۵:۲۴

بازارسال شده از گعده مهدویت - استاد صالحی

19 پادکست - الفت میان قلوب مومنین به میزان قرب‌شان به روح امام - جلسه مهدویت استاد صالحی .mp3

۱۲:۲۲-۱۲.۰۸ مگابایت
﷽ | #برشی_از_جلسه ۱۹ مهدویت undefined الفت میان قلوب مومنین به میزان قرب‌شان به روح امام
🦚 ولایت بین مؤمنین، عامل اتصال؛ undefined اختلاف بین مؤمنین، عامل انفصال؛undefined در نسبت‌مان با روح امام عصر (ارواحنا فداه)
undefined ولایت امام، حقیقت هستی و روح عالم است و عامل اصلی اتصال تمام پیکره هستی به هم.undefined رابطه و حضور امام در وجود همه موجودات "علی السواء" و یکسان است، شبیه حضور روح در همه اعضای بدن.undefined اتصال و قرب ما به امام، به میزان "سنخیت" و "قرب وجودی" که با ایشان پیدا می‌کنیم، بستگی دارد.undefined ولایت، عامل اتصال تمام پیکره هستی و همچنین عامل اتصال و الفت مؤمنین با یکدیگر است.undefined الفت و اتصال عمیق‌تر مؤمنین با یکدیگر، نشانه و عامل تقویت رابطه‌شان با امام است*.
undefined هر چیزی که باعث *اخلال، غیبت، تهمت، کینه و فاصله بین دو مؤمن
شود، باعث دوری از روح امام می‌گردد.
undefined غیبت به شدت حرام است چون «با غیبت و لطمه زدن به حرمت مؤمن» مستقیماً رابطه و اتصال فرد را با روح امام قطع می‌کند و باعث گسستن از آن می‌شود، و مادامی که اثر غیبتش هست دارد این گسستن از امام را استمراراً ادامه می‌دهد.undefined حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است*؛ چرا؟ چون *حریم اتصال با روح امام است.undefined هرچقدر حریم مؤمن بیشتر رعایت شود و الفت و اتصال با او عمیق‌تر باشد، اتصال با حقیقت ولایت و روح امام بالاتر می‌رود*.
undefined وظیفه ما در قبال مؤمنین، *اجتناب از کوچک‌ترین سوء ظن
و بدگمانی است، چه رسد به گفتن آن!
undefined در مواجهه با غیبت یا بدگمانی نسبت به مؤمن، وظیفه اول "رد غیبت" و تلاش برای توجیه و حفظ آبروی اوست، با فرض کردن انواع احتمالات مثبت.undefined امام صادق (علیه السلام) به صحابه سرّشان جناب مفضل بن عمر می‌گویند من تو را دوست دارم و هر کسی که تو را دوست بدارد، اگر همه اصحابم مثل تو بودند هیچ دوتای‌شان باهم اختلاف پیدا نمی‌کردند ، بجهت علم و عملی که مفضل در ارتباط با امام و مؤمنین دارد.(إِلَيَّ يَا مُفَضَّلُ، فَوَ رَبِّي إِنِّي لَأُحِبُّكَ وَ أُحِبُّ مَنْ يُحِبُّكَ، يَا مُفَضَّلُ لَوْ عَرَفَ جَمِيعُ أَصْحَابِي مَا تَعْرِفُ مَا اِخْتَلَفَ اِثْنَانِ)
undefined حاج حسین یکتا میگفت چند روز قبل شهادت #شهید_رئیسی بعد از نماز شب‌شان به من گفتند حاج حسین دعا کنید خدا به من اخلاص بده و به بعضی انصاف...undefined اختلاف، کینه و عدم الفت بین مؤمنین سبب شد در انتخابات اخیر انقلابی ها دو شقه شدندundefined مانع اصلی ظهور و حضور امام در جامعه اختلاف بین مومنین است.
undefined جهت شنیدن صوت کامل جلسه
undefined @Sania_Ashar | سلسله مباحث مهدویت استاد صالحی

۹:۴۹