۴:۲۲
#زندگی_مهدوی
#احکام_روزه
استفتائات حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله)
قسمت دوازدهم
ادامه ی احکام روزه ی مسافر
هرگاه روزهدار بعد از ظهر مسافرت نماید باید روزهی خود را تمام کند، اما اگر پیش از ظهر مسافرت نماید روزهاش باطل است، ولی قبل از آن که به حد ترخص برسد نمیتواند روزه را افطار کند و اگر پیش از آن افطار کند بنابر احتیاط کفارهی (افطار عمدی روزهی ماه رمضان) بر او واجب است. البته اگر از حکم مسأله غافل بوده کفاره ندارد.
هرگاه مسافر پیش از ظهر وارد وطن شود یا به جایی برسد که قصد ده روز توقف دارد، چنانچه کاری که روزه را باطل میکند انجام نداده باشد باید روزه بگیرد و اگر انجام داده باید بعداً قضا کند، ولی اگر بعد از ظهر وارد شود نمیتواند روزه بگیرد.
مسافرت در ماه رمضان هر چند برای فرار از روزه باشد جایز است. البته بهتر است به سفر نرود مگر این که سفر برای کار نیکو یا لازمی باشد.
️ مسافری که تصمیم به اعتکاف در مسجد الحرام دارد اگر قصد اقامت ده روز در مکهی مکرمه نماید و یا نذر کرده باشد که در سفر روزه بگیرد بر او واجب است بعد از این که دو روز روزه گرفت، اعتکاف خود را با روزهی روز سوم کامل کند، ولی اگر قصد اقامت و یا نذر روزه در سفر نکرده باشد، روزهی او در سفر صحیح نیست و با عدم صحتِ روزه، اعتکاف هم صحیح نیست.
راههای ثابت شدن اول ماه
رؤیت شخص مکلف. شهادت دو فرد عادل. شهرتی که مفید علم باشد. گذشت سی روز. حکم حاکم.
رویت هلال برای اثبات حلول ماه قمری از شبی که پس از رویت است کفایت میکند.
️ رؤیت با وسیله، فرقی با رؤیت به طریق عادی ندارد و معتبر است. ملاک آن است که عنوان رؤیت محفوظ باشد، پس رؤیت با چشم و با عینک و با تلسکوپ محکوم به حکم واحدند.
بلی رؤیت تصویر هلال از طریق انعکاس به رایانه که در آن صدق عنوان رؤیت معلوم نیست محل اشکال است.استهلال (دیدن هلال) فی نفسه واجب شرعی نیست.
️ صرف کوچکی و پایین بودن هلال یا بزرگی و بالا بودن و یا پهن یا باریک بودن آن و مانند آن، دلیل شرعی شب اول یا دوم بودن نیست، ولی اگر مکلف از آن علم به چیزی پیدا کند باید به مقتضای علم خود در این زمینه عمل نماید.
اول ماه به وسیلهی تقویمها و محاسبات علمی منجمین ثابت نمیشود مگر این که از گفتهی آنها یقین حاصل شود.
اگر در شهری اول ماه ثابت شود برای شهرهای دیگر در افق با هم متحد هستند کفایت میکند.
️ توجه: منظور از اتحاد افق، شهرهایی است که از جهت احتمال رویت و عدم احتمال رویت هلال یکسان باشند.
تا حاکم حکم به رؤیت هلال نکند، صرف ثبوت هلال نزد او، برای تبعیت دیگران از وی کافی نیست، مگر آن که اطمینان به ثبوت هلال حاصل نمایند.
اگر شخصی هلال ماه را ببیند و بداند که رؤیت هلال برای حاکم شرع شهر او به هر علتی ممکن نیست، واجب نیست رؤیت هلال را به حاکم اطلاع دهد مگر آن که ترک آن مفسده داشته باشد.
اگر حاکم حکم نماید که فردا عید است و این حکم، شامل همهی کشور باشد حکم او شرعاً برای همهی شهرها معتبر است.
در تبعیت از اعلام رؤیت هلال توسط یک حکومت، اسلامی بودن آن حکومت شرط نیست، بلکه ملاک در این مورد، حصول اطمینان به رؤیت در منطقهیی است که نسبت به مکلف کافی محسوب میشود.
اگر هلال ماه در شهری دیده نشود ولی تلویزیون و رادیو از حلول آن خبر دهند، در صورتی که مفید اطمینان به ثبوت هلال گردد یا صدور حکم به هلال از طرف ولی فقیه باشد کافی است و نیازی به تحقیق نیست.
اگر اول ماه از طریق رؤیت هلال حتی در افق شهرهای مجاوری که یک افق دارند و یا از طریق شهادت دو فرد عادل و یا از طریق حکم حاکم ثابت نشود باید احتیاط کرد تا اول ماه ثابت شود.
اگر اول ماه رمضان ثابت نشود روزه واجب نیست، ولی اگر بعداً ثابت شود که آن روزی را که روزه نگرفته اول ماه بوده باید آن را قضا کند.
روزی که انسان شک دارد آخر رمضان است یا اول شوال باید روزه بگیرد، اما اگر در اثنای روز ثابت شود که اول شوال است باید افطار کند، هر چند نزدیک مغرب باشد.
روابط عمومی و آدرس ها
#مهدی_باوران
#مهدی_یاوران
#مهدی_زیستان
#منتظران_جوان
#احکام_روزه
استفتائات حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله)
قسمت دوازدهم
ادامه ی احکام روزه ی مسافر
هرگاه روزهدار بعد از ظهر مسافرت نماید باید روزهی خود را تمام کند، اما اگر پیش از ظهر مسافرت نماید روزهاش باطل است، ولی قبل از آن که به حد ترخص برسد نمیتواند روزه را افطار کند و اگر پیش از آن افطار کند بنابر احتیاط کفارهی (افطار عمدی روزهی ماه رمضان) بر او واجب است. البته اگر از حکم مسأله غافل بوده کفاره ندارد.
هرگاه مسافر پیش از ظهر وارد وطن شود یا به جایی برسد که قصد ده روز توقف دارد، چنانچه کاری که روزه را باطل میکند انجام نداده باشد باید روزه بگیرد و اگر انجام داده باید بعداً قضا کند، ولی اگر بعد از ظهر وارد شود نمیتواند روزه بگیرد.
مسافرت در ماه رمضان هر چند برای فرار از روزه باشد جایز است. البته بهتر است به سفر نرود مگر این که سفر برای کار نیکو یا لازمی باشد.
️ مسافری که تصمیم به اعتکاف در مسجد الحرام دارد اگر قصد اقامت ده روز در مکهی مکرمه نماید و یا نذر کرده باشد که در سفر روزه بگیرد بر او واجب است بعد از این که دو روز روزه گرفت، اعتکاف خود را با روزهی روز سوم کامل کند، ولی اگر قصد اقامت و یا نذر روزه در سفر نکرده باشد، روزهی او در سفر صحیح نیست و با عدم صحتِ روزه، اعتکاف هم صحیح نیست.
راههای ثابت شدن اول ماه
رؤیت شخص مکلف. شهادت دو فرد عادل. شهرتی که مفید علم باشد. گذشت سی روز. حکم حاکم.
رویت هلال برای اثبات حلول ماه قمری از شبی که پس از رویت است کفایت میکند.
️ رؤیت با وسیله، فرقی با رؤیت به طریق عادی ندارد و معتبر است. ملاک آن است که عنوان رؤیت محفوظ باشد، پس رؤیت با چشم و با عینک و با تلسکوپ محکوم به حکم واحدند.
بلی رؤیت تصویر هلال از طریق انعکاس به رایانه که در آن صدق عنوان رؤیت معلوم نیست محل اشکال است.استهلال (دیدن هلال) فی نفسه واجب شرعی نیست.
️ صرف کوچکی و پایین بودن هلال یا بزرگی و بالا بودن و یا پهن یا باریک بودن آن و مانند آن، دلیل شرعی شب اول یا دوم بودن نیست، ولی اگر مکلف از آن علم به چیزی پیدا کند باید به مقتضای علم خود در این زمینه عمل نماید.
اول ماه به وسیلهی تقویمها و محاسبات علمی منجمین ثابت نمیشود مگر این که از گفتهی آنها یقین حاصل شود.
اگر در شهری اول ماه ثابت شود برای شهرهای دیگر در افق با هم متحد هستند کفایت میکند.
️ توجه: منظور از اتحاد افق، شهرهایی است که از جهت احتمال رویت و عدم احتمال رویت هلال یکسان باشند.
تا حاکم حکم به رؤیت هلال نکند، صرف ثبوت هلال نزد او، برای تبعیت دیگران از وی کافی نیست، مگر آن که اطمینان به ثبوت هلال حاصل نمایند.
اگر شخصی هلال ماه را ببیند و بداند که رؤیت هلال برای حاکم شرع شهر او به هر علتی ممکن نیست، واجب نیست رؤیت هلال را به حاکم اطلاع دهد مگر آن که ترک آن مفسده داشته باشد.
اگر حاکم حکم نماید که فردا عید است و این حکم، شامل همهی کشور باشد حکم او شرعاً برای همهی شهرها معتبر است.
در تبعیت از اعلام رؤیت هلال توسط یک حکومت، اسلامی بودن آن حکومت شرط نیست، بلکه ملاک در این مورد، حصول اطمینان به رؤیت در منطقهیی است که نسبت به مکلف کافی محسوب میشود.
اگر هلال ماه در شهری دیده نشود ولی تلویزیون و رادیو از حلول آن خبر دهند، در صورتی که مفید اطمینان به ثبوت هلال گردد یا صدور حکم به هلال از طرف ولی فقیه باشد کافی است و نیازی به تحقیق نیست.
اگر اول ماه از طریق رؤیت هلال حتی در افق شهرهای مجاوری که یک افق دارند و یا از طریق شهادت دو فرد عادل و یا از طریق حکم حاکم ثابت نشود باید احتیاط کرد تا اول ماه ثابت شود.
اگر اول ماه رمضان ثابت نشود روزه واجب نیست، ولی اگر بعداً ثابت شود که آن روزی را که روزه نگرفته اول ماه بوده باید آن را قضا کند.
روزی که انسان شک دارد آخر رمضان است یا اول شوال باید روزه بگیرد، اما اگر در اثنای روز ثابت شود که اول شوال است باید افطار کند، هر چند نزدیک مغرب باشد.
روابط عمومی و آدرس ها
#مهدی_باوران
#مهدی_یاوران
#مهدی_زیستان
#منتظران_جوان
۴:۲۳
۴:۳۳
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#خلاصه_کلاس
خلاصه جلسه هشتم دوره معرفت شناختی راز
از هیچ کدام از ما پرسیده نشده است که شما کجا میخواهید متولد شوید و یا اینکه با چه دینی میخواهید متولد شوید یا...
این سخن در اذهان همه ایجاد کرده است که ما که نمی خواستیم به دنیا بیاییم و اصلا علاقه ای نداشتیم در این دنیا باشیم پس چرا خداوند ما را آفرید؟
خداوند فرموده «ما خلقت الجن والانس الا ليعبدون» اصلا کار بدتر شد!!!!
من گفتم نمی خواستم آفریده نشده بودم بلکه خدا من را آفریده است تا عبادت کنم در ضمن مگر چه تعداد از انسان های موجود در زمین دارند خداوند را به درستی عبادت میکنند ؟؟؟
هدف خلقت اصلا چیست؟؟؟
وقتی ما نتوانیم پاسخ این شبهات را بدهیم در آخر مشکلاتی از قبیل شیطان پرستی و خودکشی میرسند... و ما مذهبی ها هم میگوییم در حکمت خداوند دخالت نکنید...
این سخن هم هیچ چیزی جز دشمنی از خداوند در دل ما ایجاد نمیکند و در آخر باعث میشود در ذهن ما یک خدای زورگو شکل بگیرد و اصلا نتوانیم شکل خوبی از آن در ذهن داشته باشیم...
وقتی جوان همه زندگی را بی انتها و بدون هدف بداند و پوچ گرا میشود، چرا باید انگیزه های جوانی را در خودش تقویت کند؟؟؟
جوان میگوید من نه آمدنم دست خودم بود ونه نوع زندگانیم پس چرا مرگ خودم را خودم انتخاب نکنم؟
هایدگر میگوید ما به زور به این جهان پرتاب شدیم و با زور هم روزی به دنیای دیگر میرویم دیگری میگوید زندگی ما مثل سربریدن خوکی میماند که شرم آور است...
داستان ها و رمان های مختلفی میسازند و این زندگی را مبهم آمیز و ترسناک جلوه می دهند.
پاسخ دادن به این شبهات موانعی دارد که باید قدم به قدم گام برداریم؟
هدف خلقت چیست؟
اولا هدف یعنی چه؟
اگر تیری از کمان خارج شد و به سیبل خورد میگوییم به هدف خورد یعنی هدف همان مقصدی است که متحرکی به آن میرسد؟
خداوند به کجا نرسیده است که میخواهد به آن برسد؟؟؟
خداوند چون کامل مطلق است و چون همه جا هست و هر چه هست از اوست خداوند هدف از خلقت ندارد... ولی آیا هدف نداشتن خداوند به معنای عبث بودن خلقت است؟
مثالی را فرض کنید: همه چیز با آب تر میشود ولی آیا آب را هم میتوان تر کرد؟؟؟ اصلا ذات آب تر بودن است خداوند نیز فیاض است و ما نمیتوانیم بگوییم چرا خداوند فیض وجودی دارد؟؟؟
آیا خداوند بر اساس یک حکمت فیض میکند یا همینطوری می آفریند و ...؟؟؟
بله بر اساس یک برنامه و حکمت می آفریند.
️ شما هنرمندی را در نظر بگیرید... آیا او میتواند همه جای یک تابلو را سفید کند و ادعا کند من نمیخواهم میان نقاط تابلو اختلاف ایجاد کنم؟؟؟
خیر زیبایی این تابلو به تفاوت رنگ هاست... و اگر کسی بگوید من این رنگ را نمی پسندم یعنی تابلو را ناقص کرده ای!!
️ مهندسی دقیق را در نظر بگیرید! زیبایی ساخت خانه اش به اختلاف در مکان های مختلف خانه است، نمیتواند بگوید حال من 20 متر و اتاق خوابم 100 متر است!!!
خداوند متعال می فرماید:در این عالم خوب بنگرید و دوباره نگاه کنید آیا میتوانید یک فطور و یک نقصان کوچک بیابید؟؟؟
باز سوال مطرح میشود که من این همه فرزند ناقص میبینم و این همه معلول میبینم آیا اینها جزو نقصان ها نیست؟؟؟
شما فرض کنید وارد بهترین برج جهان میشوید... در حین اینکه متحیر این ساختمان هستی ناگهان سرت میخورد به سقف آیا این علتی بر ناقص بودن ساختمان است؟؟؟
️ عقربی شما را در طبیعتی زیبا نیش بزند آیا میتوانید این را جزو نقص آفرینش بدانید؟؟
وقتی درست نگاه نکنیم مواجه با بی عدالتی میشویم! و قران هم میگوید اگر شما تمام عالم را در همین عالم فانی و محدود دنیا خلاصه کنید، به تناقض هم میرسید...
پس خداوند به بهترین شکل آفریده و زیبایی دنیا به اختلافات خلقت است...
️ حیوان نمیتواند بگوید من چرا نبات نیستم و نبات بگوید من چرا انسان نیستم. هر کدام در جای خودش مناسب است...
️ ما فقط میتوانیم بگوییم دو بیشتر از یک است ولی نمیتوانیم بگوییم دو بهتر از یک است.
آیا انسان از زندگی کردن و خلقتش هدف دارد یا ندارد؟
انسان چون نقص دارد میرود به جایی برسد تا نقص خود را برطرف کند.
حال هدف انسان چیست؟؟
هدف او رسیدن به همه چیز عالم است.. او خلق شده است که از همه وسایل این عالم استفاده کند و به بینهایت آن برسد
آن چیزی که همه ی بی نهایت ها و لذت ها و علم ها در او هست چیست ؟ خداوند!
شهید چمران: آدم را از بهست بیرون راندند و این انسان است که موظف است سیری دیگر بپیماید و دوباره الى الله قدم بردارد. بنابراین ما داریم از حضیض ذلت به ملکوت اعلی میرویم ...
٩٩/٢/٣٠ دکتر امیرآبادی
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#خلاصه_کلاس
خلاصه جلسه هشتم دوره معرفت شناختی راز
از هیچ کدام از ما پرسیده نشده است که شما کجا میخواهید متولد شوید و یا اینکه با چه دینی میخواهید متولد شوید یا...
این سخن در اذهان همه ایجاد کرده است که ما که نمی خواستیم به دنیا بیاییم و اصلا علاقه ای نداشتیم در این دنیا باشیم پس چرا خداوند ما را آفرید؟
خداوند فرموده «ما خلقت الجن والانس الا ليعبدون» اصلا کار بدتر شد!!!!
من گفتم نمی خواستم آفریده نشده بودم بلکه خدا من را آفریده است تا عبادت کنم در ضمن مگر چه تعداد از انسان های موجود در زمین دارند خداوند را به درستی عبادت میکنند ؟؟؟
هدف خلقت اصلا چیست؟؟؟
وقتی ما نتوانیم پاسخ این شبهات را بدهیم در آخر مشکلاتی از قبیل شیطان پرستی و خودکشی میرسند... و ما مذهبی ها هم میگوییم در حکمت خداوند دخالت نکنید...
این سخن هم هیچ چیزی جز دشمنی از خداوند در دل ما ایجاد نمیکند و در آخر باعث میشود در ذهن ما یک خدای زورگو شکل بگیرد و اصلا نتوانیم شکل خوبی از آن در ذهن داشته باشیم...
وقتی جوان همه زندگی را بی انتها و بدون هدف بداند و پوچ گرا میشود، چرا باید انگیزه های جوانی را در خودش تقویت کند؟؟؟
جوان میگوید من نه آمدنم دست خودم بود ونه نوع زندگانیم پس چرا مرگ خودم را خودم انتخاب نکنم؟
هایدگر میگوید ما به زور به این جهان پرتاب شدیم و با زور هم روزی به دنیای دیگر میرویم دیگری میگوید زندگی ما مثل سربریدن خوکی میماند که شرم آور است...
داستان ها و رمان های مختلفی میسازند و این زندگی را مبهم آمیز و ترسناک جلوه می دهند.
پاسخ دادن به این شبهات موانعی دارد که باید قدم به قدم گام برداریم؟
هدف خلقت چیست؟
اولا هدف یعنی چه؟
اگر تیری از کمان خارج شد و به سیبل خورد میگوییم به هدف خورد یعنی هدف همان مقصدی است که متحرکی به آن میرسد؟
خداوند به کجا نرسیده است که میخواهد به آن برسد؟؟؟
خداوند چون کامل مطلق است و چون همه جا هست و هر چه هست از اوست خداوند هدف از خلقت ندارد... ولی آیا هدف نداشتن خداوند به معنای عبث بودن خلقت است؟
مثالی را فرض کنید: همه چیز با آب تر میشود ولی آیا آب را هم میتوان تر کرد؟؟؟ اصلا ذات آب تر بودن است خداوند نیز فیاض است و ما نمیتوانیم بگوییم چرا خداوند فیض وجودی دارد؟؟؟
آیا خداوند بر اساس یک حکمت فیض میکند یا همینطوری می آفریند و ...؟؟؟
بله بر اساس یک برنامه و حکمت می آفریند.
️ شما هنرمندی را در نظر بگیرید... آیا او میتواند همه جای یک تابلو را سفید کند و ادعا کند من نمیخواهم میان نقاط تابلو اختلاف ایجاد کنم؟؟؟
خیر زیبایی این تابلو به تفاوت رنگ هاست... و اگر کسی بگوید من این رنگ را نمی پسندم یعنی تابلو را ناقص کرده ای!!
️ مهندسی دقیق را در نظر بگیرید! زیبایی ساخت خانه اش به اختلاف در مکان های مختلف خانه است، نمیتواند بگوید حال من 20 متر و اتاق خوابم 100 متر است!!!
خداوند متعال می فرماید:در این عالم خوب بنگرید و دوباره نگاه کنید آیا میتوانید یک فطور و یک نقصان کوچک بیابید؟؟؟
باز سوال مطرح میشود که من این همه فرزند ناقص میبینم و این همه معلول میبینم آیا اینها جزو نقصان ها نیست؟؟؟
شما فرض کنید وارد بهترین برج جهان میشوید... در حین اینکه متحیر این ساختمان هستی ناگهان سرت میخورد به سقف آیا این علتی بر ناقص بودن ساختمان است؟؟؟
️ عقربی شما را در طبیعتی زیبا نیش بزند آیا میتوانید این را جزو نقص آفرینش بدانید؟؟
وقتی درست نگاه نکنیم مواجه با بی عدالتی میشویم! و قران هم میگوید اگر شما تمام عالم را در همین عالم فانی و محدود دنیا خلاصه کنید، به تناقض هم میرسید...
پس خداوند به بهترین شکل آفریده و زیبایی دنیا به اختلافات خلقت است...
️ حیوان نمیتواند بگوید من چرا نبات نیستم و نبات بگوید من چرا انسان نیستم. هر کدام در جای خودش مناسب است...
️ ما فقط میتوانیم بگوییم دو بیشتر از یک است ولی نمیتوانیم بگوییم دو بهتر از یک است.
آیا انسان از زندگی کردن و خلقتش هدف دارد یا ندارد؟
انسان چون نقص دارد میرود به جایی برسد تا نقص خود را برطرف کند.
حال هدف انسان چیست؟؟
هدف او رسیدن به همه چیز عالم است.. او خلق شده است که از همه وسایل این عالم استفاده کند و به بینهایت آن برسد
آن چیزی که همه ی بی نهایت ها و لذت ها و علم ها در او هست چیست ؟ خداوند!
شهید چمران: آدم را از بهست بیرون راندند و این انسان است که موظف است سیری دیگر بپیماید و دوباره الى الله قدم بردارد. بنابراین ما داریم از حضیض ذلت به ملکوت اعلی میرویم ...
٩٩/٢/٣٠ دکتر امیرآبادی
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۴:۳۴
خلاصه کلاس راز.pdf
۸۱۳.۲۹ کیلوبایت
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#خلاصه_کلاس
pdf خلاصه جلسه هشتم سلسله جلسات "راز"
مدیریت ذهن و افکار انتقاد صحیح اصلاح نوع نگرش معنای قدرت واقعی رهایی از ضعف القایی
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#خلاصه_کلاس
pdf خلاصه جلسه هشتم سلسله جلسات "راز"
مدیریت ذهن و افکار انتقاد صحیح اصلاح نوع نگرش معنای قدرت واقعی رهایی از ضعف القایی
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۴:۴۱
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#کلیپ
کلیپ ارائه شده در جلسه هشتم دوره معرفت شناختی راز
توصیه شده توسط آقای امیر آبادی
مشاهده کلیپ
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#جلسات_معرفت_شناختی_راز
#کلیپ
کلیپ ارائه شده در جلسه هشتم دوره معرفت شناختی راز
توصیه شده توسط آقای امیر آبادی
مشاهده کلیپ
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۴:۵۶
۴:۵۹
کتاب فلسطین .pdf
۲.۵۴ مگابایت
pdf کتاب فلسطین
متن کامل کتاب
کتاب فلسطین از منظر آیت الله العظمی سیدعلی خامنهای
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
متن کامل کتاب
کتاب فلسطین از منظر آیت الله العظمی سیدعلی خامنهای
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۵:۰۵
بازارسال شده از منتظران جوان
۹:۰۲
منتظران جوان
جلسه امروز دوره تخصصی مجازی ماه بندگی ویژه ماه مبارک رمضان سلسله جلسات معرفت شناختی "راز" بررسی و شناخت "راه ارزشمند زندگی" به انضمام مباحث مدیریت دنیای درون توسط جناب دکتر امیرآبادی شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 18:30 سالن همایش های مجازی سردار سلیمانی در نرم افزار Adobe Connect ساعت 18:30 همراه با پخش زنده در کانال آپارات جمعیت منتظران جوان محدودیت سنی ندارد. ثبت نام و شرکت در دوره هزینه ای ندارد. سوالات خود را برای ما ارسال کنید. برای ثبت نام و دریافت لینک ورود کلیک کنید روابط عمومی و آدرس ها #خدمت_رسانی_مهدوی #باور_های_مهدوی #زندگی_مهدوی #منتظران_جوان
امروز آخرین جلسه ی کلاس رازفرصت را از دست ندهید.
۹:۰۲
۱۱:۱۴
منتظران جوان
جلسه امروز دوره تخصصی مجازی ماه بندگی ویژه ماه مبارک رمضان سلسله جلسات معرفت شناختی "راز" بررسی و شناخت "راه ارزشمند زندگی" به انضمام مباحث مدیریت دنیای درون توسط جناب دکتر امیرآبادی شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 18:30 سالن همایش های مجازی سردار سلیمانی در نرم افزار Adobe Connect ساعت 18:30 همراه با پخش زنده در کانال آپارات جمعیت منتظران جوان محدودیت سنی ندارد. ثبت نام و شرکت در دوره هزینه ای ندارد. سوالات خود را برای ما ارسال کنید. برای ثبت نام و دریافت لینک ورود کلیک کنید روابط عمومی و آدرس ها #خدمت_رسانی_مهدوی #باور_های_مهدوی #زندگی_مهدوی #منتظران_جوان
هم اکنون آخرین جلسه ی کلاس راز در حال برگزاری استفرصت را از دست ندهید.
۱۴:۰۶
۱۵:۳۵
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه سوم سیر مطالعاتی شهید مطهری
در بحث آزادی اجتماعی همه پادشاهان و بزرگان ادعای این را دارند که ما آزادی را به مردم بخشیده ایم اما باید در عمل بررسی کنیم که حقیقتاً چقدر عادی وجود دارد؟
فرعونیان هم می گفتند شما آزادید اما آزادی آنها در اسارت شان بود.
آزادی در قرآن
چه کسی گفته که در قرآن کلمه آزادی نیامده است؟ "لا اکراه فی الدین" به معنای آزادی است.
اول اینکه آزادی مطلق اصلا وجود ندارد و هیچ کس هم قبولش ندارد
نکته دوم اینکه آزادی عقیده با آزادی تفکر متفاوت است
مواد مخدر چرا ممنوع است چون عقل را زایل می کند
گول زدن با فکر کردن فرق می کند گول زدن از کشتن هم بدتر است، من می خواهم تو را بکشم می آیم فریبت می دهم و تو خودت خودت را میکشی
ما وقتی موانع فکر را در جامعه برطرف کردیم حالا اگر طرف به طور فردی خواست کاری بکند آزاد است
حتی تنبیه به عنوان یک روش است و اصل نیست
ما کسی را به زور نمی توانیم تربیت بکنیم باید به رشد اجتماعی برسد مثلاً در انتخابات مردم خودشان باید به شعور اجتماعی برسند به همین دلیل است که همیشه رهبری همراه مردم است
وقتی مردم به یک بلوغ نرسند ما نمی توانیم زور بگوییم، امیرالمومنین هم به همین دلیل خلافت را قبول نمی کردند
قلمرو فکر با قلمرو ایمان اصلاً در تضاد نیست در اسلام داشتیم که یکی خدمت پیامبر می رسد و می گوید این چیزهایی که در ذهنم است را شکر میکنم که آیا درست است یا خیر؟ پیامبر صلی الله هم می فرمایند این عین ایمان است...
علامه حسن زاده آملی می فرمایند من تمام دینم را یک دور خودم ساختم
شک معبر بسیار خوبی است اما مقصد خوبی نیست اگر شک را به طور قطعی پذیرفتید تبدیل به شهوت می شود
اسلام همواره از سوالات استقبال می کند در اسلام خفه شو نداریم
حتی در بنی امیه و بنی عباس هم که حکومت های فاسقی بوده اند این این طور عمل می کردند اما در قرون وسطا در اروپا هم چنین چیزی نبوده است
امام صادق به ما آموختند که موقع بحث کردن دعوا نداریم، در مقابل توهین ها سکوت کنید اما بعد از کامل جواب دهید
دست هر کس که شبهه مطرح میکند درد نکند چرا که تا شبهه مطرح نشود این جوانان حرکت نمی کند
در روحیات انسانی ما هیچ محدودیتی وجود ندارد
این مادی گرا ها و ماتریالیستها خیلی از حرف هایشان از داخل کتب و منابع منابع ماست.
٩٩/٢/٢٢ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه سوم سیر مطالعاتی شهید مطهری
در بحث آزادی اجتماعی همه پادشاهان و بزرگان ادعای این را دارند که ما آزادی را به مردم بخشیده ایم اما باید در عمل بررسی کنیم که حقیقتاً چقدر عادی وجود دارد؟
فرعونیان هم می گفتند شما آزادید اما آزادی آنها در اسارت شان بود.
آزادی در قرآن
چه کسی گفته که در قرآن کلمه آزادی نیامده است؟ "لا اکراه فی الدین" به معنای آزادی است.
اول اینکه آزادی مطلق اصلا وجود ندارد و هیچ کس هم قبولش ندارد
نکته دوم اینکه آزادی عقیده با آزادی تفکر متفاوت است
مواد مخدر چرا ممنوع است چون عقل را زایل می کند
گول زدن با فکر کردن فرق می کند گول زدن از کشتن هم بدتر است، من می خواهم تو را بکشم می آیم فریبت می دهم و تو خودت خودت را میکشی
ما وقتی موانع فکر را در جامعه برطرف کردیم حالا اگر طرف به طور فردی خواست کاری بکند آزاد است
حتی تنبیه به عنوان یک روش است و اصل نیست
ما کسی را به زور نمی توانیم تربیت بکنیم باید به رشد اجتماعی برسد مثلاً در انتخابات مردم خودشان باید به شعور اجتماعی برسند به همین دلیل است که همیشه رهبری همراه مردم است
وقتی مردم به یک بلوغ نرسند ما نمی توانیم زور بگوییم، امیرالمومنین هم به همین دلیل خلافت را قبول نمی کردند
قلمرو فکر با قلمرو ایمان اصلاً در تضاد نیست در اسلام داشتیم که یکی خدمت پیامبر می رسد و می گوید این چیزهایی که در ذهنم است را شکر میکنم که آیا درست است یا خیر؟ پیامبر صلی الله هم می فرمایند این عین ایمان است...
علامه حسن زاده آملی می فرمایند من تمام دینم را یک دور خودم ساختم
شک معبر بسیار خوبی است اما مقصد خوبی نیست اگر شک را به طور قطعی پذیرفتید تبدیل به شهوت می شود
اسلام همواره از سوالات استقبال می کند در اسلام خفه شو نداریم
حتی در بنی امیه و بنی عباس هم که حکومت های فاسقی بوده اند این این طور عمل می کردند اما در قرون وسطا در اروپا هم چنین چیزی نبوده است
امام صادق به ما آموختند که موقع بحث کردن دعوا نداریم، در مقابل توهین ها سکوت کنید اما بعد از کامل جواب دهید
دست هر کس که شبهه مطرح میکند درد نکند چرا که تا شبهه مطرح نشود این جوانان حرکت نمی کند
در روحیات انسانی ما هیچ محدودیتی وجود ندارد
این مادی گرا ها و ماتریالیستها خیلی از حرف هایشان از داخل کتب و منابع منابع ماست.
٩٩/٢/٢٢ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۱۵:۳۵
۱۵:۳۶
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه چهارم سیر مطالعاتی شهید مطهری
بحث نهضت آزادی بخش اسلام
اساس و ریشه اسلام ((لااله الا الله)) است بنابراین ریشه اسلام توحید استاگر جای ریشه و تنه عوض شود همه چیز به هم میریزد
هر قدر هم که یک مکتب قوی باشد اگر همه چیز سر جای خودش نباشد به هم میریزد
نقطه شروع و دعوت اسلام چه بود؟
پیامبر، احکام اسلام با چه چیزی شروع کردند؟آیا گفتند دروغ نگویید؟!
اولین چیزی که اسلام پیش رویش تعیین کرده این بود که ((یا ایهاالناس قولوا لااله الا الله تفلحوا...))
لا اله الا الله مربوط میشود به آزادیقسمت اول یعنی (لا) مربوط به آزادی است. یعنی بنده نفس نباشید بنده کسی دیگر نباشید بنده نگاه مردم نباشید، خلاصه همان اول میفرمایند بنده هیچ کس نباشید الا الله چون انسان نمیتواند بنده نباشد انسان هزاران محکومیت دارد.
بالاخره باید بنده یک کسی باشیم پس چرا بنده خدا نباشیم؟!
جهان امروز ارزش انسان را پایین می آوردن (ولقد کرمنا بنی آدم) میگویند ما از میمون هستیم ما یک حیوان ناطق و هوشمند هستیم!حد بشر را همین دانسته اند!
تربیت و ذات
سوال: آن هایی که میگویند ذات خیلی تاثیر دارد منبع روانیشان کجاست؟
پاسخ: سعید در شکم مادرش سعید است وشقی در شکم مادرش شقی است و چیز های دیگه ایهم شاید باشد که من نمیدانم از خودشان بپرسید!
اصلا مثال طبیعی اش این هست که آیا شما از درخت هلو میتوانید سیب بگیرید؟!اگر بگوییم صد درصد تربیت و ذات رو نادیده بگیریم بحث حرامزادگی را چه گونه توجیه میکنید؟ این اثر تربیت هست که او اینگونه میتواند عمل کند یا اثر ذات است؟
تربیتی به این معنا درعالم قبل وجود نداشته مفاهیم کلی به ما گفتند ولی باز هم اگر این حرف قبول بشود ما اگر مقطعی نگاه کنیم باز محکومیم به ذات چون آن تربیت که دیگر دست ما نبوده!
در بحث توانایی فکری انسان ها متفاوت اند
یکی با یک بار خواندن چیزی را میفهمد یکی با ده بار خواندن بعضی ها از بچگی افراد خاصی هستند شنیده بودم که کسی از کودکی با ملائکه حرف میزند
حتی از نظر من بعضی اوقات تربیت به ذات نمیچربد چون نه امکاناتش هست نه توانش نه وقتش!
این که انسان سیری را طی میکند واقعیت است.
ما خودمان انتخاب کردیم که چه باشیم اما این که در عوالم قبل تربیت اتفاق افتاده یا نه من نمی دانم
هر کس یک ظرفیتی دارد با تربیت میتواند به نهایت ظرفیت خود برسدجبر یا اختیار!
در حقیقت شما در جبر اختیار خودتان هستید!
نظریه پرداز ها میگویند انسان ها خودشان آیندیشان را تعیین میکنند بحث نقشه ژنتیکی و تغییر اندام های بدن.
٩٩/٢/٢۴ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه چهارم سیر مطالعاتی شهید مطهری
بحث نهضت آزادی بخش اسلام
اساس و ریشه اسلام ((لااله الا الله)) است بنابراین ریشه اسلام توحید استاگر جای ریشه و تنه عوض شود همه چیز به هم میریزد
هر قدر هم که یک مکتب قوی باشد اگر همه چیز سر جای خودش نباشد به هم میریزد
نقطه شروع و دعوت اسلام چه بود؟
پیامبر، احکام اسلام با چه چیزی شروع کردند؟آیا گفتند دروغ نگویید؟!
اولین چیزی که اسلام پیش رویش تعیین کرده این بود که ((یا ایهاالناس قولوا لااله الا الله تفلحوا...))
لا اله الا الله مربوط میشود به آزادیقسمت اول یعنی (لا) مربوط به آزادی است. یعنی بنده نفس نباشید بنده کسی دیگر نباشید بنده نگاه مردم نباشید، خلاصه همان اول میفرمایند بنده هیچ کس نباشید الا الله چون انسان نمیتواند بنده نباشد انسان هزاران محکومیت دارد.
بالاخره باید بنده یک کسی باشیم پس چرا بنده خدا نباشیم؟!
جهان امروز ارزش انسان را پایین می آوردن (ولقد کرمنا بنی آدم) میگویند ما از میمون هستیم ما یک حیوان ناطق و هوشمند هستیم!حد بشر را همین دانسته اند!
تربیت و ذات
سوال: آن هایی که میگویند ذات خیلی تاثیر دارد منبع روانیشان کجاست؟
پاسخ: سعید در شکم مادرش سعید است وشقی در شکم مادرش شقی است و چیز های دیگه ایهم شاید باشد که من نمیدانم از خودشان بپرسید!
اصلا مثال طبیعی اش این هست که آیا شما از درخت هلو میتوانید سیب بگیرید؟!اگر بگوییم صد درصد تربیت و ذات رو نادیده بگیریم بحث حرامزادگی را چه گونه توجیه میکنید؟ این اثر تربیت هست که او اینگونه میتواند عمل کند یا اثر ذات است؟
تربیتی به این معنا درعالم قبل وجود نداشته مفاهیم کلی به ما گفتند ولی باز هم اگر این حرف قبول بشود ما اگر مقطعی نگاه کنیم باز محکومیم به ذات چون آن تربیت که دیگر دست ما نبوده!
در بحث توانایی فکری انسان ها متفاوت اند
یکی با یک بار خواندن چیزی را میفهمد یکی با ده بار خواندن بعضی ها از بچگی افراد خاصی هستند شنیده بودم که کسی از کودکی با ملائکه حرف میزند
حتی از نظر من بعضی اوقات تربیت به ذات نمیچربد چون نه امکاناتش هست نه توانش نه وقتش!
این که انسان سیری را طی میکند واقعیت است.
ما خودمان انتخاب کردیم که چه باشیم اما این که در عوالم قبل تربیت اتفاق افتاده یا نه من نمی دانم
هر کس یک ظرفیتی دارد با تربیت میتواند به نهایت ظرفیت خود برسدجبر یا اختیار!
در حقیقت شما در جبر اختیار خودتان هستید!
نظریه پرداز ها میگویند انسان ها خودشان آیندیشان را تعیین میکنند بحث نقشه ژنتیکی و تغییر اندام های بدن.
٩٩/٢/٢۴ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۱۵:۳۷
#بسته_دوره_مجازی_ماه_بندگی
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه پنجم سیر مطالعاتی شهید مطهری
الان در دنیا بسیار راحت خدا را انکار میکنند
اصلاً ما گاهی در سبک زندگی هایمان بچه را فرعون پرورش می دهیم
انسانها را ضعیف و از خود راضی پرورش میدهیم، بعد این بچه به پدر و مادر خود هم درآینده لگد میزند.
با این اشتباهات می خواهند از آزادی هم حرف بزنند
وقتی که می گویند همین دنیا است ولاغیر و انسان هم بینهایت طلب است، اصلا قانون مندی چگونه میخواهد تعریف شود؟
شما اگر کارهایتان بر مبنای احساسات باشد، بعد مدتی آن احساسات فروکش می کنند به غلط کردن می افتید
کسی که خداشناس نباشد چه کسی میتواند جلویش را بگیرد.
وقتی خودت را برتر می دانی بقیه را حیوان میبینی...
️یهود میگوید ما آدمیم و بقیه شبه آدم اند یا مثلاً بعضی از پولدارها میگویند میکشمت دیه ات را میدهم!
این که آزادی نیست، این حیوانیت است!
خدای من علاقه های من است
آن کسی که خدایش الله شد میافتد دنبال این که پیامبر چه گفته یا دوست داشتن امام حسین (ع) چه احساسی دارد؟ از امیرالمومنین بخواند حال میکند!
کسی که عبودیت پیدا کرد دیگر تمام است و انسانیت هم حدی از عبودیت است
️ طرف سگش می میرد و ناراحت می شود و برای او قبر درست می کند اما این همه یمنی می میرند و کسی ککش نمی گزد
اسلام هم ظالم را مقصر میداند هم مظلوم را و هم نظامی که در آن ظلم رخ می دهد!
اصلاً چه میشود که یکی ظلم میکند؟
ریشهاش سودجویی است. انسان طمع کار است و کمال طلب
ریشه ظلم سودجویی و قدرت است
اگر انسان حیوان پیشرفته باشد خوب چرا نباید ظلم کند
اما مظلوم هم مقصر است! چرا نمیرود حقش را بگیرد؟
باید مودبانه جلویش را بگیری نه به خاطر اینکه برایت مهم باشد زودتر به منافع ات برسی به خاطر اینکه این زورگویی ها در جامعه زیاد نشود
این امر به معروف و نهی از منکر می باشد و یکی از مصداق های آن این است که نگذاریم ظلم در جامعه رواج پیدا کند
در مقابل ظلم قوی باشید ولی نامرد نباشید مسلمان هیچ وقت نمی گوید نمی شه و نمیتوانم
آقا به فاسد نباید قدرت بدهیداصلاً انسان با خوار و ذلیل بودن مشکل داردجوان های نسل امروز فکر می کنند باید فحش بدهند،مودب باش ولی محکم
کسی با پیامبر صحبت می کرد که ناگهان لکنت زبان گرفت پیامبر سریع بغلش کرد گفت مگر با چه کسی حرف می زنی راحت باش
بحث بعدی مان ارزش آزادی استاصلا آزادی چقدر ارزش دارد که این همه در بوق و کرنا کرده اند؟
آزادی چیزی بیشتر از این نیست نبودن مانع برای رشد
بیش از حد نباید به آزادی بها دهیم نباید به خاطر آزادی مصلحت را سوال ببریم مصلحت جامعه کثافتکاری وسط خیابون نیست
آزادی اگر جای خودش را پیدا کند اتفاق بدی نمی افتد
باید به آزاد شدن بشر از خواسته های نفسانی اش کمک کنیم
بشر امروز در اوج نفاق است یکی از تفاوت های بشر و حیوان نفاق است
یکی از تفاوتهایی که بین انسان و حیوان های اجتماعی وجود دارد این است که بین انسانها رقابت وجود دارد که بشر همواره به دنبال کاملتر شدن است
فرق دیگری که سبب فساد در بین بشر شده ، زبان مردم است و اگر لال شویم خیلی از اختلافات اتفاق نمیافتد زبان هم جزء کمالات بشر است و هم وجود بدبختیهای بشر
جو فروشی و گندم نمایی یک مصیبت بزرگ برای جامعه بشری است نهضت های دروغین در دانشگاهها هم زیاد هستند
دو ویژگی آزادی بخش اسلام
صداقت قدرت
اسلام نفاقی در کارش نیست اسلام قدرتش در نفوذ در قلوب انسانهاست...
٩٩/٢/٢٩ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
#آشنایی_با_نظام_فکری_شهید_مطهری
#خلاصه_کلاس
خلاصه کلاس آزادی انسان جلسه پنجم سیر مطالعاتی شهید مطهری
الان در دنیا بسیار راحت خدا را انکار میکنند
اصلاً ما گاهی در سبک زندگی هایمان بچه را فرعون پرورش می دهیم
انسانها را ضعیف و از خود راضی پرورش میدهیم، بعد این بچه به پدر و مادر خود هم درآینده لگد میزند.
با این اشتباهات می خواهند از آزادی هم حرف بزنند
وقتی که می گویند همین دنیا است ولاغیر و انسان هم بینهایت طلب است، اصلا قانون مندی چگونه میخواهد تعریف شود؟
شما اگر کارهایتان بر مبنای احساسات باشد، بعد مدتی آن احساسات فروکش می کنند به غلط کردن می افتید
کسی که خداشناس نباشد چه کسی میتواند جلویش را بگیرد.
وقتی خودت را برتر می دانی بقیه را حیوان میبینی...
️یهود میگوید ما آدمیم و بقیه شبه آدم اند یا مثلاً بعضی از پولدارها میگویند میکشمت دیه ات را میدهم!
این که آزادی نیست، این حیوانیت است!
خدای من علاقه های من است
آن کسی که خدایش الله شد میافتد دنبال این که پیامبر چه گفته یا دوست داشتن امام حسین (ع) چه احساسی دارد؟ از امیرالمومنین بخواند حال میکند!
کسی که عبودیت پیدا کرد دیگر تمام است و انسانیت هم حدی از عبودیت است
️ طرف سگش می میرد و ناراحت می شود و برای او قبر درست می کند اما این همه یمنی می میرند و کسی ککش نمی گزد
اسلام هم ظالم را مقصر میداند هم مظلوم را و هم نظامی که در آن ظلم رخ می دهد!
اصلاً چه میشود که یکی ظلم میکند؟
ریشهاش سودجویی است. انسان طمع کار است و کمال طلب
ریشه ظلم سودجویی و قدرت است
اگر انسان حیوان پیشرفته باشد خوب چرا نباید ظلم کند
اما مظلوم هم مقصر است! چرا نمیرود حقش را بگیرد؟
باید مودبانه جلویش را بگیری نه به خاطر اینکه برایت مهم باشد زودتر به منافع ات برسی به خاطر اینکه این زورگویی ها در جامعه زیاد نشود
این امر به معروف و نهی از منکر می باشد و یکی از مصداق های آن این است که نگذاریم ظلم در جامعه رواج پیدا کند
در مقابل ظلم قوی باشید ولی نامرد نباشید مسلمان هیچ وقت نمی گوید نمی شه و نمیتوانم
آقا به فاسد نباید قدرت بدهیداصلاً انسان با خوار و ذلیل بودن مشکل داردجوان های نسل امروز فکر می کنند باید فحش بدهند،مودب باش ولی محکم
کسی با پیامبر صحبت می کرد که ناگهان لکنت زبان گرفت پیامبر سریع بغلش کرد گفت مگر با چه کسی حرف می زنی راحت باش
بحث بعدی مان ارزش آزادی استاصلا آزادی چقدر ارزش دارد که این همه در بوق و کرنا کرده اند؟
آزادی چیزی بیشتر از این نیست نبودن مانع برای رشد
بیش از حد نباید به آزادی بها دهیم نباید به خاطر آزادی مصلحت را سوال ببریم مصلحت جامعه کثافتکاری وسط خیابون نیست
آزادی اگر جای خودش را پیدا کند اتفاق بدی نمی افتد
باید به آزاد شدن بشر از خواسته های نفسانی اش کمک کنیم
بشر امروز در اوج نفاق است یکی از تفاوت های بشر و حیوان نفاق است
یکی از تفاوتهایی که بین انسان و حیوان های اجتماعی وجود دارد این است که بین انسانها رقابت وجود دارد که بشر همواره به دنبال کاملتر شدن است
فرق دیگری که سبب فساد در بین بشر شده ، زبان مردم است و اگر لال شویم خیلی از اختلافات اتفاق نمیافتد زبان هم جزء کمالات بشر است و هم وجود بدبختیهای بشر
جو فروشی و گندم نمایی یک مصیبت بزرگ برای جامعه بشری است نهضت های دروغین در دانشگاهها هم زیاد هستند
دو ویژگی آزادی بخش اسلام
صداقت قدرت
اسلام نفاقی در کارش نیست اسلام قدرتش در نفوذ در قلوب انسانهاست...
٩٩/٢/٢٩ استاد دارنده
روابط عمومی و آدرس ها
#خدمت_رسانی_مهدوی
#باور_های_مهدوی
#زندگی_مهدوی
#منتظران_جوان
۱۵:۳۷
۱۵:۴۴
۱۵:۴۴
۸:۴۱