عکس پروفایل معلم نیوزم

معلم نیوز

۶۶عضو
#اطلاعیه
undefined باتوجه به تداوم بارندگی در شهرهای استان خوزستان، ورود سامانه جدید از ساعت ۲۲ امشب و سوالات مکرر شهروندان در خصوص تعطیلی روز یکشنبه ۱۷آذر به اطلاع می رساند تاکنون فرمانداری ها و مدیریت بحران استانداری در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده اند.
undefined در صورت دریافت اخبار تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۹:۳۷

رتبه بندی.pdf

۵۷۰.۲۳ کیلوبایت

undefined مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

undefined معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرد. هیئت وزیران در جلسه ۳ آذر ۱۳۹۸ به پیشنهاد  وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد.مطابق این تصویب‌نامه، رتبه‌بندی به مفهوم فرآیند تعیین رتبه‌های پنج‌گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان اطلاق می شود.مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز،  مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.بر اساس نظام رتبه‌بندی، سنجش صلاحیت معلمان طبق شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام می شود. شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل، شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن و شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) براساس آزمون های الکترونیکی می شود.مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط مربوط، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع این تصویب‌نامه برخوردار شوند.هم‌چنین، به منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می نمایند، به ازای هر سال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه کسب می کنند مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کمتر از ۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل (۱۰۰) و (۵۰) امتیاز ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می شوند.افزون بر این، به منظور نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه و شناخت مزایا، موانع و مشکلات مربوط، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور تشکیل می شود تا ظرف یک سال، بررسی ها و اقدامات لازم را انجام دهد و راهکارهای پیشنهادی را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط از طریق وزارت آموزش و پرورش به هیئت وزیران ارائه نماید.گفتنی است، این تصویب‌نامه از تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۸ لازم الاجرا است.

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۵:۵۸

undefinedشرط پرداخت حقوق کارکنان در سال آیندهدر سال آینده تنها در شرایطی اعتبار حقوق کارکنان اختصاص پیدا می‌کند که اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران ثبت شده باشد.
به گزارش ایسنا، در بودجه سال آینده و به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی شرایط پرداخت حقوق کارکنان منوط به ثبت اطلاعات عمومی شده است.براین اساس دستگاه‌های اجرایی که در قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و به نحوی از انحا بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین و همچنین کارگری را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال اینده در “سامانه کارمند ایران” ثبت و یا بروزرسانی کنند.از این رو از تیرماه سال بعد تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه‌های اجرایی صرفا براساس اطلاعات سامانه کارمند ایران انجام می‌شود.همچنین هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر از محل اعتبارات هزینه‌ای به سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال ۱۳۹۹ صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در “سامانه کارمند ایران” از محل اعتبارات تخصیص یافته دستگاه اجرایی ذیربط توسط خزانه داری کل کشور به ذی‌نفع نهایی انجام خواهد شد.البته درج این اطلاعات هیچ‌گونه حقی برای استخدام و به کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند.این درحالی است که ثبت حقوق کارکنان در سه سال اخیر با توجه به قانون برنامه ششم توسعه باید در سامانه حقوق و دستمزد انجام می‌شد که هنوز وضعیت ورود به اطلاعات کارکنان در این سامانه مشخص نشده و با وجود این‌که برخی دستگاه‌ها برای اعلام حقوق و مزایا ورود کرده‌اند برخی دیگر همچنان تکلیف مشخصی در این رابطه ندارند.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۶:۴۲

undefined ویرایش در سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن از 20 آذر امکان‌پذیر است.
undefined مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ویرایش در سامانه #ثبت‌نام_فرهنگیان_فاقد_مسکن از ساعت 8 صبح 20 آذر آغاز شده و تا ساعت 20 روز پنج‌شنبه 21 آذر ادامه دارد .
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۲۰:۱۰

undefined نمایندگان از توضیحات “حاجی‌‌میرزایی” قانع نشدند/هفته آینده ادامه جلسه استیضاح
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذر) این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی طرح استیضاح محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دستورکار امروز کمیسیون قرار داشت.وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ۱۰ محور تدوین شده است، افزود: ۲ بند از طرح استیضاح در این جلسه بررسی شد که متقاضیان از توضیحات وزیر قانع نشدند.عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش در توضیح ۲ بند از استیضاح وزیر که در این جلسه بررسی شده اظهار داشت: محور‌های بررسی‌شده درباره رتبه‌بندی معلمان و موضوع مربوط به منابع انسانی در این وزارتخانه بود که متقاضیان از پاسخ‌های وزیر در این باره قانع نشدند.حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا محور‌های باقی‌مانده از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه بعدی کمیسیون با حضور حاجی‌میرزایی بررسی شود. undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۳:۲۷

undefined “استیضاح حاجی‌میرزایی” باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود؟؟؟

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: هر چند معتقدم این استیضاح قابل قبول نیست اما کمیسیون آموزش مجلس وظیفه بررسی موارد استیضاح را بر عهده دارد و شاید بیشتر اعضای کمیسیون موافق این موضوع نباشند اما به هر حال باید موارد بررسی شود.
undefinedپس گرفتن امضای استیضاح از سوی برخی نمایندگانوی افزود: استیضاح وزیر آموزش وپرورش حدود ۱۰ محور دارد که تعدادی از آنها بررسی شد و مابقی به جلسه بعدی کمیسیون آموزش موکول شد البته از ۶۲ نماینده‌ای که استیضاح را امضا کرده بودند تعدادی امضای خود را پس گرفته‌اند اما طبق قانون اگر تعداد امضاها بیش از ۱۰ نفر باشد، باید بررسی شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم که وزیر آموزش وپرورش مدت کوتاهی است به این وزارتخانه آمده و در این مدت محدود نباید انتظار تحولات اساسی داشت، سؤالات و محورهای استیضاح درباره مشکلات کلان آموزش وپرورش است که باید برای حل آنها به وزیر فرصت داد.
undefinedتلنگر به رئیس‌جمهور را با طرح سؤال از شخص او پیگیری کنید!میرزاده با اشاره به اینکه حل برخی مشکلات از عهده شخص وزیر خارج است، متذکر شد: اگر طراحان استیضاح معتقدند که این کار باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود چرا از شخص رئیس‌جمهور سؤال نمی‌پرسند؟!وی ادامه‌ داد: بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه دولت به این وزارتخانه است و در شرایطی که اساسا آموزش و‌پرورش در اولویت دولت نیست و سایر وزارتخانه‌ها نیز خود را در برابر آن مسئول نمی‌دانند، انتظار حل مشکلات دیرینه این وزارتخانه آن هم توسط یک فرد یعنی وزیر ممکن نیست بلکه باید وزارت آموزش‌وپرورش در اولویت کشور قرار گیرد تا شاید مشکلاتش حل شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از ۱۵ سال قبل به کارکنانش بدهی دارد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۳:۳۳

undefinedتوافق نمایندگان با هیئت رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از قرار گرفتن بررسی طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.وی افزود: پیرو توافق صورت‌گرفته بین طراحان استفساریه با اعضای هیئت‌رئیسه مجلس طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون  تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی  روز (یکشنبه ۲۴ آذر) در جلسه علنی قوه مقننه بررسی می‌شود.متن طرح استفساریه نمایندگان به شرح زیر است:طرح قانونی دو فوریتی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورشریاست مجلس شورای اسلامیاحتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.مقدمه(دلایل توجیهی):پس از تصویب قانون استخدام مشمولین ماده ۱۷ تبصره ۱۰ هیئت وزیران مصوب کرد کسانی که سند مالی دارند یعنی فیش حقوقی دولتی دارند شامل استخدام می‌شوند؛ با این شرط دولت بیش از ۹۰درصد مشمولین قانون استخدام حذف شدند؛ در صورتی که قانون‌گذار تأکید بر همکاری با آموزش و پرورش را قید کرده بود این نوع همکاری شامل دریافت حق‌الزحمه از طریق سرانه مدارس یا از محل بودجه انجمن اولیا و مربیان نیز می‌باشد.موضوع استفساریه:آیا تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس و یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳می‌شوند یا خیر.پاسخ:بله تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشتند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران در وزارت آموزش و پرورش، اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ می‌شوند.

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۳:۳۳

undefined “استیضاح حاجی‌میرزایی” باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود؟؟؟

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: هر چند معتقدم این استیضاح قابل قبول نیست اما کمیسیون آموزش مجلس وظیفه بررسی موارد استیضاح را بر عهده دارد و شاید بیشتر اعضای کمیسیون موافق این موضوع نباشند اما به هر حال باید موارد بررسی شود.
undefinedپس گرفتن امضای استیضاح از سوی برخی نمایندگانوی افزود: استیضاح وزیر آموزش وپرورش حدود ۱۰ محور دارد که تعدادی از آنها بررسی شد و مابقی به جلسه بعدی کمیسیون آموزش موکول شد البته از ۶۲ نماینده‌ای که استیضاح را امضا کرده بودند تعدادی امضای خود را پس گرفته‌اند اما طبق قانون اگر تعداد امضاها بیش از ۱۰ نفر باشد، باید بررسی شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم که وزیر آموزش وپرورش مدت کوتاهی است به این وزارتخانه آمده و در این مدت محدود نباید انتظار تحولات اساسی داشت، سؤالات و محورهای استیضاح درباره مشکلات کلان آموزش وپرورش است که باید برای حل آنها به وزیر فرصت داد.
undefinedتلنگر به رئیس‌جمهور را با طرح سؤال از شخص او پیگیری کنید!میرزاده با اشاره به اینکه حل برخی مشکلات از عهده شخص وزیر خارج است، متذکر شد: اگر طراحان استیضاح معتقدند که این کار باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود چرا از شخص رئیس‌جمهور سؤال نمی‌پرسند؟!وی ادامه‌ داد: بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه دولت به این وزارتخانه است و در شرایطی که اساسا آموزش و‌پرورش در اولویت دولت نیست و سایر وزارتخانه‌ها نیز خود را در برابر آن مسئول نمی‌دانند، انتظار حل مشکلات دیرینه این وزارتخانه آن هم توسط یک فرد یعنی وزیر ممکن نیست بلکه باید وزارت آموزش‌وپرورش در اولویت کشور قرار گیرد تا شاید مشکلاتش حل شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از ۱۵ سال قبل به کارکنانش بدهی دارد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۸:۰۱

undefinedتوافق نمایندگان با هیئت رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از قرار گرفتن بررسی طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.وی افزود: پیرو توافق صورت‌گرفته بین طراحان استفساریه با اعضای هیئت‌رئیسه مجلس طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون  تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی  روز (یکشنبه ۲۴ آذر) در جلسه علنی قوه مقننه بررسی می‌شود.متن طرح استفساریه نمایندگان به شرح زیر است:طرح قانونی دو فوریتی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورشریاست مجلس شورای اسلامیاحتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.مقدمه(دلایل توجیهی):پس از تصویب قانون استخدام مشمولین ماده ۱۷ تبصره ۱۰ هیئت وزیران مصوب کرد کسانی که سند مالی دارند یعنی فیش حقوقی دولتی دارند شامل استخدام می‌شوند؛ با این شرط دولت بیش از ۹۰درصد مشمولین قانون استخدام حذف شدند؛ در صورتی که قانون‌گذار تأکید بر همکاری با آموزش و پرورش را قید کرده بود این نوع همکاری شامل دریافت حق‌الزحمه از طریق سرانه مدارس یا از محل بودجه انجمن اولیا و مربیان نیز می‌باشد.موضوع استفساریه:آیا تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس و یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳می‌شوند یا خیر.پاسخ:بله تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشتند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران در وزارت آموزش و پرورش، اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ می‌شوند.

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۸:۰۱

undefinedوزارت بهداشت: جاسازی قرص برنج یا ترامادول در کیک‌ها عمدی بوده است
مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت: جاسازی قرص ترامادول یا برنج در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.مواردی که گزارش شده شامل جاسازی قرص و کپسول‌های مختلف از جمله قرص برنج یا ترامادول و در مواردی آنتی بیوتیک بوده است که در داخل کیک های چند برند معروف جاسازی شده است./ایرنا
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۸:۰۱

undefined “استیضاح حاجی‌میرزایی” باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود؟؟؟

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: هر چند معتقدم این استیضاح قابل قبول نیست اما کمیسیون آموزش مجلس وظیفه بررسی موارد استیضاح را بر عهده دارد و شاید بیشتر اعضای کمیسیون موافق این موضوع نباشند اما به هر حال باید موارد بررسی شود.
undefinedپس گرفتن امضای استیضاح از سوی برخی نمایندگانوی افزود: استیضاح وزیر آموزش وپرورش حدود ۱۰ محور دارد که تعدادی از آنها بررسی شد و مابقی به جلسه بعدی کمیسیون آموزش موکول شد البته از ۶۲ نماینده‌ای که استیضاح را امضا کرده بودند تعدادی امضای خود را پس گرفته‌اند اما طبق قانون اگر تعداد امضاها بیش از ۱۰ نفر باشد، باید بررسی شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم که وزیر آموزش وپرورش مدت کوتاهی است به این وزارتخانه آمده و در این مدت محدود نباید انتظار تحولات اساسی داشت، سؤالات و محورهای استیضاح درباره مشکلات کلان آموزش وپرورش است که باید برای حل آنها به وزیر فرصت داد.
undefinedتلنگر به رئیس‌جمهور را با طرح سؤال از شخص او پیگیری کنید!میرزاده با اشاره به اینکه حل برخی مشکلات از عهده شخص وزیر خارج است، متذکر شد: اگر طراحان استیضاح معتقدند که این کار باعث تلنگر به رئیس‌جمهور برای توجه به آموزش و پرورش می‌شود چرا از شخص رئیس‌جمهور سؤال نمی‌پرسند؟!وی ادامه‌ داد: بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه دولت به این وزارتخانه است و در شرایطی که اساسا آموزش و‌پرورش در اولویت دولت نیست و سایر وزارتخانه‌ها نیز خود را در برابر آن مسئول نمی‌دانند، انتظار حل مشکلات دیرینه این وزارتخانه آن هم توسط یک فرد یعنی وزیر ممکن نیست بلکه باید وزارت آموزش‌وپرورش در اولویت کشور قرار گیرد تا شاید مشکلاتش حل شود.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از ۱۵ سال قبل به کارکنانش بدهی دارد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۴:۴۰

undefinedتوافق نمایندگان با هیئت رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از قرار گرفتن بررسی طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.وی افزود: پیرو توافق صورت‌گرفته بین طراحان استفساریه با اعضای هیئت‌رئیسه مجلس طرح ۲ فوریتی استفساریه قانون  تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی  روز (یکشنبه ۲۴ آذر) در جلسه علنی قوه مقننه بررسی می‌شود.متن طرح استفساریه نمایندگان به شرح زیر است:طرح قانونی دو فوریتی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورشریاست مجلس شورای اسلامیاحتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.مقدمه(دلایل توجیهی):پس از تصویب قانون استخدام مشمولین ماده ۱۷ تبصره ۱۰ هیئت وزیران مصوب کرد کسانی که سند مالی دارند یعنی فیش حقوقی دولتی دارند شامل استخدام می‌شوند؛ با این شرط دولت بیش از ۹۰درصد مشمولین قانون استخدام حذف شدند؛ در صورتی که قانون‌گذار تأکید بر همکاری با آموزش و پرورش را قید کرده بود این نوع همکاری شامل دریافت حق‌الزحمه از طریق سرانه مدارس یا از محل بودجه انجمن اولیا و مربیان نیز می‌باشد.موضوع استفساریه:آیا تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس و یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳می‌شوند یا خیر.پاسخ:بله تمام کسانی که به‌عنوان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمت آموزش و حق‌التدریسان غیرمستمر با آموزش و پرورش همکاری داشتند و حق‌الزحمه(حقوق) خود را از محل سرانه مدارس یا سازوکار انجمن اولیا و مربیان دریافت نموده‌اند مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران در وزارت آموزش و پرورش، اصلاحیه مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ و صدر ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ می‌شوند.

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۴:۴۰

undefinedوزارت بهداشت: جاسازی قرص برنج یا ترامادول در کیک‌ها عمدی بوده است
مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت: جاسازی قرص ترامادول یا برنج در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.مواردی که گزارش شده شامل جاسازی قرص و کپسول‌های مختلف از جمله قرص برنج یا ترامادول و در مواردی آنتی بیوتیک بوده است که در داخل کیک های چند برند معروف جاسازی شده است./ایرنا
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۴:۴۰

undefined رقم تسهیلات پرداختی به فرهنگیان برای تامین مسکن چقدر است.
کریمی‌فر: «کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته که به هر دلیلی تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه متمرکز فرهنگیان نشده‌اند، می‌توانند تا قبل از پایان مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام یا اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.»او همچنین درباره شرایط در نظر گرفته شده برای دریافت وام مسکن فرهنگیان به باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر تسهیلات اولیه‌ای که در تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی از طریق بانک‌های تخصصی، پیش بینی شده است؛ وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از فرهنگیان، مبنی بر تسریع و تسهیل بخشی به فرایند مشارکت همکاران فرهنگی، وام‌های ثانویه حمایتی را در نظر گرفته است.کریمی‌فر ادامه داد: این وام‌ها در قالب سه نوع تسهیلات کم بهره در سر فصل‌های مرابحه و خرید کالا تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای تمام فرهنگیان واجد شرایط، با بازپرداخت ۶۰ ماهه و همچنین تسهیلات احداث مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای فرهنگیان کلانشهر تهران و ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین فرهنگی شهر تهران پیش بینی شده است. تسهیلات پیش بینی شده در سر فصل احداث مسکن، برای فرهنگیان مراکز استان‌ها و شهر‌های بالاتر از ۲۰۰ هزار جمعیت، ۸۰ میلیون تومان بوده که این رقم برای زوجین فرهنگی در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت، تا ۱۲۰ میلیون تومان قابل پرداخت است، ضمن اینکه فرهنگیان سایر شهر‌های کشور می‌توانند برای احداث مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که این رقم برای زوجین فرهنگی در سرفصل احداث تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت خواهد بود.مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برابر تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی بوده است، گفت: البته مشارکت فرهنگیان متقاضی و واجد شرایط، می‌تواند فضای دستیابی به اهداف تفاهم نامه را در مدت زمان تعریف شده، تسریع کند.او افزود: تسهیلات ثانویه حمایتی برای خرید مسکن فرهنگیان واجد شرایط، در شهر تهران ۶۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت، ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۱۲۰ ماهه و کارمزد ۱۲ درصد است.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۴:۴۰

ابلاغ طرح رتبه بندی.pdf

۸.۳۸ مگابایت

طرح رتبه بندی به استانها ابلاغ شد.

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۲۱:۳۵

معیارها ، سنجش و امتیاز صلاحیت های سه گانه شامل شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای نظام رتبه بندی

برای سنجش صلاحیت حرفه ای آزمونی به صوررت #الکترونیکی برگزار می گردد‌. محتوای آزمون و بودجه بندی مربوط به آن در سامانه ltms بارگذاری می گردد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۲۱:۳۵

undefinedشرایط اخذ و نحوه ارتقاء رتبه



undefinedالف- رتبه (undefined):1- داشتن حداقل (2) سال تجربه و گذراندن (120) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی.2- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) در طول دو سال منتهی به نتایج ارزیابی (امتیاز هر سال نباید کمتر از (70) باشد).3- کسب حداقل شصت درصد (60%) امتیازات شاخص های صلاحیت های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از پنجاه درصد (50%) باشد).
undefinedب- رتبه (undefined):1- داشتن حداقل (6) سال تجربه و حداقل (4) سال توقف در رتبه (1)2- گذراندن (180) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره های آموزشی مربوط به رتبه (1).3- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هشتاد درصد (80%) در طول سه سال متوالی منتهی به رتبه بعدی (امتیاز هر سال نباید کمتر از (75) باشد).4- کسب حداقل شصت و پنج درصد (65%) امتیازات شاخص های صلاحیت های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از پنجاه و پنج درصد (55%) باشد).
undefinedج- رتبه (undefined):1- داشتن حداقل (12) سال تجربه و حداقل (3) سال توقف در رتبه (2).2- گذراندن (150) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.3- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هشتاد و پنج درصد (85%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (80) باشد).4- کسب حداقل هفتاد درصد (70%) امتیازات شاخص های صلاحیت های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از شصت و پنج درصد (65%) باشد).
undefinedهـ- رتبه (undefined):1- داشتن حداقل (18) سال تجربه و حداقل (3) سال توقف در رتبه (3).2- گذراندن (120) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.3- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل نود درصد (90%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (85) باشد).4- کسب حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) امتیازات شاخص های صلاحیت های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از هفتاد درصد (70%) باشد).
undefinedو- رتبه (undefined):1- داشتن حداقل (24) سال تجربه و حداقل (3) سال توقف در رتبه (4).2- گذراندن (100) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.3- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل نود درصد (90%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (80) باشد).4- کسب حداقل هشتاد و پنج درصد (85%) از امتیازات شاخص های صلاحیت های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از هشتاد درصد (80%) باشد).

undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۶:۱۶

عجیب اما واقعی!!!undefinedرشد منفی اعتبار صندوق ذخیره فرهنگیان و هزینه از جیب معلمان

تعداد اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از 720.000 نفر سال 1398، به 762.300 در سال 1399 افزایش‌یافته است. علیرغم افزایش تعداد اعضا و افزایش حقوق اعلام‌شده در سال 1399، به‌طور غیرمنطقی اعتبارات این صندوق نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه حدود 3 میلیارد تومان کاهش و از 63 میلیارد تومان به کمتر از 60 میلیارد تومان تغییر یافته است.
یعنی در سال 1399 علیرغم افزایش 5.9 درصدی اعضاء و افزایش 15 درصد حقوق، مبلغ واریزی سهم دولت، به ازای هر عضو 10.5درصد کاهش و اعتبارات صندوق 5.9 درصد کاهش‌یافته است. اگر دولت بر مبنای همان سهم هر عضو، در سال 1398 مبلغ اعتبار صندوق را لحاظ می‌کرد می‌بایست حدود 67 میلیارد تومان به این صندوق تخصیص می‌داد.

بر مبنای میانگین حقوقی اعلام شده، سهم واریزی دولت در بودجه 1399 بیش از 1293 میلیارد تومان می‌شود، اما در کمال تعجب اعتبار پیش‌بینی شده در لایحه بودجه کمتر از 60 میلیارد تومان است، یعنی 1233 میلیارد تومان کمتر از مقداری است که باید واریز شود! عدم تخصیص این اعتبار حداقلی که در سال 1397 نیز همان 63 میلیارد تومان بوده و سکوت سنگین مدیران صندوق و نمایندگان معلمان در صندوق از عجایب دیگر این صندوق و بودجه آموزش و پرورش است
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۰:۲۵

undefinedآخرین وضعیت اِعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر فرهنگیان
undefinedundefinedشورای نگهبان صبح و عصر روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جلسه داشت بر اساس گزارش یکی از اعضای شورای مصوبه مجلس درباره اِعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر فرهنگیان از محل اعتبار رتبه‌بندی معلمان (طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش) در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اما هنوز نتایج بررسی آن نیامده است. قرار است نتایج بررسی‌های آن شورا از سوی سخنگو رسما اعلام شود.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۰:۰۶

undefinedundefinedundefinedفوریundefinedundefinedundefinedمختص مشمولین رتبه ۱...لطفا اطلاع رسانی گردد
محتوای آزمون سنجش صلاحیت حرفه ای(مختص مشمولان رتبه ۱) بر روی سامانه LTMS به نشانی بارگزاری شده، مقتضی است نسبت به اطلاع رسانی به همه مشمولین اقدام لازم صورت گیرد.
شایان ذکر است که احکام کارگزینی حائزین شرایط (رتبه ۱) در صورت کسب حد نصاب امتیاز تعیین شده در شیوه نامه تا پایان بهمن ماه صادر خواهد شد.
undefinedــــــــــــــــــــــــــــــــرسانه تعاملی/کانال تحلیلی_خبری #معلم_نیوزبــروزترین رسانه خبری فرهنگیان کشورتلگرام؛https://t.me/mooalemnewsایتا:https://eitaa.com/mooalemnewsسروش:sapp.ir/mooalemnewsبله:https://ble.im/moooalemnews

۱۵:۲۱