۲۰:۴۵
[24]. همان.[25]. وسائل الشيعة، ج1، ص311.[26]. تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص 188 .[27]. تفسیر مفاتیح الغیب، ج22، ص14.[28]. عيون الحكم و المواعظ (لليثي)، ص: 335.[29]. بحارالأنوار، ج67، ص405
۲۰:۴۵
۲۰:۴۸
ﻭﻗﺘﻲ ﮐﻪ میگوﻳﻨﺪ "ﻋﻠــی(ﻉ)" ﻏﺮﻳﺐ ﺑﻮﺩ ،ﻟﻌﻨﺖ میکنیمﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ؛ﻭقتی ﮐﻪ میگوﻳﻨﺪ "ﺣﺴﻴـــﻦ(ﻉ)" ﻏﺮﻳﺐ ﺑﻮﺩ ،ﻟﻌﻨﺖ میکنیم ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ؛ﻭﺍی ﺑﻪ ﺭﻭﺯی ﮐﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻣﻬـــﺪی(ﻋﺞ) ﻏﺮﻳﺐ ﺑﻮﺩ،ﻟﻌﻨﺘﻤﺎﻥ ﻣیکنند…
...اللهم عجل لولیک الفرج...
اگر یک نفر را به او وصل کردیبرای سپاهش تو سردار یاری
یک نکتــــه مهم : نگو که دستم بندِ... پخشش کن.
۲۰:۴۸
@rahbari313
۲۰:۴۹
بازارسال شده از اختیاریه جواهری در شهر
شماره حساب جهت نذورات محرم۱۰۵۱۷۰۱۱۰۸۰۵۷۹۵۱۵۸۹۲۱۰۱۴۷۶۳۴۹۱۳۵سعید امین سرشتمسجد صاحب الزمان عج اختیاریه
۶:۰۱
بازارسال شده از بینات
#انقلاب
۱۵:۲۹
بازارسال شده از کاروان نسیم سحر ۲۳آذر
صلحجو ص پدر:
حدیث روز 
ثمره صلوات
امام رضا عليهالسلام:مَن لم يَقدِرْ على ما يُكَفِّرُ بهِ ذُنوبَهُ فَلْيُكثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً
هركه نمیتواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود، بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد؛ زيرا صلوات گناهان را ريشهكن میكند.
الأمالي للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳
۱۵:۳۳
موسوی دامغانی:
امانت داری و وفای به عهد
یکی از روشن ترین ارزش های اجتماعی، پای بندی به تعهدات است؛ که مقبولیت عمومی دارند و همه عقلا بر آن متفق اند. وجوب رد امانت و وفا به عهد از مستقلات عقلیه است؛
یعنی از احکامی است که عقل بدون نیاز به راهنمایی شرع، آن را درک می کند. شرع در مورد لزوم رد امانت، و وجوب وفا به عهد، اِعمال مولویت نمی کند، بلکه حکم شرع در این زمینه ارشادی است
اگر هیچ دلیل شرعی بر وجوب وفا به عهد و لزوم رد امانت نداشتیم، همین حکم عقل برای اثبات حکم شرعی کافی بود.
بُعد اخلاقی معاهدات
آن چه در این جا مورد توجه ماست، بُعد اخلاقی معاهدات است؛ یعنی معاهده را از جهت ارزش معنوی و سبب کمال نفس بودن بررسی می کنیم.
در قرآن آیات بسیاری داریم که به مسلمانان دستور می دهند به معاهدات خویش پای بند باشند . بیشترین تعبیری که در سفارش به پای بندی به عقود و معاهدات در این آیات به کار رفته، تعبیر «وفا» و رعایت است و رایج ترین تعبیری که در مورد خود آن ها به کار رفته، «عهد» است.
در آیه ای آمده است:وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا؛ (بقره آیه ۱۷۷) و کسانی که چون عهد بستند، به عهد خود وفا می کنند.و درآیه دیگری می فرماید:وَالَّذِینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَ عَهْدِهِم رَاعُونَ؛ (مو منان ایه ۸) و کسانی که به امانت ها و عهد خود پای بندند.
گاهی نیز از تعبیر «عقد» استفاده شده است:یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أوْفُواْ بِالْعُقُودِ؛ (مائده آیه ۵) ای کسانی که ایمان آورده اید، به قراردادها و عقدها وفا کنید.
بنابراین، تعبیر رایج در قرآن در مورد معاهدات و قراردادها «عهد» است؛ اما در مواردی نیز از تعابیر دیگری استفاده شده است؛ مانند تعبیر «عَقْد» که نمونه آن گذشت، یا تعبیر «عُقْدَ» در آیه:وَلَا تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّکَاحِ حَتَّیَ یَبْلُغَ الْکِتَابُ أجَلَهُ؛ (بقره آیه۲۳۵) و قصد عقد زناشویی مکنید تا آن گاه که زمان مقرر [عده] سرآید.و تعابیر «اِلّ» و «ذمّة»، آن جا که می فرماید:کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لَا یَرْقُبُوا فِیکُمْ إِلَّا وَلَا ذِمَّةً؛ (توبه آیه۸)
چگونه [می توان با مشرکان عهدشکن، وفا به عهد کرد] در حالی که اگر بر شما پیروز شوند، درباره شما نه خویشاوندی را مراعات می کنند و نه تعهّدی را.






























۶:۰۳
موسوی دامغانی:
نقض عهد از نگاه قرآن
عام ترین تعابیری که در قرآن درباره پیمان شکنی به کار رفته، «نقض» و «نکث» است.
در بعضی موارد نیز از تعبیر «تبدیل» یا «اخلاف» استفاده شده است؛ مثلاً در وصف کسانی که به عهد و پیمان خود با خدا پای بندند، می فرماید:











فدا شدن در راه دین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مِّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مِّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلَا؛ (احزاب آیه ۲۳)
از میان مؤمنان مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند، صادقانه وفا کردند. پس برخی بر آن عهد، ایستادگی کردند [و به شهادت رسیدند] و بعضی دیگر در انتظار [شهادت] به سر می برند و [هرگز عهد خود را] تغییر ندادند [و پیمان شکنی نکردند].
اینکه آنان عهد خود را تبدیل نمی کنند و تغییر نمی دهند. منظور این است که عهدشکنی نمی کنند.
مجازات عهد شکنان
قرآن در نکوهش منافقان و عهدشکنی آنان می فرماید:










عهد وپیمان های دروغین
وَمِنْهُمْ مِّنْ عَاهَدَ اللهَ لَئِنْ آتَانَا مِن فَضْلِهِ لَنَصَّدَّفَنَّ وَلَنَکُونَنَّ مِنَ الصَّالِحِینَ فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُواْ بِهِ وَتَوَلَّواْ وَّهُم مُّعرِضُونَ فَأعْقَبَهُمْ نِفَاقاً فِی قُلُوبِهِمْ إِلَی یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أخْلَفُواْ اللهَ مَا وَعَدُوهُ وَ بِمَا کَانُواْ یَکْذِبُونَ؛ (توبه آیه ۷۴ و۷۵)
و از آنان [= منافقان] کسانی اند که با خدا عهد کرده اند که اگر از کَرَم خویش به ما عطا کند، قطعاً تصدّق و انفاق خواهیم کرد و از شایستگان خواهیم شد
َ
. پس چون از فضل خویش بهره مندشان کرد، بِدان بخل ورزیدند و به َحال اِعراض روی گردانیدند. در نتیجه، به سزای آنکه با خدا خلف وعده کردند 










و از آن روی که دروغ می گفتند، در دل هایشان – تا روزی که او را دیدار می شکنند – پیامدهای نفاق را باقی گذارد.آری، عهدشکنی چنین اثری دارد و کسی که با خدا عهد ببندد و عهدشکنی کند، به سبب عهدشکنی و خلف وعده ای که با خدا کرده و دروغی که گفته است، ایمانش رو به زوال خواهد رفت و نفاق در دلش پدید می آید










ارزان فروختن پیمان های خدا
وَلَا تَشْتَرُواْ بِعَهْدِ اللهِ ثَمَناً قَلِیلاً إِنَّمَا عِندَ اللهِ هُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ* مَا عِندُکُمْ یَنفَذُ وَمَا عِندَ اللهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُواْ أجْرَهُم بِأحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ (نحل آیه۹۵و۹۶)
و پیمان خدا را به بهای اندک مفروشید که آن چه نزد خداست – اگر بدانید – همان برای شما بهتر است. آن چه نزد شماست تمام می شود و آن چه نزد خداست پایدار است، و ما شکیبایان را به بهتر از آن چه عمل می کردند، پاداش خواهیم داد.
یعنی وقتی دیدید که ترک عهد برایتان سود آنی دارد، خلاف عهد نکنید که اگر سود خود را بر عهد مقدم بدارید، در واقع عهد خدا را به بهایی اندک فروخته اید.






























عام ترین تعابیری که در قرآن درباره پیمان شکنی به کار رفته، «نقض» و «نکث» است.
اینکه آنان عهد خود را تبدیل نمی کنند و تغییر نمی دهند. منظور این است که عهدشکنی نمی کنند.
و از آنان [= منافقان] کسانی اند که با خدا عهد کرده اند که اگر از کَرَم خویش به ما عطا کند، قطعاً تصدّق و انفاق خواهیم کرد و از شایستگان خواهیم شد
َ
۶:۰۳
و در آیه ۱۸ ویژگی آبادکنندگان مساجد را این گونه بیان می کند:
منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز (پنجگانه) به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند آنها امیدوار باشندکه از هدایت یافتگان هستند
۱۷:۵۷
خداوند وقتی در قرآن به معرفی زنان نمونه تاریخ بشریت میپردازد، از بانوانی یاد میکند که در پرتو حفظ عفت و حیا به درجاتی نائل شدند که تا ابد الگویی برای تمام زنان بلکه مردان عالم شدند. بانوانی مثل حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه همسر فرعون از جمله نمونههای زنان شاخص قرآنی هستند که راه رستگاری را با حفظ این گوهر گرانبها و اثرگذار در ایمان زنان طی کردند.
در این بین حضرت زهرا (س) به عنوان شاخصترین چهره معنوی بانوان عالم چنان در حفظ عفاف و حجاب کوشا بودند که در جامعه آن دوران به صفت عفت و حیا شناخته میشدند.
این بانوی بزرگوار چنان حیا و عفاف را به عنوان یک این فضیلت ارزشی وکمالگرایانه که مورد خواست و رضایت خداوند است سرلوحه رفتار خویش قرار داده بود که از تمام نامحرمان حتى از مردان نابینا نیز خود را مىپوشاند.
در روایتی آمده است که مردی نابینا پس از اجازه گرفتن، وارد منزل امام علی(ع) شد. پیامبر(ص) مشاهده کردند که حضرت زهرا(س) برخاست، فرمودند: «دخترم! این مرد نابیناست».
فاطمه(س) فرمود: پدر، اگر او مرا نمیبیند، من او را مینگرم، اگر چه او نمیبیند، اما بو را استشمام میکند؛ اِن لَم یَکُن یَرانِی فَانّی أرَآهُ وَ هُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ». رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: «شهادت میدهم که تو پاره تن من هستی.»
حضرت زهرا(س) بانوان را به ارزشی مثل رعایت عفاف و حجاب دعوت میکرد. ایشان در یکی از سفارشات خود در تأکید بر رعایت عفاف فرمودند: «بهترین اقدام براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد؛ خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ»
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۲۰:۱۶
فارسپلاس؛ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: ۱- در جلسهای که به پرسش و پاسخ درباره مسائل سیاسی روز اختصاص داشت، یکی از شرکتکنندگان که بیتمایل به غرب نبود، پرسید؛ از کجا معلوم مصاحبه برخی از لیدرهای اغتشاشات سال گذشته و کسانی که اخیراً دستگیر شدهاند، تحت فشار و شکنجه نبوده است؟! در پاسخ گفته شد، برفرض محال که فشار و شکنجهای در میان باشد! ولی فشار و شکنجه که «سند» تولید نمیکند! مثلاً اگر یک قاچاقچی مواد مخدر در حالی که محمولهای از مواد را با خود حمل میکند، شناسایی و بازداشت شود، چه جای انکار است که برای اعتراف گرفتن از او نیازی به فشار باشد؟! بازداشتشدگان اغتشاشات هنگام ارتکاب جرم و در حال حمل اسلحه گرم بازداشت شدهاند و علاوهبر تصاویر ضبط شده از صحنه جرم و اسنادی که از روابط تلفنی و رد و بدل پیام با سرویسهای بیگانه و... به دست آمده، سپس شناسایی و بازداشت شدهاند. این اسناد که با شکنجه و فشار ساخته نمیشود! ولی صرفنظر از این ماجرا، نکته دیگری نیز در میان است که به ایشان گفته شد. بخوانید!۲- شهید محمد شهسواری، درحالی که به دست نظامیان رژیم بعثی اسیر شده و با دستهای بسته و در محاصره نیروهای مسلح دشمن ایستاده بود، روی به دوربین خبرنگاران خارجی حاضر در صحنه کرد و با صدای بلند فریاد زد «مرگ بر صدام، ضد اسلام». مهندس محمد جواد تندگویان وزیر نفت کشورمان که در مناطق جنگی به اسارت نظامیان بعثی در آمده بود، در اسارتگاه تحت شکنجههای وحشیانه و طاقتفرسایی قرار گرفت. بعثیها از او میخواستند که در یک مصاحبه تلویزیونی حاضر شود و فقط اعلام کند که از حضور در جبهه پشیمان است. مهندس تندگویان تمامی شکنجههای سخت را تحمل کرد و تحت شکنجه به شهادت رسید اما هرگز حاضر نشد از حضور خود در جبهه ابراز پشیمانی کند. همین یک سال گذشته، اغتشاشگران وحشی و تحت مدیریت موساد، شهید آرمان علیوردی را با ضربات سهمگین دشنه و تیغ موکتبری به سختی شکنجه کردند. از او میخواستند که فقط یک کلمه علیه رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر زبان آورد. شهید علیوردی، تن به شهادتی مظلومانه داد و به خواسته شکنجهگران تن نداد. وقتی برای تحویل و تبادل پیکر شهید محسن حججی رفته بودند و به مثله کردن پیکر پاکش اعتراض کردند. عامل داعش گفت؛ تقصیر خودش بود که لب به سخن باز نکرد! شهید عجمیان، شهید... شهید.. و... اکنون سرکردگان اپوزیسیون و به اصطلاح لیدرهای آنها را با شهدای مورد اشاره مقایسه کنید؟! بر فرض محال که شکنجه شده باشند! ولی سؤال این است که آنها چه نوع سرکرده و لیدری هستند که اگر شیرکاکائو از صبحانهشان حذف شود، هرچه در دل پنهان کرده بودند را بیرون میریزند؟!با این لیدرها و سرکردگان میخواهند به مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخیزند؟! نظامی که ۴۵ سال است با همه قدرتهای ریز و درشت پنجه در پنجه افکنده و همه روزه نیز بر اقتدارش افزوده است. ۳- و بالاخره، این نکته نیز هرچند خالی از طنز نیست ولی گفتنی است و از واقعیت آشکاری حکایت میکند و آن، این که جمهوری اسلامی ایران اگرچه در بسیاری از عرصهها، نظیر عرصههای علم و تکنولوژی، عرصه نظامی، حضور مقتدرانه در عرصه بینالمللی، ساخت موشکهای هایپرسونیک، ساخت دریچه قلب، درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان، تولیدکننده دکلهای انتقال برق، فناوری لیزر، تولید نانو دارو، صنعت سدسازی، برخورداری از چرخه کامل فناوری فضایی، تولید پهپاد رادارگریز، و دهها عرصه دیگر، پیشرفتهای فراوان و خیرهکنندهای داشته است ولی از اپوزیسیون شانس نیاورده است! میپرسید چرا؟! کافی است فقط نیم نگاهی به سرتا پای اپوزیسیون نظام در داخل و خارج کشور بیندازید! و آنها را با گروههای اپوزیسیون در سایر کشورها مقایسه کنید! گروهها و جریانات اپوزیسیون در بسیاری کشورها از شخصیتهای برجسته، کارشناس، دانشمند، هنرمند، مقاوم، صاحب فکر و اندیشه و... تشکیل شده است. حالا به اپوزیسیون کشور خودمان نگاه کنید. چه میبینید؟! یک مشت آدمنمای بیسواد، بیشخصیت، اجق وجقهای علاف، نان به نرخ روزخور، کاسهلیس بیگانه، وطنفروش، نوکر صفت و... غیر از این است؟! اپوزیسیون در کشورهای دیگر از عضویت برخی هنرمندان صاحبنام برخوردارند و اپوزیسیون کشور ما، تعدادی آدمنمای بیسواد، بیشخصیت، اجق وجقهای علاف، نان به نرخ روزخور، کاسهلیس بیگانه، وطنفروش، نوکر صفت و... غیر از این است؟! اپوزیسیون در کشورهای دیگر از عضویت برخی هنرمندان صاحبنام برخوردارند و اپوزیسیون کشور ما، تعدادی هنرپیشهنما را جذب کرده است که اگر هر چه داشته باشند، هنر ندارند! گروههای اپوزیسیون کشور ما، هر چند روز یکبار با هم ائتلاف میکنند و به بنبست که میرسند یکدیگر را به باد فحش و ناسزا (بخوانید بسزا) میگیرند. مثل اسبهای درشکه که وقتی به سربالایی میرسند و توان حرکت ن
۲:۱۱
علامه امینی صاحب الغدیر
هر سال بعد از ماه محرم و صفر که میشد مرحوم علامه امینی خطاب به عزاداران سید الشهدا(علیه السلام) میفرمودند:کبوتر بازها ، وقتی یه کبوتر از بازار میخرند، چند روزی بال و پرش رو میبندند، روی پشت بام خونه بهش آب و دونه میدن، بعد چند روز بال و پرش رو باز می کنند، و پروازش میدن،اگه اون کبوتر رفت و مجددأ برگشت روی همون پشت بام نشست، میگن هنر داره و رگ داره، اما اگه برنگشت و رفت روی پشت بام کس دیگهای نشست، میگن بی هنر و بی رگ بود !آهای مردم محرم و صفر گذشت و توی این دو ماه امام حسین(علیه السلام) ماها رو خرید ، بال و پرمون رو بست پیش خودش نگه داشتدر این دو ماه میهمان امام حسین(علیه السلام) بودیم و هر جا دعوتمون کردند به احترام امام حسین(علیه السلام) بود و در واقع از آب و نان امام حسین(علیه السلام) خوردیم، حالا بعد دو ماه بال و پرمون رو باز کرده که پرواز کنیم، نکنه که بیهنر و بیرگ باشیم، بریم روی بام کسی دیگه بشینیم، نکنه نان و نمک بخوریم و نمکدون بشکنیم، بیایید به امام حسین(علیه السلام) یه قول بدیم،قول بدیم که تا ماه محرم سال دیگه فقط کبوتر امام حسین(علیه السلام) باشیم وفقط واسه او پرواز کنیم،وفقط روی پشت بام او بشینیم..
التماس دعا
هر سال بعد از ماه محرم و صفر که میشد مرحوم علامه امینی خطاب به عزاداران سید الشهدا(علیه السلام) میفرمودند:کبوتر بازها ، وقتی یه کبوتر از بازار میخرند، چند روزی بال و پرش رو میبندند، روی پشت بام خونه بهش آب و دونه میدن، بعد چند روز بال و پرش رو باز می کنند، و پروازش میدن،اگه اون کبوتر رفت و مجددأ برگشت روی همون پشت بام نشست، میگن هنر داره و رگ داره، اما اگه برنگشت و رفت روی پشت بام کس دیگهای نشست، میگن بی هنر و بی رگ بود !آهای مردم محرم و صفر گذشت و توی این دو ماه امام حسین(علیه السلام) ماها رو خرید ، بال و پرمون رو بست پیش خودش نگه داشتدر این دو ماه میهمان امام حسین(علیه السلام) بودیم و هر جا دعوتمون کردند به احترام امام حسین(علیه السلام) بود و در واقع از آب و نان امام حسین(علیه السلام) خوردیم، حالا بعد دو ماه بال و پرمون رو باز کرده که پرواز کنیم، نکنه که بیهنر و بیرگ باشیم، بریم روی بام کسی دیگه بشینیم، نکنه نان و نمک بخوریم و نمکدون بشکنیم، بیایید به امام حسین(علیه السلام) یه قول بدیم،قول بدیم که تا ماه محرم سال دیگه فقط کبوتر امام حسین(علیه السلام) باشیم وفقط واسه او پرواز کنیم،وفقط روی پشت بام او بشینیم..
۶:۰۵
بازارسال شده از محمد رضا فرشچی
۳:۱۸
بازارسال شده از روشنگری
۸:۲۰
بازارسال شده از اختیاریه جواهری در شهر
۱۰:۳۱
۱۸:۰۰
بازارسال شده از اختیاریه جواهری در شهر
۱۱:۲۷
بازارسال شده از صفارى
۱۶:۰۴