۶:۱۷
مثبت انديشي چيست؟؟
مثبت انديشي به معناي خود را گول زدن نيست مثبت انديشي به معناي نديدن مشکلات نيست بلکه مثبت انديشي يعني :باور داشته باشيد , براي هر مشکلي راهي هست باور داشته باشيد , راه رسيدن به خواسته هاي تان , عزم و اراده خودتان است باور داشته باشيد , اگر به هدفي نرسيديم , آخر دنيا نيست باور داشته باشيد که انسان ها , قصد آزار شما را ندارند ـ بلکه آن ها هم مشکلات خودشان را دارند و از همه مهم تر :باور داشته باشيد که همه چيز در دست قدرت لايزال خداوند است ـ از امروز تلاش کنيد , مثبت باشيد،فردي مثبت انديش اما واقع گرا!
مثبت انديشي به معناي خود را گول زدن نيست مثبت انديشي به معناي نديدن مشکلات نيست بلکه مثبت انديشي يعني :باور داشته باشيد , براي هر مشکلي راهي هست باور داشته باشيد , راه رسيدن به خواسته هاي تان , عزم و اراده خودتان است باور داشته باشيد , اگر به هدفي نرسيديم , آخر دنيا نيست باور داشته باشيد که انسان ها , قصد آزار شما را ندارند ـ بلکه آن ها هم مشکلات خودشان را دارند و از همه مهم تر :باور داشته باشيد که همه چيز در دست قدرت لايزال خداوند است ـ از امروز تلاش کنيد , مثبت باشيد،فردي مثبت انديش اما واقع گرا!
۱۲:۲۲
بازارسال شده از دختران بهشتی
۹:۱۷
۱۲:۱۳
۱۰:۳۹
اخرش تنها کسی که میتونه باعث حال خوبت بشه فقط و فقط خودت هستی پس منتظر نباش کسی حالتو خوب کنه یا با حضور کسی حالت خوب بشهفراموش نکن فقط خودتی و خودت" />
#انگیزشی
#انگیزشی
۵:۲۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
ده نکته کوتاه شبکه شاد برای دانشآموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس
آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظمشان در کلاسها نظارت داشته باشید.
شما معلمتان را نخریدهاید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاریهای خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را میدهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه.
هنگام پیام دادن به معلمتان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمیبینید ولی دخترخالهتان نیست که به او را "عزیزم" خطاب کنید.
کلاس مجازی مسابقهی کی از همه باهوشتره نیست. مکانیست برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مساله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را نیز مختل میکند.
در آموزش مجازی اکثر معلمین فیلم تدریسشان را ضبط میکنند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلمها نباشید.
اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمیکند بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفتهاند به سرعت سراغ مبحث بعدی میرود. اگر در آزمونها تقلب کنید به معلم آسیبی نمیرسد بلکه فقط آمار قبولیهایش بالاتر میرود.اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان میرسانید، از حقوق معلم کم نمیکنند، فرزندتان را با تقلب و دروغ بزرگ نکنید. بگذارید فرزندتان تلاش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول میدهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد.
مشخص شده که ۳۲ دوگونهی مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش موفق باشد. آنها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا کنند. جهان ما جهان تفاوتهاست.
تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک میزان مخل آموزش و پرورشاند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد.
برخی مدارس از شما میخواهند از آموزشهای کودکتان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مبلغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار میشود برای فیلمبرداری یک اجرای بیعیب و نقص داشته باشد. برخی کودکان ذاتا #درونگرا هستند و علاقهای به این کار ندارند و این دست رقابتها فقط باعث میشود حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بیجهت تجربه کنند.
کودکان را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آنها شخصیتهای نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعیشان را زندگی کنند.
آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظمشان در کلاسها نظارت داشته باشید.
شما معلمتان را نخریدهاید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاریهای خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را میدهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه.
هنگام پیام دادن به معلمتان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمیبینید ولی دخترخالهتان نیست که به او را "عزیزم" خطاب کنید.
کلاس مجازی مسابقهی کی از همه باهوشتره نیست. مکانیست برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مساله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را نیز مختل میکند.
در آموزش مجازی اکثر معلمین فیلم تدریسشان را ضبط میکنند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلمها نباشید.
اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمیکند بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفتهاند به سرعت سراغ مبحث بعدی میرود. اگر در آزمونها تقلب کنید به معلم آسیبی نمیرسد بلکه فقط آمار قبولیهایش بالاتر میرود.اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان میرسانید، از حقوق معلم کم نمیکنند، فرزندتان را با تقلب و دروغ بزرگ نکنید. بگذارید فرزندتان تلاش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول میدهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد.
مشخص شده که ۳۲ دوگونهی مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش موفق باشد. آنها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا کنند. جهان ما جهان تفاوتهاست.
تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک میزان مخل آموزش و پرورشاند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد.
برخی مدارس از شما میخواهند از آموزشهای کودکتان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مبلغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار میشود برای فیلمبرداری یک اجرای بیعیب و نقص داشته باشد. برخی کودکان ذاتا #درونگرا هستند و علاقهای به این کار ندارند و این دست رقابتها فقط باعث میشود حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بیجهت تجربه کنند.
کودکان را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آنها شخصیتهای نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعیشان را زندگی کنند.
۱۰:۱۲
۵:۴۲
۷:۴۰
گاهی برای انداختن یک درخت باید صد ضربه تبر بزنید.از این صد ضربه، نود و نه ضربه اول کارش این است که شرایط را برای ضربه صدم آماده کند.
اینکه درخت در طول نود و نه ضربه سر جایش است، دلیل بیهودگی آن ضربات نیست، دلیل دلسردی نیست، دلیل ناامیدی نیست.
حالا هر مبارزه ای به همین شکل است. اینکه اقداماتی که میکنیم به سرعت جواب نمیدهد نباید در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند. پس باید هر کاری میکنیم بگذاریم به حساب یکی از همان نود و نه ضربه اول. ضربه صدم بالاخره از راه می رسد و درخت را می اندازد، نگران نباشیم موفقیت صبر میخواهد....#موفقیت
اینکه درخت در طول نود و نه ضربه سر جایش است، دلیل بیهودگی آن ضربات نیست، دلیل دلسردی نیست، دلیل ناامیدی نیست.
حالا هر مبارزه ای به همین شکل است. اینکه اقداماتی که میکنیم به سرعت جواب نمیدهد نباید در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند. پس باید هر کاری میکنیم بگذاریم به حساب یکی از همان نود و نه ضربه اول. ضربه صدم بالاخره از راه می رسد و درخت را می اندازد، نگران نباشیم موفقیت صبر میخواهد....#موفقیت
۴:۰۴
۶:۰۲
افرادی که روزانه بیش از ۷ ساعت وقت آزاد دارند، کمتر راضی و شاد هستند!
همه ما دوست داریم در روز کمی اوقات فراغت داشته باشیم، اما به نظر میرسد که داشتن بیش از حد آن در واقع خوب نیست چراکه به گفته محققان سبب نارضایتی، خستگی و بیحوصلگی میشود.
تحقیقات محققان انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد پس از دو ساعت زمان آزاد، احساس سلامتی و رضایت افراد افزایش می یابد، اما پس از پنج ساعت این خصیصه ها کاهش یافتند.
مردم اغلب از مشغله زیاد شکایت دارند و اظهار تمایل بیشتری برای برخورداری از اوقات فراغت می کنند، اما آیا زمان آزاد بیشتر در واقع با شادی بیشتر ارتباط دارد؟
کمبود ساعات فراغت در روز به بروز استرس بیشتر و رفاه ذهنی کمتر منجر می شود، درحالی که داشتن زمان آزاد بسیار کم، بد است داشتن اوقات فراغت بیشتر نیز همیشه خوب نیست.
محققان داده های مربوط به ۲۱ هزار و ۷۳۶ آمریکایی را که در فاصله زمانی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ در یک نظر سنجی در مورد استفاده بهینه از زمان در آمریکا شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
آنها شرح مفصلی از آنچه در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می دادند و نیز احساس رفاه خود گزارش کردند. به طور تصادفی به آنها ۱۵ دقیقه، سه ساعت و نیم یا هفت ساعت زمان آزاد اختصاص یافت و از آنها خواسته شد میزان لذت، شادی و رضایت خود را ثبت کنند.
نتیجه این بررسی نشان داد، افراد گروه میانی که سه ساعت و نیم اوقات فراغت داشتند از بالاترین میزان رضایت و احساس سلامت برخوردار بودند. در آزمایش دوم محققان نقش بالقوه بهره وری این افراد را بررسی کردند.
نتیجه این آزمایش نیز نشان داد میزان بهره وری آنها پس از دو ساعت شروع به صعود می کرد، اما پس از پنج ساعت کاهش می یافت. نتایج هر دو این آزمایش نشان داد که داشتن اوقات فراغت زیادی در روز نه تنها خوشحالی و رضایت به بار نمی آورد بلکه موجب بروز احساس خستگی و بی حوصلگی نیز می شود.
این مطالعات نشان دادند که احساس سلامتی و خوشحالی افراد پس از دو ساعت زمان آزاد در روز افزایش، اما این احساس پس از پنج ساعت زمان فراغت کاهش می یابد.
نتایج این مطالعه در مجله Journal of Personality and Social Psychology منتشر شد..#روانشناسی#مقاله .https://ble.ir/moshaver_azadi
همه ما دوست داریم در روز کمی اوقات فراغت داشته باشیم، اما به نظر میرسد که داشتن بیش از حد آن در واقع خوب نیست چراکه به گفته محققان سبب نارضایتی، خستگی و بیحوصلگی میشود.
تحقیقات محققان انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد پس از دو ساعت زمان آزاد، احساس سلامتی و رضایت افراد افزایش می یابد، اما پس از پنج ساعت این خصیصه ها کاهش یافتند.
مردم اغلب از مشغله زیاد شکایت دارند و اظهار تمایل بیشتری برای برخورداری از اوقات فراغت می کنند، اما آیا زمان آزاد بیشتر در واقع با شادی بیشتر ارتباط دارد؟
کمبود ساعات فراغت در روز به بروز استرس بیشتر و رفاه ذهنی کمتر منجر می شود، درحالی که داشتن زمان آزاد بسیار کم، بد است داشتن اوقات فراغت بیشتر نیز همیشه خوب نیست.
محققان داده های مربوط به ۲۱ هزار و ۷۳۶ آمریکایی را که در فاصله زمانی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ در یک نظر سنجی در مورد استفاده بهینه از زمان در آمریکا شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
آنها شرح مفصلی از آنچه در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می دادند و نیز احساس رفاه خود گزارش کردند. به طور تصادفی به آنها ۱۵ دقیقه، سه ساعت و نیم یا هفت ساعت زمان آزاد اختصاص یافت و از آنها خواسته شد میزان لذت، شادی و رضایت خود را ثبت کنند.
نتیجه این بررسی نشان داد، افراد گروه میانی که سه ساعت و نیم اوقات فراغت داشتند از بالاترین میزان رضایت و احساس سلامت برخوردار بودند. در آزمایش دوم محققان نقش بالقوه بهره وری این افراد را بررسی کردند.
نتیجه این آزمایش نیز نشان داد میزان بهره وری آنها پس از دو ساعت شروع به صعود می کرد، اما پس از پنج ساعت کاهش می یافت. نتایج هر دو این آزمایش نشان داد که داشتن اوقات فراغت زیادی در روز نه تنها خوشحالی و رضایت به بار نمی آورد بلکه موجب بروز احساس خستگی و بی حوصلگی نیز می شود.
این مطالعات نشان دادند که احساس سلامتی و خوشحالی افراد پس از دو ساعت زمان آزاد در روز افزایش، اما این احساس پس از پنج ساعت زمان فراغت کاهش می یابد.
نتایج این مطالعه در مجله Journal of Personality and Social Psychology منتشر شد..#روانشناسی#مقاله .https://ble.ir/moshaver_azadi
۶:۰۵
۱۲:۵۱
پنج مهارت لازم برای زندگی :
پنج مهارتی هست که یادگرفتنشان به زندگی بهترتان کمک میکنند؛ مهارتهایی که هم سخت و هم آساناند و همین تضاد عجیبشان است که گاهی خیلی از ما را دچار چالشی سخت برای آموختنشان میکند:
❶ سکوت واژهای که هزاران قصه پشت خودش دارد. شاید باورش سخت باشد اما سکوت و خودداری وقت خشم؛ سکوت درباره چیزهایی که نمیدانیم واقعا مهارت بزرگی است که آموختنش حتما بر داناییتان میافزاید.
❷ هوش هیجانی کمکتان میکند زندگی عاطفی، اجتماعی و کاری بسیار بهتری داشته باشید.
❸ مدیریت زمان و بهترین استفاده از لحظات زندگی
❹ مهارت خوب گوش دادن؛ بسیاری وقتها فقط فکر میکنیم شنونده خوبی هستیم. درواقع اغلب مشغول فکر کردن به چیزی هستیم که خودمان میخواهیم بگوییم.
❺ قدرت «نه گفتن» مهارت واقعا مهمی است که بار زیادی از استرس و فشارتان را کم خواهد کرد..#مهارت_های_زندگی#مشاوره
پنج مهارتی هست که یادگرفتنشان به زندگی بهترتان کمک میکنند؛ مهارتهایی که هم سخت و هم آساناند و همین تضاد عجیبشان است که گاهی خیلی از ما را دچار چالشی سخت برای آموختنشان میکند:
❶ سکوت واژهای که هزاران قصه پشت خودش دارد. شاید باورش سخت باشد اما سکوت و خودداری وقت خشم؛ سکوت درباره چیزهایی که نمیدانیم واقعا مهارت بزرگی است که آموختنش حتما بر داناییتان میافزاید.
❷ هوش هیجانی کمکتان میکند زندگی عاطفی، اجتماعی و کاری بسیار بهتری داشته باشید.
❸ مدیریت زمان و بهترین استفاده از لحظات زندگی
❹ مهارت خوب گوش دادن؛ بسیاری وقتها فقط فکر میکنیم شنونده خوبی هستیم. درواقع اغلب مشغول فکر کردن به چیزی هستیم که خودمان میخواهیم بگوییم.
❺ قدرت «نه گفتن» مهارت واقعا مهمی است که بار زیادی از استرس و فشارتان را کم خواهد کرد..#مهارت_های_زندگی#مشاوره
۶:۰۹
گاهی آدم هنگام گرسنگی با یه نون مشکل رو حل میکنه.
حالا با توجه به چهار تا نون میشه کلی مشکل رو حل کرد و به آرامش رسید.
اینم چهار نون راهگشا؛
٫ نبین ' نگو 'نشنو' نپرس
نَبین ۱- عیب مردم را ، نبین۲- مسائل جزئی در زندگیِ خانوادگی را ، نبین۳- کارهای خوب خودت را که برای دیگران انجام میدهی ، نبین۴- گاهی باید وانمود کنی که ندیدی ( اصل تغافل )
نَگو ۱- هرچه شنیدی ، نگو ۲- به کسی که حرفت در او تأثیر ندارد ، نگو ۳- سخنی که دلی بیازارد ، نگو۴-هر سخنِ راستی را هرجا ، نگو۵- هر خیری که در حق دیگران کردی ، نگو۶- راز را نگو ، حتی به نزدیکترین افراد
نَشنو۱- هر سخنی ارزش شنیدن ندارد ، نشنو ۲- وقتی دو نفر آهسته سخن می گویند سعی کن نشنوی۳- غیبت را نشنو۴- گاهی وانمود کن که نشنیدی ( اصل تغافل )
نَپرس۱- آنچه را که به تو مربوط نیست ، نپرس۲- آنچه که شخص از گفتنش شرم دارد ، نپرس۳- آنچه باعث آزار شخص می شود ، نپرس۴- آن پرسشی که در آن فایده ای نیست نپرس۵- آنچه که موجب اختلاف و نزاع می شود،نپرس.#مهارت_های_زندگی#روانشناسی
حالا با توجه به چهار تا نون میشه کلی مشکل رو حل کرد و به آرامش رسید.
اینم چهار نون راهگشا؛
٫ نبین ' نگو 'نشنو' نپرس
نَبین ۱- عیب مردم را ، نبین۲- مسائل جزئی در زندگیِ خانوادگی را ، نبین۳- کارهای خوب خودت را که برای دیگران انجام میدهی ، نبین۴- گاهی باید وانمود کنی که ندیدی ( اصل تغافل )
نَگو ۱- هرچه شنیدی ، نگو ۲- به کسی که حرفت در او تأثیر ندارد ، نگو ۳- سخنی که دلی بیازارد ، نگو۴-هر سخنِ راستی را هرجا ، نگو۵- هر خیری که در حق دیگران کردی ، نگو۶- راز را نگو ، حتی به نزدیکترین افراد
نَشنو۱- هر سخنی ارزش شنیدن ندارد ، نشنو ۲- وقتی دو نفر آهسته سخن می گویند سعی کن نشنوی۳- غیبت را نشنو۴- گاهی وانمود کن که نشنیدی ( اصل تغافل )
نَپرس۱- آنچه را که به تو مربوط نیست ، نپرس۲- آنچه که شخص از گفتنش شرم دارد ، نپرس۳- آنچه باعث آزار شخص می شود ، نپرس۴- آن پرسشی که در آن فایده ای نیست نپرس۵- آنچه که موجب اختلاف و نزاع می شود،نپرس.#مهارت_های_زندگی#روانشناسی
۱۴:۰۹
۷:۳۶
۴:۲۰
۹:۴۵