امنیت روانی ۷ ( بخش دوم : نشانه ها و خصوصیات / قسمت اول : نشانه ها و ویژگی کودکی که امنیت روانی دارد! ) : *توان برقراری ارتباط معنادار با دیگران و اعتماد به آنها:این ویژگی مهمترین مشخصه کودکی است که احساس امنیت میکند، احساس اعتماد کافی در روابط به طوری که بتواند در تنشها و مشکلات برای بهتر شدن و یافتن راهحل از آن استفاده کند.*توان در میان گذاشتن احساسات و خواستهها:توانایی نشان دادن احساسات و عواطف بدون استفاده از کلمات از مهمترین روشها برای برقراری ارتباط است. توان اظهار عواطف و پاسخگویی به آنها با علائم عاطفی باید درخصوص تمام احساساتی که از جنبههای انسانی ما به شمار میروند، آموخته شود؛ از محبت و شادی گرفته تا قاطعیت، خشم، شکست، ترس و غیره. کودک برخوردار از امنیت روانی قادر است گسترهای وسیع از عواطف انسانی را تجربه، ابراز و درک کند.*توانایی حل مشکلات :معمولا تا ۲ سالگی یاد میگیریم که با تغییر شرایط آزاردهنده مشکلات خود را حل کنیم. مهارت حل مشکلات از سالهای دبستان تا بزرگسالی همچنان رشد میکند. وقتی کودکی خود را در حل مشکلات توانا ببیند، در تعامل با دنیایی که در آن به سر میبرد احساس امنیت میکند. راهکار کلیدی این است که باید به کودک کمک کنیم تا با احساس اطمینان و استواری در احساساتش وارد عرصه جامعه شود و به این ترتیب او را در جهت رشد یاری دادهایم.*توانایی و تفکر و استدلال:کودکی که درباره دنیای عاطفی و اجتماعی خود میاندیشد و استدلال میکند، بیش از دیگران احساس امنیت میکند. این امر تا حد زیادی به روش برخورد والدین با کودک بستگی دارد. اگر والدین در برخورد با موضوعی سختگیری نشان دهند، کودک از بحث کردن خودداری میکند، اما اگر والدین با کودک ارتباط خوبی داشته باشند و باعلاقه به خواستههای او گوش دهند، به حال کودک مفید خواهد بود.————————————————————*ماخذ: روزنامه جام جم, شماره ۲۵۳۴, به تاریخ ۱۳۸۸/۱/۲۶, صفحه ۱۴ (نویسنده:معصومه اسدی) *ویرایش توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
۶:۰۴
۸:۰۷
امنیت روانی ۸ ( بخش دوم : نشانه ها و خصوصیات / قسمت دوم : روشهای تامین و تقویت امنیت درونی اطفال- ۱) « روشهای تقویت امنیت درونی اطفال »یکی از روشهای تقویت امنیت درونی اطفال و کودکان بازی با کودک است. وقت و زمان بازی راهکاری است که طی آن و طبق شرایط فرزندتان، با او وارد تعامل میشوید و به او کمک میکنید تا با دیگران ارتباط برقرار کند. اصل مهمی که هنگام بازی با کودک باید رعایت شود این است که پدر یا مادر، خود را در حد کودک پایین بیاورد و کاری کند که کودک ریاست بازی را به عهده بگیرد. توجه کنید که زمان بازی، زمان آموزش و کنترل کودک نیست، بلکه فرصتی است که فرزندتان را تشویق میکند تا با شما تعامل داشته باشد، ابتکار عمل را به دست گیرد و محکمتر عمل کند. کودک در زمان بازی تقریبا تمام زمینههای شگفتانگیز و گوناگون زندگی را جستجو میکند. یعنی نزدیکی و وابستگی، ابتکار و کنجکاوی، صحبت و خشونت و ترس و شادمانی... علاوه بر جریان طبیعی و سرگرمکننده بازی، میتوانید فرصتی ایجاد کنید که در آن همراه فرزندتان مسالهای را حل کنید، برای این کار علاوه بر مسائلی که کودک در خانه یا مهدکودک با آن روبهرو میشود، مشکلات بزرگ خود کودک را هم میتوان در نظر گرفت، مانند شببیداری، توالت رفتن، درگیری با کودکان دیگر، خشمگین شدن یا بدرفتاری با خواهر و برادر... وقتی موضوعی را مطرح کردید، با دقت به صحبتهای فرزندتان گوش دهید و با او همدلی کنید. از دیگر گامهای مهم در تامین امنیت درونی کودک تعیین حدود و مقررات است. کودکی که با این مقررات بزرگ میشود احساس امنیت بیشتری میکند چون اطمینان دارد که دنیای او قابل پیشبینی و نظامدار است.مقررات را باید آموزش دهید نه این که دیکته کنید. در این مورد باید به این نکته توجه داشته باشید که یادگیری درسهای تازه برای کودک مشکل است، مثل این که اسباببازی قشنگی را ببیند، اما آن را نقاپد. در اینجا سعی کنید تا برای تخلّف از مقررات مجازاتهایی را برای کودک تعیین کنید که به رشد سالم او لطمه نزند.به طور کلی کلید احساس امنیت در کودکان این است که مهارتهای اساسی را به آنها بیاموزیم. مانند آرام گرفتن و کنترل خود در ناراحتیها، بیان احساسات، توجه و درک علائم عاطفی در رفتار دیگران، استفاده از حرکات دست و صورت و تصورات برای حل مشکلات و تفکر منطقی. همچنین؛ به جای آن که کودک را در مقابل فشارهای روحی و احساس ناامنی تنها بگذاریم تا دچار خشم شود، گوشهگیری یا بدخلقی کند، باید به او کمک کنیم تا راههای بهتری برای کنار آمدن با ترس و اضطراب خود پیدا کند.پس به یاد داشته باشیم که بدون داشتن خانوادهای امن نمیتوانیم فرزندی ایمن داشته باشیم.———————————————————ماخذ: روزنامه جام جم, شماره ۲۵۳۴, به تاریخ ۱۳۸۸/۱/۲۶, صفحه ۱۴ (نویسنده:معصومه اسدی)
۸:۰۷
سری مقالات امنیت روانی ؛ شماره۹ ( نشانه ها وخصوصیات امنیت روانی ، قسمت۲: روش تامین و تقویت امنیت درونی اطفال - مطلب۲
۲۱:۲۱
امنیت روانی۹ ( بخش دوم : نشانه ها و خصوصیات / قسمت دوم : روشهای تامین و تقویت امنیت درونی اطفال- ۲ ) مبحث: روانشناسیعنوان اصلی: امنیت روانیعنوان فرعی: نشانه ها و خصوصیاتعنوان فرعی تر : نشانه ها و ویژگی های امنیت کودک خلاصه و نکات برجسته مقاله : «« کودک شما علاقه مند است که بازی کردن، لباس پوشیدن ، غذا خوردن،نقاشی و حتی خطوط کج و معوجی که روی کاغذ میکشد،مورد توجه شما قرار گیرد.او دوست دارد که به کارهایش بعنوان یک فرد نگاه شود،نه بعنوان یک بازیچه،نباید به اعمال کودک فقط بعنوان سرگرمی بنگریم،متاسفانه برداشتی که پدر و مادر از موضوع تنبیه دارند ،ایجاد رعب و وحشت در دل کودکی کم سن و سال است که بدترین شکل آن کتک زدن و تنبیه بدنی است و با کمال تاسف همین شیوه نادرست توسط معلمین و ناظمین مدارس گاهی ادامه مییابد!آنچه که کودک از عملکرد پدر و مادر خود در قالب ابراز محبت و تشویق یا تنبیه نسبت به خودش درک می کند،نوعی آموزش و پرورش است که در آینده و رفتار و اعمالش منعکس می شودآنچه که شما به عنوان پدر و مادر کودک باید بدان توجه کنید،استمرار و تداوم برخوردهای سازنده و پرهیز از چند گانگی در برخوردهاست که در غیر اینصورت فرزندانتان دچار تعارض روانی می شوند.به طور کلی،کودک می آموزد که بخاطر خودش نیست که مورد تشویق یا تنبیه قرار می گیرد،بلکه بخاطر کارهایش مورد تشویق یا تنبیه قرار می گیرد. »» برای مطالعه توضیحات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید : http://moshaver.daneshschools.com/?p=5620
۲۱:۲۴
۶:۲۳
« نظریات روان شناسان درمورد اساس و شکل گیری امنیت روانی »*نظریه اریکسون:اریکسون عقیده داشت که افراد در هر مرحله، با یک تضاد روبرو میشوند که نقطه عطفی در جریان و پروسه رشد خواهد بود. به عقیده اریکسون، این تضادها در به وجود آوردن یک کیفیت روانی مانند احساس ناکامی متمرکز هستند. در خلال این دوره، هم زمینه برای رشد شخصی بسیار فراهم است و هم از سوی دیگر، برای شکست و ناکامی.نخستین مرحله نظریه رشد روانی – اجتماعی اریکسون تحت عنوان اعتماد در برابر بیاعتمادی، بین تولّد تا یک سالگی پدید میآید و رشد اعتماد در او به کیفیت و قابلیت اطمینان کسی که از او پرستاری میکند(مادر و یا…) بستگی دارد. اگر اعتماد به نحو موفقیتآمیزی در کودک رشد یابد، او در دنیا احساس امنیت خواهد کرد. اگر پرستار ناسازگار، پس زننده یا از نظر عاطفی غیرقابل دسترس باشد، به رشد حس بیاعتمادی در کودک کمک میکند. عدم توفیق در رشد اعتماد، به ترس و باور این که دنیا ناسازگار و غیرقابل پیشبینی است منجر میگردد.برپایه نظریه اریکسون این مرحله بنیادیترین مرحله در زندگی است. به دلیل آن که نوزاد به طور کامل وابسته است،کودک در این مرحله کاملاً ناتوان و وابسته است. او برای بقای خود نیازمند است که به محیط خود اطمینان داشته باشد و احساس امنیت کند. برای کودک این احساس اساسیترین شرط رشد و سلامت روانی و شادابی اوست. احساس ایمنی مهمترین سنگ بنای شخصیت آدمی است. در اولین مرحله رشد، درگیری و مبارزه میان امنیت خاطر و احساس ناامنی، مهمترین مسألهای است که کودک با آن روبه رو است. او همیشه به طور فطری در جست و جوی آرامش است. هنگامی که در محیط رشد، هیجان، ترس، بیتوجهی، بد رفتاری و ناراحتیهایی مانند آن باشد، کودک با تجربههایی روبه رو میشود که نتیجهاش ناامنی و عدم اعتماد است؛ اما محیطی که سلامت جسمی و تغذیه کافی و به کارگیری حواس و حرکات و احساس آرامش طفل را فراهم کند، باعث ایجاد امنیت و حس اعتماد در کودک خواهد شد. کودک در این مرحله معمولاً نخستین رابطه را با مادر برقرار میسازد. او باید در کنار مادر احساس ایمنی را به دست آورد. اولین رابطه عاطفی اگر خوب برقرارشود، برای کودک یک ایمنی است که اعتماد به دنیای بیرونی را میسّر می سازد. نکته مهم دیگر این است که احساس ایمنی شرط هر نوع پیشرفت بعدی خواهد بود.———————————————————*منابع: – دانشنامه روانشناسی و علوم تربیتی. – پارسا، محمد. (۱۳۷۸). انگیزش و هیجان. (چاپ ۲). تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.– سیف، سوسن وهمکاران. (۱۳۷۹). روانشناسی رشد. (چاپ دهم). تهران: انتشارات سمت.– شاملو، سعید. (۱۳۷۸). بهداشت روانی. (چاپ ۱۳).تهران: انتشارات رشد.– کریمی، یوسف. (۱۳۷۷). روانشناسی شخصیت. (چاپ هفتم). تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.– منصور، محمود و دادستان. (۱۳۷۶). روانشناسی ژنتیک۲٫(چاپ سوم).تهران: انتشارات رشد.*انتخاب مطلب و ویرایش توسط : دتفرمشاوره موسسه فرهنگی دانش ( ج . ابراهیمی)
۶:۲۴
مشروح منتخب آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی پُرکاربرد دروب سایت دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش به آدرس : WWW.daneshschools.com/moshaver و پیـــام رســــان ایتـــــا : eitaa.com/moshaverdanesh
۱۳:۲۵
تعلیم ، تربیت و روان شناسی ؛ سرفصلی برای تمام مقالات با موضوعاتِ : شخصیت، یادگیری، رشد، رفتارشناسی، اختلالات، مشاوره، امنیت روانی، مهارت زندگی دروب سایت به آدرس WWW.daneshschools.com/moshaver و پیام رسان بــلـه https://ble.im/moshaverdanesh
۱۳:۲۶
برای ثبتنام آزمون سراسری (شروع ثبتنام پانزدهم فروردین سال جاری)، در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، داشتن کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) الزامی است. لذا متقاضیان میتوانند از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش کد مذکور را به شرح زیر دریافت نمایند:
۹:۵۲
۱- ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی .https://my.medu.ir۱-۱-دانشآموزان پایه دوازدهم و فارغالتحصیلان دیماه ۱۴۰۱ و بعد از آن، با انتخاب نقش “دانشآموز” و با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانشآموزان ایرانی، و کد دانشآموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، وارد درگاه فوق شوند و بر اساس بند (۲) اقدام نمایند. تذکر مهم در مورد سریال شناسنامه کسانی که تعویض شناسنامه داشته اند : درصورتی که شناسنامه خود را جدیدا تعویض کرده اید و در سامانه سیدا شماره شناسنامه قبلی ثبت شده است، چون اصلاح شماره سریال شناسنامه جدید، و به روزرسانی آن در سامانه سیدا زمان بر است، بنابراین همان سریال شناسنامه قبلی خود را که در سامانه سیدا ثبت شده است، در صفحه ورودی سایت .https://my.medu.ir وارد نمایید. ۲-۱-سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم از فارغالتحصیلان شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن/ طلاب/ فارغالتحصیلان و دانشآموزان پایه دوازدهم مدارس بینالملل/ دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیشدانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی و …)، پس از مراجعه به درگاه فوق، با انتخاب نقش “والدین و سایر” وارد درگاه شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.تذکر: مشمولین بند فوق (۱-۲) در صورتیکه فاقد سیم کارت شخصی باشند میتوانند با اظهار این موضوع در درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش ثبتنام کنند و سپس بر اساس بند (۲) اقدام نمایند. توجه شود این گروه باید نام کاربری و کلمه عبور درگاه را برای مراجعات بعدی نگهداری نمایند.۲-دریافت کد سابقه تحصیلی: تمام متقاضیان مندرج در بندهای (۱-۱و۱-۲)، پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تائید، اطلاعات تحصیلی را ثبت و کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت نمایند. تبصره : در صورتی که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده نمودند، گزینه «عدم تائید و استعلام از ثبت احوال/ وزارت کشور» را انتخاب نمایند. متقاضی با انتخاب این گزینه (بین ساعت ۸ صبح الی ۲۴شب)، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس به شرح بند (۲) اقدام نمایند.توجه: استعلام از سامانه ثبت احوال ممکن است دقایقی زمانگیر باشد.۳- ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره، از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ جهت انتخاب دروس مورد نظر و شرکت در آزمون نهایی و دریافت نمون برگ انتخاب واحد (درس)، به شرح زیر اقدام نمایند:۱-۳-فارغالتحصیلان (شاخههای نظری، کاردانش و فنی و حرفهای) دوره متوسطه و پیشدانشگاهی سنوات گذشته/ طلاب حوزههای علمیه دارای مدرک سطح یک / فارغالتحصیلان و دانشآموزان پایه دوازدهم مدارس بینالملل / دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیشدانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره میباشند با در دست داشتن کد سابقه تحصیلی فوق و سایر مدارک لازم به مدارس بزرگسال دولتی مراجعه نمایند.۲-۳- دانشآموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود/ دانشآموزان پایه دوازدهم شاخههای کاردانش و فنی و حرفهای هنرستانها، برای ایجاد سابقه، کد سابقه تحصیلی فوق را به مدارس محل تحصیل خود ارائه کنند.۴-مشاهده و بررسی سوابق نمرهای: متقاضیان برای مشاهده و بررسی سوابق نمرهای خود از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی(https://my.medu.ir) مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاعرسانی میشود، اقدام نمایند. برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمونهای نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب میشود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود.————————————————————————مأخذ: مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات ( با ویرایش و اضافه کردن مطلب توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش )#آموزش_و_پرورش #آموزش_عالی#سازمان سنجش#شیوه_نامه_ها #کنکور #کنکور۱۴۰۲ #دوره_دوم_دبیرستان #متوسطه_دوم#ثبت نام_کنکور #سوابق_تحصیلی #دریافت_کد_سابقه_تحصیلی #پاسخ_به_سوالات #هدایت_تحصیلی_شغلی#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی_شغلی#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
۹:۵۳
— زمان ثبتنام : داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تا روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ از طریق سامانۀ ثبتنام به نشانی my.medu.ir انجام میشود.— ورودی پایه ۷ : آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم، رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه مورخ ۰۴/۰۱/ ۱۴۰۲ برگزار میشود. — ورودی پایه۱۰ : آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ برگزار میشود. — کارت ورود به جلسه (شامل: نام، نامخانوادگی و سایر مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان انتخابشده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه)، هفت روز قبل از تاریخ برگزاری تا روز برگزاری آزمون، از طریق سامانۀ ثبتنام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار میگیرد.تذکر : هرگونه تغییر احتمالی در زمان و ساعت برگزاری آزمون از طریق مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به نشانیsampad.gov.ir و sampad.medu.gov.ir اعلام خواهد شد. لازم است داوطلبان به اطلاعیه های صادره توجه نمایند.
دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام :http://daneshschools.com/moshaver/?p=20206—————————————————مأخذ : گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش#اخبارواطلاعیه #آموزشی #آیین_و_دستورالعمل #آموزش_و_پرورش#دستورالعمل_های_آموزشی #بخشنامه_های_آموزشی#شیوه_نامه_ها #شیوه_نامه_آموزشی #آزمون_ورودی_مدارس#آزمون_ورودی_مدارس_تیزهوشان#آزمون_ورودی_مدارس_استعدادهای_درخشان#مشاوره_تحصیلی #هدایت_تحصیلی#پاسخ_به_سوالات_آموزشی#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام :http://daneshschools.com/moshaver/?p=20206—————————————————مأخذ : گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش#اخبارواطلاعیه #آموزشی #آیین_و_دستورالعمل #آموزش_و_پرورش#دستورالعمل_های_آموزشی #بخشنامه_های_آموزشی#شیوه_نامه_ها #شیوه_نامه_آموزشی #آزمون_ورودی_مدارس#آزمون_ورودی_مدارس_تیزهوشان#آزمون_ورودی_مدارس_استعدادهای_درخشان#مشاوره_تحصیلی #هدایت_تحصیلی#پاسخ_به_سوالات_آموزشی#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
۹:۵۶
[ عکس ]— مهلت ثبت نام : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان های شاخه نظری و هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای) تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.زمان برگزاری آزمون : آزمون هماهنگ کشوری مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در نیمه اول تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.— ویرایش اطلاعات : در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای دانش آموزان ثبت نام شده با مراجعه به سامانه my.medu.ir نیز فراهم شده است.— آمار شرکت کنندگان : تا پایان مرحله اول حدود ۳۰۰ هزار داوطلب به منظور شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه ثبت نام کرده اند که باتوجه به درخواست متعدد دانش آموزان و اولیاء مهلت ثبت نام تمدید شد.—————————————————–محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه / گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، #اخبارواطلاعیه #آموزش_و_پرورش #معاونت_آموزشی#آیین_و_دستورالعمل #دستورالعمل_های_آموزشی #بخشنامه_های_آموزشی#شیوه_نامه_ها #شیوه_نامه_آموزشی #آزمون_ورودی_مدارس#آزمون_ورودی_مدارس_نمونه_دولتی#آزمون_ورودی_دبیرستان_متوسطه_دوم#آزمون_ورودی_هنرستان_های_نمونه#مشاوره_تحصیلی #هدایت_تحصیلی#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
۱۲:۵۸
***متن کامل دستورالعمل برنامه های آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره را را از آدرس در ذیل دریافت کنید : http://daneshschools.com/moshaver/?p=20230
۱۳:۳۵
««« معلمی سعادتمندی است… »»»این جمله بیان باور، احساس و ارزیابی معلمی است که سوای سختی و مشقّت های شغلی و معشیت دشوار آن، از معلم بودن خود خرسند است، راضی و شاد… و مشکلات موجود، نمی تواند مانعی برای انجام وظایف حرفه ای او باشد… http://daneshschools.com/moshaver/
۱۲:۱۶
مطالب پست پیوست؛ بخش اول از توضیحات لازم در باره کم و کیف امتحان نهایی پیش رو برای سال تحصیلی 1403-1402 می باشد که در این قسمت خلاصه ای از توضیحات جناب آقای دکترمحسن زارعی، معاون وزير و رييس مرکز ارزشيابي و تضمين کيفيت نظام آموزش و پرورش، تحت عنوان روند گذر تحصیلی و شکل کلی سوالات امتحان نهایی تقدیم می گردد...»»»تمام مطلب در آدرس : https://daneshschools.com/moshaver/?p=20958
۱۲:۲۳
– این سامانه برخط است و دانشجويان ميتوانند به صورت مستقیم و با صوت و تصوير با مشاوران ارتباط برقرار کنند.-يکي از مهمترين برنامههاي دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگي سازمان امور دانشجويان، ارايه راهکارهاي پيشگيرانه در زندگي دانشجويي است. در اين زمينه، طرحهاي اجرايي در مرکز مشاوره دانشگاهها بر پايه يادگيري مسايل اجتماعي و ترويج سبک زندگي اسلامي و ايراني است.– سازمان امور دانشجويان، براي مواردي همچون؛ آسيبهاي اجتماعي، ازدواج آگاهانه، حمايت و نشاط اجتماعي، بررسي مشکلات تحصيلي و آموزشي دانشجويان و مسايل کلاني که مرکز توجه مراکز مشاوره است، برنامهها و راهکارهاي مناسبي را به دانشگاهها ابلاغ کرده است.– سامانه سام، سامانه مشاوره برخط ( آنلاين ) است و دانشجويان ميتوانند به صورت صوتي و تصويري با مشاوران ارتباط برقرار کنند.– غربالگري و شناسايي دانشجويان، پيشگيري و توانمندسازي اجتماعي دانشجويان، درمان و فعاليتهاي اجتماعي، محورهاي کلان مورد تامل و بررسي مرکز مشاوره دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگي سازمان امور دانشجويان است.– آدرس دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگي سازمان امور دانشجويانhttps://ch.saorg.ir/ – لیست مراکز مشاوره برخط برای دانشجویان دانشگاه ها https://ch.saorg.ir/portal/file/?328778/
۱۲:۲۴
توضیحات مختصر در مورد امکان ترمیم و ارتقای نمرات امتحان نهایی گذشته » در آدرس : https://daneshschools.com/moshaver/?p=20961
۱۲:۲۵
فرآیندهدایت تحصیلی پایه نهم؛تکمیل نمون برگ های نظرخواهی معلّمان،مشاورمدرسه،اولیاء و دانش آموزان »»» آدرس : https://daneshschools.com/moshaver/?p=21016
۱۴:۰۰