۱۳:۳۳
۱۳:۳۳
۱۳:۳۴
۱۳:۳۴
۵:۲۳
باسمه تعالی
" هفته بهداشت روان مبارکباد"امام حسن (ع):من در عجبم از مردمی که شبانه روز به فکر جسم و غذای جسم هستند ولی به روح و روان خود توجه ندارند"
اصول بهداشت روانی۱- توجه به تمامیت وجود هر فرد:یکی از اصول بهداشت روانی این است که انسان به شکل تمامیت جسم و روان در نظر گرفته شود. انسان سالم میتواند درک کند که ممکن است مشکلات جسمی و روانی با هم در ارتباط باشند. هر انسان بر اثر ارتباط خصوصیات روانی و جسمی خود، دست به عمل میزند و هیچ رفتاری جدای از این چهارچوب صورت نمیگیرد.
۲- احترام به شخصیت خود و دیگران:احترام به شخصیت خود و دیگران یعنی این که یک شخص خود را دوست بدارد و به دیگران احترام بگذارد. فرد سالم احساس میکند که افراد جامعه او را مورد پذیرش قرار میدهند و او نیز به نظر موافق به آن ها مینگرد و برای خود و آن ها احترام قائل است. اصول بهداشت روانی مبتنی بر تقویت افراد استوار شده است و از تخریب شخصیت افراد تا جایی که امکان داشته باشد جلوگیری میکند.
۳- بررسی علل رفتار:هر رفتاری علتی دارد و خود به خود انجام نمیشود مانند ترس که حتما دلیلی دارد یا آن را می دانیم یا نه. انسان سالم در پی کشف علت رفتارها برمیآید. اینکه مثلا چرا میترسم و آن علت را رفع میکند.
۴- روبرو شدن با واقعیات فردی و اجتماعی:هر فرد سالم تواناییها و ناتوانایی خود را میشناسد و آن را قبول دارد البته میکوشد محدودیتهای خود را رفع کند و نسبت به آن ها جبهه نمیگیرد یا پنهانش نمیکند. کشمکش و عدم قبول واقعیات اغلب موجب بروز اختلال روانی میشود.
۵– دانستن و ارزش دادن به نیازهای اولیه:بهداشت روانی مستلزم دانستن و ارزش دادن به نیازهای اولیه انسان است. احتیاجات و نیازهای جسمانی و روانی بسیار مهم هستند. بشر دائما از این نیازها تاثیر میپذیرد و به نسبت محرومیت و ارضاء آن ها رفتارش تغییر میکند. بهداشت روانی بر این اصل استوار است که نیازهای جسمانی و روانی هر شخص در هر سنی با شرایط ویژه همان سن باید در نظر گرفته و ارضا شود.
۶- مقابله با مشکلات عاطفی:مشکلات عاطفی جزیی از زندگی محسوب میشوند. سلامتی روانی به نحوه برخورد با این مشکلات و یافتن بهترین راه حل برای غلبه بر آن ها بستگی دارد. اصول بهداشت روانی قوانین مربوط به سلامت عاطفی و روانی را در بر می یرد. چگونگی روابط با مردم و توانایی سازگاری با آن مهمترین عامل در احساس خوشی و شادکامی است. بیماریهای روانی تقریبا همیشه به این حقیقت که بیمار قادر نیست دوست بدارد و عشق بورزد مربوط میشود.
۷- به دست آوردن رضایت از زندگی:به دست آوردن رضایت از زندگی از اصول بهداشت روانی است. رضایت ممکن است از احساس برتری و پیشرفت، از رسیدن به نیاز و آرزوهای شخصی، مقابله با مشکلات و ناملایمات و موارد دیگر به دست آید. رضایت پشتوانه قوی و نیرومندی برای مقابله با مشکلات است.
توانایی در کسب رضایت به انسان استقامت میدهد و موجب خشنودی درونی میشود. کسب رضایت با اتکا به نفس، کاردانی، آزادی، استقلال و تدبیر همبستگی تنگاتنگی دارد.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
" هفته بهداشت روان مبارکباد"امام حسن (ع):من در عجبم از مردمی که شبانه روز به فکر جسم و غذای جسم هستند ولی به روح و روان خود توجه ندارند"
اصول بهداشت روانی۱- توجه به تمامیت وجود هر فرد:یکی از اصول بهداشت روانی این است که انسان به شکل تمامیت جسم و روان در نظر گرفته شود. انسان سالم میتواند درک کند که ممکن است مشکلات جسمی و روانی با هم در ارتباط باشند. هر انسان بر اثر ارتباط خصوصیات روانی و جسمی خود، دست به عمل میزند و هیچ رفتاری جدای از این چهارچوب صورت نمیگیرد.
۲- احترام به شخصیت خود و دیگران:احترام به شخصیت خود و دیگران یعنی این که یک شخص خود را دوست بدارد و به دیگران احترام بگذارد. فرد سالم احساس میکند که افراد جامعه او را مورد پذیرش قرار میدهند و او نیز به نظر موافق به آن ها مینگرد و برای خود و آن ها احترام قائل است. اصول بهداشت روانی مبتنی بر تقویت افراد استوار شده است و از تخریب شخصیت افراد تا جایی که امکان داشته باشد جلوگیری میکند.
۳- بررسی علل رفتار:هر رفتاری علتی دارد و خود به خود انجام نمیشود مانند ترس که حتما دلیلی دارد یا آن را می دانیم یا نه. انسان سالم در پی کشف علت رفتارها برمیآید. اینکه مثلا چرا میترسم و آن علت را رفع میکند.
۴- روبرو شدن با واقعیات فردی و اجتماعی:هر فرد سالم تواناییها و ناتوانایی خود را میشناسد و آن را قبول دارد البته میکوشد محدودیتهای خود را رفع کند و نسبت به آن ها جبهه نمیگیرد یا پنهانش نمیکند. کشمکش و عدم قبول واقعیات اغلب موجب بروز اختلال روانی میشود.
۵– دانستن و ارزش دادن به نیازهای اولیه:بهداشت روانی مستلزم دانستن و ارزش دادن به نیازهای اولیه انسان است. احتیاجات و نیازهای جسمانی و روانی بسیار مهم هستند. بشر دائما از این نیازها تاثیر میپذیرد و به نسبت محرومیت و ارضاء آن ها رفتارش تغییر میکند. بهداشت روانی بر این اصل استوار است که نیازهای جسمانی و روانی هر شخص در هر سنی با شرایط ویژه همان سن باید در نظر گرفته و ارضا شود.
۶- مقابله با مشکلات عاطفی:مشکلات عاطفی جزیی از زندگی محسوب میشوند. سلامتی روانی به نحوه برخورد با این مشکلات و یافتن بهترین راه حل برای غلبه بر آن ها بستگی دارد. اصول بهداشت روانی قوانین مربوط به سلامت عاطفی و روانی را در بر می یرد. چگونگی روابط با مردم و توانایی سازگاری با آن مهمترین عامل در احساس خوشی و شادکامی است. بیماریهای روانی تقریبا همیشه به این حقیقت که بیمار قادر نیست دوست بدارد و عشق بورزد مربوط میشود.
۷- به دست آوردن رضایت از زندگی:به دست آوردن رضایت از زندگی از اصول بهداشت روانی است. رضایت ممکن است از احساس برتری و پیشرفت، از رسیدن به نیاز و آرزوهای شخصی، مقابله با مشکلات و ناملایمات و موارد دیگر به دست آید. رضایت پشتوانه قوی و نیرومندی برای مقابله با مشکلات است.
توانایی در کسب رضایت به انسان استقامت میدهد و موجب خشنودی درونی میشود. کسب رضایت با اتکا به نفس، کاردانی، آزادی، استقلال و تدبیر همبستگی تنگاتنگی دارد.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۵:۲۳
۱۶:۳۳
۱۳:۵۵
از آغاز دوباره نهراسید ، چون فرصتی است تازه برای بازسازی آنچه که می خواهید.
زندگی نسبت به کسی که رویای خود را دنبال میکند ، بخشنده است
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
زندگی نسبت به کسی که رویای خود را دنبال میکند ، بخشنده است
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۸:۰۸
⚘️نقش نظام خانواده در ارتقای سلامت روان دانش آموزان️ ⚘️
راهکار های پیشنهادی مشاور با هدف نقش نظام خانواده در ارتقای سلامت روان دانش آموزان
۱ .ایجاد ارتباطات مثبت گفتگوهای باز: تشویق خانوادهها به برقراری گفتگوهای باز و صادقانه با فرزندانشان، این کار میتواند به ایجاد اعتماد و احساس امنیت کمک کند.
گوش دادن فعال: والدین باید به فرزندان خود گوش دهند و احساسات و نگرانیهای آنها را جدی بگیرند.
۲. حمایت عاطفی ابراز محبت: والدین باید محبت و حمایت خود را به فرزندان نشان دهند. این کار میتواند به تقویت اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی آنها کمک کند. تشویق به ابراز احساسات: والدین باید فرزندان را تشویق کنند تا احساسات خود را بیان کنند و درک کنند که این احساسات طبیعی هستند.
۳. ایجاد عادات و برنامه های سالم برنامهریزی منظم: ایجاد عادات روزانه برای فعالیتهای خانوادگی، مانند وقت گذراندن با هم، میتواند به تقویت روابط و کاهش استرس کمک کند.
فعالیتهای مشترک: انجام فعالیتهای مشترک مانند ورزش، بازی یا مطالعه میتواند به تقویت ارتباطات و سلامت روان کمک کند.
۴. آموزش مهارتهای زندگی مدیریت استرس: والدین میتوانند به فرزندان خود مهارتهای مدیریت استرس و حل مسئله را آموزش دهند. توسعه مهارتهای اجتماعی: تشویق به برقراری دوستیهای مثبت و یادگیری مهارتهای ارتباطی.
۵. توجه به نیازهای روانی شناسایی علائم استرس: والدین باید به علائم استرس یا مشکلات روانی در فرزندان خود توجه کنند و در صورت نیاز به کمک حرفهای مراجعه کنند. توجه به سلامت روان خود: والدین باید به سلامت روان خود نیز توجه کنند، زیرا سلامت روان آنها بر فرزندان تأثیر میگذارد.
۶. ایجاد محیط امن و حمایتی فضای امن: ایجاد فضایی که فرزندان احساس امنیت و راحتی کنند تا بتوانند احساسات و نگرانیهای خود را بیان کنند. حمایت از استقلال: تشویق فرزندان به استقلال و تصمیمگیری، در عین حال ارائه حمایت و راهنمایی.
۷. تشویق به فعالیتهای مثبت فعالیتهای هنری و ورزشی: تشویق به شرکت در فعالیتهای هنری و ورزشی که میتواند به کاهش استرس و افزایش شادی کمک کند. مشارکت در فعالیتهای اجتماعی: تشویق به مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و خیریه که میتواند به تقویت احساس تعلق و هدفمندی کمک کند.
با این راهکارها، خانوادهها میتوانند نقش مؤثری در ارتقای سلامت روان دانشآموزان ایفا کنند.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
راهکار های پیشنهادی مشاور با هدف نقش نظام خانواده در ارتقای سلامت روان دانش آموزان
۱ .ایجاد ارتباطات مثبت گفتگوهای باز: تشویق خانوادهها به برقراری گفتگوهای باز و صادقانه با فرزندانشان، این کار میتواند به ایجاد اعتماد و احساس امنیت کمک کند.
گوش دادن فعال: والدین باید به فرزندان خود گوش دهند و احساسات و نگرانیهای آنها را جدی بگیرند.
۲. حمایت عاطفی ابراز محبت: والدین باید محبت و حمایت خود را به فرزندان نشان دهند. این کار میتواند به تقویت اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی آنها کمک کند. تشویق به ابراز احساسات: والدین باید فرزندان را تشویق کنند تا احساسات خود را بیان کنند و درک کنند که این احساسات طبیعی هستند.
۳. ایجاد عادات و برنامه های سالم برنامهریزی منظم: ایجاد عادات روزانه برای فعالیتهای خانوادگی، مانند وقت گذراندن با هم، میتواند به تقویت روابط و کاهش استرس کمک کند.
فعالیتهای مشترک: انجام فعالیتهای مشترک مانند ورزش، بازی یا مطالعه میتواند به تقویت ارتباطات و سلامت روان کمک کند.
۴. آموزش مهارتهای زندگی مدیریت استرس: والدین میتوانند به فرزندان خود مهارتهای مدیریت استرس و حل مسئله را آموزش دهند. توسعه مهارتهای اجتماعی: تشویق به برقراری دوستیهای مثبت و یادگیری مهارتهای ارتباطی.
۵. توجه به نیازهای روانی شناسایی علائم استرس: والدین باید به علائم استرس یا مشکلات روانی در فرزندان خود توجه کنند و در صورت نیاز به کمک حرفهای مراجعه کنند. توجه به سلامت روان خود: والدین باید به سلامت روان خود نیز توجه کنند، زیرا سلامت روان آنها بر فرزندان تأثیر میگذارد.
۶. ایجاد محیط امن و حمایتی فضای امن: ایجاد فضایی که فرزندان احساس امنیت و راحتی کنند تا بتوانند احساسات و نگرانیهای خود را بیان کنند. حمایت از استقلال: تشویق فرزندان به استقلال و تصمیمگیری، در عین حال ارائه حمایت و راهنمایی.
۷. تشویق به فعالیتهای مثبت فعالیتهای هنری و ورزشی: تشویق به شرکت در فعالیتهای هنری و ورزشی که میتواند به کاهش استرس و افزایش شادی کمک کند. مشارکت در فعالیتهای اجتماعی: تشویق به مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و خیریه که میتواند به تقویت احساس تعلق و هدفمندی کمک کند.
با این راهکارها، خانوادهها میتوانند نقش مؤثری در ارتقای سلامت روان دانشآموزان ایفا کنند.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۴:۴۱
وسواس مطالعاتی(وقت کم آوردن)
🫥 تعدادی از دانش آموزا به دلیل وسواس مطالعاتی بارها یک پاراگراف یا مطلب و برای خود تکرار میکننو به راحتی وقت خودشون و هدر میدن!!
علت اصلی این کار ترس از فراموشیست
اما امروز یه راهکار بهتون پیشنهاد میکنیم و امیدواریم براتون مفید باشه!!
فرض کن پاک کن تو گم کردی و یادت نمیاد کی و کجا گمشده!مجبوری کیف،کل خونه و حتی کلاس رو دنبالش بگردی!! اما اگر مطمئن باشی که آخرین بار تو اتاقت دیدیش فقط اتاقت و میگردی،نه؟؟
تو درس خوندنم همینطوره!!مستقیم برو سراغ جاهایی که فراموششون کردی،و مجددا اونها رو بخون،نه اینکه با خوندن کل مطالب و تکرارهای بیهوده وقتتو تلف کنی!!
اول خوب تمرکز کن و با آمادگی ذهنی بالا یه پیش خوانی خیلی سریع انجام بده بعد یک پاراگراف و انتخاب کن عمیق،خط به خط و باسرعت نرمال بخون و هرگز به عقب بر نگرد ،با سرعتی بخون که مفهوم هر کلمه و جمله و فرمول و متوجه بشی و در اون لحظه محتوای متنی و که میخونی کاملا درک کنی مطلب که تموم شد کتاب و ببند و هرچیو که خوندی برای خودت توضیح بده،بعد مقایسه کن که کدوم قسمتها رو فراموش کردی و سپس اون قسمتها رو با استفاده از کلمات کلیدی خلاصه نویسی کن، حالا دوباره،بدون نگاه کردن به نوشته ها مطلب و برای خودت توضیح بده،اینبار دیگه درست شد نه؟با این روش سرعت مطالعه ات زیاد میشهور دیگه از تکرارهای بیهوده خودداری میکنی
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
🫥 تعدادی از دانش آموزا به دلیل وسواس مطالعاتی بارها یک پاراگراف یا مطلب و برای خود تکرار میکننو به راحتی وقت خودشون و هدر میدن!!
علت اصلی این کار ترس از فراموشیست
اما امروز یه راهکار بهتون پیشنهاد میکنیم و امیدواریم براتون مفید باشه!!
فرض کن پاک کن تو گم کردی و یادت نمیاد کی و کجا گمشده!مجبوری کیف،کل خونه و حتی کلاس رو دنبالش بگردی!! اما اگر مطمئن باشی که آخرین بار تو اتاقت دیدیش فقط اتاقت و میگردی،نه؟؟
تو درس خوندنم همینطوره!!مستقیم برو سراغ جاهایی که فراموششون کردی،و مجددا اونها رو بخون،نه اینکه با خوندن کل مطالب و تکرارهای بیهوده وقتتو تلف کنی!!
اول خوب تمرکز کن و با آمادگی ذهنی بالا یه پیش خوانی خیلی سریع انجام بده بعد یک پاراگراف و انتخاب کن عمیق،خط به خط و باسرعت نرمال بخون و هرگز به عقب بر نگرد ،با سرعتی بخون که مفهوم هر کلمه و جمله و فرمول و متوجه بشی و در اون لحظه محتوای متنی و که میخونی کاملا درک کنی مطلب که تموم شد کتاب و ببند و هرچیو که خوندی برای خودت توضیح بده،بعد مقایسه کن که کدوم قسمتها رو فراموش کردی و سپس اون قسمتها رو با استفاده از کلمات کلیدی خلاصه نویسی کن، حالا دوباره،بدون نگاه کردن به نوشته ها مطلب و برای خودت توضیح بده،اینبار دیگه درست شد نه؟با این روش سرعت مطالعه ات زیاد میشهور دیگه از تکرارهای بیهوده خودداری میکنی
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۴:۳۶
منِ قدیم / منِ جدید
منِ قدیمبا قدمهای بزرگ و برنامه ریزیهای سخت میخواستم خیلی سریع به اهدافم برسم
منِ جدیدبا قدمهای کوچیک و پیوسته، هم به درس و برنامه ام میرسم در نتیجه رشد میکنم و هم به تفریحات و استراحتم میرسم
منِ قدیماگه روزی ۲۰ بار بگم که من میتونم و من میرسم به هر رشته و دانشگاهی و شعلی که میخوام میرسم
منِ جدید در کنار باور داشتن به خودم نیازه که تلاش کنم و زحمت بکشم تا به هدفم نزدیک و نزدیک تر بشم
منِ قدیمصرفا فقط و فقط با یه کله خوندن میتونم به هدفم برسم
منِ جدید نیاز به برنامه ای دارم که تمام جنبهها و نیازهای من رو در نظر بگیره، تایم مطالعه، زمان استراحت، ایستگاههای جبرانی و .... که بازدهیم بیشتر بشه!
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
منِ قدیمبا قدمهای بزرگ و برنامه ریزیهای سخت میخواستم خیلی سریع به اهدافم برسم
منِ جدیدبا قدمهای کوچیک و پیوسته، هم به درس و برنامه ام میرسم در نتیجه رشد میکنم و هم به تفریحات و استراحتم میرسم
منِ قدیماگه روزی ۲۰ بار بگم که من میتونم و من میرسم به هر رشته و دانشگاهی و شعلی که میخوام میرسم
منِ جدید در کنار باور داشتن به خودم نیازه که تلاش کنم و زحمت بکشم تا به هدفم نزدیک و نزدیک تر بشم
منِ قدیمصرفا فقط و فقط با یه کله خوندن میتونم به هدفم برسم
منِ جدید نیاز به برنامه ای دارم که تمام جنبهها و نیازهای من رو در نظر بگیره، تایم مطالعه، زمان استراحت، ایستگاههای جبرانی و .... که بازدهیم بیشتر بشه!
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۵:۲۸
افکار
میگویند شخصی سرکلاس ریاضی خوابش برد.
وقتی که زنگ را زدند بیدار شد، باعجله دو مسأله را که روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد و به خیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد.
هیچیک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت.
سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.
اگر این دانشجو این موضوع را میدانست احتمالاً آنرا حل نمیکرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیر قابل حل است ،بلکه برعکس فکر میکرد باید حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله یافت.
این دانشجو کسی جز آلبرت انیشتین نبود
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
میگویند شخصی سرکلاس ریاضی خوابش برد.
وقتی که زنگ را زدند بیدار شد، باعجله دو مسأله را که روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد و به خیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد.
هیچیک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت.
سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.
اگر این دانشجو این موضوع را میدانست احتمالاً آنرا حل نمیکرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیر قابل حل است ،بلکه برعکس فکر میکرد باید حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله یافت.
این دانشجو کسی جز آلبرت انیشتین نبود
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۵:۳۵
۲ برابر کردن سرعت مطالعه
️کلمه خوانی ممنوعاگه به جای کلمه خواندن جمله خوانی کنی سرعتت چند برابر میشه
بلند خوانی ممنوعسرعت زبان در برابر با مغز خیلی کمتره و باعث میشه انرژی زیادی از دست بدی و زود خسته بشی
حوزه دیدتو افزایش بشهسعی کن درحالی که به یک نقطه نگاه می کنی چشمت کلیت کلمه های قبلی رو هم تشخیص بده
برگشت به عقب ممنوعهیچ وقت قبل از تموم شدن یه جمله به کلمه های قبلی و پاراگراف های قبلی برنگرد
با خودکار جملات رو دنبال کن باعث میشه رشته جملات رو گم نکنی و سرعتت نیاد پایین عزیزم 🥰
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
️کلمه خوانی ممنوعاگه به جای کلمه خواندن جمله خوانی کنی سرعتت چند برابر میشه
بلند خوانی ممنوعسرعت زبان در برابر با مغز خیلی کمتره و باعث میشه انرژی زیادی از دست بدی و زود خسته بشی
حوزه دیدتو افزایش بشهسعی کن درحالی که به یک نقطه نگاه می کنی چشمت کلیت کلمه های قبلی رو هم تشخیص بده
برگشت به عقب ممنوعهیچ وقت قبل از تموم شدن یه جمله به کلمه های قبلی و پاراگراف های قبلی برنگرد
با خودکار جملات رو دنبال کن باعث میشه رشته جملات رو گم نکنی و سرعتت نیاد پایین عزیزم 🥰
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۱۲:۱۶
آیدی مشاورباسلام خدمت اولیاء گرامی و دانش آموزان عزیز
جهت ارتباط با مشاور مدرسه می توانید به آیدی مشاور در پیام رسان بله پیغام دهید
آقای امامی @emami6214 درصورت نیاز به جلسه مشاوره ، پیام دهید و نوبت دریافت نمایید.
حتما در پیام ارسالی نام و نام خانوادگی دانش آموز - کلاس - اسم مدرسه را بیان بفرمایید
موفق و پیروز باشید
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
جهت ارتباط با مشاور مدرسه می توانید به آیدی مشاور در پیام رسان بله پیغام دهید
آقای امامی @emami6214 درصورت نیاز به جلسه مشاوره ، پیام دهید و نوبت دریافت نمایید.
حتما در پیام ارسالی نام و نام خانوادگی دانش آموز - کلاس - اسم مدرسه را بیان بفرمایید
موفق و پیروز باشید
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۱۲:۳۵
میخوام یک چیز رو یادآوری کنم امروز اونم این هست که،بدترین بازیکن خیلی بهتر از بهترین تماشاچیه...نه موفقیت و نه شکست؛ هیچکدام پایان کار نیستند!چیزی که مهمه جسارت ما برای ادامه دادن مسیرهبهترین زمان شروع برای رسیدن به هدفتون الانه،همین لحظه، همین امروز!پس بیا شروع کنیم رفیق منتظر چی هستی؟؟ اینم بگم کسی که تا لحظهی آخر تلاش میکنه، ممکنه برنده نشه، ولی کسی که کاری رو نیمه تمام رها کنه قطعاً محکوم به شکسته...من میخوام زمانی داستان زندگیم رو بازگو کنم اولش اینو بگم که،نمیدونم داستان زندگیم چطور تموم میشهاما هیچ کجای این داستان نوشته نمیشه که من جا زدم
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۴:۱۸
به اين فكر نكنيد كه چه روزهايى را از دست داديد.به اين بیندیشید كه چه روزهايى را نبايد از دست دهید...هر روز یک قدم هرچند کوچک به سمت رویاهایت بردار،اگر امروز چیزی نسازی،یقینا فردا هم چیزی برای تماشاکردن نخواهی داشت…!┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۵:۳۳
کلید هر قفلی اینجاست
کلید موفقیتاستمراره
کلید حال خوبدرگیر نکردن ذهن با افکار منفیه
کلید جسم سالمورزش و خواب کافیه
کلید یادگیری مرور دوره ی فراوان درسه
کلید کیفیت بالای مطالعهداشتن تمرکز بالاس
کلید یادگیری مسائلحل انواع سوالات
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
کلید موفقیتاستمراره
کلید حال خوبدرگیر نکردن ذهن با افکار منفیه
کلید جسم سالمورزش و خواب کافیه
کلید یادگیری مرور دوره ی فراوان درسه
کلید کیفیت بالای مطالعهداشتن تمرکز بالاس
کلید یادگیری مسائلحل انواع سوالات
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۷:۱۵
درس که میخونم خوابم میگیره چیکار کنم؟
وضعیت وضعیت نشستن :وضعیت شما در هنگام مطالعه خیلی مهمه، همیشه سعی کنید سعی کنید صاف بشینید و اگر در حالت استاندارد هم خواب آلود بودید کمی قدم بزنید.
تغییر مداوم :سعی کنید وقت مطالعه دائما وضعیت خودتونو تغییر بدید چون ثابت موندن و حرکتی نداشتن خودش یکی از عوامل خواب الودگیه!!
عدم برنامه ریزی :نداشتن یه برنامه منظم و معین هم معمولا باعث خواب آلودگی میشه و مطمئنا وقتی یک برنامه منظم دارید و باید بهش عمل کنید این حس خواب آلودگی کمتر میشه!
محیط مطالعه :محیطی که درس میخونید خیلی مهمه و معمولا اگه نور اتاق کم باشه یا دمای اتاق زیاد تر از حد معمول باشه، بدن خود به خود به سمت خواب میره پس همیشه نور و دمای اتاق رو متعادل نگه دارید.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
وضعیت وضعیت نشستن :وضعیت شما در هنگام مطالعه خیلی مهمه، همیشه سعی کنید سعی کنید صاف بشینید و اگر در حالت استاندارد هم خواب آلود بودید کمی قدم بزنید.
تغییر مداوم :سعی کنید وقت مطالعه دائما وضعیت خودتونو تغییر بدید چون ثابت موندن و حرکتی نداشتن خودش یکی از عوامل خواب الودگیه!!
عدم برنامه ریزی :نداشتن یه برنامه منظم و معین هم معمولا باعث خواب آلودگی میشه و مطمئنا وقتی یک برنامه منظم دارید و باید بهش عمل کنید این حس خواب آلودگی کمتر میشه!
محیط مطالعه :محیطی که درس میخونید خیلی مهمه و معمولا اگه نور اتاق کم باشه یا دمای اتاق زیاد تر از حد معمول باشه، بدن خود به خود به سمت خواب میره پس همیشه نور و دمای اتاق رو متعادل نگه دارید.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۸:۲۱
بهترین تکنیک های خلاصه نویسی دروس
🟠 خلاصه نویسی به معنای بیان مختصری از نکات اصلی و کلیدی یک مطلب به گونه ای است که ماندگاری آن در ذهن بیشتر باشد.
توصیفی: داوطلب درکی از آنچه مورد مطالعه قرار داده است را به ساده ترین شکل بیان می کند.
سر فصل نویسی: سر فصل نویسی که ساده ترین روش خلاصه نویسی است به معنای یادداشت نکات کلیدی هر بخش از متن مورد مطالعه و نوشتن چند خط در مورد هر یک از این کلمات کلیدی است.
یادداشت برداری کرنل: داوطلبان در ابتدا موضوع مورد مطالعه خود را وارد کنند و سپس کلمات کلیدی مربوط به بخش های این موضوع را بنویسند.
نقشه کشی ذهنی یا درخت حافظه: این روش به تهیه خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی به شکل شاخه های درخت و به صورت رنگی می پردازد. به این معنا که مطالبی که اولویت کمتری دارند در شاخه های پایینی نوشته می شوند.
درست کردن اسلاید: یکی دیگر از روش های خلاصه نویسی تهیه اسلاید با استفاده از پاورپوینت است. این روش بیشتر در کنفرانس ها با نوشتن نکات مهم موضوع کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
🟠 خلاصه نویسی به معنای بیان مختصری از نکات اصلی و کلیدی یک مطلب به گونه ای است که ماندگاری آن در ذهن بیشتر باشد.
توصیفی: داوطلب درکی از آنچه مورد مطالعه قرار داده است را به ساده ترین شکل بیان می کند.
سر فصل نویسی: سر فصل نویسی که ساده ترین روش خلاصه نویسی است به معنای یادداشت نکات کلیدی هر بخش از متن مورد مطالعه و نوشتن چند خط در مورد هر یک از این کلمات کلیدی است.
یادداشت برداری کرنل: داوطلبان در ابتدا موضوع مورد مطالعه خود را وارد کنند و سپس کلمات کلیدی مربوط به بخش های این موضوع را بنویسند.
نقشه کشی ذهنی یا درخت حافظه: این روش به تهیه خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی به شکل شاخه های درخت و به صورت رنگی می پردازد. به این معنا که مطالبی که اولویت کمتری دارند در شاخه های پایینی نوشته می شوند.
درست کردن اسلاید: یکی دیگر از روش های خلاصه نویسی تهیه اسلاید با استفاده از پاورپوینت است. این روش بیشتر در کنفرانس ها با نوشتن نکات مهم موضوع کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد.
┄┄┅✵◈❀ مشاور مدرسه ❀◈✵┅┄┄
۷:۵۹