۲۸ مهر ۱۴۰۲
با سلام به دانشآموزان عزیزوقت شما بخیرلطفا تنها به سوالات ارسالی شده در گروه اکتفا نکنید.کتاب درسی را به طور کامل مطالعه کنید.موفقیت شما آرزوی ماست.
۱۰:۳۲
۲۳ آبان ۱۴۰۲
با سلام به دانشآموزان عزیز
اگر در روزهای آینده به دلیل بارندگی، امکان حضور در مدرسه وجود نداشته باشد، کلاسهای درس در محیط شاد به صورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.
اگر در روزهای آینده به دلیل بارندگی، امکان حضور در مدرسه وجود نداشته باشد، کلاسهای درس در محیط شاد به صورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.
۴:۴۱
۲۸ آبان ۱۴۰۲
بازارسال شده از مطالعات اجتماعی هشتم (منطقه دلوار)
سوالات مطالعات اجتماعی 6-5 (2).pdf
۳۹۸.۴۶ کیلوبایت
۱۷:۴۳
بازارسال شده از مطالعات اجتماعی هشتم (منطقه دلوار)
پاسخ درس های 5 و 6 مطالعات اجتماعی (2).pdf
۳۱۰.۷۶ کیلوبایت
۱۷:۴۳
سؤالات درسهای ٨-۵
۱۷:۴۴
۲۶ آذر ۱۴۰۲
۲۸ آذر ۱۴۰۲
تحقیق در تاریخ
برای پژوهش (تحقیق) در علم تاریخ ما نیاز به منابع تاریخی داریم.منابع تاریخی به دو دسته تقسیم میشوند: ١) منابع اصلی ٢) منابع فرعی«منابع اصلی» یا «منابع اولیه» مهمترین منابع تاریخ هستند، که عمدتا هنگام یک واقعه تاریخی یا نزدیک به آن نگاشته شده یا شکل گرفته است. مانند کتابها، نسخههای خطی، سکهها، بناها و... (مانند تاریخ گزیده اثر حمدالله مستوفی که در زمان ایلخانان مغول نوشته شده است).«منابع فرعی» یا «تحقیقات تاریخی» یا «منابع ثانویه» آثاری هستند که بعدها توسط مورخان و پژوهشگران در زمینه یک موضوع خاص تاریخی نوشته شدهاند.منابع فرعی با استفاده از منابع اصلی نوشته میشوند (مانند تاریخ ایران نوشته عباس اقبال آشتیانی) .
بهتر است برای شروع یک تحقیق تاریخی، ابتدا به دایرةالمعارف ها یا فرهنگنامه ها (مانند دایرةالمعارف فارسی، نوشته غلامحسین مصاحب) رجوع کرد. سپس از منابع تخصصیتر استفاده کرد.
مراحل انجام پژوهش (یا تحقیق):
مرحله اول (انتخاب موضوع پژوهش)مرحله دوم (تعیین اهداف پژوهش)مرحله سوم (طراحی سوالهای پژوهشی یا فرضیه سازی)مرحله چهارم (جمع آوری اطلاعات)مرحله پنجم (بررسی و نتیجه گیری)
نکته:برای استفاده از «منابع اصلی» تاریخ ما نیازمند آشنایی با متون تاریخی و سبک نوشتاری هر دوره هستیم.
برای پژوهش (تحقیق) در علم تاریخ ما نیاز به منابع تاریخی داریم.منابع تاریخی به دو دسته تقسیم میشوند: ١) منابع اصلی ٢) منابع فرعی«منابع اصلی» یا «منابع اولیه» مهمترین منابع تاریخ هستند، که عمدتا هنگام یک واقعه تاریخی یا نزدیک به آن نگاشته شده یا شکل گرفته است. مانند کتابها، نسخههای خطی، سکهها، بناها و... (مانند تاریخ گزیده اثر حمدالله مستوفی که در زمان ایلخانان مغول نوشته شده است).«منابع فرعی» یا «تحقیقات تاریخی» یا «منابع ثانویه» آثاری هستند که بعدها توسط مورخان و پژوهشگران در زمینه یک موضوع خاص تاریخی نوشته شدهاند.منابع فرعی با استفاده از منابع اصلی نوشته میشوند (مانند تاریخ ایران نوشته عباس اقبال آشتیانی) .
بهتر است برای شروع یک تحقیق تاریخی، ابتدا به دایرةالمعارف ها یا فرهنگنامه ها (مانند دایرةالمعارف فارسی، نوشته غلامحسین مصاحب) رجوع کرد. سپس از منابع تخصصیتر استفاده کرد.
مراحل انجام پژوهش (یا تحقیق):
مرحله اول (انتخاب موضوع پژوهش)مرحله دوم (تعیین اهداف پژوهش)مرحله سوم (طراحی سوالهای پژوهشی یا فرضیه سازی)مرحله چهارم (جمع آوری اطلاعات)مرحله پنجم (بررسی و نتیجه گیری)
نکته:برای استفاده از «منابع اصلی» تاریخ ما نیازمند آشنایی با متون تاریخی و سبک نوشتاری هر دوره هستیم.
۱۵:۳۰
در روزهای آینده، نمونههایی از آثار و منابع تاریخی (اولیه و ثانویه) و یک نمونه دایرةالمعارف را در گروه معرفی خواهیم کرد.
۱۵:۳۷
۸ دی ۱۴۰۲
سوالات درس ٩
۱۳:۲۰
سؤالات درسهای ١٢-١٠
۱۳:۲۱
۹ دی ۱۴۰۲
۵:۲۶
دانشآموزان عزیزامتحان پایانی از ١٢ درس (۶فصل) میباشد.لطفا مطالب کتاب را به دقت بخوانید.ملاک سوالات امتحانی کتاب درسی است.کتاب (مخصوصا بخش تاریخ) را به دقت بخوانید.اگر سوالی داشتید از طريق پیامرسان شاد ارسال کنید.
موفقیت شما آرزوی ماست
موفقیت شما آرزوی ماست
۵:۲۶