بانک سوالات نهم با انواع سوالات
۸:۴۲
تست
۹:۰۷
۴:۴۹
۴:۵۱
۴:۵۲
۴:۵۲
۴:۵۲
حل مسائل ارتفاع مطالعات اجتماعی پایه نهم
شهر یاسوج با ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا دمایش ۱۲ درجه هست قله دنا در کنار شهر یاسوج با ارتفاع ۴۵۰۰ متر دمایش چند است؟
اول اختلاف ارتفاع را بدست میاریم4500-1500=3000
دوم اختلاف دما را حساب میکنیم برای بدست اوردن اختلاف دما اختلاف ارتفاع را ضربدر ۶ تقسیم بر ۱۰۰۰
3000*6.…….………=18 1000
مرحله سوم دمای داده شده که یاسوجه نگاه میکنیم ومینویسیم اگه خواستیم بالا بریم چون سردتر میشه منها میکنیم بر عکس جمع میکنیم
12-18=-6
دمای قله دنا در ارتفاع ۵۰۰۰ متر ۰ درجه هست شهر سی سخت در ارتفاع ۲۵۰۰ متر چند درجه هست؟
اینجا چون پایین میایم جمع میکنیم
5000-2500=2500
2500*6...........=15 1000
0+15=15
گهگاهی در مساله دما داده میشود ارتفاع را میخواد مثالشهر سی سخت با ارتفاع ۲۵۰۰ متر دمای ۱۰ درجه دارد قله دنا با دمای منفی ۸ درجه ارتفاعش چقدر است ؟
مرحله اول اختلاف دما را بدست میاریم اگه یادمون باشه قبلا اختلاف ارتفاع را بدست میاوردیم ولی الان ارتفاع داده نشد که اختلافشو بدست بیاریم پس سراغ اختلاف دما میریم ؟
10+-8=18
١٨درجه اختلاف دما دارند یاد گرفتیم هر ۱۰۰۰ متر ۶ درجه یا هر ۶درجه ۱۰۰۰ متر ارتفاع پس اختلاف دما را اینجا بر عکس فرمول قبلی ضربدر ۱۰۰۰ تقسیم بر ۶ میکنیم
18*1000............=3000 6
مرحله سوم چون ارتفاع قله را خواست که سردتره پس باید بیشتر باشهیا دمای قله منفی هست وازارتفاع سی سخت باید بیشتر باشه د ر اینجا ارتفاع شهر را با ارتفاع بدست امده جمع میکنیم
2500+3000=5500پس ارتفاع دنا ۵۵۰۰ هست
قله دماوند با ارتفاع ۵۵۰۰ متر دمای 5-درجه دارد شهر تهران با دمای22 درجه چقد ارتفاع دارد
دقیق بر عکس بالایی
-5+22=27
27*1000...........=45000 6
5500-4500=1000
ارتفاع تهران ۱۰۰۰ متر هست
شهر یاسوج با ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا دمایش ۱۲ درجه هست قله دنا در کنار شهر یاسوج با ارتفاع ۴۵۰۰ متر دمایش چند است؟
اول اختلاف ارتفاع را بدست میاریم4500-1500=3000
دوم اختلاف دما را حساب میکنیم برای بدست اوردن اختلاف دما اختلاف ارتفاع را ضربدر ۶ تقسیم بر ۱۰۰۰
3000*6.…….………=18 1000
مرحله سوم دمای داده شده که یاسوجه نگاه میکنیم ومینویسیم اگه خواستیم بالا بریم چون سردتر میشه منها میکنیم بر عکس جمع میکنیم
12-18=-6
دمای قله دنا در ارتفاع ۵۰۰۰ متر ۰ درجه هست شهر سی سخت در ارتفاع ۲۵۰۰ متر چند درجه هست؟
اینجا چون پایین میایم جمع میکنیم
5000-2500=2500
2500*6...........=15 1000
0+15=15
گهگاهی در مساله دما داده میشود ارتفاع را میخواد مثالشهر سی سخت با ارتفاع ۲۵۰۰ متر دمای ۱۰ درجه دارد قله دنا با دمای منفی ۸ درجه ارتفاعش چقدر است ؟
مرحله اول اختلاف دما را بدست میاریم اگه یادمون باشه قبلا اختلاف ارتفاع را بدست میاوردیم ولی الان ارتفاع داده نشد که اختلافشو بدست بیاریم پس سراغ اختلاف دما میریم ؟
10+-8=18
١٨درجه اختلاف دما دارند یاد گرفتیم هر ۱۰۰۰ متر ۶ درجه یا هر ۶درجه ۱۰۰۰ متر ارتفاع پس اختلاف دما را اینجا بر عکس فرمول قبلی ضربدر ۱۰۰۰ تقسیم بر ۶ میکنیم
18*1000............=3000 6
مرحله سوم چون ارتفاع قله را خواست که سردتره پس باید بیشتر باشهیا دمای قله منفی هست وازارتفاع سی سخت باید بیشتر باشه د ر اینجا ارتفاع شهر را با ارتفاع بدست امده جمع میکنیم
2500+3000=5500پس ارتفاع دنا ۵۵۰۰ هست
قله دماوند با ارتفاع ۵۵۰۰ متر دمای 5-درجه دارد شهر تهران با دمای22 درجه چقد ارتفاع دارد
دقیق بر عکس بالایی
-5+22=27
27*1000...........=45000 6
5500-4500=1000
ارتفاع تهران ۱۰۰۰ متر هست
۴:۵۴
#فعالیتهای_جغرافی_نهم_
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
#فعالیتهای_جغرافی_نهم_
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
#فعالیتهای_جغرافی_نهم_
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
#فعالیتهای_جغرافی_نهم_
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
#فعالیتهای_جغرافی_نهم_
درس اول :ف۱ ص۴: امکان وجود حیات روی زمین به علت فاصله ی مناسب از خورشید و وجود هوا هست/ حرکات وضعی و انتقالی زمین به گونه ای منظم است که امکان حیات فراهم میشود / اندازه ی زمین از سه سیاره دیگر بزرگتر است/ زمین فقط یک قمر دارد /درس اول:ف۲ص۴:مدارگردش سیارات درونی کوچکتر از مدارات بیرونی استجنس سیارات درونی از سنگ و بیرونی از گاز استسیارات درونی قمرهای کمتر و بیرونی بیشتر است.درس اول :ف۳ الف ص ۴: برعهده ی دانش اموز۳ ب: چون نمونه هایی از حیات در مریخ مانند زمین مشاهده شدهدرس اول:ف۴الف: برعهده دانش اموزف۴ ب :اعتقاد به وجود و عظمت خداونددرس اول : ف۵ : نیم کره شمالی/ نیم کره شرقی/ از روی استوا و نصف النهار مبداالف: در کلاس انجام شودب: در کلاس انجام شودج: صفر درجه نه شرقی نه غربی / ۱۸۰ درجه هم شرقی هم غربیدرس اول : ف۶ ص۷ :الف : در کلاس انجام شودب: بله عرض جغرافیایی انها یکسان است / چون روی یک مدارندپ : بله طول جغرافیایی انها یکسان است / زیرا روی یک نصف النهارنددرس اول :ف۸ : بندر عباس بیشتر به غرب متمایل می شودف۹ : ادیس ابابا تقریبا به سمت شمال و قاهره جنوب شرقیف۱۰: مالزی شمال غرب:
۵:۰۱
قمر چیست؟ مهم ترین قمرهای منظومه شمسی کدامند؟
قمر یا ماه در ستارهشناسی به جسمی آسمانی گفته میشود که گرد جسم آسمانی بزرگتری (سیاره) بگردد.
قمر کلمه ای عربی است.
این قمرها فقط مختص منظومه شمسی نبوده و احتمال میرود برای سیارههای فراخورشیدی نیز یافت شود.
بیشترین تعداد قمرها در منظومه شمسی متعلق به سیارات گازی است.
مریخ دو قمر به نامهای فوبوس و دیموس دارد.
گانیمد از اقمار مشتری و بزرگترین قمر منظومه شمسی است.
مهمترین قمرهای منظومه شمسی عبارتند از: ماه (قمر زمین)، قمرهای گالیلهای(قمرهای مشتری) ، تیتان (قمر زحل)، تریتون (قمر نپتون).
در قمر تیتان که قمر زحل است جو دارد.
قمر یا ماه در ستارهشناسی به جسمی آسمانی گفته میشود که گرد جسم آسمانی بزرگتری (سیاره) بگردد.
قمر کلمه ای عربی است.
این قمرها فقط مختص منظومه شمسی نبوده و احتمال میرود برای سیارههای فراخورشیدی نیز یافت شود.
بیشترین تعداد قمرها در منظومه شمسی متعلق به سیارات گازی است.
مریخ دو قمر به نامهای فوبوس و دیموس دارد.
گانیمد از اقمار مشتری و بزرگترین قمر منظومه شمسی است.
مهمترین قمرهای منظومه شمسی عبارتند از: ماه (قمر زمین)، قمرهای گالیلهای(قمرهای مشتری) ، تیتان (قمر زحل)، تریتون (قمر نپتون).
در قمر تیتان که قمر زحل است جو دارد.
۵:۰۱
سلام به دختران گلمآزمون مستمر شنبه از درس1تاآخردرس8
۱۴:۳۸
پاسخ فعالیت ها و کاربرگها
۵:۱۱
سلام وقت بخیردختران گلم لطفاً با ارسال یک پیام ب من شماره واسم خود را بفرستید تا در گروههای درسی شاد عضو شوید.ممنون
۱۷:۰۶
سلام همیاران نهم خلاقیت و نهم شکوفایی در شاد ب من پیام دهید سپاس
۱۰:۲۶
سلام ب دختران گلمنت تو شاد خیلی ضعیفه من ظهر تدریس درس جدید را میفرستم
۶:۵۵