N

NARGESROOZBAHANI

۶۴عضو
بازارسال شده از مهشاد پاکزاد
thumnail
دوره‌ی جدید کلاس‌های 《آموزش نویسندگی 》برگزار می‌شود.undefinedundefinedundefinedundefinedکلاس‌های این دوره در سطح مبتدی هست. هنرجویانی که تازه‌کار هستند، می‌توانند شرکت کنند.undefinedundefinedundefinedتمرکز روی آموزش عناصر داستان هست، اما موارد دیگر هم که هنرجو در آن ضعف داشته باشد، آموزش داده می‌شود.undefinedundefinedundefinedکلاس‌ها در اپلیکیشن‌ها و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.undefinedundefinedundefinedبرای ثبت‌نام پیام بدهید:undefined 09379063622
آموزش داستان نویسی@amoozeshdastan

۱۹:۴۱

thumnail
نرگس روزبهانی:#دزدی_همیشه_بد_نیست#زهرا_سادات_ثابتی#نشر_اسم#ریویو#ریویو_نویسی#معرفی_کتاب#نرگس_روزبهانیدزدی همیشه بد نیست تمثیلی از جهان واقعی است که به مثابه ی کوره پز خانه ای به تصویر کشیده شده است‌.این اثر نوشته ی زهرا سادات ثابتی روزگار سخت و سیاه امین کله عینکی را در کوره های آجرپزی نشان میدهد. امین که روزهای پیش از کوری محض را میگذراند توسط گلشاه باسواد شده و میتواند ظلم صاحب کوره پزخانه حاج آج پز را بفهمد. در حالی که همه ی بچه های آسیب دیده و ستم کشیده ی کوره پز خانه عاشقانه حاج آج پز را میپرستند.امین بر خود مسلم دیده تا پیش از کور شدن بچه های بیشتری را باسواد کند.

۱۲:۰۳

#رمان_بیستون #رمان #داستان #معرفی_کتاب #ریویو_رمان #ریویو_نویسی #نشر_اشراقی #نرگس_روزبهانی #بیستون
این رمان عامه پسند از متد متداول اینگونه رمان ها کپی شده است. دختر و پسری بسیار زیبا و جذاب با نام های متفاوت و خاص. موقعیت های شغلی و تحصیلی عالی. منتسب به خانواده هایی اعیانی و اشرافی.طبق قاعده ی مرسوم رمان های عامه پسند باید رقیبی وجود داشته باشد که در این رمان برای کوهیار رقیبی به نام امین خلق شده است.که امین علاوه بر رقابت عشقی میبایست بار فقر و غنا را هم به دوش بکشد و طرف فقیر داستان باشد تا تعادل قصه های اینچنینی حفظ شود. علت تذکر موارد مذکور بدان جهت است که گفته شود این رمان ها در نگاه کلان هیچ تفاوتی از هم ندارند و همه با الگوریتمی یکسان نوشته میشوند.زاویه دید اثر همچون شخصیت پردازی و پیرنگ و دیگر عناصر سوراخ دارد. یعنی دانای کل نه به مثابه ی دوربین سینما بلکه همانند ذهنی قضاوتگر ناشیانه به هر کجا و تا هر اندازه که میخواهد وارد میشود.زبان رمان بسیار ناشیانه و نامتوازن است. انتخاب کلمات غیر داستانی و جملات ذوقی از بار ادبی اثر کاسته است."بیستون" خلق و بداعت جدیدی با خود نیاورده است. در این رمان هم انسانها به جهت شرافت علم و اخلاق و همت ستایش نمیشوند بلکه دو عنصر زیبایی و ثروت است که از آنها موجوداتی شایسته ی عشق های آتشین ساخته است.یهدا شخصیت اصلی داستان دختری بی اراده و بسیار احمق و در عین حال سرکش است. او در مسیر قید و بندهای اخلاقی تا بدانجا مسامحه داشته که حتی شب عقد خود با لباس عروس و آرایش و تشریفات با دوست پسرش قرار ملاقات میگذارد و با وارد آوردن چنین شوک روحی به او او را به کام مرگ میکشاند.اتوپیای این رمانها جهانی است که انسان ها ثروت و زیبایی و جفت مناسب داشته باشند و باید دید اثر چنین آثاری بر مخاطب در دراز مدت تا چه حد مخرب خواهد بود.کانال ما رو به دوستانتون معرفی کنید@nargesroozbahani

۱۶:۲۸

فایل های پی دی اف ارسال شده در کانال به ترتیب۱-#کوری اثر #روژه_ساراماگو۲-#زن_زیادی اثر #جلال_آل_احمد۳-#آخرین_روز_یک_محکوم_به_اعدام اثر #ویکتور_هوگو۴-بچه_مردم اثر #جلال_آل_احمد۵-مدیر_مدرسه اثر #جلال_آل_احمد

۹:۰۸

thumnail
نرگس روزبهانی:کتاب "مهمان نیمه شب" رمانی به قلم "هدرگودنکاف" است که نشر نون آن را در سال ۱۴۰۱ در ۷۰۰ نسخه چاپ رسانده است. این رمان در ژانر معمایی-پلیسی نوشته شده و رمانی تقریباً مفصل در ۳۰۰ صفحه است. این کتاب که ۲۰۹ امین کتاب از مجموعه ی "منظومه داستان ترجمه" در نشر نون است که توسط علی قانع به فارسی برگردانده شده است. چاپ اصلی کتاب متعلق به ۲۰۲۲ است. توانسته در میان پر فروش های نیویورک تایمز قرار بگیرد در خلال داستان سه قتل و آدم ربایی و درگیری به نحو دلخراشی صورت میگیرد و قاتل با پنهانکاری موفق خود میتواند بیست سال از چنگال قانون پنهان بماند. رمان صحنه پردازی های سینمایی دارد و صحنه های تعقیب و گریز درگیری قتل و جنایات با جزئیات تصویر شده است.@nargesroozbahani

۹:۰۴

thumnail
درودی یک جوان ماهیگیر ساحل نشین است. او عاشق مارال دختر همسایه است اما ابراز علاقه میان آنها صورت نگرفته است. عموی درودی بخاطر مشکلات زندگی و کار در شهر و همچنین خلافکاری های پسرش داوود به روستای خودشان و خانه قدیمی شان بازمیگردند. مخاد تور دوز پدر درودی نگران برادرش میشود و از درودی میخواهد به شهر برود و تحقیق کند تا علت اصلی مهاجرت برادرش به روستا را کشف کند. قربان عموی دوروی همیشه میگوید به خاطر خلافکاری های پسرانش داوود و رشید است که مجبور شده شهر را ترک کند اما به جزئیات آن اشاره نمیکند. ماهیگیران هر روز برای پهن کردن تور و صید ماهی به دریا میروند. درودی نیز در این کار مهارت زیادی دارد. ماموران ساحلی نیز از قاچاق ماهی و خاویار و صید غیر مجاز جلوگیری میکنند. داوود که تازه آمده است با دزدیدن یک قایق به همراه "نازماد" و "گلدی" به دریا میرود و توسط ماموران دریا بازداشت میشود‌. یکی از مامورها "مامور قوز" او را کتک زده تحقیر کرده و داوود از او کینه میکند.مارال که قبلاً احساسی نسبت به درودی داشته با دیدن داوود به او علاقمند میشود. داوود از این قضیه مطلع میشود و سعی میکند به مارال نزدیک...این رمان را از شهرستان ادب بخواهید#گرگ_دریا #شهرستان_ادب #عبدالرحمان_اونق #رمان_بومی #عناصر_اقلیمی@nargesroozbahani

۱۰:۵۷

thumnail
نرگس روزبهانی:نریمان فارغ التحصیل مقطع دکتری و معلم مطلقه در حالی که در آپارتمان خودش پیدا میشود که غرق خون است و رگ دستش بریده شده و سرش ضربه خورده است. اکثر شواهد مبنی بر خودکشی است اما بازپرس ویژه پرونده احتمال قتل را هم میدهد. برای جلوگیری از پشیمانی احتمالی تحقیق را لازم میداند. سروان محمودی نیز دستیار بازپرس بدرلو است. آن دو از تمام نزدیکان نریمان بازجویی میکنند. دوستان نریمان او را فردی آرام احساساتی خیرخواه و به دور از جرم و جنایت و دشمن معرفی میکند. نریمان اعتقادات و باورها رفتارها و سبک زندگی خاصی داشته است که او را برای دوستانش عجیب و جذاب کرده بوده است. پدر و مادر نریمان دبیر بوده اند. نریمان با ادبیات عرفانی ایران و دین و مذهب آشنایی پیدا میکند. در دوران دانشگاه دوستان خوبی پیدا میکند که دوستی آنها ادامه دار میشود. در همان دوران نیز با دختری به نام سایه آشنا میشود و با هم عقد میکنند. این در حالیست که دوستان نریمان و خانواده اش مخالف هستند. بعد از یکسال ناسازگاری ها آغاز میشود. سایه قصد گرفتن مهریه و طلاق میکند. مهریه‌ی او سنگین یعنی هزار و یک سکه است. نریمان وضع مالی مناسبی ندارد. از پرداخت آن ناتوان است. سایه برای اینکه بتواند هم طلاق و هم مهریه‌اش را بگیرد صحنه سازی ها را آغاز میکند.او شکایت‌های مختلف مبنی بر ضرب و شتم و کتک‌کاری و عدم صلاحیت و عسر و حرج از همسر خود میکند. از طریق ساخت و پاخت با وکلا و قاضی‌ها و بازپرس نهایتاً موفق میشود بعد از سه سال هم طلاق بگیرد و هم نریمان را به زندان بفرستد و هم مهریه را به صورت قسطی تا حدود پنجاه سکه بگیرد. همه‌ی اینها عوامل فروپاشی درونی نریمان است. که از زبان راویان مختلف و با زاویه دید اول شخص بیان میشوند. نریمان مدتی با شرایط مبارزه می‌کند. البته به علت خیرخواهی و برای اینکه آسبی به سایه نزند از او شکایت نمیکند. با کار معلمی سعی میکند پول بدست بیاورد. و مهریه‌ی او بپردازد. و با دنیای خود کنار بیاید. اما اعتقادات او در خصوص خیر و شر در جهان و خصوصاً اختیار و توانایی ما در کاستن شرور و افزودن به خیرها دستخوش آسیب‌های فراوان شده است. در نهایت او تصمیم به...@amoozeshdastannevisi

۱۱:۲۷

نرگس روزبهانی:سلام عزیزانامروز یکشنبه‌ششمین جلسه داستان نویسی ما هستمبحث امروز ما#هفت_گام_داستانهسترشد داستان از اغاز تا پایان دست کم طی هفت گام اتفاق می افتد:
1-ضعف و نیاز 
2- ارزو 
3- حریف 
4-نقشه 
5-نبرد 
6-مکاشفه نفس 
7-تعادل جدید 
کتاب #آناتومی_داستان از جان تروبیو #راه_داستان از #کاترینا_آن_جونزمنبع ما برای تدریس امروز و پیشنهادمون برای مطالعه تکمیلی شما خواهد بود.
1-ضعف و نیاز:از همان اغاز قهرمان شما یک یا چند نقطه ضعف دارد که او را از پیشروی باز می دارد.2-ارزو:وقتی ضعف و نیاز معلوم شد یک ارزو به قهرمان بدهید ارزو یعنی هدف مشخص قهرمان در داستان ارزو رابطه تنگاتنگی با نیاز دارد در اکثر داستان ها با قهرمان با رسیدن به هدف نیازش بر طرف میشود.3-حریف:کسی که با قهرمان بر سر هدف واحدی رقابت دارد و  مهم ترین چیزی که بر سر ان با هم دعوا دارند چیست؟
4-نقشه:مجموعه رهنمود ها یا روش هایی که قهرمان برای غلبه بر حریف و رسیدن به هدف به کار می گیرد.5-نبرد:اخرین کشمکش میان قهرمان و حریف و تعیین میکند کدامیک از دو شخصیت به هدف خود خواهد رسید.نبرد نهایی  میتواند یک کشمکش خشن یا لفظی باشد.6-مکاشفه نفس:نبرد باعث رسیدن قهرمان به مکاشفه نفس میشود.که به دو شکل روانشناختی یا اخلاقی روی میدهد .در این مرحله قهرمان به صیرتی میرسد که تا قبل از نبرد دارای این بینش نبود و دید او به مسایل تغییر کرده است.7-تعادل جدید:در این مرحله همه چیز به حالت عادی بر میگردد و ارزو بر طرف میشود ولی یک فرق مهم وجود داردو ان تغییر قهرمان است که روند زندگی او را تغییر میدهد.

۱۲:۰۴

thumnail
لینک ورود به جلسهwww.skyroom.online/ch/researchpl/gilan

۲۰:۵۰

لینک ورود به جلسه بالا
https://www.skyroom.online/ch/researchpl/gilan
با مرورگر کروم یا اپلیکیشن اسکای روم وارد شوید.
جلسه در حال برگزاری است

۱۱:۴۸

thumnail
ه معرفی رمان «تنی» نوشته نرگس روزبهانی پرداخت. در ادامه فائزه ریاضی، منتقد جلسه، در پاسخ به سوال مجری که اثر را چگونه دیده، بیان کرد با این رمان همذات‌پنداری داشته و از نقاط قوت کتاب به زبان و قلم اثر اشاره داشت و از دغدغه‌مندی نویسنده نسبت به چنین موضوعی احساس خرسندی کرد. شخصیت‌پردازی اثر، موضوع بعدی بود که منتقد به آن اشاره کرد و افزود: نویسنده با ایجاد یک شخصیت‌پردازی و پرونده شخصیتی مفصل توانسته امکان کامل همذات‌پنداری را برای مخاطب به خوبی مهیا کرده و داستان را به سرانجام برساند. وی با پرداختن به جنبه‌های ظاهری اثر نظیر لحن و زبان روان، داستان، دیالوگ‌ها، اصطلاحات طلبگی، درج به موقع آیات و فرازهای ادعیه در کلام شخصیت‌ها تصریح کرد: چنین به نظر می‌رسد که نویسنده علاوه بر تجربه زیسته، توانسته داستان را بر اساس شناسنامه و پرونده شخصیتی پیش ببرد و علی‌رغم تکرار زیاد، فلش‌بک و رفتن به خاطرات گذشته، شخصیت‌ها مطابق روحیات و خلقیاتی که برایشان قائل بودیم (حتی در خاطرات هم همان گونه) خود را نمایش می‌دهند.
این منتقد ادبی سپس با اشاره به مثال هایی از دوران کودکی شخصیت‌های اصلی محمدحسین و عطا به این نکته تأکید داشت که نویسنده توانسته توصیف و تصویرسازی خوبی از شخصیت‌ها ارائه دهد. 


در ادامه برنامه روزبهانی، نویسنده «تنی»، در گفت‌وگوی تصویری، در پاسخ به سوال مجری‌کارشناس جلسه، درباره اینکه آیا این شخصیت‌ها تجربه زیسته بوده یا حاصل تحقیق، بیان داشت: شخصیت‌ها طبق پرونده و شناسنامه پیش رفتند و من سعی می‌کردم با آن‌ها همذات‌پنداری کنم و برای هر شخصیت به مصادیق ذهنی و نمونه‌های شناختی نزدیک شوم. وی با اشاره به شخصیت مامان عالیه عنوان کرد: معتقدم اگر نویسنده خودش شخصیت را باور نداشته باشد برای مخاطب هم که از نویسنده یک پله بالاتر است، این شخصیت باورپذیر نخواهد بود. برای همین برای شخصیت مامان عالیه سعی کردم مصداق او را در اطرافم پیدا کنم. ریاضی ضمن اشاره به آشنایی خودش با زیست طلبگی اشاره کرد: احساس می‌شود در یک‌سوم پایانی اثر، بلوغ و تحول شخصیت‌هایی مانند محمدحسین، سربه‌راه شدن ضیا و حتی شهادت نورالله، سیر تکاملی این شخصیت‌ها نسبت به شخصیت‌پردازی در نیمه اولی و تقریبا دو‌سوم سرعت گرفته و با شیب تندتری رخ داده است. این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های قلم هر نویسنده گفت: هر نویسنده‌ای امضایی پای اثر خود دارد و خواننده باید به این موضوع توجه کند که «تنی» یک قصه خانوادگی است که تمرکزش روی یک شخصیت خاص نیست. اعتقادی به خست در دادن اطلاعات ندارم و دوست ندارم گره‌های داستانم دیر باز شود و سعی کرده‌ام به اندازه کافی نشانه و ماجرا برای داستانم قرار دهم. در ادامه این نشست که به طرح پرسش‌هایی از سوی حاضران اختصاص داشت یکی از حضار ضمن تحسین نویسنده برای تألیف چنین اثری با درونمایه زیست طلبگی بیان داشت: تعلیق داستان با وجود خرده‌ماجراها و تعدد پیرنگ در نیمه اثر کمرنگ شده و به همین خاطر انتظار و ذوق مخاطب برای ادامه داستان کم می‌شود. روزبهانی، نویسنده اثر، در توضیح صحبت‌ مطرح شده، اظهار کرد: در این خصوص باید به این نکته توجه کرد که آیا به مسئله اصلی که پیدا شدن عطاست تغافل شده یا نه و ضمنا غافلگیری پایان اثر اجازه نمی‌دهد از حرارت داستان کم شود و ضربان قلب مخاطبی که به سرنوشت و سرانجام شخصیت‌های دیگر علاقه‌مند است تا انتها می‌زند.https://www.ibna.ir/fa/report/333736/نویسنده-امضایی-پای-اثر-خود

۱۶:۲۱

بازارسال شده از مجمع ناشران انقلاب اسلامی
thumnail
undefinedجلسه نقد رمان «تنی» توسط نهاد کتابخانه‌های استان گیلان و با همکاری کانون ادبی راوی در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد
undefinedسومین جلسه نقد و بررسی کتاب در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء رشت در استان گیلان، با رمان «تنی» به نویسندگی «نرگس روزبهانی»، از فعالین عرصه نویسندگی در شهر قم و با حضور «فائزه ریاضی» نویسنده و منتقد و همراهی تعدادی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی توسط کانون ادبی راوی گیلان برگزار شد.
undefined«تنی»، اولین رمان نرگس روزبهانی، با ژانر اجتماعی است که نشر معارف آن را به‌تازگی منتشر کرده است. در آغاز این نشست، سمیه انصاری، مجری کارشناس، ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به قصه و زندگی اقشار مختلف جامعه و از جمله روحانیت که نقش مهمی در جامعه دارند به معرفی رمان «تنی» نوشته نرگس روزبهانی پرداخت.
undefined فائزه ریاضی، منتقد جلسه، در پاسخ به سوال مجری که اثر را چگونه دیده بیان کرد با این رمان همذات پنداری داشته و از نقاط قوت کتاب به زبان و قلم اثر اشاره داشت و از دغدغه‌مندی نویسنده نسبت به چنین موضوعی احساس خرسندی نمود.
undefinedدر ادامه برنامه روزبهانی، نویسنده «تنی»، در گفتگوی تصویری، در پاسخ به سوال انصاری، مجری کارشناس جلسه، در مورد اینکه آیا این شخصیتها تجربه زیسته بوده یا حاصل تحقیق بیان داشت: شخصیت‌ها طبق پرونده و شناسنامه پیش رفتند و من سعی می‌کردم با آنها همذات پنداری کنم و برای هر شخصیت به مصادیق ذهنی و نمونه‌های شناختی نزدیک شوم. وی با اشاره به شخصیت مامان عالیه عنوان کرد: معتقدم اگر نویسنده خودش شخصیت را باور نداشته باشد برای مخاطب هم که از نویسنده یک پله بالاتر است، این شخصیت باورپذیر نخواهد بود. برای همین برای شخصیت مامان عالیه سعی کردم مصداق او را در اطرافم پیدا کنم.
undefinedلازم به ذکر است کانون ادبی راوی گیلان از آذر ماه سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای این کانون جمعی از بانوان ارزشی استان گیلان بوده که نگارش رمان، داستان کوتاه، جستار، یادداشت نقد کتاب و برگزیده شدن در جشنواره های استانی و کشوری را در کارنامه فعالیت های خود دارند.
https://zil.ink/majma_nasheran

۱۶:۳۹

thumnail
متاسفانه آقای مسعود دیانی درگذشتند، تسلیت به اهالی فکر، پژوهش و فرهنگشادی روحشان فاتحه و صلواتundefined

۸:۴۶

بازارسال شده از کارگاه استادیاری
thumnail
#سطح_آلفا#سفانه_الهی#انتشارات_معارف
undefined در سطح آلفا، داستان برهان را می‌خوانیم که دانشجوی فلسفه است و دلبسته‌ی دختری از شاعران نشریه شعر دانشگاه، به نام گلناز می‌شود. گلناز در یک موسسه قدرت ذهن مشغول به کار است و می‌خواهد بیماری صرع خواهرش را با انرژی درمانی، درمان کند. برهان برای شناخت بیشتر گلناز، وارد ماجراجویی و پرسش‌گری از روش‌های تمرکز و قدرت ذهن می‌شود.این رمان واقع‌گرا، به موضوع عرفان‌های کاذب نظیر یوگا، اک، تی‌ام، اوشو، حلقه و … می‌پردازد.
undefined️رمان "سطح آلفا" به قلم "سفانه الهی" در چهل و چهارمین عصرانه داستان حوزه هنری قم، توسط منتقد محترم "غلام‌حسین صدیقی" و با همراهی مجری کارشناس، "رویا حسینی" نقد و بررسی خواهد شد.
undefined️سه‌شنبه،  ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ الی ۱۸، در سالن آسمان حوزه هنری قم پذیرای شما خواهیم بود.
#داستان_قم#عصرانه_داستان_حوزه_هنری_قم #باشگاه_داستان_حوزه_هنری_قم #آفرینش‌های_ادبی_حوزه_هنری_قم
@dastanqom1

۶:۲۳