۸:۵۱
جنبه دینی نهضت حضرت زهرا «سلاماللهعلیها»
حضرت زهرا «سلاماللهعلیها» نه یک شخصیت عادی، بلکه سرور زنان جهان، دختر رسول الله و دارای نقش مهمی در زندگی مسلمانان بود و هم و غم ایشان نه جنبه شخصی، بلکه جنبه اسلامی داشت؛ بنابراین احساس مسئولیتش نیز مانند دیگران نبود و آنگاه که با چشم خود دید که مسیر الهی به راهی دیگر میرود، برای مسلمانان احساس خسارت و زیانی هنگفت کرد.
هر کس خطبه ایشان را با دقت بخواند، میفهمد که وی نسبت به انحراف مسیر اسلام و مسلمانان غرق در اندوه و غم بوده و به این نکته اساسی تاکید دارد که اگر امام علی «علیهالسلام» با آن اخلاص، عدالت، پایداری و شکیبایی مثال زدنیاش، حکومت را به دست میگرفت، آن را به سرانجام میرساند و به قول جناب سلمان: لطف خدا از همه سو شامل حالتان میشد.
برشی از کتاب «فاطمهالزهرا سلاماللهعلیها» اهداف،مواضع و دستاوردهانوشتهی شهید آیتالله سید محمد باقرحکیم
#برش_کتاب #فاطمه_الزهرا_آیتالله_حکیم#معرفت_فاطمی@Nashremaaref_official
حضرت زهرا «سلاماللهعلیها» نه یک شخصیت عادی، بلکه سرور زنان جهان، دختر رسول الله و دارای نقش مهمی در زندگی مسلمانان بود و هم و غم ایشان نه جنبه شخصی، بلکه جنبه اسلامی داشت؛ بنابراین احساس مسئولیتش نیز مانند دیگران نبود و آنگاه که با چشم خود دید که مسیر الهی به راهی دیگر میرود، برای مسلمانان احساس خسارت و زیانی هنگفت کرد.
هر کس خطبه ایشان را با دقت بخواند، میفهمد که وی نسبت به انحراف مسیر اسلام و مسلمانان غرق در اندوه و غم بوده و به این نکته اساسی تاکید دارد که اگر امام علی «علیهالسلام» با آن اخلاص، عدالت، پایداری و شکیبایی مثال زدنیاش، حکومت را به دست میگرفت، آن را به سرانجام میرساند و به قول جناب سلمان: لطف خدا از همه سو شامل حالتان میشد.
برشی از کتاب «فاطمهالزهرا سلاماللهعلیها» اهداف،مواضع و دستاوردهانوشتهی شهید آیتالله سید محمد باقرحکیم
#برش_کتاب #فاطمه_الزهرا_آیتالله_حکیم#معرفت_فاطمی@Nashremaaref_official
۱۱:۴۱
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
«نشر معارف»
تصویر
۱۸:۰۴
#رزق_صبح_کلام_امیر
وَ قَالَ (علیه السلام):
وَ الْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّيْغِ وَ الشِّقَاقِ؛ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى الْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ.
امیرالمومنین «علیهالسلام»: کفر چهار شاخه دارد: کنجکاوی نابجا[یا: در پی وهم رفتن به گمان دریافتن اسرار]، کشمکش با مردم، انحراف از حق و دشمنی. کسیکه کنجکاوی نابجا کرد بهسوی حق بازنگشت. کسیکه از روی نادانی به کشمکش با مردم پرداخت کوریش از دیدن حق دوام یافت.کسیکه از حق منحرف گشت نزد او خوبی، بد و بدی، خوب نمایان شد و به مستیِ گمراهی مبتلا گشت. کسی که دشمنی ورزید راهها بر او سخت و کارش دشوار و راه رهاییاش تنگ و باریک شد.بخشی از حکمت سیویکم نهجالبلاغه @Nashremaaref_official
وَ قَالَ (علیه السلام):
وَ الْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّيْغِ وَ الشِّقَاقِ؛ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى الْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ.
امیرالمومنین «علیهالسلام»: کفر چهار شاخه دارد: کنجکاوی نابجا[یا: در پی وهم رفتن به گمان دریافتن اسرار]، کشمکش با مردم، انحراف از حق و دشمنی. کسیکه کنجکاوی نابجا کرد بهسوی حق بازنگشت. کسیکه از روی نادانی به کشمکش با مردم پرداخت کوریش از دیدن حق دوام یافت.کسیکه از حق منحرف گشت نزد او خوبی، بد و بدی، خوب نمایان شد و به مستیِ گمراهی مبتلا گشت. کسی که دشمنی ورزید راهها بر او سخت و کارش دشوار و راه رهاییاش تنگ و باریک شد.بخشی از حکمت سیویکم نهجالبلاغه @Nashremaaref_official
۵:۳۲
رفاقت زمینه ساز تربیت
شما باید با بچهها و دانش آموزان رفیق شوید. غیر از رفاقت هیچ چارهای نیست. اگر توانستید رفیق شوید، میتوانید کار کنید و اگر نتوانستید رفیق شوید، نمیتوانید کار کنید. وقتی رفیق شدید و محبت آمد، آموزشهای ساندویچی بدهید البته کم، نه زیاد. آنها را مقدس بار نیاورید، بلکه با آنها تفریح کنید و لابهلای آن یک تذکر کوچک هم بدهید. باید کتابهای خوب را انتخاب کنید و در دسترسشان بگذارید و چیزی نگویید. مثلاً فیلمهای مربوط به راز آفرینش را جمع آوری کنید و در دسترسشان بگذارید.
برایشان برنامه نگذارید.شما به آنها کار نداشته باشید. چون اگر بفهمند که میخواهید بسازیدشان زیر بار نمیروند.بنای ساختن آنها را نداشته باشید. باید خودش احساس کند که دارد میرود، نه اینکه احساس کند شما داری او را میبری.
برشی از کتاب راه رشداثر آیتالله حائری شیرازی#راه_رشد #مرور_راه_رشد@Nashremaaref_official
شما باید با بچهها و دانش آموزان رفیق شوید. غیر از رفاقت هیچ چارهای نیست. اگر توانستید رفیق شوید، میتوانید کار کنید و اگر نتوانستید رفیق شوید، نمیتوانید کار کنید. وقتی رفیق شدید و محبت آمد، آموزشهای ساندویچی بدهید البته کم، نه زیاد. آنها را مقدس بار نیاورید، بلکه با آنها تفریح کنید و لابهلای آن یک تذکر کوچک هم بدهید. باید کتابهای خوب را انتخاب کنید و در دسترسشان بگذارید و چیزی نگویید. مثلاً فیلمهای مربوط به راز آفرینش را جمع آوری کنید و در دسترسشان بگذارید.
برایشان برنامه نگذارید.شما به آنها کار نداشته باشید. چون اگر بفهمند که میخواهید بسازیدشان زیر بار نمیروند.بنای ساختن آنها را نداشته باشید. باید خودش احساس کند که دارد میرود، نه اینکه احساس کند شما داری او را میبری.
برشی از کتاب راه رشداثر آیتالله حائری شیرازی#راه_رشد #مرور_راه_رشد@Nashremaaref_official
۶:۳۵
۹:۰۴