#اینفوگرافیک #عاشورا
۹:۵۶
#هوش_مصنوعی #عکس_نوشت
۹:۵۶
🟡 مراقب هک حساب کاربریتان در ایتا باشید
🟢 بهتازگی برخی افراد کلاهبردار با تغییر نام و تصویر، حساب کاربری خودشان را شبیه حساب رسمی ایتا میکنند و با هشدار اینکه «با ۲ دستگاه از یک حساب کاربری استفاده میکنید...» از شما میخواهند کد ۵ رقمی که از ایتا دریافت کردید را اعلام کنید.
در واقع این روشی برای هک حساب کاربری شماست. این کلاهبرداران شمارۀ موبایل شما را میدانند و بهوسیلۀ آن برای دریافت کد ورود به ایتا اقدام میکنند اما چون سیمکارت شما در اختیار آنها نیست با این روش میخواهند کد ورود را از خودتان بگیرند.
اگر شما هم چنین پیامی دریافت کردید بدون دستپاچگی و ارسال اطلاعات، بررسی کنید که حسابی که به شما پیام فرستاده تیک آبی دارد و تایید شده است یا خیر. اگر نداشت مطمئن باشید که پیام از سوی ایتا نیست و کار یک کلاهبردار است.
تصویر مربوط به گفتوگو با یک هکر در ایتاست.
با ما همراه باشید...
مرکز نسرا بهبهان
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی خوزستان
کانال رسمی ما را در پیامرسان روبیکا، ایتا، سروش و بله دنبال کنید:
http://rubika.ir/Nasra_Behbahan
http://eitaa.com/Nasra_Behbahan
https://splus.ir/Nasra_Behbahan
https://ble.ir/Nasra_Behbahan
🟢 بهتازگی برخی افراد کلاهبردار با تغییر نام و تصویر، حساب کاربری خودشان را شبیه حساب رسمی ایتا میکنند و با هشدار اینکه «با ۲ دستگاه از یک حساب کاربری استفاده میکنید...» از شما میخواهند کد ۵ رقمی که از ایتا دریافت کردید را اعلام کنید.
۱۲:۲۸
۱۲:۲۸
پس از مخابره خبر غمانگیز ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و راهافتادن موجهای مختلف رسانهای، همزمان عناصر رسانهای پوششی که در ظاهر اکانت انقلابی فعالیت میکنند، در کنار عناصر آشکار ضدانقلاب نظیر تروریست-رسانههای اینترنشنال و منوتو، اقدام به موجسازی رسانهای و عملیات روانی گسترده بر علیه کشورمان نمودند.
در این سلسله عملیاتهای روانی، عناصر پوششی ضدانقلاب، موهونسازی چهره نظام جمهوری اسلامی و محور مقاومت، خود تحقیری، حمله به نهادهای امنیتی و نظامی و مقصر جلوهدادن آنها، حمله به دولت جمهوری اسلامی و ... را در دستورکار خود قرار دادهاند، هدف گذاری آنها ایجاد اختلاف، سرخوردگی و ضریب بخشی به شوک بهوجود آمده در داخل کشور پس از بروز این جنایت ناجوانمردانه است.
بهترین راه برای مقابله با این عناصر رسانهای، شناسایی و مقابله رسانهای با آنها است، دوام و بقای آنها در حفظ پوشش انقلابیشان است و افشای ماهیت آنها میتواند بقای آنها را با خطر جدی مواجه سازد. در تروریست-رسانههایی نظیر اینترنشنال خطوطی از جمله افزایش قیمت ارز و برهم زدن امنیت روانی جامعه برای ضربه روانی به کشورمان دنبال میشود؛ این خط رسانهای از نگاه آنها، میتواند اهرم فشاری بر ایران گردد تا پاسخ محدودتری به متجاوزان دهد و یا عطای پاسخ را به لقایش ببخشد.
برای خنثیسازی این راهبرد رسانهای دشمن، باید از دامن زدن به شایعات و از سوق دادن جامعه به سمت اهدافی که آنها میخواهند جلوگیری نمود، ملتهب جلوه دادن فضای داخلی کشور، بحران زده جلوه دادن آن، سردرگمی مسئولان و ... همگی مصداق خطوطی است که معاندان در رسانههای تروریستی خود دنبال میکنند.
#نحن_قادمون
۱۵:۴۳
پ.ن: برای ما از آزادی و گردش آزاد اطلاعات و محدود نکردن بچهها و... چطور نسخه میپیچن؟
۱۰:۵۸
#تربیت_رسانه_ای #مهارت_های_زندگی
۱۰:۵۹
#سواد_رسانه
️ در ایام اربعین فریب بازاریابی پنهان فرقههای انحرافی را نخورید!
هم سال گذشته و هم امسال، پیامی به این مضمون در فضای مجازی منتشر شده است:
«قابل توجه زائران اربعین: عمود شماره فلان، موکب طرفداران احمد الحسن است. مراقب باشید در این موکب توقف نکنید و با آنها گفتگو نکنید. این پیام را برای همه ارسال کنید تا آگاه شوند...»
این یک شیوه تبلیغاتی به نام "بازاریابی پنهان" است که توسط خود فرقه احمدالحسن تولید و منتشر شده است. در این شیوه به جای تبلیغ مستقیم (که هم هزینه زیادی دارد و مشکلات دیگر)، سعی میشود پیام را طوری طراحی کنند تا کاربران فضای مجازی، به خیال روشنگری این پیام را در کانالها و گروههای ارسال کنند. یعنی هزاران نفر مفت و مجانی و البته با انگیزه روشنگری، در حال تبلیغ این فرقه و محل موکب آنها هستند. در بازاریابی پنهان حتی گاهی یک شرکت علیه خود شایعه یا دروغی را منتشر میکند ( مثل اینکه فلان شرکت از مواد تقلبی استفاده میکند) تا هزاران و بعضاً میلیونها نفر به قصد روشنگری نام و محصول آن شرکت را در کل فضای مجازی منتشر کنند. هرچه این دروغها و شایعهها حرفهایتر طراحی شده باشد، مقصود آن شرکت بهتر تأمین میشود.
بنابراین از نشر و باز ارسال اینگونه پیامها جدا خودداری کنید و مُبلغ نام و محل موکب این فرقه انحرافی نباشید.
پینوشتفرقه احمدالحسن یک فرقه انحرافی است که ابتدا ادعا کرد سید یمانی است و در ادامه ادعا کرد امامِ پس از امام زمان علیه السلام است!!
حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
با ما همراه باشید...
مرکز نسرا بهبهان
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی خوزستان
کانال رسمی ما را در پیامرسان روبیکا، ایتا، سروش و بله دنبال کنید:
http://rubika.ir/Nasra_Behbahan
http://eitaa.com/Nasra_Behbahan
https://splus.ir/Nasra_Behbahan
https://ble.ir/Nasra_Behbahan
هم سال گذشته و هم امسال، پیامی به این مضمون در فضای مجازی منتشر شده است:
«قابل توجه زائران اربعین: عمود شماره فلان، موکب طرفداران احمد الحسن است. مراقب باشید در این موکب توقف نکنید و با آنها گفتگو نکنید. این پیام را برای همه ارسال کنید تا آگاه شوند...»
این یک شیوه تبلیغاتی به نام "بازاریابی پنهان" است که توسط خود فرقه احمدالحسن تولید و منتشر شده است. در این شیوه به جای تبلیغ مستقیم (که هم هزینه زیادی دارد و مشکلات دیگر)، سعی میشود پیام را طوری طراحی کنند تا کاربران فضای مجازی، به خیال روشنگری این پیام را در کانالها و گروههای ارسال کنند. یعنی هزاران نفر مفت و مجانی و البته با انگیزه روشنگری، در حال تبلیغ این فرقه و محل موکب آنها هستند. در بازاریابی پنهان حتی گاهی یک شرکت علیه خود شایعه یا دروغی را منتشر میکند ( مثل اینکه فلان شرکت از مواد تقلبی استفاده میکند) تا هزاران و بعضاً میلیونها نفر به قصد روشنگری نام و محصول آن شرکت را در کل فضای مجازی منتشر کنند. هرچه این دروغها و شایعهها حرفهایتر طراحی شده باشد، مقصود آن شرکت بهتر تأمین میشود.
بنابراین از نشر و باز ارسال اینگونه پیامها جدا خودداری کنید و مُبلغ نام و محل موکب این فرقه انحرافی نباشید.
۱۹:۰۸
۱۷:۵۳
#صحت_سنجی#سوگیری_رسانه #سواد_رسانه
۱۷:۰۱
#آزادی_بیان_دروغین
#روشنگری
۱۷:۰۲
تلگرام در ایران بستر اصلی ایجاد آشوب و فتنه و براندازی در ۸ سال گذشته بوده است. جریان لیبرال و فتنه در ایران با کمک تلگرام انتخابات را به نفع خود مهندسی میکردند مثل همین انتخابات اخیر. سرویس های جاسوسی موساد و سازمان سیا و برخی سرویس های منطقه ای از طریق دسترسی به داده های تلگرام در چند سال اخیر در کشور ما نفوذ سایبری گسترده ای داشتند.
بازداشت اخیر دوورف سازنده تلگرام صرفا در چارچوب حکمرانی مجازی فرانسه برای دسترسی به داده های کاربران تعریف میشود و دستگاه اطلاعاتی فرانسه در رقابت با دیگر سرویس جاسوسی میخواهد در این عرصه عقب نماند.
هر تحلیلی غیر ازین مانند مثبت جلوه دادن شخصیت مدیر تلگرام یا عملکرد تلگرام به سود ایران و ....صرفا یک فریب و دروغ بزرگ برای نفوذ دادن بیشتر این سکوی اطلاعاتی سرویس های جاسوسی در کشورمان میباشد.
۱۷:۰۳
این جماعت همان اوباش خیابانی هستند که هنرشان قتل جوانان مملکت و آتش زدن و تخریب اماکن عمومی است . از اوباشیگری در خیابان که خلاص میشوند لباس روشنفکری و اصلاحطلبی میپوشند و ادکلن زده وارد دفتر روزنامه ها و رسانه های خود میشوند و برای جامعه نسخه اصلاح میدهند. اما گاهی حواسشان نیست با همان ادبیات اوباشیگری ذات حقیقی خود را هم به نمایش میگذارند....
۱۷:۰۳
واقعیت را ببینید
۱۱:۱۰
۱۱:۱۵
۱۲:۵۲
۱۲:۵۵
#معرفی_کتاب
مهندسی اجماعفهم پروپاگاندا در عصر رسانههای اجتماعی
مولف: عباس رضایی ثمینناشر: انتشارات روزنامه همشهریسال چاپ: 1402تعداد صفحات:228
موضوع اصلی این کتاب اشکال جدیدی از تبلیغات سیاسی است که میتواند ارتباطات دموکراتیک را مختل و گرداگرد ایدهها و نگرشهای مورد نظر صاحبان قدرت و ثروت، اجماع ساختگی خلق کند.
کتاب مهندسی اجماع ادراک موجود از پروپاگاندا را به چالش و ضرورت روزآمدسازی آن را پیش میکشد؛ چرا که به نظر نویسنده کتاب، ادراک موجود هنوز با ساختارهای رسانهای جدید از قبیل فرهنگ تولید محتوای شبکهای و مدل ارتباطی «چند به چند» اینترنت همخوان نیست.به عقیده نویسنده صورتبندی نظری جدید از پروپاگاندا، در درجه اول باید دو ویژگی گمنامی (ناشناس ماندن) و خودکارسازی (اتوماسیون) را که رهاورد اینترنت و خصوصاً شبکههای اجتماعی است، دربرگیرد. با این دو ویژگی است که طیف وسیعی از بازیگران صنعت پروپاگاندا امروزه میتوانند جریانهای خاصی از اطلاعات را تقویت یا سرکوب کرده و از طریق مهندسی یا جعل اجماع عمومی، نظرات یا رفتارهای مردم را مدیریت کنند.
این دو ویژگی امروزه سبب شده اصحاب قدرت، شرکتهای بزرگ و حتی برخی کاربران عادی اینترنت، بتوانند کارزارهای مخرب دستکاری افکار عمومی راه بیندازند و منشاء و پشت و پرده این کارزارها را پنهان نگاه دارند.
نویسنده کوشیده در خلال تحقیقات میدانی خود که طی سالها در کشورهای متعدد انجام داده، پیامدهای پروپاگاندای رایانشی را در اکوسیستم اطلاعرسانی و مصرف خبر بکاود و از انواع و اقسام تکنیکهایی که منجر به جعل اجماع عمومی یا ایجاد توهم اجماع در میان مردم و کاربران اینترنت میشود پرده بردارد.
استفاده از اصطلاح «مهندسی اجماع» که محوریترین مفهوم در این کتاب است؛ حاکی از پیگیری سنت نظری هرمان و چامسکی در زمینه پروپاگاندا با محوریت «تولید رضایت» است. اما در این کتاب، نویسنده نه تنها به مفهوم رضایت توجه داشته، بلکه ژرفتر از آن، به ایجاد نوعی اجماع یا وفاق هم فکر کرده است. بر همین مبنا، از نظر نویسنده تبلیغات رایانشی نه تنها رضایت مردم را جلب میکند، بلکه نوعی وفاق فکری ساختگی هم در بین آنان ایجاد میکند. این نشانگر سطحی ژرفتر از تأثیر تبلیغات سیاسی رایانشی است.
کتاب «مهندسی اجماع» نه فقط حاصل مفهومپردازی نویسنده، بلکه حاصل پژوهش گسترده او در عرصه پروپاگاندای رایانشی است. او با کاربران و بازیگران بسیاری در این حوزه مصاحبه کرده و میتوان گفت که متن کتاب، برآمده از پژوهشهای میدانی در کشورهای مختلف است.
نویسنده این کتاب، ساموئل وولی استاد دپارتمان روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه تگزاس در آمریکا و تخصص پژوهشی او مشخصاً در زمینه پروپاگاندای رایانشی و رسانههای اجتماعی است.
کتاب مهندسی اجماع دومین کتابی است که از وولی به فارسی برگردانده شده است. پیش از این کتاب «دستکاری در رسانههای اجتماعی» که مشترکا توسط ساموئل وولی و فیلیپ هاوارد نوشته شده، به همت انتشارات همشهری در کشورمان منتشر شده بود.
با ما همراه باشید...
مرکز نسرا بهبهان
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی خوزستان
کانال رسمی ما را در پیامرسان روبیکا، ایتا، سروش و بله دنبال کنید:
http://rubika.ir/Nasra_Behbahan
http://eitaa.com/Nasra_Behbahan
https://splus.ir/Nasra_Behbahan
https://ble.ir/Nasra_Behbahan
۲۰:۰۴
#تلنگر
در تصور فرزندانتان کم سواد و عقب مانده نباشید.
والدینی که خودشان را به سواد رسانهای و اطلاعاتی جدید ، مجهز نکنن، در برابر سوالات و ابهامات فرزندانشون، هیچ پاسخی نخواهند داشت .
جالبه بدونید، این نوع فضا به تدریج حسی رو به بچه منتقل می کنه که والدینشون رو ، انسانهایی کم سواد و عقب مانده ، تصور میکنند
️و به مرور زمان، این امر، منجر به کم شدن اعتماد و اتکای اونا، به والدینشون میشه
با ما همراه باشید...
مرکز نسرا بهبهان
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی خوزستان
کانال رسمی ما را در پیامرسان روبیکا، ایتا، سروش و بله دنبال کنید:
http://rubika.ir/Nasra_Behbahan
http://eitaa.com/Nasra_Behbahan
https://splus.ir/Nasra_Behbahan
https://ble.ir/Nasra_Behbahan
والدینی که خودشان را به سواد رسانهای و اطلاعاتی جدید ، مجهز نکنن، در برابر سوالات و ابهامات فرزندانشون، هیچ پاسخی نخواهند داشت .
جالبه بدونید، این نوع فضا به تدریج حسی رو به بچه منتقل می کنه که والدینشون رو ، انسانهایی کم سواد و عقب مانده ، تصور میکنند
۲۰:۲۷