۹ خرداد ۱۴۰۰
آزمونهای درس هشتم
آزمون شماره۱١ب٢د٣الف٤ج٥الف
آزمون شماره٢١ب٢ج٣ب٤د٥الف
آزمون شماره ٣١ب٢د٣ ب٤ د٥ ب
آزمون شماره ٤١ ب٢ ج٣ ج٤الف٥ج
آزمون شماره۱١ب٢د٣الف٤ج٥الف
آزمون شماره٢١ب٢ج٣ب٤د٥الف
آزمون شماره ٣١ب٢د٣ ب٤ د٥ ب
آزمون شماره ٤١ ب٢ ج٣ ج٤الف٥ج
۱۲:۴۸
جملات درس نهم
١_وَلَقَداستُرجعتِ الوديعهوهراینه به تحقیق برگردانده شدامانت.
۲_صله الرحم مناارتباط رحمی پیوندنهادن است.
۳_ورکِبَ الجهلُ مراكبهوسوارشدنادانى مركب هايش را.
٤_يُساقُونَ الى الموت وهم ينظرونرانده مى شوندبه سوى مرگ وایشان نگاه می کنند.
۵_اَحَبّ عبادالله... فَكانَ اَوَّلُ عدلهِ نفىَ الهَوى عن نَفسِهدوست داشتنى ترين بندگان الله... پس باشدابتدای عدالتش دورکردن علاقه ازجانش
۶_الصِّديقُ مَن صَدَقَ غَيبُهدوست كسى است كه دوستى كرد(در) پنهانی او.
۷_الاُسلام دينُ اللهِ الّذى اصطفاهُ لِنَفسِهاسلام دين الله است كه برگزیدآن رابراى جانش.
٨_لايُعظِّمُ صَغيرُهُم كَبيرَهُمتعظيم نمى كندكوچک ایشان بزرگشان را.
۹_حتی یَسمَعَ اِعتذارَهتابشنودعذرخواهيش را.
١٠_كُلُّ يَوم لايُعصى الله فيه فَهُوَعيدهرروزى كه گناهی نشودالله دران، پس ان(روز) عیداست.
۱۱_مَن استقبلَ وُجوهَ الارآء عرف مواقع الخطآءكسى كه استقبال كردجوانب آراء را، شناخت جايگاه های خطارا.
۱۲_والحجُّ جهادُكُلِّ ضَعيفوحج جنگ کردن هرضعیف است
نوعدوست
١_وَلَقَداستُرجعتِ الوديعهوهراینه به تحقیق برگردانده شدامانت.
۲_صله الرحم مناارتباط رحمی پیوندنهادن است.
۳_ورکِبَ الجهلُ مراكبهوسوارشدنادانى مركب هايش را.
٤_يُساقُونَ الى الموت وهم ينظرونرانده مى شوندبه سوى مرگ وایشان نگاه می کنند.
۵_اَحَبّ عبادالله... فَكانَ اَوَّلُ عدلهِ نفىَ الهَوى عن نَفسِهدوست داشتنى ترين بندگان الله... پس باشدابتدای عدالتش دورکردن علاقه ازجانش
۶_الصِّديقُ مَن صَدَقَ غَيبُهدوست كسى است كه دوستى كرد(در) پنهانی او.
۷_الاُسلام دينُ اللهِ الّذى اصطفاهُ لِنَفسِهاسلام دين الله است كه برگزیدآن رابراى جانش.
٨_لايُعظِّمُ صَغيرُهُم كَبيرَهُمتعظيم نمى كندكوچک ایشان بزرگشان را.
۹_حتی یَسمَعَ اِعتذارَهتابشنودعذرخواهيش را.
١٠_كُلُّ يَوم لايُعصى الله فيه فَهُوَعيدهرروزى كه گناهی نشودالله دران، پس ان(روز) عیداست.
۱۱_مَن استقبلَ وُجوهَ الارآء عرف مواقع الخطآءكسى كه استقبال كردجوانب آراء را، شناخت جايگاه های خطارا.
۱۲_والحجُّ جهادُكُلِّ ضَعيفوحج جنگ کردن هرضعیف است
نوعدوست
۱۳:۱۱
آزمون درس نهمآزمون شماره ۱۱الف۲ب۳د۴ج۵الفآزمون شماره۲۱ج۲ج۳ج۴ب۵دآزمون ۳۱الف۲ب۳الف۴د۵بآزمون شماره ۴۱ب۲ج۳ب۴د۵الف
قاضی زااه
قاضی زااه
۱۳:۱۲
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
۱۲:۴۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
آزمون آزمایشی روش تست زدن
۵:۰۴
۵:۰۷
حکمتهای درس نهم
۱۸۱_ثمره التفریط الندامه، وثمره الحزم السلامهنتیجه کوتاهی پشیمانی، ونتیجه دوراندیشی سلامت است
هرگونه انحراف ازحق وکوتاهی دران باعث میشودانسان به مشکلات عظیمی برخوردکندوضربه سنگینی بخوردودرمقابل انسان دوراندیش ازگرفتاری هاومشکلات درامان می ماند
۱۸۲_ لاخیرفی الصمت عن الحکم، کماانه لاخیرفی القول بالجهلنیست خیری درسکوت ازحکمت، همانطورکه ان نیست ان خیر درگفتاربه نادانی
خاموش ماندن ازگفتارحکمت امیزفایده ای ندارد، همان طورکه سخن گفتن نابخردانه بی فایده است
۱۸۳_مااختلفت دعوتان الاکانت احداهماضلالهاختلاف نکردنددوگروه، مگرباشدیکی ازان دوگمراهی.
دوعقیده مختلف نمی تواندهردودرست باشد، یکی ازان دوحق ودیگری باطل است
۱۸۴_ماشککت فی الحق مذ اریتهشک نکردم درحق زمانی که نشان داده شدم ان را
مولاعلی هم خودامام معصوم بودندومشاهدات ایشان ازطریق شهودبودوهم ازاستادش پیامبر(ص) بودندکه معصوم بودندوانچه ازاستادمعصوم اموخته ازشک وتردیدمصون خواهدبودومولاعلی یقین داشتنددرحق
۱۸۵_ماکذبتُ ولاكُذِبَت، ولاضَلَلتُ ولاضُلّ بىدروغ نگفتم ودروغ گفته نشدم، وگمراه نشدم وگمراه نشدبه سبب من(کسی)
هرگزدروغ نگفته ام وهیچ گاه (پیامبر) بمن دروغ نگفته وهرگزگمراه نبودم وکسی بوسیله من گمراه نشده است
۱۸۶_للظالم البادی غداً بكفّه عضّهبرای ستمگرشروع کننده فردابه دودستش می گزداو.
ستمگری که ستم راشروع می کنددرروزقیامت پشیمانی وندامت است طوری که دودست خودرابه دندان می گیرد(کسی که شروع به ستم می کندستمگراست وکسی که مقابله به مثل می کندستمگرنیست بلکه احقاق حق می کند)
۱۸۸_من ابدی صفحته للحق هلککسی که که شروع کردمخالفتش رابرای حق، نابودشد
مخالفت باحق انسان رانابودمیکندوبه زمین می کوبدحتی اگردرکوتاه موت این اتفاق نیفتددردرازمدت انجام خواهدشد
۱۸۹_من لم یُنجه الصبراهلکه الجزعکسی که نجات نداداوراصبرهلاک کرداورابی تابی.
کسی که درمقابل حوادث ناگوارصبروتحمل نکندوبی تابی کندگرفتاربیماری های مختلف وگاه مرگ میشود، اماانسان عاقل صبوراست واجرصابران رانیزدارد.
۱۹۷_ان هذه القلوب تمل کماتمل الابدان، فابتغوالهاطرائف الحكمه. همانااین قلب هاخسته می شوندهمانطورکه خسته می شوندبدن ها، پس بجوییدبرای ان راه های حکمت امیز.
راه به دستاوردن نشاط برای رفع خستگی جسم وروح انتخاب سخنان حکمت امیزوظریف است. وشعرخواندن وورزش ومزاح درحدی که سبب خشم خدانشودخستگی روح رامی زداید
۱۸۱_ثمره التفریط الندامه، وثمره الحزم السلامهنتیجه کوتاهی پشیمانی، ونتیجه دوراندیشی سلامت است
هرگونه انحراف ازحق وکوتاهی دران باعث میشودانسان به مشکلات عظیمی برخوردکندوضربه سنگینی بخوردودرمقابل انسان دوراندیش ازگرفتاری هاومشکلات درامان می ماند
۱۸۲_ لاخیرفی الصمت عن الحکم، کماانه لاخیرفی القول بالجهلنیست خیری درسکوت ازحکمت، همانطورکه ان نیست ان خیر درگفتاربه نادانی
خاموش ماندن ازگفتارحکمت امیزفایده ای ندارد، همان طورکه سخن گفتن نابخردانه بی فایده است
۱۸۳_مااختلفت دعوتان الاکانت احداهماضلالهاختلاف نکردنددوگروه، مگرباشدیکی ازان دوگمراهی.
دوعقیده مختلف نمی تواندهردودرست باشد، یکی ازان دوحق ودیگری باطل است
۱۸۴_ماشککت فی الحق مذ اریتهشک نکردم درحق زمانی که نشان داده شدم ان را
مولاعلی هم خودامام معصوم بودندومشاهدات ایشان ازطریق شهودبودوهم ازاستادش پیامبر(ص) بودندکه معصوم بودندوانچه ازاستادمعصوم اموخته ازشک وتردیدمصون خواهدبودومولاعلی یقین داشتنددرحق
۱۸۵_ماکذبتُ ولاكُذِبَت، ولاضَلَلتُ ولاضُلّ بىدروغ نگفتم ودروغ گفته نشدم، وگمراه نشدم وگمراه نشدبه سبب من(کسی)
هرگزدروغ نگفته ام وهیچ گاه (پیامبر) بمن دروغ نگفته وهرگزگمراه نبودم وکسی بوسیله من گمراه نشده است
۱۸۶_للظالم البادی غداً بكفّه عضّهبرای ستمگرشروع کننده فردابه دودستش می گزداو.
ستمگری که ستم راشروع می کنددرروزقیامت پشیمانی وندامت است طوری که دودست خودرابه دندان می گیرد(کسی که شروع به ستم می کندستمگراست وکسی که مقابله به مثل می کندستمگرنیست بلکه احقاق حق می کند)
۱۸۸_من ابدی صفحته للحق هلککسی که که شروع کردمخالفتش رابرای حق، نابودشد
مخالفت باحق انسان رانابودمیکندوبه زمین می کوبدحتی اگردرکوتاه موت این اتفاق نیفتددردرازمدت انجام خواهدشد
۱۸۹_من لم یُنجه الصبراهلکه الجزعکسی که نجات نداداوراصبرهلاک کرداورابی تابی.
کسی که درمقابل حوادث ناگوارصبروتحمل نکندوبی تابی کندگرفتاربیماری های مختلف وگاه مرگ میشود، اماانسان عاقل صبوراست واجرصابران رانیزدارد.
۱۹۷_ان هذه القلوب تمل کماتمل الابدان، فابتغوالهاطرائف الحكمه. همانااین قلب هاخسته می شوندهمانطورکه خسته می شوندبدن ها، پس بجوییدبرای ان راه های حکمت امیز.
راه به دستاوردن نشاط برای رفع خستگی جسم وروح انتخاب سخنان حکمت امیزوظریف است. وشعرخواندن وورزش ومزاح درحدی که سبب خشم خدانشودخستگی روح رامی زداید
۱۶:۰۶
جملات درس دهم
۱_لاینظربعیننگاه نمی کندبوسیله چشم
۲_من قضی حق من لایقضی حقه فقدعبدهکسی که اداکردحق کسی راکه ادا نمی کندحق اوراپس به تحقیق بنده کرداورا.
۳_(الزاهدون)لاینقص لهم نصیب من لذه(پرهیزکاران) کاسته نمی شودبرایشان بهره ای ازلذت.
۴_ماانطق الاصادقاسخن نمی گویم مگرراست.
۵_ولقداحسنت جوارکموهراینه به تحقیق نیکوداشتم همسایگی شمارا.
۶_...فهوبالقول مدلپس اوبه گفتارخوش زبان است.
۷_حق والی علی الرعیه... حق والی برمردم تحت امرحکومت...
۸_یوم المظلوم علی الظالم اشدمن یوم الظالم علی المظلومروز ستمدیده برستمگرشدیدتراست ازروزستمگربه ستمدیده.
۹_الغالب بالشرمغلوبغلبه کننده به شرشکست خورده است.
۱۰_لاغنی کالعقلنیست بی نیازی ای مانندخرد.
۱۱_واستشعرواالصبروبپوشید صبررا.
۱۲_لاقرین کحسن الخلقنیست همنشینی مانندخوب بودن اخلاق.
۱۳_لاقوه الاباللهنیست قدرتی مگربه الله.
۱۴_فان تنازعتم فی شئءٍ فردّوه الى اللهپس اگردرگیرشدیددرچیزی پس برگردانیدان رابه سوی الله.
۱۵_وثقوابالقائدفاتبعوهاعتمادکردندبه رهبر، پس پیروی کردنداورا.
۱۶_فسرعلی برکه اللهپس حرکت کن بربرکت الله.
۱۷_لاتحمل همّ يومك الّذى لم یاتکحمل نکن گرفتاری ومشغله روزت راکه نیامده تورا.
۱_لاینظربعیننگاه نمی کندبوسیله چشم
۲_من قضی حق من لایقضی حقه فقدعبدهکسی که اداکردحق کسی راکه ادا نمی کندحق اوراپس به تحقیق بنده کرداورا.
۳_(الزاهدون)لاینقص لهم نصیب من لذه(پرهیزکاران) کاسته نمی شودبرایشان بهره ای ازلذت.
۴_ماانطق الاصادقاسخن نمی گویم مگرراست.
۵_ولقداحسنت جوارکموهراینه به تحقیق نیکوداشتم همسایگی شمارا.
۶_...فهوبالقول مدلپس اوبه گفتارخوش زبان است.
۷_حق والی علی الرعیه... حق والی برمردم تحت امرحکومت...
۸_یوم المظلوم علی الظالم اشدمن یوم الظالم علی المظلومروز ستمدیده برستمگرشدیدتراست ازروزستمگربه ستمدیده.
۹_الغالب بالشرمغلوبغلبه کننده به شرشکست خورده است.
۱۰_لاغنی کالعقلنیست بی نیازی ای مانندخرد.
۱۱_واستشعرواالصبروبپوشید صبررا.
۱۲_لاقرین کحسن الخلقنیست همنشینی مانندخوب بودن اخلاق.
۱۳_لاقوه الاباللهنیست قدرتی مگربه الله.
۱۴_فان تنازعتم فی شئءٍ فردّوه الى اللهپس اگردرگیرشدیددرچیزی پس برگردانیدان رابه سوی الله.
۱۵_وثقوابالقائدفاتبعوهاعتمادکردندبه رهبر، پس پیروی کردنداورا.
۱۶_فسرعلی برکه اللهپس حرکت کن بربرکت الله.
۱۷_لاتحمل همّ يومك الّذى لم یاتکحمل نکن گرفتاری ومشغله روزت راکه نیامده تورا.
۱۶:۰۷
جملات درس یازدهم
۱- اِعْجَبُوا لِهَذَا اَلْإِنْسَانِتعجب کنید برای این انسان را
۲- المُتَّقین...یَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَهُپرهیزگاران... گذشت میکنند از کسی که ستم کرد او را.
۳_ بَعَثَ إِلَیْهِمْ رَسُولاً فَعَقَدَ بِمِلَّتِهِ طَاعَتَهُمْبرانگیخت به سویشانفرستادهایی را، پس پیمود زد به آیین او اطاعتشان را.
۴_ اِتَّقِ اللهبپرهیز الله را.
۵_ اَلدُّنیا يَرمِي الحَيَّ بالمَوتِدنیا... هدف قرار میدهد زنده را بوسیله مرگ.
۶_ اَنَا اسالُ اللهَ مَعَ حُسْنِ الثَّنَاءِ فِي الْعِبَادِمن درخواست میکنم الله را با خوش نامی در (میان) بندگان.
۷_ الْبَصِیرُ... انْتَفَعَ بِالْعِبَربینا... سود میبرو با عبرتها.
۸_ وَ اُقسِمُ بِاللهِ رَبِّ العالَمینقسم به الله پروردگار جهانیان.
۱- اِعْجَبُوا لِهَذَا اَلْإِنْسَانِتعجب کنید برای این انسان را
۲- المُتَّقین...یَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَهُپرهیزگاران... گذشت میکنند از کسی که ستم کرد او را.
۳_ بَعَثَ إِلَیْهِمْ رَسُولاً فَعَقَدَ بِمِلَّتِهِ طَاعَتَهُمْبرانگیخت به سویشانفرستادهایی را، پس پیمود زد به آیین او اطاعتشان را.
۴_ اِتَّقِ اللهبپرهیز الله را.
۵_ اَلدُّنیا يَرمِي الحَيَّ بالمَوتِدنیا... هدف قرار میدهد زنده را بوسیله مرگ.
۶_ اَنَا اسالُ اللهَ مَعَ حُسْنِ الثَّنَاءِ فِي الْعِبَادِمن درخواست میکنم الله را با خوش نامی در (میان) بندگان.
۷_ الْبَصِیرُ... انْتَفَعَ بِالْعِبَربینا... سود میبرو با عبرتها.
۸_ وَ اُقسِمُ بِاللهِ رَبِّ العالَمینقسم به الله پروردگار جهانیان.
۱۶:۰۷
خانم بهشتی روی
حکمت ها درس دهم
حکمت شماره۱۹۸
لما سمع قول الخوارج(لا حکم الا للله) کلمه حق یراد بها باطل
زمانیکه شنید گفتار خوارج را (نیست داوری مگر به الله)سخن حقی است که اراده شده است به آن باطل.
تفسیر
خوارج معنای لا حکم الا بالله را تحریف کردند به گونه ای که سر از باطل درآوردند در حالیکه این شعار و سخن حق است.
حکمت ۲۰۰
(و اتی بجان و معه غوغا فقال)لا مرجبا بوجوه لا تری الا عند کل سوات.
(و آورده شد جنایتکاری در حالیکه همراه او اوباش بودند)خوش آمد مباد بر چهره های او که دیده نمیشوند مگر هنگام زشتی ها.
تفسیر
عده ای در پی جنجال آفرینی هستند و هنگام دعوای دو نفر در اطراف آنها جمع میشوند نه برای میانجیگیری بلکه برای اینکه صحنه زشت را بنگرند.
حکمت ۲۱۲
عجب المر بنفسه احد حساد عقله .
خودپسندی انسان به جانش یکی از حسودان عقل اوست.
تفسیر
خودپسندی قدرت عقل انسان را میگیرد و او را به خطا می افکند عیب انسان را ظاهر می سازد.
حکمت ۲۱۳
اغض علی القذ ی و الالم ترض ابدا.
فرو بند بر خاشاک و رنج ها تا راضی باشی همیشه.
تفسیر
زندگی انسان در این جهان آمیخته با مشکلات و ناراحتی ها هست ولی انسان باید صبور و دارای تحمل باشد تا بتواند از زندگی خود راضی باشد.
حکمت ها درس دهم
حکمت شماره۱۹۸
لما سمع قول الخوارج(لا حکم الا للله) کلمه حق یراد بها باطل
زمانیکه شنید گفتار خوارج را (نیست داوری مگر به الله)سخن حقی است که اراده شده است به آن باطل.
تفسیر
خوارج معنای لا حکم الا بالله را تحریف کردند به گونه ای که سر از باطل درآوردند در حالیکه این شعار و سخن حق است.
حکمت ۲۰۰
(و اتی بجان و معه غوغا فقال)لا مرجبا بوجوه لا تری الا عند کل سوات.
(و آورده شد جنایتکاری در حالیکه همراه او اوباش بودند)خوش آمد مباد بر چهره های او که دیده نمیشوند مگر هنگام زشتی ها.
تفسیر
عده ای در پی جنجال آفرینی هستند و هنگام دعوای دو نفر در اطراف آنها جمع میشوند نه برای میانجیگیری بلکه برای اینکه صحنه زشت را بنگرند.
حکمت ۲۱۲
عجب المر بنفسه احد حساد عقله .
خودپسندی انسان به جانش یکی از حسودان عقل اوست.
تفسیر
خودپسندی قدرت عقل انسان را میگیرد و او را به خطا می افکند عیب انسان را ظاهر می سازد.
حکمت ۲۱۳
اغض علی القذ ی و الالم ترض ابدا.
فرو بند بر خاشاک و رنج ها تا راضی باشی همیشه.
تفسیر
زندگی انسان در این جهان آمیخته با مشکلات و ناراحتی ها هست ولی انسان باید صبور و دارای تحمل باشد تا بتواند از زندگی خود راضی باشد.
۱۶:۰۸
جملات درس یازدهم
9-نُسارِعُ لَهُم فی الخَیراتسرعت می گیریم برای ایشان در کارهای خیر
10-و الناسُ مِنهُ فی الرّاحَهو مردم از او در آسایش هستند
11- اَوضَعُ العِلمِ ما وَقَفَ عَلی اللِّسانپست تر ین دانش چیزی است که بماند بر زبان
12- اِنَّزینَتَها وَ نَعیمَها الی زَوالِهمانا زینت آن ونعمتهای آن به سوی نابودی است
13- اِن صَبَرتَ جَرَی علَیکَ القَدَراگر صبر کردی جریان پیدا کرد بر تو تقدیر
14- مَحضَرَهُ لِلشَّیطانمحل حضور برای شیطان است
9-نُسارِعُ لَهُم فی الخَیراتسرعت می گیریم برای ایشان در کارهای خیر
10-و الناسُ مِنهُ فی الرّاحَهو مردم از او در آسایش هستند
11- اَوضَعُ العِلمِ ما وَقَفَ عَلی اللِّسانپست تر ین دانش چیزی است که بماند بر زبان
12- اِنَّزینَتَها وَ نَعیمَها الی زَوالِهمانا زینت آن ونعمتهای آن به سوی نابودی است
13- اِن صَبَرتَ جَرَی علَیکَ القَدَراگر صبر کردی جریان پیدا کرد بر تو تقدیر
14- مَحضَرَهُ لِلشَّیطانمحل حضور برای شیطان است
۱۶:۰۸
حکمتهای درس دهم
214- مَن لانَ عُودُهُ کَثُفَت اَغصانُهُکسی که نرم است ساقه درخت وجودش فراوان است شاخه هایش
افراد متواضع و با محبت دوستان فراوانی را گرد خود جمع می کنند
215- الخِلافُ یَهدِمُ الرَّایَاختلاف نابود می کند اندیشه را
اختلاف سبب میشود که رای گیری هیچگاه به جایی نرسد و تدبیرها عقیم بماند حتی اگر تصمیم صحیحی گرفته شود آن را برهم می زند
216- مَن نالَ السْتَطالَکسی که به(نوایی)رسید برتری می جوید
بعضی افراد زمانی که مال و ثروتی پیدا کنند یا به مقامی برسند یا علم و دانشی بدست آورند خود را برتر از دیگران می پندارند و دیگران را زیر سلطه خود در می آورند
217- فی تَقَلُبِ الاَحوالِ عِلمُ جَواهرِ الرِّجالِدر دگرگونی حالات شناخته شود گوهر مردان
بهترین راه برای شناخت حقیقت باطن هر چیزی تجربه و آزمایش وامتحان است حالاتی که انسان از خود در دگرگونی های اجتماعی بروز می دهد
214- مَن لانَ عُودُهُ کَثُفَت اَغصانُهُکسی که نرم است ساقه درخت وجودش فراوان است شاخه هایش
افراد متواضع و با محبت دوستان فراوانی را گرد خود جمع می کنند
215- الخِلافُ یَهدِمُ الرَّایَاختلاف نابود می کند اندیشه را
اختلاف سبب میشود که رای گیری هیچگاه به جایی نرسد و تدبیرها عقیم بماند حتی اگر تصمیم صحیحی گرفته شود آن را برهم می زند
216- مَن نالَ السْتَطالَکسی که به(نوایی)رسید برتری می جوید
بعضی افراد زمانی که مال و ثروتی پیدا کنند یا به مقامی برسند یا علم و دانشی بدست آورند خود را برتر از دیگران می پندارند و دیگران را زیر سلطه خود در می آورند
217- فی تَقَلُبِ الاَحوالِ عِلمُ جَواهرِ الرِّجالِدر دگرگونی حالات شناخته شود گوهر مردان
بهترین راه برای شناخت حقیقت باطن هر چیزی تجربه و آزمایش وامتحان است حالاتی که انسان از خود در دگرگونی های اجتماعی بروز می دهد
۱۶:۰۸
خانم بادامچیآزمون شماره ی ۱،درس دهم:
۱_ب۲_الف۳_ج۴_ب۵_ج آزمون شماره ی ۲,درس دهم:۱_ب۲_الف۳_د۴_ب۵_ج
۱_ب۲_الف۳_ج۴_ب۵_ج آزمون شماره ی ۲,درس دهم:۱_ب۲_الف۳_د۴_ب۵_ج
۱۶:۰۹
خانم پیمانآزمون شماره ا. درس ۱۱۱_ب۲_الف۳_ب۴_الف۵_ب
آزمون شماره ۲. درس ۱۱۱_ب۲_د۳-ب۴-ج۵-الف
آزمون شماره ۲. درس ۱۱۱_ب۲_د۳-ب۴-ج۵-الف
۱۶:۰۹
آزمون شماره 3درس 11۱)ج2)الف3)ب4)ب5)الف
آزمون شماره 4درس 111)ب2)ج3)الف4)ب5)ج
آزمون شماره 4درس 111)ب2)ج3)الف4)ب5)ج
۱۶:۰۹
جملات درس دوازدهم
۱- لاَ عِزَّ کَالْحِلْمِنیست عزتی مانند بردباری
۲- أَقَلُّ مَا يَلْزَمُكُمْ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ أَنْ لَا تَسْتَعِينُوا بِنِعَمِهِ عَلَى مَعَاصِيهِکمترین چیزی که واجب میکند شما را برای الله که پاک و منزه است او، این است که نباید یاری خواست با نعمتش بر نافرمانیاش.
۳_ مَرارَةُ اليَأسِ خَيرٌ مِن الطَّلَبِ إلَى النّاسِ ...تلخی ناامیدی بهتر است از درخواست بسوی مردم.
۴_ إنّ أولياءَ اللّه ِ هُمُ الذينَ نَظَروا إلى باطِنِ الدُّنيههمانا دوستان الله، آنان کسانی هستند که نگریستند به سوی اندرون دنیا.
۵_ : لا يَنبَغِي لِلعَبدِ أن يَثِقَ بخَصلَتَينِ : العافِيَةِ و الغِنىسزاوار نیست برای بنده اینکه اعتماد کند به دو خصلت سلامتی و بی نیازی
۶_إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ همانا حق سنگین است.
۷_ وَاجْعَلْ بَيْنَکَ وَبَيْنَ اللّهِ سِتْراًو قرار ده بیت خودت و بین الله پوششی را.
۸_فلاتَطمَعوا ...پس طمع نکنید.
۹ _ فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْ ...پس آن چنگ زننده است به دو خصلت از خصلتهای نیکو.
۱۰ _إِذا ناجَیتهُ عَلِمَ نَجواکزمانی که راز دل گویی او را، دانست رازت را.
۱- لاَ عِزَّ کَالْحِلْمِنیست عزتی مانند بردباری
۲- أَقَلُّ مَا يَلْزَمُكُمْ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ أَنْ لَا تَسْتَعِينُوا بِنِعَمِهِ عَلَى مَعَاصِيهِکمترین چیزی که واجب میکند شما را برای الله که پاک و منزه است او، این است که نباید یاری خواست با نعمتش بر نافرمانیاش.
۳_ مَرارَةُ اليَأسِ خَيرٌ مِن الطَّلَبِ إلَى النّاسِ ...تلخی ناامیدی بهتر است از درخواست بسوی مردم.
۴_ إنّ أولياءَ اللّه ِ هُمُ الذينَ نَظَروا إلى باطِنِ الدُّنيههمانا دوستان الله، آنان کسانی هستند که نگریستند به سوی اندرون دنیا.
۵_ : لا يَنبَغِي لِلعَبدِ أن يَثِقَ بخَصلَتَينِ : العافِيَةِ و الغِنىسزاوار نیست برای بنده اینکه اعتماد کند به دو خصلت سلامتی و بی نیازی
۶_إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ همانا حق سنگین است.
۷_ وَاجْعَلْ بَيْنَکَ وَبَيْنَ اللّهِ سِتْراًو قرار ده بیت خودت و بین الله پوششی را.
۸_فلاتَطمَعوا ...پس طمع نکنید.
۹ _ فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْ ...پس آن چنگ زننده است به دو خصلت از خصلتهای نیکو.
۱۰ _إِذا ناجَیتهُ عَلِمَ نَجواکزمانی که راز دل گویی او را، دانست رازت را.
۱۶:۰۹
۱۱(القرآن)وَاستَنصِحوُهُ عَلی اَنفُسِکُم(قران) و طلب پند کنید اورادرجانتان۱۲(القرآن)حَدیثاَلِمَن رَوَی(قرآن)سخنی است برای کسی که روایت کرد۱۳اِنَ فِی العَدل سِعَهُهمانادرعدل گشایشی است۱۴اُنظُروااَهلَ بَیتِ نَبیّکمبنگرید،خانواده،پیامبرتان،را۱۵اِنَّ الله تَعالی خَصَّکُم بالاسلامهمانا الله بلندمرتبه مخصوص گردانید شمارابااسلام۱۶الَمُتّیقین حاجاتُهُم خَفیفَهپرهیزگاران حاجت هایشان سبک،است۱۷طَبیبُ دُوّارُبِطِبّهطبیبی که بسیاردور زننده است به طبابتش،۱۸...عَلی ذَمّ الدُّنیابر،نکوهش دنیا۱۹الَرِِّزقُ رِزقان،طالِبُ ومَطلوبروزی،دوروز ی است طلب کننده و طلب شده
۱۶:۱۰
مرورلغات
ادفعوا7احفظ16لایحب34اسکن3ابن18اجابه2استعد20اشباه1اشهد17اصلح8اطیعوا31اعداء29اعود33اعینونی6اقبل4انزل32انظروا38بدا36بعد45بلغه30تتقی24ترکتم5تعرض15جعل28_44جمع41حدیث19حسب21حولها40خرج37دنیا9راضی22رجعه14سبحانه25شغل39ضربک43ظهر42قدم35کان26لاتبع23لایضل27مااری10نفع12هدی11وضع28_44یأتی13 لغاتاتق8احدا37استشعروا20اشد17اصطفاه3اعتذاره32اعجبوا16بعث34خسران29راجعون5راغبین12رجا26رکب22روی25زاد15
ادفعوا7احفظ16لایحب34اسکن3ابن18اجابه2استعد20اشباه1اشهد17اصلح8اطیعوا31اعداء29اعود33اعینونی6اقبل4انزل32انظروا38بدا36بعد45بلغه30تتقی24ترکتم5تعرض15جعل28_44جمع41حدیث19حسب21حولها40خرج37دنیا9راضی22رجعه14سبحانه25شغل39ضربک43ظهر42قدم35کان26لاتبع23لایضل27مااری10نفع12هدی11وضع28_44یأتی13 لغاتاتق8احدا37استشعروا20اشد17اصطفاه3اعتذاره32اعجبوا16بعث34خسران29راجعون5راغبین12رجا26رکب22روی25زاد15
۱۶:۱۰
۳۱ خرداد ۱۴۰۰
https://mogib.com/azmoon/test.php?tid=31 لینک ازمایشی
اطلاعیه آزتمون دوره مقدماتی ج۱ مترجمی زبان نهجالبلاغه
آزمون آزمایشی از ساعت ۰۸.۰۰ روز دوشنبه ۳۱خرداد تا ساعت ۲۲ فعال خواهد بود.
تعداد سوالات: ۵ سوال مدت زمان آزمون: ۵ دقیقه آزمون نمره منفی ندارد.
حتماً فیلم آموزشی را چندین بار (حداقل دوبار) با دقت مشاهده بفرمایید.
اطلاعیه آزتمون دوره مقدماتی ج۱ مترجمی زبان نهجالبلاغه
آزمون آزمایشی از ساعت ۰۸.۰۰ روز دوشنبه ۳۱خرداد تا ساعت ۲۲ فعال خواهد بود.
تعداد سوالات: ۵ سوال مدت زمان آزمون: ۵ دقیقه آزمون نمره منفی ندارد.
حتماً فیلم آموزشی را چندین بار (حداقل دوبار) با دقت مشاهده بفرمایید.
۳:۲۰
۱ تیر ۱۴۰۰
اطلاعیه آزمون دوره مقدماتی ج۱ مترجمی زبان نهجالبلاغه
آزمون از ساعت ۰۸:۰۰ روز سه شنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ عصر فعال خواهد بود. تعداد سوالات: 40 سوال مدت زمان آزمون: 30 دقیقه آزمون نمره منفی ندارد. نمره قبولی: 75 از 100
تذکر مهم: در صورتی که به هر دلیلی هریک از عزیزان نتواند در این آزمون شرکت کنند و یا نمرهی قبولی را کسب ننمایند، میتوانند در آزمون جبرانی مورخ ۸ تیرماه شرکت نمایند. توجه نمایید که نمره قبولی در آزمون جبرانی ۸۵ از ۱۰۰ خواهد بود.
در صورت عدم رعایت نکاتی که در فیلم آموزشی توضیح داده شده است، تمام عواقب به عهدهی شرکت کننده میباشد و هر نمرهای که توسط سیستم ثبت شده باشد لحاظ خواهد شد. حتماً فیلم آموزشی را چندین بار (حداقل دوبار) با دقت مشاهده بفرمایید.
جهت شرکت در آزمون از طریق لینک زیر اقدام نمایید:https://mogib.com/azmoon/test.php?tid=606
آزمون از ساعت ۰۸:۰۰ روز سه شنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ عصر فعال خواهد بود. تعداد سوالات: 40 سوال مدت زمان آزمون: 30 دقیقه آزمون نمره منفی ندارد. نمره قبولی: 75 از 100
تذکر مهم: در صورتی که به هر دلیلی هریک از عزیزان نتواند در این آزمون شرکت کنند و یا نمرهی قبولی را کسب ننمایند، میتوانند در آزمون جبرانی مورخ ۸ تیرماه شرکت نمایند. توجه نمایید که نمره قبولی در آزمون جبرانی ۸۵ از ۱۰۰ خواهد بود.
در صورت عدم رعایت نکاتی که در فیلم آموزشی توضیح داده شده است، تمام عواقب به عهدهی شرکت کننده میباشد و هر نمرهای که توسط سیستم ثبت شده باشد لحاظ خواهد شد. حتماً فیلم آموزشی را چندین بار (حداقل دوبار) با دقت مشاهده بفرمایید.
جهت شرکت در آزمون از طریق لینک زیر اقدام نمایید:https://mogib.com/azmoon/test.php?tid=606
۰:۴۲