۱۸:۰۲
۱۸:۰۲
1_14946502988.pdf
۷.۴۲ مگابایت
دفترچه آشنایی با رشته های فنی وحرفه ای مطالعه بفرمایید #معرفی_رشته#فنی_حرفهای
۱۸:۰۵
یکی از دغدغههای مهم شما دانش آموزان، مشکل عدم تمرکز در زمان مطالعه است
این مشکل میتواند به دلیل عوامل مختلفی مانند خستگی ذهنی، استفاده زیاد از تلفن همراه، یا نبود انگیزه ایجاد شود و مانع از بهرهوری مناسب در مطالعه شود♾ راهحلهای پیشنهادی:
۱. ایجاد محیط مطالعه مناسب: محیطی آرام، منظم و عاری از عوامل حواسپرتی مانند تلفن همراه یا صدای بلند انتخاب کنید. اگر امکان دارد، یک میز و صندلی استاندارد تهیه کنید تا بدن شما در وضعیت راحتی باشد.
۲. مطالعه به روش پومودورو (Pomodoro): زمان مطالعه را به بازههای کوتاه (مثلاً 25 دقیقه مطالعه و 5 دقیقه استراحت) تقسیم کنید. این روش از خستگی ذهنی جلوگیری میکند و تمرکز شما را بالا میبرد.
۳. تعیین اهداف کوتاهمدت و ملموس: قبل از شروع هر جلسه مطالعه، مشخص کنید که دقیقاً چه بخشی را باید مطالعه کنید یا چه تعداد تست را حل کنید. این کار ذهن شما را متمرکز میکند.
۴. کاهش استفاده از تلفن همراه: در هنگام مطالعه، تلفن همراه را از خود دور کنید یا آن را در حالت هواپیما قرار دهید. اگر نیاز به ابزار مطالعه دیجیتال دارید، از اپلیکیشنهایی که حواسپرتی را محدود میکنند استفاده کنید.
۵. داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب: خستگی جسمی و ذهنی میتواند تمرکز را کاهش دهد. حداقل 7-8 ساعت خواب شبانه و مصرف غذاهای مفید مانند میوهها، سبزیجات و مغزها را جدی بگیرید.
۶. استفاده از تکنیک خلاصهنویسی و یادداشتبرداری:در حین مطالعه، مطالب را با دست بنویسید یا نقشه ذهنی تهیه کنید. این کار به شما کمک میکند فعالانه مطالعه کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید.
۷. تکنیکهای ذهنآگاهی (Mindfulness): تمرینهای کوتاه ذهنآگاهی یا مدیتیشن قبل از مطالعه میتواند ذهن شما را آرام کند و تمرکز را افزایش دهد.
نکته پایانی:
️ به خود یادآوری کنید که تمرکز یک مهارت است و با تمرین مستمر بهتر میشود. اگر در ابتدا به نتیجه مطلوب نرسیدید، ناامید نشوید و به اصلاح عادتها ادامه دهید ️
این مشکل میتواند به دلیل عوامل مختلفی مانند خستگی ذهنی، استفاده زیاد از تلفن همراه، یا نبود انگیزه ایجاد شود و مانع از بهرهوری مناسب در مطالعه شود♾ راهحلهای پیشنهادی:
۱. ایجاد محیط مطالعه مناسب: محیطی آرام، منظم و عاری از عوامل حواسپرتی مانند تلفن همراه یا صدای بلند انتخاب کنید. اگر امکان دارد، یک میز و صندلی استاندارد تهیه کنید تا بدن شما در وضعیت راحتی باشد.
۲. مطالعه به روش پومودورو (Pomodoro): زمان مطالعه را به بازههای کوتاه (مثلاً 25 دقیقه مطالعه و 5 دقیقه استراحت) تقسیم کنید. این روش از خستگی ذهنی جلوگیری میکند و تمرکز شما را بالا میبرد.
۳. تعیین اهداف کوتاهمدت و ملموس: قبل از شروع هر جلسه مطالعه، مشخص کنید که دقیقاً چه بخشی را باید مطالعه کنید یا چه تعداد تست را حل کنید. این کار ذهن شما را متمرکز میکند.
۴. کاهش استفاده از تلفن همراه: در هنگام مطالعه، تلفن همراه را از خود دور کنید یا آن را در حالت هواپیما قرار دهید. اگر نیاز به ابزار مطالعه دیجیتال دارید، از اپلیکیشنهایی که حواسپرتی را محدود میکنند استفاده کنید.
۵. داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب: خستگی جسمی و ذهنی میتواند تمرکز را کاهش دهد. حداقل 7-8 ساعت خواب شبانه و مصرف غذاهای مفید مانند میوهها، سبزیجات و مغزها را جدی بگیرید.
۶. استفاده از تکنیک خلاصهنویسی و یادداشتبرداری:در حین مطالعه، مطالب را با دست بنویسید یا نقشه ذهنی تهیه کنید. این کار به شما کمک میکند فعالانه مطالعه کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید.
۷. تکنیکهای ذهنآگاهی (Mindfulness): تمرینهای کوتاه ذهنآگاهی یا مدیتیشن قبل از مطالعه میتواند ذهن شما را آرام کند و تمرکز را افزایش دهد.
نکته پایانی:
️ به خود یادآوری کنید که تمرکز یک مهارت است و با تمرین مستمر بهتر میشود. اگر در ابتدا به نتیجه مطلوب نرسیدید، ناامید نشوید و به اصلاح عادتها ادامه دهید ️
۱۷:۴۹
دانش آموزان عزیز حتما این مطالب را مطالعه نمایید.
اینها سؤالات ذهنی شما هم هستند؟
احساس میکنم سردرگم هستم. نمیدانم کدام راه بهترین است!
نمیدانم وارد دبیرستان شوم یا هنرستان؟ و در کدام رشته؟
نمیدانم در کنکور کدام رشته را انتخاب کنم؟
نمیدانم کدام شغل مناسب من است و در آینده میتوانم در آن موفق باشم؟
برای کنکور ارشد و دکترا، رشته تحصیلی قبلی خودم را ادامه دهم یا تغییر رشته بدهم؟
چه کاری کنم که در شغل فعلیام سریعتر رشد کنم و موفقتر باشم؟
برای فرزندم نگرانم. برای آیندهاش. چطور به او کمک کنم که بهترین راه را انتخاب کند؟
کسب شناخت کامل نسبت به خود، ویژگیها و توانمندیهایتان تا حد زیادی میتواند شما را به پاسخ این سؤالات نزدیک کند. برای رسیدن به این شناخت، تست شخصیتشناسی هالند یکی از ابزارهای مفید و کمککننده است.
تست شخصیتشناسی هالند (آزمونی که شما دانش آموزان بنام رغبت و توانایی انجام دادید)توسط هالند در سال 1958 تهیه شده است.
نظریهی تصمیمگیری شغلی هالند، نظریهی همخوانی شغل و شخصیت است که حدود 50 سال توسط هالند و دیگران بهکار رفته است و هم اکنون نیز در مدارس، دانشگاهها، بازار کار، سازمانها و … استفاده میشود. همچنین اعتبار آن در کشورهای امریکایی، اروپایی، آسیایی، استرالیایی و آفریقایی از جمله ایران بارها تایید شده است.انواع تیپهای شخصیتی در تست هالند کدامند؟ چه مشاغلی مناسب آنهاست؟
در تست هالند افراد در 6 تیپ شخصیتی واقعگرا، قراردادی ، جستجوگر، هنری، اجتماعی و متهور قرار میگیرند. بنا به نظریه هالند، انسان در تعامل با محیط زندگی خود و با توجه به ویژگیهای شخصیتیاش، برخی از مشاغل را ترجیح میدهد. هر فردی در هر یک از این تیپها امتیازی کسب میکند که برای تحلیل آزمون، سه تیپ شخصیتی که بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است، ملاک قرار میگیرد. هر تیپ شخصیتی ویژگیهای خاصی را دارد و بهدنبال آن مشاغل خاصی نیز برای آن پیشنهاد میگردد.#بخش_اول
اینها سؤالات ذهنی شما هم هستند؟
احساس میکنم سردرگم هستم. نمیدانم کدام راه بهترین است!
نمیدانم وارد دبیرستان شوم یا هنرستان؟ و در کدام رشته؟
نمیدانم در کنکور کدام رشته را انتخاب کنم؟
نمیدانم کدام شغل مناسب من است و در آینده میتوانم در آن موفق باشم؟
برای کنکور ارشد و دکترا، رشته تحصیلی قبلی خودم را ادامه دهم یا تغییر رشته بدهم؟
چه کاری کنم که در شغل فعلیام سریعتر رشد کنم و موفقتر باشم؟
برای فرزندم نگرانم. برای آیندهاش. چطور به او کمک کنم که بهترین راه را انتخاب کند؟
کسب شناخت کامل نسبت به خود، ویژگیها و توانمندیهایتان تا حد زیادی میتواند شما را به پاسخ این سؤالات نزدیک کند. برای رسیدن به این شناخت، تست شخصیتشناسی هالند یکی از ابزارهای مفید و کمککننده است.
تست شخصیتشناسی هالند (آزمونی که شما دانش آموزان بنام رغبت و توانایی انجام دادید)توسط هالند در سال 1958 تهیه شده است.
نظریهی تصمیمگیری شغلی هالند، نظریهی همخوانی شغل و شخصیت است که حدود 50 سال توسط هالند و دیگران بهکار رفته است و هم اکنون نیز در مدارس، دانشگاهها، بازار کار، سازمانها و … استفاده میشود. همچنین اعتبار آن در کشورهای امریکایی، اروپایی، آسیایی، استرالیایی و آفریقایی از جمله ایران بارها تایید شده است.انواع تیپهای شخصیتی در تست هالند کدامند؟ چه مشاغلی مناسب آنهاست؟
در تست هالند افراد در 6 تیپ شخصیتی واقعگرا، قراردادی ، جستجوگر، هنری، اجتماعی و متهور قرار میگیرند. بنا به نظریه هالند، انسان در تعامل با محیط زندگی خود و با توجه به ویژگیهای شخصیتیاش، برخی از مشاغل را ترجیح میدهد. هر فردی در هر یک از این تیپها امتیازی کسب میکند که برای تحلیل آزمون، سه تیپ شخصیتی که بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است، ملاک قرار میگیرد. هر تیپ شخصیتی ویژگیهای خاصی را دارد و بهدنبال آن مشاغل خاصی نیز برای آن پیشنهاد میگردد.#بخش_اول
۱۷:۲۵
تیپ شخصیتی
واقعگرا:
- افرادی خوددار، مصر، واقعبین، جدی در کار، انعطاف ناپذیر، مادیگرا، سر سخت و متواضعاند.- دارای توانایی بدنی و مکانیکی هستند.- علاقمند به کار با اشیاء، ماشینها ، ابزار، گیاهان و حیوانات هستند.- به دنبال مزد و پاداش کار و دستاوردهای عینی هستند.- افرادی واقعگرا، محافظه کار و صریح هستند.- معمولاً در ارتباطات اجتماعی ضعف دارند.- بهدنبال راهحلهای عملی و بدنی برای حل مشکلات زندگی خود میگردند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی واقعگرا بر اساس آزمون هالند:
- مهندس مکانیک- مهندس ماشینآلات سنگین- خلبان- تکنسین (در هر رشتهای)- تعمیرات و تأسیسات (در هر رشتهای)- جوشکار- تراشکار- افسر ارتش- فعالیت در حوزه تربیت بدنی- جنگلداری- مشاغل ایمنی تجهیزات- مبلمانسازی- ساخت و تعمیر ابزار آلات موسیقی- قالبسازی- ورزشکار
کار در صنایع مختلف شامل: صنعت غذا و خوراکیها، صنعت رنگ و پارچه، صنایع دریایی، صنایع فلزی، صنعت کشاورزی و دامداری، صنعت حمل و نقل، صنعت نفت و گاز، صنایع مونتاژ، صنعت سنگ و معدن، صنعت چوب، صنعت چاپ، تولیدات چرم، صنعت فولاد، صنعت کیف و کفش، صنایع آب و برق و مخابرات، صنعت پل سازی.
واقعگرا:
- افرادی خوددار، مصر، واقعبین، جدی در کار، انعطاف ناپذیر، مادیگرا، سر سخت و متواضعاند.- دارای توانایی بدنی و مکانیکی هستند.- علاقمند به کار با اشیاء، ماشینها ، ابزار، گیاهان و حیوانات هستند.- به دنبال مزد و پاداش کار و دستاوردهای عینی هستند.- افرادی واقعگرا، محافظه کار و صریح هستند.- معمولاً در ارتباطات اجتماعی ضعف دارند.- بهدنبال راهحلهای عملی و بدنی برای حل مشکلات زندگی خود میگردند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی واقعگرا بر اساس آزمون هالند:
- مهندس مکانیک- مهندس ماشینآلات سنگین- خلبان- تکنسین (در هر رشتهای)- تعمیرات و تأسیسات (در هر رشتهای)- جوشکار- تراشکار- افسر ارتش- فعالیت در حوزه تربیت بدنی- جنگلداری- مشاغل ایمنی تجهیزات- مبلمانسازی- ساخت و تعمیر ابزار آلات موسیقی- قالبسازی- ورزشکار
کار در صنایع مختلف شامل: صنعت غذا و خوراکیها، صنعت رنگ و پارچه، صنایع دریایی، صنایع فلزی، صنعت کشاورزی و دامداری، صنعت حمل و نقل، صنعت نفت و گاز، صنایع مونتاژ، صنعت سنگ و معدن، صنعت چوب، صنعت چاپ، تولیدات چرم، صنعت فولاد، صنعت کیف و کفش، صنایع آب و برق و مخابرات، صنعت پل سازی.
۱۷:۴۰
تیپ شخصیتی قراردادی:
- افرادی سازمان یافته مرتب، واقعبین، پیگیر، انعطافناپذیر، کارآمد، وظیفهشناس، مطیع، فاقد تخیل، مدافع و صرفهجو هستند.- به فعالیتهای جسمانی علاقهای ندارند.- دوست دارند با دادهها کارکنند.- توانایی دفتری بالایی دارند.- به جزئیات امور توجه دارند.- علاقهمند به انجام کارهای استاندارد و معین هستند.- توانایی سازماندهی کارها را دارند.- بهدنبال دستاوردهای مالی هستند.- کسب قدرت در عرصههای اجتماعی، کاری و سیاسی برای آنها بسیار مهم است.- در امور تجاری، اداری، مالی و تولیدی دارای توانایی تخصصی هستند.- در امور هنری ضعیفاند.- از دید دیگران افرادی محتاط و محافظهکار به حساب میآیند.- از امور مبهم و پیچیده دوری میکنند.- در برخورد با مشکلات زندگی به دنبال راهحلهایی تدوین شده میگردند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی قراردادی ( متعارف و سازمان یافته ) بر اساس آزمون هالند:
- حسابدار- کارشناس امور اداری- کارشناس و مشاور مالیاتی- کارشناس امور گمرکی- دفتردار حقوقی / قضایی- کارشناس ثبت احوال
- افرادی سازمان یافته مرتب، واقعبین، پیگیر، انعطافناپذیر، کارآمد، وظیفهشناس، مطیع، فاقد تخیل، مدافع و صرفهجو هستند.- به فعالیتهای جسمانی علاقهای ندارند.- دوست دارند با دادهها کارکنند.- توانایی دفتری بالایی دارند.- به جزئیات امور توجه دارند.- علاقهمند به انجام کارهای استاندارد و معین هستند.- توانایی سازماندهی کارها را دارند.- بهدنبال دستاوردهای مالی هستند.- کسب قدرت در عرصههای اجتماعی، کاری و سیاسی برای آنها بسیار مهم است.- در امور تجاری، اداری، مالی و تولیدی دارای توانایی تخصصی هستند.- در امور هنری ضعیفاند.- از دید دیگران افرادی محتاط و محافظهکار به حساب میآیند.- از امور مبهم و پیچیده دوری میکنند.- در برخورد با مشکلات زندگی به دنبال راهحلهایی تدوین شده میگردند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی قراردادی ( متعارف و سازمان یافته ) بر اساس آزمون هالند:
- حسابدار- کارشناس امور اداری- کارشناس و مشاور مالیاتی- کارشناس امور گمرکی- دفتردار حقوقی / قضایی- کارشناس ثبت احوال
۱۷:۴۱
تیپ شخصیتی جستجوگر:
- افرادی خوددار، محتاط، تحلیلگر، نقاد، کنجکاو، مستقل، روشنفکر، دروننگر، بدبین، پیجیده، دقیق، منطقی، فروتن و کنارهگیر هستند.- آنها طرفدار اصلاحات اساسی و بنیادین هستند.- آنها اهل تفکر، سازماندهی و استدلالاند.روابط اجتماعی قوی ندارند.- دوست دارند مشاهده کنند و یاد بگیرند.- عاشق تحقیق، تجزیه وتحلیل و حل مسالهاند.- توجه ویژهای به رشد، توسعه و کسب علم دارند.- از دید دیگران افرادی گوشهگیر و متفکر هستند.- در متقاعد کردن دیگران بسیار ضعیفاند.- برای حل مشکلات زندگی خود راهحلهای فکری را مییابند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی جستجوگر بر اساس آزمون هالند:- پزشک- فیزیکدان- جراح- شیمیدان- دندانپزشک- ریاضیدان
- افرادی خوددار، محتاط، تحلیلگر، نقاد، کنجکاو، مستقل، روشنفکر، دروننگر، بدبین، پیجیده، دقیق، منطقی، فروتن و کنارهگیر هستند.- آنها طرفدار اصلاحات اساسی و بنیادین هستند.- آنها اهل تفکر، سازماندهی و استدلالاند.روابط اجتماعی قوی ندارند.- دوست دارند مشاهده کنند و یاد بگیرند.- عاشق تحقیق، تجزیه وتحلیل و حل مسالهاند.- توجه ویژهای به رشد، توسعه و کسب علم دارند.- از دید دیگران افرادی گوشهگیر و متفکر هستند.- در متقاعد کردن دیگران بسیار ضعیفاند.- برای حل مشکلات زندگی خود راهحلهای فکری را مییابند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی جستجوگر بر اساس آزمون هالند:- پزشک- فیزیکدان- جراح- شیمیدان- دندانپزشک- ریاضیدان
۱۷:۴۲
تیپ شخصیتی هنری:
- افرادی احساسی، نامرتب، آرمانگرا، خیالپرداز، مستقل، شمی، درو نگر، مبتکر، ابرازگر، حساس، مبهم، غیر سنتی و دارای منش و روحیه بازی هستند.- در شناسایی و بیان خصوصیات خود مهارت دارند.- کمتر خود را کنترل میکنند و احساسات خود را به راحتی بیان میکنند.- ارتباط خوبی با دیگران دارند.- اشخاصی با توانایهای هنری هستند.- به انجام کارهای پیچیده، ابتکاری و هنری علاقه دارند.- افرادی نوآور و خلاقاند.- علاقهمند به کار در موقعیتهای سازماننیافته هستند.- دوست دارند چیزهای مختلف را تجربه کنند.- در مهارتهای اداری و دفتری ضعیفاند.- از دید دیگران سنت گریز، نامرتب و مبتکر هستند.- از انجام کارهای تکراری و پیروی از قوانین موجود متنفرند.- در حل مشکلات زندگی خود به راهحلهای خلاقانه و گاه هنری روی میآورند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی هنری بر اساس آزمون هالند:
- معماری- طراح تبلیغات- فیلمنامهنویس- خوشنویس- شاعر- بازیگر- خبرنگار، روزنامهنگار- کارشناس میراث فرهنگی- داستاننویس- فیلمبردار- نوازنده- مردمشناس- باستانشناس- کارشناس علوم ارتباطات- مشاغل مربوط به هنرهای تجسمی، تزئینی و نمایشی- سردبیر مجله و روزنامه- طراح گرافیک- طراح لباس و مد- طراح صحنه- طراح داخلی- انیماتور- ویراستار- طراح صنعتی- طراح پارچه- کارشناس صنایع دستی- گرافیست رایانهای- مترجم زبانهای خارجی- نویسنده- روانشناس اجتماعی- کارشناس ادبیات فارسی- کارشناس ادبیات زبانهای خارجی- موسیقیدان / آهنگساز- کارگردان- نقاش- عکاس- کارشناس چاپ- کارشناس مرمت و احیای آثار باستانی- کارشناس فرش- طراح صفحات وب
- افرادی احساسی، نامرتب، آرمانگرا، خیالپرداز، مستقل، شمی، درو نگر، مبتکر، ابرازگر، حساس، مبهم، غیر سنتی و دارای منش و روحیه بازی هستند.- در شناسایی و بیان خصوصیات خود مهارت دارند.- کمتر خود را کنترل میکنند و احساسات خود را به راحتی بیان میکنند.- ارتباط خوبی با دیگران دارند.- اشخاصی با توانایهای هنری هستند.- به انجام کارهای پیچیده، ابتکاری و هنری علاقه دارند.- افرادی نوآور و خلاقاند.- علاقهمند به کار در موقعیتهای سازماننیافته هستند.- دوست دارند چیزهای مختلف را تجربه کنند.- در مهارتهای اداری و دفتری ضعیفاند.- از دید دیگران سنت گریز، نامرتب و مبتکر هستند.- از انجام کارهای تکراری و پیروی از قوانین موجود متنفرند.- در حل مشکلات زندگی خود به راهحلهای خلاقانه و گاه هنری روی میآورند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی هنری بر اساس آزمون هالند:
- معماری- طراح تبلیغات- فیلمنامهنویس- خوشنویس- شاعر- بازیگر- خبرنگار، روزنامهنگار- کارشناس میراث فرهنگی- داستاننویس- فیلمبردار- نوازنده- مردمشناس- باستانشناس- کارشناس علوم ارتباطات- مشاغل مربوط به هنرهای تجسمی، تزئینی و نمایشی- سردبیر مجله و روزنامه- طراح گرافیک- طراح لباس و مد- طراح صحنه- طراح داخلی- انیماتور- ویراستار- طراح صنعتی- طراح پارچه- کارشناس صنایع دستی- گرافیست رایانهای- مترجم زبانهای خارجی- نویسنده- روانشناس اجتماعی- کارشناس ادبیات فارسی- کارشناس ادبیات زبانهای خارجی- موسیقیدان / آهنگساز- کارگردان- نقاش- عکاس- کارشناس چاپ- کارشناس مرمت و احیای آثار باستانی- کارشناس فرش- طراح صفحات وب
۱۴:۵۱
تیپ شخصیتی اجتماعی:
- افرادی مسئول، صمیمی، آرمانگرا، سخاوتمند، با کیاست، مهربان، همدل، خوش مشرب، مبادی آداب، معاشرتی، صبور، دارای روحیه همکاری، متقاعدکننده، مشوق، فهمیده و اهل رفاقت و دوستیاند.- دوست دارند با مردم کار کنند تا آنها را آگاه و مطلع نمایند.- دارای مهارتهای کلامی هستند.- علاقهمند به امدادگری، تعلیم ، درمان، مشاوره و خدمت به دیگران با تکیه بر روابط میان فردی هستند.- برای بهبود امور دیگران تلاش فراوان میکنند.عاشق خدمات اجتماعیاند.- از دید دیگران افرادی مردمدوست، خوشخلق و برونگرا هستند.- به فعالیتهای مکانیکی و فنی علاقهای ندارند.- برای حل مشکلات زندگی خود راهحلهای احساسی (درک احساسات خود و دیگری) را انتخاب میکنند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی اجتماعی بر اساس آزمون هالند:
- معلم- مدیر مدرسه- مربی الهیات و علوم دینی- مربی تربیتی- جامعهشناس- روانشناس- مشاور خانواده- مدیر مهدکودک- کارشناس / مدیر کتابداری- کارشناس / مدیر بخش آموزش- مربی مهدکودک- فیزیوتراپیست- روانکاو- مدیر سازمانهای خیریه- استاد دانشگاه- پرستار- مورخ- مدیر کارگزینی- رئیس پلیس- کارشناس مطالعات خانواده- روانشناس صنعتی- مشاور تحصیلی- مشاور شغلی- کارشناس روابط عمومی- مددکار اجتماعی- کاردان بهداشت دهان و دندان- افسر پلیس- مأمور آگاهی
- افرادی مسئول، صمیمی، آرمانگرا، سخاوتمند، با کیاست، مهربان، همدل، خوش مشرب، مبادی آداب، معاشرتی، صبور، دارای روحیه همکاری، متقاعدکننده، مشوق، فهمیده و اهل رفاقت و دوستیاند.- دوست دارند با مردم کار کنند تا آنها را آگاه و مطلع نمایند.- دارای مهارتهای کلامی هستند.- علاقهمند به امدادگری، تعلیم ، درمان، مشاوره و خدمت به دیگران با تکیه بر روابط میان فردی هستند.- برای بهبود امور دیگران تلاش فراوان میکنند.عاشق خدمات اجتماعیاند.- از دید دیگران افرادی مردمدوست، خوشخلق و برونگرا هستند.- به فعالیتهای مکانیکی و فنی علاقهای ندارند.- برای حل مشکلات زندگی خود راهحلهای احساسی (درک احساسات خود و دیگری) را انتخاب میکنند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی اجتماعی بر اساس آزمون هالند:
- معلم- مدیر مدرسه- مربی الهیات و علوم دینی- مربی تربیتی- جامعهشناس- روانشناس- مشاور خانواده- مدیر مهدکودک- کارشناس / مدیر کتابداری- کارشناس / مدیر بخش آموزش- مربی مهدکودک- فیزیوتراپیست- روانکاو- مدیر سازمانهای خیریه- استاد دانشگاه- پرستار- مورخ- مدیر کارگزینی- رئیس پلیس- کارشناس مطالعات خانواده- روانشناس صنعتی- مشاور تحصیلی- مشاور شغلی- کارشناس روابط عمومی- مددکار اجتماعی- کاردان بهداشت دهان و دندان- افسر پلیس- مأمور آگاهی
۱۴:۵۲
تیپ شخصیتی متهور:
- افرادی ماجراجو، بلندپرواز، مطمئن به خود، بروننگر، هیجانطلب، معاشرتی، خوشبین، با انرژی، رهبر، مایل به جمعآوری دارایی، آگاه به منابع مختلف، باشوق، ریسککننده و مقتدرند.- دوست دارند با مردم کارکرده و آنها را برای رسیدن به اهداف سازمانی یا درآمد اقتصادی رهبری و مدیریت کنند.- در متقاعد کردن دیگران توانمند هستند.- به دنبال کسب دستاوردهای مالی و موقعیت مناسب اجتماعیاند.- توانایی خوبی در بازاریابی و فروش دارند.- به علوم پایه و امور پژوهشی علاقه ندارند.- از دید دیگران افرادی اجتماعی و پرانرژیاند.- در برخورد با مشکلات زندگی خود، راهحلهای ریسکپذیر را انتخاب میکنند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی متهور بر اساس آزمون هالند:
- مدیر بازرگانی- بازاریاب- رهبری- مدیر هتل و رستوران- کارشناس حقوق و علوم قضایی- دادستان- قاضی- مدیر امور جهانگردی- خرده فروش- رئیس دانشگاه- مترجم- کارآگاه خصوصی- مشاور املاک- مشاور مالی و سهام- تاجر- سیاستمدار- واسطهگر- مدیر منابع انسانی- مدیر دولتی- مدیر اجرایی- نماینده مجلس- مشاور مدیریت- مدیر شرکت خصوصی- مهماندار هواپیما- رئیس اتاق بازرگانی- سرپرست آموزش- حسابدار مالیاتی- بازرس بهداشت محیط کار- مدیر بانک- مدیر شرکت بیمه- مدیر خدمات مجالس و مهمانیها- مأمور خرید- مأمور فروش- وکیل- کارشناس علوم سیاسی- کارشناس روابط بینالملل- مدیر فرودگاه- مهندس صنایع
- افرادی ماجراجو، بلندپرواز، مطمئن به خود، بروننگر، هیجانطلب، معاشرتی، خوشبین، با انرژی، رهبر، مایل به جمعآوری دارایی، آگاه به منابع مختلف، باشوق، ریسککننده و مقتدرند.- دوست دارند با مردم کارکرده و آنها را برای رسیدن به اهداف سازمانی یا درآمد اقتصادی رهبری و مدیریت کنند.- در متقاعد کردن دیگران توانمند هستند.- به دنبال کسب دستاوردهای مالی و موقعیت مناسب اجتماعیاند.- توانایی خوبی در بازاریابی و فروش دارند.- به علوم پایه و امور پژوهشی علاقه ندارند.- از دید دیگران افرادی اجتماعی و پرانرژیاند.- در برخورد با مشکلات زندگی خود، راهحلهای ریسکپذیر را انتخاب میکنند.
مشاغل مناسب تیپ شخصیتی متهور بر اساس آزمون هالند:
- مدیر بازرگانی- بازاریاب- رهبری- مدیر هتل و رستوران- کارشناس حقوق و علوم قضایی- دادستان- قاضی- مدیر امور جهانگردی- خرده فروش- رئیس دانشگاه- مترجم- کارآگاه خصوصی- مشاور املاک- مشاور مالی و سهام- تاجر- سیاستمدار- واسطهگر- مدیر منابع انسانی- مدیر دولتی- مدیر اجرایی- نماینده مجلس- مشاور مدیریت- مدیر شرکت خصوصی- مهماندار هواپیما- رئیس اتاق بازرگانی- سرپرست آموزش- حسابدار مالیاتی- بازرس بهداشت محیط کار- مدیر بانک- مدیر شرکت بیمه- مدیر خدمات مجالس و مهمانیها- مأمور خرید- مأمور فروش- وکیل- کارشناس علوم سیاسی- کارشناس روابط بینالملل- مدیر فرودگاه- مهندس صنایع
۱۴:۵۲
۲۰:۱۳
معرفی برخی از پرطرفدارترین رشته های گروه علوم ریاضی و فنی
معرفی رشته معدن https://aparat.com/v/dIPVJمعرفی رشته فیزیک https://aparat.com/v/xk9p1معرفی رشته عمران https://aparat.com/v/UKiHRمعرفی رشته علوم کامپیوتر https://aparat.com/v/xaXC3معرفی رشته صنایع https://aparat.com/v/vjzVpمعرفی رشته شیمی https://aparat.com/v/QZqFbمعرفی رشته ریاضی https://aparat.com/v/ZtQpxمعرفی رشته حسابداری https://aparat.com/v/QF0pgمعرفی رشته شهرسازی https://aparat.com/v/1ja5m
معرفی رشته معدن https://aparat.com/v/dIPVJمعرفی رشته فیزیک https://aparat.com/v/xk9p1معرفی رشته عمران https://aparat.com/v/UKiHRمعرفی رشته علوم کامپیوتر https://aparat.com/v/xaXC3معرفی رشته صنایع https://aparat.com/v/vjzVpمعرفی رشته شیمی https://aparat.com/v/QZqFbمعرفی رشته ریاضی https://aparat.com/v/ZtQpxمعرفی رشته حسابداری https://aparat.com/v/QF0pgمعرفی رشته شهرسازی https://aparat.com/v/1ja5m
۱۴:۱۶
معرفی برخی از پرطرفدارترین رشته های گروه علوم انسانی
معرفی رشته علوم قضایی https://aparat.com/v/0lVOz.معرفی رشته مدیریت https://aparat.com/v/FTXf2معرفی رشته معارف https://aparat.com/v/bnQMUمعرفی رشته فقه و حقوق https://aparat.com/v/tFUPjمعرفی رشته فلسفه https://aparat.com/v/w9omDمعرفی رشته علوم تربیتی https://aparat.com/v/foJeSمعرفی رشته علوم سیاسی https://aparat.com/v/h5y3Kمعرفی رشته روانشناسیhttps://aparat.com/v/iVnsPمعرفی رشته حقوقhttps://aparat.com/v/FGa7kمعرفی رشته حسابداری https://aparat.com/v/QF0pgمعرفی رشته جامعه شناسیhttps://aparat.com/v/RGpcvمعرفی رشته اقتصادhttps://aparat.com/v/1ig7yمعرفی رشته علوم ارتباطات اجتماعیhttps://aparat.com/v/rJQMWمعرفی رشته ادبیاتhttps://aparat.com/v/bEeD4
معرفی رشته علوم قضایی https://aparat.com/v/0lVOz.معرفی رشته مدیریت https://aparat.com/v/FTXf2معرفی رشته معارف https://aparat.com/v/bnQMUمعرفی رشته فقه و حقوق https://aparat.com/v/tFUPjمعرفی رشته فلسفه https://aparat.com/v/w9omDمعرفی رشته علوم تربیتی https://aparat.com/v/foJeSمعرفی رشته علوم سیاسی https://aparat.com/v/h5y3Kمعرفی رشته روانشناسیhttps://aparat.com/v/iVnsPمعرفی رشته حقوقhttps://aparat.com/v/FGa7kمعرفی رشته حسابداری https://aparat.com/v/QF0pgمعرفی رشته جامعه شناسیhttps://aparat.com/v/RGpcvمعرفی رشته اقتصادhttps://aparat.com/v/1ig7yمعرفی رشته علوم ارتباطات اجتماعیhttps://aparat.com/v/rJQMWمعرفی رشته ادبیاتhttps://aparat.com/v/bEeD4
۱۴:۱۷
معرفی برخی از پرطرفدارترین رشته های گروه زبان و هنر رشته مترجمی زبان https://aparat.com/v/P5OIEمعرفی رشته طراحی صنعتی https://aparat.com/v/YOHMFمعرفی رشته عکاسی https://aparat.com/v/ibyMfمعرفی رشته طراحی لباس https://aparat.com/v/vyPwRمعرفی رشته سینما https://aparat.com/v/zqATFمعرفی رشته بازیگریhttps://aparat.com/v/FgW6cمعرفی رشته آهنگسازیhttps://aparat.com/v/YJpEAمعرفی رشته ادبیات انگلیسیhttps://aparat.com/v/OeAf1
۱۴:۱۷
۹:۱۲
مشاوره نهمیها
"برای رسیدن به موفقیت، کارهایت را بر اساس اولویتها مرتب کن و وقتت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کن. همیشه به یاد داشته باش که دقایق ارزشمند هستند. #مشاوره #مدیریت_زمان #برنامه_ریزی
"چجوری هم درس بخونم، هم خسته نشم؟"
چرا برنامهریزی سخت میشه؟
زیادی کمالگرا بودن: میخوایم برنامهمون بینقص باشه، اما همین باعث میشه هیچوقت شروع نکنیم. نداشتن شناخت از خود: نمیدونیم چه ساعتی بهتر یاد میگیریم یا کدوم درسها زمان بیشتری میخوان. توقعات غیرواقعی: فکر میکنیم باید هر روز 12 ساعت درس بخونیم، اما وسط راه کم میاریم. نبود تنوع در برنامه: یکسره درس خوندن بدون استراحت، ذهن رو خسته میکنه و انگیزه رو کاهش میده. قدم به قدم تا یک برنامه جذاب و عملی:
) خودت رو بشناس:
ببین تو چه ساعاتی بهتر یاد میگیری (صبح، عصر یا شب؟). درسهایی که قویتر هستی رو در زمانهایی که انرژی کمتری داری بذار.درسهای سخت رو وقتی انرژی داری بخون! مثل صبحها یا بعد از استراحت.
) واقعبین باش:
بهجای یک برنامه سنگین، ساعتهای مطالعهای معقول تعیین کن (مثلاً 6-8 ساعت در روز).به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کن؛ درس خوندن مفید 3 ساعت بهتر از 10 ساعت سرسریه.
) برنامه رو تنوع بده:
هر 2 ساعت یک موضوع جدید بخون تا ذهن خسته نشه.ترکیب درسهای مفهومی (مثل ریاضی) با حفظی (مثل فارسی) انرژی تو رو مدیریت میکنه.
) از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کن:
پومودورو: 25 دقیقه درس بخون، 5 دقیقه استراحت کن. بعد از 4 دور، یک استراحت طولانیتر داشته باش.زمانهای خالی روزت (مثل رفتوآمد) رو برای مرور استفاده کن (مثل گوش دادن به پادکست درسی).
) برنامه رو انعطافپذیر کن:
همیشه 1-2 ساعت بهعنوان زمان آزاد در برنامه بذار تا اگر از جایی عقب افتادی، جبران کنی.اگر برنامهت اجرا نشد، بهجای سرزنش خودت، برنامه رو اصلاح کن.
) استراحت و تفریح رو فراموش نکن:
هر شب حداقل 7 ساعت بخواب. ورزش روزانه، حتی برای 15 دقیقه، مغزت رو تازه نگه میداره.
) روزت رو ارزیابی کن:
شبها برنامهت رو بررسی کن و ببین چقدر بهش پایبند بودی.درسهای انجامشده رو تیک بزن!این کار اعتمادبهنفست رو تقویت میکنه.
جمعبندی:برنامهریزی موفق یعنی:شناخت خود، تقسیمبندی زمان، توجه به استراحت و انعطافپذیری. یک برنامه ساده و عملی بهتر از برنامه سنگین و غیرقابلاجراست.پس از همین الان شروع کن و هر روز بهتر شو!
چرا برنامهریزی سخت میشه؟
زیادی کمالگرا بودن: میخوایم برنامهمون بینقص باشه، اما همین باعث میشه هیچوقت شروع نکنیم. نداشتن شناخت از خود: نمیدونیم چه ساعتی بهتر یاد میگیریم یا کدوم درسها زمان بیشتری میخوان. توقعات غیرواقعی: فکر میکنیم باید هر روز 12 ساعت درس بخونیم، اما وسط راه کم میاریم. نبود تنوع در برنامه: یکسره درس خوندن بدون استراحت، ذهن رو خسته میکنه و انگیزه رو کاهش میده. قدم به قدم تا یک برنامه جذاب و عملی:
) خودت رو بشناس:
ببین تو چه ساعاتی بهتر یاد میگیری (صبح، عصر یا شب؟). درسهایی که قویتر هستی رو در زمانهایی که انرژی کمتری داری بذار.درسهای سخت رو وقتی انرژی داری بخون! مثل صبحها یا بعد از استراحت.
) واقعبین باش:
بهجای یک برنامه سنگین، ساعتهای مطالعهای معقول تعیین کن (مثلاً 6-8 ساعت در روز).به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کن؛ درس خوندن مفید 3 ساعت بهتر از 10 ساعت سرسریه.
) برنامه رو تنوع بده:
هر 2 ساعت یک موضوع جدید بخون تا ذهن خسته نشه.ترکیب درسهای مفهومی (مثل ریاضی) با حفظی (مثل فارسی) انرژی تو رو مدیریت میکنه.
) از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کن:
پومودورو: 25 دقیقه درس بخون، 5 دقیقه استراحت کن. بعد از 4 دور، یک استراحت طولانیتر داشته باش.زمانهای خالی روزت (مثل رفتوآمد) رو برای مرور استفاده کن (مثل گوش دادن به پادکست درسی).
) برنامه رو انعطافپذیر کن:
همیشه 1-2 ساعت بهعنوان زمان آزاد در برنامه بذار تا اگر از جایی عقب افتادی، جبران کنی.اگر برنامهت اجرا نشد، بهجای سرزنش خودت، برنامه رو اصلاح کن.
) استراحت و تفریح رو فراموش نکن:
هر شب حداقل 7 ساعت بخواب. ورزش روزانه، حتی برای 15 دقیقه، مغزت رو تازه نگه میداره.
) روزت رو ارزیابی کن:
شبها برنامهت رو بررسی کن و ببین چقدر بهش پایبند بودی.درسهای انجامشده رو تیک بزن!این کار اعتمادبهنفست رو تقویت میکنه.
جمعبندی:برنامهریزی موفق یعنی:شناخت خود، تقسیمبندی زمان، توجه به استراحت و انعطافپذیری. یک برنامه ساده و عملی بهتر از برنامه سنگین و غیرقابلاجراست.پس از همین الان شروع کن و هر روز بهتر شو!
۱۴:۲۸
۱۰:۱۷
مشاوره نهمیها
بازدید از هنرستان مالک اشتر منطقه ۱۲ سهشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ استفاده از تجربیات کاربردی مدرسان توضیحات مدیر در مورد شرایط ثبتنام بازدید از کارگاهها و کلاسها آشنایی با هنرها و رشتههای این مدرسه افزایش دانش و خلاقیت دانشآموزان
۱۷:۰۳
۲۰:۰۳