بله | کانال نخبگان يك
عکس پروفایل نخبگان يكن

نخبگان يك

۶۹عضو
بازارسال شده از خبر فوری
thumbnail
undefined فاجعه در بازار لوازم خانگی؛ برند خارجی ساخت ایران!
undefinedبرخی از شرکت‌های داخلی زیر سایه مجوز پنهانی وزارت صمت، تولیدات خود را با نام‌های تجاری سونی، سامسونگ و ال‌جی به بازار عرضه می‌کنند.undefinedبسیاری از مردم به‌واسطه عدم آگاهی و با پیش‌فرض اصل بودن کالا‌ها، این نام‌های تجاری را تهیه می‌کند، غافل از اینکه تولید در داخل کشور صورت می‌گیرد و تنها به‌واسطه یک لیبل، باید یک جنس فیک را با قیمت بالا تهیه کند.undefinedمتأسفانه سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز تا به امروز موضوع را پیگیری نکرده است.#اینفوگرافی@ghimat_online

۵:۵۳

بازارسال شده از کانال رصد "تحلیلهای روز"
thumbnail
undefined️ترکیه از زمان آغاز جنگ تاکنون به زور متوسط هر روز ۷ کشتی به اسرائیل صادرات داشته است
undefinedاز زمان آغاز جنگ غزه ۲۵۳ کشتی حامل مواد صادراتی مختلف از سوخت و آب و مواد غذایی گرفته تا مصالح ساختمانی و .. از بنادر ترکیه به بنادر اسراییل صادر شده است. یعنی به طور متوسط هر روز ۷ کشتی.
undefinedدر سطح جهانی ترکیه در کنار آلمان پس از ایالات متحده و چین، سومین صادر کننده عمده محصولات از طریق دریایی به بنادر اسراییل است.
undefinedاین حجم از مراودات تجاری در هفته های گذشته موضوع بحث و جدال داخلی در ترکیه شده و حتی در مجلس ترکیه اعتراضات زیادی را از سوی نمایندگان مخالف حکومت در پی داشته است.
undefinedمنتقدان این حجم از صادرات را با مواضع اعلامی دولت ترکیه در محکومیت حملات اسراییل به غزه و محاصره همه جانبه این باریکه از سوی اسراییل، متناقض و ریاکارانه می خوانند.@rasad_tahlil

۵:۲۸

بازارسال شده از راویان همدلی
thumbnail
فایده رای ندادنundefinedundefinedهرکی فکر می کنه رای ندادن فایده نداره حتما نگاه کنهundefined
undefined|#میکرو_رسانهundefined| #انتخابات_مجلسundefined@Activism_ideasundefined@misheh_misheh

۱۱:۳۹

بازارسال شده از خبر فوری
thumbnail
undefinedبرخی کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این ویدیو، مدعی شدند: حجاب در مسجد النبی در عربستان سعودی برای  رفاه توریست ها لغو شده است. @AkhbareFori

۱۰:۴۷

thumbnail

۴:۰۰

بازارسال شده از دارالشفا حضرت نرجس خاتون (س)
thumbnail
undefinedهشدارundefinedهشدارundefined
undefined وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ
undefined ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺟﺰ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﻭ ﺑﺎﺯﻳﭽﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺳﺮﺍی ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﺳﺖ. ﻛﺎﺵ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ!
undefined (العنكبوت٦٤)


undefined https://t.me/daroshefaenarjeskhatoon313

۴:۰۲

بازارسال شده از امیرعلی
thumbnail
🦠 آنفولانزای نیویورکی در کمین مردم ایران - بخش اول
undefined سال 1386 کميسيون مالى کنگره آمريکا با دعوت از مسئول بخشِ ايرانِ وزارتِ امورِ خارجه آمريکا، نيکلاس برنز (سفیر فعلی آمریکا در چین) تئوریِ دکترین جديدِ آمريکا نسبت به ايران را تشريح کرد.
undefinedپیشنهاد برنز، پراکندن بذر نفرت در قلب مردم ایران بود که نام #آنفلانزای_نيويورکی به خود گرفت،
undefined ویروسی پنج لایه مبتنی بر:
undefined نفرت مردم از مردمundefined نفرت مردم از مسئولینundefined نفرت مردم از نظامundefined نفرت از ایران و ایرانی بودنundefined نفرت از اسلام                                که با ناامن ‌‌سازی فرسایشی و جنگ اعصاب تمام عیار و #نفرت_پراکنی همراه است.
بهوش باشیم...                                    undefined آمریکا شیطان بزرگ است undefined
undefinedمؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد:undefined @FarajNejad

۱۰:۴۷

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

واسه ازدواج، بگردید دختر طرفدار اصلاحات پیدا کنیدundefined
اینا هر چی بهشون دروغ بگی و به قولات عمل نکنی بازم دوست دارنundefined
#نه_به_دولت_سوم_روحانی#طنز

۱۱:۰۳

بازارسال شده از شبا
thumbnail

۹:۳۷

thumbnail

۲:۳۳

undefined️عبرتهای عاشورا /شریح قاضی
undefinedundefinedامام خامنه ای: تاریخ مى‌نویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مى‌کنم، مى‌بینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضى‌شان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنى‌امیّه نبود! کسى بود که مى‌فهمید حق با کیست. مى‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.
undefinedundefinedابن زیاد ترسید. آنها مى‌گفتند: «شما هانى را کشته‌اید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمى‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟!»
undefinedundefinedشریح قاضى گفت: «مى‌خواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم!»
undefinedundefined«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مى‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مى‌داد، تاریخ عوض مى‌شد.
undefinedundefinedاگر شریح به مردم مى‌گفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مى‌ریختند و هانى را نجات مى‌دادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مى‌کردند، روحیه مى‌یافتند، دارالاماره را محاصره مى‌کردند، عبیداللَّه را مى‌گرفتند؛ یا مى‌کشتند و یا مى‌فرستادند مى‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام مى‌شد و دیگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد! اگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد؛ یعنى امام حسین علیه‌السّلام به حکومت مى‌رسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مى‌کشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
undefinedundefined اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ى دنیا بر دین، همین است.بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰

۴:۱۴

thumbnail

۲۱:۵۳

سلام علیکمصبح زیبایتان به خیر و سلامتی-------از امام محمدباقر علیه‌السلام روایت شده است که فرمود:شیطان پیوسته میان مومنان اختلاف می افکند... پس رحمت خدا بر کسی که میان دو نفر از دوستان ما الفت و صمیمیت پدید آورد. ای گروه مومنان! با هم الفت یابید و بهم محبت ورزیدمنبع:جوادی آملی ، ۱۳۹۱،مفاتیح الحیات، صفحه۴۵۴،حدیث چهارم------۱۴۰۳/۵/۹

۴:۲۷

بازارسال شده از خبرفردا
undefined غفلت از رنگ‌بندی لباس‌هایی که با پارچه ملحفه‌ای دوخته می‌شوند!
طراح لباس و استاد دانشگاه:undefinedوزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولیِ اصلی چندان دغدغه‌ای در طراحی لباس فرم مدارس و کیفیت آن ندارد.
undefined«فاستونی» بهترین انتخاب برای لباس فرم مدارس است اما استفاده از این پارچه صرف اقتصادی ندارد.
undefinedمعمولا از پارچه تِرگال یا تترون ملحفه‌ای برای دوخت لباس دانش‌آموزان استفاده می‌شود.
undefinedدر سری‌دوزی لباس فرم دانش‌آموزان، ترکیب رنگ بر مبنای اصولی طراحی صورت نمی‌گیرد.
‹ خبر فـــردا ›

۱۳:۰۹

undefined"پوسیدگی مغز" ناشی از استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی واژه سال لغت نامه آکسفورد شد
undefinedفرهنگ واژگان آکسفورد، ترکیب «پوسیدگی مغز» (brain rot) را به‌عنوان واژه سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. این اصطلاح به «زوال ذهنی»، «فساد مغزی» یا «پوسیدگی مغز» می‌شود. این اصطلاح به کاهش توانایی‌های ذهنی یا فکری فرد اشاره دارد که به‌ویژه در نتیجه مصرف بیش‌ازحد محتوای بی‌ارزش یا بی‌چالش، به‌ویژه محتوای آنلاین، رخ می‌دهد.undefinedاین انتخاب نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده درباره تأثیر مصرف بی‌رویه محتوای کم‌کیفیت در رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روانی و شناختی افراد است. این واژه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴، یعنی بیست سال پیش برای توصیف برنامه‌های تلویزیونی و سایت‌های «یار/همسریابی» به کار گرفته شد. پس از آن و با گسترش استفاده از اینترنت و متعاقبا شبکه‌های اجتماعی، کاربرد این نوآوری زبانی بیش از پیش گسترش یافت.#فضای_مجازی @AkhbareFori

۹:۱۳

thumbnail

۱۶:۵۷

undefined رشتوی استاد #رائفی_پور
undefined به نظرم رسید در رشتویی به قدمت و اصالت پوشش؛ حیا و‌ نجابت زن ایرانی اشاره کنم.
undefinedبا من همراه باشید:
undefined کوروش‌نامه (Cyropaedia) اثر گزنفون:
undefinedاز آداب دربار پارس آن بود که زنانِ خانواده‌های بزرگ، در جایی جدا از مردان می‌نشستند و هنگام آمدوشد بیگانگان، به‌گونه‌ای بودند که کسی نتواند رخسار ایشان را بی‌اجازه ببیند.
undefinedاین رسم، نشانهٔ قدر و منزلت آنان به‌شمار می‌آمد.
undefined کوروش‌نامه، کتاب پنجم، بند ۳، ترجمهٔ رضا مشایخی، تهران: انتشارات فردوس، ۱۳۸۵، ص۱۷۳
undefined پ‌ن: گزنفون (۴۳۰ تا ۳۵۴ پیش‌از میلاد)، فیلسوف و سردار یونانی، در این اثر به زندگی کوروش بزرگ می‌پردازد.
undefinedاو بارها به جدایی فضای زنان از مردان در دربار پارس و نوعی پوشیدگی و حیا در سطح اشراف اشاره می‌کند.
undefined تاریخ هرودوت (The Histories):
undefinedپارسیان جامه‌هایی فراخ و بلند می‌پوشند و زنان را نیز در اندرونی نگاه می‌دارند تا مردی بیگانه بر ایشان ننگرد. به این شرط است که مرد پارسی خود را صاحب شأن می‌شمارد.   undefined هرودوت، کتاب نخست، بند ۱۳۵ (برگرفته از ترجمهٔ ه.م. آریا، نشر نی، ص۲۲۰)
undefined پ‌ن: هرودوت سدهٔ پنجم پیش‌از میلاد می‌زیسته و در گزارش‌هایش هرچند مختصر، گاه به‌رسم «پوشیدگی» و «دورماندن زنان از دید دیگران» در میان پارسیان هخامنشی اشاره کرده است.
undefined جغرافیای استرابون (Geographica):
undefinedدر میان پارسیان، زنان را به فضای اندرونی می‌فرستادند و با جامه‌ای طولانی می‌پوشانیدند.
undefinedپوشش ایشان مایهٔ امتیاز و احترامشان بود و کمتر پیش می‌آمد که در ملأعام ظاهر گردند.
undefined استرابون، جغرافیا، کتاب ۱۵، بند ۳، ترجمهٔ انگلیسی Horace Leonard Jones، انتشارات Loeb ،۱۹۳۰ (ترجمهٔ فارسیِ نقل‌شده در مجلهٔ باستان‌شناسی ایران، ش۱۲، ص۵۷).
undefined پ‌ن: استرابون (حدود ۶۴ پیش‌از میلاد تا ۲۴ میلادی) جغرافی‌دان یونانی بود که در اثر مفصل خود دربارهٔ سرزمین‌های گوناگون از جمله ایران، مطالبی دربارهٔ آداب اجتماعی و شیوهٔ زندگی پارسیان نوشته است.
undefined نقش‌برجسته‌ها و شواهد باستان‌شناختی دورهٔ هخامنشی:
undefinedبررسی نقوش تخت جمشید نشان می‌دهد که پوشش بدن در میان پارسیان درباری کاملاً فراخ و بلند بوده و داده‌های مکتوب دیگر بیان می‌کنند زنان حتی بیش از مردان، از دید عموم پنهان می‌ماندند.
undefined علی سامی، تخت جمشید یا پرسپولیس، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۴۷، ص۸۵.
undefined متون پهلوی اواخر عصر ساسانی:
undefinedزن هوشمند آن است که در پوشش و کُردار، پارسایی و فروتنی پیشه کند و جز نزد خویشانِ روا، رخساره ننماید و بدین‌سان، روان را از آزردگیِ گناه پاک دارد.
undefined برگرفته از «اندرز آذرباد مهراسپندان»، در گزیده‌های متون پهلوی، به تصحیح و ترجمهٔ مهرداد بهار، تهران: توس، ۱۳۷۵، ص۱۴۹.
undefined پ‌ن: در متون اخلاقی‌دینی زرتشتی، به‌ویژه اندرزنامه‌های پهلوی، بارها از فضیلت «پرهیز از خودنمایی» و «پوشیدگی» زنان سخن می‌رود.
undefinedاین نشان می‌دهد رسم پوشش و حیا، پیش‌از اسلام هم در فضای فرهنگی ایران جایگاهی خدشه‌نا‌پذیر داشته است.
undefined گزارش موسی خورنی (مورخ ارمنی سدهٔ پنجم میلادی):
undefinedزنان پارسی به‌هنگام برون‌شدن، کلاهِ پارچه‌ای بر سر و روی خویش نهاده، بیشتر چهره را فرومی‌پوشانند.
undefinedاین رسم را چنان مهم می‌شمرند که هرگز زنی از خاندان‌های ارجمند بدون آن بیرون نرود.
undefined موسی خورنی، تاریخ ارمنستان، ترجمهٔ آ.گ. هارتمن، ایروان، ۱۹۷۷ (نقل از ترجمهٔ فارسیِ یعقوب آژند، ص۲۲۶)
undefined پ‌ن: موسی خورِنی (Moses of Khoren) تاریخ‌نگار، نویسنده و روحانی مسیحی ارمنی سدهٔ پنجم میلادی (پیش‌از اسلام) است که اغلب به‌عنوان پدر تاریخ‌نگاری ارمنی شناخته می‌شود.
undefinedدر مجموع و بر پایهٔ این شواهد می‌توان گفت:
undefinedاولا: جداسازی زنانِ اشرافی از مردان نامحرم در دربار هخامنشی، امری رایج بوده است.
undefinedدوما: پوشش بلند و فراخ برای مردان و مخصوصاً زنان، نمادی از شأن اجتماعی بالاتر به‌شمار می‌رفته، به این معنی که زنان اشرافی نباید برای دیگران حتی در حد نگاه‌کردن سهل‌الوصول باشند. برای نمونه ایرانیان زنان را در کجاوه قرار می‌دادند ‌یا آن‌ها پوشش چادر داشتند که واژه‌ای کاملا فارسی است. چادر یا چاتُر به‌معنی پوشاننده است و واژه «چتر» نیز از همین خانواده است.
undefinedسوما: در دوره‌های بعد (به‌ویژه عصر ساسانی)، اسناد پهلوی و گزارش مورخان ارمنی و یونانی از استمرار این سنت حکایت دارد و این نشان‌دهنده این است این امر سلیقه مربوط به یک خاندان یا سلسله خاص نبوده بلکه برای صدها سال و تاکنون رایج است.
undefinedچهارما: این رسم پوشیدگی، مفهومی بسیار گسترده‌تر از یک «تکه‌لباس» داشته و دقیقا با جایگاه طبقاتی و اخلاقی زنان گره می‌خورده. مسئله‌ای که دقیقا در صدر اسلام مانع از آن می‌شد تا خلیفه دوم اجازه دهد کنیزان مانند زنان آزاد حجاب کامل داشته باشند.

۶:۰۵

thumbnail

۶:۱۱