عکس پروفایل انجمن علمی امور تربیتی ا

انجمن علمی امور تربیتی

۹۹عضو
thumnail

۱۳:۵۴

thumnail
نحوه برخورد و رفتار معلم با دانش آموزان بیش فعال=
undefinedزمان استراحت یا زمان بازی را دریغ نکنیدهرگز برای تنبیه دانش آموز بیش فعال و رفتارهای بیش فعالی او، زمان استراحت یا بازی را از او دریغ نکنید. دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی برای تخلیه انرژی اضافی خود، نیاز به فعالیت های بدنی دارند. در واقع، گرفتن زمان استراحت از دانش آموز کم توجه و می تواند بیش فعالی او در کلاس را بدتر کند. متاسفانه تحقیقات نشان می دهد که حذف زمان استراحت یک تنبیه رایج برای کودکان مبتلا به بیش فعالی است. پس به عنوان یک معلم، سعی کنید هرگز از دریغ کردن زمان بازی کودکان برای تنبیه آنها استفاده نکنید. شما می توانید یک تنبیه جایگزین این کار کنید که باعث شود انرژی اضافی دانش آموز تخلیه شود. مانند پاک کردن تخته سیاه یا دویدن در حیاط مدرسه و …
undefinedکودک را با یک دوست همراه کنیدبرای دانش آموز بیش فعال یک دوست خوب از همکلاسی هایش انتخاب کنید. از آنها بخواهید که برای انجام تکالیف کلاسی، نقاشی کشیدن و بازی کردن با یکدیگر همراه باشند. این استراتژی به دانش آموزان زمان استراحت و فرصتی برای حرکت کردن و تخلیه انرژی می دهد. در عین حال به آنها اجازه می دهد احساس مفید بودن کنند. هنگامی که کودک بیش فعال با یکی از همکلاسی هایش دوست شود و با او ارتباط برقرار کند، یاد می گیرد که مانند او رفتار کند. دانش آموز بیش فعال دوست خود را الگو قرار داده و سعی می کند رفتارهای اشتباه و بیش فعالانه خود را کنترل کند.
undefinedبه دانش آموز اجازه دهید گاهی بایستددانش آموزان کم توجه یا بیش فعال نمی توانند تمام ساعت کلاس را برروی صندلی خود بنشینند. آنها رفتارهای تکانشی دارند که نمی توانند آن را کنترل کنند. پس اگر احساس کردید که دانش آموز کم توجه خسته شده است و می تواند برروی درس تمرکز کند، به او اجازه دهید که ایستاده به درس هایش گوش کند یا تکالیفش را انجام دهد. هرگز او را از حرکت کردن یا ایستادن در گوشه ای از کلاس، منع نکنید. این کار کنترل شرایط را برای شما سخت تر خواهد کرد.
undefinedاز توپ استرس استفاده کنیداز یک توپ یا سایر اسباب بازی هایی که صدا ندارند، برای کودک بیش فعال استفاده کنید. اسباب بازی را در جیب یا کنار دانش آموز بیش فعال قرار دهید. هنگامی که دانش آموز خسته شده باشد یا نتواند یکجا ماندن را تحمل کند، می تواند به توپ ضربه بزند یا آن را در مشت خود فشار دهد. این کار باعث می شود که انرژی اضافی دانش آموز بیش فعال کاهش یافته و بتواند انرژی و رفتارهای تکانشی خود را کنترل کند. این نوع اسباب بازی ها می توانند توجه را به ویژه در دانش آموزای که مشکلات یکپارچگی حسی دارند، متمرکز کند.
undefinedآموزش عملی را افزایش دهیدشما نمی توانید از دانش آموز بیش فعال انتظار داشته باشید که آرام پشت میز خود بنشینند و با دقت به درس ها گوش دهند. این کار برای آنها به شدت سخت و غیر ممکن خواهد بود. برای این گونه دانش آموزان همیشه انجام دادن و عمل کردن بهتر از گوش دادن و نشستن است. پس از آموزش های عملی برای یادگیری بهتر دانش آموزان بیش فعال استفاده کنید. شما می توانید گاهی کلاس درس خود را به حیاط مدرسه ببرید و یا از بازی های فیزیکی برای درک بهتر دروس استفاده کنید. همچنین می توانید از آنها بخواهید برای درسی که گفته شد، نقاشی بکشند و یا تصاویر مربوط به آنها را به درستی رنگ آمیزی کنند. از هر روش عملی برای تحصیل و یادگیری بهتر دانش آموزان بیش فعال استفاده کنید.

۱۷:۳۳

undefinedتوجه به جزئیات را در دانش آموز تقویت کنیداگر دانش آموز بیش فعال یا اختلال کمبود توجه در انجام کار خود عجله دارد، از او بخواهید تا قبل از تحویل دادن کار خود، آن را به دقت بررسی کند. حتی شما می توانید گاهی برای انجام درست کارها و تکالیف، پاداش تعیین کنید. این کار شما به او می آموزد که به جزئیات نیز توجه کنند. تا از اشتباهات شلخته و تکالیف نامرتب و غلط خود اجتناب کنند. این کارها می تواند آسیب به تحصیل دانش آموز را کاهش دهد. همچنین تقسیم وظایف به قطعات کوچکتر و بخش های کوتاه تر می تواند به موقعیت و شرایط دانش آموزان بیش فعال کمک کند.
undefinedبه دانش آموز شانس دوم بدهیدرفتار معلم با کودک بیش فعال نباید مانند رفتار با سایر دانش آموزان باشد. موقعیت و شرایط آنها را درک کنید. هنگام نمره دهی به کار دانش آموز بیش فعال، اشتباهات او را علامت گذاری کنید و به آنها اجازه دهید تا شانس دومی برای تصحیح اشتباهات خود داشته باشند. البته نباید این کار به یک عادت برای دانش آموز تبدیل شود. گاهی شانس دوم دادن به دانش آموز بیش فعال او را به پیشرفت و محصل خوب بودن امیدوار و تشویق می کند. شانس دوم برای انجام اشتباهات تکالیف، به آنها یاد می دهد که به جزئیات توجه بیشتری داشته باشند و انگیزه ای برای تجدید نظر در کارشان ایجاد کند.
undefinedمقایسه کردن، ممنوع!هرگز دانش آموزان بیش فعال و یا کم توجه را با سایر همکلاسی ها مقایسه نکنید. از جملاتی مانند او بهتر از تو تکالیفش را انجام داده، تو نمی توانی مانند همکلاسی هایت درس بخوانی، همه ساکت هستند تو اذیت می کنی و … هرگز استفاده نکنید. مسلما رفتارها و عملکرد دانش آموز بیش فعال دست خودش نیست و نمی تواند آنها را کنترل کند. پس هرگز او را به خاطر مشکلی که قادر به کنترل آن نیست، سرزنش و تحقیر نکنید. این کار شما باعث انزوا، ناامیدی، بی زاری از خود، متنفر شدن نسبت به مدرسه و … می شود.
undefinedبه آنها بیاموزید که چگونه آرام شوندذهن آگاهی و کنترل و مدیریت ذهن با انجام ورزش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و … می تواند دانش آموزان کم توجه را آرام کند. از هر روشی برای تخلیه انرژی یا آرام شدن و متمرکز کردن ذهن دانش آموزان استفاده کنید. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در رابطه با ذهن آگاهی و راهکارهای آن برای کودکان بیش فعال، می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاور به شما راهکارهایی برای تخلیه انرژی کودکان بیش فعال وآرام کردن ذهن آنها، آموزش می دهد. که می تواند در نحوه برخورد با دانش آموز بیش فعال بسیار مفید و مسمر ثمر باشد.

۱۷:۳۳

undefinedبه آنها اجازه دهید حرکت کنندکودکان بیش فعال، طبق تعریف، در ماندن و تحرک نداشتن، مشکل دارند. ماندن طولانی مدت پشت میز کار برای آنها عذاب آور است. این دانش آموزان یادگیرنده حرکتی هستند. گاهی این موضوع اصلا بد نیست. این فرصتی برای شماست تا روش ‌های جدیدی را در روال‌ های آموزشی خود معرفی کنید که به سبک یادگیری حرکت همراه با تدریس می پردازند. مثلا هنگام تدریس درس تاریخ، آن را به یک پروژه بازیگری تبدیل کنید. هر دانش آموز نقشی را دریافت می کند و صحنه هایی از درس را اجرا می کند. شما می توانید راوی باشید و تاریخ ها و حقایق را به آنها بگویید. دانش آموزان بیش فعال، وقتی اطلاعات را از طریق بازی فعال یاد می گیرند، به خاطر سپردن اطلاعات برای آنها بسیار آسان تر خواهد بود. با این کار، شما به آنها اجازه حرکت کردن به صورت مفید و همراه با یادگیری را خواهید داد.
undefinedundefinedپاداش و جایزه دادن را فراموش نکنیدنمی توان انتظار داشت که همه دانش آموزان بدون هیچ گونه جایزه یا پاداشی تمایل و انگیزه به یادگیری داشته باشند. دانش آموزان خود را برای تحصیل و یادگیری دروس تشویق کنید. شما می توانید با ارائه جوایز کوچک، به آنها انگیزه بدهید که درس بخوانند. پاداش ها نتایج فوری و مثبتی دارند و به دانش آموز بیش فعال کمک می کند تا تمام تلاش خود را برای انجام تکالیف به صورت صحیح به کار گیرد. وقتی دانش آموز بیش فعال بازخورد مثبت و رفتار خوبی دارد، حتی اگر فقط برای یک کلاس باشد، آنها را به خاطر موفقیت های خود تحسین کنید.
undefinedundefinedزمان برای استراحت در نظر گرفته شوددر مدرسه، بین تکالیف و در طول دوره های تدریس طولانی که باعث نشستن زیاد بر روی صندلی شده است، زمان استراحت ایجاد کنید. در نظر بگیرید که به دانش آموز اجازه دهید حداقل هر یک ساعت یکبار، راه برود. تمرینات ایزومتریک، کششی و تمرینات تنفسی را انجام دهد تا تنش و انرژی اضافی او را کاهش دهد. شما می توانید از او بخواهید به دفتر برود و برای شما چیزی بیاورد. در حقیقت راه رفتن تا دفتر مدرسه نیز حتی می تواند تنش و انرژی اضافی دانش آموزان را از بین ببرد.

۱۷:۳۴

thumnail
|بسم الله|
•[undefinedبه بستان کرامت چون نهی پایادب با علم گیرد در دلت جایundefined]•
undefinedانجمن امورتربیتی دانشگاه فرهنگیان شهیده بنت الهدی صدر بوشهر برگزار میکند:
undefinedکارگاه:آداب معاشرت در مکان های اداری
undefinedزمان:سه شنبه ۶آذرساعت20:30
undefinedمکان: کتابخانه شهیده میرزایی
undefinedundefinedبا اعطای گواهی معتبرundefinedundefined

undefinedظرفیت محدودجهت هماهنگی و ثبت‌نام به ایدی@marziyehbahraniمراجعه کنید!
●●○○●●○○●●انجمن علمی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیده بنت الهدی صدر بوشهر:undefined@omourtarbiati_cfu
undefined🟥امورفرهنگی اجتماعی شهیده بنت الهدی صدر بوشهر
┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈
undefinedکانال بله روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر*https://ble.ir/bucfu_pr
undefinedکانال ایتا روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهرhttps://eitaa.com/bucfu_pr
┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈

۱۳:۲۱

انجمن علمی امور تربیتی
undefined |بسم الله| •[undefinedبه بستان کرامت چون نهی پای ادب با علم گیرد در دلت جایundefined]• undefinedانجمن امورتربیتی دانشگاه فرهنگیان شهیده بنت الهدی صدر بوشهر برگزار میکند: undefinedکارگاه:آداب معاشرت در مکان های اداری undefinedزمان:سه شنبه ۶آذر ساعت20:30 undefinedمکان: کتابخانه شهیده میرزایی undefinedundefinedبا اعطای گواهی معتبرundefinedundefined undefinedظرفیت محدود جهت هماهنگی و ثبت‌نام به ایدی@marziyehbahrani مراجعه کنید! ●●○○●●○○●● انجمن علمی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیده بنت الهدی صدر بوشهر: undefined@omourtarbiati_cfu undefined🟥امورفرهنگی اجتماعی شهیده بنت الهدی صدر بوشهر ┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈ undefinedکانال بله روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر* https://ble.ir/bucfu_pr undefinedکانال ایتا روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر https://eitaa.com/bucfu_pr ┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedمکان کارگاه: به کلاس 101 تغییر یافت undefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۶:۵۵