۱۳:۵۴
۱۷:۳۳
توجه به جزئیات را در دانش آموز تقویت کنیداگر دانش آموز بیش فعال یا اختلال کمبود توجه در انجام کار خود عجله دارد، از او بخواهید تا قبل از تحویل دادن کار خود، آن را به دقت بررسی کند. حتی شما می توانید گاهی برای انجام درست کارها و تکالیف، پاداش تعیین کنید. این کار شما به او می آموزد که به جزئیات نیز توجه کنند. تا از اشتباهات شلخته و تکالیف نامرتب و غلط خود اجتناب کنند. این کارها می تواند آسیب به تحصیل دانش آموز را کاهش دهد. همچنین تقسیم وظایف به قطعات کوچکتر و بخش های کوتاه تر می تواند به موقعیت و شرایط دانش آموزان بیش فعال کمک کند.
به دانش آموز شانس دوم بدهیدرفتار معلم با کودک بیش فعال نباید مانند رفتار با سایر دانش آموزان باشد. موقعیت و شرایط آنها را درک کنید. هنگام نمره دهی به کار دانش آموز بیش فعال، اشتباهات او را علامت گذاری کنید و به آنها اجازه دهید تا شانس دومی برای تصحیح اشتباهات خود داشته باشند. البته نباید این کار به یک عادت برای دانش آموز تبدیل شود. گاهی شانس دوم دادن به دانش آموز بیش فعال او را به پیشرفت و محصل خوب بودن امیدوار و تشویق می کند. شانس دوم برای انجام اشتباهات تکالیف، به آنها یاد می دهد که به جزئیات توجه بیشتری داشته باشند و انگیزه ای برای تجدید نظر در کارشان ایجاد کند.
مقایسه کردن، ممنوع!هرگز دانش آموزان بیش فعال و یا کم توجه را با سایر همکلاسی ها مقایسه نکنید. از جملاتی مانند او بهتر از تو تکالیفش را انجام داده، تو نمی توانی مانند همکلاسی هایت درس بخوانی، همه ساکت هستند تو اذیت می کنی و … هرگز استفاده نکنید. مسلما رفتارها و عملکرد دانش آموز بیش فعال دست خودش نیست و نمی تواند آنها را کنترل کند. پس هرگز او را به خاطر مشکلی که قادر به کنترل آن نیست، سرزنش و تحقیر نکنید. این کار شما باعث انزوا، ناامیدی، بی زاری از خود، متنفر شدن نسبت به مدرسه و … می شود.
به آنها بیاموزید که چگونه آرام شوندذهن آگاهی و کنترل و مدیریت ذهن با انجام ورزش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و … می تواند دانش آموزان کم توجه را آرام کند. از هر روشی برای تخلیه انرژی یا آرام شدن و متمرکز کردن ذهن دانش آموزان استفاده کنید. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در رابطه با ذهن آگاهی و راهکارهای آن برای کودکان بیش فعال، می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاور به شما راهکارهایی برای تخلیه انرژی کودکان بیش فعال وآرام کردن ذهن آنها، آموزش می دهد. که می تواند در نحوه برخورد با دانش آموز بیش فعال بسیار مفید و مسمر ثمر باشد.
به دانش آموز شانس دوم بدهیدرفتار معلم با کودک بیش فعال نباید مانند رفتار با سایر دانش آموزان باشد. موقعیت و شرایط آنها را درک کنید. هنگام نمره دهی به کار دانش آموز بیش فعال، اشتباهات او را علامت گذاری کنید و به آنها اجازه دهید تا شانس دومی برای تصحیح اشتباهات خود داشته باشند. البته نباید این کار به یک عادت برای دانش آموز تبدیل شود. گاهی شانس دوم دادن به دانش آموز بیش فعال او را به پیشرفت و محصل خوب بودن امیدوار و تشویق می کند. شانس دوم برای انجام اشتباهات تکالیف، به آنها یاد می دهد که به جزئیات توجه بیشتری داشته باشند و انگیزه ای برای تجدید نظر در کارشان ایجاد کند.
مقایسه کردن، ممنوع!هرگز دانش آموزان بیش فعال و یا کم توجه را با سایر همکلاسی ها مقایسه نکنید. از جملاتی مانند او بهتر از تو تکالیفش را انجام داده، تو نمی توانی مانند همکلاسی هایت درس بخوانی، همه ساکت هستند تو اذیت می کنی و … هرگز استفاده نکنید. مسلما رفتارها و عملکرد دانش آموز بیش فعال دست خودش نیست و نمی تواند آنها را کنترل کند. پس هرگز او را به خاطر مشکلی که قادر به کنترل آن نیست، سرزنش و تحقیر نکنید. این کار شما باعث انزوا، ناامیدی، بی زاری از خود، متنفر شدن نسبت به مدرسه و … می شود.
به آنها بیاموزید که چگونه آرام شوندذهن آگاهی و کنترل و مدیریت ذهن با انجام ورزش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و … می تواند دانش آموزان کم توجه را آرام کند. از هر روشی برای تخلیه انرژی یا آرام شدن و متمرکز کردن ذهن دانش آموزان استفاده کنید. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در رابطه با ذهن آگاهی و راهکارهای آن برای کودکان بیش فعال، می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاور به شما راهکارهایی برای تخلیه انرژی کودکان بیش فعال وآرام کردن ذهن آنها، آموزش می دهد. که می تواند در نحوه برخورد با دانش آموز بیش فعال بسیار مفید و مسمر ثمر باشد.
۱۷:۳۳
به آنها اجازه دهید حرکت کنندکودکان بیش فعال، طبق تعریف، در ماندن و تحرک نداشتن، مشکل دارند. ماندن طولانی مدت پشت میز کار برای آنها عذاب آور است. این دانش آموزان یادگیرنده حرکتی هستند. گاهی این موضوع اصلا بد نیست. این فرصتی برای شماست تا روش های جدیدی را در روال های آموزشی خود معرفی کنید که به سبک یادگیری حرکت همراه با تدریس می پردازند. مثلا هنگام تدریس درس تاریخ، آن را به یک پروژه بازیگری تبدیل کنید. هر دانش آموز نقشی را دریافت می کند و صحنه هایی از درس را اجرا می کند. شما می توانید راوی باشید و تاریخ ها و حقایق را به آنها بگویید. دانش آموزان بیش فعال، وقتی اطلاعات را از طریق بازی فعال یاد می گیرند، به خاطر سپردن اطلاعات برای آنها بسیار آسان تر خواهد بود. با این کار، شما به آنها اجازه حرکت کردن به صورت مفید و همراه با یادگیری را خواهید داد.
پاداش و جایزه دادن را فراموش نکنیدنمی توان انتظار داشت که همه دانش آموزان بدون هیچ گونه جایزه یا پاداشی تمایل و انگیزه به یادگیری داشته باشند. دانش آموزان خود را برای تحصیل و یادگیری دروس تشویق کنید. شما می توانید با ارائه جوایز کوچک، به آنها انگیزه بدهید که درس بخوانند. پاداش ها نتایج فوری و مثبتی دارند و به دانش آموز بیش فعال کمک می کند تا تمام تلاش خود را برای انجام تکالیف به صورت صحیح به کار گیرد. وقتی دانش آموز بیش فعال بازخورد مثبت و رفتار خوبی دارد، حتی اگر فقط برای یک کلاس باشد، آنها را به خاطر موفقیت های خود تحسین کنید.
زمان برای استراحت در نظر گرفته شوددر مدرسه، بین تکالیف و در طول دوره های تدریس طولانی که باعث نشستن زیاد بر روی صندلی شده است، زمان استراحت ایجاد کنید. در نظر بگیرید که به دانش آموز اجازه دهید حداقل هر یک ساعت یکبار، راه برود. تمرینات ایزومتریک، کششی و تمرینات تنفسی را انجام دهد تا تنش و انرژی اضافی او را کاهش دهد. شما می توانید از او بخواهید به دفتر برود و برای شما چیزی بیاورد. در حقیقت راه رفتن تا دفتر مدرسه نیز حتی می تواند تنش و انرژی اضافی دانش آموزان را از بین ببرد.
پاداش و جایزه دادن را فراموش نکنیدنمی توان انتظار داشت که همه دانش آموزان بدون هیچ گونه جایزه یا پاداشی تمایل و انگیزه به یادگیری داشته باشند. دانش آموزان خود را برای تحصیل و یادگیری دروس تشویق کنید. شما می توانید با ارائه جوایز کوچک، به آنها انگیزه بدهید که درس بخوانند. پاداش ها نتایج فوری و مثبتی دارند و به دانش آموز بیش فعال کمک می کند تا تمام تلاش خود را برای انجام تکالیف به صورت صحیح به کار گیرد. وقتی دانش آموز بیش فعال بازخورد مثبت و رفتار خوبی دارد، حتی اگر فقط برای یک کلاس باشد، آنها را به خاطر موفقیت های خود تحسین کنید.
زمان برای استراحت در نظر گرفته شوددر مدرسه، بین تکالیف و در طول دوره های تدریس طولانی که باعث نشستن زیاد بر روی صندلی شده است، زمان استراحت ایجاد کنید. در نظر بگیرید که به دانش آموز اجازه دهید حداقل هر یک ساعت یکبار، راه برود. تمرینات ایزومتریک، کششی و تمرینات تنفسی را انجام دهد تا تنش و انرژی اضافی او را کاهش دهد. شما می توانید از او بخواهید به دفتر برود و برای شما چیزی بیاورد. در حقیقت راه رفتن تا دفتر مدرسه نیز حتی می تواند تنش و انرژی اضافی دانش آموزان را از بین ببرد.
۱۷:۳۴
۱۳:۲۱
انجمن علمی امور تربیتی
|بسم الله| •[به بستان کرامت چون نهی پای ادب با علم گیرد در دلت جای]• انجمن امورتربیتی دانشگاه فرهنگیان شهیده بنت الهدی صدر بوشهر برگزار میکند: کارگاه:آداب معاشرت در مکان های اداری زمان:سه شنبه ۶آذر ساعت20:30 مکان: کتابخانه شهیده میرزایی با اعطای گواهی معتبر ظرفیت محدود جهت هماهنگی و ثبتنام به ایدی@marziyehbahrani مراجعه کنید! ●●○○●●○○●● انجمن علمی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیده بنت الهدی صدر بوشهر: @omourtarbiati_cfu 🟥امورفرهنگی اجتماعی شهیده بنت الهدی صدر بوشهر ┈••✾••✾••┈ کانال بله روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر* https://ble.ir/bucfu_pr کانال ایتا روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر https://eitaa.com/bucfu_pr ┈••✾••✾••┈
مکان کارگاه: به کلاس 101 تغییر یافت
۶:۵۵