۲۲ دی ۱۴۰۲
توصیه های آیت الله يزدان پناه در باب ماه رجب.mp3
۹.۱ مگابایت
۱۵:۴۰
۲۴ دی ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روش پاسخگویی به شبهات» ♨️بيا و ياد بگير چطور ميتوني به شبههها جواب بدي... 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ۱۳دی ⏰ساعت١٢:٣٠-١٤ 📍كلاس ٧٠٧ فرهنگي @philosophysadiq
روششناسی پاسخگویی به شبهات.pdf
۵۵۲.۵۶ کیلوبایت
۱۰:۲۲
۷ بهمن ۱۴۰۲
۹:۴۸
۹ بهمن ۱۴۰۲
۶:۱۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۲
۱۵:۲۲
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
۱۳:۱۳
۱۶ بهمن ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ 📢 انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «كارگاه انتقال تجربه با دانشجويان رشته فلسفه» 👤با حضور: خانم فاطمه سادات امام، دانشآموخته رشته فلسفه و كلام اسلامي 📆يكشنبه ١۵ بهمن ⏰ساعت۱۲:۴۵-۱۴ 📍بلوک ۵ کلاس ۵۰۳ @philisophysadiq
#گزارش_برنامه📝
در کارگاه انتقال تجربه برگزار شده توسط انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي، دانش اموخته اين رشته خانم فاطمه سادات امام به ارائه برخي مطالب، اموخته ها و تجربيات پرداختند. برخي نكات مهم بيان شده به اين شرح است:
🔸امتداد حکمت متعالیه در زندگی ماامتداد درونی؛گسترش خود فلسفه است اما موضوع مورد منظور ما از این عنوان يعني امتداد بیرونی فلسفه؛ به دوشکل میتواند باشد:امتداد هستها نیست هاو بایدها و نبایدها
✔️علامه حسن زاده آملی درباره فلسفه و عرفان عبارات مهمی دارند که میفرمایند: فلسفه حرف می آورد و عرفان سکوت.آن عقل را بال و پر می دهد و این عقل را بال و پر می کند.آن نور است و این نار.آن درسی بود و این در سینه.از آن دلشاد شوی و از این دلدار.از آن خداجو شوی و از این خداخو.آن به خدا کشاند و این به خدا رساند.آن راه است و این مقصد.آن شجر است و این ثمر .آن فخر است و این فقر .…آن کجا و این کجا."
🔹حکمت متعالیه به چه درد زندگی من خورد؟دقیقا ملاصدرا آمده و فلسفه را با عرفان را مندرج کرده است و ارائه کرده است.فلسفه ملاصدرا در نهایت میگوید اصالت با وجود است؛هر چه هست وجود است و وجود خداست. با فلسفه ملاصدرا به فقر ذاتی میرسیم.حال دلیل این تاکید ملاصدرا بر حفظ و نگفتن این نظریه ها به همه چیست؟این است که ملاصدرا دراینباره میگوید خدا این مطلب به من رساند.
✔️شهید جهاد مغنیه: هر نظریهای بدون عمل صرفا نظریهایست که خوراک کتابهاست و هر فعلی بدون ان فکر فعلیست که استمرار نخواهد داشت.هستها و نیستها یعنی کار کردن روی فکر انسان ها؛ و اين حوزه ایست که باید بسیار روی ان کار کرد.
جای دانشجو قبل و بعد از فلسفه خواندن باید فرق کند.باید به کاربرد چیزهایی که میخواند در زندگیاش توجه کند.
🔸از مهمترین مثالهایی که از تاثیر فلسفه در نگاه کسی که فلسفه خوانده است میشود شاره کرد: اصالت وجود یعنی اصالت خداو این کل زندگی را تغییر میدهد!تشکیک وجود یعنی تو رقیقهای از وجود هستی، رقیقهای از خدا هستی و این کل زندگی تو را تغییر میدهد!حرکت جوهری یعنی تو حتی روی یک گیاه هم تاثیر میگذاری و روی همه عالم تاثیر میگذاری!همه عالم به هم ربط دارد و اثرها متقابل است پس همه به هم ربط دارند.
🔹چرا حکمت متعالیه به اندازه فلسفه های غربی کاربرد ندارد؟! یکی از دلایلی که برای این ذکر شده این است کهما دوست داریم همه چیز را تبیین عقلانی کنیم. این در درجه اول ارزشمند استاما این برهان برای ما و همکیشان من است و همیشه نباید دلیل آورد.دلیل برای همه جوابگو نمیتواند باشد.فلسفه را وقتی میشود استفاده کرد که با روایات و قرآن ارائه شود؛ما همیشه باید به این سرمایهای که داریم حتی در حرف زدن هایمان هم توسل کنیم.
🔹 در پیاده سازی اجتماعی بابد توجه داشت که به مردم عادی در اجتماع نباید صغری کبری و استدلال ارائه کرد.نتیجه این استدلالات باید بطوری در جامعه پیاده شود که در زندگیها ملموس باشد.
🔺فلسفه غرب نیز قابلیت پیاده سازی در جامعه را دارد.اما نقایص بسیاری دارد و نمیتواند به نیازهای واقعی انسان جواب بدهد.🔺فلسفه اسلامی میتواند جلوتر باشد در حالی که الان نیست.چون دستش به جای محکمی بند است و آن روایات و اهل بیت و قرآن است.
🔶آثار فلسفه اسلامی و مثالهایب جهت پیاده سازی آن در اجتماع:🔸تعیین هدف و معنا بخشی به هدف،ضرورتِ داشتن هدف🔸ملازمات و مقدمات رسیدن به هدف، دادن جهان بینی کلی به انسان
🔺چقدر بهتر است که وقتی میخواهیم نظریه ای ارائه کنیم آن را بصورت ظنی ارائه کنیم؛تا شنوندگان قبل از اینکه فکر کنند باید آن را بدون دلیل قبول کنند؛به اینکه اصلا از کجا آمده؛جزئیاتش و نتایجش چیست و چرا باید آن را قبول کنند فکر کنند و منتقدانه فکر کنند.🔺گاهی حتی به یقینیات باید شک کرد.علامه حسن زاده آملی: من چندین بار از اسلام خارج شدم و از بیرون به آن نگاه کردم و باز به آن وارد شدم.
فلسفه غرب نیز در ارائه فلسفهاش به جامعه اینگونه عمل میکند.
🔺از جهت اینکه ما مسلمان هستیم و وظایفی داریم؛به فکر سعادت دیگران بودن فقط جنبه فلسفی ندارد.برای ما جنبه تکلیفی دارد.که برای اماممان و دین اسلام چه کاری کرده باشیم و چه کاری برای ارائه دادن داشته باشیم و این کاری به این ندارد که ما چه چیزی خوانده باشیم و موضوع تحصیل یا شغل ما چه باشد.و در این مسئله اجتماع قلوب ما مهمترین چیز است که باید در ما وجود داشته باشد.
@philosophysadiq
در کارگاه انتقال تجربه برگزار شده توسط انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي، دانش اموخته اين رشته خانم فاطمه سادات امام به ارائه برخي مطالب، اموخته ها و تجربيات پرداختند. برخي نكات مهم بيان شده به اين شرح است:
🔸امتداد حکمت متعالیه در زندگی ماامتداد درونی؛گسترش خود فلسفه است اما موضوع مورد منظور ما از این عنوان يعني امتداد بیرونی فلسفه؛ به دوشکل میتواند باشد:امتداد هستها نیست هاو بایدها و نبایدها
✔️علامه حسن زاده آملی درباره فلسفه و عرفان عبارات مهمی دارند که میفرمایند: فلسفه حرف می آورد و عرفان سکوت.آن عقل را بال و پر می دهد و این عقل را بال و پر می کند.آن نور است و این نار.آن درسی بود و این در سینه.از آن دلشاد شوی و از این دلدار.از آن خداجو شوی و از این خداخو.آن به خدا کشاند و این به خدا رساند.آن راه است و این مقصد.آن شجر است و این ثمر .آن فخر است و این فقر .…آن کجا و این کجا."
🔹حکمت متعالیه به چه درد زندگی من خورد؟دقیقا ملاصدرا آمده و فلسفه را با عرفان را مندرج کرده است و ارائه کرده است.فلسفه ملاصدرا در نهایت میگوید اصالت با وجود است؛هر چه هست وجود است و وجود خداست. با فلسفه ملاصدرا به فقر ذاتی میرسیم.حال دلیل این تاکید ملاصدرا بر حفظ و نگفتن این نظریه ها به همه چیست؟این است که ملاصدرا دراینباره میگوید خدا این مطلب به من رساند.
✔️شهید جهاد مغنیه: هر نظریهای بدون عمل صرفا نظریهایست که خوراک کتابهاست و هر فعلی بدون ان فکر فعلیست که استمرار نخواهد داشت.هستها و نیستها یعنی کار کردن روی فکر انسان ها؛ و اين حوزه ایست که باید بسیار روی ان کار کرد.
جای دانشجو قبل و بعد از فلسفه خواندن باید فرق کند.باید به کاربرد چیزهایی که میخواند در زندگیاش توجه کند.
🔸از مهمترین مثالهایی که از تاثیر فلسفه در نگاه کسی که فلسفه خوانده است میشود شاره کرد: اصالت وجود یعنی اصالت خداو این کل زندگی را تغییر میدهد!تشکیک وجود یعنی تو رقیقهای از وجود هستی، رقیقهای از خدا هستی و این کل زندگی تو را تغییر میدهد!حرکت جوهری یعنی تو حتی روی یک گیاه هم تاثیر میگذاری و روی همه عالم تاثیر میگذاری!همه عالم به هم ربط دارد و اثرها متقابل است پس همه به هم ربط دارند.
🔹چرا حکمت متعالیه به اندازه فلسفه های غربی کاربرد ندارد؟! یکی از دلایلی که برای این ذکر شده این است کهما دوست داریم همه چیز را تبیین عقلانی کنیم. این در درجه اول ارزشمند استاما این برهان برای ما و همکیشان من است و همیشه نباید دلیل آورد.دلیل برای همه جوابگو نمیتواند باشد.فلسفه را وقتی میشود استفاده کرد که با روایات و قرآن ارائه شود؛ما همیشه باید به این سرمایهای که داریم حتی در حرف زدن هایمان هم توسل کنیم.
🔹 در پیاده سازی اجتماعی بابد توجه داشت که به مردم عادی در اجتماع نباید صغری کبری و استدلال ارائه کرد.نتیجه این استدلالات باید بطوری در جامعه پیاده شود که در زندگیها ملموس باشد.
🔺فلسفه غرب نیز قابلیت پیاده سازی در جامعه را دارد.اما نقایص بسیاری دارد و نمیتواند به نیازهای واقعی انسان جواب بدهد.🔺فلسفه اسلامی میتواند جلوتر باشد در حالی که الان نیست.چون دستش به جای محکمی بند است و آن روایات و اهل بیت و قرآن است.
🔶آثار فلسفه اسلامی و مثالهایب جهت پیاده سازی آن در اجتماع:🔸تعیین هدف و معنا بخشی به هدف،ضرورتِ داشتن هدف🔸ملازمات و مقدمات رسیدن به هدف، دادن جهان بینی کلی به انسان
🔺چقدر بهتر است که وقتی میخواهیم نظریه ای ارائه کنیم آن را بصورت ظنی ارائه کنیم؛تا شنوندگان قبل از اینکه فکر کنند باید آن را بدون دلیل قبول کنند؛به اینکه اصلا از کجا آمده؛جزئیاتش و نتایجش چیست و چرا باید آن را قبول کنند فکر کنند و منتقدانه فکر کنند.🔺گاهی حتی به یقینیات باید شک کرد.علامه حسن زاده آملی: من چندین بار از اسلام خارج شدم و از بیرون به آن نگاه کردم و باز به آن وارد شدم.
فلسفه غرب نیز در ارائه فلسفهاش به جامعه اینگونه عمل میکند.
🔺از جهت اینکه ما مسلمان هستیم و وظایفی داریم؛به فکر سعادت دیگران بودن فقط جنبه فلسفی ندارد.برای ما جنبه تکلیفی دارد.که برای اماممان و دین اسلام چه کاری کرده باشیم و چه کاری برای ارائه دادن داشته باشیم و این کاری به این ندارد که ما چه چیزی خوانده باشیم و موضوع تحصیل یا شغل ما چه باشد.و در این مسئله اجتماع قلوب ما مهمترین چیز است که باید در ما وجود داشته باشد.
@philosophysadiq
۶:۲۰
۱۳:۳۸
۱۹ بهمن ۱۴۰۲
🟢اندیشکده فلسفه سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام با همکاری دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی اربعین و آینده علمی _ فرهنگی جهان اسلام برگزار می کند:
الزامات گفتماني نظريهپردازي علوم انساني اسلامي در پرتو اربعين حسيني
📍با ارائه: 🔸آقای دکتر امید شفیعی: عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
🔷عنوان ارائه: ظرفیتهای اربعین حسینی برای تحول ایدئولوژیپردازی سیاسی اسلامی
🔸آقای دکتر مهدی دوستان: پژوهشگر پسادکتری دانشگاه امام صادق علیه السلام
🔷عنوان ارائه: ضرورت انسان کامل در تشخیص مصداقی خیر (تروّی)، با تاکید بر دوگانه های مربوط به سعادت انسان
@pptisu
الزامات گفتماني نظريهپردازي علوم انساني اسلامي در پرتو اربعين حسيني
📍با ارائه: 🔸آقای دکتر امید شفیعی: عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
🔷عنوان ارائه: ظرفیتهای اربعین حسینی برای تحول ایدئولوژیپردازی سیاسی اسلامی
🔸آقای دکتر مهدی دوستان: پژوهشگر پسادکتری دانشگاه امام صادق علیه السلام
🔷عنوان ارائه: ضرورت انسان کامل در تشخیص مصداقی خیر (تروّی)، با تاکید بر دوگانه های مربوط به سعادت انسان
@pptisu
۹:۰۴
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🟢اندیشکده فلسفه سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام با همکاری دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی اربعین و آینده علمی _ فرهنگی جهان اسلام برگزار می کند: الزامات گفتماني نظريهپردازي علوم انساني اسلامي در پرتو اربعين حسيني 📍با ارائه: 🔸آقای دکتر امید شفیعی: عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام 🔷عنوان ارائه: ظرفیتهای اربعین حسینی برای تحول ایدئولوژیپردازی سیاسی اسلامی 🔸آقای دکتر مهدی دوستان: پژوهشگر پسادکتری دانشگاه امام صادق علیه السلام 🔷عنوان ارائه: ضرورت انسان کامل در تشخیص مصداقی خیر (تروّی)، با تاکید بر دوگانه های مربوط به سعادت انسان @pptisu
اربعين حسيني.mp3
۳۴.۶ مگابایت
۹:۰۶
۲۰ بهمن ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ 📢انجمن فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «سلسله جلسات فلسفه و هنر» 🔻جلسه اول با ارائه رضوانه مهديخاني، دانشجوي فلسفه و كلام اسلامي 📆سه شنبه ١٠ بهمن ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📌بلوك۵ کلاس ۵۰۲ ♨️با ما همراه باشید تا با زبان ملاصدرا از هنر بخوانیم... @philosophysadiq
فلسفه هنر.m4a
۱۶.۵۷ مگابایت
۸:۲۲
۲۱ بهمن ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روششناسي پاسخگويي به شبهات» 🔻جلسه دوم 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ١٨بهمن ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📍کلاس۱۲۵ ❌پيش نياز شركت در جلسه، مطالعهٔ فايل تلخيص مباحث جلسهٔ اول ميباشد. (در كانال انجمن پين شده است) @philosophysadiq
#گزارش_برنامه📝
به همت انجمن علمي دانشجویی فلسفه و كلام اسلامي، جلسه دوم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات در روز چهارشنبه ١٨بهمن برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان مطالبي حول محور چگونگي ورود به بحث حين پاسخگويی به شبهه و شرايط پاسخگويی با نظر به شخص پاسخگو پرداختند.
🔹شناخت كافي عقايد مرتبط با موضوع مورد بحث، ذهن ساختارمند، تسلط به محتوای شبهه نظير اصطلاحات و ريشههای شكل گيری آن، و تسلط بر روشهای پاسخگويی با توجه به مخاطب و شرايط از مولفههايي است كه هر شخصي براي جواب دادن به شبهات بايد انها را دارا باشد.
🔸همچنين، دكتر فريدی به بيان توضيحاتی درباب چگونگی پاسخگويی به شبهات به شكلی تيمی و تشكيلاتی با همكاری افراد مختلف به جاي يك شخص پرداختند.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
به همت انجمن علمي دانشجویی فلسفه و كلام اسلامي، جلسه دوم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات در روز چهارشنبه ١٨بهمن برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان مطالبي حول محور چگونگي ورود به بحث حين پاسخگويی به شبهه و شرايط پاسخگويی با نظر به شخص پاسخگو پرداختند.
🔹شناخت كافي عقايد مرتبط با موضوع مورد بحث، ذهن ساختارمند، تسلط به محتوای شبهه نظير اصطلاحات و ريشههای شكل گيری آن، و تسلط بر روشهای پاسخگويی با توجه به مخاطب و شرايط از مولفههايي است كه هر شخصي براي جواب دادن به شبهات بايد انها را دارا باشد.
🔸همچنين، دكتر فريدی به بيان توضيحاتی درباب چگونگی پاسخگويی به شبهات به شكلی تيمی و تشكيلاتی با همكاری افراد مختلف به جاي يك شخص پرداختند.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
۱۵:۲۵
۲۲ بهمن ۱۴۰۲
#برایروزبیستودوّم 🇮🇷
▫️در ميان چاه در خود فرو رفته بود و با خداوندِ خويش به خلوت نشسته بود، در كنار ديوارههاي غار بارها به نام خدايش قرآن تلاوت كرده بود، نعلين از پا دراورده و در محضر خدايش به كرّات در طور به قرباني زانو زده بود، تا خدا يك بار، در پس آب از چاه كشيدن براي مردماني كه عطش به مغز استخوانِ نفوسشان زده بود او را ماذون كرد به تلاوت آيات اوليهٔ احزاب به بانگ بلند، به آفرينش يك موسيقي بديع به نام فرياد، و رجعت از حق به ميان خلق، از ريشه به سرسبزيِ برگ.
▪️محكوم شد به بدايتِ سومين سفر، به محكوم شدني مومنانه، از براي چيدن ميوهٔ اصيلِ حرّيت و وارستگي براي بندگانِ به قيدِ قيودِ اعتباراتِ سخيف درآمده.
▫️گويي نوايي در گوشَش طنين انداخته بود: «اقرأ»، و او به نام پرودگارش قرآن تلاوت كرده بود براي انسان، براي انسانِ ايران و ايرانِ بسان انسان، به تلاوت كردني رسولانه. بار پيام آدم تا خاتم را به سرانجامِ شانههاي مردمي شريف نهاده بود به شيوهاي پيغمبرانه.
🕊️ خميني(ره) را ميگويم. همو كه دشواريهاي فلسفهٔ صدرايي را از گوشه-كنار ِحلقات مباحثهاش در حجرههاي حرم حضرت معصومه(س) به لمسِ قيام كشاند در حريمي به وسعت جنگلهاي ميرزا تا خاكهاي داغِ ريگِ ميرمَهنا. همو كه بارِ رسالتي خونين بر دوش كشيد به اعتبار نبوي الحدوث و حسيني البقاء بودن اين ديانتِ دليرانه.
▫️كه او وارث شد معنا را از موسي، از عيسي و از محمد(ص)، و مقتدايي شد براي رساندنش به دستانِ آخرينِ اين سلسله.و حال؟ هنگامهٔ ماست. هنگامهٔ اقتدا، هنگامهٔ حركت؛ به گوهر و به جوهر و نه به صورت، به اختيار و به انتخاب و نه تكويناً. كه همانا سفر سومين از اسفار چهارگانه، ماموريت سخت و نوشين تك تك ماست.
@philosophysadiq
▫️در ميان چاه در خود فرو رفته بود و با خداوندِ خويش به خلوت نشسته بود، در كنار ديوارههاي غار بارها به نام خدايش قرآن تلاوت كرده بود، نعلين از پا دراورده و در محضر خدايش به كرّات در طور به قرباني زانو زده بود، تا خدا يك بار، در پس آب از چاه كشيدن براي مردماني كه عطش به مغز استخوانِ نفوسشان زده بود او را ماذون كرد به تلاوت آيات اوليهٔ احزاب به بانگ بلند، به آفرينش يك موسيقي بديع به نام فرياد، و رجعت از حق به ميان خلق، از ريشه به سرسبزيِ برگ.
▪️محكوم شد به بدايتِ سومين سفر، به محكوم شدني مومنانه، از براي چيدن ميوهٔ اصيلِ حرّيت و وارستگي براي بندگانِ به قيدِ قيودِ اعتباراتِ سخيف درآمده.
▫️گويي نوايي در گوشَش طنين انداخته بود: «اقرأ»، و او به نام پرودگارش قرآن تلاوت كرده بود براي انسان، براي انسانِ ايران و ايرانِ بسان انسان، به تلاوت كردني رسولانه. بار پيام آدم تا خاتم را به سرانجامِ شانههاي مردمي شريف نهاده بود به شيوهاي پيغمبرانه.
🕊️ خميني(ره) را ميگويم. همو كه دشواريهاي فلسفهٔ صدرايي را از گوشه-كنار ِحلقات مباحثهاش در حجرههاي حرم حضرت معصومه(س) به لمسِ قيام كشاند در حريمي به وسعت جنگلهاي ميرزا تا خاكهاي داغِ ريگِ ميرمَهنا. همو كه بارِ رسالتي خونين بر دوش كشيد به اعتبار نبوي الحدوث و حسيني البقاء بودن اين ديانتِ دليرانه.
▫️كه او وارث شد معنا را از موسي، از عيسي و از محمد(ص)، و مقتدايي شد براي رساندنش به دستانِ آخرينِ اين سلسله.و حال؟ هنگامهٔ ماست. هنگامهٔ اقتدا، هنگامهٔ حركت؛ به گوهر و به جوهر و نه به صورت، به اختيار و به انتخاب و نه تكويناً. كه همانا سفر سومين از اسفار چهارگانه، ماموريت سخت و نوشين تك تك ماست.
@philosophysadiq
۱۰:۱۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۲
۷:۱۱
۲۴ بهمن ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روششناسي پاسخگويي به شبهات» 🔻جلسه دوم 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ١٨بهمن ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📍کلاس۱۲۵ ❌پيش نياز شركت در جلسه، مطالعهٔ فايل تلخيص مباحث جلسهٔ اول ميباشد. (در كانال انجمن پين شده است) @philosophysadiq
روششناسی-ج۲.pdf
۱۴۶.۳۲ کیلوبایت
۹:۴۹
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روششناسي پاسخگويي به شبهات» 🔻جلسه سوم 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ۲۵ بهمن ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📍کلاس١٠٩ @philosophysadiq
#گزارش_برنامه📝
به همت انجمن علمي دانشجویی فلسفه و كلام اسلامي، جلسه سوم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات در روز چهارشنبه ٢٥ بهمن برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان شرايط پاسخگويي به شبهه با توجه به مخاطب و مقتضيات زمان و مكان پرداختند.🔹شناخت سطح مخاطب، احترام به وي و پرهيز از توهين به اعتقادات طرف مقابل، و همراه کردن مخاطب با خود از موارديست كه فرد حين پاسخگويي به شبهه ملزم به رعايت آن است.
🔸همچنين، توجه به مكان و زمان مناسب از عوامليست كه تاثير مستقيم بر نتيجه بحث دارد. پاسخ درست به شبهه در زمان و مكان نادرست تاثير عكس دارد.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
به همت انجمن علمي دانشجویی فلسفه و كلام اسلامي، جلسه سوم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات در روز چهارشنبه ٢٥ بهمن برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان شرايط پاسخگويي به شبهه با توجه به مخاطب و مقتضيات زمان و مكان پرداختند.🔹شناخت سطح مخاطب، احترام به وي و پرهيز از توهين به اعتقادات طرف مقابل، و همراه کردن مخاطب با خود از موارديست كه فرد حين پاسخگويي به شبهه ملزم به رعايت آن است.
🔸همچنين، توجه به مكان و زمان مناسب از عوامليست كه تاثير مستقيم بر نتيجه بحث دارد. پاسخ درست به شبهه در زمان و مكان نادرست تاثير عكس دارد.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
۱۵:۲۴
۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از اندیشکده فلسفه سیاسی دانشگاه امام صادق
۱۳:۵۳
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۷:۰۰
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روششناسي پاسخگويي به شبهات» 🔻جلسه سوم 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ۲۵ بهمن ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📍کلاس١٠٩ @philosophysadiq
روششناسی-ج۳.pdf
۲۹۷.۲۴ کیلوبایت
۱۴:۳۴
۵ اسفند ۱۴۰۲
انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی
🏞️ انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي برگزار ميكند: «روششناسي پاسخگويي به شبهات» 🔻جلسه چهارم 🔸استاد: سركار خانم دكتر فريدي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) 📆چهارشنبه ٢ اسفند ⏰ساعت١٢:٤٥-١٤ 📍كلاس٧٠٧ فرهنگي @philosophysadiq
#گزارش_برنامه📝
به همت انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي، جلسه چهارم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان روش پاسخگويي به شبهه بر اساس مباني و نقطه مشترك براي شروع پرداختند.
🔹برخي شبهات از چند مسئله مختلف تشكيل شدهاند. لازم است به هر مسئله به طور جداگانه پرداخته شود. گاهي نيز برخي از اين مسائل در حيطه تخصص فرد پاسخگو نيست، لذا در اين شرايط وي بايد تنها به شفافسازي مسائلي كه به آن علم و اشراف دارد بپردازد. برای مثال، فرد میتواند جنبههای اجتماعی شبهه را تبیین نماید اما پاسخدهی به وجوه حقوقی آن که بر آن اشراف ندارد را به افراد متخصص در حوزه حقوق بسپارد.
🔸براي شروع، نقطه مشترك ميان پاسخگو و مخاطب بسيار مهم است. براي مثال، شايد در هنگام پاسخ به شبهات در حوزه حجاب، نقطه مشترك ميان دوطرف امري مانند حيا باشد. فرد بايد از حياي شخص مقابل شروع كرده و فضاي همدلي ميان خود و او ايجاد كند.
🔹 *"جهادگر در فضاي جهاد تبيين بايد بزرگمنش باشد"*. همين باعث ميشود اولا عنصر خيرخواهي و دلسوزي در او قوي شده و نمود بيشتري در رفتارش پيدا كند، و هم توهينها و دشنامهاي محتمل در حين پاسخگويي به شبهه را با سعه صدر بيشتري تحمل نمايد.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
به همت انجمن علمي فلسفه و كلام اسلامي، جلسه چهارم از كارگاه روششناسی پاسخگويی به شبهات برگزار گرديد.
🔸در اين برنامه، سركار خانم دكتر فريدی به بيان روش پاسخگويي به شبهه بر اساس مباني و نقطه مشترك براي شروع پرداختند.
🔹برخي شبهات از چند مسئله مختلف تشكيل شدهاند. لازم است به هر مسئله به طور جداگانه پرداخته شود. گاهي نيز برخي از اين مسائل در حيطه تخصص فرد پاسخگو نيست، لذا در اين شرايط وي بايد تنها به شفافسازي مسائلي كه به آن علم و اشراف دارد بپردازد. برای مثال، فرد میتواند جنبههای اجتماعی شبهه را تبیین نماید اما پاسخدهی به وجوه حقوقی آن که بر آن اشراف ندارد را به افراد متخصص در حوزه حقوق بسپارد.
🔸براي شروع، نقطه مشترك ميان پاسخگو و مخاطب بسيار مهم است. براي مثال، شايد در هنگام پاسخ به شبهات در حوزه حجاب، نقطه مشترك ميان دوطرف امري مانند حيا باشد. فرد بايد از حياي شخص مقابل شروع كرده و فضاي همدلي ميان خود و او ايجاد كند.
🔹 *"جهادگر در فضاي جهاد تبيين بايد بزرگمنش باشد"*. همين باعث ميشود اولا عنصر خيرخواهي و دلسوزي در او قوي شده و نمود بيشتري در رفتارش پيدا كند، و هم توهينها و دشنامهاي محتمل در حين پاسخگويي به شبهه را با سعه صدر بيشتري تحمل نمايد.
🔺فايل يادداشت مباحث گفته شده به شكل تفصيلی در كانال انجمن بارگزاری خواهد شد.
@philosophysadiq
۹:۳۸