عکس پروفایل قصه توپ رنگق

قصه توپ رنگ

۳۳,۹۹۲عضو
thumnail
پروژه "مَن" با هدف پذیرش و افتخار کودکان به هویتهای فردی، خانوادگی، جنسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و ملی، بر روی جمعی از کودکان نه تا دوازده سال در خانه بلوط شهر دیشموک در هفت روز برگزار گردید. اصول جلسات گفتگومحور و با تسهیلگری بر اساس سوال و پرسش سقراطی انجام شده است. موضوع هر جلسه بر یکی از اهداف هویتی تکیه دارد. در پایان هر جلسه کودکان فعالیتهایی فرهنگی و هنری بر اساس تفکر، تخیل و جمعبندی مباحث جلسه انجام دادند. حاصل این مباحث و فعالیتها در قالب نمایشگاهی در روز جمعه با حضور کودکان، خانواده هایشان و اهالی شهر برگزار شد. امید است که با یاری پروردگار سهم کوچکی در ارتقای سلامت روانی جامعه برداشته باشیم.سپاس از خانم محمدی که این پروژه را تسهیلگری کردند.

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail
چقدر ذوق می کردم که بچه‌های بلوط برای مسولین و مردم در مورد پروژه‌شون توضیح می‌دادند.هر نقاشی حکایت از یک هویت بود.هویت فردی،خانوادگی،ملی،مذهبی و....با اعتماد بنفس بالا می‌گفتند من ...

۱۹:۴۱

thumnail

۱۹:۴۱

thumnail

۱۹:۴۱

thumnail
اول صبح خانم خسروی این تصویر از کلاسش را در خانه بلوط برام فرستاد،ترانه در حال قصه گویی برای کودکان کوچکتر از خودش است.او همیشه علاقه به کتاب نشون نمی داد.از وقتی به او گفته شد: مسولیت قصه گویی دو کودک را به عهده بگیر.شوقش به کتاب بیشتر شده است. امروز برای تعداد زیادی کتاب خواند

۸:۰۵

thumnail
چطور می‌شود ساعت دو ظهر این همه بچه جمع بشوند و منتظر مربیان خانه بلوط بمانند.از صبح مدرسه رفتند خسته اما تا ساعت شش خانه بلوط پرانرژی قصه گوش دهی،خیاطی کنی،شطرنج بازی کنی و داستان بنویسی.

۱۳:۱۶

‏گاهی با خود می‌گویم ما چه کم داریم که در خیلی از زمینه‌ها از کشورهای توسعه یافته عقب افتادیم.در حیطه تخصصی خودم می گویم:ما در آموزش پرورش در یک جاده سنگلاخ و خلاف جهت داریم حرکت می‌کنیم.آموزش کودکان و بهبود نظام آموزشی در اولویت توسعه کشور نیست.کرامت انسانی را پاس بداریم.

۱۹:۵۱

thumnail
‏امروز دومین جلسه کلاس آموزش زبان انگلیسی در روستای چنگلوا بود.خانم جهانگشا از معلم‌های همشهری هستند که لطف کردند و به بچه‌ها اموزش می دهند.قرار بود فقط بیست نفر باشد اما استقبال بچه‌ها زیاد بود و دو کلاس تشکیل شد.

۱۸:۵۴

thumnail

۱۵:۲۰

این متن را خودم نوشتم: از خواب بیدار شدم خیلی تشنه بودم، زنگ زدم به اداره آتش نشانی گفتم خونه مون آتش گرفته لطفا سریع بیایید، گفتند ماشین مون آب ندارد.زنگ زدم به همسایه مون گفتم میشه با دریل تخریب دیوار را سوراخ کند و یک لیوان آب به من بدهد. گفت دریل تخریب نداریم.تشنگی من زیاد شد حال هم نداشتم بروم تا آشپزخانه آب بخورم. داشتم فکر می کردم چه کنم که بلند شدم از خدا خواستم آنقدر باران ببارد که سقف خونه مون خراب شود و آب از آن بیاید. خدا پیام داد پاشو تا زمین لرزه نفرستادم بیاد خودت و خونه ات را خراب کنه و ....

۱۵:۲۰

thumnail
‏می‌نویسیم تا به داشته‌های‌مان باور پیدا کنیم.می نویسیم تا راه روشنی پیدا کنیم برای مسیر زندگی‌مان.می‌نویسیم تا آرزوهایمان را به داشته‌هایمان تبدیل کنیم.
مربیان موسسه قصه رنگ توپ، امسال بر نوشتن و خواندن تمرکز دارند

۱۸:۱۱

thumnail
نمایش خلاق

۸:۲۲

thumnail
‏روستای اکبراباد شهر دهدشت از چند پاره ده تشکیل شده است که خانه بلوط در آن واقع شده است.برخی بچه‌ها بخاطر دور بودن خونه‌شون کمتر می‌توانند به خانه بلوط بیایند.به مربیان عرض کردم خانه بلوط را محدود به آن چهارصد متر ندانید،کل روستا خانه بلوط است.سراغ بچه‌ها بروید و برنامه اجرا کنید.

۱۹:۳۰

thumnail
چند هفته است هر روز به موسسه «قصه رنگ توپ» می‌آیند و باهم قصه می‌خوانند، بازی می‌کنند و نقاشی می‌کشند.به هیچ وجه در کارشون مداخله نکردم. فقط به آنها فضا دادم. خودشون تصمیم گرفتند هر روز یکی معلم شود.یک ساعت قبل از باز شدن موسسه منتظرند. والدین می‌گویند بسیار سر شوق هستند.

۱۳:۴۴

دعوت شدم برای مربیان پیش دبستانی در مورد شیوه انس کودکان با نماز صحبت کنم.جا خوردم گفتم بلکه اشتباه گفتند.رفتم و دیدم همه مربی پیش دبستانی هستند.از وزارتخانه به همه بخشنامه زدند.پیش دبستانی چه ربطی به نماز دارد؟موضوع بحثم را نقد سیاست های تربیت دینی در نظام آموزشی قرار دادم. برنامه های مذهبی و مناسکی چقدر توانستند دانش آموزان را دینی تربیت کنند. جشن تکلیف های صوری، نمازجماعت های بخشنامه‌ای.معلم دیدم نماز نمی‌خواند اما امام جماعت مدرسه است چون بخشنامه خواسته است.به مربیان و مسولان توصیه می‌کنم کتاب‌های علی صفایی و آقای عبدالعظیم کریمی را بخوانند. چندتا از کتاب های کلر ژوبرت( در جستجوی خدا و کلوچه های خدا) را تحلیل محتوا کردم و گفتم تربیت دینی یعنی پرورش نگاه زیباشناختی به خدا، انسان و طبیعت است. تربیت دینی یعنی پرورش حس دینی نه علم دینی و تزریق مناسک به شیوه‌ای که هیچ درکی از آن آیین‌ها ندارد.

۱۸:۱۲