۱۴:۴۷
۱۴:۴۷
۱۴:۴۷
۱۴:۴۷
۱۴:۴۷
۱۴:۴۷
۱۹:۴۱
۱۹:۴۱
۱۹:۴۱
۸:۰۵
۱۳:۱۶
گاهی با خود میگویم ما چه کم داریم که در خیلی از زمینهها از کشورهای توسعه یافته عقب افتادیم.در حیطه تخصصی خودم می گویم:ما در آموزش پرورش در یک جاده سنگلاخ و خلاف جهت داریم حرکت میکنیم.آموزش کودکان و بهبود نظام آموزشی در اولویت توسعه کشور نیست.کرامت انسانی را پاس بداریم.
۱۹:۵۱
۱۸:۵۴
۱۵:۲۰
این متن را خودم نوشتم: از خواب بیدار شدم خیلی تشنه بودم، زنگ زدم به اداره آتش نشانی گفتم خونه مون آتش گرفته لطفا سریع بیایید، گفتند ماشین مون آب ندارد.زنگ زدم به همسایه مون گفتم میشه با دریل تخریب دیوار را سوراخ کند و یک لیوان آب به من بدهد. گفت دریل تخریب نداریم.تشنگی من زیاد شد حال هم نداشتم بروم تا آشپزخانه آب بخورم. داشتم فکر می کردم چه کنم که بلند شدم از خدا خواستم آنقدر باران ببارد که سقف خونه مون خراب شود و آب از آن بیاید. خدا پیام داد پاشو تا زمین لرزه نفرستادم بیاد خودت و خونه ات را خراب کنه و ....
۱۵:۲۰
۱۸:۱۱
۸:۲۲
۱۹:۳۰
۱۳:۴۴
دعوت شدم برای مربیان پیش دبستانی در مورد شیوه انس کودکان با نماز صحبت کنم.جا خوردم گفتم بلکه اشتباه گفتند.رفتم و دیدم همه مربی پیش دبستانی هستند.از وزارتخانه به همه بخشنامه زدند.پیش دبستانی چه ربطی به نماز دارد؟موضوع بحثم را نقد سیاست های تربیت دینی در نظام آموزشی قرار دادم. برنامه های مذهبی و مناسکی چقدر توانستند دانش آموزان را دینی تربیت کنند. جشن تکلیف های صوری، نمازجماعت های بخشنامهای.معلم دیدم نماز نمیخواند اما امام جماعت مدرسه است چون بخشنامه خواسته است.به مربیان و مسولان توصیه میکنم کتابهای علی صفایی و آقای عبدالعظیم کریمی را بخوانند. چندتا از کتاب های کلر ژوبرت( در جستجوی خدا و کلوچه های خدا) را تحلیل محتوا کردم و گفتم تربیت دینی یعنی پرورش نگاه زیباشناختی به خدا، انسان و طبیعت است. تربیت دینی یعنی پرورش حس دینی نه علم دینی و تزریق مناسک به شیوهای که هیچ درکی از آن آیینها ندارد.
۱۸:۱۲