عکس پروفایل Quran_AvinyQ

Quran_Aviny

۱۲۳عضو
با عرض سلام و ادبخدمت دانش‌آموزان محترم مدرسه شهید آوینی
آقایان دانش آموز در کلاس‌های ۹۰۳، ۹۰۴ و ۹۰۱امروز به دلیل برودت هوا کلاس‌ها غیرحضوری اعلام شده و به صورت مجازی در خدمت شما هستیمهفته پیش هم که با آلودگی هوا مدارس تعطیل بود که عملا دو جلسه پشت سر هم سعادت دیدار شما رو نداشتیم.هفته قبل‌تر نیز مراسم ایام شهادت و امتحان فرهنگی از تاریخ صدر اسلام و وقایع مهم آن به عمل آمد و توفیق دیدار برخی از عزیزان رو هم از دست دادیم.با برخی از شما درس چهارم "جلسه دوم" و با برخی درس پنجم "جلسه اول" را کار کردیمبنابراین جهت انسجام مطالب و کم و زیاد نشدن محتوای آموزشی در هر سه کلاس، فایلی خدمتتان ارسال می‌گردد که پاسخ فعالیت‌های دروس ۴، ۵ و ۶ کتاب قرآن پایه نهم هست.دوستانی که در روزهای تدریس غیبت داشتند نیز می‌توانند از پاسخ دروس قبل‌تر مثل درس ۴ و ۵ نیز استفاده نمایند.

۵:۱۴

Quran_Aviny
پاسخ فعالیت‌های درس‌های 4، 5 و 6.pdf
جواب‌ها با رنگ قرمز در کادر مستطیل قرمز رنگ مشخص هستند.

۵:۱۸

thumnail
ملاحظه بفرماییددر تصویر که مربوط به صفحه ۶۶ است علاوه بر پاسخ فعالیت‌ها، کادر قرمز رنگ دیگری رو علامت زدیم که نکته مهمی در فن ترجمه است و قابلیت طرح سوال امتحانی را دارد.

۵:۲۳

صفحه ۴۷ کتاب قرآن پایه نهم نکاتی در خصوص وقف در قرائت است که آقایان خرم‌آبادی، درفشی، رامشینی، صالحی، طباخیان، عابدی و عامری زحمت کشیده و تحقیقی در مورد این علائم آورده بودند که صمیمانه از این دوستان تشکر می‌کنم و مسلما نمره مثبت در مستمر و پایانی ایشان اعمال خواهم نمود.

۵:۴۷

صفحه ۵۶ نکاتی در خصوص نحوه وقف بر کلمات است که این مورد را هم در خلال درس‌ها و قرائت آیات بارها سوال دانش‌آموزان بوده لذا اشاره و تکرار کرده‌ایم.

۵:۵۱

صفحه ۶۴ در مورد همزه وصل (الف وصل) است که بسیار مهم بوده و علاوه بر مهارت در تلاوت آیات و قرائت متون عربی، قابلیت طرح سوال امتحانی را نیز داراست.مانند سوال زیر:○ حرکت الف وصل در ابتدای این کلمات را مشخص کنید.اصبِرواادخُلوا

۶:۲۵

دانش‌آموزان کلاس‌های ۹۰۳، ۹۰۴ و ۹۰۱ توجه بفرماییدامتحان نوبت اول از اول کتاب تا آخر درس ۶ (تا صفحه ۶۸) خواهد بود.

۷:۱۴

اما برای نمره قرائت:از QR code موجود در بالای هر صفحه می‌توانید استفاده کنید و تلاوت آیات آن صفحه را گوش داده و تمرین کنید.عزیزان دقت کنید صفحات ۵۳ و ۵۷ برای درس پنجم و صفحات ۶۱ و ۶۵ برای درس ششم مورد سنجش قرار می‌گیرد.لذا دانش آموزان از هر درس یک صفحه را "به انتخاب خود" تمرین کرده و روان‌خوانی آن را به صورت ویس برای بنده ارسال کنید. پس هر دانش آموز باید دو صفحه از میان صفحات ذکر شده را به انتخاب خود روخوانی کرده و ارسال نماید. نام کاربری من: @fp17253

۷:۳۱

بنا بود تکلیف مورد نظر را تا ساعت ۱۲:۳۰ بفرستید اما جهت رفاه حال شما عزیزان فرصت داده می‌شود لذا لطفا نهایتا تا ساعت ۶ عصر امروز ارسال نمایید.به دوستان خود هم اطلاع دهید تا حقی ضایع نگردد.به صوت‌هایی که بعد از ساعت ۶ ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۷:۴۰

یادآوری و تکرار:۱. پاسخ فعالیت‌ها در قالب فایل پی‌دی‌اف خدمتتان ارسال گردید.۲. امتحان تا آخر درس ۶ خواهد بود.۳. جهت نمره شفاهی تا ۶ عصر ویس بفرستید.
هر سوالی داشتید فقط تا ۱۲:۳۰ در شخصی با نام کاربری @fp17253 درخدمتتان هستم.

۷:۴۴

برای تک تک شما در امتحانات پیش رو آرزوی موفقیت دارم.

۷:۴۷

دوستان عزیز بنده از تاریخ و ساعت امتحان بی‌اطلاع هستم. لطفا از مدرسه پیگیر باشید.

۷:۵۲

چندین نکته حائز اهمیته:۱. این چه طرز روخوانیه که ارسال می‌کنید؟چرا دارید هجی می‌کنید و کلمه کلمه می‌خونید؟ چرا این‌همه غلط تلفظ می‌کنید؟بارها گفتم روان‌خوانی کنید.۲. باز عده‌ای فقط یک صفحه از قرائتشون می‌فرستند. عرض کردم از هر درس یک صفحه به انتخاب خودتونیعنی از درس پنجم می‌تونید صفحه ۵۳ رو بفرستید و یا صفحه ۵۷ رو.به اضافه این‌که از درس ششم هم می‌تونید صفحه ۶۱ رو بخونید و یا صفحه ۶۵ رو.پس شما دو تا ویس باید بفرستید.۳. این قرائت‌ها ارزیابی شما و ۱۰ نمره شفاهی شماست. پس سرسری نگیرید. معدلتون رو با درس قرآن بالا ببرید. این درس مثل درس ریاضی و علوم نیست که استدلالی و تحلیلی باشه یا مثل درس‌های دیگه نیست که توجه بیش‌تری بطلبه.۴. در کلاس هم نیستید که بهانه داشته باشید استرس داشتیم و وقت تمرین نداشتیم.

۹:۴۵

thumnail

۷:۰۴

نحوه تلفظ عبارت "وَ رَهۡبَانِيَّةً ٱبۡتَدَعُوهَا":به این فایل چندین بار با دقت گوش کرده و تمرین کنید undefined

۷:۲۳