عکس پروفایل آموزش قرآن به کودکان و نوجوانانآ

آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان

۳۰۳عضو
#اصول_برنامه_ریزی #نکات_طلایی_حفظ
همه ی ما این شعر رو شنیدیم که
undefinedرهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رودرهرو آن است که آهسته و پیوسته رود (سعدی
undefinedیا این مثال معروف که اگر چکه های آب مدت ها روی یک سنگ بچکه میتونه اون رو سوراخ کنه، یعنی چکه های ظاهرا بی قدرت آب وقتی تداوم داشته باشن میتونن سنگ با همه ی سختیش رو تغییر بدن
undefinedاز هر انسان موفقی تو عرصه های مختلف اگر بپرسی چه عواملی باعث موفقیت شدن قطعا تداوم رو جز اصول مهم نام میبره undefined
undefinedوقتی سه روز پشت سر هم، هر روز کامل برنامه هارو انجام بدید ، دو روز نصف برنامه رو انجام بدید و یه روز هیچی نخونید..
یعنی اصل تداوم رو رعایت نکردید! undefined

undefinedفردی که نیت جدی برای موفقیت در این مسیر دارد باید تداوم در کارش داشته باشه،
undefined حواستون باشه هر روز که در حال پیشرفت هستید و برنامه ها رو تحلیل و بررسی میکنید به این قسمت توجه کنید که آیا در حال رعایت تدام هستید یا نهundefined#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۴

#انواع_حافظه
undefinedحافظ قران باید حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت، جنس حافظه ش و ویژگی های حافظه ی خود رو باید به خوبی بشناسه، حافظه ی کوتاه مدت از اسمش مشخصه،یعنی محفوظاتی وارد ذهن میشه در طی یک هفته الی ده روز پالایش و تقویت میشه،و اروم اروم به بایگانی مغز فرستاده میشه یعنی همون حافظه ی بلند مدت،بعضی از حفاظ توقع دارند که در لحظه ی حفظ،کیفیتشون بشه شبیه اجزایی که قبلا حفظ کردن یا صفحاتی که یک ماه از حفظشون گذشته،یا بشود مثل حفاظی که سالهاست حافظ قران هستند،این دیدگاه اشتباه هست،صفحه ای که امروز حفظ میکنیم تا 10 روز باید مرور کنیم و تحویل بدیم در منزل یا به حریف تمرینی، تا اروم اروم تقویت بشه و جا بیوفته،و بعد از اینکه در حافظه ی بلند مدت قرار گرفت مثل صفحات جدید نیاز به مرور روزانه نیست، پس ما دو حافظه داریم، حافظه ی کوتاه مدت و حافظه ی بلند مدت،و هر کدوم مطابق جنس خودش رفتار کنیم.
#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۴

#نکات_طلایی_حفظ
undefinedنکته ای مهم در هنگام مرور و انجام حفظundefined
undefinedدر هنگام مرور و یا انجام حفظ حتما در پرده های پایین صدا تکالیف انجام شود.تلاوت با صدای بلند و در پرده های بالای صوتی موجب خستگی،آسیب به صدا و نیز سبب کم شدن تمرکز نسبت به محفوظات می شود.
#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۴

#آموزش_مراحل_حفظ_قرآن❶- مرحله اول : #ترجمه_و_فهم_معناى_كلى
undefined عزيزان در مرحله اول لازم است، ترجمه و مفاهیم آیات مورد مطالعه و توجه قرار گیرد. البته بهتر این است که از ترجمه بصورت تحت الفظی اجتناب كنيد و درك و فهم معناى كلى آيات كفايت ميكند. بدیهی است فهم آیات علاوه بر لذت بخش بودن برای حافظ، باعث برخورداری از اثرات معنوی و تربیتی قرآن و افزایش سرعت به یادسپاری و بالا رفتن ماندگاری آیات در ذهن میشود. چرا که با همراه بودن مفاهیم و معانی، الفاظ بهتر در حافظه نقش بسته و پایدارتر نیز خواهد بود.

❷- مرحله دوم : #استماع_ترتیل_الگو
undefined در این مرحله حافظان باید با کمک گرفتن از حافظه شنیداری، ترتیل یک قاری برتر ( استاد منشاوی ) را خوب گوش بگیرد و آیات را چند بار همزمان با نگاه به خط قرآن استماع کنند و چند بار با صدای استاد همخوانی کنند. در این مرحله اگر شخصی مشکل روخوانی دارد، باید آنرا برطرف کند و با صوت و لحن هم کم کم آشنا شود و با دقت در تلاوت استاد، مواضع وقف و ابتدا را مشخص کند و بایستی آن را در قرآن خود علامت گذاری کند.
❸- مرحله سوم : #خواندن
undefined در این مرحله تعداد دفعات خواندن با صدای متوسط و به شیوه ی ترتیل به اندازه ای است که تصویری اجمالی از همه ی آیاتی که قرار است حفظ کنیم در ذهن شکل بگیرد.
❹- مرحله چهارم : #تقطیع_و_تکرار
undefined در این مرحله که یکی از مراحل مهم هست، حافظ با تقطیع و جمله بندی یک آیه بلند به بخش های کوچک تر و قابل حفظ و بعد تکرار هر بخش به صورت جداگانه آن را به خاطر می سپارد. چون آیات طولانی را نمیشود یکباره حفظ کرد باید آن را بخش های دو سه کلمه ای تقسیم کرد ز آن را حفظ کرد و آن گاه دو بخش را با تکرار زیاد به هم پیوند می دهد.
undefinedذکر این نکته را لازم میدانیم که پایه ریزی حفظ متقن و بدون هرگونه اشکال و فراموشی از همین مرحله آغاز میشود. به همین علت افرادی که با بی حوصلگی و شتاب زدگی و بدون دقت کافی این مرحله را طی می کنند به ندرت به موفقیت چشم گیر دست می یابند.
❺- مرحله پنجم : #پیوند_محفوظات
الف) برقراری پیوند میان جملات هر آیه : undefinedبرای اینکه حافظ بتواند آیات را پس از حفظ بصورت سلسله وار و پیوسته از حفظ قرائت نماید، لازم است بعد از حفظ هر جمله، بین مقاطع و جملاتی که حفظ کرده است پیوند برقرار نماید.
ب) برقراری پیوند میان آیات :undefinedبعد از حفظ هر آیه، برقراری پیوند میان هر آیه با آیات قبلی، نیز لازم است. به این صورت که پس از حفظ آیه نخست، آیه دوم را حفظ می نماییم. پس از آن هر دو آیه را بصورت پیوسته از حفظ تلاوت میکنیم. این کار باعث میشود، ترتیب آیات در ذهن ما جای گیرد. همچنین لازم است حافظ قرآن بلافاصله بعد از پایان حفظ محدوده ی روز، برای حصول اطمینان از صحت و کیفیت حفظ و ترتیب آیات، محدوده ی حفظ شده را سه تا پنج مرتبه از حفظ بخواند.
❻- مرحله ششم : #تحکیم_و_تکمیل_حفظ
undefined بعد از گذشت چند ساعت از حفظ اولیه، معمولا بخشی از محفوظات انسان دچار آسیب شده و در ذهن کمرنگ میگردد. چرا که آیات حفظ شده ابتدا در حافظه کوتاه مدت ذخیره گشته است. برای تجدید حفظ و ترمیم این بخش از محفوظات لازم است حافظ در طول روز چند بار محفوظات خود را تکرار نماید تا کلماتی که در این فاصله فراموش شده اند، بازیابی گردد. پیشنهاد میشود حداقل یکبار پس از گذشت دو ساعت از حفظ، مرتبه ی دیگر پس از گذشت شش ساعت و در مرتبه آخر پس از دوازده ساعت از حفظ اولیه، محفوظات تکرار گشته و در صورت بروز اشکال یا فراموشی محفوظات ترمیم و بازسازی گردد.
❼- مرحله هفتم : #نوشتن_محفوظات
undefined یکی از مراحل کار حفظ که در برخی از کشور ها به عنوان اصلی ترین مرحله برای حفظ بکار میرود، نوشتن محفوظات است. نوشتن نقش به سزایی در تقویت و تثبیت محفوظات در ذهن حافظ دارد. البته بهتر است به جایگاه آیات در صفحه نیز توجه شده و در نوشتن سعی کنیم، مطابق جایگاه اصلی کلمات در مصحف، آیات را بنویسیم. برای اینکار استفاده از مشق نور توصیه میشود.
undefined- مرحله ی هشتم: #تحویل_دادن_محفوظات
undefinedحافظ باید مکانی که همان روز حفظ کرده را برای یک نفر بخواند.#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۴

#انگیزشی
undefinedاگر محفوظات شما ضعیف شده با یک برنامه منظم میتوانید محفوظات را دوباره زنده و فعال کنید.
undefinedیادتون باشه آنچه قبلاً حفظ کردید در حافظه شما وجود دارد تنها دچار خاک گرفتگی شده و با یک همت دوباره و یک برنامه تثبیت، مجددا به حافظه شما برمیگردد.
undefinedپس اقدام کنید از همین امروز #نکات_طلایی_حفظ #آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۵

#مباحثه
undefined #فواید_مباحثه
undefinedاحساس مسئولیت نسبت به هم مباحث سبب میشود شما بطور منظم در ساعات مقرر برای مباحثه حاضر شوید و محفوظات را مرور کنید.undefined
undefinedافزایش اعتماد بنفس که به دلیل این است که محفوظات را در مباحثه، برای شخص دیگری میخوانید که خود عاملی میشود تا شما در بین افراد بیشتری به راحتی محفوظات خود را ارائه دهید.undefined

undefinedدر مباحثه یکبار شما میخوانید و یکبار هم استماع میکنید و در عین حال با خط بردن از قرآن صفحه را مشاهده میکنید که سبب تقویت بیشتر محفوظات و تثبیت جایگاه آیات و‌ کلمات در صفحه است
undefinedدر مباحثه برای شخص دیگر میخوانید و اشکالاتی که امکان دارد خودتان تابحال نمیدانستید را متوجه شوید و سبب اصلاح اشکالات حفظی شما شودundefined
undefinedباعث تنوع در شیوه مرور است و از یکنواختی مرور جلوگیری میکند#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۵

#آموزش_مراحل_حفظ_قرآن❶- مرحله اول : #ترجمه_و_فهم_معناى_كلى
undefined عزيزان در مرحله اول لازم است، ترجمه و مفاهیم آیات مورد مطالعه و توجه قرار گیرد. البته بهتر این است که از ترجمه بصورت تحت الفظی اجتناب كنيد و درك و فهم معناى كلى آيات كفايت ميكند. بدیهی است فهم آیات علاوه بر لذت بخش بودن برای حافظ، باعث برخورداری از اثرات معنوی و تربیتی قرآن و افزایش سرعت به یادسپاری و بالا رفتن ماندگاری آیات در ذهن میشود. چرا که با همراه بودن مفاهیم و معانی، الفاظ بهتر در حافظه نقش بسته و پایدارتر نیز خواهد بود.

❷- مرحله دوم : #استماع_ترتیل_الگو
undefined در این مرحله حافظان باید با کمک گرفتن از حافظه شنیداری، ترتیل یک قاری برتر ( استاد منشاوی ) را خوب گوش بگیرد و آیات را چند بار همزمان با نگاه به خط قرآن استماع کنند و چند بار با صدای استاد همخوانی کنند. در این مرحله اگر شخصی مشکل روخوانی دارد، باید آنرا برطرف کند و با صوت و لحن هم کم کم آشنا شود و با دقت در تلاوت استاد، مواضع وقف و ابتدا را مشخص کند و بایستی آن را در قرآن خود علامت گذاری کند.
❸- مرحله سوم : #خواندن
undefined در این مرحله تعداد دفعات خواندن با صدای متوسط و به شیوه ی ترتیل به اندازه ای است که تصویری اجمالی از همه ی آیاتی که قرار است حفظ کنیم در ذهن شکل بگیرد.
❹- مرحله چهارم : #تقطیع_و_تکرار
undefined در این مرحله که یکی از مراحل مهم هست، حافظ با تقطیع و جمله بندی یک آیه بلند به بخش های کوچک تر و قابل حفظ و بعد تکرار هر بخش به صورت جداگانه آن را به خاطر می سپارد. چون آیات طولانی را نمیشود یکباره حفظ کرد باید آن را بخش های دو سه کلمه ای تقسیم کرد ز آن را حفظ کرد و آن گاه دو بخش را با تکرار زیاد به هم پیوند می دهد.
undefinedذکر این نکته را لازم میدانیم که پایه ریزی حفظ متقن و بدون هرگونه اشکال و فراموشی از همین مرحله آغاز میشود. به همین علت افرادی که با بی حوصلگی و شتاب زدگی و بدون دقت کافی این مرحله را طی می کنند به ندرت به موفقیت چشم گیر دست می یابند.
❺- مرحله پنجم : #پیوند_محفوظات
#الف) برقراری پیوند میان جملات هر آیه : undefinedبرای اینکه حافظ بتواند آیات را پس از حفظ بصورت سلسله وار و پیوسته از حفظ قرائت نماید، لازم است بعد از حفظ هر جمله، بین مقاطع و جملاتی که حفظ کرده است پیوند برقرار نماید.
) برقراری پیوند میان آیات :undefinedبعد از حفظ هر آیه، برقراری پیوند میان هر آیه با آیات قبلی، نیز لازم است. به این صورت که پس از حفظ آیه نخست، آیه دوم را حفظ می نماییم. پس از آن هر دو آیه را بصورت پیوسته از حفظ تلاوت میکنیم. این کار باعث میشود، ترتیب آیات در ذهن ما جای گیرد. همچنین لازم است حافظ قرآن بلافاصله بعد از پایان حفظ محدوده ی روز، برای حصول اطمینان از صحت و کیفیت حفظ و ترتیب آیات، محدوده ی حفظ شده را سه تا پنج مرتبه از حفظ بخواند.
❻- مرحله ششم : #تحکیم_و_تکمیل_حفظ
undefined بعد از گذشت چند ساعت از حفظ اولیه، معمولا بخشی از محفوظات انسان دچار آسیب شده و در ذهن کمرنگ میگردد. چرا که آیات حفظ شده ابتدا در حافظه کوتاه مدت ذخیره گشته است. برای تجدید حفظ و ترمیم این بخش از محفوظات لازم است حافظ در طول روز چند بار محفوظات خود را تکرار نماید تا کلماتی که در این فاصله فراموش شده اند، بازیابی گردد. پیشنهاد میشود حداقل یکبار پس از گذشت دو ساعت از حفظ، مرتبه ی دیگر پس از گذشت شش ساعت و در مرتبه آخر پس از دوازده ساعت از حفظ اولیه، محفوظات تکرار گشته و در صورت بروز اشکال یا فراموشی محفوظات ترمیم و بازسازی گردد.
❼- مرحله هفتم : #نوشتن_محفوظات
undefined یکی از مراحل کار حفظ که در برخی از کشور ها به عنوان اصلی ترین مرحله برای حفظ بکار میرود، نوشتن محفوظات است. نوشتن نقش به سزایی در تقویت و تثبیت محفوظات در ذهن حافظ دارد. البته بهتر است به جایگاه آیات در صفحه نیز توجه شده و در نوشتن سعی کنیم، مطابق جایگاه اصلی کلمات در مصحف، آیات را بنویسیم. برای اینکار استفاده از مشق نور توصیه میشود.
undefined- مرحله ی هشتم: #تحویل_دادن_محفوظات
undefinedحافظ باید مکانی که همان روز حفظ کرده را برای یک نفر بخواند.#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۶

#آموزش_مراحل_حفظ_قرآن❶- مرحله اول : #ترجمه_و_فهم_معناى_كلى
undefined عزيزان در مرحله اول لازم است، ترجمه و مفاهیم آیات مورد مطالعه و توجه قرار گیرد. البته بهتر این است که از ترجمه بصورت تحت الفظی اجتناب كنيد و درك و فهم معناى كلى آيات كفايت ميكند. بدیهی است فهم آیات علاوه بر لذت بخش بودن برای حافظ، باعث برخورداری از اثرات معنوی و تربیتی قرآن و افزایش سرعت به یادسپاری و بالا رفتن ماندگاری آیات در ذهن میشود. چرا که با همراه بودن مفاهیم و معانی، الفاظ بهتر در حافظه نقش بسته و پایدارتر نیز خواهد بود.

❷- مرحله دوم : #استماع_ترتیل_الگو
undefined در این مرحله حافظان باید با کمک گرفتن از حافظه شنیداری، ترتیل یک قاری برتر ( استاد منشاوی ) را خوب گوش بگیرد و آیات را چند بار همزمان با نگاه به خط قرآن استماع کنند و چند بار با صدای استاد همخوانی کنند. در این مرحله اگر شخصی مشکل روخوانی دارد، باید آنرا برطرف کند و با صوت و لحن هم کم کم آشنا شود و با دقت در تلاوت استاد، مواضع وقف و ابتدا را مشخص کند و بایستی آن را در قرآن خود علامت گذاری کند.
❸- مرحله سوم : #خواندن
undefined در این مرحله تعداد دفعات خواندن با صدای متوسط و به شیوه ی ترتیل به اندازه ای است که تصویری اجمالی از همه ی آیاتی که قرار است حفظ کنیم در ذهن شکل بگیرد.
❹- مرحله چهارم : #تقطیع_و_تکرار
undefined در این مرحله که یکی از مراحل مهم هست، حافظ با تقطیع و جمله بندی یک آیه بلند به بخش های کوچک تر و قابل حفظ و بعد تکرار هر بخش به صورت جداگانه آن را به خاطر می سپارد. چون آیات طولانی را نمیشود یکباره حفظ کرد باید آن را بخش های دو سه کلمه ای تقسیم کرد ز آن را حفظ کرد و آن گاه دو بخش را با تکرار زیاد به هم پیوند می دهد.
undefinedذکر این نکته را لازم میدانیم که پایه ریزی حفظ متقن و بدون هرگونه اشکال و فراموشی از همین مرحله آغاز میشود. به همین علت افرادی که با بی حوصلگی و شتاب زدگی و بدون دقت کافی این مرحله را طی می کنند به ندرت به موفقیت چشم گیر دست می یابند.
❺- مرحله پنجم : #پیوند_محفوظات
الف) برقراری پیوند میان جملات هر آیه : undefinedبرای اینکه حافظ بتواند آیات را پس از حفظ بصورت سلسله وار و پیوسته از حفظ قرائت نماید، لازم است بعد از حفظ هر جمله، بین مقاطع و جملاتی که حفظ کرده است پیوند برقرار نماید.
ب) برقراری پیوند میان آیات :undefinedبعد از حفظ هر آیه، برقراری پیوند میان هر آیه با آیات قبلی، نیز لازم است. به این صورت که پس از حفظ آیه نخست، آیه دوم را حفظ می نماییم. پس از آن هر دو آیه را بصورت پیوسته از حفظ تلاوت میکنیم. این کار باعث میشود، ترتیب آیات در ذهن ما جای گیرد. همچنین لازم است حافظ قرآن بلافاصله بعد از پایان حفظ محدوده ی روز، برای حصول اطمینان از صحت و کیفیت حفظ و ترتیب آیات، محدوده ی حفظ شده را سه تا پنج مرتبه از حفظ بخواند.
❻- مرحله ششم : #تحکیم_و_تکمیل_حفظ
undefined بعد از گذشت چند ساعت از حفظ اولیه، معمولا بخشی از محفوظات انسان دچار آسیب شده و در ذهن کمرنگ میگردد. چرا که آیات حفظ شده ابتدا در حافظه کوتاه مدت ذخیره گشته است. برای تجدید حفظ و ترمیم این بخش از محفوظات لازم است حافظ در طول روز چند بار محفوظات خود را تکرار نماید تا کلماتی که در این فاصله فراموش شده اند، بازیابی گردد. پیشنهاد میشود حداقل یکبار پس از گذشت دو ساعت از حفظ، مرتبه ی دیگر پس از گذشت شش ساعت و در مرتبه آخر پس از دوازده ساعت از حفظ اولیه، محفوظات تکرار گشته و در صورت بروز اشکال یا فراموشی محفوظات ترمیم و بازسازی گردد.
❼- مرحله هفتم : #نوشتن_محفوظات
undefined یکی از مراحل کار حفظ که در برخی از کشور ها به عنوان اصلی ترین مرحله برای حفظ بکار میرود، نوشتن محفوظات است. نوشتن نقش به سزایی در تقویت و تثبیت محفوظات در ذهن حافظ دارد. البته بهتر است به جایگاه آیات در صفحه نیز توجه شده و در نوشتن سعی کنیم، مطابق جایگاه اصلی کلمات در مصحف، آیات را بنویسیم. برای اینکار استفاده از مشق نور توصیه میشود.
undefined- مرحله ی هشتم: #تحویل_دادن_محفوظات
undefinedحافظ باید مکانی که همان روز حفظ کرده را برای یک نفر بخواند.#آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۷

#انگیزشی
undefinedاگر محفوظات شما ضعیف شده با یک برنامه منظم میتوانید محفوظات را دوباره زنده و فعال کنید.
undefinedیادتون باشه آنچه قبلاً حفظ کردید در حافظه شما وجود دارد تنها دچار خاک گرفتگی شده و با یک همت دوباره و یک برنامه تثبیت، مجددا به حافظه شما برمیگردد.
undefinedپس اقدام کنید از همین امروز #نکات_طلایی_حفظ #آموزش_حفظ •••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۲۷

undefined #فهرست_مطالب_آموزش_حفظ
توجهundefinedبا لمس هشتک ها که فهرست بر اساس آنها تدوین شده است می توانید به سرعت به مطالب مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.مثلا با لمس هشتک #جز #یکم می توانید به تمام مطالب مرتبط با سوره #جز #یکم که در کانال موجود است دسترسی پیدا کنید.
برای جابجا شدن بین موارد موجود در کانال و رفتن به مورد بعدی روی فلشهای بالا ^ برنده و پایین برنده که بعد از لمس هشتک در پایین نرم افزار ایتا ایجاد می شود استفاده کنید.
undefinedپرش به #فهرست_مطالب_کانال undefined
#آموزش_حفظ #فضیلت_حفظ#برکات_دنیوی_و_اخروی_حفظ#درس_جدید #درس_دیروز#بیست_درس#مرور#حفظ_قرآن#شیوه_های_مرور#مباحثه#شیوه_مرور_ذهنی#شیوه_مرور_تثبیتی#مراحل_حفظ_قرآن#آموزش_مراحل_حفظ_قرآن#اولین_پیام_مقدمه #نکات_طلایی_حفظ #نوشتن_محفوظات#بایدها_و_نبایدها#نرم_افزار_قلم_هوشمند_قرآنی#قرآن_مناسب#سوال_و_جواب#تمرکز#انواع_حافظه#تدبر_در_قرآن#زمان_مناسب_حفظ_قرآن#قرآن_مناسب_برای_حفظ#ترتیل_مناسب_برای_حفظ#اصول_برنامه_ریزی#آیات_مشابه#مشاوره_رایگان#تقسیم_جز_30_برای_کودکان#حافظه_تصویری #حافظ_یار (نرم افزار) #سه_دقیقه_با_حنانه_خلفی #انگیزشی•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۴:۳۵

thumnail
undefinedمراحل وضو
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۴۹

thumnail
undefined نیت و شستن صورت
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۲

thumnail
undefined شستن دست راست
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۴

thumnail
undefined شستن دست چپ
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۵

thumnail
undefined مسح سر
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۵

thumnail
undefined مسح پای راست
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۵

thumnail
undefined مسح پای چپ
#آموزش_وضو#آموزش_تصویری_وضو
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۶:۵۶

thumnail
#انیمیشن_حسادت_داستان_فرزندان_حضرت_آدم_ع#کارتون #داستان•┈┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈┈• undefined @Quran_for_kids undefined•┈┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈┈

۱۶:۰۷

thumnail
#انیمیشن_خورشید_مصر (داستان حضرت یوسف ع)#کارتون #داستان
undefinedحجم 150 مگابایتundefinedمدت: 1:19:06لینک دانلود: undefinedundefinedhttps://reihaneha.ir/hR5sundefinedundefined•┈┈••✾•undefinedundefinedundefined•✾••┈┈• undefined @Quran_for_kids undefined•┈┈••✾•undefinedundefinedundefined

۱۷:۴۷

thumnail
تسبیحات حضرت زهرا درقالب شعر برای آموزش به کودکان
سه و سه و سه سه ذکر خیلی زیباتسبیحات فاطمهپس از نمازهای ماالله اکبر اولبعدی الحمدللهسومی سبحان اللهآفرین به بچه های دانا
تسبیحات حضرت زهرا درقالب شعر برای آموزش به کودکان
سه و سه و سه سه ذکر خیلی زیباتسبیحات فاطمهپس از نمازهای ماالله اکبر اولبعدی الحمدللهسومی سبحان اللهآفرین به بچه های دانا
•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••undefined @Quran_for_kids•••✾•undefinedundefinedundefined•✾•••

۱۸:۰۰