اینجا استرالیاست، راهپیمایی عجیب در حمایت از فلسطین
برخی برآورد ۳۰۰ هزار نفر میکنند. واقعا عجیبه.
کم کم دنیا داره میفهمه باطل یعنی چی!
#رهجو
️ @Rahjoo313
برخی برآورد ۳۰۰ هزار نفر میکنند. واقعا عجیبه.
کم کم دنیا داره میفهمه باطل یعنی چی!
#رهجو
۱۸:۴۳
امشب تلویزیون، مرحوم استاد فرشچیان را نشان میداد که بخشی از یک شعر را زمزمه میکرد. خیلی به دلم نشست گفتم حتما شاعر بزرگی دارد. با کمی جستجو شعر و شاعر را پیدا کردم.
زندگی بافتن یک قالیستنه همان نقش و نگاری که خودت میخواهینقشه را اوست که تعیین کردهتو در این بین فقط می بافینقشه را خوب ببیننکند آخر کار
قالی زندگی ات را نخرند!
سهراب سپهری
#شعر_خوب
رهجو
️ @Rahjoo313
زندگی بافتن یک قالیستنه همان نقش و نگاری که خودت میخواهینقشه را اوست که تعیین کردهتو در این بین فقط می بافینقشه را خوب ببیننکند آخر کار
قالی زندگی ات را نخرند!
سهراب سپهری
#شعر_خوب
۱۸:۵۴
بازارسال شده از ایران همدل
گلریزان عاشقان کربلا برای مردم مظلوم غزه
۲۰۰,۰۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال
از ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
۱۰۰%
تامین شده
تکمیل شد
جزئیات
۱۱:۰۹
دوستان توجه داشته باشید میزبان گلریزان برای مردم مظلوم غزه
، پویش ایران همدل است که مورد اعتماد است
۱۸:۲۸
#رهجو
۱۷:۲۱
وقتی مجری از استاد فرشچیان میپرسه با توجه به اینکه ضریح امام حسین(ع) و امام رضا(ع) رو شما ساختی و امشب میلادشونه، چه هدیهای ازشون میخواهید؟!
#رهجو
️ @Rahjoo313
#رهجو
۱۸:۲۵
ببینید خیلی جالبه!
نتیجه غذا دادن به گربهها: به هم ریختن اکوسیستم (بوم سازگان)
یاد تام و جری افتادم


رهجو
️ @Rahjoo313
نتیجه غذا دادن به گربهها: به هم ریختن اکوسیستم (بوم سازگان)
یاد تام و جری افتادم
۲۰:۴۳
#رهجو
۲:۴۷
بازارسال شده از یکحرف / مالک شریعتی
#مکانیزم_ماشه
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
۳:۰۲
بازارسال شده از یکحرف / مالک شریعتی
#۳
ب) تاثیرات فعال سازی مکانیزم ماشه
1. اقتصادی:
براساس آنچه بیان شد، بازگشت تحریمهای سازمان ملل پس از اعمال مکانیزم ماشه، تاثیر چندانی بر وضعیت اقتصادی ایران شامل فروش نفت، مبادلات بانکی و ... ندارد و ایران در این زمینه ها بیشتر در تقابل با تحریمهای سنگینتر آمریکاست.
2. تسلیحاتی:
تنها تاثیر واقعی بازگشت تحریمهای قطعنامه های شورای امنیت، ممانعت از تجارت سلاح های متعارف توسط ایران و در نتیجه کاهش درآمد کشور از محل فروش سلاح به سایر کشورهاست که در مقایسه با مواردی چون فروش نفت و مبادلات بانکی جهانی در رده اهمیت به مراتب کمتری قرار دارد. مضافا آنکه ایران از نظر تامین تجهیزات نظامی متعارف خود، کاملا خودکفا و بی نیاز از سایرین است و تجهیزات خاص نظامی هم کاملا تحت رصد و تحریم آمریکا قرار دارد.
3. روانی:
فعال سازی مکانیزم ماشه، گرچه دیگر تاثیر واقعی در میدان ندارد، حتما دارای سروصدای زیادی است و برهمین اساس به شلیک تیر مشقی یا انفجار بمب صوتی بسیار شباهت دارد. در صورت ایجاد اجماع داخلی بر سر این موضوع، می توان از اثرات روانی آن کاست و در غیر اینصورت ایجاد ترس افراطی از آن می تواند در کوتاه مدت باعث ایجاد تکانه هایی ملموس در شاخصهای اقتصادی نظیر نرخ ارز شود که متاسفانه در این روزها نشانه هایی از آن قابل مشاهده است و مکانیزم ماشه بیشتر به ابزاری برای ترساندن تبدیل شده است.
ج) مزایا و معایب تمدید مکانیزم ماشه
اکنون براساس آنچه گفته شد، بهتر می توان به این سوال پاسخ داد که آیا "تمدید مکانیزم ماشه" خوب است یا نه و به عبارت بهتر، بین "فعال سازی" و "تمدید" کدام یک "بدتر" است؟ و آیا ایران باید تمایلی به تمدید نشان بدهد یا نه؟ و آیا شرایط اعلامی اروپا برای تمدید را بپذیرد یا نه؟
قبل از پاسخ به این سوال مهم، باید توجه کرد که طبق مقررات ناعادلانه حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواست و اراده جمهوری اسلامی ایران هیچ تاثیر حقوقی بر فعال سازی یا تمدید مکانیزم ماشه ندارد؛ چراکه فعال سازی فقط با یک رای وتو توسط انگلیس یا فرانسه محقق خواهد شد و تمدید آن نیز نیازمند رای شورای امنیتی است که ایران عضو آن نبوده و نمی تواند اثر حقوقی خاصی در تصمیم شورای امنیت بگذارد. در فعال سازی، حتی روسیه و چین، فاقد اثر و امکان استفاده از حق وتو هستند و در فرض تمدید، بسیار بعید است با تمدید قطعنامه 2231 که خود همراه آن بودند مخالف باشند و تمدید را وتو نمایند.
حال ببینیم که تمدید مکانیزم ماشه چه مزایا و معایبی دارد؟
1) مزایای تمدید مکانیزم ماشه
فعال نشدن قطعنامه های سازمان ملل: قبلا بیان شد که این مزیت خوب است اما چندان واقعی نیست و تاثیر واقعی قطعنامه های تحریمی شورای امنیت در شرایط کنونی زندگی مردم ایران تقریبا هیچ است؛ ضمن آنکه تمدید، فقط مدت کمی فعال سازی را به عقب انداخته و اگر اثری داشته باشد، همچنان خطرش باقی می ماند.
خرید زمان:مهمترین و شاید تنها مزیت تمدید مکانیزم ماشه، "خرید زمان" برای جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند در سایه این تمدید زمان به جبران و تقویت برخی کاستیها در توانمندیهای اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی خود بپردازد. این مزیت به ظاهر مهم نیز با توجه به تجربه حمله نظامی اخیر به ایران در وسط مذاکرات و بدون بهانه خاصی رنگ می بازد؛ مضافا آنکه هر میزان تمدید در مکانیزم ماشه، به معنای الزام طرفهای غربی به رعایت حداکثر آن زمان نیست، یعنی ممکن است درست در فردای تصویب 6 ماه تمدید، مکانیزم ماشه را به بهانه ای دیگر فعال کنند.
2) معایب تمدید مکانیزم ماشه:
تمدید شرایط تعلیق و شرطی ماندن اقتصاد ایران:با تمدید مکانیزم ماشه به هر میزان، بازهم شرایط اقتصادی ایران در شرایط تعلیق باقی می ماند و اراده فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی و حتی داخلی در دست کشورهای اروپایی باقی می ماند. بدتر آنکه نظر غربیها تمدید 6 ماهه است که اولا هیچ امیدی به آینده ایجاد نمی کند و ثانیا ایران را در یک سیکل معیوب تمدیدهای شش ماهه متوالی فاقد اثر میدانی قرار می دهد و لذا چنانچه در نهایت قرار باشد تمدیدی صورت بگیرد بازهم بهتر است چند سال باشد نه 6 ماه!
عدول از قانون اخیر مجلس در تعلیق همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی:اگر ایران تمدید را بپذیرد، به معنای عادی سازی روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متعاقب آن باید در قانون اخیر تجدیدنظر کرده، ورود و بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز مورد حمله قرار گرفته را بپذیرد.
ادامهی مطلب
https://ble.ir/malekshariati/-3791616928506323646/1757143401028
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
@malekshariati
malekshariati.com
1. اقتصادی:
2. تسلیحاتی:
3. روانی:
ادامهی مطلب
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
۳:۰۴
بازارسال شده از یکحرف / مالک شریعتی
#۴
پذیرش مشروعیت اروپا و آمریکا:ایران تاکنون مستند به نقض تعهدات برجامی اروپا و خروج آمریکا از برجام، بارها اعلام کرده است و اسناد مکتوبی هم منتشر کرده است که آمریکا و اروپا را فاقد مشروعیت و حق برای فعال سازی مکانیزم ماشه می داند و برجام عملا از نظر ایران پایان یافته است. لذا اگر ایران تمدید مکانیزم ماشه را بپذیرد، به معنای پذیرش مجدد مشروعیت اروپا و آمریکا در برجام خواهد بود.
پذیرش شروط غیرقانونی و زیاده خواهانه اروپایی ها:اروپایی ها سه شرط برای تمدید مکانیزم ماشه مطرح کرده اند؛ بازگشت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ تعیین وضعیت ذخایر اورانیوم 60% ایران و آغاز مذاکره مستقیم با آمریکا.
پذیرش هریک از این شروط، قبل از تحقق پیش شرطهای قانونی ایران یعنی عذرخواهی آمریکا از حملات نظامی اخیر، پرداخت غرامت و خسارت وارده به ایران و ارائه تضمین واقعی برای عدم تکرار حمله نظامی مجدد به ایران، می تواند ایران را از موضع طرف پیروز در دفاع مقدس 12 روزه خارج سازد که اساسا شدنی نیست. ضمن آنکه "عدم مذاکره مستقیم با آمریکا" به عنوان یک سیاست قطعی و تخلف ناپذیر از سوی رهبرانقلاب اعلام شده است.
3) جمع بندی مزایا و معایب
با این توضیحات و مقایسه مزایا و معایب برای تمدید مکانیزم ماشه، به نظر می رسد بین دو سناریوی "اعمال یا تمدید"، برای ما تمدید مکانیزم ماشه بدتر باشد. امیرالمومنین علی(ع) میفرمایند: وَ لَيْسَ الْعَاقِلُ مَنْ يَعْرِفُ الْخَيْرَ مِنَ الشَّرِّ وَ لَكِنَّ الْعَاقِلَ مَنْ يَعْرِفُ خَيْرَ الشَّرَّيْنِ. یعنی عاقل، آن نيست كه خوبى را از بدى بشناسد؛ بلكه عاقل آن کسی است كه از ميان بدى ها (بین بد و بدتر) بهترين یعنی (کم زیان تر) را تشخيص دهد.
لذا جمهوری اسلامی ایران اولا باید مخالفت قاطع خود را با تمدید ماشه اعلام کند، همچنانکه با اعمال آن مکانیزم قبلا مخالفت کرده است؛ ثانیا به طریق اولی هرگونه مذاکره برای تمدید مکانیزم ماشه و امتیازدهی برای آن ممنوع باشد؛ ثالثا اگر می تواند در مذاکره با روسیه و چین و سایر اعضای شورای امنیت، ابتدا مانع اعمال مکانیزم ماشه شود و نهایتا اگر موفق نشد، حداقل مانع تمدید آن شود. در این خصوص البته تاکنون مواضع خوبی از مقامات ذیربط ما شنیده شده است؛ ازجمله آقای دکتر لاریجانی دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام کرده است که ایران با تمدید مخالف است و آقای دکتر عراقچی وزیر محترم امورخارجه نیز در پاسخ به سوال یک نشریه خارجی درباره مکانیزم ماشه گفته است: «چه تفاوتی میکند؟ آیا از ما دربرابر عملیات نظامی و تحریم آمریکا محافظت شد؟ نه. پس این یک اهرم فشار در دست آنها نیست. اگر مکانیسم ماشه را فعال کنند خیلی مهم نیست؛ چون به این نتیجه رسیدیم که شورای امنیت نمیتواند از ما دربرابر تجاوز و تحریمهای غیرقانونی محافظت کند.»
همانطور که قبلا بیان شد، ایران امکان مداخله مستقیم در تصمیم شورای امنیت برای تمدید احتمالی مکانیزم ماشه را ندارد، اما لااقل چین و روسیه می توانند با حق وتو مانع تمدید شده یا نهایتا امتیازات خوبی برای خود یا ایران مطالبه و اخذ کنند.
د) گزینه های روی میز جمهوری اسلامی ایران
اکنون که تکلیف ما با سناریوهای محتمل پیش رو مشخص شد، باید بدانیم چه ابزارهایی برای مقابله با خباثت دشمنان داریم. مهمترین نکته اتکا به توانمندی های درونی و تلاش برای تقویت هرچه بیشتر داراییهای ملی همزمان با تقویت ارتباطات بین المللی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسو بویژه همسایگان است. در این میان، مهمترین دارایی ایرانیان که در دفاع مقدس 12روزه اخیر بیش از پیش خود را نشان داد، انسجام ملی و اتحاد مقدس حول محور ولایت است.
اما گزینه های ایران در مقابله با فعال سازی مکانیزم ماشه:1. خروج از برجام:
این گزینه گرچه تاثیر چندانی در متوقف کردن طرف مقابل ندارد، اگر به موقع انجام شود، می تواند از منظر حقوقی فعالسازی مکانیزم ماشه را زیر سوال ببرد. چراکه ایران یک طرف معاهده برجام است و در صورت خروج ایران از آن، برجام یکطرفه شده و عملا فرو میپاشد؛ لذا طرف دیگر (1+4)، از منظر حقوق بین الملل نمی تواند از سازوکارهای درونی برجام ازجمله مکانیزم ماشه استفاده کند. اشکال نخست این اقدام، احتمال عدم همراهی چین و روسیه و لذا بهتر است کاملا هماهنگ عمل شود. اشکال دیگر، احتمال تداوم اقدام اروپایی ها برای فعال سازی مکانیزم ماشه است که از منظر سیاسی شدنی است گرچه از منظر حقوق بین الملل باطل باشد.
ادامهی مطلب
https://ble.ir/malekshariati/7891259189659336370/1757143589340
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
@malekshariati
malekshariati.com
ادامهی مطلب
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
۳:۰۴
بازارسال شده از یکحرف / مالک شریعتی
#۵
2. خروج از پیمان NPT
وقتی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تامین حقوق ایران در تامین حق غنی سازی بومی و حفاظت از تجهیزات و دانشمندان ما عاجز است و علاوه بر آن، زمینه ساز حمله نظامی به خاک ایران نیز شده است، جمهوری اسلامی ایران هم می تواند طبق ماده 10 پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای(NPT)، با طی فرآیندی سه ماهه، از این معاهده خارج شود و به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای همیشه پایان دهد. این گزینه ای است که تهدید به عملیاتی شدن آن در صورت فعالسازی مکانیزم ماشه، قبلا از سوی دولتهای روحانی و شهید رئیسی به صورت مکتوب رسما اعلام شده است و می تواند بسیار پرقدرت و موثر باشد و به همین دلیل نیز اکنون بیشترین طرفدار را در بین جریانهای سیاسی مختلف کشور و در میان کارشناسان و سیاسیون بویژه در مجلس شورای اسلامی دارد؛ بطوریکه بیش از ده طرح مجزا از سوی نمایندگان به صورت دو و سه فوریتی برای این اقدام تهیه شده است که در حال تلفیق و تدوین نهایی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.
اعلام این تصمیم از سوی ایران، ضمن اثبات جدیت جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق ملت ایران، با توجه به فرصت 90 روزه اش، می تواند اراده طرف مقابل را برای حل و فصل عادی پرونده ایران تا 26 مهرماه محک بزند. چنانچه طرف مقابل از فعال سازی مکانیزم ماشه دست کشید، ایران نیز می تواند درخواست خروج از NPT را پس بگیرد و روش جدیدی را برای همکاری های آینده با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعریف و توافق کند.
3. پیمان های دو یا چند جانبه جدید بین المللی برای فعالیت صلح آمیز هسته ای
باتوجه به زمینه سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حملات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران و عدم محکومیت این حملات توسط آژانس مذکور و در نتیجه، بی اعتبارشدن عملی پیمان بینالمللی منع گسترش سلاحهای هستهای (ان.پی.تی)، دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند با جلب همکاری کشورهای همسو و داوطلب و نیز استفاده از ظرفیت سازمانهای بین المللی ازجمله شانگهای، بریکس، همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد، پس از طی تشریفات قانونی لازم، نسبت به تاسیس پیمان جدید بین المللی برای تضمین استفاده صلح آمیز همه کشورها از فناوری هسته ای پیگیری های لازم را انجام دهد و برای اثبات حسن نیت خود در عدم انحراف برنامه های صلح آمیز خود به سمت سلاح های کشتارجمعی، صرفا در چارچوب پیمان جدید التاسیس بیان شده، نظارت بر فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کشورمان را بپذیرد. این اقدام علاوه بر ایجاد یک نظم جدید در جهان، می تواند تبعات منفی احتمالی خروج از NPT را نیز پوشش دهد.
4. فعال سازی و ارتقای تحقیقات هسته ای و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای
یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند باعث امیدواری در متخصصین و نیز ایجاد یاس در دشمنان شود، فعال سازی مجدد غنی سازی داخل ایران با هدف گذاری های جدید و بالاتر است. سازمان انرژی اتمی ایران می تواند در یک بازه زمانی مشخص پس از جبران خسارتهای زیرساختی وارد شده در جنگ تحمیلی 12روزه، در راستای توسعه کاربردهای صلحآمیز فناوری هستهای در کشور، تولید و ذخیرهسازی اورانیوم با غنای حداقل نود درصد (90%) را بهمنظور تأمین سوخت پیشرانهای هستهای و راکتورهای تحقیقاتی، تولید اهداف پرتودهی، ساخت حسگرهای مورد نیاز صنعت هسته ای و سایر کاربردهای صلحآمیز آغاز کند و نسبت به راهاندازی و بهرهبرداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی و عملیات ساخت، نصب و تزریق گاز ماشینهای غنیسازی نسل ششم اقدام کرده و انجام غنیسازی را به صورت توزیع شده در ساختگاههای جدید عملیاتی کند. همچنین طراحی و ساخت یک راکتور آب سنگین با سوخت اورانیوم غنای طبیعی و عملیات تحقیق و توسعه بازفرآوری سوخت مصرفشده با هدف تولید رادیو ایزوتوپ و سوخت ترکیبی راکتور هسته ای و سایر کاربردهای صلح آمیز نیز کاملا با دانش فنی بومی ایرانی، کاملا قابل اعلام و اعمال است.
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
@malekshariati
malekshariati.com
2. خروج از پیمان NPT
3. پیمان های دو یا چند جانبه جدید بین المللی برای فعالیت صلح آمیز هسته ای
4. فعال سازی و ارتقای تحقیقات هسته ای و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
۳:۰۴
بازارسال شده از یکحرف / مالک شریعتی
۱. اگر این تلقی درست باشد که به نظر می رسد چنین باشد، نفس دیدار وزیر محترم امورخارجه ایران با مدیرکل آژانس و تنظیم یک دستورالعمل اجرایی برای آینده (با فرض رعایت کامل حقوق ایران در زمان اجرا)، خودش نوعی همکاری با آژانس است که قانون مصوب مجلس، اجازه آن را مشروط به تحقق مواردی کرده است که به اکثر آنها عمل نشده است. یعنی سازمان انرژی اتمی ایران هنوز گزارشی حاوی اطمینان از امنیت مراکز و دانشمندان هسته ای ایران به شعام ارائه نکرده است تا پس از راستی آزمایی آن مجوز این سطح از همکاری (مذاکره و تنظیم متن مشترک) به دولت داده شود. البته روشن است که نظر نهایی شعام طبق اصل 176 قانون اساسی حتی بدون هرگونه مستندی، حاکم بر همه ارکان کشور است که البته در این صورت، موضوع ارتباطی به قانون مجلس نخواهد داشت.
۲. در مذاکره و توافق قاهره، باید بجای وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت می کرد تا همترازی رعایت و یک مرحله بیشتر برای بررسی و اصلاح احتمالی و نهایتا تایید در دولت قبل از مصوبه شعام در نظر گرفته میشد. اینکه عجله زیاد عامل این نقطه ضعف بوده یا سازمان انرژی اتمی تمایلی به انجام این مذاکره نداشته قابل بررسی و تدقیق بیشتر است.
۳. باوجود اعلام موضع رسمی رهبرانقلاب در عدم پذیرش شرایط "نه جنگ، نه صلح" و اعلام مواضع قبلی دبیر محترم شعام و وزیر محترم امورخارجه در مخالفت با تمدید مکانیزم ماشه، به نظر می رسد نفس مذاکره و توافق قاهره، مغایرت عملی با مواضع فوق الذکر داشته و به نوعی پذیرش تمدید ارزیابی میشود که اصلا مطلوب نیست. قبلا در این خصوص مفصل صحبت شده اما به اختصار عرض می شود که پذیرش تمدید مکانیزم ماشه، یعنی پذیرش اصل مکانیزم ماشه، پذیرش شروط غیرقانونی اروپاییها، تعلیق بیشتر اقتصاد ایران و رسمیت دادن به نقض عهد طرف مقابل ما در برجام. اما تنها مزیت تمدید هم که خریدن زمان ذکر شده، به هیچ وجه قابل اتکا نیست؛ چراکه اولا بلافاصله بعد از تمدید امکان فعال سازی مجدد وجود دارد و ثانیا دشمن برای حمله به ایران قبلا هم معطل بهانه ای نبود که حالا بخواهد باشد.
۴. هر مذاکره و توافقی الزما باید بر مبنای اعتماد متقابل شکل بگیرد. باتوجه به اثبات جاسوسی بازرسان آژانس و گزارش خصمانه مدیرکل آژانس علیه ایران، هیچ ضمانتی برای عمل به تعهدات طرف مقابل ایران وجود ندارد. اما نه در بیانیه شعام نه در مواضع اعلامی وزرات امورخارجه یا دولت، سخن صریحی از بی اعتمادی به آنها نیست. ممکن است کسی بگوید عرف دیپلماتیک اقتضا نمی کند؛ ولی در زمان برجام نیز همین نکات مطرح بود و رهبرانقلاب بارها از بی اعتمادی به دشمن و ضرورت توجه به آن در مذاکره به تواتر سخن گفتند. مضافا اینکه سه کشور اروپایی و آمریکا می توانند با درخواست یک قطعنامه در شورای حکام آژانس، کل این توافق اخیر را کنار بگذارند و مدیرکل در این زمینه فاقد اختیار و قدرت تصمیم مجزاست. این اتفاق در زمان مدیران کل قبلی و فعلی آژانس مسبوق به سابقه است که در ایران مذاکره و توافقی کرده اند ولی نتوانستند عمل کنند یا در تقسیم کار با آمریکا و دولتهای اروپایی، مسیر دیگری رقم خورده است.
والسلام
یک حرف | مالک شریعتی نیاسر
۱۹:۱۳
#رهجو
۱۹:۱۷
چند شب پیش در اتوبان همت این دسته گل بزرگ توجهم را جلب کرد و ازش عکس گرفتم. برام سوال بود که داره برای چه مراسمی میره! ... تا اینکه امشب کلیپ زیر رو دیدم و گفتم: خودشه! آره خودشه! 
رهجو
️ @Rahjoo313
۱۹:۰۳
اونایی که صبح تا شب میگن پول اربعین رو خرج فقرا کنین همینان که نیم میلیارد خرج پز دادن آیفون خریدن برا دوس دخترشون میکنن!
#رهجو
️ @Rahjoo313
#رهجو
۱۹:۰۷
زندگی دنیا از تولد تا مرگ...
همینقدر کوتاه، همین قدر سریع...
و ابدیتی که بعد از آن در پیش داریم
#رهجو
️ @Rahjoo313
همینقدر کوتاه، همین قدر سریع...
و ابدیتی که بعد از آن در پیش داریم
#رهجو
۱۹:۲۶
#رهجو
۱۹:۲۸
رهجو
۱۷:۱۳