۱ آذر
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۴:۴۸
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۴:۴۸
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۴:۴۸
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۴:۴۸
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۴:۴۸
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
️ #خبر | دکتر سعید جلیلی: رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی رفاه بیشتر مردم / مطالبهی این مطلب، برای تقویت و کمک به دولت است
دکتر جلیلی در هفتاد هفتمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن:متاسفانه ما در سالهای منتهی به سال ۱۴۰۰، چندین سال رشد صفر و یا حتی منفی داشتیم که این موضوع باید جبران شود. امروز وظیفهی همهی ماست که در مسیر پیشرفت، در حد توان خود به دولت کمک کنیم. باید تجربههای موفق پیگیری شوند و از طرفی، از تکرار تجربههای تلخ جلوگیری کرد.
در برخی موارد، این تجربیات تلخ به دلیل موانع کاذبی بود که مطرح میشد. زمانی عدهای میگفتند اگر بخواهیم واکسن هم بیاوریم باید موضوع FATF حل شود اما تجربهی ۳ سال دولت شهید رئیسی نشان داد میتوان از این موانع کاذب به راحتی عبور کرد.
اینکه ما در لایحهی بودجه، رشد ۳/۵ درصد را پیشبینی کنیم، نگران کننده است. مطالبهی این مطلب، برای تقویت و کمک به دولت است. رشد ۸ درصد کاملا ممکن است و فقط یک شعار نیست. رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی رفاه بیشتر مردم.
نمیشود کشور را معطل دو یا سه کشور معاند کنیم. باید توجه داشت که نزدیک به ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد؛ ظرفیتهای موجود در این کشورها را باید با قدرت دنبال کرد.
ظرفیتهایی مانند ارزآوری دانشگاهها و دیپلماسی اقتصادی، عدلهای برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد هستند.
بخش اول
@saeedjalily
دکتر جلیلی در هفتاد هفتمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن:متاسفانه ما در سالهای منتهی به سال ۱۴۰۰، چندین سال رشد صفر و یا حتی منفی داشتیم که این موضوع باید جبران شود. امروز وظیفهی همهی ماست که در مسیر پیشرفت، در حد توان خود به دولت کمک کنیم. باید تجربههای موفق پیگیری شوند و از طرفی، از تکرار تجربههای تلخ جلوگیری کرد.
در برخی موارد، این تجربیات تلخ به دلیل موانع کاذبی بود که مطرح میشد. زمانی عدهای میگفتند اگر بخواهیم واکسن هم بیاوریم باید موضوع FATF حل شود اما تجربهی ۳ سال دولت شهید رئیسی نشان داد میتوان از این موانع کاذب به راحتی عبور کرد.
اینکه ما در لایحهی بودجه، رشد ۳/۵ درصد را پیشبینی کنیم، نگران کننده است. مطالبهی این مطلب، برای تقویت و کمک به دولت است. رشد ۸ درصد کاملا ممکن است و فقط یک شعار نیست. رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی رفاه بیشتر مردم.
نمیشود کشور را معطل دو یا سه کشور معاند کنیم. باید توجه داشت که نزدیک به ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد؛ ظرفیتهای موجود در این کشورها را باید با قدرت دنبال کرد.
ظرفیتهایی مانند ارزآوری دانشگاهها و دیپلماسی اقتصادی، عدلهای برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد هستند.
بخش اول
@saeedjalily
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
️ #خبر | دکتر سعید جلیلی: امروز غربیها در مقابل قتلعام ۵۰ هزار زن و کودک، با تمام قوا به پشتیبانی جنایتکار برخاستهاند
دکتر جلیلی در هفتاد و هفتمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن:در صحنهی اندیشه سیاسی، یکی از مسائلی که بسیار مورد نزاع قرار میگیرد، بحث شادکامی مردم است.
در گذشته و حتی امروز، برای سنجش میزان توسعه و موفقیت کشورها، از معیارهایی همچون میزان تولید ناخالص ملی یا درآمد سرانه استفاده میشد اما باید توجه داشت که همهی شاخصهای پیشرفت یک کشور، چنین مسائلی نیست. امروز در جهان مشاهده میشود که برخی کشورها بالاترین شاخصهای توسعهی اقتصادی را دارا هستند اما از طرفی، بیشترین میزان خودکشی نیز در این کشورها اتفاق میافتد.
برای ورود به بحث شادکامی در اندیشه سیاسی اسلام، باید ابتدا تعریفی از خوشبختی ارائه داد. برای ارائهی تعریفی درست از خوشبختی، باید نگاه صحیحی به هستی داشت و دانست که آیا مقصود ما از خوشبختی در همین حیات دنیا حاصل میشود یا حیات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشت؟
اندیشه سیاسی اسلام، زندگی را در حیات دنیا خلاصه نمیکند اما از طرفی نیز، آن را نادیده نمیگیرد. مدینه فاضلهای که قرآن کریم بیان میکند، ناظر به همین دنیاست. علامه طباطبائی در تفسیر آیهی ۹۷ سورهی نحل(مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ) میفرمایند که مقصود از «حیات طیبه» در این آیه، ناظر به همین دنیاست.
به تعبیر قرآن کریم، هر گروهی بر مبنای مبانی خودشان شادمانی را تعریف میکنند. «كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ»
برای دست یابی به تعبیری درست از شادکامی، باید تعریف درستی از انسان نیز داشته باشیم. یکی از تمایزات و امتیازات اندیشه اسلام با اندیشهی غرب در موضوع انسان شناسی، توجه اندیشهی اسلامی به خصوصیتهای فطری نوع بشر است. امتحان انسان در دنیا، در این است که کدام یک از ویژگیهای فطری و طبیعی انسان بر دیگری غلبه پیدا میکند.
تعبیرقرآن کریم از انسانها، بر اساس فطرت واحد الهی آنهاست(وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً)؛ اما در ادامه میفرماید که هر دستهای، بر اساس انتخابی که در مبنا قرار دادن ویژگیهای فطری یا طبیعی در زندگی خود میکنند، تعبیر متفاوتی از شادکامی خواهند داشت(فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ زُبُرًا).
امروز خود غربیها اذعان دارند که به بن بست رسیدهاند. قرآن کریم در توصیف چنین جوامعی، میفرماید که برخی از این جوامع در واکنش به دعوت پیامبران، نسبت به پیشرفتهای مادی خود احساس شادمانی داشتند و دعوت انباء را رد میکردند (فَلَمَّا جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَرِحُوا بِمَا عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ) اما شادمانی آنها، موقت و غیر حقیقی است که امروز نمود آن را در جوامع غربی میتوان دید.
فوکویاما چند دهه پیش و به ویژه پس از فروپاشی مارکسیسم، بیان کرد که ما به پایان تاریخ رسیدهایم و جهان امروز، آرمان شهر مد نظر ماست؛ اما همین چند روز پیش، مقالهای جدید منتشر کرد و در آن، از افول لیبرالیسم صحبت کرد.
امروز غربیها در همین موضوع زن، زندگی و آزادی که دو سال پیش ادعای طرفداری از آنها را داشتند، به بن بست رسیدهاند و حتی تحمل حمایت از مظلوم در دانشگاههای خودشان را نیز ندارند. غربیها امروز در مقابل قتلعام ۵۰ هزار زن و کودک، نه تنها سکوت میکنند بلکه با همهی قوای خود به پشتیبانی از جنایتکاران برمیخیزند.
دین آمده است که شادکامی و خوشبختی حقیقی را هم در زندگی دنیا و هم در زندگی آخرت برای ما به ارمغان بیاورد.
تمام آیات قرآن کریم قبل از آن که نسبت به فرجام بد هشدار بدهد، نسبت به فرجام نیک بشارت میدهد.
درست است که شادکامی ابدی در آخرت حاصل میشود اما به تعبیر قرآن کریم، در حیات دنیوی نیز این شادکامی برای مومنین پدید میآید.
شهید سید حسن نصر الله بر اساس همین نگاه و مبنای قرآنی خود خطاب به دشمن صهیونیستی آیهی «فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا» را بیان کرد.
بخش دوم
@saeedjalily
دکتر جلیلی در هفتاد و هفتمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن:در صحنهی اندیشه سیاسی، یکی از مسائلی که بسیار مورد نزاع قرار میگیرد، بحث شادکامی مردم است.
در گذشته و حتی امروز، برای سنجش میزان توسعه و موفقیت کشورها، از معیارهایی همچون میزان تولید ناخالص ملی یا درآمد سرانه استفاده میشد اما باید توجه داشت که همهی شاخصهای پیشرفت یک کشور، چنین مسائلی نیست. امروز در جهان مشاهده میشود که برخی کشورها بالاترین شاخصهای توسعهی اقتصادی را دارا هستند اما از طرفی، بیشترین میزان خودکشی نیز در این کشورها اتفاق میافتد.
برای ورود به بحث شادکامی در اندیشه سیاسی اسلام، باید ابتدا تعریفی از خوشبختی ارائه داد. برای ارائهی تعریفی درست از خوشبختی، باید نگاه صحیحی به هستی داشت و دانست که آیا مقصود ما از خوشبختی در همین حیات دنیا حاصل میشود یا حیات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشت؟
اندیشه سیاسی اسلام، زندگی را در حیات دنیا خلاصه نمیکند اما از طرفی نیز، آن را نادیده نمیگیرد. مدینه فاضلهای که قرآن کریم بیان میکند، ناظر به همین دنیاست. علامه طباطبائی در تفسیر آیهی ۹۷ سورهی نحل(مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ) میفرمایند که مقصود از «حیات طیبه» در این آیه، ناظر به همین دنیاست.
به تعبیر قرآن کریم، هر گروهی بر مبنای مبانی خودشان شادمانی را تعریف میکنند. «كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ»
برای دست یابی به تعبیری درست از شادکامی، باید تعریف درستی از انسان نیز داشته باشیم. یکی از تمایزات و امتیازات اندیشه اسلام با اندیشهی غرب در موضوع انسان شناسی، توجه اندیشهی اسلامی به خصوصیتهای فطری نوع بشر است. امتحان انسان در دنیا، در این است که کدام یک از ویژگیهای فطری و طبیعی انسان بر دیگری غلبه پیدا میکند.
تعبیرقرآن کریم از انسانها، بر اساس فطرت واحد الهی آنهاست(وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً)؛ اما در ادامه میفرماید که هر دستهای، بر اساس انتخابی که در مبنا قرار دادن ویژگیهای فطری یا طبیعی در زندگی خود میکنند، تعبیر متفاوتی از شادکامی خواهند داشت(فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ زُبُرًا).
امروز خود غربیها اذعان دارند که به بن بست رسیدهاند. قرآن کریم در توصیف چنین جوامعی، میفرماید که برخی از این جوامع در واکنش به دعوت پیامبران، نسبت به پیشرفتهای مادی خود احساس شادمانی داشتند و دعوت انباء را رد میکردند (فَلَمَّا جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَرِحُوا بِمَا عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ) اما شادمانی آنها، موقت و غیر حقیقی است که امروز نمود آن را در جوامع غربی میتوان دید.
فوکویاما چند دهه پیش و به ویژه پس از فروپاشی مارکسیسم، بیان کرد که ما به پایان تاریخ رسیدهایم و جهان امروز، آرمان شهر مد نظر ماست؛ اما همین چند روز پیش، مقالهای جدید منتشر کرد و در آن، از افول لیبرالیسم صحبت کرد.
امروز غربیها در همین موضوع زن، زندگی و آزادی که دو سال پیش ادعای طرفداری از آنها را داشتند، به بن بست رسیدهاند و حتی تحمل حمایت از مظلوم در دانشگاههای خودشان را نیز ندارند. غربیها امروز در مقابل قتلعام ۵۰ هزار زن و کودک، نه تنها سکوت میکنند بلکه با همهی قوای خود به پشتیبانی از جنایتکاران برمیخیزند.
دین آمده است که شادکامی و خوشبختی حقیقی را هم در زندگی دنیا و هم در زندگی آخرت برای ما به ارمغان بیاورد.
تمام آیات قرآن کریم قبل از آن که نسبت به فرجام بد هشدار بدهد، نسبت به فرجام نیک بشارت میدهد.
درست است که شادکامی ابدی در آخرت حاصل میشود اما به تعبیر قرآن کریم، در حیات دنیوی نیز این شادکامی برای مومنین پدید میآید.
شهید سید حسن نصر الله بر اساس همین نگاه و مبنای قرآنی خود خطاب به دشمن صهیونیستی آیهی «فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا» را بیان کرد.
بخش دوم
@saeedjalily
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۴:۴۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از برنامه صبحانه ایرانی
۵:۲۲