۹:۵۰
سره
به مناسبت آغاز به کار دولت جدید چند پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش در ادامه...
جناب وزیر محترم!
شما در این ۴ سال تنها با اجرایی کردن ۶ پروژۀ زیر میتوانید آموزش و پرورش را متحوّل کنید.
پروژۀ شخصیسازی مدارس دولتی: به مدیر و معلمان مدرسه اجازه دهید درچارچوب سیاستها و آییننامههای بالادستی ، اختیار کامل استفادۀ انتفاعی از مدرسه را بعهده بگیرند؛ در چارچوب این پروژه، مدیران و معلمان علاوه بر ارائه خدمات عمومی رایگان به تمام دانشآموزان در ساعات درسی رسمی، میتوانند دورهها و برنامههای آموزشی، مهارتی و ورزشی متعددی را نیز بصورت انتفاعی در مدرسه برگزار کنند و هم به دانشآموزان و خانوادهها نفع برسانند و هم خودشان سود مالی ببرند. این پروژه علاوه بر تزریق نشاط و جذابیت به مدرسه، باعث کارآمدسازی مدرسه، احساس تعلق کادر مدرسه و نیز رفع نسبی مشکلات مالی معلمان میشود.
پروژۀ کارگاههای سوادآموزی: شما میتوانید در طول ۳ سالۀ ابتدایی دوم و ۶ سالۀ دبیرستان، ترکیبی از سوادهای ضروری برای زندگی در دنیای مدرن را آموزش دهید؛ از جمله سواد رسانه، سواد جنسی، سواد مالی، سواد عاطفی و ... . این پروژه در قالب کلاس درس کلاسیک نیست بلکه شامل کارگاههای یادگیری فعال، کتابهای درسی نوین، پروژههای تولید محتوا و برنامههای بازدید خواهد بود.
پروژۀ طرح ولایت مدارس: تمام تلاش خود را بکنید که طرح ولایت موسسه امام خمینی را با اقتضائات شکلی و محتوایی مدرسه، به مدرسه بیاورید. این پروژه سالیان دراز آزموده شده و قطعاً میتواند رخوت حاکم بر فضای تربیت عقلانی-اعتقادی در مدارس را از بین ببرد. البته توجه به فضای تربیتی این طرح، مهم است؛ یعنی ارتباط تربیتی با معلمان طرح، اردویی بودن و ... . به مرور زمان محتوای آموزش متناسبتر اعم از کتاب، انیمه، موشن، بازی و ... را تولید و آزمایش کنید.
پروژۀ مدرسۀ باغبان: تمام والدین را در مدرسۀ باغبان که یک مدرسۀ موازی با مدرسۀ فرزندشان است، دخیل و ثبت نام کنید. مدرسۀ باغبان جایی است که پدران و مادران در کارگاههای والدپروری شرکت میکنند، نمره میگیرند، با فرزندانشان به اردوی مشترک میروند، مسابقه میدهند، هر خانواده یک مشاور رسمی و یک پروندۀ روانشناسی و تربیتی دارد. میتوانید انجمن اولیا که امروز دیگر مرده است، در این طرح زنده کنید.
پروژۀ دانشگاه مهارتآموزی: با یک بررسی جامع در فضای کشور و احصای نیازهای شغلی و مهارتی موجود، یک دانشگاه دانشآموزی برای آموزش مهارتی و شغلی تاسیس کنید که شامل آموزشهای عمومی و تخصصی و مقدماتی و پیشرفته بشود. به مرور تمامی کلاسها و کتابهای حرفه و فن را متاثر از این طرح، ویرایش و طرح موفق کاد را احیا و نهایتاً لیسانس مهارتی به دانشآموزان بدهید تا بتوانند با آن کار پیدا کنند.
پروژۀ هامد (هدفمندسازی امکانات مراکز دولتی برای آ.پ.): تمامی امکانات ورزشی، تفریحی، آموزشی، آزمایشگاهی، فناورانه و ... که در ادارات و مراکز دولتی و حاکمیتی متعدد به وفور هست و پخش شده، احصا و دستهبندی کنید و از طریق لایحه به مجلس، همگی را موظف کنید تا بصورت متمرکز و برنامهریزی شده در خدمت اهداف آموزشی، پژوهشی، پرورشی، تفریحی و ورزشی مدارس قرار بگیرند؛ بصورتی که هر مدرسه بصورت مشخص در تقویم اجرایی خود سالیانه مثلاً از ۲۰ مرکز با کارکردهای گوناگون بصورت رایگان استفاده کند. برخی مراکز مثل مجموعههای ورزشی قابلیت استفادۀ ماهانه یا هفتگی را دارند.
اکثر این پروژهها احتمالاً فشار مالی زیادی بر آپ اضافه نمیکند فقط نیاز به هماهنگی، متمرکزسازی، بازطراحی، تغییر ریل و تغییر ذهنیت دارد. بعلاوه نیروی انسانی موجود احتمالاً با بازآرایی و بازآموزی، قابلیت پیادهسازی این پروژهها را دارند.
شما در این ۴ سال تنها با اجرایی کردن ۶ پروژۀ زیر میتوانید آموزش و پرورش را متحوّل کنید.
پروژۀ شخصیسازی مدارس دولتی: به مدیر و معلمان مدرسه اجازه دهید درچارچوب سیاستها و آییننامههای بالادستی ، اختیار کامل استفادۀ انتفاعی از مدرسه را بعهده بگیرند؛ در چارچوب این پروژه، مدیران و معلمان علاوه بر ارائه خدمات عمومی رایگان به تمام دانشآموزان در ساعات درسی رسمی، میتوانند دورهها و برنامههای آموزشی، مهارتی و ورزشی متعددی را نیز بصورت انتفاعی در مدرسه برگزار کنند و هم به دانشآموزان و خانوادهها نفع برسانند و هم خودشان سود مالی ببرند. این پروژه علاوه بر تزریق نشاط و جذابیت به مدرسه، باعث کارآمدسازی مدرسه، احساس تعلق کادر مدرسه و نیز رفع نسبی مشکلات مالی معلمان میشود.
پروژۀ کارگاههای سوادآموزی: شما میتوانید در طول ۳ سالۀ ابتدایی دوم و ۶ سالۀ دبیرستان، ترکیبی از سوادهای ضروری برای زندگی در دنیای مدرن را آموزش دهید؛ از جمله سواد رسانه، سواد جنسی، سواد مالی، سواد عاطفی و ... . این پروژه در قالب کلاس درس کلاسیک نیست بلکه شامل کارگاههای یادگیری فعال، کتابهای درسی نوین، پروژههای تولید محتوا و برنامههای بازدید خواهد بود.
پروژۀ طرح ولایت مدارس: تمام تلاش خود را بکنید که طرح ولایت موسسه امام خمینی را با اقتضائات شکلی و محتوایی مدرسه، به مدرسه بیاورید. این پروژه سالیان دراز آزموده شده و قطعاً میتواند رخوت حاکم بر فضای تربیت عقلانی-اعتقادی در مدارس را از بین ببرد. البته توجه به فضای تربیتی این طرح، مهم است؛ یعنی ارتباط تربیتی با معلمان طرح، اردویی بودن و ... . به مرور زمان محتوای آموزش متناسبتر اعم از کتاب، انیمه، موشن، بازی و ... را تولید و آزمایش کنید.
پروژۀ مدرسۀ باغبان: تمام والدین را در مدرسۀ باغبان که یک مدرسۀ موازی با مدرسۀ فرزندشان است، دخیل و ثبت نام کنید. مدرسۀ باغبان جایی است که پدران و مادران در کارگاههای والدپروری شرکت میکنند، نمره میگیرند، با فرزندانشان به اردوی مشترک میروند، مسابقه میدهند، هر خانواده یک مشاور رسمی و یک پروندۀ روانشناسی و تربیتی دارد. میتوانید انجمن اولیا که امروز دیگر مرده است، در این طرح زنده کنید.
پروژۀ دانشگاه مهارتآموزی: با یک بررسی جامع در فضای کشور و احصای نیازهای شغلی و مهارتی موجود، یک دانشگاه دانشآموزی برای آموزش مهارتی و شغلی تاسیس کنید که شامل آموزشهای عمومی و تخصصی و مقدماتی و پیشرفته بشود. به مرور تمامی کلاسها و کتابهای حرفه و فن را متاثر از این طرح، ویرایش و طرح موفق کاد را احیا و نهایتاً لیسانس مهارتی به دانشآموزان بدهید تا بتوانند با آن کار پیدا کنند.
پروژۀ هامد (هدفمندسازی امکانات مراکز دولتی برای آ.پ.): تمامی امکانات ورزشی، تفریحی، آموزشی، آزمایشگاهی، فناورانه و ... که در ادارات و مراکز دولتی و حاکمیتی متعدد به وفور هست و پخش شده، احصا و دستهبندی کنید و از طریق لایحه به مجلس، همگی را موظف کنید تا بصورت متمرکز و برنامهریزی شده در خدمت اهداف آموزشی، پژوهشی، پرورشی، تفریحی و ورزشی مدارس قرار بگیرند؛ بصورتی که هر مدرسه بصورت مشخص در تقویم اجرایی خود سالیانه مثلاً از ۲۰ مرکز با کارکردهای گوناگون بصورت رایگان استفاده کند. برخی مراکز مثل مجموعههای ورزشی قابلیت استفادۀ ماهانه یا هفتگی را دارند.
اکثر این پروژهها احتمالاً فشار مالی زیادی بر آپ اضافه نمیکند فقط نیاز به هماهنگی، متمرکزسازی، بازطراحی، تغییر ریل و تغییر ذهنیت دارد. بعلاوه نیروی انسانی موجود احتمالاً با بازآرایی و بازآموزی، قابلیت پیادهسازی این پروژهها را دارند.
۹:۵۲
۲:۳۳
کتاب اعتقادنا فصل پیامبر.pdf
۳.۴۱ مگابایت
#چند_برگ
کتاب اعتقادنا نوشتۀ شهید سید محمد باقر صدر | ترجمۀ جناب آقای محمد حسین ملک زاده | انتشارات دارالصدر فصل «پیامبر» | اثبات پیامبری حضرت محمد (ص) مدت زمان مطالعه: حداکثر ۱۵ دقیقه
کتاب اعتقادنا نوشتۀ شهید سید محمد باقر صدر | ترجمۀ جناب آقای محمد حسین ملک زاده | انتشارات دارالصدر فصل «پیامبر» | اثبات پیامبری حضرت محمد (ص) مدت زمان مطالعه: حداکثر ۱۵ دقیقه
۲:۳۶
سره
پناه خجالتیها ابوهاشم جعفری از راویان امام هادی و عسکری، چنین روایت میکند: از زندان تنگ و دشوار بنیعباس به امام حسن عسکری (ع) نامه نوشتم و از سختی اوضاع شکایت کردم؛ ایشان اینطور پاسخ نامهام را داد:«تو امروز نماز ظهر را در خانهات میخوانی!» و من همانطور که فرموده بود، نماز ظهر را در خانۀ خودم خواندم. من در آن زمان به شدت در تنگنای مالی بودم برای همین میخواستم در همان نامه که در زندان نوشتم، از او درخواست کمک مالی هم بکنم؛ اما از روی خجالت و حیا، چنین نکردم. با این حال بعد از اینکه به خانه رسیدم، او خودش ۱۰۰ دینار برایم فرستاد و در نامهای چنین فرمود: هر زمان که حاجت و نیازی داشتی، خجالت نکش! ملاحظه هم نکن! آن را از من بخواه که بدون شک همان را که دوست داری، خواهی دید انشاءالله. إِسْحَاقُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو هَاشِمٍ اَلْجَعْفَرِيُّ قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ ضِيقَ اَلْحَبْسِ وَ كَتَلَ اَلْقَيْدِ فَكَتَبَ إِلَيَّ أَنْتَ تُصَلِّي اَلْيَوْمَ اَلظُّهْرَ فِي مَنْزِلِكَ فَأُخْرِجْتُ فِي وَقْتِ اَلظُّهْرِ فَصَلَّيْتُ فِي مَنْزِلِي كَمَا قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ كُنْتُ مُضَيَّقاً فَأَرَدْتُ أَنْ أَطْلُبَ مِنْهُ دَنَانِيرَ فِي اَلْكِتَابِ فَاسْتَحْيَيْتُ فَلَمَّا صِرْتُ إِلَى مَنْزِلِي وَجَّهَ إِلَيَّ بِمِائَةِ دِينَارٍ وَ كَتَبَ إِلَيَّ إِذَا كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَلاَ تَسْتَحْيِ وَ لاَ تَحْتَشِمْ وَ اُطْلُبْهَا فَإِنَّكَ تَرَى مَا تُحِبُّ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ. الکافي، جلد۱، صفحه۵۰۸
۲۱:۱۱
۲۰:۴۶
بسم الله الرحمن الرحیم خیلی کوتاه خدمت برادران عزیز بنابر گزارشهای شنیده شده و غیر قطعی، دیروز رژیم اسرائیل، محل شورای رهبری حزبالله را با بمبهای آمریکایی مورد اصابت قرار داد. ظاهراً سید عزیز مقاومت، فرماندۀ سپاه لبنان و برخی مجاهدین دیگر در ساختمان مورد اصابت حضور داشتهاند اما تا این لحظه به هیچ وجه، هیچ خبری به تهران در مورد نتیجۀ این اتفاق مخابره نشده است. حزبالله احتمالاً بدیل تاکتیکهای جنگ روانی خود یا قطعی گستردۀ شبکۀ ارتباطی هیچ پیامی به بیرون مخابره نکرده است و بنابراین تا این لحظه، هیچ قضاوتی نمیتوان درمورد سرنوشت این عزیزان داشت. اما بعد از دعا برای سلامتی مجاهدین و پیروزی مقاومت چه کاری از دست ما بر میآید؟ بهتر است بیش از احساس سرخوردگی و تمرکز بر انتقاد از جریانهای چپ و راست داخلی، زمینۀ اجتماعی لازم برای گامهای بعدی جبهۀ مقاومت را فراهم کنیم.باید برای استحکام و انسجام داخلی تلاش کنیم و به تدابیر امام امّت اعتماد واثق داشته باشیم تا انشاءالله در بزنگاه لازم، مجرای لازم برای تحقق ارادۀ ایشان مهیا باشد. قطعاً سننتصر
محمد امین نیلفروشان
محمد امین نیلفروشان
۸:۲۷
پدر و مادر و فرزندم فدای امام خامنهای جانم فدای سید حسن...حاج عباس کجایی؟! ۳ روز گذشت... هنوز نه پیکری و نه انگشتری...الحمدلله علی کل نعمة
۹:۵۸
۶:۳۲
۶:۳۲
۵:۰۱
۵:۰۱
۵:۰۱
۱۹:۲۷
۱۶:۳۸
۱۶:۳۸
۱۸:۰۸
۱۰:۵۳
۵:۰۹
آتش بس رژیم با لبنان.aac
۱۶:۴۳-۳۰.۹۲ مگابایت
۱۸:۲۸