عکس پروفایل حوزه سیدخندانح

حوزه سیدخندان

۱۵۰عضو
بازارسال شده از شورای هماهنگی بانک‌ها
thumnail
هیچ افزایش قیمتی در ارسال پیامک بانک ها بعمل نیامده است
دبیر شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد :این شورای هیچگونه مصوبه جدیدی مبنی بر افزایش هزینه سالانه ارسال پیامک های بانکی نداشته است و شبکه بانکی کماکان با ارسال پیامک اطلاع رسانی به مشتریان را طبق روال انجام میدهند.علیرضا قیطاسی تصریح کرد: هیچ گونه افزایشی درهزینه ارسال پیامک نسبت به سال گذشته بعمل نیامده است.
شورای هماهنگی بانکها@SHORAHB undefined

۳:۵۷

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
موضوع : لزوم درج کد رهگیری بر روی گواهینامه عدم پرداخت چک (قانون اصلاح قانون صدور چک)
با احترام، پیرو نامه عمومی شماره 97227 مورخ 1397/09/18 در خصوص قانون اصلاح قانون صدور چک، تصویر دستورالعمل شماره 468511/97 مورخ 28/12/1397 بانک مرکزی ج.ا.ا (مندرج در فایل الحاقی) ارسال می گردد.
با توجه به الزام درج کد رهگیری (شناسه چک برگشتی) بر روی گواهی نامه عدم پرداخت چک و عدم پذیرش گواهی نامه های فاقد کد مذکور توسط مراجع قضائی و ثبتی، ضرورت دارد متصدیان ذی ربط در شعب به شرح ذیل اقدام نمایند:
الف- گواهی نامه های عدم پرداخت چک صادره سامانه چکاوک:
متصدیان ذی ربط در شعب واگذارنده روزانه پس از اخذ و چاپ گواهی نامه عدم پرداخت چک از سامانه چکاوک، ضرورت دارد با مراجعه به «سامانه جامع چک» و ورود به زیر سامانه «استعلام آنلاین چک برگشتی، تسهیلات و تعهدات»، نسبت به اخذ کد رهگیری 9 رقمی (شناسه چک برگشتی) از سامانه مذکور اقدام و پس از درج دستی کد رهگیری مذکور بر روی برگ گواهی نامه عدم پرداخت چک و ضرب مهر بانک و امضای پایوران ذیل آن و الصاق آن به فیزیک چک برگشتی آنرا تحویل مشتری نمایند.
توجه مهم: با توجه به قانون اصلاح قانون صدور چک، بانک ها مکلف شده اند اطلاعات چک های برگشتی صادره را بدون محددیت 10 روزه و در همان روز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نمایند، لیکن برخی از بانک ها اطلاعات چک برگشتی را همچنان با 10 روز تاخیر به بانک مرکزی ارسال می نمایند، لذا در صورت انجام استعلام چک برگشتی و فقدان اثر آن، لازم است متصدیان ذی ربط در شعب گواهی نامه عدم پرداخت دریافتی از سامانه چکاوک به انضمام چک برگشتی را تحویل مشتری نمایند و از نامبرده درخواست نمایند که پس از گذشت ده روز مجدداً به شعبه مراجعه نماید تا نسبت به درج دستی کد رهگیری (شناسه چک برگشتی) بر روی گواهی نامه عدم پرداخت چک و مهر و امضای ذیل آن اقدام بعمل آید.
ب- گواهی نامه های عدم پرداخت چک صادره به صورت حضوری:
با توجه به اینکه در حال حاضر بانک مرکزی کد رهگیری (شناسه جک برگشتی) را با تاخیر و یک روز پس از دریافت فایل اطلاعات چک های برگشتی تولید می نماید، لذا ضرورت دارد بعد از صدور گواهی نامه عدم پرداخت چک از مشتری درخواست شود به منظور دریافت کد رهگیری (شناسه چک برگشتی) به صورت حضوری روز بعد از صدور گواهی نامه عدم پرداخت چک به شعبه مراجعه نمایند. بدیهی است متصدیان ذی ربط در شعب به منظور دریافت کد رهگیری (شناسه چک برگشتی) لازم است به سامانه «استعلام آنلاین چک برگشتی، تسهیلات و تعهدات» در سامانه جامع چک مراجعه نمایند.
ج- نکات قابل توجه:
1- به استناد تبصره 2 ماده 5 مکرر قانون اصلاح قانون صدور چک، اطلاعات چک های برگشتی اشخاص حقوقی در سابقه امضاء کنندگان آنها نمایش داده خواهد شد. لذا اثر سوء چک های برگشتی اشخاص حقوقی که در گذشته نیز صادر شده است در سامانه برگشتی بانک مرکزی به امضاء کنندگان چک نیز منتقل شده است.
2- براساس تبصره 3 ماده 5 مکرر در صورت واریز کسری مبلغ چک، بانک مکلف است جهت رفع اثر از چک های برگشتی، به درخواست صادر کننده چک کسری مبلغ چک برگشتی را حداکثر به مدت یک سال تا زمان مراجعه دارنده در حساب جاری مربوطه مسدود و ظرف مدت 3 روز واریز مبلغ را به اطلاع دارنده چک برسانند. لذا ضرورت دارد متصدیان ذی ربط بعد از گذشت یک سال از تاریخ انسداد مبلغ چک و عدم مراجعه ذینفع، از مبلغ مسدود شده رفع انسداد بعمل آورند.
3- حسب اطلاع واصله از بانک مرکزی، برخی از گواهی نامه های عدم پرداخت چک صادره فاقد مشخصات کامل ذینفع چک می باشند. لذا مجدداً تاکید می گردد در برگ گواهی نامه عدم پرداخت چک درج مشخصات سجلی و پستی ذینفع چک به صورت کامل و صحیح ضرورت دارد.
توجه: در صورتی که گواهی نامه عدم پرداخت چک دریافتی از سامانه چکاوک فاقد اطلاعات صحیح و کامل ذینفع بود مراتب را به منظور انعکاس به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نحو مقتضی به اداره کل نظام پرداخت اعلام نمایند.
نظارت بر حسن اجرای امور توسط مسئولین مورد تاکید می باشد.

۳:۵۷

thumnail
#انواع_خدمات_مرکز_پاسخگوئی_شرکت_پارس_سدادشماره تلفن های ۰۲۱۸۳۳۷۶ یا ۰۲۱۸۳۳۸۶(خدمات این دو شماره، با هم ادغام شده است) :phone:

۵:۱۴

با سلام و احترام و خسته نباشید خدمت همکاران گرامیبا توجه به طولانی شدن فرایند رفع نقص سامانه وجوه و معطلی بیش از حد همکاران محترم ، مقرر گردید شعب امروز صرفا نسبت به ثبت موجودی در سامانه اقدام نموده و گردش روز را فردا ثبت نمایند.از اینرو ضروری است شعب از ثبت سیتواسیون در سامانه و توازن حساب اطمینان حاصل نموده و صرفا بروز رسانی صندوق را به فردا موکول نمایند .با تشکر از صبوری شما

۱۵:۳۵

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
آزمون مجازي راهنماي جامع تسهيلات خريد دين روز سه‌شنبه مورخ 1398/4/4 از ساعت 7:00 الي 19:00 از طريق سامانه LMS اداره كل آموزش به نشاني: https://el-amoozesh.bmi.ir برگزار خواهد شد.كليه همكاران شاغل مي‌توانند در اين آزمون مجازي شركت نمايند.

۳:۵۸

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان

راهنماي آزمون.pdf

۳۸۸.۱۱ کیلوبایت

راهنماي شركت در آزمون مجازي تسهيلات خريد دين ، مورخ 1398/4/4

۳:۵۸

بازارسال شده از اداره کل خزانه داری
thumnail
#سفتهتوزیع سری جدید سفته در شعب بانک توسط اداره کل خزانه
یادآوری این نکته ضروریست که سفته های قدیمی همچنان رسمیت داشته و در اولیت فروش هستند
@bmi0008

۳:۵۸

thumnail
تغییرات سامانه اخذ کد پیگیری برای اعطای تسهیلات از طریق سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات

۴:۰۲

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
thumnail
اشتباه واریزی کاربران شعب

۹:۴۵

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
موضوع : اشتباه واریزی کاربران شعب
با احترام، درخصوص اشتباه واریزی کاربران شعب، ضروری است واحدها در مواردی که حسب دستور مراجع قضایی، حسابی از سوی شعبه تمرکز اسناد یا هر شعبه دیگری مسدود گردیده و کاربران در انجام امور روزمره در ورود اطلاعات به سیستم اشتباه نموده باشند (اشتباه در ثبت ارقام شماره حساب و عدم مطابقت شماره حساب با نام صاحب حساب که منجر به واریز مبلغ به حساب شخص ثالث گردد)، مراتب را به همراه مستندات واریزی جهت رفع انسداد موقت و برگشت وجه مورد نظر به شعبه مسدود کننده اعلام و در صورت مواجهه با هرگونه مشکل، موضوع را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به اداره کل حقوقی و دعاوی اعلام نمایند.
بدیهی است مسئولیت صحت اطلاعات ارائه شده به واحد مسدود کننده و یا اداره کل مذکور و ورود هرگونه خسارت به بانک یا اشخاص ذینفع، با مسئولین شعب می‌باشد.
در سایر موارد، از جمله واریز وجه به حساب اشخاص به منظور اعطای تسهیلات جدید، تسویه تسهیلات قدیم، تسویه مطالبات، وصول یا امهال اقساط معوق، مشکلات سیستمی و ...، شعب موظفند قبل از هرگونه اقدام، به نحو مقتضی از توقیف یا انسداد حساب مشتریان توسط مراجع قضایی اطمینان حاصل نموده و در صورت عدم بازداشت یا انسداد حساب نسبت به انجام موارد مذکور اقدام نمایند. در صورت عدم رعایت این امر از سوی کاربران شعب، از آنجاکه توقیف یا انسداد حساب به دستور مراجع قضایی صورت پذیرفته است، اداره کل حقوقی و دعاوی هیچگونه مجوزی را برای رفع توقیف یا رفع انسداد موقت آن حساب و برگشت وجوه واریزی صادر نخواهد نمود و از اینرو به مکاتبات صورت پذیرفته شعب در این خصوص از زمان صدور این دستورالعمل، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نظارت مسئولین ذی‌ربط بر حسن اجرای امر مورد انتظار است.

۹:۴۵

thumnail

۱۰:۰۷

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
thumnail
اعمال دستورالعمل ویژه بر روی حسابهای فاقد شناسه شهاب

۴:۱۵

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
thumnail
رعایت رفتار سازمانی کارکنان

۴:۰۸

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
موضوع : انتشار گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری
با احترام، به اطلاع می‌رساند: اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری(عام) الکترونیکی یکساله بانک ملی ایران با شرایط ذیل توسط کلیه شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور به عموم مردم عرضه می‌گردد. ضروری است واحد‌ها از روز چهارشنبه مورخ 1398/05/16 تا پایان روز چهارشنبه 1398/05/23 نسبت به فروش اوراق مذکور از طریق سیستم داخلی بانک ( سیبا ) با رعایت موارد ذیل به متقاضیان اقدام نمایند.
1- مشخصات گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام)الکترونیکی:
1-1- این اوراق قابل انتقال به غیر می‌باشد. دستورالعمل نقل و انتقال متعاقبا به واحدها ابلاغ می‌گردد.
2-1- نرخ سود علی‌الحساب 18 درصد در سال (معاف از مالیات) می باشد.
3-1- نرخ بازخرید قبل از سررسید توسط بانک 10 درصد سالانه از تاریخ انتشار.
4-1- فروش اوراق ضریبی از مبلغ یک میلیون ریال می‌باشد.
5-1- تاریخ پرداخت سود گواهی سپرده آخرین روزهر ماه است که به صورت سیستمی به حساب معرفی شده از سوی مشتری واریز می‌گردد.
6-1- پس از تاریخ سررسید گواهی سپرده، سودی به این گواهی تعلق نخواهد گرفت و قابل تمدید نمی‌باشد.
7-1- گواهی سپرده بصورت الکترونیکی بوده و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد گردید لذا اطلاع رسانی لازم به مشتریان به منظور حفظ و نگهداری رسید صادره گواهی سپرده ضروری است.
8-1- فروش گواهی سپرده صرفا در سیستم متمرکز داخلی بوده و نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار (سیما ) نمی‌باشد.
9-1- تاکید می‌گردد احراز هویت مشتری در تمام موارد این دستورالعمل الزامی می‌باشد.
2- عرضه و فروش گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) الکترونیکی:
1-2- کاربر عادی شعبه، نمونه فرم درخواست صدور اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) الکترونیکی (فایل الحاقی) را برای تکمیل در اختیار مشتری قرار می‌دهد.
2-2- پس از تکمیل فرم مربوطه از سوی مشتری (سه نسخه)کاربران شعب می‌بایست درسیستم سیبا گزینه مربوط به افتتاح سپرده، (گزینه 121) و پس از آن با انتخاب کد 036نسبت به صدور اوراق گواهی سپرده 18 درصد اقدام و رسید فروش اوراق گواهی سپرده را در سه نسخه چاپ نمایند.
3-2- پس از تکمیل فرآیند فروش، سه نسخه رسید سیبا چاپ شده (موضوع ردیف 2-2) می‌بایست به مهر شعبه و امضاداران مجاز ممهور ، یک نسخه تحویل مشتری ، یک نسخه در دسته برگه‌های شعبه و یک نسخه در سوابق شعبه نگهداری گردد.
3- نحوه بازخرید گواهی سپرده الکترونیکی قبل از سررسید:
1-3- بازخرید اصل یا بخشی از گواهی سپرده قبل از سررسید از زمان انتشار با نرخ 10 درصد در سال صرفاً توسط همان شعب فروشنده گواهی سپرده همانند عملیات سپرده شعب به طور سیستمی از طریق گزینه 123 انجام می‌پذیرد.
2-3- درصورتیکه مشتریان نسبت به دریافت وجه سود ماهانه (با نرخ 18 درصد در سال) اقدام نموده باشند سود پرداخت شده به مشتریان در هنگام بازخرید قبل از سررسید تعدیل یافته و از 18 به 10 درصد در سال تغییر می‌یابد. لذا مستدعی است مراتب هنگام فروش و پیش از بازخرید به مشتری اطلاع رسانی گردد.
3-3- برای بازخرید پیش از موعد یا در زمان سررسید نهایی با مراجعه مشتریان دارنده برگه اوراق گواهی سپرده، مبلغ مربوطه طی عملیات انتقالی به حساب مشتری واریز می‌گردد.
4- سررسید نهایی برگه گواهی سپرده الکترونیکی:
در سر رسید نهایی گواهی سپرده مورخ 1399/05/16، اصل وجه با مراجعه سپرده‌گذاران و احراز هویت کامل و اخذ رسید اولیه گواهی سپرده پرداخت خواهد گردید.
نظارت مسئولین ذی‌ربط بر حسن اجرای دستورالعمل مورد انتظار است.

۱۰:۵۲

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان

فرم درخواست صدور اوراق.pdf

۱۲۶.۰۵ کیلوبایت

۱۰:۵۲

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
موضوع : سامانه سازمان نظام وظیفه
با احترام، پیرو دستورالعمل شماره 44564 مورخ 1397/12/19 به اطلاع می‌رساند: از آنجاییکه واسط کاربری استعلام وضعیت خدمت نظام وظیفه به نشانی: http://sabtinquiry.bmi.ir/NezamVazife/GetData در دسترس شعب بانک قرارگرفته است، ضروری است واحدها پیش از ارائه هرگونه تسهیلات (به استثنای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تامین هزینه بیماری) وضعیت نظام وظیفه عمومی متقاضیان ذکور اخذ تسهیلات را از شبکه پیام الکترونیک دولت (سپاد) به نشانی فوق استعلام نمایند. بدیهی است اعطای تسهیلات به اشخاص ذکوری که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در سامانه سپاد "مجاز" اعلام شده امکان پذیر بوده و اشخاصی که وضعیت آنها "غیر مجاز" باشد، امکان استفاده از تسهیلات بانکی را نخواهند داشت.
همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام در زمینه استفاده از وب سرویس مذکور، مراتب را به واحد پشتیبانی شرکت سداد، دوایر انفورماتیک ادارات امور و درصورت لزوم اداره کل پاسخگو منعکس و از تماس مستقیم با شماره تلفن تیم پشتیبانی فنی سامانه سپاد مستقر در نهاد ریاست جمهوری که در نامه عمومی پیروی فوق درج شده است اکیداً خودداری نمایند.
نظارت بر حسن اجرای امور از سوی مسئولین واحدها مورد انتظار است.

۹:۵۶

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
به اطلاع می‌رساند عملیات بهینه سازی سامانه تحویلداری تحت وب راس ساعت 18:30 امروز (شنبه مورخ 98/05/19 ) آغاز خواهد شد. بنابراین ضروری است کاربران تا پیش از زمان یاد شده نسبت به پایان عملیات روزانه و خروج از سیستم اقدام نمایند.

۹:۵۸

thumnail

۱۹:۴۹

بازارسال شده از مسئولین شعب حوزه سیدخندان
thumnail
با نهایت تأسّف و تأثّر مطّلع گشتیم پدر گرامی آقای سیاهوشی همکار محترم شعبه جوانان ، به دیار باقی شتافتند.ضمن عرض تسلیت به همکار عزیزمان و خانواده محترم ایشان، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل مسئلت می‌نماییم.

۵:۲۵