۹ فروردین ۱۳۹۹
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
و سلام به شما خوبانصبحتون بعشقروزتون بهشت!ولادت امام حسین(ع) رو تبریک میگم.
و سلام به شما خوبانصبحتون بعشقروزتون بهشت!ولادت امام حسین(ع) رو تبریک میگم.
۴:۵۹
نکته مهم یادگیری کلمات استثنا و کلمات نشانه های ۲ از طریق حافظه دیداری صورت میگیره. یعنی باید این کلمات نوشته و یه جایی جلو دید بچه ها قرار بگیرن، که مدام اونا رو ببینن و حفظ بشن.
۴:۵۹
و برای اینکه حفظ بشن و در خاطرشون بمونه: باید کلمات محدود باشند یعنی بگیم فعلا فقط همین ۷ کلمه یا ۱۰ کلمه با صاد نوشته میشن. بیشتر کلمه هایی که میبینین و میشنوین با سین نوشته میشن، مگر اینکه شما جایی دیده باشین کلمات دیگه ای که با صاد نوشته شده باشن.
۵:۰۰
و برای تثبیت یادگیری:۱- نمایش این کلمات با حرکات بدن. مثلا: صورت با اشاره به صورتشون و همین جا بهتره صورتی هم بگین. صدف با دو دست به صورتی که باز و بسته بشن. صدا با گرفتن دست کنار دهان به حالت صدا زدن و....۲- جدول تشخیصی که مدام باید تکرار بشه.یه جدول با دو ستون بکشن، بالای یکی دو شکل سین و بالای ستون بعدی شکلهای صاد رو بنویسن. کلماتی که سین و صاد دارند رو بدید تا هر کدوم رو در ستون خودش بنویسن.میتونین کلمات که صاد دارند و محدودند رو به طور ثابت هر بار تکرار کنید، و کلماتی که سین دارند رو تغییر بدین. بچه ها باید به این نتیجه برسند که بیشتر کلمات با سین نوشته میشن.۳- بعد از چند روز تکرار و تمرین، میتونین املای تشخیصی بگیرین. یعنی همون فعالیت ۲ کشیدن جدول دو ستونی، ولی این بار شما کلمه رو بگید تا خودشون تشخیص بدن که زیر کدوم ستون باید بنویسن.۴- به بچه هایی که بازم مشکل دارند، فعالیتهای متنوع برای تکرار و تمرین بدید.با همین کلمات جمله بسازند. براشون نقاشی بکشن. ماز یا سودوکو کلمات صاد انجام بدن.خلاصه اینکه مدام تکرار کنن تا در حافظه شون ثبت بشه.
۵:۰۱
و تاکیدم باز هم محدودیت در کلمات
۵:۰۱
با بازیهای مختلف هم میتونین این کلمات رو تکرار و تمرین کنین.مثلا بازی بشین - پاشوبه کلمات با دقت گوش کنن. با شنیدن کلماتی که صاد داره روی صندلی بنشینن و با شنیدن کلماتی که سین داره *بایستن*.
۵:۰۲
۱۲ فروردین ۱۳۹۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.