عکس پروفایل سیدروح الله حیدریس

سیدروح الله حیدری

۱۷۸عضو
undefinedهفت طبقۀ #جهنم و ساکنان آنundefined

undefined1)طبقۀ اول (دَرک) مخصوص منافقان است و اینان بدترین گروه از جهنمیان می‌باشند.
undefinedانّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّارundefined سوره نساء آیه145
undefined2)طبقۀ دوم (لَظا) نام دارد که جایگاه اشقیا می‌باشد.
undefinedکلّا اِنّه لَظیundefined سوره معارج آیه15
undefined3)طبقۀ سوم (حُطَمَه) است که تهمت زنندگان و عیب جویان و مال اندوزان را در خود جای داده است.
undefinedکلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَهundefined سوره همزه آیه4
undefined4)طبقۀ چهارم (سَقَر) نام دارد که جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند استو عموم جهنمیان از این درمی‌گذرند.
undefinedما سَلَکَکُم فی سَقَرundefined سوره مُدَّثِّر42
undefined5)طبقه پنجم (جَحیم) است که در ان تجاوزکاران سکونت داده می‌شوند.
undefinedو وَقاهُم عذابَ الجَحیمundefined سوره دخان آیه56
undefined6)طبقۀ ششم (سَعیر) نام دارد وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است.
undefinedفعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیرundefined سوره #ملک آیه11
undefined7)طبقۀ هفتم (هاویة) است و نصیب کسی می‌شود که میزان اعمال خیر او کم باشد و باید 70 سال در جهنم توقف کند.
undefinedو اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویةundefinedسوره قارعه آیه 8و9https://eitaa.com/Shaidari207
undefined نشر_مطالب_صدقه_جاریه_است

۱۶:۲۴

FB_IMG_1734069920809.jpg

۶۱.۶۷ کیلوبایت

برخی می‌گویند: من فرزندانم را مجبور به نماز خواندن نمی‌کنم و حجاب را بر دخترانم تحمیل نمی‌کنم...
چون عبادت باید از روی قناعت درونی باشد وگرنه بی‌فایده است.
اما فرزندانشان را مجبور می‌کنند که صبح بیدار شوند و به مدرسه بروند، مجبورشان می‌کنند تکالیف مدرسه را انجام دهند، و یا برای کاهش دمای تب به خوردن دارو مجبورشان می‌کنند هرچند که فرزندانشان دوست نداشته باشند (و قناعت آنها حاصل نشده باشد). اینها مسائلی دنیایی هستند که بخاطرشان تلاش می‌کنند تا سطح آنان را بالا ببرند و از مشکلات دنیا نجاتشان دهد.
اما تلاش برای نجات فرزندان از عذاب اخروی و ارشاد آنها به نعمتهای ازلی، نیازمند قناعت فرزند است!!https://eitaa.com/Shaidari207https://t.me/haidari207https://bale.com/shaidari3

۶:۱۶

thumbnail
وفات بانوی مکرم امیرالمومنین(ع) حضرت ام البنین، مادر بزرگ ابالفضل علیهماسللام برهمه شما عزیزان تسلیت باد

۶:۱۱

thumbnail
سالروز ولادت حضرت زهرا(س) وروز مادر مبارک

۵:۳۵

undefinedنوجوانی پرسید چرا شیعیان اینقدر دشمن دارند؟
این مجسمه در اسپانیا از سه نفر مسلمان، مسیحی و یهودی ساخته شد.از مجسمه ساز پرسیدن، هدفت چی بوده ؟؟گفت: ﻳﻬﻮﺩیا ﺧﻮﺩشان را ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ مسیحیا ﻭ ﻣﺴﻠﻤانا ﻣﻴدانند ﻭ ﻣﺴﻴﺤﻴﺎ هم خودشان راﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻣﺴﻠﻤونا ﻣﻴدانن. منم ﺍﻳﻦ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﺭا ﺳﺎﺧﺘﻢ ﺗﺎ ﺑﮕم آنها سخت در اشتباه هستن!گفتن:این ﻣﺠﺴﻤﻪکه ﮔﻔﺘﻪﻫﺎی اونها رو تایید میکنه! ﮔﻔﺖ: اشتباه نکنید!ﻛﺎفیست آن ﻣﺴﻠﻤاﻥ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ برخیزد!ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻣﺘﻮﺟﻪ خواهید شد ﻛﻪ ﭼﻪ ﺑﻼﻳﻲ ﺳﺮ آن دونفر خواهد آمد.
undefined اسلام عبادی و اسلام سیاسی!
این فردی که در سجده هست، نماد انسان صالح و اسلام عبادیه! آزارش به کسی نمیرسه خیری هم برای کسی نداره! بنابراین مخالف و دشمن هم نداره، چون ظلم پذیره! اونایی هم که رفتن روش ایستادن چون جاشون خوبه،کاری باهاش ندارن!
حالا تصور کنید این انسان صالح قصد بلند شدن داشته باشه و به اون دوتا به خاطر ظلم شان اعتراض کنه! چی میشه؟! قطعا جای اون دوتا متزلزل خواهد شد و حتما باهاش مخالفت میکنن و حتی ممکنه باهاش بجنگن و به قتل برسونن!حالا دیگه دشمن هم داره! آن فرد دیگه صرفا انسان صالح نیست! چون اون حالا دیگه به یک انسان مصلح تبدیل شده و میخواد به بُعد سیاسی اسلام هم عمل کنه.مصلح یعنی عدالت خواه و همه مصلحین برخلاف صالحین دشمنان زیادی دارن! مثل امام عصر(عج) که مصلح آخرالزمان هستن و دشمن هم زیاد دارنتشیع به ما یاد داد مصلح باشیم و در کنار اسلام عبادی به اسلام سیاسی هم‌ رو هم در نظر بگیریم.تشیع مصلح پروره برای همین هم دشمن زیاد داره.undefinedhttps://eitaa.com/Shaidari207https://t.me/haidari207https://bale.com/shaidari3

۱۵:۱۸

thumbnail

۱۵:۱۸

undefinedشب_آروزهادر دو دهه اخیر رسم و رواج تازه شکل گرفته که بنام شب آرزوها یاد می شود و این شب را اولین شب جمعه از ماه رجب المرجب می دانند.این رسم و عنوان از متون دینی قابل فهم و تایید نیست و چند دلیل۱_ معنای واژهلیله به معنای شب است و کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی است که مورد رغبت و میل و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان است.بنابراین «لیلة الرغائب» هم می‌تواند به معنای شبی باشد که میل و توجه به آن بسیار است و هم می‌تواند به معنای شبی باشد که در آن عطا و بخشش خدا بسیار است. با توجه به روایتی که در فضیلت این شب نقل شده هر دو معنا درست است.۲_تردید در سند حدیثقدیمی‌ترین منبع شیعی موجود که روایت فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب و اعمال آن را بدون ذکر سند نقل کرده، «مفید العلوم و مبید الهموم» منسوب به محمد بن عباس خوارزمی است. البته درباره انتساب کتاب به خوارزمی و نیز مذهب او اختلاف‌نظر وجود دارد. سید بن طاووس نیز گفته است که این روایت را از برخی کتاب‌های علمای شیعه نقل می‌کند؛ با این حال سندی برای این حدیث ذکر نکرده است..در کتاب‌های اهل سنت نیز این حدیث، ساختگی معرفی شده است.ابن جوزی در کتاب الموضوعات این حدیث را جعلی معرفی می‌کند. محی‌الدین نووی نیز در شرح صحیح مسلم، نماز لیلة الرغائب را بدعتی زشت دانسته که گروهی از علما در ردّ آن کتاب نوشته‌اند.۳_ کلمه آرزو به معنی (امل) به مجموعه از آرزوهای غیر قابل تحقیق اطلاق میشود و در متون دینی آمال و آرزو مورد تحسین قرار نگرفته و در مقابل کلمه امید که بمعنی(رجا) بوده مورد تحسین و توجه متون دینی قرار گرفته است.__پ .ن:گرچه با توجه به قاعده تسامح در ادله سنن بجا آوردن نماز رغائب از باب استحباب یا رجا بلامانع است اما این قاعده در مورد روایات ضعیف‌الاسناد جاری است نه احادیثی که حکم به مجعول‌بودن آنها شده است. بنابراین می‌توان گفت فقهایی که حکم به استحباب یا جواز اقامه آن به قصد رجا کرده‌اند ـ ازجمله ابن‌طاووس، علامه حلی، علامه مجلسی و مامقانی ـ روایت را جعلی ندانسته‌اند.علاوه بر ایشان، گروهی از فقها انجام اعمال لیلة الرغائب را به امید مطلوبیت (رجاءً) جایز می‌دانند.https://eitaa.com/Shaidari207https://bale.com/shaidari3https://t.me/haidari207

۱۴:۴۶

#الامام_علی_صوت_العدالة_الانسانیه نام کتابی است نوشته جرج سمعان جرداق پیرامون علی امام اول شیعیان که در سال ۱۳۳۵ (۱۹۵۶ میلادی) در بیروت توسط انتشارات دار الفکر الإسلامیّه منتشر و در جهان اسلام مورد توجه وسیع قرار گرفت.
این کتاب در ۵ جلد با عناوین ذیل نگاشته شده‌است:علی و حقوق بشرشامل ۲۵۶ صفحه مروری بر اوضاع سرزمین حجاز، خاندان وی، معرفی ویژگی‌های عبادی، اخلاقی و رفتاری و علمی و نهایتاً بررسی عهدنامه مالک اشتر
علی و انقلاب فرانسهشامل ۲۵۶ صفحه که در آن ضمن بررسی ریشه‌ها و علل و تاریخ انقلاب فرانسه، دیدگاه‌ها و مبانی امام علی نیز بررسی و با یکدیگر مقایسه شده‌است و نهایتاً نتیجه‌گیری شده‌است که دیدگاه‌های وی در برگیرنده مبانی چهارگانه انقلاب فرانسه‌است.علی و سقراطشامل ۲۳۹ صفحه که ظاهراً ۷۷ صفحه ادامه مجلد دوم بوده که برای تناسب حجم در جلد سوم ارائه شده‌است. نویسنده دیدگاه‌های سقراط و علی را ارائه کرده‌است.علی و دوران زندگانی‌اششامل ۲۵۴ صفحه که به بررسی و معرفی دو تیره اموی و هاشمی که هر دو از قریش هستند پرداخته شده و ضمن ارائه رویدادهای دوران عثمان و قتل او به رویدادهای دوران خلافت علی پرداخته و سپس به بیان روزهای آخر زندگانی وی می‌پردازد.علی و قومیت عربیشامل ۲۷۰ صفحه شامل ارائه دیدگاه‌های آثار ابوالعلا معری، جبران خلیل جبران و میخائیل نعیمه، بخشی پیرامون دیدگاه‌های مستشرقان منصف و غیر منصف پیرامون علی و سپس در قسمتی با عنوان «آنچه دربارهٔ این کتاب گفته شده‌است» دیدگاه‌ها و تقدیرها از این کتاب ارائه شده‌است.
وی دربارهٔ چاپ کتاب می‌گوید:من عقیده دارم امام علی از مسیح بالاتر است. من شیفته شخصیت انسانی امام شده‌ام. ما کلاً مسیحی بوده‌ایم و بالطبع به امامت امام علی اعتقادی نداریم… همان‌طور که متنش را می‌نوشتم، سردبیر مجله الرساله آمد و گفت به ما بده که شماره به شماره چاپ کنیم. من قبول نکردم. بعد از اصرار و الحاح فراوان او عاقبت دو قسمت از متن را به او دادم. بلافاصله بعد از چاپ، رئیس کشیشان و راهبان فرقه کرملیه (از فرق مارونی مسیحی) گفت: من خودم این را به هزینه خودم چاپ می‌کنم… اتفاقاً اول کار، مسیحی‌ها فهمیدند و آمدند پهلوی من. ذوق زده و شادان. می‌گفتند تو عرب را سرافراز کرده‌ای. پول جمع کرده بودند و می‌خواستند پول چاپ کتاب را به من بدهند. گفتم این کتاب را با پول خودم چاپ نکرده‌ام و رئیس راهبان کارملیه چاپ کرده. رفتند که به او پول بدهند. او گفت خجالت بکشید، من این را چاپ نکرده‌ام. این پول راهبانی است که در اینجا عبادت می‌کنند. ببرید این پول را بدهید به فقرا. بعدها آن کشیش - رئیس راهبان کارملیه - به من گفت من علی را دوست دارم و از برکت او فقرای ما نیز به نوایی رسیدند.
نویسنده ۵۰ سال پس از انتشار کتاب می‌گوید کهدر این روزگار نیاز به امام علی و باورها و مواضع و نقش انسانی و بزرگ و عظیم او و امثال او، از بزرگان حقیقت و توجه به انسان بیش از نیاز هر زمان و دوران دیگری به علی و امثال اوست. این موضوع را هر انسانی که وجدان بیدار و درک درستی داشته باشد و به امور خواص و عوام به نیکی نظر کند درمی‌یابد، فرق نمی‌کند که این فرد به جهت عقاید و عاداتش از کدام گروه از انسان‌ها باشد و از کدام ملیت باشد و در کجا زندگی کند.https://eitaa.com/Shaidari207https://bale.com/shaidari3نوت: برای دانلود این کتاب ارزشمند به لینک ذیل مراجعه کنیدundefinedundefinedundefinedhttps://t.me/haidari207

۱۲:۳۱

thumbnail
اهميت تفکّر و تدبّر
قرآن كریم و احادیث، انسان‌ها را به تفكّر فرا خوانده‌اند. در قرآن، اندیشیدن از اوصاف خردمندان به شمار آمده است. رسول خدا (ص) فرمود: ای ابن مسعود هرگاه خواستی كاری كنی از روی دانش و خرد باشد و از كار بدون تدبر و دانش بپرهیز، چرا كه خدای والا می‌فرماید: [در سوگندهای خود] مانند آن زن نباشید که بافته‌اش را پس از آن که محکم می‌کرد از هم می‌گسست و رشته رشته می‌کرد.
https://eitaa.com/Shaidari207https://t.me/haidari207https://bale.com/shaidari3

۱۵:۱۲

thumbnail

۱۵:۰۱

🟦 وفای به عهد یعنی... 🟥
🟢 امام صادق علیه السلام:
undefined سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ «أَوْفُوا بِعَهْدِي، أُوفِ بِعَهْدِكُمْ» قَالَ: أَوْفُوا بِوَلاَيَةِ عَلِيٍّ فَرْضاً مِنَ اَللَّهِ أُوفِ لَكُمْ اَلْجَنَّةَ.
🟣 راوی می‌گوید از امام صادق علیه السلام سوال کردم در مورد این آیه: «اوفوا بعهدی، اوف بعهدکم» (به عهد من وفا کنید تا من هم به عهد شما وفا کنم).حضرت فرمودند یعنی به ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام که از طرف خدا واجب شده، وفا کنید، تا خدا هم با بردن شما به بهشت به عهد خود وفا کند.
undefined التفسير (للعیاشی) ج ۱، ص ۴۲
در نشر فضایل امیرالمومنین سهیم باشید undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedhttps://bale.com/shaidari3https://t.me/haidari207https://eitaa.com/Shaidari207

۱۲:۵۳