عکس پروفایل شمسی عباسیش

شمسی عباسی

۱۱۹عضو
باسلام و ادبو تبریک اعیاد شعبانیه به همه دوستانامیدوارم با عنایت خداوندی و توجهات حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ان‌شاءالله درگام پیش رو در صورت گزینش بنده حقیر بتوانم خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم عزیزم به ویژه همکاران فرهنگی خود باشم!

۲:۵۷

بازارسال شده از Faride
thumnail
بسم‌الله الرحمن‌الرحیمبه نام خداوند جان و خردکز این برتر اندیشه بر نگذردخدایا به لطفت و با استعانت از خودت و یاری جستن از پیشوایان برحقت؛ گام در مسیری نهاده‌ام که شاید بسی سخت و دشوار باشد ! اما می‌دانم که به من توانایی‌هایی داده‌ای که بتوانم در حد و اندازه خودم برای خدمت بیشتر در میدانی بزرگتر به مردم بزرگ و شریف سرزمینم ایران عزیز بکوشم و دِین خود را به آنانی که برای اعتلا و سربلندی ایران عزیز جهاد کردند، جانفشانی نمودند و از خود گذشتند تا ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم، ادا کنم!و من بعنوان فرزند ایران می‌خواهم به یاری خداوند گام هایی محکمتر و استوارتر از پیش بردارم : برای آبادانی اش، برای جوانانش، برای مردان و زنانش که رنج دوران کشیده‌اند و صبورانه دوران های سختی را پشت سر گذارده‌اند!اینک می‌طلبد تلاش کنیم برای امیدآفرینی و آینده روشن با دغدغه‌های کمتر معیشتی، شغلی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.... و زندگی بهتر، آرامش بیشتر برای پیشرفت و درخشش ایران عزیز و پیشرانی مردم سرزمینم در عرصه جهانی! اگر فرزند خود را شایسته نمایندگی می‌دانید؛ او را برای یک دوره چهارساله پرتلاش همراه باخردمندی و اندیشه‌های نو، برنامه‌ریزی دقیق،قانونگذاری قابل اجرا برگزنید! امیدوارم در حد توان و فراهم آمدن فرصت و زمینه بتوانم به یاری پروردگار به وظیفه و مسئولیتی که بر عهده‌ام می‌گذارید؛ عمل کنم!undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedشمسی عباسیداوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیکد انتخاباتی‌ : ۹۱۵۱

۳:۳۴

thumnail
با توجه به اینکه وجود عدالت آموزشی یکی از امور لازم در جامعه است و قانون اساسی نیز در جهت تحقق بخشیدن به این امر ضروری در اصل سی‌ام می‌گوید دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد؛ و علاوه بر این اصل اساسی در جهت تحقق عدالت آموزشی، بند ۳ از فصل پنجم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی اشاره و تأکید دارد. شوربختانه با وجود همه این موارد عملی شدن این امر مهم سرعت لازم را ندارد.شرط لازم برای دسترسی به جامعه‌ای متعالی، پویا و توسعه‌یافته، بروز و برپایی عدالت است. هرقدر پدیده عدالت بیشتر تعمیم یابد و برای گسترش آن هم‌اندیشی شود، قطعاً به جامعه‌ای پایدار و توسعه‌یافته‌تر منجر می‌شود. از پیامدهای نبود عدالت:افزایش شکاف طبقاتی، نارضایتی و نابهنجاری در ابعاد گوناگون است که نتیجه‌ای جز تحول و تغییر نظام نداشته است.نظام آموزش‌و پرورش جمهوری اسلامی ایران تحولی بنیادین را مبتنی بر آرمان‌های نظام اسلامی، در چارچوب یک سند راهبردی در دست اجرا دارد. در «سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش» که کلمه عدالت بارها در آن آمده است، گسترش و تداوم عدالت آموزشی از راهبردهای اصلی است در توسعه آموزش‌و پرورش باکیفیت برای تمامی گروه‌های هدف تبیین شده ‌است.رویکرد محوری این سند راهبردی، عدالت تربیتی و آموزشی است. در سند تحول، واژه تربیت با تعریف «فرایند تعاملی زمینه‌ساز تکوین و تعالی پیوسته هویت متربیان، به‌صورتی یکپارچه و مبتنی بر نظام معیار اسلامی، به‌منظور هدایت ایشان در مسیر آماده‌شدن جهت تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد» معنا شده است. یعنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی رایج که به تقویت مهارت‌ها و توانمندی‌های فرد و شایستگی‌های او در تمام ساحت‌های وجودی وی کمک می‌کند. بنابراین، عدالت تربیتی و آموزشی مبتنی بر فلسفه تعلیم‌وتربیت اسلامی و با هدف تحقق شجره طیبه است؛ یعنی عدالتی که به تربیت در همه ساحت‌های شش‌گانه زیستی ـ بدنی، علمی ـ فناوری، زیبایی‌شناختی ـ هنری، اجتماعی ـ سیاسی، اعتقادی ـ اخلاقی و اقتصادی وجودی انسان می‌پردازد؛  برای تحقق عدالت باید به همه ابعاد وجودی انسان در کنار هم توجه شود؛ به نحوی که از طریق رشد متعادل و متوازن، هیچ بُعدی به دلیل حاکمیت ابعاد دیگر فراموش نشده باشد.عدالت تربیتی زمانی محقق می‌شود که عدالت آموزشی و فرصت یادگیری برای رشد همه‌جانبه مخاطب فراهم باشد. اگر نظام آموزش‌وپرورش بتواند این فرصت یادگیری را ایجاد کند و یک انسان چندبعدی تربیت کند، می‌توان گفت عادلانه برخورد کرده‌ و عدالت آموزشی تحقق یافته است! تأکید بر موضوع پیشرفت و عدالت با اولویت فرهنگ و اقتصاد خطاب به مرجع مقننه کشور، حاکی از میزان اهمیت قوانین در این عرصه است. بررسی مصوبات موجود در حوزه عدالت تربیتی مبین این است که با وجود تبیین دقیق و صریح قوانین، سیاست‌ها، راهبردها، اهداف و راهکارهای عملیاتی ذیل اسناد و قوانین، پس از سالیان طولانی، برخی از مصوبات همچنان صرفاً در حد همان مصوبه باقی مانده‌اند و اقدام عملیاتی برای کاربست و اجرای آن‌ها انجام نشده است.بنابراین،*اجرا نشدن مصوبات و قوانین موجود به‌صورت کامل یا ناقص،* بخش فراموش شده دیگری در مسیر توسعه عدالت است که باید در جایگاه درست خود استقرار یابد. در این مورد، اولین گام مؤثر، تدوین فهرستی از مصوبات مرتبط با تحقق عدالت تربیتی، مندرجات سند تحول، اقدامات جاری و نیازهای اصلاحی و اجرایی مصوبات قانونی است و عملیاتی‌کردن بند دوم سیاست‌های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنایی‌ترین اقدام در اولویت فرهنگی کشور به شمار می‌آید.بر این پایه ، «ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش به‌مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه)به‌عنوان امری حاکمیتی»، ضروری است.

۱۷:۴۷

thumnail
مجلس یعنی پایگاه مهم قانون‌گذاری کشور، به دلیل حضور در رأس یکی ازقوای سه‌گانه کشور، سکویی مهم برای شناسایی اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی است.بنابراین برای رسیدن به آن اهداف و آرمانها که در بیانیه گام دوم توسعه انقلاب هم برآن تأکید شده،باید از توانایی و قدرت مجلس در شرایط بهینه بهره جست تا قوانین قابل اجرا مسیر هموارتری را برای به سرانجام رسیدن این آرمانها که همان آرمان‌های سودمند و تأثیرگذار برای مردم عزیز است، طی کند!پیش ازبررسی و تصویب قوانین قابل اجرا درمجلس؛ باید پیش‌نیازهایش درسایر بخش‌ها و جوانب بررسی شده و دغدغه‌مندی و نیاز مردم به آن مسئله بیان شود!سپس برای حل مسئله، مراحل بسترسازی انجام شده، آن گاه برای اجرای قانون وارد مرحله بعدی شده و مجلس به بررسی، یافتن اشکالات، رفع واصلاح آنان پرداخته و در مرحله پایانی قانون را تصویب کرده و آماده برای اجرا گردد!توجه به پیش زمینه‌های لازم برای تصویب قوانین منجر به آن خواهد شد که در مرحله پس از تصویب یعنی اجرا، شرایط برای قوه مجریه آسان‌تر وشاهد نتایجی ثمربخش و مفید در «مدیریت یکپارچه» همه قوای نظام باشیم!undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedشمسی عباسیکد انتخاباتی‌ : ۹۱۵۱

۲۱:۲۱

thumnail
پویایی فقه اسلامی و شرایط کنونی جامعه از یک سو و حضور پررنگ زنان سرزمینم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی، مدیریتی و اقتصادی و..از سوی دیگر ایجاب می‌کند که باید به حقوق آنان بیش از پیش توجه شده وبه روزرسانی شود!نقش آفرینی زنان ایرانی در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست که همواره برای پیشرفت و سربلندی ایران فداکاری کردند و مردان بزرگی را در دامان خود پرورش دادند؛ لذا بر ماست برای تحقق حقوق همه جانبه آنان در زمینه‌های خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و رفع نواقص قانونی در خصوص نابرابری حقوقی که برخلاف تأکید دیدگاه مترقی تساوی حقوق زن و مرد درحکمرانی اسلامی، درمجلس دوازدهم اقدام وبه روزرسانی و تصویب شود!این نیز دغدغه مهم دیگری بود که مرا به میدان انتخابات کشاند تا شاید باحضور خود در مجلس دوازدهم در جهت تحقق‌بخشی حقوق بانوان سرزمینم که نیمی از جمعیت فعال جامعه و شاید اثر گذارترین قشر در همه زمینه‌ها هستند، به ویژه در تربیت فرزندان این جامعه،چه مردان و چه زنان؛ بتوانم گامی هرچند کوچک بردارم و با کمک سایر نمایندگان قوانین قابل اجرا درخور آنان تصویب کرده و در نهایت توسط مسئولین اجرایی و حقوقی تحقق یابد و زنان با دستیابی به این حق خود، با حفظ مقام و شأن الهی خویش زمینه‌ساز رسیدن ایران به اوج سربلندی و افتخار در عرصه جهانی شوند!
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedشمسی عباسیکد انتخاباتی ۹۱۵۱نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیحوزه انتخاباتی: تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

۲۲:۳۴

thumnail

۶:۴۰

thumnail
سالهامتمادی در خدمت آموزش و پرورش بودم، جایی که نسل‌ها در آن تربیت می‌شوند، نیروی انسانی هر کشوری در آنجا تولید میشود تا بتوانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور یابند. جایی که باید در آن انسان‌پروری صورت گیردو افرادشایسته و لایق برای اداره جامعه تربیت شود! در اینجا تجربه‌ها اندوختم، در کنار  دوستان و همکارانم دردها کشیدیم؛ بی مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها دیدیم؛ ناحقی‌ها دیدیم؛ ما را در بخشنامه‌های بی‌فایده سرگردان کردند و فراموشمان کردند؛ در طول ۳۳ سال خدمت بخشنامه آمد و خواندم و هرچه نگاه کردم؛ هیچ ندیدم که: یکی از آنان توجهی به شأن و مقام معلم داشته باشد؛ دردی از او درمان کند؛ لبخند برلبش بنشاند که: ای معلم عزیز و شایسته؛ کار تو ستودنی است و تو جایگاه والایی داری چون تو انسان می‌پرورانی،نسل‌ها در دامن تو رشد می‌کنند و بالنده می‌شوند؛ تویی که پزشک، مهندس، قاضی، صنعتگر، نخبه و...  یعنی نیروی انسانی ، سرمایه های کشورم را تولید میکنی... اما اینها فقط پخشنامه هست و هیچ خبری از این که دردت را درمان کنند نیست؛ جایگاهت کجاست؟رشد معنوی و علمی‌ات چه می‌شود؟ برای سلامت جسم و روحت، شادی وطراوتت چه بخشنامه شده؟معیشت وزندگی‌ات ؟ آیا تو که ازجان مایه می‌گذاری وعاشقانه بذل سرمایه میکنی وباتک‌تک سلولهایت برای آموختن فرزندان سرزمینت میکوشی کسی به تو می‌اندیشد؟ حقوق معلمی کفاف زندگی‌ات را می‌دهد؟ بزرگی و دَم برنمی‌آوری و چند جابه‌کار دیگری مشغول میشوی تانانی حلال برای خانواده کسب کنی! برای تو که بازنشسته شدی چه اتفاقی می‌افتد ؛ حق و حقوق سالها خدمت و موسپیدکردنت را یکجا میدهند و یا دوباره در بخشنامه‌های اداری گم میشوی و بعد هم بطور کلی فراموش میشوی و قسطی میشوی که درهیچ جای زندگی‌ با این همه گرانی دستت را نمی‌گیرد؟ و....دردهای بس سنگین‌تر و دغدغه‌های دردناکتر دیگری بود که بعنوان یک معلم احساس تکلیف کردم که برای فریادخواهی حق معلمان سرزمینم وارد این عرصه شوم شاید بتوانم....همان معلمانی که در همه صحنه‌ها حضور چشمگیر دارند و اگر آنان نیایند حتی انتخاباتی برگزار نمیشود ؛ بی هیچ چشم داشتی برای اعتلای ایران  می‌آیند! برگزار کنندگان اصلی انتخابات خانواده بزرگ آموزش و پرورش است؛ مدارس حوزه برگزاری انتخابات  و معلمان بااخلاص مجریان برگزاری ۳۸ انتخابات در تمام دوران ۴۵ ساله انقلاب بوده‌اند!اینک آمده‌ام و وارد این عرصه شده ام شاید به حول و قوه الهی و با رأی خانواده بزرگ آموزش و پرورش بتوانم برای پیشرفت اهداف متعالی آن گامی بردارم و دغدغه های معلمی‌ام انگیزه مهمی شد برای حضورم در این میدان!نظام آموزش و پرورش ما نیاز به یک تحول اساسی دارد و با توجه به نقش مهم این نهاد در توسعه و پیشرفت کشور ، باید چالش‌ها و مشکلات آن برطرف شود. آموزش و پرورش پیشرفته است که می‌تواند زمینه توسعه و ترقی یک کشور را فراهم سازد! توجه به دو رکن مهم این نهاد یعنی معلم و دانش‌آموز، توجه به خواسته‌ها و اهدافشان حائز اهمیت است. ما باید بتوانیم در این نظام انسان‌های کوشاوشایسته‌، متعهد، متخصص برای اداره کشور تربیت کنیم و این میسر نخواهد شد جز با رفع مشکلات اساسی نظام آموزش و پرورش: مشکلات پرورشی و آموزشی(عدالت آموزشی)، مشکلات معیشتی معلمان ، تغییر در آیین نامه‌های رتبه بندی معلمان، احقاق حقوق حقه آنان چه شاغلان و چه باز نشستگان.و مهم‌تر از همه عزت ‌بخشی به شأن و جایگاه معنوی آنان با رفع مشکلات اقتصادی،امیدآفرینیدر آنان به منظور تربیت نسل‌های شایسته و توانمند برای آینده ایرا اسلامی!برای تحقق «حیات طیبه» سند تحول بنیادین و دغدغه های بسیاری که باید شفاف سازی شده و با جهاد تبیین بتوانیم در عرصه قانونگذاری و مجلس آنها را برطرف سازیم تا با معلمان امیدوار و امیدآفرینی در نسل نوجوان و جوان که خانواده بزرگ آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند؛ به این شعار دست یابیم که:«آموزش و پرورش پیشرفته، ایران آباد وتوسعه یافته در عرصه جهانی»

۶:۰۳

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

thumnail

۱۲:۴۲

thumnail
دغدغه ها وتنگناها، برنامه هامعلمان ومجلس ۱۲: صفحه نخستوزارت آموزش و پرورش مشکلات عدیده ای دارد یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش کشور لزوم ارتقای منزلت اجتماعی معلمان است. که این مهم به اراده مسئولین، برنامه ‌ریزی مستمر و اقدام و عمل نیاز دارد.ارتقای توانمندی، انگیزه بخشی و معیشت معلمان باید توامان مورد توجه قرار بگیرد. تامین و تربیت معلمان شایسته از ضرورت ‌های محوری آموزش ‌و پرورش است. دانش آموزی که وارد مدرسه می شود باید به چشم نیروی آینده ساز کشور دیده شود و با این هدف که کشور فردا به دست این دانش آموزان سپرده میشود برایشان برنامه ریزی شود و تربیت شوند، وقتی دانش آموزان در فضای بی عدالتی آموزشی رشد میکنند از آن ها چه انتظاری می رود!مدیریت آموزشی از گرایش‌های رشته مدیریت، یک علم نوین است. روح آموزش و پرورش ما از کمبود معلم رنج نمی‌برد بلکه از بی توجهی به علم مدیریت آموزشی در عذاب است.اردیبهشت ماه امسال رهبر معظم انقلاب به صراحت از فقدان ثبات مدیریتی در این وزارتخانه راهبردی انتقاد کردند.وزارت آموزش و پرورش هم از نظر نهاد تعلیم عمومی و هم از جایگاه پایه گذاری تعالی جامعه جایگاه رفیعی در ساختار جمهوری اسلامی ایران دارد که قابل قیاس با هیچ یک از وزارتخانه های فرهنگی و آموزشی نیست؛ این مهم بارها در دهه های گذشته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و روسای جمهور و سایر قوا بوده است و همگان اذعان داشته اند که مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه از مدارس کشور می‌گذرد و به هر اندازه که معلم و آموزش عمومی ارزش و اهمیت داده شود، می‌توان بزرگترین سرمایه گذاری اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی را برای دهه های بعد شاهد بود.رهبر معظم انقلاب با انتقاد از بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش گفته‌ بودند: «دستگاه به این عظمت باتغییر مداوم وزیر، ضربه می‌خورد؛ بخصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی‌ می‌آورد.»به طوری که این تحولات پی درپی نه تنها نظام آموزشی کشور بلکه در وهله نخست به دانش‌آموزان یعنی سرمایه‌های بزرگ کشور و پس از آنها فرهنگیان آسیب زده است.زیرا نهاد آموزش و پرورش با موضوعات بسیاری دست به گریبان است و گستره وسیع وظایف آن نیز سبب می‌شود تا هر وزیر در مدت زمانی کوتاه امکان رفع این مشکلات را ندارد. با ادامه این روند تغییر وزیر، سکانداران وزارت آموزش و پرورش ناکام در حل مشکلات تقریبا بلندمدت این وزارتخانه می‌شوند، هرکدام مشکلات را از گذشته می‌دانند و با نداشتن زمان کافی برای حل مشکل، این مسائل همواره از وزیری به وزیر دیگر منتقل می‌شود.پس لازم است در کنار دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم، مرکزی برای پرورش مدیران شایسته و متخصص و متعهد به نظام جمهوری اسلامی و کاردان برای وزارت آموزش‌و پرورش تربیت شوند تا پست های مدیریتی از وزارت، ستاد، مناطق تا مدارس را این افراد تربیت یافته را منصوب مرده تا با برنامه ریزی های دقیق و مناسب شرایط زمانی، به رشد و تعالی نظام آموزشی کشور سرعت بخشنداین مهم برای تربیت مدیریت مدارس بیشتر احساس نیاز می‌شود چرا که مدارس خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت است و مدیران مدارس فرماندهان این جبهه اند، بنابراین مدیران مدارس باید براساس شایسته سالاری،توانمندی و خردمندی جسورانه انتخاب شوند نه با سفارش این و آن و زد و بند!

۱۷:۴۹

شمسی عباسی
undefined دغدغه ها وتنگناها، برنامه هامعلمان ومجلس ۱۲: صفحه نخست وزارت آموزش و پرورش مشکلات عدیده ای دارد یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش کشور لزوم ارتقای منزلت اجتماعی معلمان است. که این مهم به اراده مسئولین، برنامه ‌ریزی مستمر و اقدام و عمل نیاز دارد. ارتقای توانمندی، انگیزه بخشی و معیشت معلمان باید توامان مورد توجه قرار بگیرد. تامین و تربیت معلمان شایسته از ضرورت ‌های محوری آموزش ‌و پرورش است. دانش آموزی که وارد مدرسه می شود باید به چشم نیروی آینده ساز کشور دیده شود و با این هدف که کشور فردا به دست این دانش آموزان سپرده میشود برایشان برنامه ریزی شود و تربیت شوند، وقتی دانش آموزان در فضای بی عدالتی آموزشی رشد میکنند از آن ها چه انتظاری می رود! مدیریت آموزشی از گرایش‌های رشته مدیریت، یک علم نوین است. روح آموزش و پرورش ما از کمبود معلم رنج نمی‌برد بلکه از بی توجهی به علم مدیریت آموزشی در عذاب است. اردیبهشت ماه امسال رهبر معظم انقلاب به صراحت از فقدان ثبات مدیریتی در این وزارتخانه راهبردی انتقاد کردند. وزارت آموزش و پرورش هم از نظر نهاد تعلیم عمومی و هم از جایگاه پایه گذاری تعالی جامعه جایگاه رفیعی در ساختار جمهوری اسلامی ایران دارد که قابل قیاس با هیچ یک از وزارتخانه های فرهنگی و آموزشی نیست؛ این مهم بارها در دهه های گذشته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و روسای جمهور و سایر قوا بوده است و همگان اذعان داشته اند که مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه از مدارس کشور می‌گذرد و به هر اندازه که معلم و آموزش عمومی ارزش و اهمیت داده شود، می‌توان بزرگترین سرمایه گذاری اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی را برای دهه های بعد شاهد بود. رهبر معظم انقلاب با انتقاد از بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش گفته‌ بودند: «دستگاه به این عظمت باتغییر مداوم وزیر، ضربه می‌خورد؛ بخصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی‌ می‌آورد.» به طوری که این تحولات پی درپی نه تنها نظام آموزشی کشور بلکه در وهله نخست به دانش‌آموزان یعنی سرمایه‌های بزرگ کشور و پس از آنها فرهنگیان آسیب زده است.زیرا نهاد آموزش و پرورش با موضوعات بسیاری دست به گریبان است و گستره وسیع وظایف آن نیز سبب می‌شود تا هر وزیر در مدت زمانی کوتاه امکان رفع این مشکلات را ندارد. با ادامه این روند تغییر وزیر، سکانداران وزارت آموزش و پرورش ناکام در حل مشکلات تقریبا بلندمدت این وزارتخانه می‌شوند، هرکدام مشکلات را از گذشته می‌دانند و با نداشتن زمان کافی برای حل مشکل، این مسائل همواره از وزیری به وزیر دیگر منتقل می‌شود. پس لازم است در کنار دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم، مرکزی برای پرورش مدیران شایسته و متخصص و متعهد به نظام جمهوری اسلامی و کاردان برای وزارت آموزش‌و پرورش تربیت شوند تا پست های مدیریتی از وزارت، ستاد، مناطق تا مدارس را این افراد تربیت یافته را منصوب مرده تا با برنامه ریزی های دقیق و مناسب شرایط زمانی، به رشد و تعالی نظام آموزشی کشور سرعت بخشند این مهم برای تربیت مدیریت مدارس بیشتر احساس نیاز می‌شود چرا که مدارس خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت است و مدیران مدارس فرماندهان این جبهه اند، بنابراین مدیران مدارس باید براساس شایسته سالاری،توانمندی و خردمندی جسورانه انتخاب شوند نه با سفارش این و آن و زد و بند!
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس۱۲: صفحه دومآموزش‌ و پرورش با چند چالش عمده مواجه است. نخستین چالش وضعیت معلمان در این مجموعه است. معلم یکی از عناصر آموزشی است و نقشی کلیدی و تعیین کننده دارد.تا معلمانی دارای ویژگی‌ های شخصیتی و حرفه ‌ای عالی، دارای دانش، مهارت و توانمندی، دارای منزلت اجتماعی و سطح رفاه بالا نداشته باشیم، نظام آموزش و پرورش کار آمد نخواهیم داشت. چالش مهم بعدی کیفیت آموزش است. در همه ابعاد از فضاهای آموزشی و تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی و برنامه ‌های درسی همه باید مورد دقت، توجه و بازبینی قرار بگیرند.چالش دیگر ناهماهنگی میان جذب و بازنشستگی معلم است، هر مقدار که از آموزش و پرورش خارج می‌شوند به همان اندازه هم باید وارد شوندولی متأسفانه در سال¬های اخیر جذب نیرو انجام نشد، اما بازنشستگی فراوانی داشتیم. . بنابراین کمبود معلم نتیجه برنامه¬ریزی اشتباه است که بار آن بردوش معلمان بازنشسته می افتد، بعنوان حق التدریس دعوت بکار می شوند و گاهی اوقات هم حقشان پرداخت نمی شودافزایش جمعیت دانش‌آموزی موضوع دیگری است که برکمبود معلم در کشور افزوده است، جمعیت دانش‌آموزی کشور از سال ۹۴ تاکنون سه میلیون نفر افزایش یافته است، برخی از کلاس های درس درکشور هنوز معلم ندارد. بی میلی به تحصیل و آمار ترک تحصیل درمیان دانش آموزان کشور بالا است. از سوی دیگر وضعیت معلمان حق التدریسی چندان مناسب نیست و ابهام درآینده شغلی بسیاری از این معلمان وجود دارد دارد. حق التدریسی ها حقوق ناچیزی می گیرند و گاهی اوقات حقوقشان چند ماه یک بار واریز می شود. بسیاری از آن ها بیمه ندارند و در ردیف معلمان نمونه و کاربلد تعریف نمی شوند. البته نیروهای توانمند دیگری در مدارس با حقوق بسیار پایین سالیان متمادی است خدمت میکنند که برای استخدام رسمی آنهاهیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.چالش مهم دیگر که مطالبه و خواسته همه بازنشستگان گرامی است، همسان سازی حقوق آنان با شاغلین می باشد که خواسته برحق و درستی است حتی ما می بینیم که کسانی که در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشسته شده اند، معوقه رتبه بندی شش ماهه دوم سال۱۴۰۰ مابهالتفاوت احکام اصلاحی بازنشستگی ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲مربوط به رتبه بندی را به آنان نپرداخته اند. و مسئله مهم دیگری که درمعیشت معلمان تأثیرگذار بوده و اصلاً به آن توجه نمی‌شود و در پستوی فراموشی قرار گرفته و بسیار هم معلمان درآن ذیحق و ذینفع هستند، صندوق ذخیره فرهنگیان می‌باشد که بنام آنها و به کام دیگران است و شوربختانه این صندوق که از سال ۱۳۷۴شکل گرفته، دولت ۸۰درصد ازتعهد خود را(که طبق اساسنامه برابر باسهم هر معلم دولت موظف به سرمایه گذاری است)تاکنون پرداخت نکرده،در حالی که دراین مدت ازسهم اعضاء کم شده. با این وجود فقط صندوق برای افراد خاصی تبدیل به بنگاه سرمایه‌های کلان شده است !عدم پرداخت حقوق معلمان اعزامی به خارج و معوقات آنان، یارانه مسکن فرهنگیان، پاداش مناطق محروم،کمک هزینه ازدواج فرهنگیان و فرزندان فرهنگی،عدم پرداخت دیون سنوات کذشته ،.... و چالش های فراوان دیگری که باید در مجلس دوازدهم بررسی و رفع شود!

۱۷:۵۶

شمسی عباسی
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس۱۲: صفحه دوم آموزش‌ و پرورش با چند چالش عمده مواجه است. نخستین چالش وضعیت معلمان در این مجموعه است. معلم یکی از عناصر آموزشی است و نقشی کلیدی و تعیین کننده دارد.تا معلمانی دارای ویژگی‌ های شخصیتی و حرفه ‌ای عالی، دارای دانش، مهارت و توانمندی، دارای منزلت اجتماعی و سطح رفاه بالا نداشته باشیم، نظام آموزش و پرورش کار آمد نخواهیم داشت. چالش مهم بعدی کیفیت آموزش است. در همه ابعاد از فضاهای آموزشی و تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی و برنامه ‌های درسی همه باید مورد دقت، توجه و بازبینی قرار بگیرند. چالش دیگر ناهماهنگی میان جذب و بازنشستگی معلم است، هر مقدار که از آموزش و پرورش خارج می‌شوند به همان اندازه هم باید وارد شوندولی متأسفانه در سال¬های اخیر جذب نیرو انجام نشد، اما بازنشستگی فراوانی داشتیم. . بنابراین کمبود معلم نتیجه برنامه¬ریزی اشتباه است که بار آن بردوش معلمان بازنشسته می افتد، بعنوان حق التدریس دعوت بکار می شوند و گاهی اوقات هم حقشان پرداخت نمی شود افزایش جمعیت دانش‌آموزی موضوع دیگری است که برکمبود معلم در کشور افزوده است، جمعیت دانش‌آموزی کشور از سال ۹۴ تاکنون سه میلیون نفر افزایش یافته است، برخی از کلاس های درس درکشور هنوز معلم ندارد. بی میلی به تحصیل و آمار ترک تحصیل درمیان دانش آموزان کشور بالا است. از سوی دیگر وضعیت معلمان حق التدریسی چندان مناسب نیست و ابهام درآینده شغلی بسیاری از این معلمان وجود دارد دارد. حق التدریسی ها حقوق ناچیزی می گیرند و گاهی اوقات حقوقشان چند ماه یک بار واریز می شود. بسیاری از آن ها بیمه ندارند و در ردیف معلمان نمونه و کاربلد تعریف نمی شوند. البته نیروهای توانمند دیگری در مدارس با حقوق بسیار پایین سالیان متمادی است خدمت میکنند که برای استخدام رسمی آنهاهیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. چالش مهم دیگر که مطالبه و خواسته همه بازنشستگان گرامی است، همسان سازی حقوق آنان با شاغلین می باشد که خواسته برحق و درستی است حتی ما می بینیم که کسانی که در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشسته شده اند، معوقه رتبه بندی شش ماهه دوم سال۱۴۰۰ مابهالتفاوت احکام اصلاحی بازنشستگی ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲مربوط به رتبه بندی را به آنان نپرداخته اند. و مسئله مهم دیگری که درمعیشت معلمان تأثیرگذار بوده و اصلاً به آن توجه نمی‌شود و در پستوی فراموشی قرار گرفته و بسیار هم معلمان درآن ذیحق و ذینفع هستند، صندوق ذخیره فرهنگیان می‌باشد که بنام آنها و به کام دیگران است و شوربختانه این صندوق که از سال ۱۳۷۴شکل گرفته، دولت ۸۰درصد ازتعهد خود را(که طبق اساسنامه برابر باسهم هر معلم دولت موظف به سرمایه گذاری است)تاکنون پرداخت نکرده،در حالی که دراین مدت ازسهم اعضاء کم شده. با این وجود فقط صندوق برای افراد خاصی تبدیل به بنگاه سرمایه‌های کلان شده است ! عدم پرداخت حقوق معلمان اعزامی به خارج و معوقات آنان، یارانه مسکن فرهنگیان، پاداش مناطق محروم،کمک هزینه ازدواج فرهنگیان و فرزندان فرهنگی،عدم پرداخت دیون سنوات کذشته ،.... و چالش های فراوان دیگری که باید در مجلس دوازدهم بررسی و رفع شود!
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس ۱۲: صفحه سومفلسفه رتبه ‌بندی این است که در میان معلمان رقابت ایجاد کند و انگیزه ای برای افزایش کیفیت عملکرد آنها باشد. وقتی رتبه بندی و پاداش تشویقی وجود داشته باشد به تبع آن افزایش کیفیت آموزش نیز به تبع آن رخ می ‌دهد.اما بهبود معیشت معلم نه یک پاداش و تشویق بلکه یک ضرورت است. معلمین به عنوان کارمندان دولت وشاغلین در یکی از حساسترین شغل های اجتماعی باید از معیشت خوبی برخوردار باشند.تکلیف رتبه بندی بخشی از جامعه فرهنگیان هنوز معلوم نیست واعتراض ها و گله ها زیاد و ادامه دار است رتبه‌بندی شده یک آبنبات چوبی دردست فرهنگیان که با آن مشغولند و خیلی ها هم برای کسب رتبه بالاتردست به مستندات سازی می زنند و معلمی که باید راستگویی را برای دانش آموزانش مشق کند، صرفاً برای بالا و پایین شدن یک رتبه دردام جعل اسناد می افتد و این جز به دلیل اشکالات قانون رتبه بندی، عدم وجود پیش نیازهای مهندسی شدۀ لازم و فراهم نساختن مقدمات آن توسط مسؤولان ذیربط، نیست! ازسوی دیگر این امرموجب شده معلمینی که سالها خون دل خورده اند و صادقانه کارکرده و دنبال مستندات نبوده‌اند در رتبه های پایین‌تراز این افراد قرار گیرند و به‌حقوق حقه خود نرسند!بنابراین لازم است آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان درمجلس دوازدهم اصلاح شده و تغییرات اساسی در آن رخ دهد و هر چه سریع تر تکلیف آن روشن شده و شیرینی به نتیجه رسیدن آن را معلمان عزیز به کام خود بچشند و اثر آن را در زندگی شغلی خود حس کنند!اجرای بهینه طرح رتبه بندی معلمان نیازمند توجه بیشتر مسؤولان ذیربط و از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان مجلس دوازدهم باید با شناخت موثر از اقتضائات و مشکلات بخش آموزش و پرورش با اصلاح قوانین در جهت رفع تنگناهای این بخش گام بزرگی بردارند!

۱۸:۰۰

شمسی عباسی
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس ۱۲: صفحه سوم فلسفه رتبه ‌بندی این است که در میان معلمان رقابت ایجاد کند و انگیزه ای برای افزایش کیفیت عملکرد آنها باشد. وقتی رتبه بندی و پاداش تشویقی وجود داشته باشد به تبع آن افزایش کیفیت آموزش نیز به تبع آن رخ می ‌دهد.اما بهبود معیشت معلم نه یک پاداش و تشویق بلکه یک ضرورت است. معلمین به عنوان کارمندان دولت وشاغلین در یکی از حساسترین شغل های اجتماعی باید از معیشت خوبی برخوردار باشند. تکلیف رتبه بندی بخشی از جامعه فرهنگیان هنوز معلوم نیست واعتراض ها و گله ها زیاد و ادامه دار است رتبه‌بندی شده یک آبنبات چوبی دردست فرهنگیان که با آن مشغولند و خیلی ها هم برای کسب رتبه بالاتردست به مستندات سازی می زنند و معلمی که باید راستگویی را برای دانش آموزانش مشق کند، صرفاً برای بالا و پایین شدن یک رتبه دردام جعل اسناد می افتد و این جز به دلیل اشکالات قانون رتبه بندی، عدم وجود پیش نیازهای مهندسی شدۀ لازم و فراهم نساختن مقدمات آن توسط مسؤولان ذیربط، نیست! ازسوی دیگر این امرموجب شده معلمینی که سالها خون دل خورده اند و صادقانه کارکرده و دنبال مستندات نبوده‌اند در رتبه های پایین‌تراز این افراد قرار گیرند و به‌حقوق حقه خود نرسند!بنابراین لازم است آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان درمجلس دوازدهم اصلاح شده و تغییرات اساسی در آن رخ دهد و هر چه سریع تر تکلیف آن روشن شده و شیرینی به نتیجه رسیدن آن را معلمان عزیز به کام خود بچشند و اثر آن را در زندگی شغلی خود حس کنند! اجرای بهینه طرح رتبه بندی معلمان نیازمند توجه بیشتر مسؤولان ذیربط و از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان مجلس دوازدهم باید با شناخت موثر از اقتضائات و مشکلات بخش آموزش و پرورش با اصلاح قوانین در جهت رفع تنگناهای این بخش گام بزرگی بردارند!
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس ۱۲: صفحه چهارمراهکارها و پیشنهادات:undefined تصویب قوانین کارآمد درجهت اعتلای هرچه بهترآموزش و پرورش و توجه مسؤولان ذیربط به اجرای سندتحول بنیادین به منظورکاهش مشکلات undefinedاصلاح قوانین دست‌ و پا گیراستخدامی دروزارت آموزش‌وپرورش،هماهنگ‌شدن جذب‌وبازنشستگی معلم،برای جبران کمبود نیروهای‌متعهدومتخصصundefinedارتقاء جایگاه آموزش‌وپرورش وبهبود وضعیت معیشتی معلمان،تنها راه ارتقای شاخص توسعه انسانی و پیشرفت،توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بلندمدت دراین مجموعه است.undefinedبه رسمیت شناختن تشکل¬های معلمان و تعمیق و گسترش مشارکت معلمان به جهت تامین منزلت آن ها ازطریق حمایت ازاین تشکلها و تشکیل نظام صنفی به منظور نقش‌آفرینی واقعی و عینی دراداره امور مدارس ، مناطق ، ادارات کل و حوزه ستادی آموزش‌و پرورشundefinedارائه طرح تشکیل نظام حرفه‌ای معلمان همانند نظام مهندسی توسط کمیسیون آموزش مجلسundefinedتلاش برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و افزودن فصل جداگانه‌ای به منظورهمسان‌سازی نظام حقوق و دستمزد معلمان از جمله با هیأت علمی دانشگاه‌ها و ارتقاءمعیشت و منزلت اجتماعی – حرفه‌ای معلمی و افزایش ۵۰درصدی مانند سایر ارگان های دولتی و اثر گذاری آن در بازنشستگی معلمین عزیزundefinedتلاش به منظور اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش‌وپرورش به‌گونه‌ای که هرگونه افزایش حقوق و مزایای شاغلین درمورد بازنشستگان هم سطح نیز اعمال گردد!undefinedاعمال افزايش سنواتي حداقل به اندازه تورم رسمي اعلامي از سوي بانك‌ مركزی,اعمال همسان‌سازي حقوق، مزايا، امكانات و تسهيلات رفاهي متناسب با كارمندان شاغل مستند به قسمت مؤخرماده ۶۴ قانون مديريت خدمات كشوري و ماده ۳۰ قانون برنامه ششم‌ توسعه برای بازنشستگان. احياي تشخص و منزلت اجتماعي و فرهنگي بازنشستگان ارجمند درجامعه به منظور ارج نهادن به خدمات برجسته و شايان توجه اين بزرگان براي عمران، آباداني و حفظ امنيت كشور.undefinedاعطا و پرداخت حق مالکانه اعضای سابق و فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان، مشارکت معلمان در هیأت امنا، بورسی شدن آن، نظارت معلمان بر عملکرد صندوق و حق بهره مندی معلمان از صندوق!

۱۸:۰۹

شمسی عباسی
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس ۱۲: صفحه چهارم راهکارها و پیشنهادات: undefined تصویب قوانین کارآمد درجهت اعتلای هرچه بهترآموزش و پرورش و توجه مسؤولان ذیربط به اجرای سندتحول بنیادین به منظورکاهش مشکلات undefinedاصلاح قوانین دست‌ و پا گیراستخدامی دروزارت آموزش‌وپرورش،هماهنگ‌شدن جذب‌وبازنشستگی معلم،برای جبران کمبود نیروهای‌متعهدومتخصص undefinedارتقاء جایگاه آموزش‌وپرورش وبهبود وضعیت معیشتی معلمان،تنها راه ارتقای شاخص توسعه انسانی و پیشرفت،توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بلندمدت دراین مجموعه است. undefinedبه رسمیت شناختن تشکل¬های معلمان و تعمیق و گسترش مشارکت معلمان به جهت تامین منزلت آن ها ازطریق حمایت ازاین تشکلها و تشکیل نظام صنفی به منظور نقش‌آفرینی واقعی و عینی دراداره امور مدارس ، مناطق ، ادارات کل و حوزه ستادی آموزش‌و پرورش undefinedارائه طرح تشکیل نظام حرفه‌ای معلمان همانند نظام مهندسی توسط کمیسیون آموزش مجلس undefinedتلاش برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و افزودن فصل جداگانه‌ای به منظورهمسان‌سازی نظام حقوق و دستمزد معلمان از جمله با هیأت علمی دانشگاه‌ها و ارتقاءمعیشت و منزلت اجتماعی – حرفه‌ای معلمی و افزایش ۵۰درصدی مانند سایر ارگان های دولتی و اثر گذاری آن در بازنشستگی معلمین عزیز undefinedتلاش به منظور اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش‌وپرورش به‌گونه‌ای که هرگونه افزایش حقوق و مزایای شاغلین درمورد بازنشستگان هم سطح نیز اعمال گردد! undefinedاعمال افزايش سنواتي حداقل به اندازه تورم رسمي اعلامي از سوي بانك‌ مركزی,اعمال همسان‌سازي حقوق، مزايا، امكانات و تسهيلات رفاهي متناسب با كارمندان شاغل مستند به قسمت مؤخرماده ۶۴ قانون مديريت خدمات كشوري و ماده ۳۰ قانون برنامه ششم‌ توسعه برای بازنشستگان. احياي تشخص و منزلت اجتماعي و فرهنگي بازنشستگان ارجمند درجامعه به منظور ارج نهادن به خدمات برجسته و شايان توجه اين بزرگان براي عمران، آباداني و حفظ امنيت كشور. undefinedاعطا و پرداخت حق مالکانه اعضای سابق و فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان، مشارکت معلمان در هیأت امنا، بورسی شدن آن، نظارت معلمان بر عملکرد صندوق و حق بهره مندی معلمان از صندوق!
دغدغه‌ها و تنگناها، برنامه ها معلمان ومجلس ۱۲: صفحه الی ......به‌پایان آمد این‌دفتر،حکایت همچنان باقی است ............آموزش‌وپرورش از بخشهای مختلف وزیربنایی و بسترساز توسعه به‌شمار می‌رود و همه افراد و مسؤولان و نمایندگان در محضر معلمان کسب دانش کردند و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باید عزم خود را در راستای کاهش مشکلات نظام آموزشی کشور و معلمینی که شغل انبیا را دارند و نسل های کشور را تربیت، رشد وتعالی می‌دهد جزم کرده و برای ارتقاء جایگاه این بخش بکوشند.داوطلبین نمایندگی مجلس دوازدهم باید بدانند که طی سالهای گذشته پیش از انتخابات و در زمان برگزاری آن از تعامل و همراهی فرهنگیان استفاده می شود ولی بعد از آنکه انتخابات برگزار و نمایندگان منتخب مشخص و به¬مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند به نحو مطلوب به این بخش توجه نمی‌کنند؛ پس آنان نباید پس از راهیابی به مجلس معلمان و دغدغه‌های‌شان را فراموش کنندوباید به¬پاس این همه مشارکت، همدلی و همراهی گامی برای رفع مشکلات و بهینه سازی معیشت آنان بردارند! من نیز بعنوان نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس‌شورای اسلامی این را نیک می‌دانم و امیدوارم اگر شما عزیزان مرا شایسته نمایندگی خود در این دوره بدانید به فریادخواهی ازحقوق شما بپردازم و آن چه را که وظیفه خود می‌دانم و نسبت به‌آن متعهد هستم، درصورت امکان و بسترسازی برای همه دغدغه ها، به یاری خداوندگامی برای رفع آنها بردارم!

۱۸:۱۲

thumnail

۴:۳۶

thumnail

۴:۳۹

thumnail

۴:۴۰

thumnail

۴:۴۰

بازارسال شده از Faride
مسئولیت‌پذیریتلاش برای ایرانی آباد و سربلندundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedبنی‌آدم اعضای یک پیکرند/که درآفرینش زیک گوهرندچو عضوی به درد آورد روزگار/دگر عضوها را نماندقرارتوکزمحنت دیگران بی‌غمی/نشاید که نامت نهند آدمی
امروز همه ما مسئولیم و باید برای تعالی نظام جمهوری اسلامی به مسئولیت خود عمل کنیم. مسئولیت یک تکلیف الهی است و یک امانت و باید هریک قدرت پذیرش این امانت را داشته باشیم و عمل به تعهدات آن را در خود ببینیم و سپس خود را در معرض قبول مسئولیت قرار دهیم و قطعاً این پذیرش بدون سختی نخواهد بود!یکی از این مسئولیت‌ها در این مقطع زمانی، مشارکت چشمگیر در انتخابات که بسیار هم سرنوشت‌ساز است.در حکمرانی جامعه اسلامی همه باید خود را مسئول بدانند و به نوبه خود احساس مسئولیت کنند!یک روز خود را مسئول می‌دانستم که در انتخابات شرکت کرده و رأی دهم و امروز احساس کردم که می‌توانم بعنوان یک نامزد انتخاباتی این مسئولیت را بپذیرم و به لطف پروردگار توانایی پذیرش این امانت و عمل به تکلیف و تعهد به آن را دارم و این نعمتی است از جانب خدا که بتوانم به مردم سرزمینم خدمت کنم!توانایی« ایجاد مسیر، تغییر مسیر و تصحیح مسیر» که خدای بزرگ به ما داده است؛ خود نعمت است! ما می‌توانیم با پذیرش مسئولیت در برابر یگدیگر که همه از یک پیکر و یک کشوریم؛ مشکلات و دردهایمان را درمان کنیم؛ یکی با رأی دادن و دیگری با رأی آوردن!ما برای این که ایران گوهری تابان شود؛ ما برای جاودانه ماندن این خاک پاک خون دل‌های بسیاری خورده‌ایم؛ و باز هم برای جاودانگی و ماندگاری این خاک جان‌فشانی می‌کنیم و به مسئولیت خود عمل می‌کنیم!undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۵:۱۹

thumnail
۸ شهید شاخص اسفندماه دفاع مقدسundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
بیش از هشت نفر از فرماندهان و افراد شاخص دفاع مقدس در ماه اسفند به آرزوی دیرینه‌شان یعنی شهادت رسیده‌اند؛ آرزویی به رنگ خون و عشق‌بازی با خالق هستی.
«اسفند» آخرین ماه سال است، اما انگار این ماه در هشت سال دفاع مقدس، ماه آغاز رسیدن است. ماهی که برخی از فرماندهان شاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از روزها،‌ ماه‌ها و یا سال‌ها مزد مجاهدت‌های خالصانه‌شان را دریافت کردند و نام شهدای بنامی همچون شهید حمید باکری، شهید حسین خرازی، شهید امیر حاج امینی، شهید محمدابراهیم همت، شهید حجت‌الله رحیمی، شهید عبدالحسین برونسی، شهید عباس کریمی و شهید مهدی باکری در تاریخ جاودانه شد. بی‌جهت نیست ماه اسفند، ماه شهدا لقب گرفته استundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
۲۲اسفند: روز شهید و بزرگداشت شهدا۱۱اسفند ۱۴۰۲ روز : راه شهیدان ادامه دارد...undefinedundefined#اسفند_۲۲روزشهیدان#ادامه‌راهشان.........._‌۱۱اسفند۱۴۰۲_مشارکت‌_انتخابات

۶:۳۸