بازارسال شده از ■ توحید تشیع ■
۲۰:۰۵
■ توحید تشیع ■
«پا روی کفشها نگذاشتند!» جمعهها #با_علما - ۴۲ مرحوم امام خمينی در شهر نجف برای سخنرانی دعوت بودند. جمعيت زیادی قبل از حضور امام در جلسه حاضر بودند. مرحوم امام وقتی خواستند وارد شوند، ملاحظه میکنند هيچ جايی برای پاگذاردن نيست و هرجا پا بگذارند، روی كفش افراد پا گذاشتهاند. ايستادند و در حدی كه نظم كفشها بههم نخورد، کفشها را جابهجا کردند تا در بين كفشها يک راه بهاندازهٔ جای پایشان باز كنند؛ چون تا این حد مواظب بودند تجاوزی به حقوق ديگران نشود. چون مرحوم امام خمينی خوب میفهمند تجاوز به حق ديگران، حتی در حد پا گذاشتن روی كفش افراد، راه ارتباط با آسمان را از انسان میگيرد. | استاد اصغر طاهرزاده در کتاب «فرزندم اینچنین باید بود»، جلد یک ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
«چون کوه استوار در عبودیت»جمعهها #با_علما - ۴۳
«المُؤمِنُ كَالجَبَل الرّاسِخِ لاتُحَرِّكُهُ العَوَاصِفُ»¹ مؤمن مثل کوه پابرجا میماند، تندبادها و طوفانها نمیتوانند او را تکان بدهند.
مرحوم علامه طهرانی میفرمایند: سالک نباید با مردم عوام سر و کلّه زده و مجادله کند. نباید انسان با مردم سر و کَلّه بزند، باید راه خودش را برود؛ ﴿وَ عِبَادُ الرَّحمَـٰنِ الَّذِينَ يَمشُونَ عَلَى الأَرۡضِ هَوناً وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلُونَ قَالُواْ سَلَاماً﴾². «بندگان خدا ﴿وَ عِبَادُ ٱلرَّحمَـٰنِ﴾ بندگانی که نسبتِ با خدا دارند، بندۀ زمین و شهوت و غفلت و بندۀ غیر خدا نیستند، بندۀ خدا هستند. این بندگان، روی زمین با نرمی و سهولت و با آرامش راه میروند. و زمانی هم که جاهلین به اینها خطاب نموده و برخورد کنند، اینها به سلامت کار خود را میکنند و میگذرند.»
فرض بفرمایید که انسان دارد از کنار دیوار و کوچهای عبور میکند، آنجا هم یک سگ به انسان واقواق میکند، هیچ انسانی دیدهاید برود به آن سگ بگوید چرا با من این کار را میکنی؟ من که به تو نظر بدی ندارم نباید با من این کار را بکنی. باید انسان زود کارش را بکند و برود، نباید خودش را با جاهلین در بیاندازد، مجادله کند، داد بزند، بیداد کند و بخواهد برود برای آنها استدلال کند که آقا کار من اینطور است و آنطور است.
بله! یک وقت انسان با آنها بحثی میکند که برای آنها مفید است، آنها را به خدا نزدیک میکند، راهگشای آنهاست، بله؛ امّا جاهلان میخواهند انسان را بکِشند و بیاورند در جرگه و محیط افکار خود، میخواهند انسان را مثل خودشان کنند.
در کلمات بزرگان هست که وقتی این سگها و کِلاب جیفهای بهدست میآورند با یکدیگر بر سر آن جیفه دعوا میکنند. هر کدام میخواهد آن جیفه را برای خود بگیرد. امّا وقتی یک مردی از کنار کوچه بگذرد، تمام این سگها میآیند به او حمله میکنند، چرا همهشان؟ برای اینکه آنها در خوردن جیفه، یک هدف دارند و خوردن جیفه مال همهشان است و امّا این مرد چون مَسلَکش بر خلاف آنهاست، همۀ آنها به او حمله میکنند که چرا انسانی؟! چرا هممسلک و همطبقۀ ما نیستی؟! آنها که در خوردن جیفه با همدیگر سر و صدا ندارند، همه نسبت به این انسان سر و صدا پیدا میکنند، که چرا تو انسانی؟! این مردم جاهل هم همینطور هستند. شما با هرکس صحبت کنی، از افرادی که غیر طریق پروردگار و سلوک خدا را دارند، میخواهند تو را در جرگۀ خودشان بکشند.
أمیرالمؤمنین علیهالسّلام فرمود: «انسانها یا عالِمٌ رَبّانی یا مُتَعَلِّمٌ عَلَی سَبیلِ النَّجاة یا هَمَجٌ رُعاع هستند.»³
«هَمَجٌ رُعاع» صحبتشان این است که: بیا پیش ما! بیا همفکر ما بشو! بیا همایدۀ ما بشو! بیا همعقیدۀ ما بشو! بیا هماختلاط با ما بشو! بیا از ما بشو! و اگر انسان یک خرده خودش را بدهد، مثل شتر قربانی سر بریده، تکّهتکّه میکنند و میبرند.
مؤمن به نیروی ایمان و توکّل به خدا، باید محکم سرجای خود بایستد، باد که میآید درختها را حرکت میدهد، بعضی از شیروانیها را بلند میکند، خانهها را خراب میکند؛ ولی هیچ دیدهاید آن بزرگترین طوفانها و شدیدترین عاصف از عواصفِ برّی آسمان و طوفانها و آن عاصفهای شدید، کوهی را تکان بدهد؛ مؤمن اینطور است، کَالجَبَلِ الرّاسِخ.
وزش باد ولو طوفانهای شدید باشد، کوه را نمیتواند تکان بدهد؛ این مؤمن الآن در آن صراط حقّ با نیروی حقّ حرکت میکند و در قلبش تشخیص داده صراط چیست و راه چیست و تمام این عواصف، این افکار، این خیالات، این دعوتها به او میرسد و با قلب خودش قیاس میکند، میگوید که: «نه، اینها غلط است، من اگر بروم در آن راه، حرام میشوم، فانی میشوم، آن کسی که مرا یک ساعت به فلان جا دعوت کرده، یک ساعت مرا ضایع کرده است. نه تنها یک ساعت، به اندازه یک ساعت روح من و نفس من در آن مسیر رفته و من از کار خودم بازماندم؛ من باید بر صراط ایمان باشم و حرکت کنم.» مؤمن در این صورت موفّق میشود. | آیین رستگاری: ۷۰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ۱. این جملۀ معروف برگرفته از روایتی است در فضائل امیرمؤمنان مولا امام علی علیهالسّلام که در الکافی، ج١، ص۴۵۴ المناقب، ج٢، ۳۴۷ آمده است۲. فرقان: ۶۳━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
«المُؤمِنُ كَالجَبَل الرّاسِخِ لاتُحَرِّكُهُ العَوَاصِفُ»¹ مؤمن مثل کوه پابرجا میماند، تندبادها و طوفانها نمیتوانند او را تکان بدهند.
مرحوم علامه طهرانی میفرمایند: سالک نباید با مردم عوام سر و کلّه زده و مجادله کند. نباید انسان با مردم سر و کَلّه بزند، باید راه خودش را برود؛ ﴿وَ عِبَادُ الرَّحمَـٰنِ الَّذِينَ يَمشُونَ عَلَى الأَرۡضِ هَوناً وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلُونَ قَالُواْ سَلَاماً﴾². «بندگان خدا ﴿وَ عِبَادُ ٱلرَّحمَـٰنِ﴾ بندگانی که نسبتِ با خدا دارند، بندۀ زمین و شهوت و غفلت و بندۀ غیر خدا نیستند، بندۀ خدا هستند. این بندگان، روی زمین با نرمی و سهولت و با آرامش راه میروند. و زمانی هم که جاهلین به اینها خطاب نموده و برخورد کنند، اینها به سلامت کار خود را میکنند و میگذرند.»
فرض بفرمایید که انسان دارد از کنار دیوار و کوچهای عبور میکند، آنجا هم یک سگ به انسان واقواق میکند، هیچ انسانی دیدهاید برود به آن سگ بگوید چرا با من این کار را میکنی؟ من که به تو نظر بدی ندارم نباید با من این کار را بکنی. باید انسان زود کارش را بکند و برود، نباید خودش را با جاهلین در بیاندازد، مجادله کند، داد بزند، بیداد کند و بخواهد برود برای آنها استدلال کند که آقا کار من اینطور است و آنطور است.
بله! یک وقت انسان با آنها بحثی میکند که برای آنها مفید است، آنها را به خدا نزدیک میکند، راهگشای آنهاست، بله؛ امّا جاهلان میخواهند انسان را بکِشند و بیاورند در جرگه و محیط افکار خود، میخواهند انسان را مثل خودشان کنند.
در کلمات بزرگان هست که وقتی این سگها و کِلاب جیفهای بهدست میآورند با یکدیگر بر سر آن جیفه دعوا میکنند. هر کدام میخواهد آن جیفه را برای خود بگیرد. امّا وقتی یک مردی از کنار کوچه بگذرد، تمام این سگها میآیند به او حمله میکنند، چرا همهشان؟ برای اینکه آنها در خوردن جیفه، یک هدف دارند و خوردن جیفه مال همهشان است و امّا این مرد چون مَسلَکش بر خلاف آنهاست، همۀ آنها به او حمله میکنند که چرا انسانی؟! چرا هممسلک و همطبقۀ ما نیستی؟! آنها که در خوردن جیفه با همدیگر سر و صدا ندارند، همه نسبت به این انسان سر و صدا پیدا میکنند، که چرا تو انسانی؟! این مردم جاهل هم همینطور هستند. شما با هرکس صحبت کنی، از افرادی که غیر طریق پروردگار و سلوک خدا را دارند، میخواهند تو را در جرگۀ خودشان بکشند.
أمیرالمؤمنین علیهالسّلام فرمود: «انسانها یا عالِمٌ رَبّانی یا مُتَعَلِّمٌ عَلَی سَبیلِ النَّجاة یا هَمَجٌ رُعاع هستند.»³
«هَمَجٌ رُعاع» صحبتشان این است که: بیا پیش ما! بیا همفکر ما بشو! بیا همایدۀ ما بشو! بیا همعقیدۀ ما بشو! بیا هماختلاط با ما بشو! بیا از ما بشو! و اگر انسان یک خرده خودش را بدهد، مثل شتر قربانی سر بریده، تکّهتکّه میکنند و میبرند.
مؤمن به نیروی ایمان و توکّل به خدا، باید محکم سرجای خود بایستد، باد که میآید درختها را حرکت میدهد، بعضی از شیروانیها را بلند میکند، خانهها را خراب میکند؛ ولی هیچ دیدهاید آن بزرگترین طوفانها و شدیدترین عاصف از عواصفِ برّی آسمان و طوفانها و آن عاصفهای شدید، کوهی را تکان بدهد؛ مؤمن اینطور است، کَالجَبَلِ الرّاسِخ.
وزش باد ولو طوفانهای شدید باشد، کوه را نمیتواند تکان بدهد؛ این مؤمن الآن در آن صراط حقّ با نیروی حقّ حرکت میکند و در قلبش تشخیص داده صراط چیست و راه چیست و تمام این عواصف، این افکار، این خیالات، این دعوتها به او میرسد و با قلب خودش قیاس میکند، میگوید که: «نه، اینها غلط است، من اگر بروم در آن راه، حرام میشوم، فانی میشوم، آن کسی که مرا یک ساعت به فلان جا دعوت کرده، یک ساعت مرا ضایع کرده است. نه تنها یک ساعت، به اندازه یک ساعت روح من و نفس من در آن مسیر رفته و من از کار خودم بازماندم؛ من باید بر صراط ایمان باشم و حرکت کنم.» مؤمن در این صورت موفّق میشود. | آیین رستگاری: ۷۰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ۱. این جملۀ معروف برگرفته از روایتی است در فضائل امیرمؤمنان مولا امام علی علیهالسّلام که در الکافی، ج١، ص۴۵۴ المناقب، ج٢، ۳۴۷ آمده است۲. فرقان: ۶۳━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
۲۰:۲۱
■ توحید تشیع ■
«چون کوه استوار در عبودیت» جمعهها #با_علما - ۴۳ «المُؤمِنُ كَالجَبَل الرّاسِخِ لاتُحَرِّكُهُ العَوَاصِفُ»¹ مؤمن مثل کوه پابرجا میماند، تندبادها و طوفانها نمیتوانند او را تکان بدهند. مرحوم علامه طهرانی میفرمایند: سالک نباید با مردم عوام سر و کلّه زده و مجادله کند. نباید انسان با مردم سر و کَلّه بزند، باید راه خودش را برود؛ ﴿وَ عِبَادُ الرَّحمَـٰنِ الَّذِينَ يَمشُونَ عَلَى الأَرۡضِ هَوناً وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلُونَ قَالُواْ سَلَاماً﴾². «بندگان خدا ﴿وَ عِبَادُ ٱلرَّحمَـٰنِ﴾ بندگانی که نسبتِ با خدا دارند، بندۀ زمین و شهوت و غفلت و بندۀ غیر خدا نیستند، بندۀ خدا هستند. این بندگان، روی زمین با نرمی و سهولت و با آرامش راه میروند. و زمانی هم که جاهلین به اینها خطاب نموده و برخورد کنند، اینها به سلامت کار خود را میکنند و میگذرند.» فرض بفرمایید که انسان دارد از کنار دیوار و کوچهای عبور میکند، آنجا هم یک سگ به انسان واقواق میکند، هیچ انسانی دیدهاید برود به آن سگ بگوید چرا با من این کار را میکنی؟ من که به تو نظر بدی ندارم نباید با من این کار را بکنی. باید انسان زود کارش را بکند و برود، نباید خودش را با جاهلین در بیاندازد، مجادله کند، داد بزند، بیداد کند و بخواهد برود برای آنها استدلال کند که آقا کار من اینطور است و آنطور است. بله! یک وقت انسان با آنها بحثی میکند که برای آنها مفید است، آنها را به خدا نزدیک میکند، راهگشای آنهاست، بله؛ امّا جاهلان میخواهند انسان را بکِشند و بیاورند در جرگه و محیط افکار خود، میخواهند انسان را مثل خودشان کنند. در کلمات بزرگان هست که وقتی این سگها و کِلاب جیفهای بهدست میآورند با یکدیگر بر سر آن جیفه دعوا میکنند. هر کدام میخواهد آن جیفه را برای خود بگیرد. امّا وقتی یک مردی از کنار کوچه بگذرد، تمام این سگها میآیند به او حمله میکنند، چرا همهشان؟ برای اینکه آنها در خوردن جیفه، یک هدف دارند و خوردن جیفه مال همهشان است و امّا این مرد چون مَسلَکش بر خلاف آنهاست، همۀ آنها به او حمله میکنند که چرا انسانی؟! چرا هممسلک و همطبقۀ ما نیستی؟! آنها که در خوردن جیفه با همدیگر سر و صدا ندارند، همه نسبت به این انسان سر و صدا پیدا میکنند، که چرا تو انسانی؟! این مردم جاهل هم همینطور هستند. شما با هرکس صحبت کنی، از افرادی که غیر طریق پروردگار و سلوک خدا را دارند، میخواهند تو را در جرگۀ خودشان بکشند. أمیرالمؤمنین علیهالسّلام فرمود: «انسانها یا عالِمٌ رَبّانی یا مُتَعَلِّمٌ عَلَی سَبیلِ النَّجاة یا هَمَجٌ رُعاع هستند.»³ «هَمَجٌ رُعاع» صحبتشان این است که: بیا پیش ما! بیا همفکر ما بشو! بیا همایدۀ ما بشو! بیا همعقیدۀ ما بشو! بیا هماختلاط با ما بشو! بیا از ما بشو! و اگر انسان یک خرده خودش را بدهد، مثل شتر قربانی سر بریده، تکّهتکّه میکنند و میبرند. مؤمن به نیروی ایمان و توکّل به خدا، باید محکم سرجای خود بایستد، باد که میآید درختها را حرکت میدهد، بعضی از شیروانیها را بلند میکند، خانهها را خراب میکند؛ ولی هیچ دیدهاید آن بزرگترین طوفانها و شدیدترین عاصف از عواصفِ برّی آسمان و طوفانها و آن عاصفهای شدید، کوهی را تکان بدهد؛ مؤمن اینطور است، کَالجَبَلِ الرّاسِخ. وزش باد ولو طوفانهای شدید باشد، کوه را نمیتواند تکان بدهد؛ این مؤمن الآن در آن صراط حقّ با نیروی حقّ حرکت میکند و در قلبش تشخیص داده صراط چیست و راه چیست و تمام این عواصف، این افکار، این خیالات، این دعوتها به او میرسد و با قلب خودش قیاس میکند، میگوید که: «نه، اینها غلط است، من اگر بروم در آن راه، حرام میشوم، فانی میشوم، آن کسی که مرا یک ساعت به فلان جا دعوت کرده، یک ساعت مرا ضایع کرده است. نه تنها یک ساعت، به اندازه یک ساعت روح من و نفس من در آن مسیر رفته و من از کار خودم بازماندم؛ من باید بر صراط ایمان باشم و حرکت کنم.» مؤمن در این صورت موفّق میشود. | آیین رستگاری: ۷۰ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. این جملۀ معروف برگرفته از روایتی است در فضائل امیرمؤمنان مولا امام علی علیهالسّلام که در الکافی، ج١، ص۴۵۴ المناقب، ج٢، ۳۴۷ آمده است ۲. فرقان: ۶۳ ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حتماً متن بالا را مطالعه بفرمایید ...
۲۰:۲۱
جلسه ۱۴۸
۱۹:۵۰
4_6017075901240448943.ogg
۲۲:۱۵-۵.۰۲ مگابایت
۱۹:۵۰
■ توحید تشیع ■
فایل صوتی موقت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۱۴۸ | ۱۴۰۳/۱۰/۸ ~ ۲۲ دقیقه | ۵ مگابایت ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد مؤیدی در جلسه فردا (یکشنبه، ۹ دیماه ۱۴۰۳) به چگونگی ورود به ماه رجب و مراقبات این ماه شریف خواهند پرداخت.
حجتالاسلاموالمسلمین استاد مؤیدی در جلسه فردا (یکشنبه، ۹ دیماه ۱۴۰۳) به چگونگی ورود به ماه رجب و مراقبات این ماه شریف خواهند پرداخت.
۱۹:۵۰
جلسه ۱۴۹
۱۸:۰۳
519_58763780348028.ogg
۴۳:۱۸-۱۰ مگابایت
۱۸:۰۴
■ توحید تشیع ■
فایل صوتی موقت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۱۴۹ | ۱۴۰۳/۱۰/۹ ~ ۴۳ دقیقه | ۱۰ مگابایت حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی در این جلسه به مراقبات مورد سفارش بزرگان معنویت برای ورود به ماه رجب و کسب فیض از این ظرفیت ملکوتی پرداختند. هم خود بشنوید و هم احتراماً با دیگران به اشتراک بگذارید! ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی در این جلسه به مراقبات مورد سفارش بزرگان معنویت برای ورود به ماه رجب و کسب فیض از این ظرفیت ملکوتی پرداختند.
هم خود بشنوید و هم احتراماً با دیگران به اشتراک بگذارید!
هم خود بشنوید و هم احتراماً با دیگران به اشتراک بگذارید!
۱۸:۰۴
۴:۰۸
■ توحید تشیع ■
«مراقبات ماه شریف رجب» حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی یکی از جامعترین بیانات استاد، پیرامون مراقبات و عظمت ماه رجب بهمنماه ۱۴۰۰ 01:12 - رجب، هم «شهرالله» است و هم «اصب» 01:58 - محاسبه گذشتهٔ عمْر 04:01 - غسل و نماز توبه 04:55 - اعمال ماه رجب در مفاتیحالجنان 05:16 - دعای «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوك …» 05:54 - اُنس با سوره توحید 07:03 - شراکت دادن درگذشتگان در نورانیت اعمال 08:01 - روزهداری در ماه رجب 08:12 - جبران روزههای ازدسترفته 09:02 - مهمترین مراقبه در ماه رجب، پرهیز از گناه 09:19 - شبزندهداری و نماز اول وقت 09:39 - مراقبت از چشم، زبان و گوش 10:28 - تمرکز بر پرهیز از گناه حتی در نیتها 11:51 - عبادت در کنار وظایف 12:23 - سوره توحید، بعد از نماز، هدیه به امام عصر علیهالسلام 12:41 - عرض سلام و توجه به امام زمان علیهالسلام ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۱برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ سه ماه بسیار نورانی پیش روست که باید آن را با همّت و اراده دریافت؛ نباید فرصت از دست رود. ماه رجب، «شهرُ الله» و «اَصَب» است؛ یعنی رحمت، مغفرت، چشمپوشی، عفو و صَفْح خدا، مثل بارانی پُربار، بر بندگان ریزش دارد. برای درک این فراوانی، باید مُستَعد و آماده بود تا قلبی سلیم به ارمغان آید. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ سه ماه بسیار نورانی پیش روست که باید آن را با همّت و اراده دریافت؛ نباید فرصت از دست رود. ماه رجب، «شهرُ الله» و «اَصَب» است؛ یعنی رحمت، مغفرت، چشمپوشی، عفو و صَفْح خدا، مثل بارانی پُربار، بر بندگان ریزش دارد. برای درک این فراوانی، باید مُستَعد و آماده بود تا قلبی سلیم به ارمغان آید. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
۴:۰۸
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۱ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛ ❞ سه ماه بسیار نورانی پیش روست که باید آن را با همّت و اراده دریافت؛ نباید فرصت از دست رود. ماه رجب، «شهرُ الله» و «اَصَب» است؛ یعنی رحمت، مغفرت، چشمپوشی، عفو و صَفْح خدا، مثل بارانی پُربار، بر بندگان ریزش دارد. برای درک این فراوانی، باید مُستَعد و آماده بود تا قلبی سلیم به ارمغان آید. ❝ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۲برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ عمْری که گذشت باید محاسبه گردد؛ حقوق الهی از ابتدای بلوغ و حقوق مردم از پیش از بلوغ باید مورد محاسبه قرار گیرد. همه این موارد برای دقت در ادا کردن، باید مکتوب شود. سپس با همت و جدیّت، باید «تصمیم بر جبران» گرفت. تصمیم بر جبران، خود حتی تا نوَد درصد انسان را در راه حق پیشرفت میدهد؛ حتی اگر حقوق محاسبهشده، بهدلیلی مشروع، در حال حاضر امکانِ ادا نداشته باشد. ❝ چگونگی محاسبه عمْرــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ عمْری که گذشت باید محاسبه گردد؛ حقوق الهی از ابتدای بلوغ و حقوق مردم از پیش از بلوغ باید مورد محاسبه قرار گیرد. همه این موارد برای دقت در ادا کردن، باید مکتوب شود. سپس با همت و جدیّت، باید «تصمیم بر جبران» گرفت. تصمیم بر جبران، خود حتی تا نوَد درصد انسان را در راه حق پیشرفت میدهد؛ حتی اگر حقوق محاسبهشده، بهدلیلی مشروع، در حال حاضر امکانِ ادا نداشته باشد. ❝ چگونگی محاسبه عمْرــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
۴:۰۸
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۲ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛ ❞ عمْری که گذشت باید محاسبه گردد؛ حقوق الهی از ابتدای بلوغ و حقوق مردم از پیش از بلوغ باید مورد محاسبه قرار گیرد. همه این موارد برای دقت در ادا کردن، باید مکتوب شود. سپس با همت و جدیّت، باید «تصمیم بر جبران» گرفت. تصمیم بر جبران، خود حتی تا نوَد درصد انسان را در راه حق پیشرفت میدهد؛ حتی اگر حقوق محاسبهشده، بهدلیلی مشروع، در حال حاضر امکانِ ادا نداشته باشد. ❝ چگونگی محاسبه عمْر ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۳برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ بعد از محاسبه عمْر، «غسل و نماز توبه» که از اعمال یکشنبههای ماه ذیالقعده است، باید بهجا آورده شود. ❝ چگونگی اَدای غسل و نماز توبهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ بعد از محاسبه عمْر، «غسل و نماز توبه» که از اعمال یکشنبههای ماه ذیالقعده است، باید بهجا آورده شود. ❝ چگونگی اَدای غسل و نماز توبهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
۴:۰۸
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۳ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛ ❞ بعد از محاسبه عمْر، «غسل و نماز توبه» که از اعمال یکشنبههای ماه ذیالقعده است، باید بهجا آورده شود. ❝ چگونگی اَدای غسل و نماز توبه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۴برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #ایوبی؛❞ سعی کنیم که همه اعمال این ماه را انجام دهیم و نگوییم که اینها برای ما نیست و ما درس و ... داریم. با برنامهریزی صحیح میتوانیم به همه اعمال برسیم. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #ایوبی؛❞ سعی کنیم که همه اعمال این ماه را انجام دهیم و نگوییم که اینها برای ما نیست و ما درس و ... داریم. با برنامهریزی صحیح میتوانیم به همه اعمال برسیم. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
۱۳:۴۶
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۴ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #ایوبی؛ ❞ سعی کنیم که همه اعمال این ماه را انجام دهیم و نگوییم که اینها برای ما نیست و ما درس و ... داریم. با برنامهریزی صحیح میتوانیم به همه اعمال برسیم. ❝ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۵برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
مرحوم آیتالله #پهلوانی در شرح معارف ادعیه (با اندکی ویرایش)؛❞ اين كه ــ در دعای رؤیت هلال ماه رجب، ــ از ميان تمام اعضا، تنها برای حفظ زبان و چشم از خداوند استعانت شده است، شايد بدين جهت باشد كه اين دو اگر بد عمل كنند، نقش مهمّى در براندازى آثار اعمال و حسنات خواهند داشت. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
مرحوم آیتالله #پهلوانی در شرح معارف ادعیه (با اندکی ویرایش)؛❞ اين كه ــ در دعای رؤیت هلال ماه رجب، ــ از ميان تمام اعضا، تنها برای حفظ زبان و چشم از خداوند استعانت شده است، شايد بدين جهت باشد كه اين دو اگر بد عمل كنند، نقش مهمّى در براندازى آثار اعمال و حسنات خواهند داشت. ❝ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
۱۳:۴۶
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۵ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب مرحوم آیتالله #پهلوانی در شرح معارف ادعیه (با اندکی ویرایش)؛ ❞ اين كه ــ در دعای رؤیت هلال ماه رجب، ــ از ميان تمام اعضا، تنها برای حفظ زبان و چشم از خداوند استعانت شده است، شايد بدين جهت باشد كه اين دو اگر بد عمل كنند، نقش مهمّى در براندازى آثار اعمال و حسنات خواهند داشت. ❝ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۶برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مجاهدی؛❞ هر صبح و هر عصر از روزهای ماه رجب، هفتاد مرتبه ذکر «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» بگویید. بعد از اتمام استغفار نیز دستها را بلند کرده و بگویید «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لي وَ تُبْ عَلَيَّ» ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مجاهدی؛❞ هر صبح و هر عصر از روزهای ماه رجب، هفتاد مرتبه ذکر «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» بگویید. بعد از اتمام استغفار نیز دستها را بلند کرده و بگویید «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لي وَ تُبْ عَلَيَّ» ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
۱۳:۴۶
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۶ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مجاهدی؛ ❞ هر صبح و هر عصر از روزهای ماه رجب، هفتاد مرتبه ذکر «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» بگویید. بعد از اتمام استغفار نیز دستها را بلند کرده و بگویید «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لي وَ تُبْ عَلَيَّ» ❝ ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۷برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ آنچه که در مفاتیحالجنان و در بخش ماه رجب آمده، بسیار مفید است. افراد باید بر اساس حالِ خوشِ باطنی با اَدعیه اُنس بگیرند. اگر باطن آدمی طهارت یابد، انوار الهی را بهخوبی در خواهد یافت. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ آنچه که در مفاتیحالجنان و در بخش ماه رجب آمده، بسیار مفید است. افراد باید بر اساس حالِ خوشِ باطنی با اَدعیه اُنس بگیرند. اگر باطن آدمی طهارت یابد، انوار الهی را بهخوبی در خواهد یافت. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
۱۳:۴۶
۱۳:۵۵
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۷ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛ ❞ آنچه که در مفاتیحالجنان و در بخش ماه رجب آمده، بسیار مفید است. افراد باید بر اساس حالِ خوشِ باطنی با اَدعیه اُنس بگیرند. اگر باطن آدمی طهارت یابد، انوار الهی را بهخوبی در خواهد یافت. ❝ ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۸برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
مرحوم آیتالله #حائری_شیرازی؛❞ زیارت امام رضا علیهالسلام که مشرف میشوید، اول میرسید به «بَست». ارزش بَست زیاد است؛ چون ورودی حرم است. رجب ماه ورودی است. رجب بَست است؛ شعبان، صحن است؛ رمضان، حرم است و شب قدر، ضریح. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
مرحوم آیتالله #حائری_شیرازی؛❞ زیارت امام رضا علیهالسلام که مشرف میشوید، اول میرسید به «بَست». ارزش بَست زیاد است؛ چون ورودی حرم است. رجب ماه ورودی است. رجب بَست است؛ شعبان، صحن است؛ رمضان، حرم است و شب قدر، ضریح. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
۱۸:۳۳
■ توحید تشیع ■
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۸ برگرفته از کلام بزرگان تهذیب مرحوم آیتالله #حائری_شیرازی؛ ❞ زیارت امام رضا علیهالسلام که مشرف میشوید، اول میرسید به «بَست». ارزش بَست زیاد است؛ چون ورودی حرم است. رجب ماه ورودی است. رجب بَست است؛ شعبان، صحن است؛ رمضان، حرم است و شب قدر، ضریح. ❝ ━━━━━━━━━━━━━━ «تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
رَجَـبـیّـههـایِ «تـوحـیـدِ تـَشَـیـُّع» - ۹برگرفته از کلام بزرگان تهذیب
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ در بین دعاهای رجبیه مفاتیحالجنان، نباید از خواندن دعایی که با عبارت «اللهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَانِی جَمِیعِ مَا یَدْعُوکَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِکَ …» آغاز میشود، غفلت کرد. سفارش بزرگان معنویت بر این بود که این دعا در هیچیک از روزهای این ماه پُربرکت ترک نگردد. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی؛❞ در بین دعاهای رجبیه مفاتیحالجنان، نباید از خواندن دعایی که با عبارت «اللهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَانِی جَمِیعِ مَا یَدْعُوکَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِکَ …» آغاز میشود، غفلت کرد. سفارش بزرگان معنویت بر این بود که این دعا در هیچیک از روزهای این ماه پُربرکت ترک نگردد. ❝━━━━━━━━━━━━━━«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
۱۸:۳۳