بازارسال شده از سبحانی صدر
۶:۳۸
باسلام وصبح بخیر خدمت همه دانشجویان گرامی
۴:۰۳
وام مازاد شهریه دانشجویی کسانی که احتیاج دارند می توانند در (پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخواست خود را)ثبت نمایند...
۴:۰۵
وهمچنین کسانی که برای ترم بهمن نتوانستند ثبت نام کنند تا 25 اردیبهشت فرصت دارند نسبت به درخواست وام مازاد ثبت نام کنند.
۴:۰۸
بازارسال شده از فروغی
سلام و وقت بخیر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای دریافت وام مازاد شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم باید برای هر ترم در پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخواست خود را ثبت نمایید و هر ترم برای همون ترم درخواست وام میشه ثبت کرد و در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل، مازاد شهریه توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت به حساب دانشگاه مربوطه واریز می گردد. برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارید تا نسبت به درخواست وام مازاد شهریه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اقدام فرمایید.با تشکر و سپاس
۵:۰۴
~
۱۷:۰۸
بازارسال شده از فروغی
سامانۀ ثبت نام«یارانۀ اعتباری خرید کتاب»
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
«خانه کتاب و ادبیات ایران» به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در «سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» اقدام به توزیع بن اعتباری خرید برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشورنموده است.لطفا قبل از ثبت نام به نکات زیر توجه کنید:فیلم آموزشی نحوه ثبت نام و دریافت یارانه خرید کتاب(کلیک کنید)
نمایشگاه کتاب از تاریخ 21 تا 31 اردیبهشت به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می شود.
استفاده از یارانه اعتباری «صرفا» در خرید غیرحضوری و از طریق سامانه فروش (کلیک نمایید) امکان پذیر است. بنابراین عرضه و فروش کتب توسط ناشران در محل نمایشگاه، آزاد و به صورت "نقدی" شامل تخفیف ناشر خواهد بود.
سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان وطلاب 350 هزار تومان است که از این مبلغ 200 هزار تومان آورده دانشجویان وطلاب است و 150 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 600 هزار تومان است که از این مبلغ 300 هزار تومان آورده عضو هیئت علمی و 300 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.
اعتبار یارانه سهم خریدار در هنگام خرید کتاب در سامانه فروش (کلیک نمایید) محاسبه و از صورتحساب خرید کسر می گردد.
با توجه به محدودیت بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر اقدام نموده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتباراستان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.
لطفاً فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره 30004141 ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت "نهایی شده" قرار گیرد.
هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) می باشد.
هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.
شماره تلفن همراه ثبت نام کننده الزاما بایستی متعلق به کد ملی درج شده باشد.
پشتیبانی : 02191009898
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
«خانه کتاب و ادبیات ایران» به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در «سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» اقدام به توزیع بن اعتباری خرید برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشورنموده است.لطفا قبل از ثبت نام به نکات زیر توجه کنید:فیلم آموزشی نحوه ثبت نام و دریافت یارانه خرید کتاب(کلیک کنید)
نمایشگاه کتاب از تاریخ 21 تا 31 اردیبهشت به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می شود.
استفاده از یارانه اعتباری «صرفا» در خرید غیرحضوری و از طریق سامانه فروش (کلیک نمایید) امکان پذیر است. بنابراین عرضه و فروش کتب توسط ناشران در محل نمایشگاه، آزاد و به صورت "نقدی" شامل تخفیف ناشر خواهد بود.
سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان وطلاب 350 هزار تومان است که از این مبلغ 200 هزار تومان آورده دانشجویان وطلاب است و 150 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 600 هزار تومان است که از این مبلغ 300 هزار تومان آورده عضو هیئت علمی و 300 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.
اعتبار یارانه سهم خریدار در هنگام خرید کتاب در سامانه فروش (کلیک نمایید) محاسبه و از صورتحساب خرید کسر می گردد.
با توجه به محدودیت بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر اقدام نموده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتباراستان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.
لطفاً فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره 30004141 ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت "نهایی شده" قرار گیرد.
هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) می باشد.
هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.
شماره تلفن همراه ثبت نام کننده الزاما بایستی متعلق به کد ملی درج شده باشد.
پشتیبانی : 02191009898
۷:۲۴
بازارسال شده از خانم معزز
برای ثبت نام همین الان وارد لینک زیر بشید در سایت ثبت نام کنید و دوره دختر ماه رو عضو بشید.
۱۹:۲۰
بازارسال شده از Younes Alinia
۱۷:۲۰
بازارسال شده از L_sh
۷:۲۷
بازارسال شده از L_sh
۷:۲۷
بازارسال شده از L_sh
۳:۲۴
بازارسال شده از فرهنگیکمیتهامداد(ره)آققلا
.
هفته مبارزه با مواد مخدر گرامی باد 


خانواده و پیشگیری از اعتیاد:
بخش چهارم


وضع مقررات واضح در خانواده:
کودکان به وجود اصول و مقررات خاص در خانواده نیاز دارند. فرزندان در محدودیتها بهتر عمل میکنند. به طور کلی، هنگامی که نورم های خانواده و انتظاراتی که از افراد میرود، کاملاً روشن باشد، به ندرت ممکن است که افراد این نورمها و انتظارات را مورد حمله قرار دهند، به خصوص اگر نسبت به خانواده احساس تعلق داشته باشند.داشتن اقتدار در ارتباط با فرزندان (Authoritative Relationship)، با ارتباط صمیمانه منافاتی ندارد. رساندن این پیام به نوجوانان لازم است که به هیچ وجه اجازهی مصرف سیگار یا مواد مخدر را ندارند و “باید” دلایل آن نیز برایشان تشریح شود. طی این برنامه، به والدین در مورد نحوهی کنترل کودکان و نوجوانان آموزش داده میشود. همراه با وجود مقررات و نظم کافی در خانواده، رساندن این پیام به فرزندان ضروری است که هرگاه در رابطه با دوستان خود یا احیاناً مصرف مواد مخدر دچار مشکلی شدند، میتوانند مشکل خود را با والدین مطرح نمایند.آموزش الگوی خوب بودن:
والدین همیشه از مهمترین الگوهای زندگی فرزندان خود هستند. فرزندان، بسیاری از الگوهای رفتاری، خصوصیات اخلاقی، انگیزهها و ارزشهای والدین خود را از طریق فرآیندهای تقلید و همانند سازی کسب میکنند. بنابراین والدین میتوانند از تأثیر قوی خود در جهت ارائهی الگوهای رفتاری صحیح استفاده کنند. والدین باید در مورد نگرش خود نسبت به مصرف مواد و پیامهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم منتقل میکنند آگاهی داشته باشند.همچنین در مورد مصرف سیگار، دارو یا احیاناً مصرف مواد مخدر توسط خودشان و دلایلی که دارو یا مواد مصرف میکنند (مثلاً برای آرامش، جشن، …) و زمان مصرفشان و تأثیر این نگرشها یا رفتارها بر فرزندان خود آگاه باشند. علاوه بر این، والدین میتوانند مهارت “نه گفتن” و مقاومت در مقابل خواستههای خلاف دیگران را به فرزندان عملاً آموزش دهند.تشویق فعالیت های سالم و خلاق:
این برنامه شامل دو بخش است:
تشویق و حمایت والدین از شرکت کودک در فعالیتهای مدرسه، ورزش، موسیقی و سرگرمی های سالم.
تشویق والدین به صرف وقت برای فرزندان خود؛ مطلالعات مختلف نشان دادهاند که کودکان و نوجوانان از تفریح در کنار و همراه با والدین خود لذت بیشتری میبرند و این همراهی موجب استحکام ارتباط مطلوب والدین و فرزندان نیز میشود.
ترغیب به ایجاد تشکلهای والدین:
تشکیل والدین با یکدیگر و ایجاد تشکلهای جمعی آنان میتواند موجب تقویت محیطی عاری از مواد مخدر باشد. در این تشکیلات، والدین به طور منظم با هم در تماساند و از مسائل کوچک محیطی و فعالیتهای فرزندانشان در ارتباط با مواد مخدر آگاه میشوند.والدین میتوانند سیستمهای حمایتی دولتی و غیردولتی را در منطقهی خود فعال کنند. در جوامعی که مردم به سختی “اعتیاد” را به منزلهی مشکل اجتماع خود میپذیرند، ایجاد چنین تشکیلاتی به تلاشهای مستمر و پیگیر نیاز دارد. از جمله تشکیلاتی که میتواند این هدف را دنبال نماید، انجمن اولیا و مربیان است.
سخن پایانی:خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی ، بیشترین نقش را در زمینه پیشگیری از اعتیاد را دارد. در خانواده با رعایت نکاتی مانند برخورد مناسب با کودکان، نظارت والدین بر رفتار کودکان، برقراری پیوند خانوادگی قوی، وضع قوانین در خانواده میتوانیم از اعتیاد کودکان جلوگیری کنیم.
امور فرهنگی کمیته امداد آق قلا
وضع مقررات واضح در خانواده:
کودکان به وجود اصول و مقررات خاص در خانواده نیاز دارند. فرزندان در محدودیتها بهتر عمل میکنند. به طور کلی، هنگامی که نورم های خانواده و انتظاراتی که از افراد میرود، کاملاً روشن باشد، به ندرت ممکن است که افراد این نورمها و انتظارات را مورد حمله قرار دهند، به خصوص اگر نسبت به خانواده احساس تعلق داشته باشند.داشتن اقتدار در ارتباط با فرزندان (Authoritative Relationship)، با ارتباط صمیمانه منافاتی ندارد. رساندن این پیام به نوجوانان لازم است که به هیچ وجه اجازهی مصرف سیگار یا مواد مخدر را ندارند و “باید” دلایل آن نیز برایشان تشریح شود. طی این برنامه، به والدین در مورد نحوهی کنترل کودکان و نوجوانان آموزش داده میشود. همراه با وجود مقررات و نظم کافی در خانواده، رساندن این پیام به فرزندان ضروری است که هرگاه در رابطه با دوستان خود یا احیاناً مصرف مواد مخدر دچار مشکلی شدند، میتوانند مشکل خود را با والدین مطرح نمایند.آموزش الگوی خوب بودن:
والدین همیشه از مهمترین الگوهای زندگی فرزندان خود هستند. فرزندان، بسیاری از الگوهای رفتاری، خصوصیات اخلاقی، انگیزهها و ارزشهای والدین خود را از طریق فرآیندهای تقلید و همانند سازی کسب میکنند. بنابراین والدین میتوانند از تأثیر قوی خود در جهت ارائهی الگوهای رفتاری صحیح استفاده کنند. والدین باید در مورد نگرش خود نسبت به مصرف مواد و پیامهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم منتقل میکنند آگاهی داشته باشند.همچنین در مورد مصرف سیگار، دارو یا احیاناً مصرف مواد مخدر توسط خودشان و دلایلی که دارو یا مواد مصرف میکنند (مثلاً برای آرامش، جشن، …) و زمان مصرفشان و تأثیر این نگرشها یا رفتارها بر فرزندان خود آگاه باشند. علاوه بر این، والدین میتوانند مهارت “نه گفتن” و مقاومت در مقابل خواستههای خلاف دیگران را به فرزندان عملاً آموزش دهند.تشویق فعالیت های سالم و خلاق:
این برنامه شامل دو بخش است:
تشویق و حمایت والدین از شرکت کودک در فعالیتهای مدرسه، ورزش، موسیقی و سرگرمی های سالم.
تشویق والدین به صرف وقت برای فرزندان خود؛ مطلالعات مختلف نشان دادهاند که کودکان و نوجوانان از تفریح در کنار و همراه با والدین خود لذت بیشتری میبرند و این همراهی موجب استحکام ارتباط مطلوب والدین و فرزندان نیز میشود.
ترغیب به ایجاد تشکلهای والدین:
تشکیل والدین با یکدیگر و ایجاد تشکلهای جمعی آنان میتواند موجب تقویت محیطی عاری از مواد مخدر باشد. در این تشکیلات، والدین به طور منظم با هم در تماساند و از مسائل کوچک محیطی و فعالیتهای فرزندانشان در ارتباط با مواد مخدر آگاه میشوند.والدین میتوانند سیستمهای حمایتی دولتی و غیردولتی را در منطقهی خود فعال کنند. در جوامعی که مردم به سختی “اعتیاد” را به منزلهی مشکل اجتماع خود میپذیرند، ایجاد چنین تشکیلاتی به تلاشهای مستمر و پیگیر نیاز دارد. از جمله تشکیلاتی که میتواند این هدف را دنبال نماید، انجمن اولیا و مربیان است.
۳:۲۶
.
هفته مبارزه با مواد مخدر گرامی باد 


خانواده و پیشگیری از اعتیاد:
بخش سوم


آگاه سازی خانواده و آموزش والدین
آگاهسازی والدین شامل ابعاد مختلف است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
آموزش اطلاعات لازم درباره مواد مخدر:
والدین باید از نوع مواد اعتیاد آور شایع در منطقه ی محل زندگی، شکل و اسامی رایج آنها، نحوهی مصرف و علائم مصرف آنها مطلع باشند. همچنین باید نحوهی پاسخدهی به سؤالات فرزندان خود را در مورد این مواد بدانند. طی این برنامه، والدین از موقعیتهایی که ممکن است نوجوانان مواد مصرف کننده و نحوه تهیه و محل مصرف مواد مخدر نیز آگاه میشوند. همچنین در مورد صفات شخصیتی که کودکان را مستعد سوء مصرف مواد مینماید و چگونگی برخورد با این صفات، اطلاعات لازم را کسب مینمایند.افزایش مهارت لازم برای ایجاد پیوندهای خانوادگی قوی:جوانانی که با خانواده خود پیوندهای قوی و مثبت دارند، کمتر احتمال دارد به گروهها و دوستیهایی بپیوندند که صرفاً دور محور مصرف مواد شکل میگیرد. محیط خانوادگی سالم و بدون تنش عامل مهمی در پیشگیری از ابتلای فرزندان به اعتیاد است.در آموزش افزایش مهارت والدین، تأکید بر سه نکته از اهمیت بیشتری برخودار است:• برقراری ارتباط صمیمانه با کودکانطی این برنامه، روشهای صحیح گوش دادن و نحوهی ایجاد ارتباط صحیح و رفتارهایی آموزش داده میشود که مانع برقراری ارتباط خوب فرزندان با والدینشان میشود. کودکان و نوجوانان با والدینی که میدانند چگونه به آنان گوش دهند، بیشتر صحبت میکنند. به عنوان مثال، به والدین آموزش داده میشود که چگونه هنگام صحبت فرزندشان کاملاً به او توجه کنند، با او ارتباط چشمی برقرار کنند و به احساسات و عواطفش پاسخ دهند. چگونه با کلام یا بدون کلام، افکار و اعمال صحیح وی را تشویق کرده یا در صورت عصبانیت، چگونه با فرزند خود رفتار کنند. والدین باید مطمئن باشند که فرزندانشان به راحتی مشکل خود را با آنان مطرح میکنند.• کمک به افزایش اعتماد به نفس در فرزندان:افرادی که مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر میشوند، اغلب اعتماد به نفس کمی دارند. در مقابل، نوجوانانی که دربارهی خود احساس مثبتی دارند، بیشتر میتوانند در مقابل اصرار دوستانشان به مصرف مواد مقاومت کنند. هدف از این برنامه، آموزش روشهایی است که با استفاده از آن، والدین بتوانند اعتماد و اتکا به نفس فرزند خود را تقویت کنند. تشویق به عنوان بهترین روش تربیتی، اجتناب از تحقیر، دادن مسئولیتهای مناسب بر اساس سن و توانایی و افزایش مهارتها و تواناییهای کودک و نوجوان، میتوانند والدین را به اهداف خود برسانند.• ایجاد سیستم ارزشی قوی:تا نه سالگی، کودکان باید باورهایی در مورد صحیح یا غلط بودن رفتارها داشته باشند و بتوانند بر اساس باورهای خود تصمیم بگیرند. طی این برنامه، به والدین آموزش داده میشود که چگونه به راحتی و آزادانه در مورد ارزشهای مختلفی مانند اتکا به خود و احساس مسئولیت فردی با فرزندان خود بحث و صحبت کنند و چگونه از جذب شدن این ارزشها توسط فرزندانشان اطمینان حاصل نمایند.
ادامه دارد....
امور فرهنگی کمیته امداد آق قلا
آگاه سازی خانواده و آموزش والدین
آگاهسازی والدین شامل ابعاد مختلف است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
آموزش اطلاعات لازم درباره مواد مخدر:
والدین باید از نوع مواد اعتیاد آور شایع در منطقه ی محل زندگی، شکل و اسامی رایج آنها، نحوهی مصرف و علائم مصرف آنها مطلع باشند. همچنین باید نحوهی پاسخدهی به سؤالات فرزندان خود را در مورد این مواد بدانند. طی این برنامه، والدین از موقعیتهایی که ممکن است نوجوانان مواد مصرف کننده و نحوه تهیه و محل مصرف مواد مخدر نیز آگاه میشوند. همچنین در مورد صفات شخصیتی که کودکان را مستعد سوء مصرف مواد مینماید و چگونگی برخورد با این صفات، اطلاعات لازم را کسب مینمایند.افزایش مهارت لازم برای ایجاد پیوندهای خانوادگی قوی:جوانانی که با خانواده خود پیوندهای قوی و مثبت دارند، کمتر احتمال دارد به گروهها و دوستیهایی بپیوندند که صرفاً دور محور مصرف مواد شکل میگیرد. محیط خانوادگی سالم و بدون تنش عامل مهمی در پیشگیری از ابتلای فرزندان به اعتیاد است.در آموزش افزایش مهارت والدین، تأکید بر سه نکته از اهمیت بیشتری برخودار است:• برقراری ارتباط صمیمانه با کودکانطی این برنامه، روشهای صحیح گوش دادن و نحوهی ایجاد ارتباط صحیح و رفتارهایی آموزش داده میشود که مانع برقراری ارتباط خوب فرزندان با والدینشان میشود. کودکان و نوجوانان با والدینی که میدانند چگونه به آنان گوش دهند، بیشتر صحبت میکنند. به عنوان مثال، به والدین آموزش داده میشود که چگونه هنگام صحبت فرزندشان کاملاً به او توجه کنند، با او ارتباط چشمی برقرار کنند و به احساسات و عواطفش پاسخ دهند. چگونه با کلام یا بدون کلام، افکار و اعمال صحیح وی را تشویق کرده یا در صورت عصبانیت، چگونه با فرزند خود رفتار کنند. والدین باید مطمئن باشند که فرزندانشان به راحتی مشکل خود را با آنان مطرح میکنند.• کمک به افزایش اعتماد به نفس در فرزندان:افرادی که مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر میشوند، اغلب اعتماد به نفس کمی دارند. در مقابل، نوجوانانی که دربارهی خود احساس مثبتی دارند، بیشتر میتوانند در مقابل اصرار دوستانشان به مصرف مواد مقاومت کنند. هدف از این برنامه، آموزش روشهایی است که با استفاده از آن، والدین بتوانند اعتماد و اتکا به نفس فرزند خود را تقویت کنند. تشویق به عنوان بهترین روش تربیتی، اجتناب از تحقیر، دادن مسئولیتهای مناسب بر اساس سن و توانایی و افزایش مهارتها و تواناییهای کودک و نوجوان، میتوانند والدین را به اهداف خود برسانند.• ایجاد سیستم ارزشی قوی:تا نه سالگی، کودکان باید باورهایی در مورد صحیح یا غلط بودن رفتارها داشته باشند و بتوانند بر اساس باورهای خود تصمیم بگیرند. طی این برنامه، به والدین آموزش داده میشود که چگونه به راحتی و آزادانه در مورد ارزشهای مختلفی مانند اتکا به خود و احساس مسئولیت فردی با فرزندان خود بحث و صحبت کنند و چگونه از جذب شدن این ارزشها توسط فرزندانشان اطمینان حاصل نمایند.
۳:۲۷
عوامل خطربری فرزندان در گرایش به اعتیاد
اگر چه در همه کشورهای جهان، خانواده یکی از مهمترین و اساسیترین عوامل در پیشگیری از اعتیاد محسوب میشود، اما با توجه به ویژگیهای اجتماعی و فرهنگی کشور ما، اهمیت خانواده بیشتر از سایر کشورهاست. در جامعه ما بیشتر فرزندان همراه با خانواده زندگی میکنند و معمولاً زمانی خانواده را ترک میکنند که خود، خانواده دیگری را تشکیل میدهند. همچنین سالهای زندگی افراد همراه با خانواده، طولانیتر از سایر کشورهای سنتی یا پیشرفته است. علاوه بر این آیینها، سنتها و فرهنگ نیز به شدت بر خانواده و زندگی خانوادگی تأکید دارند.با توجه به اهمیت خانواده در فرهنگ ما، میتوان نتیجه گرفت که هم نقش عوامل محافظت کننده از مصرف، سوء مصرف و وابستگی به مواد و هم عوامل خطرساز در گرایش به اعتیاد در کشور ما بسیار جدی است. بنابراین، شناخت و آگاهی دقیق والدین ایرانی از فرآیند شکلگیری اعتیاد در فرزندان، روشهای پیشگیری از اعتیاد، سطوح پیشگیری از اعتیاد و برنامهریزی پیشگیری از اعتیاد، ضرورت دارد. والدین میتوانند از طریق کسب مهارتهای فرزندپروری، آموزش مهارتهای نظارت بر فرزندان، ایجاد رابطه عمیق و غنی، افزایش حمایت از فرزندان و بهبود کیفیت زندگی فرزندان و محیط خانوادگی، به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.فعالیتهای پیشگیری از اعتیاد متمرکز بر آگاهسازی خانواده و آموزش والدین:
کودکان بیش از همه از والدین خود تأثیر میپذیرند. آگاه سازی والدین یکی از بخشهای مؤثر در هر برنامهی پیشگیری از اعتیاد است.برخلاف نوجوانان که معمولاً شیوع مصرف را بیش از حد واقعی آن فرض میکنند، مطالعات مختلف نشان دادهاند که همواره والدین میزان شیوع سوء مصرف مواد مخدر را کمتر از میزان واقعی آن تخمین میزنند و در نتیجه، خطر آن را نیز احساس نمیکنند. اغلب باور ندارند که این مشکل برای فرزندان آن ها نیز ممکن است پیش آید. در ابتدا، والدین باید از خطر اعتیاد آگاه شوند و درباره پیشگیری از آن احساس مسئولیت کنند. این آگاه سازی باید به طور مکرر از راه های مختلف، مانند خواندن کتاب، جزوه، روزنامه، شرکت در جلسات مشاوره، سمینار و پیوستن به انجمنها و تشکلهای والدین انجام شود.
آگاه سازی خانواده و آموزش والدین
آگاهسازی والدین شامل ابعاد مختلف است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم. ادامه دارد....
۳:۲۸
باسلام خدمت همه مددجویان گرامی وتبریک بمناسبت عید سعیدقربان ..خدمت دانشجویان گرامی دانشجویانی که چه حساب دانشگاه ویاحساب دانشجو کمک هزینه دانشجویی واریزنشده سریع به بنده اطلاع بدهند
۹:۰۸
بازارسال شده از جواد عبادی
۸:۲۵
بازارسال شده از L_sh
۹:۱۸
این دوره روزه می باشد .
۶:۲۰
اسلام خدمت دانشجویان گرامی هلال احمر یک دوره کلاس طرح یاس برگزار می نماید از همه دانشجویان که می خواهند با هلال احمر همکاری داشته باشند اطفا اسم وفامیل وکد ملی و شماره تماس رو برام بفرستند۲
۱۰:۵۰
این دوره روزه می باشد .
۱۰:۵۰
این دوره روزه می باشد .
۶:۲۳