#از_تولدی_دوباره_تا_حیات_طیبه
۲:۴۶
4_5934041341456549268.mp3
۶۸۹.۲۲ کیلوبایت
۲:۲۸
4_5996671211696816282.mp3
۱.۱۸ مگابایت
ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا به حیات دنیا راضی می شوید؟
۲:۳۱
من شخصيتم را دوست دارم، عنوانم را دوست دارم، پرستيژم را دوست دارم، رفتارم را دوست دارم. اين نياز و احتياج، اگر مورد علاقه من شد و مزيّن هم شد، به اين نتيجه مى رسم كه بايد اين كار حتماً انجام شود.وقتى شهوت و نياز، تبديل به حبّ و محبت، تبديل به يك نوع جنبه عقلانى و ذهنى شد، كه تو بايد اين طور رفتار كنى و بايد اين گونه باشى، ديگر احتمال خلاف نمى دهى و ثنويتى هم كه ممكن است در درون تو تزاحم ايجاد كند و جهاد و مبارزه و درگيرى و اصطكاكى به وجود آورد، همه اش به يك هماهنگى كلى و يك سازمان يافتگى و يك جهت شدن مبدَّل مى شود، كه تو جز اين چاره اى ندارى. ( زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنينَ وَ الْقَناطيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ (آل عمران 14)
عقل، تجربه، توهّم، تخيّل، تفكّر، تأمّل، مشورت و قلب و شهوت تو، همه به يك نتيجه مى رسند، كه امام معصوم را بكشی. آيا خيال مى كنيد بعد از اين انسان مى ايستد يا براى كشتن او از هر وسيله ممكن استفاده مى كند؟!
اين نكته كه آدم هاى بدِ تاريخ يا آدم هاى بدِ موجودِ امروز را، خيلى بد مى بينيم و مى گوييم خدا لعنتشان كند، به خاطر اين است كه خودمان را در آن فضاء و در آن محيط حس نمى كنيم، در حالى كه هر كدام فرعونى هستيم، فقط مصرهاى ما كوچك و بزرگ شده است.
عقل، تجربه، توهّم، تخيّل، تفكّر، تأمّل، مشورت و قلب و شهوت تو، همه به يك نتيجه مى رسند، كه امام معصوم را بكشی. آيا خيال مى كنيد بعد از اين انسان مى ايستد يا براى كشتن او از هر وسيله ممكن استفاده مى كند؟!
۱۲:۳۰
۱۰:۲۱
۲۲:۳۵
تا میتوانید از ریاست فرار کنید مگر واجب شود
۱۴:۱۷
خوبه مسئولین چند بار نگاه کنند
۵:۵۴
#حجت_الاسلام_عالی
۸:۴۱
1_2023952543.mp3
۱۷:۴۱-۶.۰۷ مگابایت
#تربیتی
۳:۳۴
1_2253773201.mp3
۰۱:۳۹:۵۴-۳۴.۳۱ مگابایت
استاد #هادیزاده اصول فقه و نظام تربیتی 10آذر1401
بخش اول: #فقه_نظام
باید از #مشکل شروع کرد (در جامعه_ در بحث های علمی ما)
ثمره شروع از مشکل (بجای غرق شدن در اقوال علمی):
علت این که چرا به نظام روی آوردیم مشخص می شود
به تعریف نظام می رسیم
مسیر استخراج نظام و مشکلات مسیر و راهکارها نمایان می شوند
دین نظام دارد و این نظام با ساخت فطری انسان گره خورده است و نظام دادن اقتضای ساخت من است🟡🟡🟡
#اصول فقه و #نظام_تربیتی «دقیقه 43»
روش استخراج نظام غیر از اصول فقه موجود است و نباید از مسائل آن الگو گرفت
باید #سرچشمه به وجود آمدن خود همین اصول فقه را بررسی کنی که ریشه دارد در مشکلات روشی ما در برداشت حکم از ادله
مشکل ما در مسائل #تربیت چیز دیگری است با کودک چطور برخورد کنم هدفم با او چه باشد_نگاه روشی و راه حلی داریم و اصلا بحث از احکام تربیت نیست (مثل طبابت است نه مثل قضاوت)
سنخ مساله عوض شده ارتباط مبانی و اهداف از جمله مسائل است
برای رسیدن به روش برای مسائل جدید باید به زبان وحی نزدیک شد انس لازم است باید رابطه روایات با قرآن فهمیده شود 🟡🟡🟡
بخش سوم پرسش و پاسخ: «دقیقه 57»
برخی از سوالاتی که مطرح شد:
لازمه حرف شما این است که نهایت کار دین مشخص کردن بینش ها و اهداف است و بقیه اش را عقلا تکمیل می کنند و دیگر لازم نیست کشف کنیم خود دین نظامی دارد؟
چرا علما در طول تاریخ این مباحث را مطرح نکردند؟
رفتارها و احکام چطور ما را به آن اهداف می رساند با توجه به اختلاف فتاوا؟
#تربیتی#علمی
برخی از سوالاتی که مطرح شد:
#تربیتی#علمی
۳:۳۶
5.safaee_ezterarTSB-7.mp3_98421.mp3
۲۶:۲۷-۶.۰۶ مگابایت
ْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اِجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ
۲:۴۳
۲:۵۱
۱۰:۴۵
۱۱:۳۷
1_12624653425.mp3
۴۱:۲۲-۱۸.۹۴ مگابایت
علامات مومن ،استاد هادیزاده
۶:۱۴
1_12744298592.mp3
۴۳:۵۶-۱۷.۷۸ مگابایت
۱۵:۴۳