بله | کانال 💎طرح دوره‌ای #از_تولدی_دوباره_تا_حیات_طیبه 💠
عکس پروفایل 💎طرح دوره‌ای #از_تولدی_دوباره_تا_حیات_طیبه  💠

💎طرح دوره‌ای #از_تولدی_دوباره_تا_حیات_طیبه 💠

۹۶عضو
thumbnail

#از_تولدی_دوباره_تا_حیات_طیبه
undefined موضوع این هفته؛ " روشهای تقویت خویشتنداری و خودمهارگری در نوجوان "undefinedبا حضور استاد فدایی
undefinedزمان؛ سه شنبه تا پنج شنبه،یکم تا سوم مرداد مکان؛ سازمان تبلیغات اسلامی همدان

۲:۴۶

4_5934041341456549268.mp3

۶۸۹.۲۲ کیلوبایت


undefinedروش برخورد رسول با منافقین...

۲:۲۸

4_5996671211696816282.mp3

۱.۱۸ مگابایت
ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا به حیات دنیا راضی می شوید؟

۲:۳۱

من شخصيتم را دوست دارم، عنوانم را دوست دارم، پرستيژم را دوست دارم، رفتارم را دوست دارم. اين نياز و احتياج، اگر مورد علاقه من‏ شد و مزيّن هم شد، به اين نتيجه مى‏ رسم كه بايد اين كار حتماً انجام شود.وقتى شهوت و نياز، تبديل به حبّ و محبت، تبديل به يك نوع جنبه عقلانى و ذهنى شد، كه تو بايد اين طور رفتار كنى و بايد اين گونه باشى، ديگر احتمال خلاف نمى‏ دهى و ثنويتى هم كه ممكن است در درون تو تزاحم ايجاد كند و جهاد و مبارزه و درگيرى و اصطكاكى به وجود آورد، همه‏ اش به يك هماهنگى كلى و يك سازمان يافتگى و يك جهت شدن مبدَّل مى‏ شود، كه تو جز اين چاره‏ اى ندارى. ( زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنينَ وَ الْقَناطيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ (آل عمران 14)
عقل، تجربه، توهّم، تخيّل، تفكّر، تأمّل، مشورت و قلب و شهوت تو، همه به يك نتيجه مى‏ رسند، كه امام معصوم را بكشی. آيا خيال مى‏ كنيد بعد از اين انسان مى‏ ايستد يا براى كشتن او از هر وسيله ممكن استفاده مى‏ كند؟!undefinedاين نكته كه آدم‏ هاى بدِ تاريخ يا آدم‏ هاى بدِ موجودِ امروز را، خيلى بد مى‏ بينيم و مى‏ گوييم خدا لعنتشان كند، به خاطر اين است كه خودمان را در آن فضاء و در آن محيط حس نمى‏ كنيم، در حالى كه هر كدام فرعونى هستيم، فقط مصرهاى ما كوچك و بزرگ شده است.

۱۲:۳۰

thumbnail
undefined ضد خش؛ فیلم کوتاه ۱۳۰ ثانیه‌ای درباره‌ حجاب
undefinedاگر دیده اید ارزش دوبار دیدن را دارد
undefinedاگر در ۴۴ سال گذشته دست کم ۴۰۰ فیلم کوتاه این چنینی (تبیینی) درباره حجاب و فلسفه آن ساخته بودیم، اکنون شاهد گرفتار شدن تعدادی از بانوان در منجلاب خانمان‌سوز بی‌حجابی نبودیم.

۱۰:۲۱

undefinedundefinedانسان بيش از هر چيز از خودش آگاهى دارد. انبياء با تكيه بر همين شناخت و با ذكر و يادآورى از همين شناخت كارشان را شروع مى‌كردند. آن‌ها به انسان نشان مى‌دادند كه چگونه ميان خودش و آنچه كه حاكم گرفته وآنچه كه هدف دارد، مقايسه كند.(شعراء ۱۴۶)و به او نشان مى‌داد كه چگونه ميان هدف‌ها و معبودهايش مقايسه كند. و با اين مقايسه‌ها به تكبير و سپس به توحيد برسد.(مدثر ۳و۴)و خدا را حاكم بگيرد و محركى جز او را نپذيرد و در درون و در جامعه و در جهان جز حكم او را گردن ننهد و لباس اطاعت غير او را كنار بگذارد و لباس تقوا و اطاعت او را بر تن نمايد.(اعراف۲۶)اين مقايسه‌ها كاريست كه هر اُمّى بى‌سواد و بى‌فرهنگى از عهده‌ى آن بر مى‌آيد.

۲۲:۳۵

thumbnail
تا میتوانید از ریاست فرار کنید مگر واجب شودundefined

۱۴:۱۷

thumbnail
خوبه مسئولین چند بار نگاه کنند

۵:۵۴

thumbnail
undefined وقتی بعضی عمامه به سرها هم نمیفهمند که امروز قضیه بی‌حجابی مهمترین نماد فرهنگی غرب است.
undefined زدن حجاب فتح سنگر اول است ، بعدش #نه ، به پوشش اجباری . #نه ، به ممنوعیت روابط پسر و دختر و بعدش هم #نه ، به ممنوعیت همجنسگرایی...

#حجت_الاسلام_عالی

۸:۴۱

1_2023952543.mp3

۱۷:۴۱-۶.۰۷ مگابایت
undefined مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد #هادیزاده
undefined #گام_اول در تربیت انبیاء تحول در حوزه بینش و معرفت است
undefined جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه undefinedاین #تربیت_بنیادی یا پایه ای استکه مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
undefined (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیتundefinedاساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
undefined #موانع:تعصب تقلید دلبستگی
undefined راه حل: #شش_گانه تربیتundefined
undefinedکار مربی:» آزادسازی فکر __ #تزکیه» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن) » #تذکر
undefinedاتفاق در متربی:#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاببه دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
undefinedتطبیق این روش:در جهان‌بینی در چه تدبر کند و تفکر؟ »»»ارسلنا رسلنا بالبینات««« از آگاهی های استوار شروع کند
undefined آثار این جهان‌بینی:
undefined آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمانundefined در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
undefined مخاطب شناسیمراحل مذکور مال مخاطب حی بودولی روحیات در مقابل آن حی :موتی کر کور
undefined خلاصه :تربیت وحیانیundefined انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهان‌بینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی

۳:۳۴

1_2253773201.mp3

۰۱:۳۹:۵۴-۳۴.۳۱ مگابایت
استاد #هادیزاده اصول فقه و نظام تربیتی 10آذر1401
undefinedبخش اول: #فقه_نظام
undefinedباید از #مشکل شروع کرد (در جامعه_ در بحث های علمی ما)undefinedثمره شروع از مشکل (بجای غرق شدن در اقوال علمی):undefined علت این که چرا به نظام روی آوردیم مشخص می شودundefinedبه تعریف نظام می رسیم undefinedمسیر استخراج نظام و مشکلات مسیر و راهکارها نمایان می شوندundefined دین نظام دارد و این نظام با ساخت فطری انسان گره خورده است و نظام دادن اقتضای ساخت من است🟡🟡🟡undefined #اصول فقه و #نظام_تربیتی «دقیقه 43»
undefined روش استخراج نظام غیر از اصول فقه موجود است و نباید از مسائل آن الگو گرفتundefined باید #سرچشمه به وجود آمدن خود همین اصول فقه را بررسی کنی که ریشه دارد در مشکلات روشی ما در برداشت حکم از ادله undefinedمشکل ما در مسائل #تربیت چیز دیگری است با کودک چطور برخورد کنم هدفم با او چه باشد_نگاه روشی و راه حلی داریم و اصلا بحث از احکام تربیت نیست (مثل طبابت است نه مثل قضاوت)
undefinedسنخ مساله عوض شده
ارتباط مبانی و اهداف از جمله مسائل است
undefined برای رسیدن به روش برای مسائل جدید باید به زبان وحی نزدیک شد انس لازم است باید رابطه روایات با قرآن فهمیده شود 🟡🟡🟡undefined بخش سوم پرسش و پاسخ: «دقیقه 57»
برخی از سوالاتی که مطرح شد:undefined لازمه حرف شما این است که نهایت کار دین مشخص کردن بینش ها و اهداف است و بقیه اش را عقلا تکمیل می کنند و دیگر لازم نیست کشف کنیم خود دین نظامی دارد؟undefined چرا علما در طول تاریخ این مباحث را مطرح نکردند؟undefined رفتارها و احکام چطور ما را به آن اهداف می رساند با توجه به اختلاف فتاوا؟
#تربیتی#علمی

۳:۳۶

5.safaee_ezterarTSB-7.mp3_98421.mp3

۲۶:۲۷-۶.۰۶ مگابایت
ْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اِجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ

۲:۴۳

thumbnail
undefined اشک بر حسین علیه‌السلام

۲:۵۱

thumbnail

۱۰:۴۵

undefined عمق و وسعت شهید در نگاه شيعه undefined شهيد تنها كسى نيست كه در ميدان با خونش راه رفته است...شهيد كسى است كه در خويش، در جامعه، در تاريخ و در هستى حضور دارد.در خودش حضور دارد؛ صادرات و واردات وجود خويش را مى‌شناسد. رفت و آمدهاى درونى خويش را كنترل مى‌نمايد و بر آنچه كه در او جريان دارد، ناظر است و شاهد و در نتيجه، مغبون نمى‌شود و ضرر نمى‌بيند.در جامعه حضور دارد. هر حركتى، هر عقب گردى، هر ركودى را مى‌يابد و هر بدعت و هر سنّتى را شاهد است و كارها را مى‌بيند.در تاريخ حضور دارد و زندانى ديوارهايى كه او را از گذشته و آينده جدا كنند نيست و پرده‌ها بر او نيفتاده‌اند.و در هستى حضور دارد؛ كه از حصارها رهيده و با چشم ديگر و گوش ديگر و دست ديگرى همراه گرديده است.با اين چنين شهود و شهادتى است، كه يك حادثه را در يك لحظه نمى‌بينند و فتوحات چشم گير و غنائم بى‌حساب خوشحالشان نمى‌كنند؛ كه تبعيض و اتراف و اشرافيت و طبقات و درگيرى‌ها و نابودى‌هاى بعد را، يك جا در كنار همين فتوحات، ديده‌اند.

۱۱:۳۷

1_12624653425.mp3

۴۱:۲۲-۱۸.۹۴ مگابایت
علامات مومن ،استاد هادیزاده

۶:۱۴

1_12744298592.mp3

۴۳:۵۶-۱۷.۷۸ مگابایت
undefinedاستاد فلسفیان undefinedنقش خدا در هستی undefined نقش انسان در هستی undefinedرشد انسان undefinedهدف خلقت انسان

۱۵:۴۳