عکس پروفایل آموزش و توسعه آ

آموزش و توسعه

۱۹۱عضو
thumnail
آموزش زمانی معنا می یابد که منجر به تغییر رفتار شود

۱۰:۲۴

undefined اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال
undefined درصورتی‌که کارفرما عمدا یا سهوا تعداد روز‌های سابقه در یک ماه را کمتر از واقعیت، طی لیست ارسال نماید آیا امکان پیگیری این سوابق وجود دارد؟
undefined بله؛ چنانچه سابقه بیمه‌شدگان دارای کسری کارکرد و یا اشکال باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری es.tamin.ir و از طریق منوی «بیمه‌شدگان _ خدمات سابقه» و انتخاب زیر منوی «اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال»، نسبت به ویرایش این سوابق اقدام نموده و درنهایت درخواست خود را جهت بررسی شعبه، تأیید و ارسال نمایند.

۱۱:۱۴

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

thumnail

۱۳:۲۷

undefinedدر زمان انتقاد از کارکنان، آنها را ناراحت نکنید!
undefinedیکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مدیران را به خود مشغول کرده این است که چگونه می‌توان از یک فرد انتقاد کرد بدون اینکه به احساسات و شخصیت او توهین شود یا او را تحت فشار منفی قرار دهد؟
undefinedبرای این کار در وهله اول باید بر روابط با کارکنان تمرکز کرد. در کنار آن باید با رویکرد انتقاد از روسا، فرهنگ انتقادگری و انتقادپذیری را در سازمان گسترش داد و از این طریق از حساسیت‌ها نسبت به فرهنگ نقد در سازمان کاست.
undefinedعلاوه بر این، باید همزمان با انتقاد کردن، خصلت کمک‌کنندگی و راهنمایی را در روسا و مدیران تقویت کرد. ضمن اینکه، برای انتقاد از افراد بهتر است به‌صورت خصوصی با آنها ملاقات کرد و از انتقاد در برابر دیگران اجتناب کرد.

۱۱:۴۸

thumnail

۹:۵۱

thumnail

۹:۵۲

thumnail

۱۹:۴۸

undefinedفرهنگ سازترین ابزار مدیران

در بین نظام ها و سیستم های مدیریت منابع انسانی، هیچکدام، قدرت و نفوذ و اثرگذاری نظام ارزیابی عملکرد یا به تعبیر امروزی آن " مدیریت عملکرد کارکنان " را ندارد
معیارهائی که برای ارزیابی عملکرد کارکنان انتخاب و اعلام می کنیم بسیار تعیین کننده است. اگر این معیارها را درست انتخاب کنیم، آنها را درست اندازه بگیریم و آنها را به نظام های متنوع پاداش سازمان متصل کنیم معجزه اتفاق می افتد.
سال ها قبل، رئیس سازمان زندان های انگلستان" فرار نکردن زندانی" را به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد زندان های این کشور تعیین و اعلام کرده بود.این معیار باعث شده بود که همه تلاش روسای زندان و زندانبان ها صرف این شود که زندانیان فرار نکنند.بودجه زندان صرف فرارنکردن زندانیان می شد، به زندانبان ها آموزش هائی می دادند که مانع فرار زندانی شود، تعداد زیادی خبرچین به کار گرفته می شدند و جلسات مدیران زندان صرف بررسی نقشه های احتمالی فرار زندانیان می شد.
ولی با بازنشستگی این رئیس و آمدن رئیس جدید و فقط با کمک تغییر معیار ارزیابی عملکرد زندان، همه چیز عوض شد. معیار رئیس جدید این بود: " زندانیان تا یکسال بعد از پایان محکومیت وبعد از آزادی، نباید دوباره مرتکب جرم شوند و نباید به زندان برگردند. "
undefined با این معیار ارزیابی جدید، رفتارها و تلاش ها مسیر جدیدی پیدا کرد. آموزش های جدیدی برای کارکنان طراحی و اجرا شد که بتوانند برای بازسازی روحی و فکری و مهارتی زندانیان از این آموزش ها استفاده کنند، بودجه زندان هم اکثرا صرف بازسازی شخصیت و مهارت آموزی به زندانیان می شد تا آنها را برای دوران بعد از آزادی آماده کند.
undefined در واقع استراتژی و فرهنگ زندان تغییر کرد.اگر می خواهیم فرهنگ سازمانمان را عوض کنیم و رفتارهای جدید و مثبت را جایگزین رفتارهای موجود کنیم،هیچ ابزاری قوی تر از " ارزیابی عملکرد کارکنان " نداریم.
undefined معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان را درست و در مسیر نیاز و موفقیت سازمان تعیین و اعلام کنیم، روی آنها با جدیت بایستیم و از آنها کوتاه نیائیم و پاداش ها را فقط به کارکنانی بدهیم که به این رفتارها پای بندی عملی و جدی دارند.
undefinedنظام ارزیابی عملکرد کارکنان، فرهنگ سازترین ابزار مدیران است.

۱۹:۲۳

thumnail

۴:۴۲

thumnail

۷:۲۸

thumnail

۱۸:۰۳

undefined"مثلث دلبستگی کارکنان "
یکی از دغدغه های مدیران افزایش دلبستگی و انگیزه کارکنان نسبت به سازمان است. بدین منظور مدلی به نام "مثلث دلبستگی کارکنان" وجود دارد.
undefined این مدل دارای سه عامل اصلی است.
undefinedاولین عامل package یا سبد جبران خدمت کارکنان است. یعنی اینکه پرداخت های کارکنان منصفانه و مطلوب بوده و پرداخت ها مبتنی بر عملکرد باشد.
undefinedعامل دوم job satisfaction یا رضایت شغلی کارکنان است. یعنی اینکه وظایف شغلی کارکنان متنوع و چالشی باشد. در محیط سازمان به کارکنان احترام گذاشته شود. به آنها اختیار و استقلال داده شود. از عملکرد آنها قدردانی شود.
undefinedعامل سوم و پایانی Employability با توجه به رشد و ارتقا کارکنان هست. یعنی اینکه برای کارکنان در سازمان شرایط آموزشی مناسبی فراهم شود. برای آنها مسیر و ارتقا شغلی در نظر گرفته شود و کارکنان از حمایت مدیران برخوردار شوند.

۹:۱۹

thumnail

۱۸:۱۵

undefinedتعریف اینتگریتی
اینتگریتی به معنای درستی و صداقت در رفتار و گفتار است. فردی با اینتگریتی به اصول و ارزش‌های خود پایبند است و در تمام جنبه‌های زندگی، از جمله مدیریت و رهبری، رفتارهای خود را با این اصول تطبیق می‌دهد.
undefinedاهمیت اینتگریتی در رهبریایجاد اعتماد: رهبرانی که اینگریتی دارند، می‌توانند اعتماد اعضای تیم را جلب کنند. اعتماد، نیروی محرکه‌ای برای ارتباطات مؤثر و همکاری بهتر است.الگو بودن: رهبران با ایننگریتی به عنوان الگو عمل می‌کنند. رفتار آنها می‌تواند بر رفتار دیگران تأثیر بگذارد و محیطی مثبت و الهام‌بخش ایجاد کند.تصمیم‌گیری اخلاقی: داشتن ایننگریتی به رهبران کمک می‌کند تا تصمیمات اخلاقی و درستی بگیرند، حتی در مواجهه با چالش‌های دشوار.
undefinedویژگی‌های یک رهبر با اینتگریتیundefinedصداقت: صداقت در بیان افکار و احساسات، حتی زمانی که راحت نیست.undefinedپاسخگویی: مسئولیت‌پذیری در قبال تصمیمات و اعمال خود.undefinedهمدلی و احترام: درک نقاط نظر و احساسات دیگران و احترام به آنها.undefinedثبات: حفظ اصول و ارزش‌ها در شرایط مختلف و عدم تسلیم به فشارهای بیرونی.
undefined چالش‌ها و موانعرهبری با اینتگریتی ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد، از جمله:
فشارهای اجتماعی و اقتصادی: ممکن است در شرایط خاص، فشارهایی برای کوتاه آمدن از اصول اخلاقی وجود داشته باشد.رقابت: در محیط‌های رقابتی، گاهی حفظ اینتگریتی ممکن است دشوارتر شود.
undefined پرورش اینگریتیبرای توسعه اینتگریتی در خود و تیم، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:
undefinedآموزش و مشاوره: شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با رهبری اخلاقی و اینتگریتی.undefinedتأمل و خودآزمایی: بررسی رفتارها و تصمیمات به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت.undefinedایجاد فرهنگ اینتگریتی: ترویج اهمیت اینتگریتی در بین اعضای تیم به عنوان یکی از ارزش‌های سازمانی.

۱۸:۱۷