thumbnail
undefined دستاوردهای کارگاه‌های اولویت‌بندی (Prioritization Workshops) ——–––––
undefinedدر حالی که کارگاه‌های طراحی (Design Workshops) تیم رو تشویق می‌کنن که تا جای ممکن ایده‌های بیشتری تولید کنن، کارگاه‌های اولویت‌بندی به ما کمک می‌کنن تا کمی سرعت رو کم کنیم و با دیدی تازه به این موضوع نگاه کنیم که چه ویژگی‌هایی ضروری هستن و چه ویژگی‌های رو میشه به بعد موکول کرد.
اهداف برگزاری کارگاه‌های اولویت‌بندی:undefined اولویت‌بندی ویژگی‌ها و ایده‌ها: با کمک این کارگاه‌ها می‌تونین مشخص کنین که کدوم ویژگی‌ها برای محصول شما حیاتی هستن و باید در اولویت قرار بگیرن.undefined کاهش حجم بالای ویژگی‌ها و جلوگیری از راکد شدن محصول: با اولویت‌بندی درست، می‌تونین از اضافه شدن بیش از حد ویژگی‌های غیرضروری به محصول جلوگیری کنین و مانع راکد شدن اون بشین.undefined تمرکز روی ویژگی‌های مهم و قابل اجرا: این کارگاه‌ها به شما کمک می‌کنه تا روی ویژگی‌های مهم و قابل اجرا برای محصولتون تمرکز کنین و از اتلاف وقت و منابع روی موارد کم‌اهمیت جلوگیری بشه.undefined توافق با ذی‌نفعان (Stakeholders): به وسیله‌ی این کارگاه‌ها می‌تونین با ذی‌نفعان پروژه (افرادی که در موفقیت یا شکست پروژه سهیم هستن) به توافق برسین که کدوم ویژگی‌ها برای محصول شما در اولویت قرار بگیره.#آموزش #کوتاه #کارگاه #هفتگی

۴:۲۳

thumbnail
undefinedکارگاه‌های اولویت‌بندی ——––––——————–
undefined کارگاه‌های اولویت‌بندی مثل یه فیلتر عمل می‌کنن که باهاشون میشه یه عالمه قابلیت و ایده رو بررسی کرد و دید کدوم‌هاشون برای کاربر‌ها و ذی‌نفعان باارزش‌ترن و اولویت بالاتری دارن. این کارگاه‌ها به صرفه‌جویی در منابع، جلوگیری از خستگی تیم و رسیدن به نقاط عطف پروژه کمک می‌کنن.
چه موقع #کارگاه اولویت‌بندی برگزار کنیم؟ (http://mortazavifar.com/)undefined اوایل پروژه که انبوهی از قابلیت و ایده وجود داره و انتخاب کردن سخته.undefined وقتی دارید تحقیقات کاربر رو انجام می‌دین و می‌خواین کاربر‌ها رو هم تو اولویت‌بندی قابلیت‌ها بر اساس نیازها و ترجیحاتشون شرکت بدین.undefined تو مرحله‌ی طراحی هستین، گستره‌ی پروژه داره زیاد می‌شه و لازمه که دوباره کارها رو ارزیابی کنین تا به نقاط عطف پروژه برسین.#آموزش #کوتاه #هفتگی #کارگاه

۱۳:۲۴

thumbnail
undefinedبه کاربر نشون بده که فرم داره ارسال میشه! ———
تا حالا شده کلیک کنی رو یه دکمه و معلوم نباشه که اطلاعاتت داره فرستاده میشه یا نه؟یهو حس کنی گیر کردی! undefinedخب، راه حلش اینه که به کاربر نشون بدی که فرم داره با خیال راحت، اطلاعات رو میفرسته. undefined
undefined یه روانشناس وب به اسم «جکوب نیلسن» 10 تا قانون مهم برای طراحی رابط کاربری قشنگ و به دردبخور نوشته. یکی از این قانون ها میگه که سیستم باید همیشه به کاربر بگه الان چه خبره! مثلا وقتی فرم رو فرستاده، به کاربر بگه «خیالت راحت، اطلاعاتت داره میره!» اینجوری کاربر احساس میکنه همه چی تحت کنترله و میدونه داره چیکار میکنه.
یه نکته دیگه هم هست، اینکه وقتی کاربر موس رو روی دکمه میذاره، حالت دکمه یه کم عوض بشه. اینجوری کاربر مطمئن میشه که دکمه کار میکنه و قراره اطلاعات رو بفرسته.
#آموزش #کوتاه #هفتگی

۲۰:۴۱

thumbnail
undefinedکارگاه ایده پردازی —————————————–
کارگاه ایده پردازی سومین مرحله از فرآیند طراحی تفکر محسوب میشه که طی اون، ایده‌های مختلف برای حلِ یه مشکل خاص رو بدون هیچ قضاوت و انتقادی تولید می‌کنیم. توی این کارگاه‌ها، از همه شرکت‌کننده‌ها خواسته میشه تا هر چقدر که میتونن ایده بدن.
کارگاه‌های ایده پردازی این ویژگی‌ها رو دارن:
undefined محیط غیرمعمول: بهتره کارگاه رو جایی برگزار کنیم که محیط کار معمولمون نباشه تا ایده‌های جدیدتری به ذهنمون برسه. البته مهمه که شرکت‌کننده‌ها احساس راحتی کنن.undefined محیط بدون قضاوت: موقع بحث کردن، تیم باید روی تعداد ایده‌ها تمرکز کنه، نه کیفیتشون. بعدا می‌تونیم ایده‌ها رو بررسی کنیم.undefined شرکت اعضای تیم‌های مختلف: دعوت کردن افراد از بخش‌های مختلف سازمان باعث میشه ایده‌های متنوع و خلاقانه‌ای به وجود بیاد.
undefined بهترین زمان برای برگزاری کارگاه ایده پردازی کی هست؟ undefined• اویل شروع پروژه• بعد از تموم شدن تحقیقات کاربری• هر مرحله از طراحی که پیشرفت کار کند و به ایده‌های جدید نیاز باشه#آموزش #کوتاه #هفتگی #کارگاه

۱۵:۵۹

thumbnail
undefined حذف کد تخفیف ———————————————————————
بعضی وقتا ممکنه کاربرا از تخفیف پیشنهادی خوششون نیاد. شاید ترجیح بدن که کالا رو با قیمت اصلی بخرن یا کد تخفیف بهتری پیدا کردن.undefined وقتی کد تخفیف رو حذف می‌کنن، یه پیام کوتاه نشونشون بده تا بدونن که کد حذف شده. اینجوری هیچ سوءتفاهمی پیش نمیاد که آیا قیمت نهایی شامل تخفیف هست یا نه.
#آموزش #کوتاه #هفتگی

۱۶:۰۲

thumbnail
undefinedتجربه کاربری نگاری (UX writing) چی نیست؟ undefined️ ————————————
خیلی‌ها در مورد تفاوت‌های بین نوشتن تجربه کاربری (UX writing) و رشته‌های مرتبط مثل کپی‌رایتینگ، طراحی محتوا و استراتژی محتوا گیج هستن. بیاین ببینیم که UX writing چی نیست: undefined
• کپی‌رایتینگ بیشترین تفاوت رو با UX writing داره. کپی‌رایتینگ روی ایجاد محتوای جذاب تمرکز داره، نه راهنمایی کاربر از طریق اون. در واقع، کپی‌رایتینگ به بازاریابی مربوطه، نه تجربه کاربری. undefined• طراحی محتوا بیشتر در مورد فرآیند طراحی محصوله، در حالی که UX writing در مورد کلماتی هست که کاربرا موقع استفاده از محصول می‌خونن یا می‌شنون. البته در عمل، خیلی از آگهی‌های کاری این دو اصطلاح رو به جای هم استفاده می‌کنن. undefined• استراتژی #محتوا به یک استراتژی بلندمدت نگاه می‌کنه که از محتوا برای رسیدن به یک دیدگاه خاص استفاده می‌کنه. این با UX writing که بیشتر روی کلمات داخل محصول تمرکز داره، متفاوته. در عمل، یک استراتژیست محتوا و یک نویسنده UX می‌تونن در یک سازمان یک نفر باشن، چون وظایفشون تا حدودی همپوشانی داره. undefined
#آموزش #کوتاه #UX #تجربه_کاربری

۱۵:۰۳

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل UI/ Ux and moTion

UI/ Ux and moTion

ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر مبارک undefinedundefined