۳ تیر ۱۴۰۲
http://mph.hs.usc.ac.ir/ لینک دسترسی به صفحه گروه در سایت دانشگاه
۱۳:۲۴
http://mph.hs.usc.ac.ir/fa/news/64870e66897c4c67198b4567/فرآیند درخواست فعال سازی پست الکترونیکی دانشگاه علم و فرهنگ فرآیند درخواست فعال سازی ای میل دانشگاهی
۱۳:۲۵
۸ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از خانواده علم و فرهنگ
مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم خبر داد:
دو مصوبه مهم شورای عالی برنامهریزی آموزشی در حوزه آموزشهای مهارتی مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیان اینکه آموزش مهارتهای نرم و کار آفرینی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: در جلسه شورای عالی برنامهریزی آموزشی قرار بر این شد حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ واحد درسی در کنار بسته دروس عمومی و تخصصی در دوره کارشناسی دانشگاهها لحاظ شود.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید
http://www.msrt.ir/fa/news/78173
دو مصوبه مهم شورای عالی برنامهریزی آموزشی در حوزه آموزشهای مهارتی مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیان اینکه آموزش مهارتهای نرم و کار آفرینی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: در جلسه شورای عالی برنامهریزی آموزشی قرار بر این شد حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ واحد درسی در کنار بسته دروس عمومی و تخصصی در دوره کارشناسی دانشگاهها لحاظ شود.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید
http://www.msrt.ir/fa/news/78173
۹:۳۶
بازارسال شده از خانواده علم و فرهنگ
توقف پذیرش دانشجو در رشته هایی که شغل ندارند
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از امسال هر رشته توسط دانشگاه ها درخواست شود باید یک پیوست اشتغال داشته باشد.
قاسم عمو عابدینی گفت: آموزش مهارت محور در تمام مقاطع باید انجام شود.وظیفه دانشگاه تربیت انسان خردمند و توانمند است و باید برنامه ریزی برای ایجاد شغل انجام شود. البته باید تاکید کرد که ایجاد شغل وظیفه دانشگاه ها نیست.
معاون اموزشی وزارت علوم افزود: امسال در کد رشته هایی که شغل نداشتند پذیرش دانشجو متوقف شد. هزار کدرشته محل کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور حذف شد .
وی به بورس صنعت اشاره کرد و گفت :دانشگاه ها میتوانند ۴۰ واحد طبق خواست صنعت واحد ارائه کنند. همچنین مصوب کرده ایم استاد صنعتی در کنار اساتید دانشگاه آموزش لازم را ارائه کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: هر رشته از امسال توسط دانشگاه ها درخواست شود باید یک پیوست اشتغال داشته باشد.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از امسال هر رشته توسط دانشگاه ها درخواست شود باید یک پیوست اشتغال داشته باشد.
قاسم عمو عابدینی گفت: آموزش مهارت محور در تمام مقاطع باید انجام شود.وظیفه دانشگاه تربیت انسان خردمند و توانمند است و باید برنامه ریزی برای ایجاد شغل انجام شود. البته باید تاکید کرد که ایجاد شغل وظیفه دانشگاه ها نیست.
معاون اموزشی وزارت علوم افزود: امسال در کد رشته هایی که شغل نداشتند پذیرش دانشجو متوقف شد. هزار کدرشته محل کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور حذف شد .
وی به بورس صنعت اشاره کرد و گفت :دانشگاه ها میتوانند ۴۰ واحد طبق خواست صنعت واحد ارائه کنند. همچنین مصوب کرده ایم استاد صنعتی در کنار اساتید دانشگاه آموزش لازم را ارائه کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: هر رشته از امسال توسط دانشگاه ها درخواست شود باید یک پیوست اشتغال داشته باشد.
۹:۳۶
۱۰ تیر ۱۴۰۲
جدیدترین رتبه بندی دانشگاههای جهان و ایران
نظام رتبهبندی کیو.اِس(QS) دانشگاههای جهان به تازگی جدیدترین ویرایش خود را منتشر و اسامی برترین دانشگاههای جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی را اعلام کرد.
در بیستمین نسخه رتبه بندی کیو.اس دانشگاههای جهان، ۱۵۰۰ دانشگاه در ۱۰۴ منطقه دنیا رتبهبندی شدند. رتبهبندی کیو.اس یکی از معتبرترین نظامهای رتبهبندی بینالمللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام میشود و تنها رتبه بندی در نوع خود است که بر میزان اشتغال پذیری فارغالتحصیلان و پایداری آن تأکید دارد.وب سایت کیو.اس در مورد رتبه بندی امسال نوشته است: در رتبه بندی امسال، ما بزرگترین پیشرفت روش شناختی خود را با معرفی سه معیار جدید اجرا کردیم که شامل: "پایداری"، "اشتغال پذیری فارغالتحصیلان" و "شبکه تحقیقات بین المللی" میشود. این رتبهبندی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و نظرات کارشناسی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیات علمی و کارفرمایان جهان است. بر اساس رتبه بندی کیو.اس، این دوازدهمین سال است که "موسسه فناوری ماساچوست" صدرنشینی خود در میان دانشگاههای جهان را جشن میگیرد. دانشگاه کمبریج نیز رتبه دوم سال گذشته خود را حفظ کرده و دانشگاه آکسفورد نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرده است.
بر این اساس، رتبهبندی برترین دانشگاههای جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح ذیل است: ۱: موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، آمریکا۲: دانشگاه کمبریج، انگلیس۳: دانشگاه آکسفورد، انگلیس۴: دانشگاه هاروارد، آمریکا۵: دانشگاه استنفورد، آمریکا۶: کالج سلطنتی لندن، انگلیس۷: موسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس۸: دانشگاه ملی سنگاپور، سنگاپور۹: کالج دانشگاهی لندن، انگلیس۱۰: دانشگاه کالیفرنیا برکلی، آمریکا ۱۱: دانشگاه شیکاگو، آمریکا ۱۲: دانشگاه پنسیلوانیا، آمریکا۱۳: دانشگاه کرنل، آمریکا ۱۴: دانشگاه ملبورن، استرالیا ۱۵: موسسه فناوری کالیفرنیا، آمریکا ۱۶: دانشگاه ییل، آمریکا ۱۷: دانشگاه پکن، چین۱۷: دانشگاه پرینستون، آمریکا ( رتبه هفدهم مشترک) ۱۹: دانشگاه نیوساوت ولز، استرالیا ۱۹: دانشگاه سیدنی، استرالیا(رتبه نوزدهم مشترک)
نکتهای که در رابطه با رتبهبندی ۲۰۲۴ وجود دارد این است که کاناداییها نتوانستند یکی از جایگاههای ۱ تا ۲۰ جهان را به خود اختصاص دهند. به این ترتیب دانشگاه تورنتو کانادا توانست در جایگاه ۲۱ جهان قرار گیرد. فرانسویها هم با دانشگاه PSL در رتبه ۲۴ جهان ایستادند. در رابطه با آسیاییها هم میتوان گفت علاوه بر سنگاپور و چین که برترینهای آسیا هستند، ژاپنیها هم با دانشگاه توکیو موفق به کسب رتبه ۲۸ دنیا شدند. در این میان، برترین دانشگاههای کشور ما نیز نسبت به دیگر دانشگاههای آسیایی عملکرد ضعیفتری داشتند و برترین دانشگاه کشور ما در این رتبهبندی که دانشگاه صنعتی شریف است، حدود ۳۰۰ پله با برترین دانشگاههای کشورهای دنیا فاصله دارد.
بر این اساس، جایگاه برترین دانشگاههای کشور ما در جهان به شرح ذیل است:
دانشگاه صنعتی شریف: ۳۳۴ دانشگاه تهران : ۳۶۰دانشگاه صنعتی امیرکبیر : ۳۷۵دانشگاه علم و صنعت : ۴۵۱دانشگاه شیراز: ۶۹۰- ۶۸۱دانشگاه شهید بهشتی: ۱۰۰۰- ۹۵۱دانشگاه فردوسی مشهد: ۱۲۰۰ - ۱۰۰۱
نظام رتبهبندی کیو.اِس(QS) دانشگاههای جهان به تازگی جدیدترین ویرایش خود را منتشر و اسامی برترین دانشگاههای جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی را اعلام کرد.
در بیستمین نسخه رتبه بندی کیو.اس دانشگاههای جهان، ۱۵۰۰ دانشگاه در ۱۰۴ منطقه دنیا رتبهبندی شدند. رتبهبندی کیو.اس یکی از معتبرترین نظامهای رتبهبندی بینالمللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام میشود و تنها رتبه بندی در نوع خود است که بر میزان اشتغال پذیری فارغالتحصیلان و پایداری آن تأکید دارد.وب سایت کیو.اس در مورد رتبه بندی امسال نوشته است: در رتبه بندی امسال، ما بزرگترین پیشرفت روش شناختی خود را با معرفی سه معیار جدید اجرا کردیم که شامل: "پایداری"، "اشتغال پذیری فارغالتحصیلان" و "شبکه تحقیقات بین المللی" میشود. این رتبهبندی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و نظرات کارشناسی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیات علمی و کارفرمایان جهان است. بر اساس رتبه بندی کیو.اس، این دوازدهمین سال است که "موسسه فناوری ماساچوست" صدرنشینی خود در میان دانشگاههای جهان را جشن میگیرد. دانشگاه کمبریج نیز رتبه دوم سال گذشته خود را حفظ کرده و دانشگاه آکسفورد نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرده است.
بر این اساس، رتبهبندی برترین دانشگاههای جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح ذیل است: ۱: موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، آمریکا۲: دانشگاه کمبریج، انگلیس۳: دانشگاه آکسفورد، انگلیس۴: دانشگاه هاروارد، آمریکا۵: دانشگاه استنفورد، آمریکا۶: کالج سلطنتی لندن، انگلیس۷: موسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس۸: دانشگاه ملی سنگاپور، سنگاپور۹: کالج دانشگاهی لندن، انگلیس۱۰: دانشگاه کالیفرنیا برکلی، آمریکا ۱۱: دانشگاه شیکاگو، آمریکا ۱۲: دانشگاه پنسیلوانیا، آمریکا۱۳: دانشگاه کرنل، آمریکا ۱۴: دانشگاه ملبورن، استرالیا ۱۵: موسسه فناوری کالیفرنیا، آمریکا ۱۶: دانشگاه ییل، آمریکا ۱۷: دانشگاه پکن، چین۱۷: دانشگاه پرینستون، آمریکا ( رتبه هفدهم مشترک) ۱۹: دانشگاه نیوساوت ولز، استرالیا ۱۹: دانشگاه سیدنی، استرالیا(رتبه نوزدهم مشترک)
نکتهای که در رابطه با رتبهبندی ۲۰۲۴ وجود دارد این است که کاناداییها نتوانستند یکی از جایگاههای ۱ تا ۲۰ جهان را به خود اختصاص دهند. به این ترتیب دانشگاه تورنتو کانادا توانست در جایگاه ۲۱ جهان قرار گیرد. فرانسویها هم با دانشگاه PSL در رتبه ۲۴ جهان ایستادند. در رابطه با آسیاییها هم میتوان گفت علاوه بر سنگاپور و چین که برترینهای آسیا هستند، ژاپنیها هم با دانشگاه توکیو موفق به کسب رتبه ۲۸ دنیا شدند. در این میان، برترین دانشگاههای کشور ما نیز نسبت به دیگر دانشگاههای آسیایی عملکرد ضعیفتری داشتند و برترین دانشگاه کشور ما در این رتبهبندی که دانشگاه صنعتی شریف است، حدود ۳۰۰ پله با برترین دانشگاههای کشورهای دنیا فاصله دارد.
بر این اساس، جایگاه برترین دانشگاههای کشور ما در جهان به شرح ذیل است:
دانشگاه صنعتی شریف: ۳۳۴ دانشگاه تهران : ۳۶۰دانشگاه صنعتی امیرکبیر : ۳۷۵دانشگاه علم و صنعت : ۴۵۱دانشگاه شیراز: ۶۹۰- ۶۸۱دانشگاه شهید بهشتی: ۱۰۰۰- ۹۵۱دانشگاه فردوسی مشهد: ۱۲۰۰ - ۱۰۰۱
۱۷:۰۷
۱۹ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از طراحی آموزشی- ورودی مهر1401
۱۰:۱۳
۲۰ تیر ۱۴۰۲
http://hs.usc.ac.ir/files/1689058323775.mp4 دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و فرهنگ در یک نگاه
۱۰:۵۳
۲۵ تیر ۱۴۰۲
یک رویداد رایگان دیگه با حمایت اسکای روم: معلم آینده، معلم کارآفرین؛ توانمندسازی و درآمدزایی نقش آفرینان حوزه آموزش موضوع و هدف وبینار چیه؟ موضوع از این قراره که اساتید حرفهای این وبینار میخوان موضوعاتی رو در مورد راه های درآمدزایی جانبی برای معلمان و توانمندسازی این قشر آموزشی مطرح کنن. این وبینار به معلمها و مدرسهای حوزه آموزش کمک میکنه تا تواناییهای خودشون رو ارتقاء بدن که بتونن کسب و کار خودشون راهاندازی کنن و از حوزه آموزش به درآمدزایی برسن. قراره چه چیزهای آموزش داده بشه؟ تولید محتوای صوتی و تصویری مدرسه نامرئی هوش مصنوعی و نقش اون در آینده آموزش طراحی علمی گیمیفیکیشن برای کلاس درس کاوش مدار طراحی و راهاندازی کسب و کار آموزشی این وبینار با حمایت کامل اسکای روم و به صورت کاملا رایگان برگزار میشه و در انتها هم قراره به شرکتکنندگان گواهینامه حضور داده بشه. برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر، روی لینک زیر کلیک کنید. mohit.online/event/7cjj6c
۱۴:۰۱
۴ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از خانواده علم و فرهنگ
۱۰ مرداد ۱۴۰۲
۶:۱۷
۲۵ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از خانواده علم و فرهنگ
۵:۱۵
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از طراحی آموزشی- ورودی مهر1401
۱۸:۴۴
۳۱ مرداد ۱۴۰۲
۱۹ آذر ۱۴۰۲
بازارسال شده از رامین واعظ پور
۲۰:۰۹
۲۷ آذر ۱۴۰۲
بازارسال شده از گروه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری مرکز پژوهش های مجلس
۵:۳۳
۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از گروه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری مرکز پژوهش های مجلس
۶:۵۶
۲۸ بهمن ۱۴۰۲
۴:۴۹
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از آمار مقدماتی و روش تحقیق مقدماتی
۱۲:۲۷
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ
۲۱:۴۱