۱۸ فروردین ۱۴۰۲
بسمه تعالی
با عنایت به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در وجوب عینی، قطعی و فوری جهاد تبیین، بدون شک نقش مدیران و مسئولان که بیشاز بدنه جامعه در جریان واقعیتهای صحنه هستند، بسیار مهم و تعیینکننده است. چراکه ؛
اولاً ؛ تریبون در اختیار آنهاست، ثانیاً؛ در هر جلسه و اجتماع و ارتباطی مورد سوال قرار میگیرند، ثالثاً ؛ آگاهی آنان از فلسفه تصمیمات و واقعیت صحنه و پشتپرده حوادث بیش از دیگران می باشد.لذا باید آنان را بهعنوان پیشگامان عرصه جهاد تبیین و روشنگری به حساب آورد.
در این خصوص چند نکته ضروری بهنظر میرسد:1- همیشه نیاز به تشکیل اجتماعات و جلسات خاص برای این موضوع نیست، بلکه باید از هر فرصت، جلسه و اجتماعی برای انجام این مأموریت خطیر استفاده کرد.2- از اقدامات صوری و تشریفاتی و صرفاً تأکید بر موضوع جهاد تبیین بدون انجام اقدامات و مباحث روشنگرانه پرهیز کرد.3- لازمه این موضوع، اشراف کامل بر فضای افکار عمومی جامعه و نوع سؤالات و شبهات ذهنی مردم و آگاهی از خط تبلیغی و رسانهای دشمن در عرصه جنگ شناختی میباشد.4- از همه اینها مهمتر مجهز شدن مدیران و مسئولین به پاسخهای مستدل اقناعکننده و داشتن اطلاعات و آمار دقیق و شاهد مثالهای مفید و تأثیرگذار میباشد.5- با توجه به حجم اشتغالات معاونین و مدیران محترم قرارگاه جهاد تبیین وظیفه خود میداند که در این عرصه محتوای لازم برای سخنرانی در موضوعات و مناسبتهای مهم و همچنین با رصد سؤالات و شبهات مطرحشده در افکار عمومی، پاسخ مناسب و اقناعکننده را در اختیار مسئولین محترم در ستاد وزارتخانه و مدیران استانی که درواقع پیشگامان عرصه جهاد تبیین هستند قرار دهد.
بدون شک ارسال سوالات و نقطه نظرات ارشادی شما بزرگواران ما را در انجام هر چه بهتر این ماموریت خطیر کمک خواهد کرد.
قرارگاه جهاد تبیین در وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی
با عنایت به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در وجوب عینی، قطعی و فوری جهاد تبیین، بدون شک نقش مدیران و مسئولان که بیشاز بدنه جامعه در جریان واقعیتهای صحنه هستند، بسیار مهم و تعیینکننده است. چراکه ؛
اولاً ؛ تریبون در اختیار آنهاست، ثانیاً؛ در هر جلسه و اجتماع و ارتباطی مورد سوال قرار میگیرند، ثالثاً ؛ آگاهی آنان از فلسفه تصمیمات و واقعیت صحنه و پشتپرده حوادث بیش از دیگران می باشد.لذا باید آنان را بهعنوان پیشگامان عرصه جهاد تبیین و روشنگری به حساب آورد.
در این خصوص چند نکته ضروری بهنظر میرسد:1- همیشه نیاز به تشکیل اجتماعات و جلسات خاص برای این موضوع نیست، بلکه باید از هر فرصت، جلسه و اجتماعی برای انجام این مأموریت خطیر استفاده کرد.2- از اقدامات صوری و تشریفاتی و صرفاً تأکید بر موضوع جهاد تبیین بدون انجام اقدامات و مباحث روشنگرانه پرهیز کرد.3- لازمه این موضوع، اشراف کامل بر فضای افکار عمومی جامعه و نوع سؤالات و شبهات ذهنی مردم و آگاهی از خط تبلیغی و رسانهای دشمن در عرصه جنگ شناختی میباشد.4- از همه اینها مهمتر مجهز شدن مدیران و مسئولین به پاسخهای مستدل اقناعکننده و داشتن اطلاعات و آمار دقیق و شاهد مثالهای مفید و تأثیرگذار میباشد.5- با توجه به حجم اشتغالات معاونین و مدیران محترم قرارگاه جهاد تبیین وظیفه خود میداند که در این عرصه محتوای لازم برای سخنرانی در موضوعات و مناسبتهای مهم و همچنین با رصد سؤالات و شبهات مطرحشده در افکار عمومی، پاسخ مناسب و اقناعکننده را در اختیار مسئولین محترم در ستاد وزارتخانه و مدیران استانی که درواقع پیشگامان عرصه جهاد تبیین هستند قرار دهد.
بدون شک ارسال سوالات و نقطه نظرات ارشادی شما بزرگواران ما را در انجام هر چه بهتر این ماموریت خطیر کمک خواهد کرد.
قرارگاه جهاد تبیین در وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی
۱۰:۱۵
۱۰:۱۷
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
1_4187383334.pdf
۶۱۷.۲۱ کیلوبایت
جهاد تبیین و جهاد روایتویژه روز جهانی قدس
شکاف و بحران بی سابقه در داخل رژیم صهیونیستی با دور تازه مقاومت مسلحانه در فلسطین
شکاف و بحران بی سابقه در داخل رژیم صهیونیستی با دور تازه مقاومت مسلحانه در فلسطین
۶:۵۵
جنگ شناختی چیست ؟
جنگشناختی همیشه بوده و هست. جنگشناختی یعنی همین که جوان غسّانی در سپاه شام در جنگ صفین شمشیر به دست گرفته و دلاورانه میجنگید و علت جنگیدنش را نماز نخواندن اميرالمؤمنين علی(علیهالسلام) میدانست. جنگ شناختی یعنی همین که در بحبوحه جنگ صفین، این قدر فضای ذهنی و ادراکی علیه امام علی (علیهالسلام) تنگ شده بود که برخی مانند ربیع بن خثیم که جزو زُهّاد ثَمانیه یا هشت زاهد معروف قرن اول بود در حقانیت طرفین شک کرده بودند.
اینهایی که در جنگ صفین و در نزاع معاویه و امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) آمدند و گفتند: «انّا قد شککنا فی هذا القتال» ما در جنگ شک کردیم اینها انسانهای کمی نبودند، همگی قراء قرآن و از صحابی عبدالله بن مسعود بودند.
جنگ شناختی مانند آتش افتادن به جنگل است تر و خشک نمیکند؛ از ربیع بن خثیم تا آن جوانک غسانی را اسیر خود میکند. کسی که بر فرق علی(علیهالسلام) ضربه میزند علی را میشناخت، مقامش را میشناخت و حتی در برخی روایات تاریخی تنها کسی بود که سه بار دستان امام را گرفته و با ایشان بیعت کرده بود. اما یکی از عواملی که باعث میشود اشقی الاشقیاء شود فریفته شدن در همین وسوسههای شناختی و ادراکی است.
معاویه مُرد؛ اما داستان فریفتنها و فریفتهشدنها باقی است. امروز معاویهها تکثیر شدهاند . یکی از آنتنهای ملکه و آلسعود بیرون میزند؛ یکی از لابهلای توئیتر و اینستاگرام.فرق نمیکند ممکن است معمّم باشد و چند روزی لُمعه دمشقیه و یا مکاسب خوانده باشد و یا مُکَلّایی از دل مکاتب فلسفی و سیاسی و یا شاید بازیکنی که به غیر از دریبل زدن چیزی در وجودش نمیتوان یافت.
امروز هم مانند هماورد صفین آنچه نیاز است اول شناخت عرصه است. اول باید شناخت که حق کجاست و باطل کیست؟ چرا که اولین توصیه حضرت امیر این بود که فرمود: «ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله، و اعرف الباطل تعرف اهله»؛ حق با شخصیتها شناخته نمیشود؛ حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی.
گام دوم عمار شدن و جهاد تبیین است؛ آنچه شمشیر مالک را تیز میکرد زبان بُران عمار یاسر بود و شمشیرش آنگاه کند شد که جنگ شناختی تاثیرش را گذاشت و مولا علی (علیه السلام) دستور به برگشت داد.
جنگشناختی همیشه بوده و هست. جنگشناختی یعنی همین که جوان غسّانی در سپاه شام در جنگ صفین شمشیر به دست گرفته و دلاورانه میجنگید و علت جنگیدنش را نماز نخواندن اميرالمؤمنين علی(علیهالسلام) میدانست. جنگ شناختی یعنی همین که در بحبوحه جنگ صفین، این قدر فضای ذهنی و ادراکی علیه امام علی (علیهالسلام) تنگ شده بود که برخی مانند ربیع بن خثیم که جزو زُهّاد ثَمانیه یا هشت زاهد معروف قرن اول بود در حقانیت طرفین شک کرده بودند.
اینهایی که در جنگ صفین و در نزاع معاویه و امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) آمدند و گفتند: «انّا قد شککنا فی هذا القتال» ما در جنگ شک کردیم اینها انسانهای کمی نبودند، همگی قراء قرآن و از صحابی عبدالله بن مسعود بودند.
جنگ شناختی مانند آتش افتادن به جنگل است تر و خشک نمیکند؛ از ربیع بن خثیم تا آن جوانک غسانی را اسیر خود میکند. کسی که بر فرق علی(علیهالسلام) ضربه میزند علی را میشناخت، مقامش را میشناخت و حتی در برخی روایات تاریخی تنها کسی بود که سه بار دستان امام را گرفته و با ایشان بیعت کرده بود. اما یکی از عواملی که باعث میشود اشقی الاشقیاء شود فریفته شدن در همین وسوسههای شناختی و ادراکی است.
معاویه مُرد؛ اما داستان فریفتنها و فریفتهشدنها باقی است. امروز معاویهها تکثیر شدهاند . یکی از آنتنهای ملکه و آلسعود بیرون میزند؛ یکی از لابهلای توئیتر و اینستاگرام.فرق نمیکند ممکن است معمّم باشد و چند روزی لُمعه دمشقیه و یا مکاسب خوانده باشد و یا مُکَلّایی از دل مکاتب فلسفی و سیاسی و یا شاید بازیکنی که به غیر از دریبل زدن چیزی در وجودش نمیتوان یافت.
امروز هم مانند هماورد صفین آنچه نیاز است اول شناخت عرصه است. اول باید شناخت که حق کجاست و باطل کیست؟ چرا که اولین توصیه حضرت امیر این بود که فرمود: «ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله، و اعرف الباطل تعرف اهله»؛ حق با شخصیتها شناخته نمیشود؛ حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی.
گام دوم عمار شدن و جهاد تبیین است؛ آنچه شمشیر مالک را تیز میکرد زبان بُران عمار یاسر بود و شمشیرش آنگاه کند شد که جنگ شناختی تاثیرش را گذاشت و مولا علی (علیه السلام) دستور به برگشت داد.
۹:۱۹
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
بررسی تفصیلی واکنشها به انتخابات ترکیه
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و کشیدن آن به دور دوم مورد توجه کاربران ایران قرار گرفته است. شرح کلی:انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.در این انتخابات ۳۶ حزب سیاسی و سه ائتلاف اصلی «جمهور»، «ملت» و «کار و آزادی» بر سر تصاحب ۶۰۰ کرسی پارلمان رقابت کردند و حزب اردوغان بیشترین کرسی پارلمان را کسب کرده است.رقابت برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری میان رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچدار اوغلو، نماینده ائتلاف ملت است و به دلیل نرسیدن آراء داوطلبان به بیش از ۵۱ درصد انتخابات به دور دوم در هفتم خرداد کشیده شده است.🟡 اصولگرا و انقلابیهدف کلی: یادآوری تلخ کردن کام ملت توسط اصلاحطلبان در ۸۸ با زیر سوال بردن مشارکت ۸۵ درصدی با ادعای تقلب و اردوکشی خیابانی محور- یادآوری قانونشکنی و ایستادن میرحسین و کروبی مقابل رای مردم در سال ۸۸ برخلاف رفتار نامزدهای ترکیه- تأکید بر بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات ترکیه به دلیل اجباری بودن رای دادن و جریمه مالی و محرومیت از حقوق اجتماعی در صورت رای ندادن- انتقاد به علیاف به دلیل تبریک پیروزی به اردوغان قبل از اعلام رسمی نتایج- تأکید بر ناسپاسی و قانونشکنی اصلاحطلبان مدعی پیروزی میرحسین در انتخابات ۸۸🟤 اصلاحطلب و بهاریهدف کلی: تلاش گسترده جهت تخریب انتخابات و نظام ایران با تمجید از انتخابات ترکیه محور- ادعای غبطه برانگیز بودن انتخابات ترکیه به دلیل داشتن ساختاری غیرقابل خدشه برخلاف ایران- ادعای نجات ایران با برگزاری انتخاباتی آزاد همچون ترکیه- ادعای کاریکاتوری بودن انتخابات ایران بهخصوص در سال ۱۴۰۰- ادعای آزاد بودن انتخابات ترکیه برخلاف ایران- ادعای بالا بودن مشارکت مردم ترکیه در انتخابات به دلیل تنوع نامزدها- ادعای شکست اردوغان از رقبا به دلیل مشارکت بالا رای دهندگان و نبود شورای نگهبان- ادعای تلاش نیروهای انقلابی و اصولگرایان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ایران و رای آوری خود- ادعای بیطرفی نهادهای امنیتی و انتظامی در ترکیه و عدم برخورد با دو نامزد مدعی پیروزی در انتخابات برخلاف ایران در سال ۸۸- ادعای خویشتندار بودن حامیان اردوغان به دلیل سکوت و داشتن ظرفیت پذیرش شکست برخلاف اصولگرایان در انتخابات ۸۸- ادعای کشته شدن ندا، سهراب و ماجرای کهریزک در سال ۸۸ به دلیل عدم پذیرش رای مردم از سوی نظام برخلاف ترکیه- ادعای تعطیلی قانون اجباری بودن شرکت در رأیگیری و همچنان بالا بودن مشارکت- ادعای انتظار کشیدن دیشب مردم ایران برای مجازات سه تروریست در اصفهان و مردم ترکیه برای نتایج انتخابات- تمسخر انتخابات ۱۴۰۰ ایران با اشاره به رسیدن رقبای رئیسجمهور یکی به شهرداری، یکی به ریاست بنیاد شهید و دیگری هم مشاورت ریاست جمهوری- ادعای تغییر رهبر ترکیه در انتخابات برخلاف ایران- اعلام نقش بالای کردها و اقلیت علوی ترکیه در شکست اردوغان- ادعای نامشخص بود نتایج انتخابات ترکیه و کشیدن دور دوم به دلیل نبود فصل الخطاب (ولیفقیه) در این کشور همچون ایران- ادعای مشارکت نزدیک به ۹۴ درصد در انتخابات ترکیه به دلیل حاکمیت جمهوری واقعی و مشارکت ۴۸ درصدی در انتخابات ایران به دلیل حاکمیت مردمسالاری دینی- ادعای برگزاری انتخابات ترکیه برای تغییر شخص اول کشور برخلاف ایران️ معاندهدف کلی: سکوت اکثریتقریببهاتفاق معاندان و تمرکز بر فراخوان آشوب در اصفهان محور- ادعای انحرافی بودن انتخابات ترکیه جهت پرت کردن اذهان معاندان از مجازات محاربان اصفهان و ایذه و ...- ادعای مهم بودن انتخابات ترکیه و آمریکا و ... برای مردم ایران به دلیل محرومیت مردم کشورمان از انتخابات آزاد- خوشحالی پانترکها از ادعای پیروزی اردوغان و ناراحتی کردهای تجزیهطلب از این اتفاق
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و کشیدن آن به دور دوم مورد توجه کاربران ایران قرار گرفته است. شرح کلی:انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.در این انتخابات ۳۶ حزب سیاسی و سه ائتلاف اصلی «جمهور»، «ملت» و «کار و آزادی» بر سر تصاحب ۶۰۰ کرسی پارلمان رقابت کردند و حزب اردوغان بیشترین کرسی پارلمان را کسب کرده است.رقابت برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری میان رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچدار اوغلو، نماینده ائتلاف ملت است و به دلیل نرسیدن آراء داوطلبان به بیش از ۵۱ درصد انتخابات به دور دوم در هفتم خرداد کشیده شده است.🟡 اصولگرا و انقلابیهدف کلی: یادآوری تلخ کردن کام ملت توسط اصلاحطلبان در ۸۸ با زیر سوال بردن مشارکت ۸۵ درصدی با ادعای تقلب و اردوکشی خیابانی محور- یادآوری قانونشکنی و ایستادن میرحسین و کروبی مقابل رای مردم در سال ۸۸ برخلاف رفتار نامزدهای ترکیه- تأکید بر بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات ترکیه به دلیل اجباری بودن رای دادن و جریمه مالی و محرومیت از حقوق اجتماعی در صورت رای ندادن- انتقاد به علیاف به دلیل تبریک پیروزی به اردوغان قبل از اعلام رسمی نتایج- تأکید بر ناسپاسی و قانونشکنی اصلاحطلبان مدعی پیروزی میرحسین در انتخابات ۸۸🟤 اصلاحطلب و بهاریهدف کلی: تلاش گسترده جهت تخریب انتخابات و نظام ایران با تمجید از انتخابات ترکیه محور- ادعای غبطه برانگیز بودن انتخابات ترکیه به دلیل داشتن ساختاری غیرقابل خدشه برخلاف ایران- ادعای نجات ایران با برگزاری انتخاباتی آزاد همچون ترکیه- ادعای کاریکاتوری بودن انتخابات ایران بهخصوص در سال ۱۴۰۰- ادعای آزاد بودن انتخابات ترکیه برخلاف ایران- ادعای بالا بودن مشارکت مردم ترکیه در انتخابات به دلیل تنوع نامزدها- ادعای شکست اردوغان از رقبا به دلیل مشارکت بالا رای دهندگان و نبود شورای نگهبان- ادعای تلاش نیروهای انقلابی و اصولگرایان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ایران و رای آوری خود- ادعای بیطرفی نهادهای امنیتی و انتظامی در ترکیه و عدم برخورد با دو نامزد مدعی پیروزی در انتخابات برخلاف ایران در سال ۸۸- ادعای خویشتندار بودن حامیان اردوغان به دلیل سکوت و داشتن ظرفیت پذیرش شکست برخلاف اصولگرایان در انتخابات ۸۸- ادعای کشته شدن ندا، سهراب و ماجرای کهریزک در سال ۸۸ به دلیل عدم پذیرش رای مردم از سوی نظام برخلاف ترکیه- ادعای تعطیلی قانون اجباری بودن شرکت در رأیگیری و همچنان بالا بودن مشارکت- ادعای انتظار کشیدن دیشب مردم ایران برای مجازات سه تروریست در اصفهان و مردم ترکیه برای نتایج انتخابات- تمسخر انتخابات ۱۴۰۰ ایران با اشاره به رسیدن رقبای رئیسجمهور یکی به شهرداری، یکی به ریاست بنیاد شهید و دیگری هم مشاورت ریاست جمهوری- ادعای تغییر رهبر ترکیه در انتخابات برخلاف ایران- اعلام نقش بالای کردها و اقلیت علوی ترکیه در شکست اردوغان- ادعای نامشخص بود نتایج انتخابات ترکیه و کشیدن دور دوم به دلیل نبود فصل الخطاب (ولیفقیه) در این کشور همچون ایران- ادعای مشارکت نزدیک به ۹۴ درصد در انتخابات ترکیه به دلیل حاکمیت جمهوری واقعی و مشارکت ۴۸ درصدی در انتخابات ایران به دلیل حاکمیت مردمسالاری دینی- ادعای برگزاری انتخابات ترکیه برای تغییر شخص اول کشور برخلاف ایران️ معاندهدف کلی: سکوت اکثریتقریببهاتفاق معاندان و تمرکز بر فراخوان آشوب در اصفهان محور- ادعای انحرافی بودن انتخابات ترکیه جهت پرت کردن اذهان معاندان از مجازات محاربان اصفهان و ایذه و ...- ادعای مهم بودن انتخابات ترکیه و آمریکا و ... برای مردم ایران به دلیل محرومیت مردم کشورمان از انتخابات آزاد- خوشحالی پانترکها از ادعای پیروزی اردوغان و ناراحتی کردهای تجزیهطلب از این اتفاق
۱۵:۵۰
۱۷:۳۶